Į Dakarą keliauja dar nepasidaliję vietų ant podiumo

Publikuota: 2016-12-28
Benediktas Vanagas (kairėje) ir Sebastianas Rozwadowskis yra užsiminę, kad jei komanda nedarys klaidų, yra šansų patekti tarp 15 geriausiųjų.
Juditos Grigelytės (vž) NUOTR.
Benediktas Vanagas (kairėje) ir Sebastianas Rozwadowskis yra užsiminę, kad jei komanda nedarys klaidų, yra šansų patekti tarp 15 geriausiųjų. Juditos Grigelytės (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Trys lietuvių automobilininkų komandos į Pietų Ameriką, kur sausio 2-ąją prasidės Dakaro ralis, iškeliavo nusiteikusios ryžtingai padaryti geriausia, ką sugeba. Vis dėlto iššūkių šiemet tikrai netrūks.

Pietų Amerika, Paragvajus, kur Dakaro ralis bus pradėtas vadinamosiomis prologo lenktynėmis, nusileidusius lietuvius pasitiks stipriomis liūtimis, dėl kurių, jau dabar spėjama, gali tekti keisti numatytus maršrutus.

Sunkiausia diena

Trečioji ralio diena vadinama sunkiausia, mat sportininkams per maždaug valandą ar pusantros teks pakilti į daugiau nei 4 km aukštį.

Toks staigus pakilimas, pasak Benedikto Vanago, komandos „General Financing team Pitlane“ piloto, gali lemti stiprų galvos skausmą. Jis pasakojo, kad viename iš ankstesnių ralių (ateinančių metų ralis – penktasis) yra tekę sustoti ir palaukti, kol organizmas pripras prie išretėjusios atmosferos. Ar to paties nereikės kartoti ir ateinančiame ralyje – jis nėra tikras.

Kur kas tvirčiau kalba p. Vanago šturmanas Sebastianas Rozwadowskis. Anot jo, tai, kaip seksis atlaikyti ralio maratoną, lemia trys dalykai: karštis, aukštis ir fizinis pasirengimas. Tad p. Rozwadowskis sako treniravęsis saunoje, įkaitintoje iki 45 laipsnių karščio ir su nustatyta 45% drėgme, minti dviratį. Be to, 40 parų iki pat skrydžio jis miegojo specialioje palapinėje.

„Miegojau ant labai nedidelės lovos palapinėje, kurioje galėjau nusistatyti mažesnį deguonies kiekį, primenantį tą, kuris lauks mūsų pakilus į Bolivijos aukštikalnes“, – sako p. Rozwadowskis.

Būsimoms organizmo perkrovoms šturmanas ruošėsi ir prieš praėjusį ralį, ar viskas seksis taip pat gerai kitąmet, neaišku, mat vietovėse, kur deguonies mažiau, 2017 m. ralyje lenktynininkai bus maždaug pusantros dienos ilgiau.

Sausio 2 prasidėsiantis Dakaro ralis truks iki sausio 14 dienos. Po starto Paragvajuje lenktynės bus tęsiamos Bolivijoje, o sausio 7 d. visų lenktynių dalyvių laukia iškilmingas pasirodymas šios šalies publikai. Iš karto po to – poilsio diena. Beje, ilsėtis idealiomis sąlygomis neteks, stovykla bus įrengta 3.300 m. aukštyje esančiame miestelyje. Iš Bolivijos ralistai keliaus į Argentiną, ten, prabėgus savaitei, Buenos Airėse laukia ralio finišo podiumas.

Vietų dar nesidalija

Kalbėdami apie lūkesčius lietuviai yra nedrąsūs. Ankstesniais metais netrūko kalbų apie konkrečias vietas bei tikslus, o šiemet sportininkai kalba aptakiau.

„Svarbiausia, kad dirbtume drauge. Nėra nieko, kas kelia nerimą. Dirbome visus metus ir dabar esame pasiruošę“, – sako Antanas Juknevičius, komandos „Craft Bearings“ kapitonas.

Praėjusiais metais jis galutinėje įskaitoje užėmė 27 vietą, o šiemet prognozuoti nesiryžta ir pabrėžia, kad automobilių sporte ką nors numatyti labai sunku.

Komanda skaičiuoja, kad jų ateinančių metų ralio biudžetas – 270.000 Eur. Dar 300.000 kainavo automobilis „Toyota Hilux“.

Tik lapkričio pradžioje gavęs nenaują, tačiau Dakaro raliui rengtą „Toyota Hilux“ modelį p. Vanagas daug laiko treniruotis juo neturėjo, bet sako, kad ateinančiais metais komandos tikslas – daryti kuo mažiau klaidų. Jei šių nebus, pasak „General Financing team Pitlane“ komandos vadovo, lietuviai turi šansą patekti tarp 15 geriausiųjų.

Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno „Agrorodeo“ komanda Dakaro ralį drauge šturmuoja antrus metus iš eilės. 2017 m. Dakaro ralyje jie važiuos dar patobulintu praėjusiais metais lenktynėse debiutavusiu dyzeliniu „Seat Leon“ modeliu, pavadintu „Seat Bee Dakar“. Ekipažas neslepia, kad norėtų ne tik pasiekti finišą, bet ir iškovoti aukštas vietas alternatyvių degalų ir T1.5 klasėse.

„Geras pasiekimas būtų patekti į prizininkų trejetus šiose klasėse“, – tikina sportininkai.

Praėjusiame ralyje p. Žalos ir p. Jurgelėno ekipažo startas kėlė daug vilčių, vis dėlto finišo pasiekti su užsiožiavusiu automobiliu komandai nepavyko – viena po kitos gedo variklio turbinos.

Startuoja mažiau

Ateinančių metų Dakaro ralio rengėjai tikina, kad lenktynininkų sausį laukia daugiau varžymosi bekelėje ir bent tris kartus daugiau smėlynų.

Organizatoriai jau skaičiuoja žiūrovų, lenktynininkų saugumui pasitelktus medikų ekipažus. Dešimtims ryškios oranžinės spalvos visureigių talkins ir 7 medikų sraigtasparniai, seksiantys sportininkus kiekvieno greičio ruožo metu.

Iš viso 2017 m. Dakaro ralyje startuos 83 automobiliai – beveik 30 mažiau nei šiemet vykusiose varžybose. Per 14 dienų lenktynininkams teks įveikti 8.800 km greičio ruožais ir pervažiavimais. Ilgiausias ruožas drieksis 620 km, o Bolivijoje automobiliai kils į 3–4 km aukštį virš jūros lygio.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet išlieka vienas sparčiausių Europos Sąjungoje (ES),...

Transportas
2018.07.17
VŽ bando: ko verti naujieji „Hyundai“ SUV modeliai

Korėjos gamintoja „Hyundai“ dėl SUV klasės automobilių pamišusius Europos vairuotojus bandys sužavėti...

Transportas
2018.07.15
VŽ bando: „Ford EcoSport“ su braziliškais genais

Pasaulinei SUV automobilių rinkai nesustabdomai augant, „Ford“ į Europą atvežė savo mažąjį krosoverį...

Transportas
2018.07.15
VŽ bando: ilgasis „Lexus RX 450hL“ su 7 sėdynėmis 5

Didžiausioms pasaulio rinkoms pageidaujant septynviečio SUV automobilio, „Lexus“ modifikavo nuo 2016 m.

Transportas
2018.07.14
„Aurum 1006 km“ dalyvių gretose – ir WTCR čempionato lyderis „Hyundai i30 N TCR“ 1

Likus savaitei iki Palangoje vyksiančių „Aurum 1006 km“ lenktynių, Vilniuje pristatyti dviejų komandų...

Transportas
2018.07.11
Ką prie „Alfa Romeo Stelvio“ vairo randa išrankiausi vairuotojai? Rėmėjo turinys 11

Pirmasis legendinio italų prekės ženklo „Alfa Romeo“ visureigis „Stelvio“ šiais metais buvo apdovanotas...

Rinkodara
2018.07.09
Naujasis „Audi A1“: daugiau erdvės, technologijų, vyriškumo ir jokio dyzelio 3

Nuo 2010 m. gaminamas A1 sulauks pamainos, kuri bus apdovanota geriausia įranga segmente.

Transportas
2018.07.09
Mažiausias „Volkswagen“ krosoveris „T-Cross“ ruošiasi debiutui

„Volkswagen“ paviešino pirmąjį savo mažiausio krosoverio atvaizdą ir atskleidė šiek tiek informacijos apie...

Transportas
2018.07.08
Naujasis „Volkswagen Touareg“ galutinai žengia į „premium“ klasę

„Volkswagen“ atstovai Lietuvoje pristatė trečiosios kartos „Touareg“ automobilį. Rugsėjį salonuose...

Transportas
2018.07.04
Naujų automobilių rinka birželį augo 20%, pirmaujant reeksportuojamiems „Fiat“

Iš 3.590 birželį Lietuvoje parduotų naujų automobilių Lietuvoje liko 3.096, bet ir tai pranoksta pernykščius...

Transportas
2018.07.03
„Tesla“ įveikė skausmingai užsitęsusį sunkumą 4

„Tesla“, vienas didžiausių elektromobilių gamintojų pasaulyje, pagaliau pasiekė ilgai atidėliotą planą per...

Transportas
2018.07.02
Pasiruošimas naujiems standartams verčia „Volkswagen“ pristabdyti gamyklas

Nuo rugsėjo galutinai įsigaliojantys nauji automobilių degalų sąnaudų ir taršos matavimo standartai verčia...

Transportas
2018.06.28
„Pikes Peak“ rekordų estafetėje – pirmasis elektromobilis Premium

Kasmetėse JAV Kolorado valstijoje vykstančiose sudėtingiausiose pasaulyje kalnų lenktynėse praėjusį...

Transportas
2018.06.27

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau