Į Dakarą keliauja dar nepasidaliję vietų ant podiumo

Publikuota: 2016-12-28
Benediktas Vanagas (kairėje) ir Sebastianas Rozwadowskis yra užsiminę, kad jei komanda nedarys klaidų, yra šansų patekti tarp 15 geriausiųjų.
Juditos Grigelytės (vž) NUOTR.
Benediktas Vanagas (kairėje) ir Sebastianas Rozwadowskis yra užsiminę, kad jei komanda nedarys klaidų, yra šansų patekti tarp 15 geriausiųjų. Juditos Grigelytės (vž) NUOTR.
„Verslo žinios“

Trys lietuvių automobilininkų komandos į Pietų Ameriką, kur sausio 2-ąją prasidės Dakaro ralis, iškeliavo nusiteikusios ryžtingai padaryti geriausia, ką sugeba. Vis dėlto iššūkių šiemet tikrai netrūks.

Pietų Amerika, Paragvajus, kur Dakaro ralis bus pradėtas vadinamosiomis prologo lenktynėmis, nusileidusius lietuvius pasitiks stipriomis liūtimis, dėl kurių, jau dabar spėjama, gali tekti keisti numatytus maršrutus.

Sunkiausia diena

Trečioji ralio diena vadinama sunkiausia, mat sportininkams per maždaug valandą ar pusantros teks pakilti į daugiau nei 4 km aukštį.

Toks staigus pakilimas, pasak Benedikto Vanago, komandos „General Financing team Pitlane“ piloto, gali lemti stiprų galvos skausmą. Jis pasakojo, kad viename iš ankstesnių ralių (ateinančių metų ralis – penktasis) yra tekę sustoti ir palaukti, kol organizmas pripras prie išretėjusios atmosferos. Ar to paties nereikės kartoti ir ateinančiame ralyje – jis nėra tikras.

Kur kas tvirčiau kalba p. Vanago šturmanas Sebastianas Rozwadowskis. Anot jo, tai, kaip seksis atlaikyti ralio maratoną, lemia trys dalykai: karštis, aukštis ir fizinis pasirengimas. Tad p. Rozwadowskis sako treniravęsis saunoje, įkaitintoje iki 45 laipsnių karščio ir su nustatyta 45% drėgme, minti dviratį. Be to, 40 parų iki pat skrydžio jis miegojo specialioje palapinėje.

„Miegojau ant labai nedidelės lovos palapinėje, kurioje galėjau nusistatyti mažesnį deguonies kiekį, primenantį tą, kuris lauks mūsų pakilus į Bolivijos aukštikalnes“, – sako p. Rozwadowskis.

Būsimoms organizmo perkrovoms šturmanas ruošėsi ir prieš praėjusį ralį, ar viskas seksis taip pat gerai kitąmet, neaišku, mat vietovėse, kur deguonies mažiau, 2017 m. ralyje lenktynininkai bus maždaug pusantros dienos ilgiau.

Sausio 2 prasidėsiantis Dakaro ralis truks iki sausio 14 dienos. Po starto Paragvajuje lenktynės bus tęsiamos Bolivijoje, o sausio 7 d. visų lenktynių dalyvių laukia iškilmingas pasirodymas šios šalies publikai. Iš karto po to – poilsio diena. Beje, ilsėtis idealiomis sąlygomis neteks, stovykla bus įrengta 3.300 m. aukštyje esančiame miestelyje. Iš Bolivijos ralistai keliaus į Argentiną, ten, prabėgus savaitei, Buenos Airėse laukia ralio finišo podiumas.

Vietų dar nesidalija

Kalbėdami apie lūkesčius lietuviai yra nedrąsūs. Ankstesniais metais netrūko kalbų apie konkrečias vietas bei tikslus, o šiemet sportininkai kalba aptakiau.

„Svarbiausia, kad dirbtume drauge. Nėra nieko, kas kelia nerimą. Dirbome visus metus ir dabar esame pasiruošę“, – sako Antanas Juknevičius, komandos „Craft Bearings“ kapitonas.

Praėjusiais metais jis galutinėje įskaitoje užėmė 27 vietą, o šiemet prognozuoti nesiryžta ir pabrėžia, kad automobilių sporte ką nors numatyti labai sunku.

Komanda skaičiuoja, kad jų ateinančių metų ralio biudžetas – 270.000 Eur. Dar 300.000 kainavo automobilis „Toyota Hilux“.

Tik lapkričio pradžioje gavęs nenaują, tačiau Dakaro raliui rengtą „Toyota Hilux“ modelį p. Vanagas daug laiko treniruotis juo neturėjo, bet sako, kad ateinančiais metais komandos tikslas – daryti kuo mažiau klaidų. Jei šių nebus, pasak „General Financing team Pitlane“ komandos vadovo, lietuviai turi šansą patekti tarp 15 geriausiųjų.

Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno „Agrorodeo“ komanda Dakaro ralį drauge šturmuoja antrus metus iš eilės. 2017 m. Dakaro ralyje jie važiuos dar patobulintu praėjusiais metais lenktynėse debiutavusiu dyzeliniu „Seat Leon“ modeliu, pavadintu „Seat Bee Dakar“. Ekipažas neslepia, kad norėtų ne tik pasiekti finišą, bet ir iškovoti aukštas vietas alternatyvių degalų ir T1.5 klasėse.

„Geras pasiekimas būtų patekti į prizininkų trejetus šiose klasėse“, – tikina sportininkai.

Praėjusiame ralyje p. Žalos ir p. Jurgelėno ekipažo startas kėlė daug vilčių, vis dėlto finišo pasiekti su užsiožiavusiu automobiliu komandai nepavyko – viena po kitos gedo variklio turbinos.

Startuoja mažiau

Ateinančių metų Dakaro ralio rengėjai tikina, kad lenktynininkų sausį laukia daugiau varžymosi bekelėje ir bent tris kartus daugiau smėlynų.

Organizatoriai jau skaičiuoja žiūrovų, lenktynininkų saugumui pasitelktus medikų ekipažus. Dešimtims ryškios oranžinės spalvos visureigių talkins ir 7 medikų sraigtasparniai, seksiantys sportininkus kiekvieno greičio ruožo metu.

Iš viso 2017 m. Dakaro ralyje startuos 83 automobiliai – beveik 30 mažiau nei šiemet vykusiose varžybose. Per 14 dienų lenktynininkams teks įveikti 8.800 km greičio ruožais ir pervažiavimais. Ilgiausias ruožas drieksis 620 km, o Bolivijoje automobiliai kils į 3–4 km aukštį virš jūros lygio.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
VŽ bando: naujasis „Lexus“ flagmanas LS 2

Penktosios kartos „Lexus LS“ su naujomis jėgomis grįžo į rinką, kurioje dėl savo dalies jis pasirengęs kovoti...

Transportas
2018.04.07
Automobilių pramonės oksimoronas – prabangus „Opel“ 2

Prieš pusmetį išlepintai pasiūlos krosoverių vairuotojų auditorijai „Opel“ pristatė „Grandland X“ – modelį,...

Transportas
2018.04.02

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau