„Volkswagen“ rodo atsigavimo požymius

Po taip vadinamo dyzelgeito skandalo didžiausios krizės per 79 Volkswagen veiklos metus, įmonė pirmą kartą sulaukė gerų naujienų. Didžiausias Europos automobilių gamintojas lapkritį žemyne padidino savo rinkos dalį.
Europos automobilių gamintojų asociacijos, kuri apima ES valstybes be Maltos ir Šveicariją, Norvegiją bei Islandiją skaičiavimu, Volkswagen grupė lapkritį užėmė 24,8% Europos rinkos. Tą patį mėnesį 2015 m. bendrovei priklausė 24,6% Europos rinkos. Per mėnesį grupės automobilių pardavimai augo 6,3%.
Pirmą kartą nuo 2015-ųjų rugsėjo išaugusi grupės rinkos dalis yra ženklas, kad vokiečių gamintojas pamažu atgauna vartotojų pasitikėjimą.
Grupės plėtrą lapkritį daugiausiai lėmė Seat ir Audi automobilių pardavimų augimas. Jie didėjo atitinkamai 29% ir 6,8%. Pagrindinės grupės Volkswagen markės pardavimai taip pat paaugo 0,8% ir iš viso lapkritį siekė 139.226 automobilių.
Šias naujienas palankiai sutiko ir investuotojai bendrovės akcijos ketvirtadienį iki pietų Frankfurto biržoje pabrango 0,8%, o bendra įmonės vertė iki 67 mlrd. Eur, skelbia agentūra Bloomberg. Nuo dyzelgeito skandalo pradžios per 15 mėnesių Volkswagen akcijos neteko maždaug penktadalio savo vertės.
Palankus laikas
Geri Volkswagen rezultatai sutapo su bendru automobilių pramonės pakilimu Europoje. Per mėnesį visa industrija paaugo 5,6% iki 1.19 mln. užregistruotų automobilių. Sektoriaus atsigavimą daugiausiai skatina ekonomikos augimas ir išaugęs vartotojų pasitikėjimas ūkiu tokiose šalyse kaip Vokietija ir Prancūzija.
Europos pardavimai šiemet vystėsi labai gerai. Tačiau kitąmet augimas bus pastebimai mažesnis, tą iš dalies nulems aukštos starto pozicijos bei augantys nepalankūs ekonominiai ir politiniai vėjai Bloomberg cituoja Peterą Fussą, konsultacinės įmonės EY partnerį.
Kol kas Jungtinės Karalystės sprendimas palikti Bendriją neatsiliepė automobilių rinkai. Lapkritį JK registracijų skaičius padidėjo 2,9%, o didžiausioje Europos rinkoje Vokietijoje 1,5%. Prognozuojama, kad Brexit padariniai sektoriui atsilieps kitąmet.
Iš suprastėjusio Volkswagen grupės įvaizdžio pasipelnė kai kurie pagrindiniai įmonės konkurentai. Labiausiai daugiau nei dešimtadaliu pardavimus lapkritį padidino Fiat Chrysler Automobiles NV ir Renault SA.
Bylos finišas
Tuo tarp JAV institucijos baiginėja tirti Volkswagen bylą dėl taršos emisijų klastojimo, skelbia Financial Times. JAV prokurorai tikisi pasiekti susitarimą iki prezidento Baracko Obamos adminitracijos darbo pabaigos. Susitarimą greičiausiai sudarys įmonės prisipažinimas dėl daugelio nusikaltimų ir 3 mlrd. USD dydžio bauda. Tiesa, derybos dėl galutinio prisipažinimo teksto gali būti sudėtingos, nes konkreti formuluotė gali nulemti papildomas teisines problemas už JAV ribų.
Bylinėjimasis dar nėra baigtas ir JAV. Penktadienį San Franciske vyks federalinio teismo posėdis dėl 80.000 Volkswagen grupės automobilių, turinčių didesnius nei 3,0 l variklius. Jeigu kompanija privalės išpirkti ir šiuos automobilius, tai jai papildomai kainuos per 2,5 mlrd. USD.
Net ir pasiekus galutinį susitarimą, prokurorai greičiausiai pareikš įtarimus darbuotojams, kurie tiesiogiai buvo susiję su sukčiavimu. Volkswagen pernai tikino, kad tik maža grupelė darbuotojų apie tai žinojo yra ir atsakinga, nors Ericas Schneidermanas, Niujorko valstijos generalinis prokuroras sakė, kad į tai buvo įsitraukę dešimtys darbuotojų visuose įmonės lygmenyse. Jei sutarimas nebus pasiektas iki p. Obamos kadencijos pabaigos, bylą tęs nauja administracija, kuri gali būti palankesnė stambiam verslui.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti