„Toyota C-HR“: aš – ne „Juke“

Publikuota: 2016-12-03
Stilius ir grožis nebuvo „Toyotos“ stiprybė, tačiau koncernas pabrėžė, kad C-HR yra toks, kokio dar nesame matę.
Justino gapšio (VŽ) nuotr.
svg svg
Stilius ir grožis nebuvo „Toyotos“ stiprybė, tačiau koncernas pabrėžė, kad C-HR yra toks, kokio dar nesame matę. Justino gapšio (VŽ) nuotr.

„Toyota“ kiek vėluodama įšoko į senokai įsibėgėjusią kompaktinių miesto kroso­verių bangą ir pristatė C-HR.

„Tai kaip ta „Honda“?“ – teiraujasi kolega po bandymų Madride.

„Toyota“ ten“, – atsakau.

Painiava suprantama, mat „Honda“ nuo seno gamina krosoverius ir kitus modelius, kurių pavadinimuose dominuoja trijų raidžių kombinacijos su raide R. Taigi su naujuoju C-HR „Toyota“ pasirinko iššūkį ne tik susieti šias tris raides su koncerno pavadinimu, tačiau ir atsiriekti rinkos dalį bene labiausiai Europoje augančiame automobilių segmente, kuriame konkurentų tiršta ir ne vienas jų jau apšilęs padangas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Toks pavadinimas automobiliui, kaip per pristatymą teigė koncerno inžinieriai, prilipo nuo juodraštinės kūrimo stadijos. Be to, jame užkoduota tai, ką vartotojui „Toyota“ nori pateikti šiuo modeliu – „Coupe High-Rider“ koncepciją. Ji turėtų reikšti, kad vairuojamas automobilis pasižymi kupė arba įprastinio hečbeko vairavimo savybėmis, tačiau kartu turi krosoverių vairuotojų taip mėgstamą pakylėtą sėdėseną.

„Toyota“ visuomet pasižymėjo kokybiškais, patikimais ir racionaliais automobiliais. Grožis ir stilingumas nebūdavo bruožų, kurie geriausiai apibūdintų šio japonų gamintojo produkciją, sąrašo viršuje. Tačiau pristatę C-HR, koncerno atstovai akcentuoja, kad „tai „Toyota“, kokios dar nesate matę“.

Miesto dabita

Bent jau tokius galinius žibintus tikrai esame matę – tikriausiai „Civic“ modelyje. Tačiau kitais bruožais automobilis išsiskiria gatvėje, net vertinant ne vien „Toyotos“ modelių kontekste. Ir tuo galėtų būti lyginamas su potencialiu konkurentu „Nissan Juke“.

Tačiau „Toyota“, panašu, nemėgsta tokio palyginimo ir per pristatymą pabrėžtinai aiškino, kad jų gaminys yra didesnis už „Juke“. C-HR yra didesnis už hečbeką „Auris“ ir mažesnis už naująjį RAV4.

Vis tik lyginimo su „Juke“ C-HR tikriausiai neišvengs. Kaip kiti potencialūs konkurentai įvardijami „Nissan Qashqai“, „Honda H-RV“, galbūt ir kiek mažesnė naujoji „Opel Mokka“.

Kaina, panašu, nurungti konkurentų nepigiam gamintojui nepavyks, todėl lieka tobulinti bruožus, už kuriuos vertėtų mokėti nuo 18.000 Eur arba 25.000 Eur, jei norėtumėte vairuoti krosoverį su hibridine sistema iš naujausio „Prius“ modelio. Būtent pastarąją sumą „Toyota“ planuoja gauti iš pirkėjų, nes koncernas išsikėlė tikslą, kad 75% parduotų C-HR bus su hibridine pavara.

Išsiskiriančiu dizainu „Toyota“ nusitaikė į aktyvų kūrybinių profesijų miesto jaunimą, moteris. Taikantis ten, kur galbūt didesnė koncentracija socialiai atsakingųjų, pilietiškųjų ir veganų, C-HR pozicionuojamas kaip hibridinis krosoveris. Jiems iki visiško nuoseklumo tetrūksta riedėti su gamtą tausojančiu hibridu.

Kadangi automobilis skirtas stilingai miesto jaunuomenei, svarbūs dalykai – kaip žiūritės gatvėje ir kaip maloniai leidžiate laiką spūstyje ar sukiojatės grįstomis senamiesčio gatvėmis.

Viduje vyrauja minkšti liesti paviršiai, diskretiška prabanga ir surinkimo kokybės įspūdis. Interjeras nuosekliai atitinka išorės dizainą. Bene ryškiausiai tai atspindi „Dynamic“ ir „Luxury“ komplektavime įrengta mėlyna arba sidabrinė juosta, nusidriekusi per skydelį ir apimanti 8 colių ekraną su „Toyota Touch 2“ multimedija. Pastaroji, tiesa, nėra greičiausia ir paprasčiausia naudotis.

Komforto įspūdį tęsia sėdynės ir garso izoliacija, kuri – lyg iš aukštesnės klasės automobilio ir pradanginanti greičio pojūtį. Išskyrus CVT pavarų dėžę hibridinėje versijoje – greitkelyje nutarę pagreitėti, turėsite taikstytis su erzinančiu agregato zyzimu. Tačiau tikslinis pirkėjas jau gali būti prie to pripratęs, jei kasdien zyziančiu smulkintuvu gaminasi vaisių ir daržovių sveikąjį glotnutį (smoothie).

Nedidelio krosoverio įvaizdį sukuriantis išorės dizainas yra apgaulingas ir kai įsitaisote ant galinių sėdynių. Maždaug 1,9 metro ūgio asmuo gale turės pakankamai erdvės kojoms ir tuo atveju, kai priekyje sėdi tokio paties ūgio vairuotojas. Tiesa, išorės dizainas lemia, kad keleiviai ant galinių sėdynių jaučiasi it belangėje.

C-HR bagažinės talpa – 377 litrų ir nedaug lenkia „Nissan Juke“ krovinių skyrių (354 litrai). Kad jau gamintojas nori lygiuotis į didesnius modelius, palyginkime: „Nissan Qashqai“, populiariausio Europoje SUV, bagažo skyriaus erdvė siekia 430 litrų; „Honda H-RV“ – net 448 litrai. C-HR bagažo skyriaus patogumui kiek kenkia nemažas slenkstis.

Ne lakstyti

Agresyvus ir veržlus išorės dizainas gali suformuoti lūkesčius dėl vairavimo patirčių, kurie išaiškės esantys nepagrįsti, kai nuspręsite trumpame vingiuoto užmiesčio kelio ruože žvitriai aplenkti kitą automobilį ar atsiplėšti nuo kitų eismo dalyvių šviesoforo signalui davus startą. Prieš sulaukdami pagreitėjimo, hibridinės versijos vairuotojai pirmiausia turės išklausyti CVT dėžės šoktelėjusiomis apsukomis užduodamo klausimo „ar tikrai?“

Todėl prieš apsisprendžiant, ko norėti iš taip veržliai atrodančio automobilio, verta užmesti akį į keletą techninių specifikacijų. O jose nurodyta, kad kone 1.400 kilogramų sveriantį hibridinį automobilį turi išjudinti 122 AG galią ir 142 NM sukimo momentą generuojanti hibridinė pavara. Iki 100 km/h tai jai pavyksta padaryti per 11 s. Dėl šios priežasties lenkimo manevrus kelyje teks planuoti, o lėta dinamika skatins tapti atpalaiduojančio ir komfortabilaus vairavimo propaguotojais. Numalšintos sportinės ambicijos yra proga irgi nemažai azarto teikiančiam užsiėmimui – planetos gelbėjimui skaičiuojant hibridinės sistemos kuro suvartojimą. Mieste, kuriame geriausiai atsiskleidžia hibridinės pavaros pranašumai, pavyzdingai elgdamiesi turėtumėte pasiekti 3,4 l/100 km sąnaudas. Užmiestyje turėtų užtekti 4,1 l. Vairą Madrido apylinkėse perėmusiam kolegai tokius rodiklius pavyko pasiekti, tačiau pastangos buvo itin nuoširdžios, o už bandomo C-HR nusidriekė nemaža automobilių vilkstinė. Esant tokiam suvartojimui, C-HR vienam kilometrui turėtų išmesti į aplinką 86–87 g anglies dvideginio.

C-HR siūlomas su dviem motorais – minėtu 1,8 litro VVT-I, kuriam talkininkauja elektros variklis, arba 1,2 litro tūrio benzininiu, kuriam pagelbsti turbina. Pastarasis pasiekia 116 AG galią, 185 NM sukimo momentą ir sugebėdamas išjudinti C-HR iki 100 km/h per 10,9 sekundės – jei renkatės tik 2 priekinių varomųjų ratų modifikaciją mechanine pavarų dėže, – daro kur kas geresnį įspūdį. Žinoma, jei kelyje neteikiate pirmenybės atogrąžų miškams ir vaisių bei daržovių glotnučiui.

„Toyotos“ inžinieriams pavyko atrasti deramą balansą – kelyje C-HR sugeba užtikrinti komfortabilumą ir kartu oriai atlaikyti greitą posūkį. Tiesa, vairo reakcija yra vangoka, kiek trūksta informatyvumo apie tai, kas vyksta su priekiniais ratais. Taigi jei hipsteris sumanytų susitaupęs pinigų išmainyti savo senąją MX-5 į stilingą C-HR, liktų nusivylęs, tačiau likusiai absoliučiai daugumai konvencinių vairuotojų šis miesto krosoveris visiškai patenkins kasdieniam miesto keliavimui, komfortui ir povyzai keliamas užduotis.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Vilniuje atidarytas naujas „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras

Ketvirtadienį Vilniuje bendrovė „Sostena“ atidarė naują „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centrą. Tai antras...

Logistika
2022.05.12
„Enyaq“, brangiausias „Škodos“ produktas Premium 22

Vokietijos koncerno „Volkswagen“ valdomų gamintojų rikiuotėje „Škoda“ priskiriama žemų kainų ir pigių...

Automobiliai
2022.05.08
Geriausias BMW pasiūlymas – salono gale Premium 8

Ilgus metus savo didžiausią sedaną pateikdavęs kaip vairuotojo norams suderintą pasiūlymą, Bavarijos...

Automobiliai
2022.05.07
Estijos naujų automobilių rinka susitraukė 14%

Per keturis šių metų mėnesius Estijoje nupirkta 6.970 naujų lengvųjų automobilių – 14,2% mažiau nei per tą...

Logistika
2022.05.06
BMW prekybos rekordas Lietuvoje ir atsinaujinusi „Regitros“ piktžaizdė Premium 2

Naujų automobilių pardavimams toliau krintant dėl riboto tiekimo, Bavarijos „premium“ automobilių gamintojo...

Automobiliai
2022.05.05
„CarVertical“ padvigubino pajamas, planuoja tolesnį spartų augimą 16

Lietuviška automobilių istorijos ataskaitas teikianti platforma skelbia pajamas auginusi nuo 8,5 iki 17,7...

Logistika
2022.05.04
Į Lietuvą ateina Estijos elektromobilių įkrovimo tinklas Premium 58

Šalyje veiklą pradeda dar vienas įkrovimo stotelių tinklo operatorius „Eleport“, planuojantis per metus...

Logistika
2022.05.04
„Bentley continental GT speed“ „Motor Klassik 2022“ apdovanojimuose pripažintas ateities klasika Verslo tribūna

„Bentley Motors“ šiandien paskelbė apie savo pirmąjį apdovanojimą iš žinomo Vokietijos automobilių žurnalo...

„Deals On Wheels“ investuoja 0,5 mln. Eur į elektromobilių prekybą Latvijoje ir Estijoje 1

Birželį ruošiamasi atidaryti atstovybes Rygoje ir Taline, didžioji dalis investicijų skiriama bandomųjų...

Automobiliai
2022.04.28
„AvtoVAZ“ salonuose nebeliko „Lada“ automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis 5

Dėl tarptautinių sankcijų komponentų stokojančio gamintojo atstovai spėlioja, kad tokių versijų nebus...

Automobiliai
2022.04.26
„Deus“ planas naujiems elektromobilių rekordams Premium

Prieš porą metų įkurtas automobilių gamintojas iš Vienos „Deus Automobiles“ Niujorko automobilių parodoje...

Automobiliai
2022.04.24
Niujorko automobilių parodos sugrįžimas: mažiau naujienų, bet daugiau įdomybių Premium

Iš pandemijos gniaužtų ištrūkusi Tarptautinė Niujorko automobilių paroda (NYIAS) po trejų metų pertraukos vėl...

Automobiliai
2022.04.23
„Tesla“ rezultatai viršijo lūkesčius, pasiekė rekordinį pelningumą 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ pirmą šių metų ketvirtį gerino rezultatus, didėjant gamybos apimtims ir...

Rinkos
2022.04.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku