„Toyota C-HR“: aš – ne „Juke“

Toyota kiek vėluodama įšoko į senokai įsibėgėjusią kompaktinių miesto krosoverių bangą ir pristatė C-HR.
Tai kaip ta Honda? teiraujasi kolega po bandymų Madride.
Toyota ten, atsakau.
Painiava suprantama, mat Honda nuo seno gamina krosoverius ir kitus modelius, kurių pavadinimuose dominuoja trijų raidžių kombinacijos su raide R. Taigi su naujuoju C-HR Toyota pasirinko iššūkį ne tik susieti šias tris raides su koncerno pavadinimu, tačiau ir atsiriekti rinkos dalį bene labiausiai Europoje augančiame automobilių segmente, kuriame konkurentų tiršta ir ne vienas jų jau apšilęs padangas.
Toks pavadinimas automobiliui, kaip per pristatymą teigė koncerno inžinieriai, prilipo nuo juodraštinės kūrimo stadijos. Be to, jame užkoduota tai, ką vartotojui Toyota nori pateikti šiuo modeliu Coupe High-Rider koncepciją. Ji turėtų reikšti, kad vairuojamas automobilis pasižymi kupė arba įprastinio hečbeko vairavimo savybėmis, tačiau kartu turi krosoverių vairuotojų taip mėgstamą pakylėtą sėdėseną.
Toyota visuomet pasižymėjo kokybiškais, patikimais ir racionaliais automobiliais. Grožis ir stilingumas nebūdavo bruožų, kurie geriausiai apibūdintų šio japonų gamintojo produkciją, sąrašo viršuje. Tačiau pristatę C-HR, koncerno atstovai akcentuoja, kad tai Toyota, kokios dar nesate matę.
Miesto dabita
Bent jau tokius galinius žibintus tikrai esame matę tikriausiai Civic modelyje. Tačiau kitais bruožais automobilis išsiskiria gatvėje, net vertinant ne vien Toyotos modelių kontekste. Ir tuo galėtų būti lyginamas su potencialiu konkurentu Nissan Juke.
Tačiau Toyota, panašu, nemėgsta tokio palyginimo ir per pristatymą pabrėžtinai aiškino, kad jų gaminys yra didesnis už Juke. C-HR yra didesnis už hečbeką Auris ir mažesnis už naująjį RAV4.
Vis tik lyginimo su Juke C-HR tikriausiai neišvengs. Kaip kiti potencialūs konkurentai įvardijami Nissan Qashqai, Honda H-RV, galbūt ir kiek mažesnė naujoji Opel Mokka.
Kaina, panašu, nurungti konkurentų nepigiam gamintojui nepavyks, todėl lieka tobulinti bruožus, už kuriuos vertėtų mokėti nuo 18.000 Eur arba 25.000 Eur, jei norėtumėte vairuoti krosoverį su hibridine sistema iš naujausio Prius modelio. Būtent pastarąją sumą Toyota planuoja gauti iš pirkėjų, nes koncernas išsikėlė tikslą, kad 75% parduotų C-HR bus su hibridine pavara.
Išsiskiriančiu dizainu Toyota nusitaikė į aktyvų kūrybinių profesijų miesto jaunimą, moteris. Taikantis ten, kur galbūt didesnė koncentracija socialiai atsakingųjų, pilietiškųjų ir veganų, C-HR pozicionuojamas kaip hibridinis krosoveris. Jiems iki visiško nuoseklumo tetrūksta riedėti su gamtą tausojančiu hibridu.
Kadangi automobilis skirtas stilingai miesto jaunuomenei, svarbūs dalykai kaip žiūritės gatvėje ir kaip maloniai leidžiate laiką spūstyje ar sukiojatės grįstomis senamiesčio gatvėmis.
Viduje vyrauja minkšti liesti paviršiai, diskretiška prabanga ir surinkimo kokybės įspūdis. Interjeras nuosekliai atitinka išorės dizainą. Bene ryškiausiai tai atspindi Dynamic ir Luxury komplektavime įrengta mėlyna arba sidabrinė juosta, nusidriekusi per skydelį ir apimanti 8 colių ekraną su Toyota Touch 2 multimedija. Pastaroji, tiesa, nėra greičiausia ir paprasčiausia naudotis.
Komforto įspūdį tęsia sėdynės ir garso izoliacija, kuri lyg iš aukštesnės klasės automobilio ir pradanginanti greičio pojūtį. Išskyrus CVT pavarų dėžę hibridinėje versijoje greitkelyje nutarę pagreitėti, turėsite taikstytis su erzinančiu agregato zyzimu. Tačiau tikslinis pirkėjas jau gali būti prie to pripratęs, jei kasdien zyziančiu smulkintuvu gaminasi vaisių ir daržovių sveikąjį glotnutį (smoothie).
Nedidelio krosoverio įvaizdį sukuriantis išorės dizainas yra apgaulingas ir kai įsitaisote ant galinių sėdynių. Maždaug 1,9 metro ūgio asmuo gale turės pakankamai erdvės kojoms ir tuo atveju, kai priekyje sėdi tokio paties ūgio vairuotojas. Tiesa, išorės dizainas lemia, kad keleiviai ant galinių sėdynių jaučiasi it belangėje.
C-HR bagažinės talpa 377 litrų ir nedaug lenkia Nissan Juke krovinių skyrių (354 litrai). Kad jau gamintojas nori lygiuotis į didesnius modelius, palyginkime: Nissan Qashqai, populiariausio Europoje SUV, bagažo skyriaus erdvė siekia 430 litrų; Honda H-RV net 448 litrai. C-HR bagažo skyriaus patogumui kiek kenkia nemažas slenkstis.
Ne lakstyti
Agresyvus ir veržlus išorės dizainas gali suformuoti lūkesčius dėl vairavimo patirčių, kurie išaiškės esantys nepagrįsti, kai nuspręsite trumpame vingiuoto užmiesčio kelio ruože žvitriai aplenkti kitą automobilį ar atsiplėšti nuo kitų eismo dalyvių šviesoforo signalui davus startą. Prieš sulaukdami pagreitėjimo, hibridinės versijos vairuotojai pirmiausia turės išklausyti CVT dėžės šoktelėjusiomis apsukomis užduodamo klausimo ar tikrai?
Todėl prieš apsisprendžiant, ko norėti iš taip veržliai atrodančio automobilio, verta užmesti akį į keletą techninių specifikacijų. O jose nurodyta, kad kone 1.400 kilogramų sveriantį hibridinį automobilį turi išjudinti 122 AG galią ir 142 NM sukimo momentą generuojanti hibridinė pavara. Iki 100 km/h tai jai pavyksta padaryti per 11 s. Dėl šios priežasties lenkimo manevrus kelyje teks planuoti, o lėta dinamika skatins tapti atpalaiduojančio ir komfortabilaus vairavimo propaguotojais. Numalšintos sportinės ambicijos yra proga irgi nemažai azarto teikiančiam užsiėmimui planetos gelbėjimui skaičiuojant hibridinės sistemos kuro suvartojimą. Mieste, kuriame geriausiai atsiskleidžia hibridinės pavaros pranašumai, pavyzdingai elgdamiesi turėtumėte pasiekti 3,4 l/100 km sąnaudas. Užmiestyje turėtų užtekti 4,1 l. Vairą Madrido apylinkėse perėmusiam kolegai tokius rodiklius pavyko pasiekti, tačiau pastangos buvo itin nuoširdžios, o už bandomo C-HR nusidriekė nemaža automobilių vilkstinė. Esant tokiam suvartojimui, C-HR vienam kilometrui turėtų išmesti į aplinką 8687 g anglies dvideginio.
C-HR siūlomas su dviem motorais minėtu 1,8 litro VVT-I, kuriam talkininkauja elektros variklis, arba 1,2 litro tūrio benzininiu, kuriam pagelbsti turbina. Pastarasis pasiekia 116 AG galią, 185 NM sukimo momentą ir sugebėdamas išjudinti C-HR iki 100 km/h per 10,9 sekundės jei renkatės tik 2 priekinių varomųjų ratų modifikaciją mechanine pavarų dėže, daro kur kas geresnį įspūdį. Žinoma, jei kelyje neteikiate pirmenybės atogrąžų miškams ir vaisių bei daržovių glotnučiui.
Toyotos inžinieriams pavyko atrasti deramą balansą kelyje C-HR sugeba užtikrinti komfortabilumą ir kartu oriai atlaikyti greitą posūkį. Tiesa, vairo reakcija yra vangoka, kiek trūksta informatyvumo apie tai, kas vyksta su priekiniais ratais. Taigi jei hipsteris sumanytų susitaupęs pinigų išmainyti savo senąją MX-5 į stilingą C-HR, liktų nusivylęs, tačiau likusiai absoliučiai daugumai konvencinių vairuotojų šis miesto krosoveris visiškai patenkins kasdieniam miesto keliavimui, komfortui ir povyzai keliamas užduotis.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti