Lietuviai apie Monte Karlo ralį: suprantame, kodėl čia niekas nesiveržė

Deividas Jocius ir Donatas Zvicevičius intensyviai ruošiasi sausio viduryje startuosiančiam pirmajam Pasaulio ralio čempionato etapui legendiniam Monte Karlo raliui. Šiame ralyje lietuviška trispalvė plevėsuos po 80 metų pertraukos.
Abu sportininkai jau išskridę į Prancūziją, kur pažindinasi su vietiniais keliais ir ruošiasi lenktynėms.
Pažvelgus kalendorių atrodo, kad lenktynės dar toli, visgi darbų yra daug ir jau dabar praktiškai neturim kada ilsėtis. Beveik savaitę praleidom Monako apylinkėse, susirašinėjom stenogramas, pratinomės prie šių apylinkių kelių konfigūracijos, pasakoja MVP Racing komanda.
Keletą dienų pasivažinėjęs po Monako apylinkes p. Jocius sakė suprantąs, kodėl iki šiol niekas iš lietuvių nesiveržė į šias lenktynes. Jos ne veltui vadinamos vienomis sunkiausių ir labiausiai nenuspėjamų klasikinio ralio lenktynių pasaulyje.
Dabar į Monte Karlo ralio dalyvius žiūrėsiu su dar didesne pagarba. Mūsų laukia labai didelis iššūkis ir sunkus darbas. Greičio ruožuose kelio sąlygos kinta tiesiog kas kelis šimtus metrų. Kalnuoto kelio apačioje šviečia saulė ir gali būti daugiau kaip 10 laipsnių šilumos, kelio danga visiškai sausa ir galima lenktyniauti su Slick tipo padangomis. Tačiau vos po kelių kilometrų, pasisukus į kitą kalno pusę kelias staiga pasidaro šlapias ir jau reikia ieškoti sukibimo. Dar po kelių kilometrų sukibimo visai nelieka, nes kelio danga pasidengia ledu ar net sniegu. Pradėjus leisti žemyn viskas kartojasi atvirkštine tvarka. Ir visa tai viename greičio ruože, stebisi sportininkas.
Didžiausias galvosūkis kokias padangas pasirinkti. Žinoma, ši sąlyga bus loterija visiems dalyviams, tačiau lietuviai su tokiomis neįprastomis sąlygomis susidurs pirmą kartą.
Be to, kai kuriuose kelio ruožuose nėra užtvarų ir bet kokia klaida gali kainuoti brangiai, todėl teks važiuoti ne tik greitai, bet ir atsargiai.
Pakanka suklysti ir nuslysti į šoną vos keliolika centimetrų, o ten laukia kelių šimtų metrų skardis. Net susirašinėjant stenogramą paprastu automobiliu ir važiuojant pagal eismo taisykles buvo nejauku, o važiuojant sportiniu režimu bus daug pavojingiau, atskleidžia lenktynininkas.
Lietuvos sportininkai vieni pirmųjų pateikė paraišką dalyvauti lenktynėse. Kadangi ekipažas kaip tik tuo metu treniravosi netoliese, paraišką abu lenktynininkai nutarė ne nusiųsti el. paštu, bet įteikti asmeniškai.
Per treniruotes lenktynininkai susidūrė su neįprastu reiškiniu užgulusiomis ausimis.
Niekada neturėjau tokios problemos, dažnai skraidau, turiu piloto pažymėjimą. Tačiau kai slėgis keičiasi keletą kartų viename greičio ruože, man pradeda smarkiai skaudėti ausis, sunkiai girdžiu. Neįsivaizduoju kaip reikės prie to adaptuotis. O per tris lenktynių dienas juk laukia net 17 greičio ruožų, skaičiuoja pilotas, o jo šturmanas priduria, kad laukia įspūdingas iššūkis, mat vien per kelis greičio ruožus jis spėjo prirašyti tris sąsiuvinius stenogramų.
Yra tokių vietų, kur kelis kilometrus nėra nei vienos tiesiosios, tik posūkiai, tad skaityti stenogramą ir laiku pateikti vairuotojui teisingą informaciją nebus lengva. Kai kurių vietų greičio ruožuose net nenoriu matyti skardis prie pat, užtvarų jokių. Bus įdomu, kalba p. Zvicevičius.
FOTOGALERIJA Lietuviai keliauja į Monte Karlo ralį (6 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti