„Renault-Nissan“ kuria pigiausią elektromobilį

Publikuota: 2016-11-10
Carlosas Ghosnas. „Sipa“ / „Scanpix“ nuotr.
Carlosas Ghosnas. „Sipa“ / „Scanpix“ nuotr.

Šiuo metu daugiausiai pasaulyje elektromobilių parduodanti kompanija „Renault-Nissan“ rinkai ruošia naujieną – pigiausias elektra varomas tokias transporto priemones.

Apie tai antradienį paskelbė Carlosas Ghosnas, „Renault-Nissan“ vykdomasis direktorius. Anot jo, šie automobiliai bus pristatyti Kinijos rinkai. Jie galėtų kainuoti apie 8.000 USD po vyriausybės skiriamų subsidijų.

„Pastebėjome, kad Kinijoje labai sparčiai auga žemų kainų elektromobilių paklausa, įskaitant mūsų „Nissan Leaf“, kuris yra perkamiausias elektromobilis pasaulyje. Taigi, mes nusprendėme patenkinti rinkos poreikius ir sukurti labai pigius elektra varomus automobilius“, – teigia vadovas.

Ir ne be reikalo šie automobiliai bus pristatomi būtent Kinijoje. Šios valstybės gyventojai per pastaruosius kelerius metus tapo aktyviausiais elektromobilių pirkėjais pasaulyje. Šių transporto priemonių pardavimai per metus išaugo 162% ir tai nulėmė finansinis vyriausybės paskatinimas. Beje, ši rinka palanki „Renault-Nissan“, nes ji stipriai prisidėjo prie to, kad „Nissan Leaf“ tapo perkamiausiu elektromobiliu pasaulyje. Tačiau, vadovo teigimu, šie automobiliai čia vis dar per brangūs.

„Įdomu tai, kad trečdalis elektromobilių rinkos yra Kinijoje, nors prieš kelerius metus ji visiškai nebuvo minima tarp šių rinkų. Manau, kad tokios dinamiškos rinkos toliau pirks dar daugiau elektromobilių“, – aiškina p. Ghosnas.

Prisijaukina pasaulį

„Renault-Nissan“ vadovas taip pat pastebi, kad pasaulis vis palankiau žvelgia į elektra varomus automobilius, skatina jų pirkimą ir kuria infrastruktūrą. Dėl to jis sako, kad šios rinkos ateitis šviesi.

„Akivaizdu, kad infrastruktūra automobiliams dabar yra gerokai palankesnė nei prieš 5 ar 10 metų. Progresas lėtas, bet vyksta ir aš manau, kad jis greitės, nes automobilių baterijos pinga, rinkoje yra didelė konkurencija. Taip pat mes gauname vis daugiau žinių apie tai, kaip elektromobiliai veikia kasdieniame gyvenime. Be to, daug valstybių finansiškai skatina elektromobilių pirkimą, kuria jiems patogesnę infrastruktūrą“, – pasakoja p. Ghosnas.

Tobulina baterijas

Taip pat bendrovė toliau tobulina automobilių baterijas. Vykdomasis direktorius kalba, kad šiuo klausimu bendradarbiaujama ir su kitomis technologijų įmonėmis Kinijoje bei Pietų Korėjoje. Joms netgi perleidžiama dabartinių baterijų gamyba, o „Renault-Nissan“ nori susitelkti į mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą.

„Mes buvome elektromobilių rinkos pionieriai. Tuo metu nebuvo mūsų poreikius patenkinančių baterijų, todėl pradėjome jas tobulinti patys. Vėliau atsirado daug konkurencijos, daug baterijų gamintojų ir jie dirba puikiai, todėl mes galime iš to pasitraukti. Taigi, mes toliau daug investuosime į ateities baterijų kūrimą, tačiau dabartinių gamybą paliekame kitiems, – sako vadovas. – Ateities automobiliai bus daug ekonomiškesni ir technologiškai pažangesni. Tam reikia dirbti prie daug skirtingų sričių ir mes negalime to daryti vieni, turime kooperuotis. Dalį technologijų galime tik pritaikyti. Dėl to mes dirbame su daug startuolių, universitetų, bendradarbiaujame su NASA.“

Autonominiai automobiliai – iki 2020 m.

Be to, p. Ghosnas kalba apie tai, kad 2020 m. bus pristatyti autonominiai automobiliai. Tačiau jis iš karto siūlo apibrėžti, kad autonominiu atomobiliu vadintume tą, kuris važiuoja pats, tačiau vairuotojo kėdėje vis tiek sėdi žmogus. Tuo tarpu savavaldis automobilis galėtų važiuoti eprižiūrimas.

„Savavaldžiai automobiliai ateis. Tačiau tam reikia technologijos, kurią būtų galima naudoti visur. Savavaldį automobilį pristatyti Tokijuje yra gerokai lengviau nei Mumbajuje ar Kaire, nes ten kelių būklė, tvarka ir žemėlapiai nėra tokie patys. Be to, gerokai lengviau sukurti automobilį, kuris priima 99% teisingų sprendimų nei tą, kuris priima 100% teisingų spredimų. Taigi, savavaldžiai automobiliai turės veikti visur ir būti 100% atvejų patikimi. Manau, kad tai užtruks ilgiau“, – dėsto vadovas.

Beje, svarbus veiksnys tam yra ir teisinis reguliavimas. Valstybės jau apie tai galvoja ir jų pozicijos kai kuriais aspektais skiriasi, o tai trukdo technologijų kūrėjams. Kita vertus, vadovas sako, kad JAV, Europos, Japonijos ir Kinijos valdžios labai susidomėjusios šiomis technologijomis, nes mato aiškią naudą.

Kuria programinę įrangą

Rugsėjį „Renault-Nissan“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su technologijų milžine „Microsoft“. Bendrovės kartu dirbs kuriant programinę įrangą automobiliams. Anot jo, nauji rinkos žaidėjai, kaip „Uber“ ar „Google“ būtent čia ir mato naujas galimybes: ateities automobiliams reikės gerokai daugiau programinės įrangos. Ir čia vadovas kalba ne tik apie technologijas, kurios automobilius pavers savavaldžiais, bet visą kitą programinę įrangą, kuri bus integruojama šiose transporto priemonėse.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Prekybos mokesčio kirvis – ir virš automobilių pramonės atstovų galvų  Premium 2

Specializuotoje rinkoje veikiantys autorizuoti automobilių gamintojų atstovai tikina, kad naujasis stambios...

Automobiliai
2019.12.09
E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
2019.12.07
Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Nauji pasiūlymai dėl automobilių taršos mokesčio stringa Seimo komitetuose Premium 3

Seimo komitetai atideda rengiamo automobilių taršos mokesčio projekto svarstymą arba jam nepritaria, o naujo...

Automobiliai
2019.12.04
Papildoma įranga – vis didėjanti galutinės automobilio kainos dalis Premium

Iš 37-ių šiais metais konkursui Lietuvos „Metų automobilis“ pateiktų naujų ir atnaujintų automobilių dauguma...

Automobiliai
2019.12.02
Lapkritį – 48% siekęs naujų automobilių rinkos augimas ir „Peugeot“ sugrįžimas 

Lapkričio mėnesį Lietuvos naujų automobilių rinka vėl išlaikė augimą, kurį tradiciškai palaikė reeksportas...

Automobiliai
2019.12.02
VŽ bando „Lexus“: kaip japonai 30 metų vokiečius įveikinėjo Premium

Lygiai prieš trisdešimt metų prabangių automobilių gamintojas „Lexus“ metė iššūkį stipriausiems „premium“...

Automobiliai
2019.12.01
Naujas „Golf“: septintą kartą išvengta revoliucija Premium

Aštuntos kartos kompaktinis „Volkswagen“ hečbekas septintą kartą išvengė esminių permainų – iki šiol tokia jo...

Verslo klasė
2019.11.30
2021 m. – reikšmingi „formulės 1“ pokyčiai

Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) paskelbė 2021-ųjų „formulės 1“ (F1) reglamentą, kuris pakeis...

Automobiliai
2019.11.23
„Volkswagen“: Kinijos automobilių rinka pasveiks kitąmet

„Volkswagen“ grupė, didžiausia užsienio automobilių gamintoja Kinijoje, tikisi, kad kitais metais šios šalies...

Automobiliai
2019.11.23

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau