Benediktas Vanagas: turime šansą būti tarp 15 geriausių
FOTOGALERIJA Benediktas Vanagas pristatė Dakaro ralio bolidą (36 nuotr.)
Lenktyninkas Benediktas Vanagas pristatė ateinančių metų Dakaro raliui paruoštą techniką. Anot jo, jei viskas klostysis tinkamai, komanda turi rimtą šansą pakliūti tarp 15 geriausiųjų.
Į Dakaro ralį p. Vanagas drauge su šturmanu iš Lenkijos Sebastianu Rozwadowskiu važiuoja turėdami naują automobilį. Smėlynuose murkdysis Toyota Hilux, gamykloje ruoštas Dakaro ralio iššūkiams. Tiesa, p. Vanagas pabrėžia, kad buvo deramasi dėl naujo automobilio, tačiau planai pasikeitė ir teks tenkintis naudotu. Visgi sportininkai neliūdi.
Žinant, kad esame nedidelė 3 mln. gyventojų rinka, toks automobilis gal ir net ir geresnis nei galėjome tikėtis. Tai galingesnis automobilis nei prieš tai turėjome, čia yra visų ratų nepriklausoma pakaba, jis turi greitesnę aptarnavimo galimybę trasoje, pavyzdžiui, jei važiuojant lūžta pusašis, mes jį pasikeičiame ne per 40 minučių, o per 7 minutes, jeigu važiuojant trūksta stabdžių žarnelė, turime galimybe ją užsandarinti specialiais čiaupais tiesiog važiuodami, teigia sportininkas.
Ralyje sportininkas pasiryžęs daryti kuo mažiau klaidų, o ne spausti akceleratorių iki dugno. Pasak p. Vanago, šiemet jo vadovaujama komanda laimėjo ne vienerias lenktynes Lietuvoje būtent dėl to, kad buvo ne greičiausia, o darė mažiausiai klaidų. Tos pačios taktikos numatyta laikytis ir ateinančių metų Dakaro ralyje.
Treniruočių trūksta
Dėl pokyčių Toyota atstovų planuose, automobilis Lietuvą pasiekė vėliau nei manyta. Anot p. Vanago, buvo planuota, kad naujas bolidas atkeliaus rugsėjo pradžioje, deja, šis atvažiavo tik prasidėjus lapkričiui, tad treniruotėms skirtas laikas ištirpo iki kiek daugiau nei poros savaičių. Taip dėl to, kad lapkričio 21 d. iš Prancūzijos uosto visa Dakaro ralio technika bus išgabenta į Pietų Ameriką.
Daugiausiai nerimo kelia tai, kad automobilis naudotas ir nėra aišku, kaip atstatyti jo mazgai. Todėl kiek įmanoma atidžiau viską tikriname ir jau matome, kad ateinančią savaitę teks pasikviesti inžinierių, kuris reikiamai sukalibruos kelis mazgus, aiškina pašnekovas.
Paskutinė diena, kada galima techniką išgabenti į Pietų Ameriką lapkričio 25 d. Be to, sako p. Vanagas, lapkričio 23 d. Paryžiuje laukia Dakaro ralio konferencija, kurioje lietuvių komandos bolidas bus vienas iš trijų eksponuojamų automobilių.
Apie tikslus sportininkas kalba nenoriai. Visgi, pasak jo, jeigu nedarys klaidų, jo komanda turi šansą būti tarp 15 geriausių Dakaro ralio lenktynininkų.
Visgi nepadaryti klaidų Dakare yra neįmanoma. Mūsų tikslas nepadaryti didelių. Kaip viskas bus, pamatysime sausio 14 d. finiše, sako p. Vanagas.
Daugiau galios kitąmet
Anot sportininko, šiemet laukia iššūkių Paragvajuje, kur sportininkai susidurs ne tik su dideliu karščiu, bet ir didele drėgme.
Be to, visa komanda penkias paras bus Bolivijoje, kuri yra aukštai virš jūros lygio.
Tai 5 km virš jūros lygio ir tai bus didelis iššūkis ne tik žmonėms, bet ir technikai. Yra mažas deguonies lygis ir kai turi 6-7 valandas būti susikoncentravęs, deguonies stygius gali padaryti savo. Manau, pokyčių bus visose komandose, įsitikinęs p. Vanagas.
Jo vadovaujamą komandą ateinančių metų Dakaro ralyje sudarys 16 žmonių.
Kol kas komandos turimas Toyota Hilux variklis generuoja 380 AG. Visgi nuo Dakaro pradžios įsigalioja naujos taisyklės, leisiančios komandos modelyje sumontuoti milimetru didesnį restriktorių, per kurį į variklį patenka oras. Anot p. Vanago, tai reiškia, kad kitąmet Dakare jų automobilis turės apie 430 AG galią.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti