Į kelią žiemą – su dygliais ar be jų

Publikuota: 2016-11-01
Kurios padangos tinka lietuviškai žiemai, lengviausia pasakyti įvertinus vairuotojo kasdienius maršrutus.
Juditos grigelytės (vž) nuotr.
Kurios padangos tinka lietuviškai žiemai, lengviausia pasakyti įvertinus vairuotojo kasdienius maršrutus. Juditos grigelytės (vž) nuotr.
„Verslo žinios“

Lapkričio pradžia vairuotojams asocijuojasi ne tik su vis didesne galimybe ryte išvažiavus su lietumi vakarop grįžti su sniegu, bet ir su prievole vasarines padangas pakeisti žieminėmis.

Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad nuo lapkričio 1 d. žieminį apavą automobiliui reikia rasti per dešimtį dienų.

Visgi rasti tai, kas tinka vairuotojo įpročiams, turimam automobiliui ir lietuviškai žiemai, nėra lengva. Lygiai taip pat, kaip automobilių pramonė septynmyliais žingsniais šuoliuoja savavaldžių transporto priemonių link, taip ir padangų gamintojai nesėdi sudėję rankų ant paprasčiausios gumos kalnų. Jų gaminiuose atsiranda išmanių jutiklių, informuojančių apie padangų slėgį, jų nusidėvėjimą, į tradicinius mišinius pilama inovatyvių medžiagų, leidžiančių padangoms geriau sukibti su keliu, keisti savybes keičiantis oro temperatūrai ir pan.

Galvas sukti verčia ir pastarosios žiemos Lietuvoje: gruodžio viduryje vyrauja teigiama temperatūra ir telkšo balos, o vasarį spaudžia vos ne trisdešimties laipsnių šalčio speigas ir keliai nukloti sniegu.

Kur veda keliai

Padangų gamintojai įsitikinę, kad tai, koks apavas jų automobiliams tinkamiausias, geriausiai žino patys vairuotojai. Tereikia įvertinti, kokiais keliais važiuoti tenka dažniausiai.

„Jeigu reikia gero sukibimo važiuojant apledėjusia kelio danga ir apledėjusių kelių yra daugiausia jūsų kasdieniuose maršrutuose, reikėtų galvoti apie dygliuotąsias žiemines padangas“, – sako Paulius Macevičius, padangų gamintojo „Continental“ pardavimų vadovas Baltijos šalims ir Kaliningradui.

Jo žodžiams pritaria ir Rokas Lipeikis, ralio meistras, vadovaujantis padangų prekybos įmonei „Egzotika“. Save konservatoriumi vadinantis specialistas įsitikinęs, kad Lietuvos keliams žiemą geriausiai tinka dygliuotosios padangos.

„Visos kitos alternatyvos – didesni ar mažesni kompromisai dėl eismo saugumo“, – įsitikinęs jis.

Pasak jo, specialiai lietuviškam klimatui gaminamų padangų nėra, todėl vairuotojams tenka rinktis iš dygliuotųjų, minkšto gumos mišinio Šiaurės šalims ir kieto gumos mišinio Vidurio Europos šalims skirtų padangų.

„Didžiąją žiemos dalį vyrauja neigiama temperatūra, o pasitaikantys atšilimai sukuria ypač pavojingas eismo sąlygas – lijundrą arba vadinamąjį juodąjį ledą“, – savo nuomonę grindžia p. Lipeikis.

Anot jo, renkantis verta atkreipti dėmesį ir į padangų gamintojo naudojamas technologijas, mat, pasak jo, vis dažniau naudojamos „išmanios“ dyglių tvirtinimo metodikos, kurios esant skirtingai temperatūrai keičia padangos savybes.

„Pavyzdžiui, jei šilta, dyglio gumos pamatas suminkštėja ir dyglys sulenda į protektorių. Jei spusteli iki 10 laipsnių šalčio, dyglio gumos pamatas sukietėja iki 20 kartų ir padanga visu pajėgumu kabinasi į ledą“, – aiškina p. Lipeikis.

Tinka ne visuomet

Visgi p. Macevičius atkreipia dėmesį, kad daugiau keliaujantiems dygliuotosios padangos ne visuomet paranku. Daugelyje Vakarų Europos šalių, netgi kaimynėje Lenkijoje, dygliuotosios padangos draudžiamos, tad, kirtus Lietuvos sieną ir susidūrus su policijos pareigūnais, susitikimas gali baigtis ne tik bauda, bet ir draudimu važiuoti toliau.

„Jei nuolat tenka išvažiuoti į užsienį, o namie jūsų kelyje pasitaiko ekstremalių sąlygų, ieškokite minkšto gumos mišinio padangų“, – pataria pašnekovas.

Ponas Lipeikis antrina: tokios padangos dygliuotosioms nusileidžia tik ant ledo ir ant visiškai švaraus asfalto. Eksperto nuomone, važiuojant minkšto gumos mišinio padangomis tuomet, kai aplinkos temperatūra yra aukštesnė, vertėtų nedaryti staigių manevrų, nesistengti agresyviai stabdyti ar startuoti iš vietos, nes tokios padangos dėvisi kiek greičiau nei pagamintos iš kieto gumos mišinio.

Tiems, kurie daugiausia kilometrų nuvažiuoja greitkeliais ir miesto keliais, p. Macevičius pataria ieškoti hibridinių žieminių padangų iš šiek tiek kietesnio, lėčiau besidėvinčio, gumos mišinio.

Vadinamąsias universalias padangas p. Lipeikis pataria rinktis tik iš bėdos. Anot jo, šios turi neblogų savybių esant nedideliam šalčiui, taip pat važiuojant minkštu sniegu. Visgi, termometro stulpeliui nusileidus žemiau, važiuoti tokiomis padangomis pavojinga.

Suskaičiuoti milimetrus

Ekspertai primena, kad, prasidėjus žiemos sezonui ir įsigaliojus reikalavimui naudoti žiemines padangas, privalu pasitikrinti ir tai, kiek milimetrų protektoriaus ant jų yra.

KET numato, kad žieminės padangos protektoriaus gylis turėtų siekti mažiausiai 4 mm. Visgi tai – minimali riba. Besirengiantiems naudoti jau turimas žiemines padangas primenama, kad idealiu atveju naudotos žieminės padangos protektoriaus rašto gylis turėtų siekti 7–8 mm.

Tarp patarimų, kaip automobiliu važiuoti saugiai, – ir priminimas nepamiršti patikrinti padangų slėgio ir padangas pūsti tiek, kiek nurodyta automobilio techninėse rekomendacijose.

Anot p. Lipeikio, viena dažniausiai daromų klaidų – padangų slėgio tikrinimas tuomet, kai šios yra įšilusios nuo kelio.

„Ir tikrinti, ir sureguliuoti padangų slėgį reikia tuomet, kai padangos temperatūra yra artima lauko“, – sako specialistas.

Kada svarbus amžius

Vienas daugiausia dvejonių sukeliančių klausimų – padangų amžius. Anot padangų ekspertų, lietuviai itin mėgsta rinktis kuo naujesnes ir kuo vėliau pagamintas padangas, nes tikima, kad šių savybės žiemą – pačios geriausios. Ir, atvirkščiai, kuo senesnės padangos, tuo stipriau pakitusios jų gumos mišinio savybės.

Visgi padangų gamintojai pabrėžia, kad tiesa ne visai tokia. Anot jų, iš tiesų laikui bėgant padangų savybės smarkiai kinta tuo atveju, jei padangos buvo sandėliuojamos netinkamai. Pavyzdžiui, jas nuolat veikė tiesioginiai saulės spinduliai, drėgmė, jos buvo saugomos patalpoje, kurioje buvo ryškūs temperatūros svyravimai. Dėl šios priežasties gamintojai nuolat nurodo, kaip jų padangos privalo būti sandėliuojamos.

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC yra siūlęs naujomis vadinti ne senesnes nei 2 metų padangas, visgi BRV, padangų tiekėjų ir remontininkų asociacija, su tokiu pasiūlymu nesutiko. Asociacija surengė įvairaus amžiaus padangų bandymus, po kurių nuspręsta, kad iki trejų metų senumo padangos vadinamos „ką tik iš gamyklos“, o iki 5 metų – naujomis. Tiesa, ši taisyklė galioja tik tuomet, kai padangos buvo saugomos taip, kaip tai numato gamintojas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Tesla“ toliau atidėlioja pažadų vykdymo terminus 6

Laikui bėgant, naujų modelių pristatymo metu Elono Musko, gamintojo įkūrėjo, žarstomi pažadai pradėti jų...

Transportas
2018.12.05
„Volkswagen“: tai bus paskutinė vidaus degimo variklių karta 25

Didžiausias pasaulyje automobilių gamintojas pranešė apie planuojamą vidaus variklių eros pabaigą.

Transportas
2018.12.05
Britų „Inchcape“ ir „Modus Group“ susitarė dėl „Krasta Auto“ pirkimo-pardavimo 11

Didžiosios Britanijos automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Transportas
2018.12.03
Naujų lengvųjų automobilių rinka šiemet – ketvirtadaliu didesnė 2

Šių metų sausį–lapkritį Lietuvoje iš viso įregistruoti 33.197 nauji lengvieji automobiliai – 24% daugiau nei...

Transportas
2018.12.03
Kiek kainuoja automobilis 22

Automobilio galia yra tiesiogiai proporcinga jo savininko ryžtui mokėti pinigus – sykį pastebėjo britų...

Transportas
2018.12.02
VŽ bando Lietuvos metų automobilį „Peugeot 508“ 5

Antrosios kartos „Peugeot 508“, dar nepasiekęs Lietuvos rinkos, čia jau sulaukė įvertinimo, pelnydamas „Metų...

Transportas
2018.12.01
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovai susitarė dėl bendro valdymo

Praėjusią savaitę Japonijos policijai sulaikius Carlosą Ghosną, šio aljanso vadovą, daug nerimo sukėlė...

Transportas
2018.11.30
„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse triumfavo naujasis „Peugeot 508“ 3

Geriausio Lietuvos automobilio laurai po keliolikos metų pertraukos vėl atiteko prancūziškam modeliui.

Transportas
2018.11.30
C. Ghosnui pateikti pirmieji kaltinimai 1

Jo valdyti automobilių gamintojai pranešė atšaukiantys praėjusios savaitės pradžioje sulaikyto vadovo...

Transportas
2018.11.27
Vilniuje projektuojamas „Bentley“ automobilių salonas Premium 16

Planuojama Vilniuje, Naujininkuose, esančio „Porsche“ automobilių centro plėtra, po kurios šalia esamo centro...

Transportas
2018.11.27
Dubajaus policija sės ant skraidančių motociklų 3

Dubajaus policijos pareigūnai mokosi valdyti sklendžiančius motociklus. Jeigu planas pasiteisins, didžiausio...

Laisvalaikis
2018.11.25
Paskelbti „Lietuvos metų automobilio 2019“ finalininkai 15

Trečiadienį 33 konkurse dalyvaujantys automobiliai išsirikiavo Trakų pilies kieme – čia buvo paskelbti į...

Transportas
2018.11.21
„Švaros broliai“ į tunelinę plovyklą Klaipėdoje investuoja 2,5 mln. Eur 2

Automobilių plovimo bei patalpų valymo paslaugas teikianti bendrovė „Švaros broliai“ žengia į Klaipėdą –...

Vilniuje parodytas būsimasis rinkos naujokas „Lexus ES“ 5

Į sostinėje esantį MO muziejų trumpam atvežtas vienas populiariausių „Lexus“ modelių – ES, kuris kitais...

Transportas
2018.11.19
Sulaikytas „Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovas C. Ghosnas 1

„Nissan“ pranešė apie savo ketinimus atleisti šio gamintojo valdybos pirmininką Karlosą Ghosną, atsiradus...

Transportas
2018.11.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau