Į kelią žiemą – su dygliais ar be jų

Publikuota: 2016-11-01
Kurios padangos tinka lietuviškai žiemai, lengviausia pasakyti įvertinus vairuotojo kasdienius maršrutus.
Juditos grigelytės (vž) nuotr.
svg svg
Kurios padangos tinka lietuviškai žiemai, lengviausia pasakyti įvertinus vairuotojo kasdienius maršrutus. Juditos grigelytės (vž) nuotr.
„Verslo žinios“

Lapkričio pradžia vairuotojams asocijuojasi ne tik su vis didesne galimybe ryte išvažiavus su lietumi vakarop grįžti su sniegu, bet ir su prievole vasarines padangas pakeisti žieminėmis.

Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad nuo lapkričio 1 d. žieminį apavą automobiliui reikia rasti per dešimtį dienų.

Visgi rasti tai, kas tinka vairuotojo įpročiams, turimam automobiliui ir lietuviškai žiemai, nėra lengva. Lygiai taip pat, kaip automobilių pramonė septynmyliais žingsniais šuoliuoja savavaldžių transporto priemonių link, taip ir padangų gamintojai nesėdi sudėję rankų ant paprasčiausios gumos kalnų. Jų gaminiuose atsiranda išmanių jutiklių, informuojančių apie padangų slėgį, jų nusidėvėjimą, į tradicinius mišinius pilama inovatyvių medžiagų, leidžiančių padangoms geriau sukibti su keliu, keisti savybes keičiantis oro temperatūrai ir pan.

Galvas sukti verčia ir pastarosios žiemos Lietuvoje: gruodžio viduryje vyrauja teigiama temperatūra ir telkšo balos, o vasarį spaudžia vos ne trisdešimties laipsnių šalčio speigas ir keliai nukloti sniegu.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Kur veda keliai

Padangų gamintojai įsitikinę, kad tai, koks apavas jų automobiliams tinkamiausias, geriausiai žino patys vairuotojai. Tereikia įvertinti, kokiais keliais važiuoti tenka dažniausiai.

„Jeigu reikia gero sukibimo važiuojant apledėjusia kelio danga ir apledėjusių kelių yra daugiausia jūsų kasdieniuose maršrutuose, reikėtų galvoti apie dygliuotąsias žiemines padangas“, – sako Paulius Macevičius, padangų gamintojo „Continental“ pardavimų vadovas Baltijos šalims ir Kaliningradui.

Jo žodžiams pritaria ir Rokas Lipeikis, ralio meistras, vadovaujantis padangų prekybos įmonei „Egzotika“. Save konservatoriumi vadinantis specialistas įsitikinęs, kad Lietuvos keliams žiemą geriausiai tinka dygliuotosios padangos.

„Visos kitos alternatyvos – didesni ar mažesni kompromisai dėl eismo saugumo“, – įsitikinęs jis.

Pasak jo, specialiai lietuviškam klimatui gaminamų padangų nėra, todėl vairuotojams tenka rinktis iš dygliuotųjų, minkšto gumos mišinio Šiaurės šalims ir kieto gumos mišinio Vidurio Europos šalims skirtų padangų.

„Didžiąją žiemos dalį vyrauja neigiama temperatūra, o pasitaikantys atšilimai sukuria ypač pavojingas eismo sąlygas – lijundrą arba vadinamąjį juodąjį ledą“, – savo nuomonę grindžia p. Lipeikis.

Anot jo, renkantis verta atkreipti dėmesį ir į padangų gamintojo naudojamas technologijas, mat, pasak jo, vis dažniau naudojamos „išmanios“ dyglių tvirtinimo metodikos, kurios esant skirtingai temperatūrai keičia padangos savybes.

„Pavyzdžiui, jei šilta, dyglio gumos pamatas suminkštėja ir dyglys sulenda į protektorių. Jei spusteli iki 10 laipsnių šalčio, dyglio gumos pamatas sukietėja iki 20 kartų ir padanga visu pajėgumu kabinasi į ledą“, – aiškina p. Lipeikis.

Tinka ne visuomet

Visgi p. Macevičius atkreipia dėmesį, kad daugiau keliaujantiems dygliuotosios padangos ne visuomet paranku. Daugelyje Vakarų Europos šalių, netgi kaimynėje Lenkijoje, dygliuotosios padangos draudžiamos, tad, kirtus Lietuvos sieną ir susidūrus su policijos pareigūnais, susitikimas gali baigtis ne tik bauda, bet ir draudimu važiuoti toliau.

„Jei nuolat tenka išvažiuoti į užsienį, o namie jūsų kelyje pasitaiko ekstremalių sąlygų, ieškokite minkšto gumos mišinio padangų“, – pataria pašnekovas.

Ponas Lipeikis antrina: tokios padangos dygliuotosioms nusileidžia tik ant ledo ir ant visiškai švaraus asfalto. Eksperto nuomone, važiuojant minkšto gumos mišinio padangomis tuomet, kai aplinkos temperatūra yra aukštesnė, vertėtų nedaryti staigių manevrų, nesistengti agresyviai stabdyti ar startuoti iš vietos, nes tokios padangos dėvisi kiek greičiau nei pagamintos iš kieto gumos mišinio.

Tiems, kurie daugiausia kilometrų nuvažiuoja greitkeliais ir miesto keliais, p. Macevičius pataria ieškoti hibridinių žieminių padangų iš šiek tiek kietesnio, lėčiau besidėvinčio, gumos mišinio.

Vadinamąsias universalias padangas p. Lipeikis pataria rinktis tik iš bėdos. Anot jo, šios turi neblogų savybių esant nedideliam šalčiui, taip pat važiuojant minkštu sniegu. Visgi, termometro stulpeliui nusileidus žemiau, važiuoti tokiomis padangomis pavojinga.

Suskaičiuoti milimetrus

Ekspertai primena, kad, prasidėjus žiemos sezonui ir įsigaliojus reikalavimui naudoti žiemines padangas, privalu pasitikrinti ir tai, kiek milimetrų protektoriaus ant jų yra.

KET numato, kad žieminės padangos protektoriaus gylis turėtų siekti mažiausiai 4 mm. Visgi tai – minimali riba. Besirengiantiems naudoti jau turimas žiemines padangas primenama, kad idealiu atveju naudotos žieminės padangos protektoriaus rašto gylis turėtų siekti 7–8 mm.

Tarp patarimų, kaip automobiliu važiuoti saugiai, – ir priminimas nepamiršti patikrinti padangų slėgio ir padangas pūsti tiek, kiek nurodyta automobilio techninėse rekomendacijose.

Anot p. Lipeikio, viena dažniausiai daromų klaidų – padangų slėgio tikrinimas tuomet, kai šios yra įšilusios nuo kelio.

„Ir tikrinti, ir sureguliuoti padangų slėgį reikia tuomet, kai padangos temperatūra yra artima lauko“, – sako specialistas.

Kada svarbus amžius

Vienas daugiausia dvejonių sukeliančių klausimų – padangų amžius. Anot padangų ekspertų, lietuviai itin mėgsta rinktis kuo naujesnes ir kuo vėliau pagamintas padangas, nes tikima, kad šių savybės žiemą – pačios geriausios. Ir, atvirkščiai, kuo senesnės padangos, tuo stipriau pakitusios jų gumos mišinio savybės.

Visgi padangų gamintojai pabrėžia, kad tiesa ne visai tokia. Anot jų, iš tiesų laikui bėgant padangų savybės smarkiai kinta tuo atveju, jei padangos buvo sandėliuojamos netinkamai. Pavyzdžiui, jas nuolat veikė tiesioginiai saulės spinduliai, drėgmė, jos buvo saugomos patalpoje, kurioje buvo ryškūs temperatūros svyravimai. Dėl šios priežasties gamintojai nuolat nurodo, kaip jų padangos privalo būti sandėliuojamos.

Vokietijos automobilininkų klubas ADAC yra siūlęs naujomis vadinti ne senesnes nei 2 metų padangas, visgi BRV, padangų tiekėjų ir remontininkų asociacija, su tokiu pasiūlymu nesutiko. Asociacija surengė įvairaus amžiaus padangų bandymus, po kurių nuspręsta, kad iki trejų metų senumo padangos vadinamos „ką tik iš gamyklos“, o iki 5 metų – naujomis. Tiesa, ši taisyklė galioja tik tuomet, kai padangos buvo saugomos taip, kaip tai numato gamintojas.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
12:30
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
08:28
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
05:45
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Vilniuje atidarytas naujas „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras

Ketvirtadienį Vilniuje bendrovė „Sostena“ atidarė naują „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centrą. Tai antras...

Logistika
2022.05.12
„Enyaq“, brangiausias „Škodos“ produktas Premium 22

Vokietijos koncerno „Volkswagen“ valdomų gamintojų rikiuotėje „Škoda“ priskiriama žemų kainų ir pigių...

Automobiliai
2022.05.08
Geriausias BMW pasiūlymas – salono gale Premium 8

Ilgus metus savo didžiausią sedaną pateikdavęs kaip vairuotojo norams suderintą pasiūlymą, Bavarijos...

Automobiliai
2022.05.07
Estijos naujų automobilių rinka susitraukė 14%

Per keturis šių metų mėnesius Estijoje nupirkta 6.970 naujų lengvųjų automobilių – 14,2% mažiau nei per tą...

Logistika
2022.05.06
BMW prekybos rekordas Lietuvoje ir atsinaujinusi „Regitros“ piktžaizdė Premium 2

Naujų automobilių pardavimams toliau krintant dėl riboto tiekimo, Bavarijos „premium“ automobilių gamintojo...

Automobiliai
2022.05.05
„CarVertical“ padvigubino pajamas, planuoja tolesnį spartų augimą 16

Lietuviška automobilių istorijos ataskaitas teikianti platforma skelbia pajamas auginusi nuo 8,5 iki 17,7...

Logistika
2022.05.04
Į Lietuvą ateina Estijos elektromobilių įkrovimo tinklas Premium 58

Šalyje veiklą pradeda dar vienas įkrovimo stotelių tinklo operatorius „Eleport“, planuojantis per metus...

Logistika
2022.05.04
„Bentley continental GT speed“ „Motor Klassik 2022“ apdovanojimuose pripažintas ateities klasika Verslo tribūna

„Bentley Motors“ šiandien paskelbė apie savo pirmąjį apdovanojimą iš žinomo Vokietijos automobilių žurnalo...

„Deals On Wheels“ investuoja 0,5 mln. Eur į elektromobilių prekybą Latvijoje ir Estijoje 1

Birželį ruošiamasi atidaryti atstovybes Rygoje ir Taline, didžioji dalis investicijų skiriama bandomųjų...

Automobiliai
2022.04.28
„AvtoVAZ“ salonuose nebeliko „Lada“ automobilių su automatinėmis pavarų dėžėmis 5

Dėl tarptautinių sankcijų komponentų stokojančio gamintojo atstovai spėlioja, kad tokių versijų nebus...

Automobiliai
2022.04.26
„Deus“ planas naujiems elektromobilių rekordams Premium

Prieš porą metų įkurtas automobilių gamintojas iš Vienos „Deus Automobiles“ Niujorko automobilių parodoje...

Automobiliai
2022.04.24
Niujorko automobilių parodos sugrįžimas: mažiau naujienų, bet daugiau įdomybių Premium

Iš pandemijos gniaužtų ištrūkusi Tarptautinė Niujorko automobilių paroda (NYIAS) po trejų metų pertraukos vėl...

Automobiliai
2022.04.23
„Tesla“ rezultatai viršijo lūkesčius, pasiekė rekordinį pelningumą 1

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ pirmą šių metų ketvirtį gerino rezultatus, didėjant gamybos apimtims ir...

Rinkos
2022.04.21

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku