„Kūdikių bumo“ karta sportiniams automobiliams per sena

Vadinamoji kūdikių bumo karta pamažu sensta ir tai, panašu, bloga žinia automobilių gamintojams, norintiems pardavinėti sportinius automobilius.
Vienas iš naujos tendencijos ženklų buvo tas momentas, kai Ford Motor Co teko stabdyti Mustang gamyklą savaitei, mat metiniai modelio pardavimai smuko žemyn 9%. Ne ką geriau sekasi kitiems sportiniams automobiliams, net tokių galiūnų, kaip Chevrolet Corvette ir daugelio Porsche modelių pardavimai lėtėja, skelbia Bloomberg.
Kol kas perkančių sportinius ir mėgstančių spustelėti akceleratorių yra. Visgi realybė karti: vyrai, gimę tarp 1946-1964 m., kurie įsigyja daugumą sportinių automobilių, išlaidavimo metus pamažu palieka užnugaryje. O būnant 70 susilankstyti tarsi akordeonui norint atsisėsti į priekinę greito rodsterio sėdynę yra ganėtinai skausminga sustingusiai nugarai. Kai kurie vairuotojai apskritai suka itin greitų visureigių link.
Kūdikių bumo karta pamažu išauga sportinius automobilius, sako Ericas Nobleas, konsultacinės bendrovės CarLab iš Kalifornijos, JAV, prezidentas. Kai kerti 60 m. ribą, komfortas tampa svarbesnis. Sportiniai automobiliai dar nepalieka rinkos, tačiau ji neabejotinai bus mažesnė.
Ateinanti karta menkai tepagelbės sportinių pardavimams, įsitikinęs p. Nobleas, nes X kartos, kuriai dabar 35-50 m., žmonių gerokai mažiau. O tūkstantmečio kartos žmonės dar neuždirba tiek, kad galėtų sau leisti pirkti Mustang ar Corvette Z06.
Ford greičiausiai šiemet parduos daugiau nei 100.000 Mustang, tačiau per liepą maždaug ketvirtadalis visų parduotų automobilių teko automobilių nuomos bendrovėms ar įvairiems korporatyviniams automobilių parkams, rodo automobilių registracijos duomenys. Ir net tuo atveju, kai tiek daug automobilių tenka verslo parkams, pardavimų kreivė krenta žemyn.
Šiemet maždaug 40% Mustang pirkėjų priklausė vadinamajai kūdikių bumo kartai. Palyginus, 2013 m. tokių pirkėjų buvo 50%. Gera žinia ta, kad 20-30 m. amžiaus pirkėjų, perkančių Mustang, šiemet yra 22%, o prieš 3 metus tokių buvo vos 15%. Visgi kol kas pirkėjų ratas traukiasi.
Matome, kad kai kurie vyresni kūdikių bumo kartos atstovai pasitraukė. Mustang, visgi, yra atitinkamo gyvenimo tarpsnio automobilis, sako Markas Schalleris, Mustang rinkodaros vadovas.
Nesiseka ir kitiems
Ford nėra vienintelis, kuris mato besitraukiančią rinką. Camaro ir Corvette modelių pardavimai šiemet susitraukė atitinkamai 11% ir 14%. Iš dalies Camaro pardavimų susitraukimą paaiškinti galima tuo, kad General Motors Co jų pardavė mažiau į verslo automobilių parkus. Mažmeninė prekyba sumenko tik 1%.
Nežinau nė vienos priežasties, kodėl. Kūdikių bumo karta juos vis dar perka, sako Toddas Christensenas, Corvette ir Camaro rinkodaros vadovas.
Ponas Christensenas sako, kad Chevrolet viliasi įžiebti Corvette pardavimus su nauja Grand Sport versija, kuri bus sportiškesnė nei standartinis modelis ir turės sportinę važiuoklę, stabdžius bei padangas.
Jaunesnei auditorijai bandoma įsiūlyti ir Camaro su nauju, ekonomiškesniu, 2 l darbinio tūrio varikliu bei sportinėmis detalėmis, leidžiančiomis automobilį valdyti panašiai kaip brangesnes Camaro versijas.
Jaunesni dar neįperka
Porsche greičiausiai laukia analogiški pokyčiai, spėja Jessica Caldwell, JAV automobilių prekybos portalo Edmunds.com analitikė. Modeliai kupė kėbulu nėra tokie patrauklūs kaip automobiliai, turintys ketverias duris ar visureigiai, sako ji. Tad vietoje kupė Porsche ar Mercedes-Benz gerbėjai gali pasirinkti sportiškus visureigius, o toks pirkinys būtų ir užtektinai praktiškas, ir suteikiantis nemažai smagumo prie vairo.
Automobilis, kuris atitinka kažkieno gyvenimo būdą ir vis dar yra sportiškas, yra kur kas geresnis pasirinkimas nei tikras sportinis automobilis.
Tai atrodo gana įtikinamai, kai žiūri į Porsche. Pernai lengvųjų automobilių pardavimai krito 8%, o tuo pat metu Macan visureigio pardavimai ūgtelėjo 30% šiemet ir šis yra geriausiai parduodamas Porsche modelis. Christianas Koenigas, Porsche atstovas, patikino, kad pardavimai sulėtėjo dėl to, kad naujais buvo keičiami 911 ir Boxster modeliai, be to, buvo pranešta apie naują Panamera. Porsche įsitikinę, kad pasirodžius naujausiems sportiniams modeliams, pardavimai vėl ims kopti į viršų.
Mes tikrai nematome sumažėjimo. Sportinių automobilių pardavimas JAV yra tvirtas verslas, sako p. Koenigas.
Tyrimai rodo, kad 20 metų ir vyresni pirkėjai vis dar mėgsta sportinius automobilius. Ypač jie vertina 1970-ųjų laidos klasikinius automobilius, tačiau kol kas jų neįperka. Štai kūdikių bumo kartos žmonės nori kažko, kas yra komfortiška, bet sportiška.
Nori komforto
Tai priežastis, kodėl BMW M ir Mercedes-Benz AMG modelių pardavimai auga. Tiek vienas, tiek kitas padalinys gamina sportines esamų modelių versijas. Pavyzdžiui, BMW M modelių pardavimai šiemet ūgtelėjo 2%. AMG pardavimai kol kas krenta dėl senstelėjusių modelių. Tačiau visureigių pardavimai šoko į viršų maždaug 60%, šiemet jau parduota apie 16.000 automobilių, skaičiuoja Brandenas Coteas, JAV Mercedes-Benz AMG padalinio vadovas.
Kaip atrodo sportinis visureigis? Pavyzdžiui AMG GLS63 yra septynių vietų tris tonas sveriantis automobilis, kuriame montuojamas 577 AG galios motoras. Jis komplektuojamas su pneumatine Airmatic važiuokle, tad automobilio prošvaisą galima sumažinti.
Kūdikių bumo kartos pirkėjai nebenori tikrų sportinių automobilių, tačiau jie nenori ir atsisakyti vairavimo malonumo. Sportinio visureigio idėja prieš dešimtmetį buvo nepriimtina, tačiau dabar šie automobiliai priverčia ne atsisakyti įkvepiančio vairavimo, o suteikia kitokio sportiško važiavimo galimybę, tikina p. Coteas.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti