„Apple“ mina ant stabdžių – savo automobilio negamins

Publikuota: 2016-10-18
„Apple“ nuosavo automobilio nebegamins. Chance'o Chano („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Apple“ nuosavo automobilio nebegamins. Chance'o Chano („Reuters“ / „Scanpix“) nuotr.
„Verslo žinios“

Drąsiai kalbėję apie savo automobilinę ateitį ir ne juokais įbauginę ne vieną šios pramonės šakos senbuvį, „Apple“ patyliukais renkasi žaislus iš smėlio dėžės, kuri pasirodė esanti per didelė.

Bendrovė atšaukia savo planus, susijusius su automobiliais, o visą tai lydi naikinamos darbo vietos. Be to, teigia šaltiniai, bendrovė atsisako ambicijų ir pagaminti nuosavą automobilį.

Šimtai automobilį kurti turėjusios komandos narių (joje buvo apie 1.000 žmonių) buvo atleisti, patys išėjo iš darbo arba buvo priskirti kitiems padaliniams per paskutinį mėnesį. Darbuotojų buvo prašoma elgtis santūriai, mat „Apple“ siekė nepaviešinti to, kas vyksta jų biure.

„Titanu“ vadinamas projektas buvo pakreiptas autonominio automobilio „smegenų“ kūrimo link, mat tai „Apple“ leis lanksčiai rinktis partnerius iš jau egzistuojančių gamintojų, arba grįžti prie savo automobilio projektavimo ateityje. „Apple“ pasiliko reikalingą personalą ir komanda pasiruošusi samdyti žmones, padėsiančius susidoroti su nauju tikslu, šaltinius cituoja „Bloomberg“.

„Apple“ vadovai automobilį kuriančiai komandai liepė kitų metų pabaigoje įrodyti, kad technologijų bendrovė išties gali turėti savavaldžiams automobiliams skirtą sistemą. Tomas Neumayras, „Apple“ komunikacijos atstovas, susilaikė nuo komentarų.

Nauja kryptis ir aiškiai įvardytas galutinis terminas buvo po mėnesius trukusių nesėkmingų susitarimų dėl strategijos, vadovybės ir tiekimo problemų.

„Apple“ ne pirmieji, suvokę, kad lyderystė gaminant mobiliuosius įrenginius ir programinę įrangą nebūtinai reiškia sėkmę automobilių pramonės srityje. „Alphabet Inc“, „Google“ priklausanti kompanija, suprato, kokie iššūkiai kyla gaminant nuosavą automobilį ir netruko susirasti partnerių. Iš šio projekto taip pat traukėsi lyderiai, be to, dvejoja ir technologijų investuotuojai. Šie pratę gyventi iš riebių pelningumo maržų, o automobilių gamintojai priversti tenkintis žemesnėmis nei 10% maržomis.

„Apple“ projektą „Titan“ pradėjo 2014 m., turėdami didžiulių ambicijų sukelti revoliuciją automobilių pramonėje. „McKinsey & Co“ analitikai teigė, kad 2030 m. šie „Apple“ norai bus verti 6,7 trln. USD (6 trln. Eur). Tikėtasi, kad „Apple“ sukurtas automobilis pasirodys 2020 m. pradžioje. Tiek gamintojo, tiek analitikų viltis kurstė faktas, kad 2007 m. pasirodęs „iPhone“ tapo revoliucija mobiliųjų telefonų srityje.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
VŽ bando: naujasis „Lexus“ flagmanas LS 2

Penktosios kartos „Lexus LS“ su naujomis jėgomis grįžo į rinką, kurioje dėl savo dalies jis pasirengęs kovoti...

Transportas
2018.04.07
Automobilių pramonės oksimoronas – prabangus „Opel“ 2

Prieš pusmetį išlepintai pasiūlos krosoverių vairuotojų auditorijai „Opel“ pristatė „Grandland X“ – modelį,...

Transportas
2018.04.02

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau