Ruošdamiesi Dakarui lietuviai išnaudoja kiekvieną akimirką

Publikuota: 2016-10-16
Manoma, kad kitų metų Dakaro ralyje konkurencija tarp komandų bus itin arši.
mARCOSO bRINDICCIO („rEUTERS“ / „sCANPIX“) nuotr.
Manoma, kad kitų metų Dakaro ralyje konkurencija tarp komandų bus itin arši. mARCOSO bRINDICCIO („rEUTERS“ / „sCANPIX“) nuotr.
„Verslo žinios“

Liko daugiau nei mėnuo iki akimirkos, kai Lietuvos sportininkų, visus metus galandusių techniką ir tobulinusių įgūdžius, automobiliai bus išplukdyti į Dakaro ralio starto vietą. Iki jo kitąmet sausį – dar keli mėnesiai, tad lenktynininkai suplanavę išnaudoti kiekvieną minutę sunkiausiam pasaulyje ralio maratonui pasirengti.

2017-ųjų Dakaro ralis pasitinka naujienomis. Prie Argentinos ir Bolivijos, kurių dykumas ir kalnus lenktynininkai šturmavo pernai, prisidėjo Paragvajus – jame numatytos vadinamosios prologo lenktynės, pirmasis, galima sakyti, parodomasis važiavimas. Tikrasis dykumų ralis prasidės kirtus Paragvajaus sieną ir įvažiavus į Argentiną, vėliau – į Boliviją, joje numatyta ir lenktynių pertrauka.

2017 m. ralyje laukiama dar daugiau automobilių ir motociklų sporto žvaigždžių. Dakaro ralis, transliuojamas maždaug 190 valstybių, yra savotiška automobilių sporto olimpiada. Tad joje randasi ne tik vis daugiau garsių vardų, bet ir automobilių gamintojų komandų.

Pamilo bagius

Dar viena tendencija, su kuria akis į akį susidursime sausį, – augančios bagių vairuotojų gretos. Viena šviežiausių naujokių, prisijungusių prie bagių įskaitos, – Japonijos „Toyota“.

Bendrovė pasitelkė standartinį 5 l darbinio tūrio motorą turintį „Toyota Hilux“ modelį ir iš jo pagamino dykumų „žvėrį“, kuriam prognozuojamas neprastas pasirodymas.

Vietoj keturių varančiųjų ratų gamintojas paliko tik du – galinius. Regis, toks sprendimas labiau tiktų konkurentų dykumoje sukeltoms dulkėms uostyti nei lėkti priekyje, visgi pranašumų du varantieji ratai turi.

„Tokiems modeliams leidžiama daug išimčių: mažesnis bendras svoris, didesni ratai, neribojama pakabos eiga“, – aiškina automobilių sporto meistras Benediktas Vanagas, Dakaro ralyje startuosiantis penktą kartą.

Anot jo, važiuojantiems keturiais varančiaisiais ratais pakabos eiga ribojama iki 25 cm, tai reiškia, kad kalnuotose vietovėse bagiai turi mažiau galimybių apvirsti. Be to, galine ašimi varomi bagiai gali turėti ratų pripūtimo kontrolę, o važiuojant smėliu tai ypač svarbu.

Pasak lenktynininko, daugelis automobilių gamintojų, dalyvaujančių Dakaro ralyje, suprato, kad toks modelis – vienas potencialių kelių į pergalę.

Tad ir „Toyota“, iš pradžių planavusi 2017 m. Dakare tik vieną bagį, nusprendė į bagius susodinti savo tris pagrindinius lenktynininkus: Nasserą Al-Attiyahą, Ginielį de Villiersą ir Leeroy Poulterą.

Skaičiuoja akimirkas

Pokyčių yra ir Lietuvos lenktynininkų gretose. Pernai dyzelinu varomu „Seat Leon“ į Dakaro ralį išvažiavę sportininkai Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas lenktynių nebaigė, nes ėmė ožiuotis technika. Pakeitęs ne vieną turbininio variklio turbokompresorių, ekipažas galiausiai sustojo smėlynuose ir pasidavė.

Tąkart ne vienas pabrėžė, kad ištvermės pritrūko kone savadarbiam automobiliui, visgi ir ateinančių metų ralyje ekipažas startuos su pačių gaminamu Dakaro ralio bolidu.

Antanas Juknevičius į Pietų Amerikos smėlynus leisis lydimas naujo šturmano – verslininko, alpinisto ir aštrių pojūčių mėgėjo Dariaus Vaičiulio. Vienas varžybas juodu jau laimėjo: 2008 m. „Libya Desert Challenge“ Sacharos dykumoje.

Ponui Vaičiuliui būsimo Dakaro ralio trasos gana gerai pažįstamos, nes prieš porą metų jomis nuvažiavo 5.000 km vairuodamas motociklą.

Benediktas Vanagas sako, kad didžiausias galvos skausmas jam šiuo metu – automobilis, nes tas, dėl kurio susitarta, Lietuvą pasieks lapkričio pradžioje, taigi treniruotėms liks kiek daugiau nei dvi savaitės.

Pašnekovas džiaugiasi, kad ankstesnių metų laimėjimai jam leidžia derėtis su organizatoriais, tad komandai daroma daugiau nuolaidų: pavyzdžiui, patogesnė vieta stovykloje, daugiau galimybių transliuoti informaciją iš ralio ir pan.

„Šiemet važiuosime efektyviai ir be klaidų. Potencialiai, laikydamiesi šio devizo, galime pasiekti vieną geriausių savo rezultatų“, – tikisi p. Vanagas.

Pašnekovas džiaugiasi, kad ralio organizatoriai jo vadovaujamą komandą įsiminė tiek, jog dabar ralio tematika kuriamame kompiuteriniame žaidime vienas pagrindinių automobilių bus ir juodos spalvos „Toyota Hilux“ su lietuvišku Vyčiu ant kėbulo.

FOTOGALERIJA Lietuviai Dakare - tarp 30 geriausių (11 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Subaru XV“

Antrosios kartos „Subaru XV“ labai panašus į savo pirmtaką, bet tai – visiškai naujas modelis.

Transportas
2018.04.21
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
VŽ bando: naujasis „Lexus“ flagmanas LS 2

Penktosios kartos „Lexus LS“ su naujomis jėgomis grįžo į rinką, kurioje dėl savo dalies jis pasirengęs kovoti...

Transportas
2018.04.07
Automobilių pramonės oksimoronas – prabangus „Opel“ 2

Prieš pusmetį išlepintai pasiūlos krosoverių vairuotojų auditorijai „Opel“ pristatė „Grandland X“ – modelį,...

Transportas
2018.04.02

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau