Automobiliui spalvą kuria 18 mėnesių, naudoja – dešimtmečius

Publikuota: 2016-10-16
Spalvos renkamos tokios, kad padėtų išryškinti esminius automobilio elementus.
Christiano CharisiUSO („rEUTERS“ / „sCANPIX“) nuotr.
Spalvos renkamos tokios, kad padėtų išryškinti esminius automobilio elementus. Christiano CharisiUSO („rEUTERS“ / „sCANPIX“) nuotr.
„Verslo žinios“

Tam, kad automobilių gamintojo kataloguose atsirastų nauja kėbulo spalva, reikia maždaug pusantrų metų darbo, tikina Japonijos „Infiniti“.

Bakstelėti pirštu į patikusį atspalvį ir šį įtraukti į oficialius spalvynus sudėtinga ne tik todėl, kad kai kuriais atvejais pasirinkta spalva turi būti madinga dešimtį ar daugiau metų. Dizaineriai tikina, kad vienos spalvos geriau nei kitos leidžia išryškėti esminiams modelio bruožams, tad šis aspektas būna apgalvotas dar prieš braižant pirmuosius būsimo automobilio eskizus.

„Kai žmonės pasakoja apie savo svajonių automobilį, jie visuomet jo trokšta nudažyto kuria nors konkrečia spalva“, – pasakoja Sandra Boberg, „Infiniti“ spalvų vadovė, ir aiškina, jog šitaip yra dėl to, kad kiekvienas spalvas suvokia iš savos perspektyvos, ir tai viena priežasčių, kodėl visi turi mėgstamų ir nemėgstamų atspalvių.

Kėbulo spalvos derinamos ir prie segmento, kuriam automobilis atstovauja. Pavyzdžiui, sportiniai automobiliai dažomi ryškiomis ir agresyviomis spalvomis, prabangūs – santūriau.

Juoda – ne juoda

„PPG Industries“, tarptautinis dažų tiekėjas, skaičiuoja, kad mažiausiai 27% visų „premium“ segmento modelių, pernai parduotų Europoje, buvo juodi. Kompaktiškų hečbekų segmente įvairovės daugiau: 8% visų jų pernai buvo raudoni, didžioji dauguma – balti. Dauguma sportinių automobilių buvo parduota geltonos ir oranžinės spalvų.

Žinoma, spalvų mados bėgant laikui keičiasi, tačiau procesas gana lėtas.

„Kad absoliučiai nauja spalva atsirastų kataloge, mums reikia 18 mėnesių darbo. Ir automobiliai, ja nudažyti, naudojami dešimtis metų, todėl kuriant reikia galvoti toli į ateitį“, – tikina Matthiew Weaveris, „Infiniti Europe“ dizaino vadovas.

Be to, pabrėžia jis, svarbu ne tik atspalvis, bet ir dažų atsparumas blukimui, trynimui, braižymui.

Didžiausiu sugrįžimu specialistas vadina baltą spalvą, kuri ypač madinga dabar. Pastarąjį kartą ši spalva buvo trokštama prieš 20 metų. Vienos geidžiamiausių – balta, juoda ir sidabrinė spalvos.

Anot p. Weaverio, nieko keisto, kad kol dizaineriai žaidžia ryškiomis spalvomis, pirkėjai perka juodus ir baltus automobilius. Anot jo, balta yra ne vien balta, juoda – nebe juoda. Ištobulėjus gamybos procesui bei atsiradus naujiems dažų priedams, ir juoda, ir balta spalva gali turėti ne vieną atspalvį, pradedant raudonu, baigiant mėlynu.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą LAISVALAIKIO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
VŽ bando: naujasis „Lexus“ flagmanas LS 2

Penktosios kartos „Lexus LS“ su naujomis jėgomis grįžo į rinką, kurioje dėl savo dalies jis pasirengęs kovoti...

Transportas
2018.04.07
Automobilių pramonės oksimoronas – prabangus „Opel“ 2

Prieš pusmetį išlepintai pasiūlos krosoverių vairuotojų auditorijai „Opel“ pristatė „Grandland X“ – modelį,...

Transportas
2018.04.02
Paskelbti konkurso „Pasaulio metų automobilis 2018“ nugalėtojai

Antrasis iš eilės „Volvo“ triumfas prestižiniuose tarptautiniuose automobilių konkursuose: „Pasaulio metų...

Transportas
2018.03.29

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau