VPT: Lietuva už naujus automobilinius greiderius permoka tūkstančius

Publikuota: 2017-01-04
Valomas kelias. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Valomas kelias. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kelių priežiūrai skirtos automobilinės technikos viešuosiuose pirkimuose dominuoja vienas tiekėjas, o už naujus automobilinius greiderius Lietuva permoka vidutiniškai po 20.000 Eur, rodo Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) atlikta tokių pirkimų 2003–2016 m. apžvalga.

„Konkurencija viešuosiuose pirkimuose yra esminis veiksnys, nulemiantis jų efektyvumą, geriausią kainos ir kokybės santykį, – sako Diana Vilytė, VPT direktorė. – Kelių priežiūros automobilinės technikos pirkimai yra liūdna konkurencijos nebuvimo iliustracija: dešimtimis tūkstančių didesnė kaina už greiderį ir trys dominuojantys tiekėjai tarp daugiau nei šimto.“

VPT apžvalgos duomenimis, iš viso per 2003–2016 m. kelių priežiūros automobilinės technikos viešuosiuose pirkimuose buvo sudaryta sutarčių už 78 mln. Eur. Pusė jų – „vieno tiekėjo“ pirkimai, kai pasiūlymus pateikė vienas tiekėjas arba, atmetus kitų dalyvių pasiūlymus, pasiūlymų eilėje liko vienas tiekėjas.

Per minėtą laikotarpį perkant kelių priežiūros automobilinę techniką sudaryta sutarčių su 113 skirtingų tiekėjų, tačiau kone pusė – 47% – sutarčių vertės atiteko trimis tiekėjams.

Labiausiai šiuose pirkimuose sekėsi UAB „Keluva“, kuri sudarė sutarčių daugiau kaip už 18 mln. Eur – tai sudaro 24% visų tokių sutarčių vertės. Kiek mažesnės vertės sutartis pasirašė UAB „Skuba“ (12,6%) ir UAB „Transmitto“ (11,3%).

Mažiausia konkurencija vyrauja automobilini7 greiderių pirkimuose. Juose pasiūlymus teikia vidutiniškai vos 1,5 tiekėjo. Šiuose konkursuose be konkurencijos dominuoja UAB „Keluva“: su šia bendrove kelių priežiūros perkančiosios organizacijos sudarė sutarčių beveik už 16 mln. Eur, kas sudaro 99% visų automobilinių greiderių viešųjų pirkimų vertės nuo 2003-iųjų.

VPT taip pat analizavo ir vidutines šių kelių priežiūrai skirtų transporto priemonių kainas 2012–2016 m. ES šalyse vykusiuose naujų autogreiderių viešuosiuose pirkimuose. Tyrimo duomenimis, Lietuvos kelių priežiūros institucijų įsigytų autogreiderių vidutinė kaina svyruoja nuo 216.000 Eur iki 267.000 Eur, tačiau pirkdami autogreiderius, Lietuvos kelininkai už juos permoka vidutiniškai po 20.000 Eur. Palyginimui, vidutinė autogreiderio kaina ES šalyse yra apie 232.000 Eur, o Lietuvoje ši suma siekia 252.000 Eur, ir tai yra 42% brangiau nei moka kelininkai Lenkijoje bei 16% nei Latvijoje.

2003–2009 m. didžiausias kelių priežiūros automobilinės technikos pirkėjas buvo Lietuvos automobilių kelių direkcija (toliau – LAKD), o nuo 2010 m. didžiąją dalį tokių pirkimų vertės sudarė 11 valstybinės reikšmės kelius prižiūrinčių įmonių pirkimai.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Sugedus lėktuvui, Egipte įstrigo apie 200 poilsiautojų iš Lietuvos

Sugedus oro linijų „GetJet Airlines“ lėktuvui, Egipto Šarm aš Šeicho kurorte penktadienį įstrigo apie 200...

E. Muskas išteisintas šmeižto byloje

Elektromobilių gamybos milžinės „Tesla“ vienas iš įkūrėjų Elonas Muskas penktadienį buvo išteisintas...

Automobiliai
16:03
Vilkikų gamintojai: perėjimas prie nulinės CO2 emisijos negali vykti be politikos pokyčių

Europos krovininio transporto gamintojai teigia, kad jie patvirtina savo įsipareigojimą pereiti prie nulinės...

Baltijos šalių premjerai sutarė asmeniškai kontroliuoti „Rail Baltica“ vystymą 1

Lietuvos, Latvijos ir Estijos premjerai penktadienį trišaliame susitikime sutarė asmeniškai kontroliuoti...

GM ir LG investuoja 2,3 mlrd. USD – statys vieną didžiausių baterijų gamyklų pasaulyje

General Motors“ (GM) ir „LG Chem“ pranešė investuojantys 2,3 mlrd. USD į elektrinių automobilių baterijų...

Pramonė
2019.12.06
Vilniečiai į darbą keliauja be automobilio – kaip ir kodėl keičiasi įpročiai? Verslo tribūna

Vilnius juda. Ir kasmet juda  vis darniau. Sostinės gyventojai po truputį keičia įpročius: vietoje kelionių...

Verslo aplinka
2019.12.06
Vilniuje lėktuvams įvedami papildomi ribojimai siekiant mažinti triukšmą 

Lėktuvai iš Sostinės oro uosto kils, atlikdami pirmąjį posūkį toliau nuo tankiai apgyvendintų rajonų.

Ekonomikos komitetui nesusirinkus, automobilių ir prekybos mokesčiai liko nesvarstyti

Seimo Ekonomikos komitetas trečią kartą iš eilės neapsvarstė taršių automobilių bei prekybos mokesčius...

Estijos premjeras: užbaigti „Rail Balticą“ laiku vargu ar realu

Užbaigti trijų Baltijos šalių įgyvendinamą europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ iki pradinio...

„DB Schenker“ centralizavo įmonių valdymą Baltijos šalyse Premium

Vokietijos geležinkeliams priklausanti transporto ir logistikos grupė Baltijos šalyse įvykdė vadovybės...

Komisija leido pasirašyti geležinkelio elektrifikavimo sutartį su „Elecnor“

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį leido valstybės valdomiems „Lietuvos...

V. Andrejevas: Panemunės aplinkkelį tikimasi sutvarkyti po metų

Prieš ketverius metus nekokybiškai nutiesto ir kol kas nenaudojamo Panemunės aplinkkelio pasienyje su...

Statyba ir NT
2019.12.05
Kelių direkcija: rangovai vilkina defektų taisymą 1

Pernai atlikus valstybinės reikšmės kelių auditą, rangovai vilkina defektų tvarkymą, todėl dalis jų bus...

Statyba ir NT
2019.12.05
Sostinės oro uoste – nauja beveik 1.000 vietų automobilių aikštelė

Vilniaus oro uoste pradeda veikti daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje įrengta beveik 1.000...

K. Mažeika abejoja elektrifikavimo konkursu, V. Šapoka nespėlioja dėl lėšų panaudojimo

Aplinkos ministrui „valstiečiui“ Kęstučiui Mažeikai maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo...

„Orion“ fondo įmonė įsigijo Palangos aplinkkelio projektą Premium 1

Investicijų valdymo bendrovės „Orion Asset Management“ fondo bendrovė įsigijo įmonę, kuri viešojo ir...

Statyba ir NT
2019.12.05
J. Narkevičius nesako, ar leis pasirašyti geležinkelių elektrifikavimo sutartį 2

Maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo konkursas vyko neefektyviai, teigia Jaroslavas...

Ministerija: „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys, o ne bendra...

„Transekspedicija Invest“ auga išnaudodama tendencijas Verslo tribūna 1

UAB „Transekspedicija Invest“ priklausanti Transekspedicija įmonių grupei, pernai įsigijusi sklypą ypač...

Pasaulio didžiųjų transporto parkuose – žaliuojanti tendencija Premium

„Budweiser“, „Stella Artois“ ir kitų populiarių alaus prekės ženklų valdytoja JAV kompanija „Anheuser-Busch“...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau