KLASCO atstovai išskubėjo aiškintis situacijos į „Lietuvos geležinkelius“

Publikuota: 2017-01-04
Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.

AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO) nepatenkinta AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) vadovo Manto Bartuškos mestais kaltinimais. Bendrovės atstovai trečiadienį išskubėjo aiškintis situacijos. Tuo metu uoste veikiančios bendrovės LG sprendimą panaikinti esą išskirtines sąlygas KLASCO vertina teigiamai.

„Iki šiol nesame gavę jokių dokumentų apie kokius nors pakeitimus, kurie paskelbti viešojoje erdvėje. Mes taip pat nežinome kitų uosto kompanijų sutarčių sąlygų, kadangi sutartys individualios ir neturime galimybių jų palyginti, nustatant, ar kokios nors KLASCO sutarties sąlygos yra neva geresnės. Mūsų nuomone, mesti tokius viešus kaltinimus neįsigilinus į aplinkybes yra nekorektiška“, - rašoma trečiadienį išplatintame KLASCO pranešime spaudai.

„Achemos grupei“ priklausančios KLASCO iniciatyva bendrovės atstovas išvyko į „Lietuvos geležinkelius“ išsiaiškinti situacijos apie šioje įmonėje padarytus sprendimus.

„Mes teigiamai vertiname LG siekį, kad visos bendrovės turėtų vienodas konkurencijos sąlygas uoste. Tikimės, kad tokiais veiksmais nėra tikslo padaryti žalos mūsų bendrovei bei uostui, ir esame pasirengę konstruktyviam dialogui, tikimės spręsti visus klausimus ir nesusipratimus civilizuotai darbinėje aplinkoje, o ne per žiniasklaidą“, - sako Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius.

VŽ rašė, kad antradienį Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius, pasirašė Krovinių vežimo tarifų komisijos siūlymą nebepratęsti išskirtinių sąlygų Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai (KLASCO), kurios buvo palankios šiai.

Ponas Bartuška pareiškė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ nebetoleruos buvusios tradicijos, kai vieniems klientams dėl neaiškių priežasčių būdavo nustatomos palankesnės krovinių gabenimo sąlygos, nei kitiems: „Visiems krovinių gabentojams turi būti taikomi vienodi, aiškūs ir skaidrūs principai. Labai keista, kad iki šiol taip lengvai buvo suteikiamos palankesnės sąlygos KLASCO, o tuo tarpu su vienu didžiausių klientų – „Orlen Lietuva“ – vyksta nuolatiniai ginčai.“

Artimiausiu metu „Lietuvos geležinkeliai“ atliks visų svarbiausių sutarčių auditą.

Stambiausia Klaipėdos uosto bendrovė KLASCO 2015 m. gavo beveik 44,9 mln. Eur pajamų, o grynasis pelnas siekė 6,3 mln. Eur, rodo „Creditinfo“ pateikiami Registrų centro duomenys.  Bendrovė geležinkeliu gabena apie 7,5 mln. tonų iš 12,4 mln. tonų kraunamų krovinių per metus. Įmonėje dirba virš 700 darbuotojų.

Uostininkai sprendimą vertina teigiamai

Savo ruožtu Klaipėdos uosto krovos kompanijos teigiamai vertina tokį LG sprendimą.

Vaidotas Šileika, Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir UAB „Klaipėdos konteinerių terminalas“ generalinis direktorius, sako, kad aiškumo ir skaidrumo nustatant krovinių gabenimo tarifus bei taikant nuolaidas iš LG labai trūko.

„Mes kaip asociacija visada pasisakėme, kad LG taikoma kainodara ir suteikiamos nuolaidos būtų atviros, skaidrios ir aiškiai deklaruotos. Nes vis dėlto uosto kompanijos dalyvauja konkurencinėje kovoje, ir labai svarbu, jog visos jos turėtų vienodas sąlygas veikti“, – VŽ sako p. Šileika.

Jis pažymi, jog LG ne kartą buvo prašyta aiškiai deklaruoti nuolaidų suteikimo krovos kompanijoms metodiką, tačiau nuolat būdavo sulaukiama atsako, jog tai yra komercinė paslaptis, kurios LG neprivalo atskleisti.

„Bet mes įsitikinę, kad rinkos monopolininko teikiamų paslaugų kainodara turėtų būti aiški ir skaidri, ko nuo šiol ir tikimės“, – sako Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas.

Paklaustas, ar uoste yra ir daugiau krovos kompanijų, kurios gaudavo išskirtines nuolaidas, p. Šileika sako negalintis to pasakyti, nes kiekvienos įmonės sutartys su LG yra individualios. Vis dėlto jis teigia, jog LG nenoras viešai atskleisti nuolaidų sistemos nuolat kėlė įtarimų, jog ne visos kompanijos dirba vienodomis sąlygomis.

„Deja, derybose dėl įkainių neturėjome kito pasirinkimo, kaip tik priimti LG pasiūlytas sąlygas“, – teigia p. Šileika.

Dėl kainodaros trūkumų – krovinių netektys

Aloyzas Kuzmarskis, Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius, pastebi, kad LG kainodara turi didelės įtakos Klaipėdos uoste gabenamiems krovinių srautams, o dėl jos ypatumų kartais kroviniai buvo ir prarandami.

„Iš savo darbo praktikos turime pavyzdžių, kai tam tikrais atvejais dėl efektyvumo ar kainodaros trūkumų dalis netgi lietuviškų krovinių automašinomis gabenama į Latvijos uostus. Dar labiau įtempta situacija su tranzitiniais kroviniais, dėl kurių konkuruojame su kitais rytų Baltijos uostais ir šiuo atveju geležinkelių kainodaros klausimas yra labai jautrus ne tik uostui, bet ir patiems geležinkeliams ir apskirtai Lietuvai kaip tranzitinei valstybei. Visą laiką laikėmės pozicijos, kad, norint laimėti konkurencinėje kovoje dėl krovinių srautų, būtinas veiklos efektyvinimas visose logistikos grandyse“, – nurodo „Begos“ vadovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„MAAS Aviation“ Kauno oro uoste stato orlaivių dažymo angarą 7

Spalį Kauno oro uoste pradėtas statyti specializuotas orlaivių dažymo angaras, kuris pradės veiklą 2020 m.

Pramonė
2019.10.18
„LGC Cargo“ ir „Gargždų geležinkelis“ toliau negalės vežti krovinių per Lietuvą 5

Lietuvos geležinkelių paslaugų įmonė „LGC Cargo“ negavo leidimo vežti krovinius per Lietuvą. Per didžiausią...

„Fiat Chrysler“ nepasiekus reikalavimų emisijoms – 79 mln. USD bauda  3

Autopramonės bendrovė „Fiat Chrysler Automobiles“ nubausta 79 mln. USD bauda už neįvykdytus anglies...

Pramonė
2019.10.18
Naują „Venipak“ terminalą Vilniuje lydi kiti plėtros projektai Premium 3

Sostinėje, Žirnių g., statomas 10.000 kv. m ploto siuntų terminalas – tik vienas iš plataus masto logistikos...

ACEA: Lietuva – sparčiausiai auganti ES naujų automobilių rinka  10

Tai – formaliai pripažįstami skaičiai, kuriuos iškreipia dideliu mastu vykdomas reeksportas.

Automobiliai
2019.10.17
Padidintas komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimas 49

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui didinti komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą,...

Klaipėdos uostas pagal krovą Baltijos šalyse pirmauja ketvirtus metus iš eilės 9

Klaipėdos uostas solidžiausią Baltijos valstybėse krovą skelbia jau ketvirtus metus iš eilės.

Vilniaus oro uostas mina stabdžius: negausėja nei skrydžių, nei keleivių Premium 51

Iš trijų šalies oro uostų šiemet keleivių ir skrydžių skaičius nedidėjo tik Vilniaus oro uoste. Aviacijos...

Paslaugos
2019.10.17
Ekologiškas transportas – ne mada, o nauda Verslo tribūna 3

Tarptautinį automobilių gamintoją „Iveco“ Lietuvoje atstovaujanti  UAB „Transmitto“ pardavė pirmąją...

Verslo aplinka
2019.10.17
„Kamida Group“ į logistikos centrą Kaune investuoja 12 mln. Eur 2

Transporto, logistikos ir žemės ūkio technikos nuomos paslaugų UAB „Kamida Group“ Kaune ruošiasi...

Statyba ir NT
2019.10.16
Dėl Norvegijos karių vežtos nepavojingos granatos buvo evakuota dalis Vilniaus oro uosto 1

Vilniaus oro uosto keleivio bagaže trečiadienį radus, įtariama, dūminę granatą, dalis pastato buvo evakuota.

„CityBee“ paspirtukų sezonas: lietuviai važiavo dažniausiai, latviai – toliausiai 6

Transporto dalijimosi paslaugų teikėja „CityBee“ trečiadienį baigia daugiau nei pusę metų trukusį elektrinių...

Susisiekimo ministras: Kelių direkcija bus pertvarkyta 2

Lietuvos automobilių kelių direkciją ketinama pertvarkyti į valstybės įmonę arba akcinę bendrovę, sako...

Statyba ir NT
2019.10.16
Vyriausybė palaimino taršių automobilių mokestį 79

Vyriausybė pritarė naujajam automobilių taršos mokesčiui. Jis Seimui bus teikiamas kartu su 2020 m. valstybės...

Naujojo vadovo bus ieškoma tik pertvarkius Klaipėdos uostą, žada ministras 5

Naujojo Klaipėdos uosto vadovo bus ieškoma tik po numatomos šios valstybės įmonės pertvarkos į akcinę...

Verslo aplinka
2019.10.16
Teismas dar kartą patvirtino, kad A. Vaitkus atleistas teisėtai 3

Vilniaus apygardos teismas antradienį patvirtino, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus buvo...

Paskirta nauja bendros „Rail Baltica“ įmonės stebėtojų taryba 1

Bendros už „Rail Baltica“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ akcininkai paskyrė naują stebėtojų tarybą.

„Avia Solutions Group“ įsigijo aviacijos grupę „Chapman Freeborn“

Gedimino Žiemelio valdoma aviacijos grupė „Avia Solutions Group” įsigijo Didžiosios Britanijos užsakomųjų...

Vilniuje pradeda veikti didelės galios „Ignitis“ elektromobilių įkrovimo tinklas 19

Šiemet Vilniuje bus įrengtos 59 didelės galios (50 kW) elektromobilių įkrovimo stotelės, 50 iš jų pradeda...

Vežėjai valdžios planuose regi bankrotus ir kraustynes į Lenkiją 12

Valdžios planai didinti vairuotojų atlyginimų koeficientą nuo 1,3 iki 1,5 minimalios mėnesinės algos (MMA)...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau