Svarbiausi 2016 m. rinkodaros įvykiai: nuo „Lidl“ iki „Netflix“

Publikuota: 2016-12-27
2016 m. birželio pradžioje duris atvėręs „Lidl“ išjudino reklamos rinką.  Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
2016 m. birželio pradžioje duris atvėręs „Lidl“ išjudino reklamos rinką. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šie metai bendrai šalies reklamos rinkai yra paženklinti pokyčiais – gerokai aktyvesniais mažmeninės prekybos žaidėjais, nesnaudžiančiu telekomunikacijų sektoriumi, o vieno didžiųjų reklamos užsakovų – greitųjų kreditų – komunikacijos, sugriežtėjus teisinei bazei ir reguliavimui, praktiškai neliko.

Rinkos dalyviai optimistiškai žvelgia į ateinančius metus – šiemetinis rinkos naujokas „Lidl“ ir toliau bus vienas iš svarbiausių veiksnių, kaitinsiančių konkurenciją mažmeninės prekybos sektoriuje ir kartu auginsiančių visą reklamos rinką.

Apžvelgiame didžiausius reklamos, rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos verslo įvykius 2016 m.

1. 2016 m. sausio 6 d. JAV interneto televizijos bendrovė „Netflix“ pradėjo teikti paslaugas 130 papildomų šalių, taip pat ir Lietuvoje. Nepaisant metų pradžioje kilusio ažiotažo, „Netflix“ TV rinkoje esminių permainų neatnešė – rudenį atlikti „Spinter“ tyrimų duomenys rodo, jog šia platfoma Lietuvoja naudojasi maždaug 2% žmonių.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

2. Sausio pabaigoje gaiviųjų gėrimų gamintoja „Coca-Cola“ pristatė naująją pasaulinę bendrovės rinkodaros strategiją „Vienas prekės ženklas“ („One Brand“) ir naują prekės ženklo šūkį „Taste the Feeling“.

3. „Verslo žinių“ rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2016 m.“ svarbiausios nominacijos „Metų prekės ženklas 2016 m.“ atiteko „Vilniaus paukštynui“, o efektyviausios metų rinkodaros kampanijos laurai – „Lietuvos draudimo“ projektui „Yra skirtumas, kur draustis“.

4. Vis augant blokuojančių reklamą internete skaičiui, portalas „15min“ nuo 2016 m. gegužės ėmėsi aktyvesnių veiksmų – blokuojantys reklamą vartotojai nuo birželio pradžios nebegali skaityti portalo turinio. Norintiems skaityti „15min“ turinį ir blokuoti reklamas reikia susimokėti 1 Eur per mėnesį.

5. Metiniame ryšių su visuomene renginyje „PaRa / Impact Awards 2016“ dėl geriausiosios titulo varžėsi 50 stipriausių komunikacijos projektų. Daugiausiai skirtingų apdovanojimų susirinko didžiausią skaičių darbų konkursui pateikusi „VRP Hill+Knowlton Strategies“, daugiausia pirmųjų vietų – du kategorijų laimėjimus – gavo „Ad verum“.

6. 2016 m. birželio pradžioje duris atvėręs „Lidl“ išjudino reklamos rinką. Dar iki konkurento veiklos starto, „Kantar TNS“ duomenimis, „Maximos“ reklamos vienetų kiekis per pirmus 5 mėnesius, palyginti su pernai tuo pat metu, padidėjo 50%. Aktyvesni buvo ir kiti prekybininkai: po „Lidl“ reklaminės kampanijos starto 35% daugiau matėme ir „Rimi“ komunikacijos televizijoje. Tuo tapu „Iki“ elgėsi labiau nuosekliai ir reklamos kiekį didino nesmarkiai – 8%.

Per aštuonis 2016 m. mėnesius tarp didžiausių reklamos užsakovų apimtis labiausiai išaugino „Lidl“. Šių metų gegužę pradėjęs aktyviai reklamuotis prekybos tinklas jau rugpjūčio mėnesio pabaigoje pateko į TOP10 ir užėmė 10– ąją vietą. Dabar jis – aštuntoje pozicijoje.

7. Šiemetiniame „ADrenaline“ geriausios Metų kūrybinės agentūros laurai nukeliavo į „Milk“ rankas. Šios agentūros kurtas projektas „Kino festivalio draudimas“ darytas bendrovei „Ergo“ išrinktas geriausiu Metų festivalio darbu. Per pastarąjį dešimtmetį „Milk“ už Metų festivalio darbą yra apdovanota aštuntą kartą, Metų agentūros titulas jai atiteko šeštą kartą.

8. Liepą socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė, kad keičia keičia savo algoritmą – vartotojai daugiau matys turinio iš savo draugų ar šeimos narių, o ne komercinių puslapių, įskaitant žiniasklaidos priemones. Po šio „Facebook“ žingsnio žiniasklaida jaučiasi lyg gavusi dūrį į nugarą. Socialinis tinklas ilgus metus masino įvairaus rango žiniasklaidą kliautis tinklu ir pasiekti savo skaitytojus būtent per „Facebook“, pažymi „The New York Times“. Viskas baigėsi tuo, kad „Facebook“ į žiniasklaidos priemones atveda apie 40% lankytojų srauto – daugiau nei „Google“, rodo „Parse.ly“ apžvalga.

9. Tarptautinė žiniasklaidos grupė „Modern Times Group“ liepos pabaigoje pristatė naują vaizdo transliacijų internetu platformą „Viaplay“. Joje – per 3.000 valandų filmų, serialų, sporto renginių bei turinio vaikams, įskaitant turinį lietuvių kalba.

10. Žiniasklaidos planavimo bendrovė „Publicum Media“ rugpjūčio gale pranešė, kad jungiasi su UAB „Idea Media“ (prekės ženklas – „Idea Havas Media“) ir atstovaus pasaulinį komunikacijos tinklą „Havas Media“. Naujasis junginys jau pagal 2016 m. pardavimų apimtis taikosi į trejetuką didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų Lietuvoje.

11. Rugpjūčio pabaigoje trečią kartą vykusiame Baltijos šalių kūrybingumo festivalyje „Baltic Best 2016“ geriausios agentūros titulu vėl džiaugiasi lietuviai. Šiemet, kaip ir pernai, svarbiausią apdovanojimą parsivežė „Milk“.

12. Tarp svarbiausių metų įvykių – ir rugsėjo pradžioje paskelbtas naujos internetinės televizijos projekto „Laisvės TV“ veiklos startas. Projekto iniciatoriai – žurnalistas Andrius Tapinas su bendraminčiais Aidu Puklevičiumi, Ričardu Savukynu, Pauliumi Ambrazevičiumi ir kt. „Laisvės TV“ – internetinės televizijos projektas, transliuojamas „YouTube“ platformoje. Pagrindinį finansavimą „Laisvės TV“ gauna sutelktinio finansavimo būdu.

„Daugelis gal ir tikėjosi, kad galime puikiai startuoti, surinkti pirmųjų laidų auditoriją, pritraukti rėmėjų, bet turbūt niekas, net mes patys, nemanėme, kad jau po kelių mėnesių turėsime beveik 5.000 žmonių, kurie skirs mums paramą. Žinoma, mūsų veiklos skeptikų netrūksta, o nuolatinis žongliravimas tarp televizijos kūrimo, finansų balansavimo ir nuolatinio bandymo įrodyti, kad esi vertas to dolerio, yra sudėtingas ir nervingas procesas ir kuo toliau, tuo jis bus nervingesnis, bet augant laidų skaičiui tikimės sėkmės“, – visai neseniai VŽ teigė p. Tapinas.

13. „Verslo žinių“ konferencijoje „Best Internet 2016“ šiemet pirmą kartą buvo išrinkti geriausi skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbai – iš 23 finalininkų sėkmė lydėjo 8 geriausius projektus. Iš viso 12 skirtingų konkurso kategorijų buvo pateikti 67 interneto reklamos projektai.

14. Rinkodaros sektoriaus lydere iš 19 sėkmingiausius veiklos rodiklius skaičiuojančių įmonių, VŽ skaitytojai išrinko žiniasklaidos planavimo bendrovę „Open Agency“. „Open Agency“ į sėkmingiausių rinkodaros sektoriaus įmonių sąrašą pateko pagal pardavimų pajamas – bendrovė skaičiuoja didžiausius pardavimus tarp žiniasklaidos planuotojų. Tiesa, 2015 m. bendrovės pajamos, palyginti su 2014 m., sumenko 5,8%.

15. Tarp šimtų reklamos darbų šiemet nepasiklydo ir bronzinį laimėjimą į Lietuvą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica“ parsivežė reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“. Agentūra teikė vienintelį darbą, darytą prekės ženklui „Starka“ ir alkoholinių gėrimų kategorijoje laimėjo bronzą.

16. Šiemet Nacionaliniams pakuotės dizaino apdovanojimams buvo pateikti 79 pakuotės dizaino projektai, kurie varžėsi 8 kategorijose. Į finalininkų sąrašą komisija atrinko 39 projektus, iš kurių 20 darbų buvo apdovanoti.

17. Metų sandorio titulai 2016 m. atitenka „Carat Lietuva“, nuo 2017 m. sausio tampančiai didžiausios reklamdavės Lietuvoje „Tele2“ žiniasklaidos planavimo partneriais. Taip pat „Media House“, laimėjusiems „Lidl Lietuva“ konkursą ir tapusiems jų žiniasklaidos partneriais.

Ne mažesnė sėkmė aplankė ir dvi reklamos agentūras „Milk“ ir „New!“, kurios po įtempto konkurso tapo mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ kūrybiniais partneriais. „Maxima“ TOP 10 reklamos užsakovų dešimtuke rikiuojasi trečioje pozicijoje.

18. Iš „European Excellence Awards“ apdovanojimų lietuviai grįžo su laimėjimais. Integrjuotos komunikacijos „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ komunikacijos projektas geriausiojo vardą laimėjo Tvarumo ir aplinkosaugos kategorijoje.

FOTOGALERIJA Konferencija „Password 2016“ (39 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Rinkodara“
Vadovauti „Pigu.lt“ rinkodarai grįžta G. Vilkė 2

Nuo birželio 1 d. „PHH Group“ ir jai priklausančio e. prekybos centro „Pigu.lt“ rinkodaros vadovės pareigas...

Rinkodara
2022.05.25
Prekybos centrai: augimas nėra tvarus, nes grįstas infliacija Premium

Viename didžiausių Baltijos šalyse prekybos festivalių RETAIL didžiųjų prekybos centrų vadovai dalijosi...

Prekyba
2022.05.25
Skelbia TOP 20 pretendentų į „Verslo nuomonės lyderio“ titulą

„PR Impact Awards 2022“ organizatoriai skelbia TOP 20 pretendentų į konkurso nominacijos „Verslo nuomonės...

Rinkodara
2022.05.24
„Lietuvos ryto“ grupės finansai: metus lydėjo ir nuostoliai, ir dividendai Premium

Žiniasklaidos grupės „Lietuvos rytas“ valdomų bendrovių konsoliduotos pajamos 2021 m. simboliškai sumenko, o...

Rinkodara
2022.05.24
RETAIL konferencija: „Barbora“ pristatys prekes per valandą, prognozuojama daugiau partnerysčių Premium

Vienas didžiausių prekybos sektoriaus renginių Baltijos šalyse, „Verslo žinių“ organizuojamas prekybos...

Prekyba
2022.05.24
Prekyba karo zonoje: ukrainiečių tinklas „Silpo“ kliaujasi slaptais sandėliais, stokoja vilkikų Premium

Mažmeninės prekybos įmonės Ukrainoje anksčiau yra patyrusios įvairių iššūkių, bet sąlygos, kuriomis tenka...

Prekyba
2022.05.24
„PR Impact Awards 2022“ konkurse – daugiau nei 100 paraiškų

Daugiausia paraiškų šiemet buvo pateikta Socialinės atsakomybės ir tvarumo, Viešojo sektoriaus bei...

Rinkodara
2022.05.23
Geriausios reputacijos influenceriai „Facebook“ tinkle Premium 1

Visuomenės vertinimu, geriausią reputaciją socialiniame tinkle „Facebook“ turinčių nuomonės formuotojų...

Rinkodara
2022.05.22
„Vilniaus prekybos“ apyvarta kilo 6%

Verslininko Nerijaus Numos valdoma vienos didžiausių Lietuvoje verslo grupių „Vilniaus prekyba“ konsoliduotos...

Prekyba
2022.05.20
Matavimo prietaisų tikslumas: šiemet vartotojai skundžiasi dukart dažniau Premium

Prekybos įmonėse svarstykles ir fasuotas pakuotes tikrinanti Lietuvos metrologijos inspekcija per šių metų...

Prekyba
2022.05.20
SEB bankas paskolino 95 mln. Eur „Euroapotheca“ grupei

Paskola „Vilniaus prekybos“ grupės vaistinių tinklų valdytojai „Euroapotheca“ skirta ankstesnių paskolų...

Prekyba
2022.05.19
„iLunch“ plėtrai iš Medicinos banko skolinasi 0,5 mln. Eur 1

Aurelijui Jasevičiui priklausantis dienos pietų restoranų tinklas „iLunch“ sostinėje artimiausiu metu...

Prekyba
2022.05.19
Pandemijai nepavyko visos prekybos perkelti į internetą Premium

Elektroninės prekybos verslai, dar pernai džiūgavę dėl stipriai išaugusio klientų skaičiaus, dabar sprendžia...

Prekyba
2022.05.19
Rusija be skrupulų štampuoja žinomų prekės ženklų klonus, o vaizdas lentynose nesikeičia Premium 6

Rusijai pradėjus karą Ukrainoje, o iš šalies agresorės besitraukiant tarptautiniams prekės ženklams, tuščios...

Rinkodara
2022.05.18
Juvelyras T. Blaževičius: deimantai brangsta, lietuviškos juvelyrikos rinka bręsta Premium

„Deimantų kainų rodiklis yra ne aukcionai, bet dešimtys tūkstančių mažų gamintojų, kurie parduoda tuos...

Laisvalaikis
2022.05.18
Didžiausia reklamdavė Lietuvoje „Lidl“ turi naują rinkodaros vadovę Premium

Kristina Mažeikytė stojo prie prekybos tinklo „Lidl Lietuva“ Rinkodaros departamento vadovės vairo.

Rinkodara
2022.05.18
Vilniuje plėtoja 25 mln. Eur vertės internetinės ir didmeninės prekybos miestelį „eMarketCity“

Eišiškių plento ir Geologų gatvės sankirtoje pradėtas statyti naujas internetinės ir didmeninės prekybos...

Prekyba
2022.05.18
DFDS patirtis: kaip išgryninti auditorijos segmentai leido parduoti daugiau Premium

Efektyviausia Metų kampanija šiemetiniame „Password“ konkurse tapo išankstinių keltų bilietų pardavimų...

Rinkodara
2022.05.18
Reorganizuojama „Kesko Senukai Digital“ Premium 1

„Penktosios projekto bendrovės“, kuriai priklauso „Kesko Senukai Digital“ ir kai kurios kitos Baltijos šalyse...

Prekyba
2022.05.18
„Senukai“ Kaune į įvažiuojamosios prekybos erdvę investavo 760.000 Eur

Baltijos šalyse veikiantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ investuoja...

Prekyba
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku