Svarbiausi 2016 m. rinkodaros įvykiai: nuo „Lidl“ iki „Netflix“

Šie metai bendrai šalies reklamos rinkai yra paženklinti pokyčiais gerokai aktyvesniais mažmeninės prekybos žaidėjais, nesnaudžiančiu telekomunikacijų sektoriumi, o vieno didžiųjų reklamos užsakovų greitųjų kreditų komunikacijos, sugriežtėjus teisinei bazei ir reguliavimui, praktiškai neliko.
Rinkos dalyviai optimistiškai žvelgia į ateinančius metus šiemetinis rinkos naujokas Lidl ir toliau bus vienas iš svarbiausių veiksnių, kaitinsiančių konkurenciją mažmeninės prekybos sektoriuje ir kartu auginsiančių visą reklamos rinką.
Apžvelgiame didžiausius reklamos, rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos verslo įvykius 2016 m.
1. 2016 m. sausio 6 d. JAV interneto televizijos bendrovė Netflix pradėjo teikti paslaugas 130 papildomų šalių, taip pat ir Lietuvoje. Nepaisant metų pradžioje kilusio ažiotažo, Netflix TV rinkoje esminių permainų neatnešė rudenį atlikti Spinter tyrimų duomenys rodo, jog šia platfoma Lietuvoja naudojasi maždaug 2% žmonių.
2. Sausio pabaigoje gaiviųjų gėrimų gamintoja Coca-Cola pristatė naująją pasaulinę bendrovės rinkodaros strategiją Vienas prekės ženklas (One Brand) ir naują prekės ženklo šūkį Taste the Feeling.
3. Verslo žinių rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje Password 2016 m. svarbiausios nominacijos Metų prekės ženklas 2016 m. atiteko Vilniaus paukštynui, o efektyviausios metų rinkodaros kampanijos laurai Lietuvos draudimo projektui Yra skirtumas, kur draustis.
4. Vis augant blokuojančių reklamą internete skaičiui, portalas 15min nuo 2016 m. gegužės ėmėsi aktyvesnių veiksmų blokuojantys reklamą vartotojai nuo birželio pradžios nebegali skaityti portalo turinio. Norintiems skaityti 15min turinį ir blokuoti reklamas reikia susimokėti 1 Eur per mėnesį.
5. Metiniame ryšių su visuomene renginyje PaRa / Impact Awards 2016 dėl geriausiosios titulo varžėsi 50 stipriausių komunikacijos projektų. Daugiausiai skirtingų apdovanojimų susirinko didžiausią skaičių darbų konkursui pateikusi VRP Hill+Knowlton Strategies, daugiausia pirmųjų vietų du kategorijų laimėjimus gavo Ad verum.
6. 2016 m. birželio pradžioje duris atvėręs Lidl išjudino reklamos rinką. Dar iki konkurento veiklos starto, Kantar TNS duomenimis, Maximos reklamos vienetų kiekis per pirmus 5 mėnesius, palyginti su pernai tuo pat metu, padidėjo 50%. Aktyvesni buvo ir kiti prekybininkai: po Lidl reklaminės kampanijos starto 35% daugiau matėme ir Rimi komunikacijos televizijoje. Tuo tapu Iki elgėsi labiau nuosekliai ir reklamos kiekį didino nesmarkiai 8%.
Per aštuonis 2016 m. mėnesius tarp didžiausių reklamos užsakovų apimtis labiausiai išaugino Lidl. Šių metų gegužę pradėjęs aktyviai reklamuotis prekybos tinklas jau rugpjūčio mėnesio pabaigoje pateko į TOP10 ir užėmė 10 ąją vietą. Dabar jis aštuntoje pozicijoje.
7. Šiemetiniame ADrenaline geriausios Metų kūrybinės agentūros laurai nukeliavo į Milk rankas. Šios agentūros kurtas projektas Kino festivalio draudimas darytas bendrovei Ergo išrinktas geriausiu Metų festivalio darbu. Per pastarąjį dešimtmetį Milk už Metų festivalio darbą yra apdovanota aštuntą kartą, Metų agentūros titulas jai atiteko šeštą kartą.
8. Liepą socialinis tinklas Facebook paskelbė, kad keičia keičia savo algoritmą vartotojai daugiau matys turinio iš savo draugų ar šeimos narių, o ne komercinių puslapių, įskaitant žiniasklaidos priemones. Po šio Facebook žingsnio žiniasklaida jaučiasi lyg gavusi dūrį į nugarą. Socialinis tinklas ilgus metus masino įvairaus rango žiniasklaidą kliautis tinklu ir pasiekti savo skaitytojus būtent per Facebook, pažymi The New York Times. Viskas baigėsi tuo, kad Facebook į žiniasklaidos priemones atveda apie 40% lankytojų srauto daugiau nei Google, rodo Parse.ly apžvalga.
9. Tarptautinė žiniasklaidos grupė Modern Times Group liepos pabaigoje pristatė naują vaizdo transliacijų internetu platformą Viaplay. Joje per 3.000 valandų filmų, serialų, sporto renginių bei turinio vaikams, įskaitant turinį lietuvių kalba.
10. Žiniasklaidos planavimo bendrovė Publicum Media rugpjūčio gale pranešė, kad jungiasi su UAB Idea Media (prekės ženklas Idea Havas Media) ir atstovaus pasaulinį komunikacijos tinklą Havas Media. Naujasis junginys jau pagal 2016 m. pardavimų apimtis taikosi į trejetuką didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų Lietuvoje.
11. Rugpjūčio pabaigoje trečią kartą vykusiame Baltijos šalių kūrybingumo festivalyje Baltic Best 2016 geriausios agentūros titulu vėl džiaugiasi lietuviai. Šiemet, kaip ir pernai, svarbiausią apdovanojimą parsivežė Milk.
12. Tarp svarbiausių metų įvykių ir rugsėjo pradžioje paskelbtas naujos internetinės televizijos projekto Laisvės TV veiklos startas. Projekto iniciatoriai žurnalistas Andrius Tapinas su bendraminčiais Aidu Puklevičiumi, Ričardu Savukynu, Pauliumi Ambrazevičiumi ir kt. Laisvės TV internetinės televizijos projektas, transliuojamas YouTube platformoje. Pagrindinį finansavimą Laisvės TV gauna sutelktinio finansavimo būdu.
Daugelis gal ir tikėjosi, kad galime puikiai startuoti, surinkti pirmųjų laidų auditoriją, pritraukti rėmėjų, bet turbūt niekas, net mes patys, nemanėme, kad jau po kelių mėnesių turėsime beveik 5.000 žmonių, kurie skirs mums paramą. Žinoma, mūsų veiklos skeptikų netrūksta, o nuolatinis žongliravimas tarp televizijos kūrimo, finansų balansavimo ir nuolatinio bandymo įrodyti, kad esi vertas to dolerio, yra sudėtingas ir nervingas procesas ir kuo toliau, tuo jis bus nervingesnis, bet augant laidų skaičiui tikimės sėkmės, visai neseniai VŽ teigė p. Tapinas.
13. Verslo žinių konferencijoje Best Internet 2016 šiemet pirmą kartą buvo išrinkti geriausi skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbai iš 23 finalininkų sėkmė lydėjo 8 geriausius projektus. Iš viso 12 skirtingų konkurso kategorijų buvo pateikti 67 interneto reklamos projektai.
14. Rinkodaros sektoriaus lydere iš 19 sėkmingiausius veiklos rodiklius skaičiuojančių įmonių, VŽ skaitytojai išrinko žiniasklaidos planavimo bendrovę Open Agency. Open Agency į sėkmingiausių rinkodaros sektoriaus įmonių sąrašą pateko pagal pardavimų pajamas bendrovė skaičiuoja didžiausius pardavimus tarp žiniasklaidos planuotojų. Tiesa, 2015 m. bendrovės pajamos, palyginti su 2014 m., sumenko 5,8%.
15. Tarp šimtų reklamos darbų šiemet nepasiklydo ir bronzinį laimėjimą į Lietuvą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio Epica parsivežė reklamos agentūra Adell Taivas Ogilvy. Agentūra teikė vienintelį darbą, darytą prekės ženklui Starka ir alkoholinių gėrimų kategorijoje laimėjo bronzą.
16. Šiemet Nacionaliniams pakuotės dizaino apdovanojimams buvo pateikti 79 pakuotės dizaino projektai, kurie varžėsi 8 kategorijose. Į finalininkų sąrašą komisija atrinko 39 projektus, iš kurių 20 darbų buvo apdovanoti.
17. Metų sandorio titulai 2016 m. atitenka Carat Lietuva, nuo 2017 m. sausio tampančiai didžiausios reklamdavės Lietuvoje Tele2 žiniasklaidos planavimo partneriais. Taip pat Media House, laimėjusiems Lidl Lietuva konkursą ir tapusiems jų žiniasklaidos partneriais.
Ne mažesnė sėkmė aplankė ir dvi reklamos agentūras Milk ir New!, kurios po įtempto konkurso tapo mažmeninės prekybos tinklo Maxima kūrybiniais partneriais. Maxima TOP 10 reklamos užsakovų dešimtuke rikiuojasi trečioje pozicijoje.
18. Iš European Excellence Awards apdovanojimų lietuviai grįžo su laimėjimais. Integrjuotos komunikacijos Fabula Hill + Knowlton Strategies komunikacijos projektas geriausiojo vardą laimėjo Tvarumo ir aplinkosaugos kategorijoje.
FOTOGALERIJA Konferencija Password 2016 (39 nuotr.)
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Rinkodara
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti