Svarbiausi 2016 m. rinkodaros įvykiai: nuo „Lidl“ iki „Netflix“

Publikuota: 2016-12-27
2016 m. birželio pradžioje duris atvėręs „Lidl“ išjudino reklamos rinką.  Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2016 m. birželio pradžioje duris atvėręs „Lidl“ išjudino reklamos rinką. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šie metai bendrai šalies reklamos rinkai yra paženklinti pokyčiais – gerokai aktyvesniais mažmeninės prekybos žaidėjais, nesnaudžiančiu telekomunikacijų sektoriumi, o vieno didžiųjų reklamos užsakovų – greitųjų kreditų – komunikacijos, sugriežtėjus teisinei bazei ir reguliavimui, praktiškai neliko.

Rinkos dalyviai optimistiškai žvelgia į ateinančius metus – šiemetinis rinkos naujokas „Lidl“ ir toliau bus vienas iš svarbiausių veiksnių, kaitinsiančių konkurenciją mažmeninės prekybos sektoriuje ir kartu auginsiančių visą reklamos rinką.

Apžvelgiame didžiausius reklamos, rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos verslo įvykius 2016 m.

1. 2016 m. sausio 6 d. JAV interneto televizijos bendrovė „Netflix“ pradėjo teikti paslaugas 130 papildomų šalių, taip pat ir Lietuvoje. Nepaisant metų pradžioje kilusio ažiotažo, „Netflix“ TV rinkoje esminių permainų neatnešė – rudenį atlikti „Spinter“ tyrimų duomenys rodo, jog šia platfoma Lietuvoja naudojasi maždaug 2% žmonių.

2. Sausio pabaigoje gaiviųjų gėrimų gamintoja „Coca-Cola“ pristatė naująją pasaulinę bendrovės rinkodaros strategiją „Vienas prekės ženklas“ („One Brand“) ir naują prekės ženklo šūkį „Taste the Feeling“.

3. „Verslo žinių“ rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2016 m.“ svarbiausios nominacijos „Metų prekės ženklas 2016 m.“ atiteko „Vilniaus paukštynui“, o efektyviausios metų rinkodaros kampanijos laurai – „Lietuvos draudimo“ projektui „Yra skirtumas, kur draustis“.

4. Vis augant blokuojančių reklamą internete skaičiui, portalas „15min“ nuo 2016 m. gegužės ėmėsi aktyvesnių veiksmų – blokuojantys reklamą vartotojai nuo birželio pradžios nebegali skaityti portalo turinio. Norintiems skaityti „15min“ turinį ir blokuoti reklamas reikia susimokėti 1 Eur per mėnesį.

5. Metiniame ryšių su visuomene renginyje „PaRa / Impact Awards 2016“ dėl geriausiosios titulo varžėsi 50 stipriausių komunikacijos projektų. Daugiausiai skirtingų apdovanojimų susirinko didžiausią skaičių darbų konkursui pateikusi „VRP Hill+Knowlton Strategies“, daugiausia pirmųjų vietų – du kategorijų laimėjimus – gavo „Ad verum“.

6. 2016 m. birželio pradžioje duris atvėręs „Lidl“ išjudino reklamos rinką. Dar iki konkurento veiklos starto, „Kantar TNS“ duomenimis, „Maximos“ reklamos vienetų kiekis per pirmus 5 mėnesius, palyginti su pernai tuo pat metu, padidėjo 50%. Aktyvesni buvo ir kiti prekybininkai: po „Lidl“ reklaminės kampanijos starto 35% daugiau matėme ir „Rimi“ komunikacijos televizijoje. Tuo tapu „Iki“ elgėsi labiau nuosekliai ir reklamos kiekį didino nesmarkiai – 8%.

Per aštuonis 2016 m. mėnesius tarp didžiausių reklamos užsakovų apimtis labiausiai išaugino „Lidl“. Šių metų gegužę pradėjęs aktyviai reklamuotis prekybos tinklas jau rugpjūčio mėnesio pabaigoje pateko į TOP10 ir užėmė 10– ąją vietą. Dabar jis – aštuntoje pozicijoje.

7. Šiemetiniame „ADrenaline“ geriausios Metų kūrybinės agentūros laurai nukeliavo į „Milk“ rankas. Šios agentūros kurtas projektas „Kino festivalio draudimas“ darytas bendrovei „Ergo“ išrinktas geriausiu Metų festivalio darbu. Per pastarąjį dešimtmetį „Milk“ už Metų festivalio darbą yra apdovanota aštuntą kartą, Metų agentūros titulas jai atiteko šeštą kartą.

8. Liepą socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė, kad keičia keičia savo algoritmą – vartotojai daugiau matys turinio iš savo draugų ar šeimos narių, o ne komercinių puslapių, įskaitant žiniasklaidos priemones. Po šio „Facebook“ žingsnio žiniasklaida jaučiasi lyg gavusi dūrį į nugarą. Socialinis tinklas ilgus metus masino įvairaus rango žiniasklaidą kliautis tinklu ir pasiekti savo skaitytojus būtent per „Facebook“, pažymi „The New York Times“. Viskas baigėsi tuo, kad „Facebook“ į žiniasklaidos priemones atveda apie 40% lankytojų srauto – daugiau nei „Google“, rodo „Parse.ly“ apžvalga.

9. Tarptautinė žiniasklaidos grupė „Modern Times Group“ liepos pabaigoje pristatė naują vaizdo transliacijų internetu platformą „Viaplay“. Joje – per 3.000 valandų filmų, serialų, sporto renginių bei turinio vaikams, įskaitant turinį lietuvių kalba.

10. Žiniasklaidos planavimo bendrovė „Publicum Media“ rugpjūčio gale pranešė, kad jungiasi su UAB „Idea Media“ (prekės ženklas – „Idea Havas Media“) ir atstovaus pasaulinį komunikacijos tinklą „Havas Media“. Naujasis junginys jau pagal 2016 m. pardavimų apimtis taikosi į trejetuką didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų Lietuvoje.

11. Rugpjūčio pabaigoje trečią kartą vykusiame Baltijos šalių kūrybingumo festivalyje „Baltic Best 2016“ geriausios agentūros titulu vėl džiaugiasi lietuviai. Šiemet, kaip ir pernai, svarbiausią apdovanojimą parsivežė „Milk“.

12. Tarp svarbiausių metų įvykių – ir rugsėjo pradžioje paskelbtas naujos internetinės televizijos projekto „Laisvės TV“ veiklos startas. Projekto iniciatoriai – žurnalistas Andrius Tapinas su bendraminčiais Aidu Puklevičiumi, Ričardu Savukynu, Pauliumi Ambrazevičiumi ir kt. „Laisvės TV“ – internetinės televizijos projektas, transliuojamas „YouTube“ platformoje. Pagrindinį finansavimą „Laisvės TV“ gauna sutelktinio finansavimo būdu.

„Daugelis gal ir tikėjosi, kad galime puikiai startuoti, surinkti pirmųjų laidų auditoriją, pritraukti rėmėjų, bet turbūt niekas, net mes patys, nemanėme, kad jau po kelių mėnesių turėsime beveik 5.000 žmonių, kurie skirs mums paramą. Žinoma, mūsų veiklos skeptikų netrūksta, o nuolatinis žongliravimas tarp televizijos kūrimo, finansų balansavimo ir nuolatinio bandymo įrodyti, kad esi vertas to dolerio, yra sudėtingas ir nervingas procesas ir kuo toliau, tuo jis bus nervingesnis, bet augant laidų skaičiui tikimės sėkmės“, – visai neseniai VŽ teigė p. Tapinas.

13. „Verslo žinių“ konferencijoje „Best Internet 2016“ šiemet pirmą kartą buvo išrinkti geriausi skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbai – iš 23 finalininkų sėkmė lydėjo 8 geriausius projektus. Iš viso 12 skirtingų konkurso kategorijų buvo pateikti 67 interneto reklamos projektai.

14. Rinkodaros sektoriaus lydere iš 19 sėkmingiausius veiklos rodiklius skaičiuojančių įmonių, VŽ skaitytojai išrinko žiniasklaidos planavimo bendrovę „Open Agency“. „Open Agency“ į sėkmingiausių rinkodaros sektoriaus įmonių sąrašą pateko pagal pardavimų pajamas – bendrovė skaičiuoja didžiausius pardavimus tarp žiniasklaidos planuotojų. Tiesa, 2015 m. bendrovės pajamos, palyginti su 2014 m., sumenko 5,8%.

15. Tarp šimtų reklamos darbų šiemet nepasiklydo ir bronzinį laimėjimą į Lietuvą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica“ parsivežė reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“. Agentūra teikė vienintelį darbą, darytą prekės ženklui „Starka“ ir alkoholinių gėrimų kategorijoje laimėjo bronzą.

16. Šiemet Nacionaliniams pakuotės dizaino apdovanojimams buvo pateikti 79 pakuotės dizaino projektai, kurie varžėsi 8 kategorijose. Į finalininkų sąrašą komisija atrinko 39 projektus, iš kurių 20 darbų buvo apdovanoti.

17. Metų sandorio titulai 2016 m. atitenka „Carat Lietuva“, nuo 2017 m. sausio tampančiai didžiausios reklamdavės Lietuvoje „Tele2“ žiniasklaidos planavimo partneriais. Taip pat „Media House“, laimėjusiems „Lidl Lietuva“ konkursą ir tapusiems jų žiniasklaidos partneriais.

Ne mažesnė sėkmė aplankė ir dvi reklamos agentūras „Milk“ ir „New!“, kurios po įtempto konkurso tapo mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ kūrybiniais partneriais. „Maxima“ TOP 10 reklamos užsakovų dešimtuke rikiuojasi trečioje pozicijoje.

18. Iš „European Excellence Awards“ apdovanojimų lietuviai grįžo su laimėjimais. Integrjuotos komunikacijos „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ komunikacijos projektas geriausiojo vardą laimėjo Tvarumo ir aplinkosaugos kategorijoje.

FOTOGALERIJA Konferencija „Password 2016“ (39 nuotr.)

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Po „Žalgirio“ prekės ženklu gali tilpti ir krepšinis, ir futbolas Premium

Valstybinis patentų biuras atmetė protestą dėl prekės ženklo „Žalgirio sirgalių“ registracijos ir jį paliko...

Rinkodara
06:00
Pasitikėjimo kūrimas. Dažnai ignoruojama dalis

Aš nepasitikiu tavimi – tu manimi. Darbdavys nepasitiki darbuotoju, darbuotojas – darbdaviu. Valstybė...

Rinkodara
2018.07.22
„Walmart“ su „Amazon“ susikaus dar vienoje srityje

JAV mažmeninės prekybos milžinė „Walmart“, konkuruojanti su „Amazon“ įvairiausiose segmentuose nuo e. knygų...

Rinkodara
2018.07.22
Ką reikėtų žinoti dirbant su socialinių tinklų žvaigždėmis 3

Pasak „Google“ paieškos sistemos duomenų, nuo 2015 m. nuolat didėjo visuomenės susidomėjimas nuomonės...

Rinkodara
2018.07.21
„Tele2“ pasirinko dar vienus reklamos partnerius 3

Telekomunikacijų bendrovė „Tele2“ pradeda bendradarbiauti su dar viena reklamos agentūra – nuo šiol...

Rinkodara
2018.07.20
„Telia“ perka „Bonnier“ televizijos padalinį

Telekomunikacijų grupė „Telia Company“ iš Švedijos žiniasklaidos koncerno „Bonnier“ perka „Bonnier...

Rinkodara
2018.07.20
Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas: skundų daugėja

Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba per pirmąjį šių metų pusmetį gavo 137 skundus, dar 8 tyrimai pradėti...

Rinkodara
2018.07.19
Futbolo čempionatą stebėjo daugiau nei pusė Lietuvos 1

Sekmadienį pasibaigęs Pasaulio futbolo čempionatas prie TV ekranų sutraukė daugiau kaip pusę šalies gyventojų...

Rinkodara
2018.07.18
Per pirmąją dieną parduota per 520.000 marškinėlių su Ronaldo vardu 1

Italijos futbolo klubas „Juventus“, paklojęs rekordinę 105 mln. Eur išpirką už portugalą Cristiano Ronaldo,...

Rinkodara
2018.07.17
Vieni prašo statistikos, kiti – kvestionuoja tyrimų kokybę Premium

Lauko reklamos statistikos kreivę žemyn stumia ne tik įsigalioję draudimai, bet ir ne iki galo matuojama...

Rinkodara
2018.07.17
VRK sprendimas: dalis serialo „Naisių vasara“ yra politinė reklama 3

Vyriausioji rinkimų komisija (VRK) antradienį iš dalies pritarė darbo grupės išvadoms dėl televizijos serialo...

Verslo aplinka
2018.07.17
„Maxima“ tvirčiau žengia į kosmetikos nišą, gamintojai – stebisi Premium

Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvėse pasirodė naujas lietuviškas kosmetikos prekės ženklas „Vėjas“. Tai jau...

Rinkodara
2018.07.17
Lauko reklama – alkoholio draudimų girnose Premium 1

Dauguma lauko reklamos bendrovių per pirmąjį pusmetį fiksuoja praradimus – tai alkoholio reklamos draudimų...

Rinkodara
2018.07.16
„Evian“ strategija: ikoniškas reklamas keičia tūkstantmečio karta

Mineralinio vandens gamintoja „Evian“ atsisveikina su dešimtmetį gyvavusiomis ir ne vieno širdį pavergusiomis...

Rinkodara
2018.07.15
Grožio pramonė tikisi išvengti „Amazon“ girnų Premium 2

Beveik pusė JAV pirkėjų pripažįsta, kad socialinė žiniasklaida daro įtaką jų sprendimui, kurias grožio...

„Callcredit“ keičia prekės ženklą

Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovė „Callcredit“, turinti padalinį ir Kaune, keičia pavadinimą ir...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos pristatymas: tęsiasi idėjų ir gebėjimų skurdas 11

Jei už šalies įvaizdžio, ją pristatančių vaizdo klipų ar prekės ženklo kūrimą būtų teikiami prizai „Auksinės...

Rinkodara
2018.07.12
Lietuvos aludariai randa naujų kelių pranešti apie save Premium

Pernai Lietuvos aludarių apyvarta dar kilo. Šiemet yra įmonių, kurios dar praneša apie augimą, bet alaus...

Pramonė
2018.07.11
„Fake it“ – reklaminiai filmai per 21 dieną Rėmėjo turinys 1

Video reklamai tampant populiariausiu rinkodaros komunikacijos būdu internete, kūrybinė reklaminių filmų...

Rinkodara
2018.07.11
Klaipėda žada nenaudoti naujojo miesto ženklo, kol nebus patvirtintas jo autentiškumas 1

Kilus abejonėms dėl naujo Klaipėdos miesto ženklo autentiškumo, savivaldybė antradienį pranešė jo...

Rinkodara
2018.07.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau