Svarbiausi 2016 m. rinkodaros įvykiai: nuo „Lidl“ iki „Netflix“

Publikuota: 2016-12-27
2016 m. birželio pradžioje duris atvėręs „Lidl“ išjudino reklamos rinką.  Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
2016 m. birželio pradžioje duris atvėręs „Lidl“ išjudino reklamos rinką. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Šie metai bendrai šalies reklamos rinkai yra paženklinti pokyčiais – gerokai aktyvesniais mažmeninės prekybos žaidėjais, nesnaudžiančiu telekomunikacijų sektoriumi, o vieno didžiųjų reklamos užsakovų – greitųjų kreditų – komunikacijos, sugriežtėjus teisinei bazei ir reguliavimui, praktiškai neliko.

Rinkos dalyviai optimistiškai žvelgia į ateinančius metus – šiemetinis rinkos naujokas „Lidl“ ir toliau bus vienas iš svarbiausių veiksnių, kaitinsiančių konkurenciją mažmeninės prekybos sektoriuje ir kartu auginsiančių visą reklamos rinką.

Apžvelgiame didžiausius reklamos, rinkodaros, komunikacijos ir žiniasklaidos verslo įvykius 2016 m.

1. 2016 m. sausio 6 d. JAV interneto televizijos bendrovė „Netflix“ pradėjo teikti paslaugas 130 papildomų šalių, taip pat ir Lietuvoje. Nepaisant metų pradžioje kilusio ažiotažo, „Netflix“ TV rinkoje esminių permainų neatnešė – rudenį atlikti „Spinter“ tyrimų duomenys rodo, jog šia platfoma Lietuvoja naudojasi maždaug 2% žmonių.

2. Sausio pabaigoje gaiviųjų gėrimų gamintoja „Coca-Cola“ pristatė naująją pasaulinę bendrovės rinkodaros strategiją „Vienas prekės ženklas“ („One Brand“) ir naują prekės ženklo šūkį „Taste the Feeling“.

3. „Verslo žinių“ rengiamoje kasmetinėje reklamos ir rinkodaros profesionalų konferencijoje „Password 2016 m.“ svarbiausios nominacijos „Metų prekės ženklas 2016 m.“ atiteko „Vilniaus paukštynui“, o efektyviausios metų rinkodaros kampanijos laurai – „Lietuvos draudimo“ projektui „Yra skirtumas, kur draustis“.

4. Vis augant blokuojančių reklamą internete skaičiui, portalas „15min“ nuo 2016 m. gegužės ėmėsi aktyvesnių veiksmų – blokuojantys reklamą vartotojai nuo birželio pradžios nebegali skaityti portalo turinio. Norintiems skaityti „15min“ turinį ir blokuoti reklamas reikia susimokėti 1 Eur per mėnesį.

5. Metiniame ryšių su visuomene renginyje „PaRa / Impact Awards 2016“ dėl geriausiosios titulo varžėsi 50 stipriausių komunikacijos projektų. Daugiausiai skirtingų apdovanojimų susirinko didžiausią skaičių darbų konkursui pateikusi „VRP Hill+Knowlton Strategies“, daugiausia pirmųjų vietų – du kategorijų laimėjimus – gavo „Ad verum“.

6. 2016 m. birželio pradžioje duris atvėręs „Lidl“ išjudino reklamos rinką. Dar iki konkurento veiklos starto, „Kantar TNS“ duomenimis, „Maximos“ reklamos vienetų kiekis per pirmus 5 mėnesius, palyginti su pernai tuo pat metu, padidėjo 50%. Aktyvesni buvo ir kiti prekybininkai: po „Lidl“ reklaminės kampanijos starto 35% daugiau matėme ir „Rimi“ komunikacijos televizijoje. Tuo tapu „Iki“ elgėsi labiau nuosekliai ir reklamos kiekį didino nesmarkiai – 8%.

Per aštuonis 2016 m. mėnesius tarp didžiausių reklamos užsakovų apimtis labiausiai išaugino „Lidl“. Šių metų gegužę pradėjęs aktyviai reklamuotis prekybos tinklas jau rugpjūčio mėnesio pabaigoje pateko į TOP10 ir užėmė 10– ąją vietą. Dabar jis – aštuntoje pozicijoje.

7. Šiemetiniame „ADrenaline“ geriausios Metų kūrybinės agentūros laurai nukeliavo į „Milk“ rankas. Šios agentūros kurtas projektas „Kino festivalio draudimas“ darytas bendrovei „Ergo“ išrinktas geriausiu Metų festivalio darbu. Per pastarąjį dešimtmetį „Milk“ už Metų festivalio darbą yra apdovanota aštuntą kartą, Metų agentūros titulas jai atiteko šeštą kartą.

8. Liepą socialinis tinklas „Facebook“ paskelbė, kad keičia keičia savo algoritmą – vartotojai daugiau matys turinio iš savo draugų ar šeimos narių, o ne komercinių puslapių, įskaitant žiniasklaidos priemones. Po šio „Facebook“ žingsnio žiniasklaida jaučiasi lyg gavusi dūrį į nugarą. Socialinis tinklas ilgus metus masino įvairaus rango žiniasklaidą kliautis tinklu ir pasiekti savo skaitytojus būtent per „Facebook“, pažymi „The New York Times“. Viskas baigėsi tuo, kad „Facebook“ į žiniasklaidos priemones atveda apie 40% lankytojų srauto – daugiau nei „Google“, rodo „Parse.ly“ apžvalga.

9. Tarptautinė žiniasklaidos grupė „Modern Times Group“ liepos pabaigoje pristatė naują vaizdo transliacijų internetu platformą „Viaplay“. Joje – per 3.000 valandų filmų, serialų, sporto renginių bei turinio vaikams, įskaitant turinį lietuvių kalba.

10. Žiniasklaidos planavimo bendrovė „Publicum Media“ rugpjūčio gale pranešė, kad jungiasi su UAB „Idea Media“ (prekės ženklas – „Idea Havas Media“) ir atstovaus pasaulinį komunikacijos tinklą „Havas Media“. Naujasis junginys jau pagal 2016 m. pardavimų apimtis taikosi į trejetuką didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų Lietuvoje.

11. Rugpjūčio pabaigoje trečią kartą vykusiame Baltijos šalių kūrybingumo festivalyje „Baltic Best 2016“ geriausios agentūros titulu vėl džiaugiasi lietuviai. Šiemet, kaip ir pernai, svarbiausią apdovanojimą parsivežė „Milk“.

12. Tarp svarbiausių metų įvykių – ir rugsėjo pradžioje paskelbtas naujos internetinės televizijos projekto „Laisvės TV“ veiklos startas. Projekto iniciatoriai – žurnalistas Andrius Tapinas su bendraminčiais Aidu Puklevičiumi, Ričardu Savukynu, Pauliumi Ambrazevičiumi ir kt. „Laisvės TV“ – internetinės televizijos projektas, transliuojamas „YouTube“ platformoje. Pagrindinį finansavimą „Laisvės TV“ gauna sutelktinio finansavimo būdu.

„Daugelis gal ir tikėjosi, kad galime puikiai startuoti, surinkti pirmųjų laidų auditoriją, pritraukti rėmėjų, bet turbūt niekas, net mes patys, nemanėme, kad jau po kelių mėnesių turėsime beveik 5.000 žmonių, kurie skirs mums paramą. Žinoma, mūsų veiklos skeptikų netrūksta, o nuolatinis žongliravimas tarp televizijos kūrimo, finansų balansavimo ir nuolatinio bandymo įrodyti, kad esi vertas to dolerio, yra sudėtingas ir nervingas procesas ir kuo toliau, tuo jis bus nervingesnis, bet augant laidų skaičiui tikimės sėkmės“, – visai neseniai VŽ teigė p. Tapinas.

13. „Verslo žinių“ konferencijoje „Best Internet 2016“ šiemet pirmą kartą buvo išrinkti geriausi skaitmeninės rinkodaros komunikacijos darbai – iš 23 finalininkų sėkmė lydėjo 8 geriausius projektus. Iš viso 12 skirtingų konkurso kategorijų buvo pateikti 67 interneto reklamos projektai.

14. Rinkodaros sektoriaus lydere iš 19 sėkmingiausius veiklos rodiklius skaičiuojančių įmonių, VŽ skaitytojai išrinko žiniasklaidos planavimo bendrovę „Open Agency“. „Open Agency“ į sėkmingiausių rinkodaros sektoriaus įmonių sąrašą pateko pagal pardavimų pajamas – bendrovė skaičiuoja didžiausius pardavimus tarp žiniasklaidos planuotojų. Tiesa, 2015 m. bendrovės pajamos, palyginti su 2014 m., sumenko 5,8%.

15. Tarp šimtų reklamos darbų šiemet nepasiklydo ir bronzinį laimėjimą į Lietuvą iš tarptautinio kūrybingumo festivalio „Epica“ parsivežė reklamos agentūra „Adell Taivas Ogilvy“. Agentūra teikė vienintelį darbą, darytą prekės ženklui „Starka“ ir alkoholinių gėrimų kategorijoje laimėjo bronzą.

16. Šiemet Nacionaliniams pakuotės dizaino apdovanojimams buvo pateikti 79 pakuotės dizaino projektai, kurie varžėsi 8 kategorijose. Į finalininkų sąrašą komisija atrinko 39 projektus, iš kurių 20 darbų buvo apdovanoti.

17. Metų sandorio titulai 2016 m. atitenka „Carat Lietuva“, nuo 2017 m. sausio tampančiai didžiausios reklamdavės Lietuvoje „Tele2“ žiniasklaidos planavimo partneriais. Taip pat „Media House“, laimėjusiems „Lidl Lietuva“ konkursą ir tapusiems jų žiniasklaidos partneriais.

Ne mažesnė sėkmė aplankė ir dvi reklamos agentūras „Milk“ ir „New!“, kurios po įtempto konkurso tapo mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ kūrybiniais partneriais. „Maxima“ TOP 10 reklamos užsakovų dešimtuke rikiuojasi trečioje pozicijoje.

18. Iš „European Excellence Awards“ apdovanojimų lietuviai grįžo su laimėjimais. Integrjuotos komunikacijos „Fabula Hill + Knowlton Strategies“ komunikacijos projektas geriausiojo vardą laimėjo Tvarumo ir aplinkosaugos kategorijoje.

FOTOGALERIJA Konferencija „Password 2016“ (39 nuotr.)

Gauk nemokamą RINKODAROS savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Iki“ kalėdoms prikėlė 2 m. senumo „Rewe“ reklamos klipą

Prekybos tinklas „Iki“ neseniai pristatė savo šiemetinę kalėdinę reklamą, tačiau klipas bemaž identiškas...

Rinkodara
11:09
A. Verseckas: paramos projektų klaidos Lietuvoje – vis tos pačios Premium

Ne taip sėkmingai startavusi socialinė kampanija „Vienos kėdės istorija“ transformuojasi ir trūkstamą sumą...

Rinkodara
05:45
Čekijos planuose – skaitmeninis mokestis „Google“ ir „Facebook“

Čekijos vyriausybė pritarė siūlymui įvesti 7% skaitmeninio verslo mokestį, kuriuo siekiama padidinti...

Rinkodara
2019.11.19
IPRA apdovanojimai 2020 m. vyks Vilniuje

Tarptautinės ryšių su visuomene asociacijos IPRA rengiamo projektų meistriškumo konkurso „IPRA Golden World...

Rinkodara
2019.11.18
Medaliai atkreipia partnerių dėmesį Premium

Smulkieji, kuriantys savo prekių ženklus tiek vidaus, tiek eksporto rinkoms, susiduria su žinomesnių ir...

Gazelė
2019.11.18
Socialinių tinklų galia įmonės vadovo rankose: kaip „like“ virsta pardavimais

Elonas Muskas, Ilja Laursas, Jevgenijus Černekas, Grantas Cardone‘as – ką bendro turi šie verslininkai? Taip,...

Rinkodara
2019.11.17
Socialiniai tinklai: 2020 m. pirmuoju smuiku gros „LinkedIn“ ir „TikTok“ Premium 3

Socialiniai tinklai yra neatsiejama daugelio mūsų kasdienybės dalis. Skaičiuojama, kad jais naudojasi daugiau...

Rinkodara
2019.11.17
Šiaulių bankas pasirinko naują šūkį ir įvaizdį 6

Šiaulių bankas pristatė naują įvaizdžio strategiją, vizualinį identitetą ir šūkį „Jūsų bankas – arčiau jūsų“.

Rinkodara
2019.11.16
„John Lewis“ laukiamiausioje kalėdinėje reklamoje vėl žaidžia sentimentais

Kalėdų pradžią skelbia šiandien skelbia britų prekybininkės „John Lewis“ šventinė reklama, pasakojanti...

Rinkodara
2019.11.14
Jauni verslininkai, nepaisydami kritikos, vegetuojantį prekės ženklą pavertė sėkmingu Premium

„Cosmoway“, pernai persikėlusi į gerokai didesnes patalpas ir padidinusi gamybos pajėgumus, žengė dar vieną...

Gazelė
2019.11.14
„Nestle Baltics“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius

Tarptautinės maisto korporacijos „Nestle“ valdoma prekybos bendrovė UAB „Nestle Baltics“ ryšių su visuomene...

Rinkodara
2019.11.13
„Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą

Skaitmeninės komunikacijos agentūra „Komunikacijos amatininkai“ keičia pavadinimą ir nuo šio vadinsis...

Rinkodara
2019.11.13
Žalia šviesa „Telia“ pirkiniui – „Bonnier Broadcasting“

Europos Komisija patvirtino telekomunikacijų grupės „Telia Company“ sandorį, kuriuo ji iš Švedijos...

Rinkodara
2019.11.12
„Rubiko kubo“ prekės ženklo valdytojai patyrė dar vieną pralaimėjimą Premium

Europos Sąjungos (ES) Bendrasis Teismas priėmė dar vieną nepalankų sprendimą gerai žinomo žaislo Rubiko kubo...

Rinkodara
2019.11.12
Apdovanojimas „Vilnius – Europos G taškas“ kampanijai vėl patraukė pasaulio dėmesį 2

Žinia, kad Vilniaus reklama „Vilnius – Europos G taškas“ buvo įvertinta auksu tarptautiniuose turizmo...

Rinkodara
2019.11.12
Registruoja A. Unikausko vardo kliniką, bet planų neatskleidžia 1

Valstybiniame patentų biure UAB „Viva Idea“ registruoja žodinį prekės ženklą „Daktaro Unikausko klinika.

Rinkodara
2019.11.12
Didžiausią reklamos šuolį demonstruoja „Švyturys-Utenos alus“

Per devynis šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2018 m., tarp reklamos užsakovų labiausiai...

Rinkodara
2019.11.12
Medijos – ir streso, ir atsipalaidavimo šaltinis Premium

Šiandieniame technologijų pasaulyje medijomis naudojamės vis daugiau, o prekių ženklams tai atveria didesnių...

Rinkodara
2019.11.11
Keičiasi SBA rinkodaros ir verslo vystymo vadovai 1

SBA grupei, plečiant veiklą ir tęsiant plėtrą užsienio rinkose, vyksta pokyčiai grupės vadovybėje: verslo...

Rinkodara
2019.11.11
Slaptieji pirkėjai daugiausiai simpatijų skyrė „Senukams“ 2

Slaptų pirkėjų tyrimas rodo, kad geriausiai klientus vadinamajame DIY (ang. do it yourself) segmente...

Prekyba
2019.11.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau