Pirmas naujo „Lietuvos geležinkelių“ vadovo darbas – auditas

Publikuota: 2016-12-16
Atnaujinta 2016-12-16 12:11

Naujuoju valstybės valdomos AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovu paskirtas 32-ejų Mantas Bartuška, dabartinis AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius.

Tokį sprendimą priėmė naujoji „Lietuvos geležinkelių“ valdyba, spaudos konferencijos metu pranešė Rokas Masiulis, susisiekimo ministras. Valdybos posėdžio metu taip pat išrinktas jos pirminkas – nepriklausomas ekspertas Romas Švedas.

Naujasis įmonės vadovas „turi daug patirties reformuojant energetikos sektorių“ ir bendradarbiaujant su partneriais Rusijoje ir Baltarusijoje, „kas šiame darbe yra labai svarbu“, kalbėjo p. Masiulis.

„Mantas turi mano pilną besąlyginį pasitikėjimą, aš dėkoju jam, kad jis sutiko priimti šį iššūkį, šiek tiek išeiti iš komforto zonos „Klaipėdos naftoje“ ir ateiti į darbą, kuris mūsų valstybei reikalingas, skaidrinant „Lietuvos geležinkelių“ veiklą“, – dėstė naujasis susisiekimo ministras.

Ponas Masiulis, prieš tapdamas energetikos ministru Algirdo Butkevičiaus vyriausybėje, pats vadovavo „Klaipėdos naftai“. Ponas Bartuška tuo metu buvo bendrovės finansų direktorius.

„Pirmoji užduotis generaliniam direktoriui yra atlikti pilną teisinį ir finansinį auditą, sutvarkyti viešuosius pirkimus, pilnai bendradarbiauti su teisėsauga ir galiausiai „Lietuvos geležinkelius“ padaryti tokia įmone, kuria galėtume didžiuotis, kuri būtų skaidrumo ir geros valdymo praktikos pavyzdys“, – tikslus brėžė p. Masiulis.

Konkrečių planų nedaug

Pats p. Bartuška kalbėjo, kad situacija „Lietuvos geležinkeliuose“ yra „taisytina“.

„Aš tikiu, kad mes savo dideliu darbu galime pakeisti šią situaciją, kad tai būtų skaidri, aiškiais principais valdoma bendrovė, kuri neštų didelę naudą“, – sakė naujasis vadovas.

Kas laukia dabartinės „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės ir laikinai pareigas einančio bendrovės vadovo Andriaus Montrimo, p. Bartuška aiškiai pasakyti kol kas nenorėjo.

„Aš manau, kad reikės vertinti kiekvieną atvejį atskirai. Tikiu, kad įmonėje yra gerų specialistų, profesionalų. Aišku, mes vadovausimės principais, kad mums svarbu užtikrinti skaidrumą, pasiekti efektyvumą ir konkurencingumą. Jei principai nesutaps, gali būti tam tikrų pasikeitimų“, – kalbėjo p. Bartuška.

Ministras ir įmonės vadovai taip pat kol kas nekomentavo, ar bus daromos strateginės bendrovės pertvarkos bei įmonės skaidymas, kaip to reikalauja Europos Komisija.

„Konkretūs atsakymai šiai dienai yra per ankstyvi. Taip, tai yra pokyčių etapas, ir kiekvienai organizacijai ateina laikas, kai pokyčiai būna reikalingi. Ir tie pokyčiai yra dėl organizacijos gerovės – nėra taip, kad staigiai viską išardysim, ištaškysim į šalis ir suskaldysime. Taip nėra. Tai didžiulė atsakomybė“, – kalbėjo p. Švedas.

Ponas Masiulis pripažino, kad informacija apie vidaus sandorius ir antrinių įmonių samdytus subrangovus įmonės valdybai dar nepateikta. Spaudos konferencijoje ministras taip pat pranešė, kad kartu su naujuoju vadovu jau šiandien važiuoja į „Lietuvos geležinkelių“ biurą.

Energetikos specialistai

Valdybos pirmininkas ir įmonės vadovas paskirti per pirmąjį naujosios įmonės valdybos posėdį, vykusį penktadienį ryte.

Valdyboje taip pat dirba p. Bartuška, Rolandas Zukas, Energetikos ministerijos valdomos infrastruktūros UAB „Epso-G“ vadovas, Paulius Martinkus, įmonių valdymo specialistas, ir Monika Rimkūnaitė-Bložė, buvusi ilgametė AB SEB banko įvairių padalinių vadovė.

VŽ anksčiau skelbė, kad vadovauti „Lietuvos geležinkeliams“ buvo siūloma ir kitam energetikos sektoriaus vadybininkui – Daliui Misiūnui, šiuo metu vadovaujančiam Finansų ministerijos kontroliuojamai grupei UAB „Lietuvos energija“.

Ponas Bartuška pakeis ilgiau nei dešimtmetį bendrovei vadovavusį Stasį Dailydką, atsistatydinusį dėl, jo teigimu, prarasto politinio pasitikėjimo. Pasitraukti jis nusprendė po abejonių, ar „Lietuvos geležinkelių“ skirstyta parama, vykdyti vidaus sandoriai buvo skaidrūs. Iki šiol laikinai bendrovei vadovavo Andrius Montrimas.

Ponas Bartuška „Klaipėdos naftoje“ dirba nuo 2010 m., jos vadovu jis tapo 2014 m. Anksčiau jis yra dirbęs konsultantu audito, apskaitos ir verslo konsultavimo paslaugas teikiančiose bendrovėse. 2007-aisiais Vilniaus universitete jis įgijo vadybos ir verslo administravimo diplomą.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: į naują rinką įžengęs „Lexus UX 250h“ Premium 1

Pristatę naująjį krosoverį UX, „Lexus“ įžengė į klestintį rinkos segmentą ir meta iššūkį konkurentams –...

Laisvalaikis
2019.05.25
„Neste Lietuvos“ apyvarta pernai augo 50% 5

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ pernai uždirbo 5,975 mln.

Pramonė
2019.05.24
Vilniaus oro uostas pernai nusileido tik Rygai 1

Tarptautinis Vilniaus oro uostas pagal pernai aptarnautų keleivių, skrydžių ir krovinių srautą Baltijos...

Rengės ruožo atstatymo darbai prasidės birželį

Prieš dešimtmetį išardyto geležinkelio ruožo iš Mažeikių į Latvijos Rengę atstatymo darbai bus pradėti...

SEB: metų pabaigoje gali brangti dyzelinas 1

Šių metų pabaigoje dyzelino kaina gali išaugti ir vėl maždaug susilyginti su benzino kaina, prognozuoja SEB...

Ruošiasi Panevėžio LEZ sujungti su „Via Baltica“ 2

Panevėžio miesto savivaldybė gavo beveik 542.000 Eur miesto investicinei aplinkai gerinti. Vyriausybė šią...

Pramonė
2019.05.24
Į Vilniaus oro uostą per 4 metus numatoma investuoti 130 mln. EUR  12

Į Vilniaus oro uosto plėtrą bei rekonstrukciją iki 2022 m. investavus apie 130 mln. Eur, tris oro uostus...

„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Eilatą 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo žiemos sezono pradžios skraidins iš Vilniaus į pietinį...

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V 2

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

Transporto sektorių pirmąjį ketvirtį augino uostas ir vežėjai keliais

Pirmąjį šių metų ketvirtį augo visi transporto sektoriai, o labiausiai – krova Klaipėdos uoste ir krovinių...

Viaduką Mažeikiams už 16 mln. Eur statys trys įmonės 3

Mažeikiuose už daugiau nei 16 mln. Eur bus statomas viadukas per geležinkelį bei tvarkomos aplinkinės...

Statyba ir NT
2019.05.23
Rekordinis „Girteka Logistics“ augimas – pajamos kilo 37% Premium 18

Išlaikyti ir sustiprinti ryšiai su esamais užsakovais Europoje, naujos sutartys su pasauliniais gamintojais...

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG 5

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 5

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau