Buvęs „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys: vidaus sandoriai nebūtinai blogai

Publikuota: 2016-12-15
Algimantas Variakojis, KŪB „Verslo angelų fondas I“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Algimantas Variakojis, KŪB „Verslo angelų fondas I“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Algimantas Variakojis, verslininkas, ką tik atšauktas iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdybos, konkrečių vidaus sandorių vertinti nesiima, kol to nepadarys institucijos. Tačiau jis pabrėžia, kad jiems pritardavo tiek Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), tiek Konkurencijos taryba. Ponas Variakojis taip pat sako, kad valdyba kaip valdymo organas negali „nusileisti į smulkų lygmenį“.

Apie tai, kad naujasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis nusprendė atšaukti „Lietuvos geležinkelių“ valdybą, p. Variakojis teigia sužinojęs iš žiniasklaidos. Interviu VŽ jis sako pasiruošęs, esant reikalui, padėti naujai paskirtiems valdybos nariams, mat pradėta daug darbų. Pavyzdžiui, planuota prie valdybos sukurti audito komitetą.

TAIP PAT SKAITYKITE:

ES veikia sėkmingai, Lietuvai netinka: siekia uždrausti vidaus sandorius

„Darbo tikrai nemažai. Jei kalbėtume tik apie tai, kad reikia nueiti į valdybos posėdį, viskas tuo ir pasibaigtų ir būtų labai gerai. Aš, pavyzdžiui, valdybos posėdžiui ruošiuosi savaitę: surenkam medžiagą, ją analizuojam, užduodam klausimus, gauname atsakymus. Tai tikrai užima nemažai laiko, – aiškina verslininkas. – Man patinka didelės įmonės, nes „Verslo angelų fonde“ dirbu su smulkiom. Kadangi buvau „Aprangos", Vilniaus savivaldybės įmonių valdybų narys, tai „Lietuvos geležinkeliai“ kaip įmonė tikrai įdomi.“

Paklaustas, kaip vertina savo kaip nepriklausomo valdybos nario indėlį ir galimybę daryti įtaką priimamies sprendimams, p. Variakojis teigia manantis prisidėjęs prie lėšų taupymo. Kitais atvejais valdybos nariams teko kliautis bendrovės specialistų bei tarnybų rekomendacijomis.

„Manau, kad esu padaręs nemažą įtaką, tikrai sutaupiau ne vieną šimtą tūkstančių eurų, o gal ir daugiau. Ne dėl to, kad ten būtų kažkas pavogta, tiesiog (be reikalo – VŽ) neišleisti pinigai. Gal mes, pavyzdžiui, neturime traukiniuose labai greito „Wi-fi“, tačiau, velnias žino, kiek būtų dar išleista pinigų“, – sako p. Variakojis.

Jis nesiima vertinti vidaus sandorių pagrįstumo, sako palauksiantis atitinkamų tarnybų išvadų. Tačiau, p. Variakojo nuomone, toks pirkimų būdas nebūtinai yra blogas savaime, mat verslui padeda greičiau įgyvendinti projektus.

„Turi įvertinti, ar tai efektyvesnis būdas. Su viešaisiais pirkimais, būdavo, labai užsitęsia: skundai, apskundimai, kurie nutempia projektus po pusę metų, metus. Vėl gi kyla klausimas ateičiai: jei darėme tyrimą, turim įvertinimą, kad rinkoje galime nusipirkti paslaugą už tokią pačią kainą arba brangiau nei pirkdami iš savo antrinių įmonių, mano logika sako, kad reikia pirkti iš antrinių. Tai aš, pavyzdžiui, nematau tame bėdos. Tikrai nematau bėdos, kad aš pirksiu iš savo kompanijos. O dabar daromas kriminalas“, – situaciją vertina p. Variakojis.

Kartais, pasak pašnekovo, kildavo ir kuriozinių situacijų, kai viešuosius pirkimus laimėdavo įmonės, neturinčios reikiamos kvalifikacijos. Ponas Variakojis pasakoja antrinei UAB Geležinkelio tiesimo centras uždavęs klausimą: kaip gali kiti, neturėdami tokios technikos kaip jūs, laimėti geležinkelių konkursus?

„Vieni ar kiti išsinuomoja techniką iš mūsų antrinių bendrovių mėnesiui“, – apie viešuosius pirkimus kalba jis.

Ponas Variakojis pabrėžia, kad valdyba tvirtindavo vidinius sandorius, tačiau dėl jų būdavo atsiklausiama VPT, Konkurencijos tarybos, tad bendrovė buvo įsitikinusi, kad viską daro sąžiningai.

„Aš, pavyzdžiui, tikrai griežtai žiūrėjau, kaip tikrai nemažai išleidžiama kompiuterinei technikai. Taip, tai yra investicijos, tik klausimas, ar tikrai reikia tiek pinigų išleisti. (...) Aišku, yra tokių dalykų kaip bėgių pirkimas. Tokiu atveju aš turiu pasitikėti įmonės specialistais. Kai man pateikiama dokumentacija su 10 parašų, kurie patvirtina, kad viskas yra teisinga, jei aš turiu Konkurencijos tarybos, VPT išvadas, kad leidžiama vidinius sandorius daryti, manau, kad kaip ir turėčiau priimti sprendimą. Sąžiningai sakant, tikrai iki važtaražčių negaliu (patikrinti – VŽ)“, – sako pašnekovas.

Priminus, kad žiniasklaidoje keliami klausimai neapsiriboja vidiniais sandoriais, tačiau nagrinėjami ir antrinių įmonių pasirinkti subrangovai, p. Variakojis pasakoja dėl galimų rizikų įsitraukęs ir į šių valdybas.

„Taip, perka iš subrangovų. Kitas dalykas – mes valdyboje matydami viso šito rizikas, priimant sprendimus, įsitraukėm į antrinių įmonių valdybas. Aš nusileidau, nuėjau į Geležinkelių tiesimo centrą, geležinkelių projektavimo bendrovę kaip nepriklausomas valdybos narys (nežinau, ar čia liksiu), nuėjom apžiūrėti lokomotyvų depo ir tikrai ten nemažai radom ką nuveikti“, – aiškina atšauktasis „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys.

Apie FNTT minimas įmones negirdėjo

Skaitydamas naujienas apie tai, kad FNTT tyrime minimos įmonės yra „Litmotas“ ir „Izoteka“ (su jomis sandorius sudarinėjo antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės), jis tikina apie tokias dirbdamas valdyboje negirdėjęs. Pasak jo, dideli vidaus sandoriai buvo pasirašyti su „Škoda“. „Litmotas“ savo tinklapyje nurodo, kad yra vienintelis šio Čekijos koncerno atstovas Lietuvoje.

Paklaustas, ar FNTT buvo su juo susisiekusi arba kvietusi apklausai, p. Variakojis atsakė teigiamai ir patikino esantis pasiruošęs atsakyti į visus pareigūnų klausimus, jei tik prireiks.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Kautra“ plečiasi Klaipėdoje ir Skandinavijoje, projektas Kaune – galvos skausmas Premium

Šių metų pirmąjį pusmetį Kauno UAB „Kautra“ pajamų augimas buvo beveik du kartus mažesnis nei pernai tuo...

Transportas
06:00
„Ryanair“ atšaukia 600 skrydžių

„Ryanair“ liepos 25-26 d. dėl streikų Belgijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje atšaukia apie 600...

Transportas
2018.07.18
Buvęs „Lietuvos geležinkelių“ vienas vadovų G. Bakanas nesupainiojo interesų 4

Buvęs „Lietuvos geležinkelių” generalinio direktoriaus pavaduotojas Gerimantas Bakanas nesupainiojo viešųjų...

Transportas
2018.07.18
Elektroniniai važtaraščiai padėjo aptikti nelegalias vadovo statybas 1

Šių metų liepos 19–20 d. visoje Lietuvoje rengiamos su statybų sektoriumi susijusių įmonių krovinių patikros...

Finansai
2018.07.18
Už 11 mln. Eur ES lėšų gerins saugumą keliuose

Siekiant pagerinti eismo saugą ir Lietuvos regionų pasiekiamumą, per artimiausius dvejus metus šalies...

Transportas
2018.07.18
Teismas atmetė „Skinest“ skundą dėl Vyriausybės ir jos komisijos sprendimų

Teismas atmetė Estijos kapitalo geležinkelio paslaugų įmonės „Skinest Baltija“ skundą – įmonė apskundė...

Transportas
2018.07.18
TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Valstybinė Norvegijos trąšų tiekėja „Yara“ Vilniuje atidarys logistikos operacijų centrą 7

Norvegijos trąšų tiekimo bendrovė „Yara International“ paskelbė, kad Vilniuje numato atidaryti transporto ir...

Transportas
2018.07.18
Pasirašytas trečiasis susitarimas dėl CEF dotacijos „Rail Baltica“ projektui

Inovacijų ir tinklų vykdomoji įstaiga (INIS), bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“, Estijos ekonomikos ir...

Transportas
2018.07.18
TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
Išbandys traukinio maršrutą Vilnius-Kijevas, nori atgaivinti skrydžius į Lvovą 2

Ukrainos geležinkeliai šį rudenį planuoja išbandyti naują keleivinį maršrutą iš Kijevo į Rygą per Minską ir...

Transportas
2018.07.17
Kaunas ruošia automobilių stovėjimo mokestį Karaliaus Mindaugo prospekte 6

Kauno m. savivaldybė ruošiasi įvesti  automobilių stovėjimo mokestį Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje,...

Transportas
2018.07.17
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – vienas sparčiausių ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje šiemet išlieka vienas sparčiausių Europos Sąjungoje (ES),...

Transportas
2018.07.17
„Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 11% daugiau krovinių 2

Per pirmąjį šių metų pusmetį AB „Lietuvos geležinkeliai“ pajamas augino 8% ir pervežė 11% daugiau krovinių.

Transportas
2018.07.17
„Lietuvos geležinkeliai“: traukiniai iš Vilniaus į Kauną ir Klaipėdą vėluoja dėl remonto  2

Dėl vykstančių remonto darbų iš Vilniaus į Kauną ir Klaipėdą važiuojantys traukiniai vėluoja, pirmadienį...

Transportas
2018.07.16
Seimo kanceliarija aukcione už 25.000 Eur pardavė pusę siūlytų automobilių 2

Pirmadienį surengtame Seimo kanceliarijos viešame aukcione parduoti 8 naudoti BMW, „VW Transporter“ ir „Audi“...

Transportas
2018.07.16
„Lietuvos geležinkelių“ užsakymu bus kuriama „geležinė akis“ 7

AB „Lietuvos geležinkeliai“ užsakys sukurti prietaisą, kokio nėra rinkoje – „geležinę akį“, kuri stebėtų...

Pramonė
2018.07.16
Lietuvos oro uostuose fiksuotas 15% keleivių augimas 4

Pirmąjį šių metų pusmetį keliones per Lietuvos oro uostus rinkosi beveik 3 mln. keleivių – tai yra 15%...

Transportas
2018.07.16
„Jozitos“ pardavimai augo penktadaliu 17

Šilalėje registruota bendrovė „Jozita“, kurios kainodara užtikrina vienas mažiausių degalų kainų, 2017 m.

VŽ bando: ko verti naujieji „Hyundai“ SUV modeliai

Korėjos gamintoja „Hyundai“ dėl SUV klasės automobilių pamišusius Europos vairuotojus bandys sužavėti...

Transportas
2018.07.15

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau