Buvęs „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys: vidaus sandoriai nebūtinai blogai

Publikuota: 2016-12-15
Algimantas Variakojis, KŪB „Verslo angelų fondas I“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Algimantas Variakojis, KŪB „Verslo angelų fondas I“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Algimantas Variakojis, verslininkas, ką tik atšauktas iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdybos, konkrečių vidaus sandorių vertinti nesiima, kol to nepadarys institucijos. Tačiau jis pabrėžia, kad jiems pritardavo tiek Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), tiek Konkurencijos taryba. Ponas Variakojis taip pat sako, kad valdyba kaip valdymo organas negali „nusileisti į smulkų lygmenį“.

Apie tai, kad naujasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis nusprendė atšaukti „Lietuvos geležinkelių“ valdybą, p. Variakojis teigia sužinojęs iš žiniasklaidos. Interviu VŽ jis sako pasiruošęs, esant reikalui, padėti naujai paskirtiems valdybos nariams, mat pradėta daug darbų. Pavyzdžiui, planuota prie valdybos sukurti audito komitetą.

TAIP PAT SKAITYKITE:

ES veikia sėkmingai, Lietuvai netinka: siekia uždrausti vidaus sandorius

„Darbo tikrai nemažai. Jei kalbėtume tik apie tai, kad reikia nueiti į valdybos posėdį, viskas tuo ir pasibaigtų ir būtų labai gerai. Aš, pavyzdžiui, valdybos posėdžiui ruošiuosi savaitę: surenkam medžiagą, ją analizuojam, užduodam klausimus, gauname atsakymus. Tai tikrai užima nemažai laiko, – aiškina verslininkas. – Man patinka didelės įmonės, nes „Verslo angelų fonde“ dirbu su smulkiom. Kadangi buvau „Aprangos", Vilniaus savivaldybės įmonių valdybų narys, tai „Lietuvos geležinkeliai“ kaip įmonė tikrai įdomi.“

Paklaustas, kaip vertina savo kaip nepriklausomo valdybos nario indėlį ir galimybę daryti įtaką priimamies sprendimams, p. Variakojis teigia manantis prisidėjęs prie lėšų taupymo. Kitais atvejais valdybos nariams teko kliautis bendrovės specialistų bei tarnybų rekomendacijomis.

„Manau, kad esu padaręs nemažą įtaką, tikrai sutaupiau ne vieną šimtą tūkstančių eurų, o gal ir daugiau. Ne dėl to, kad ten būtų kažkas pavogta, tiesiog (be reikalo – VŽ) neišleisti pinigai. Gal mes, pavyzdžiui, neturime traukiniuose labai greito „Wi-fi“, tačiau, velnias žino, kiek būtų dar išleista pinigų“, – sako p. Variakojis.

Jis nesiima vertinti vidaus sandorių pagrįstumo, sako palauksiantis atitinkamų tarnybų išvadų. Tačiau, p. Variakojo nuomone, toks pirkimų būdas nebūtinai yra blogas savaime, mat verslui padeda greičiau įgyvendinti projektus.

„Turi įvertinti, ar tai efektyvesnis būdas. Su viešaisiais pirkimais, būdavo, labai užsitęsia: skundai, apskundimai, kurie nutempia projektus po pusę metų, metus. Vėl gi kyla klausimas ateičiai: jei darėme tyrimą, turim įvertinimą, kad rinkoje galime nusipirkti paslaugą už tokią pačią kainą arba brangiau nei pirkdami iš savo antrinių įmonių, mano logika sako, kad reikia pirkti iš antrinių. Tai aš, pavyzdžiui, nematau tame bėdos. Tikrai nematau bėdos, kad aš pirksiu iš savo kompanijos. O dabar daromas kriminalas“, – situaciją vertina p. Variakojis.

Kartais, pasak pašnekovo, kildavo ir kuriozinių situacijų, kai viešuosius pirkimus laimėdavo įmonės, neturinčios reikiamos kvalifikacijos. Ponas Variakojis pasakoja antrinei UAB Geležinkelio tiesimo centras uždavęs klausimą: kaip gali kiti, neturėdami tokios technikos kaip jūs, laimėti geležinkelių konkursus?

„Vieni ar kiti išsinuomoja techniką iš mūsų antrinių bendrovių mėnesiui“, – apie viešuosius pirkimus kalba jis.

Ponas Variakojis pabrėžia, kad valdyba tvirtindavo vidinius sandorius, tačiau dėl jų būdavo atsiklausiama VPT, Konkurencijos tarybos, tad bendrovė buvo įsitikinusi, kad viską daro sąžiningai.

„Aš, pavyzdžiui, tikrai griežtai žiūrėjau, kaip tikrai nemažai išleidžiama kompiuterinei technikai. Taip, tai yra investicijos, tik klausimas, ar tikrai reikia tiek pinigų išleisti. (...) Aišku, yra tokių dalykų kaip bėgių pirkimas. Tokiu atveju aš turiu pasitikėti įmonės specialistais. Kai man pateikiama dokumentacija su 10 parašų, kurie patvirtina, kad viskas yra teisinga, jei aš turiu Konkurencijos tarybos, VPT išvadas, kad leidžiama vidinius sandorius daryti, manau, kad kaip ir turėčiau priimti sprendimą. Sąžiningai sakant, tikrai iki važtaražčių negaliu (patikrinti – VŽ)“, – sako pašnekovas.

Priminus, kad žiniasklaidoje keliami klausimai neapsiriboja vidiniais sandoriais, tačiau nagrinėjami ir antrinių įmonių pasirinkti subrangovai, p. Variakojis pasakoja dėl galimų rizikų įsitraukęs ir į šių valdybas.

„Taip, perka iš subrangovų. Kitas dalykas – mes valdyboje matydami viso šito rizikas, priimant sprendimus, įsitraukėm į antrinių įmonių valdybas. Aš nusileidau, nuėjau į Geležinkelių tiesimo centrą, geležinkelių projektavimo bendrovę kaip nepriklausomas valdybos narys (nežinau, ar čia liksiu), nuėjom apžiūrėti lokomotyvų depo ir tikrai ten nemažai radom ką nuveikti“, – aiškina atšauktasis „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys.

Apie FNTT minimas įmones negirdėjo

Skaitydamas naujienas apie tai, kad FNTT tyrime minimos įmonės yra „Litmotas“ ir „Izoteka“ (su jomis sandorius sudarinėjo antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės), jis tikina apie tokias dirbdamas valdyboje negirdėjęs. Pasak jo, dideli vidaus sandoriai buvo pasirašyti su „Škoda“. „Litmotas“ savo tinklapyje nurodo, kad yra vienintelis šio Čekijos koncerno atstovas Lietuvoje.

Paklaustas, ar FNTT buvo su juo susisiekusi arba kvietusi apklausai, p. Variakojis atsakė teigiamai ir patikino esantis pasiruošęs atsakyti į visus pareigūnų klausimus, jei tik prireiks.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilkikų gamintojai: perėjimas prie nulinės CO2 emisijos negali vykti be politikos pokyčių

Europos krovininio transporto gamintojai teigia, kad jie patvirtina savo įsipareigojimą pereiti prie nulinės...

Baltijos šalių premjerai sutarė asmeniškai kontroliuoti „Rail Baltica“ vystymą 1

Lietuvos, Latvijos ir Estijos premjerai penktadienį trišaliame susitikime sutarė asmeniškai kontroliuoti...

GM ir LG investuoja 2,3 mlrd. USD – statys vieną didžiausių baterijų gamyklų pasaulyje

General Motors“ (GM) ir „LG Chem“ pranešė investuojantys 2,3 mlrd. USD į elektrinių automobilių baterijų...

Pramonė
2019.12.06
Vilniečiai į darbą keliauja be automobilio – kaip ir kodėl keičiasi įpročiai? Verslo tribūna

Vilnius juda. Ir kasmet juda  vis darniau. Sostinės gyventojai po truputį keičia įpročius: vietoje kelionių...

Verslo aplinka
2019.12.06
Vilniuje lėktuvams įvedami papildomi ribojimai siekiant mažinti triukšmą 

Lėktuvai iš Sostinės oro uosto kils, atlikdami pirmąjį posūkį toliau nuo tankiai apgyvendintų rajonų.

Ekonomikos komitetui nesusirinkus, automobilių ir prekybos mokesčiai liko nesvarstyti

Seimo Ekonomikos komitetas trečią kartą iš eilės neapsvarstė taršių automobilių bei prekybos mokesčius...

Estijos premjeras: užbaigti „Rail Balticą“ laiku vargu ar realu

Užbaigti trijų Baltijos šalių įgyvendinamą europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ iki pradinio...

„DB Schenker“ centralizavo įmonių valdymą Baltijos šalyse Premium

Vokietijos geležinkeliams priklausanti transporto ir logistikos grupė Baltijos šalyse įvykdė vadovybės...

Komisija leido pasirašyti geležinkelio elektrifikavimo sutartį su „Elecnor“

Vyriausybinė strateginius sandorius tikrinanti komisija ketvirtadienį leido valstybės valdomiems „Lietuvos...

V. Andrejevas: Panemunės aplinkkelį tikimasi sutvarkyti po metų

Prieš ketverius metus nekokybiškai nutiesto ir kol kas nenaudojamo Panemunės aplinkkelio pasienyje su...

Statyba ir NT
2019.12.05
Kelių direkcija: rangovai vilkina defektų taisymą

Pernai atlikus valstybinės reikšmės kelių auditą, rangovai vilkina defektų tvarkymą, todėl dalis jų bus...

Statyba ir NT
2019.12.05
Sostinės oro uoste – nauja beveik 1.000 vietų automobilių aikštelė

Vilniaus oro uoste pradeda veikti daugiafunkcė automobilių stovėjimo aikštelė, kurioje įrengta beveik 1.000...

K. Mažeika abejoja elektrifikavimo konkursu, V. Šapoka nespėlioja dėl lėšų panaudojimo

Aplinkos ministrui „valstiečiui“ Kęstučiui Mažeikai maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo...

„Orion“ fondo įmonė įsigijo Palangos aplinkkelio projektą Premium 1

Investicijų valdymo bendrovės „Orion Asset Management“ fondo bendrovė įsigijo įmonę, kuri viešojo ir...

Statyba ir NT
2019.12.05
J. Narkevičius nesako, ar leis pasirašyti geležinkelių elektrifikavimo sutartį 2

Maždaug 360 mln. Eur vertės geležinkelio elektrifikavimo konkursas vyko neefektyviai, teigia Jaroslavas...

Ministerija: „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys

Europinės geležinkelio vėžės „Rail Balticos“ infrastruktūrą turi valdyti atskiros šalys, o ne bendra...

„Transekspedicija Invest“ auga išnaudodama tendencijas Verslo tribūna 1

UAB „Transekspedicija Invest“ priklausanti Transekspedicija įmonių grupei, pernai įsigijusi sklypą ypač...

Pasaulio didžiųjų transporto parkuose – žaliuojanti tendencija Premium

„Budweiser“, „Stella Artois“ ir kitų populiarių alaus prekės ženklų valdytoja JAV kompanija „Anheuser-Busch“...

Įstatymų pataisomis siekiama pažaboti fiktyvių automobilio pirkimo sutarčių sudarymą

Automobilių pirkėjams „Regitroje“ bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas, pagal kurį bus...

Susisiekimo ministras nepritars geležinkelio elektrifikavimo sutarčiai

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius negali pasirašyti sprendimo dėl Vilniaus mazgo ir geležinkelio...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau