Buvęs „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys: vidaus sandoriai nebūtinai blogai

Publikuota: 2016-12-15
Algimantas Variakojis, KŪB „Verslo angelų fondas I“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Algimantas Variakojis, KŪB „Verslo angelų fondas I“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Algimantas Variakojis, verslininkas, ką tik atšauktas iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdybos, konkrečių vidaus sandorių vertinti nesiima, kol to nepadarys institucijos. Tačiau jis pabrėžia, kad jiems pritardavo tiek Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), tiek Konkurencijos taryba. Ponas Variakojis taip pat sako, kad valdyba kaip valdymo organas negali „nusileisti į smulkų lygmenį“.

Apie tai, kad naujasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis nusprendė atšaukti „Lietuvos geležinkelių“ valdybą, p. Variakojis teigia sužinojęs iš žiniasklaidos. Interviu VŽ jis sako pasiruošęs, esant reikalui, padėti naujai paskirtiems valdybos nariams, mat pradėta daug darbų. Pavyzdžiui, planuota prie valdybos sukurti audito komitetą.

TAIP PAT SKAITYKITE:

ES veikia sėkmingai, Lietuvai netinka: siekia uždrausti vidaus sandorius

„Darbo tikrai nemažai. Jei kalbėtume tik apie tai, kad reikia nueiti į valdybos posėdį, viskas tuo ir pasibaigtų ir būtų labai gerai. Aš, pavyzdžiui, valdybos posėdžiui ruošiuosi savaitę: surenkam medžiagą, ją analizuojam, užduodam klausimus, gauname atsakymus. Tai tikrai užima nemažai laiko, – aiškina verslininkas. – Man patinka didelės įmonės, nes „Verslo angelų fonde“ dirbu su smulkiom. Kadangi buvau „Aprangos", Vilniaus savivaldybės įmonių valdybų narys, tai „Lietuvos geležinkeliai“ kaip įmonė tikrai įdomi.“

Paklaustas, kaip vertina savo kaip nepriklausomo valdybos nario indėlį ir galimybę daryti įtaką priimamies sprendimams, p. Variakojis teigia manantis prisidėjęs prie lėšų taupymo. Kitais atvejais valdybos nariams teko kliautis bendrovės specialistų bei tarnybų rekomendacijomis.

„Manau, kad esu padaręs nemažą įtaką, tikrai sutaupiau ne vieną šimtą tūkstančių eurų, o gal ir daugiau. Ne dėl to, kad ten būtų kažkas pavogta, tiesiog (be reikalo – VŽ) neišleisti pinigai. Gal mes, pavyzdžiui, neturime traukiniuose labai greito „Wi-fi“, tačiau, velnias žino, kiek būtų dar išleista pinigų“, – sako p. Variakojis.

Jis nesiima vertinti vidaus sandorių pagrįstumo, sako palauksiantis atitinkamų tarnybų išvadų. Tačiau, p. Variakojo nuomone, toks pirkimų būdas nebūtinai yra blogas savaime, mat verslui padeda greičiau įgyvendinti projektus.

„Turi įvertinti, ar tai efektyvesnis būdas. Su viešaisiais pirkimais, būdavo, labai užsitęsia: skundai, apskundimai, kurie nutempia projektus po pusę metų, metus. Vėl gi kyla klausimas ateičiai: jei darėme tyrimą, turim įvertinimą, kad rinkoje galime nusipirkti paslaugą už tokią pačią kainą arba brangiau nei pirkdami iš savo antrinių įmonių, mano logika sako, kad reikia pirkti iš antrinių. Tai aš, pavyzdžiui, nematau tame bėdos. Tikrai nematau bėdos, kad aš pirksiu iš savo kompanijos. O dabar daromas kriminalas“, – situaciją vertina p. Variakojis.

Kartais, pasak pašnekovo, kildavo ir kuriozinių situacijų, kai viešuosius pirkimus laimėdavo įmonės, neturinčios reikiamos kvalifikacijos. Ponas Variakojis pasakoja antrinei UAB Geležinkelio tiesimo centras uždavęs klausimą: kaip gali kiti, neturėdami tokios technikos kaip jūs, laimėti geležinkelių konkursus?

„Vieni ar kiti išsinuomoja techniką iš mūsų antrinių bendrovių mėnesiui“, – apie viešuosius pirkimus kalba jis.

Ponas Variakojis pabrėžia, kad valdyba tvirtindavo vidinius sandorius, tačiau dėl jų būdavo atsiklausiama VPT, Konkurencijos tarybos, tad bendrovė buvo įsitikinusi, kad viską daro sąžiningai.

„Aš, pavyzdžiui, tikrai griežtai žiūrėjau, kaip tikrai nemažai išleidžiama kompiuterinei technikai. Taip, tai yra investicijos, tik klausimas, ar tikrai reikia tiek pinigų išleisti. (...) Aišku, yra tokių dalykų kaip bėgių pirkimas. Tokiu atveju aš turiu pasitikėti įmonės specialistais. Kai man pateikiama dokumentacija su 10 parašų, kurie patvirtina, kad viskas yra teisinga, jei aš turiu Konkurencijos tarybos, VPT išvadas, kad leidžiama vidinius sandorius daryti, manau, kad kaip ir turėčiau priimti sprendimą. Sąžiningai sakant, tikrai iki važtaražčių negaliu (patikrinti – VŽ)“, – sako pašnekovas.

Priminus, kad žiniasklaidoje keliami klausimai neapsiriboja vidiniais sandoriais, tačiau nagrinėjami ir antrinių įmonių pasirinkti subrangovai, p. Variakojis pasakoja dėl galimų rizikų įsitraukęs ir į šių valdybas.

„Taip, perka iš subrangovų. Kitas dalykas – mes valdyboje matydami viso šito rizikas, priimant sprendimus, įsitraukėm į antrinių įmonių valdybas. Aš nusileidau, nuėjau į Geležinkelių tiesimo centrą, geležinkelių projektavimo bendrovę kaip nepriklausomas valdybos narys (nežinau, ar čia liksiu), nuėjom apžiūrėti lokomotyvų depo ir tikrai ten nemažai radom ką nuveikti“, – aiškina atšauktasis „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys.

Apie FNTT minimas įmones negirdėjo

Skaitydamas naujienas apie tai, kad FNTT tyrime minimos įmonės yra „Litmotas“ ir „Izoteka“ (su jomis sandorius sudarinėjo antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės), jis tikina apie tokias dirbdamas valdyboje negirdėjęs. Pasak jo, dideli vidaus sandoriai buvo pasirašyti su „Škoda“. „Litmotas“ savo tinklapyje nurodo, kad yra vienintelis šio Čekijos koncerno atstovas Lietuvoje.

Paklaustas, ar FNTT buvo su juo susisiekusi arba kvietusi apklausai, p. Variakojis atsakė teigiamai ir patikino esantis pasiruošęs atsakyti į visus pareigūnų klausimus, jei tik prireiks.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Šiauliuose autobusų bilietai parduodami terminale

Šiaulių keleivių vežimo UAB „Busturas“ Šiaulių autobusų stotyje įrengė savitarnos terminalą. Jame visą parą...

Transportas
2018.12.14
Po tragiško incidento „Vakarų laivų gamykloje“ – ir aplinkosaugininkų tyrimas

Ketvirtadienio rytą Klaipėdos uoste ties koncerno „Vakarų laivų gamykla“ krantine įvykus tragiškam...

Transportas
2018.12.14
„CityBee“ perka daugiau nei 5.000 automobilių 31

Dalijimosi automobiliais paslaugas Lietuvoje ir Lenkijoje teikianti bendrovė „CityBee Solutions“ paskelbė...

Transportas
2018.12.14
Vilniuje – dar 59 naujos elektromobilių įkrovimo stotelės 1

Daugiausiai elektromobilių Lietuvoje turintis miestas – Vilnius – plečia infrastruktūrą. Jau kitąmet...

Transportas
2018.12.14
Lietuvos paštas skelbia 254 tūkst. vertės dviračių remonto viešąjį pirkimą Rėmėjo turinys 5

Lietuvos paštas, vykdydamas ilgalaikę savo veiklos modernizacijos strategiją, šių metų rudenį pasirašė...

Transportas
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Kelio Vilnius-Utena ruožą už 20 mln. Eur atnaujins „YIT Infra“ 25

Pirmąjį prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio Vilnius–Utena ruožą rekonstruos Suomijos statybos...

Transportas
2018.12.12
30% Lietuvos geležinkelių reikia kapitaliai remontuoti 7

Valstybės kontrolės atliktas „Lietuvos geležinkelių“ auditas parodė, kad 702 km geležinkelio kelių Lietuvoje...

Transportas
2018.12.12
„Linavos“ prezidentas ­E. Mikėnas sulaukė narių palaikymo 2

Trečiadienį Vilniuje, „Radisson Blu Hotel Lietuva“ viešbutyje vykstančiame Nacionalinės vežėjų asociacijos...

Transportas
2018.12.12
Emigrantų Amerikoje įkurta „GP Transco“ įsikėlė į naują biurą Vilniuje 8

Trečiadienį Vilniuje, Žalgirio g. esančiame verslo centre atidarytas JAV sėkmingai šaknis įleidusių emigrantų...

Transportas
2018.12.12
ESTT sprendimas: vežėjai ekspeditoriams negali taikyti 0% PVM Premium 3

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas dar kartą pakartojo, kad vežėjai ekspeditoriams turi išrašyti sąskaitas...

Finansai
2018.12.12
„Tonbo Imaging“ užmojis – inovacinė autonominė transporto sistema 6

Indijos „Tonbo Imaging“, Lietuvoje įsteigusi antrinę įmonę UAB „Tonbo Imaging“, pasirašė su Lietuvos verslo...

Pramonė
2018.12.12
„CityBee“ plečiasi į Latviją ir Estiją 11

Rudenį pradėjusi veiklą Lenkijoje, lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ plėtojama...

Transportas
2018.12.12
Plėtoti nereikia sustoti Rėmėjo turinys 6

Vienintelis Lietuvos jūrų uostas yra svarbi energetikos sistemos dalis, SGD bei naftos terminalai, elektros...

Transportas
2018.12.12
„Wizz Air“ ir „Ryanair“ skelbia apie pasiekimus Lietuvoje

„Wizz Air“ skelbia apie Vilniaus uoste pasitiktą 7-milijoninę šios bendrovės keleivę Lietuvoje, o „Ryanair”...

Transportas
2018.12.11
„Lietuvos pašto“ logistikos centro statybai – 17,5 mln. Eur NIB paskola

Šiaurės investicijų bankas (Nordic Investment Bank, NIB) ir Lietuvos paštas (LP) pasirašė 10 m. trukmės 17,5...

Transportas
2018.12.11
R. Masiulis: korumpuotos sritys yra silpnos sritys 23

Šiandien Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) surengtame posėdyje Rokas Masiulis, susisiekimo ministras ir...

Transportas
2018.12.11
Per Lietuvą pravažiavo 100-asis traukinys iš Kinijos 7

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ šiemet praneša apie per Lietuvą gabenamų kiniškų krovinių proveržį.

Transportas
2018.12.11
Britų „Inchcape“ kreipėsi į Konkurencijos tarybą leidimo įsigyti „Krasta Auto“ 3

Jungtinės Karalystės automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Rinkos
2018.12.11
Kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijoje – 6,8 mln. Eur vertės konkursas 6

Kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijos ir estakados statybos projekte paskelbtas dar vienas konkursas – jis...

Statyba ir NT
2018.12.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau