Buvęs „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys: vidaus sandoriai nebūtinai blogai

Publikuota: 2016-12-15
Algimantas Variakojis, KŪB „Verslo angelų fondas I“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Algimantas Variakojis, KŪB „Verslo angelų fondas I“ partneris. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Algimantas Variakojis, verslininkas, ką tik atšauktas iš AB „Lietuvos geležinkeliai“ valdybos, konkrečių vidaus sandorių vertinti nesiima, kol to nepadarys institucijos. Tačiau jis pabrėžia, kad jiems pritardavo tiek Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT), tiek Konkurencijos taryba. Ponas Variakojis taip pat sako, kad valdyba kaip valdymo organas negali „nusileisti į smulkų lygmenį“.

Apie tai, kad naujasis susisiekimo ministras Rokas Masiulis nusprendė atšaukti „Lietuvos geležinkelių“ valdybą, p. Variakojis teigia sužinojęs iš žiniasklaidos. Interviu VŽ jis sako pasiruošęs, esant reikalui, padėti naujai paskirtiems valdybos nariams, mat pradėta daug darbų. Pavyzdžiui, planuota prie valdybos sukurti audito komitetą.

TAIP PAT SKAITYKITE:

ES veikia sėkmingai, Lietuvai netinka: siekia uždrausti vidaus sandorius

„Darbo tikrai nemažai. Jei kalbėtume tik apie tai, kad reikia nueiti į valdybos posėdį, viskas tuo ir pasibaigtų ir būtų labai gerai. Aš, pavyzdžiui, valdybos posėdžiui ruošiuosi savaitę: surenkam medžiagą, ją analizuojam, užduodam klausimus, gauname atsakymus. Tai tikrai užima nemažai laiko, – aiškina verslininkas. – Man patinka didelės įmonės, nes „Verslo angelų fonde“ dirbu su smulkiom. Kadangi buvau „Aprangos", Vilniaus savivaldybės įmonių valdybų narys, tai „Lietuvos geležinkeliai“ kaip įmonė tikrai įdomi.“

Paklaustas, kaip vertina savo kaip nepriklausomo valdybos nario indėlį ir galimybę daryti įtaką priimamies sprendimams, p. Variakojis teigia manantis prisidėjęs prie lėšų taupymo. Kitais atvejais valdybos nariams teko kliautis bendrovės specialistų bei tarnybų rekomendacijomis.

„Manau, kad esu padaręs nemažą įtaką, tikrai sutaupiau ne vieną šimtą tūkstančių eurų, o gal ir daugiau. Ne dėl to, kad ten būtų kažkas pavogta, tiesiog (be reikalo – VŽ) neišleisti pinigai. Gal mes, pavyzdžiui, neturime traukiniuose labai greito „Wi-fi“, tačiau, velnias žino, kiek būtų dar išleista pinigų“, – sako p. Variakojis.

Jis nesiima vertinti vidaus sandorių pagrįstumo, sako palauksiantis atitinkamų tarnybų išvadų. Tačiau, p. Variakojo nuomone, toks pirkimų būdas nebūtinai yra blogas savaime, mat verslui padeda greičiau įgyvendinti projektus.

„Turi įvertinti, ar tai efektyvesnis būdas. Su viešaisiais pirkimais, būdavo, labai užsitęsia: skundai, apskundimai, kurie nutempia projektus po pusę metų, metus. Vėl gi kyla klausimas ateičiai: jei darėme tyrimą, turim įvertinimą, kad rinkoje galime nusipirkti paslaugą už tokią pačią kainą arba brangiau nei pirkdami iš savo antrinių įmonių, mano logika sako, kad reikia pirkti iš antrinių. Tai aš, pavyzdžiui, nematau tame bėdos. Tikrai nematau bėdos, kad aš pirksiu iš savo kompanijos. O dabar daromas kriminalas“, – situaciją vertina p. Variakojis.

Kartais, pasak pašnekovo, kildavo ir kuriozinių situacijų, kai viešuosius pirkimus laimėdavo įmonės, neturinčios reikiamos kvalifikacijos. Ponas Variakojis pasakoja antrinei UAB Geležinkelio tiesimo centras uždavęs klausimą: kaip gali kiti, neturėdami tokios technikos kaip jūs, laimėti geležinkelių konkursus?

„Vieni ar kiti išsinuomoja techniką iš mūsų antrinių bendrovių mėnesiui“, – apie viešuosius pirkimus kalba jis.

Ponas Variakojis pabrėžia, kad valdyba tvirtindavo vidinius sandorius, tačiau dėl jų būdavo atsiklausiama VPT, Konkurencijos tarybos, tad bendrovė buvo įsitikinusi, kad viską daro sąžiningai.

„Aš, pavyzdžiui, tikrai griežtai žiūrėjau, kaip tikrai nemažai išleidžiama kompiuterinei technikai. Taip, tai yra investicijos, tik klausimas, ar tikrai reikia tiek pinigų išleisti. (...) Aišku, yra tokių dalykų kaip bėgių pirkimas. Tokiu atveju aš turiu pasitikėti įmonės specialistais. Kai man pateikiama dokumentacija su 10 parašų, kurie patvirtina, kad viskas yra teisinga, jei aš turiu Konkurencijos tarybos, VPT išvadas, kad leidžiama vidinius sandorius daryti, manau, kad kaip ir turėčiau priimti sprendimą. Sąžiningai sakant, tikrai iki važtaražčių negaliu (patikrinti – VŽ)“, – sako pašnekovas.

Priminus, kad žiniasklaidoje keliami klausimai neapsiriboja vidiniais sandoriais, tačiau nagrinėjami ir antrinių įmonių pasirinkti subrangovai, p. Variakojis pasakoja dėl galimų rizikų įsitraukęs ir į šių valdybas.

„Taip, perka iš subrangovų. Kitas dalykas – mes valdyboje matydami viso šito rizikas, priimant sprendimus, įsitraukėm į antrinių įmonių valdybas. Aš nusileidau, nuėjau į Geležinkelių tiesimo centrą, geležinkelių projektavimo bendrovę kaip nepriklausomas valdybos narys (nežinau, ar čia liksiu), nuėjom apžiūrėti lokomotyvų depo ir tikrai ten nemažai radom ką nuveikti“, – aiškina atšauktasis „Lietuvos geležinkelių“ valdybos narys.

Apie FNTT minimas įmones negirdėjo

Skaitydamas naujienas apie tai, kad FNTT tyrime minimos įmonės yra „Litmotas“ ir „Izoteka“ (su jomis sandorius sudarinėjo antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės), jis tikina apie tokias dirbdamas valdyboje negirdėjęs. Pasak jo, dideli vidaus sandoriai buvo pasirašyti su „Škoda“. „Litmotas“ savo tinklapyje nurodo, kad yra vienintelis šio Čekijos koncerno atstovas Lietuvoje.

Paklaustas, ar FNTT buvo su juo susisiekusi arba kvietusi apklausai, p. Variakojis atsakė teigiamai ir patikino esantis pasiruošęs atsakyti į visus pareigūnų klausimus, jei tik prireiks.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Hegelmann Transporte“ atidaro pirmąjį logistikos centro modulį, planuose – šeši Premium

Vokietijos kapitalo logistikos bendrovė „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, šalia magistralės Kaunas-Klaipėda,...

Transportas
2018.09.24
Elektromobiliams siūloma pelno mokesčio lengvata 9

Šalies įmonėms, įsigysiančioms elektromobilius, nuo kitų metų gali būti taikoma pelno mokesčio lengvata. 

Finansai
2018.09.24
„Inreal“ vertins Klaipėdos uosto turtą 1

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė 119.400 Eur vertės sutartį su bendrove „Inreal“...

Statyba ir NT
2018.09.24
„Taxify“ pasiūlė pigiausius degalus Taline Premium 3

„Taxify“ Taline atidarė savo degalinę, kurioje, kaip skelbiama, siūlomi pigiausi degalai mieste. Estų įmonė...

Transportas
2018.09.22
„Lietuvos geležinkelius“ paliko Turto valdymo centro direktorė 14

Iš valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pasitraukė Turto valdymo centro, administruojančio...

Vadyba
2018.09.21
Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
„Skinest Rail“ Daugpilyje modernizuos 40 lokomotyvų

Estijos geležinkelio paslaugų grupei „Skinest Rail“ priklausančioje Daugpilio lokomotyvų remonto gamykloje...

Transportas
2018.09.21
SkGD laivyboje vietą dar turės išsikovoti Premium 3

Suskystintos gamtinės dujos laivyboje turi perspektyvų, tačiau jos priklauso nuo jaunos technologijos...

Energetika
2018.09.21
Nutrauktas antrasis Rusnės estakados statybų konkursas 3

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui iki estakados...

Statyba ir NT
2018.09.21
Baltarusija traukia grasinimo kortą 19

Pasirodo vis daugiau ženklų, kad Klaipėdos uostas gali prarasti apie trečdalį krovinių: nerimo ugnį...

Transportas
2018.09.21
Baltarusija nori nubausti Lietuvą krovinius nukreipdama į Latviją Premium 20

Aliaksandras Lukašenka, Baltarusijos prezidentas, ketina savo šalies krovinius iš Klaipėdos uosto nukreipti į...

Transportas
2018.09.21
Antrasis „Klaipėdos naftos“ SkGD laivas išvyko į Europą Premium 1

„Klaipėdos naftos“ (KN) su partnere iš Vokietijos užsakytas mažos apimties SkGD dujovežis „Kairos“ palieka...

Energetika
2018.09.21
Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 6

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Pirmosios savivaldybės gauna lėšas įkrovimo stotelių įrengimui 2

Susisiekimo ministerija Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui skiria 281,600 Eur Europos regioninės...

Transportas
2018.09.20
GTC tapo pelningas ir žvalgosi per sieną 4

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) pirmąjį šių metų pusmetį gavo 5%...

Transportas
2018.09.20
„Aston Martin“ ateina į biržą

Britų prabangių automobilių gamintojas „Aston Martin“ savo akcijas per viešą akcijų siūlymą (angl. initial...

Rinkos
2018.09.20
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 16

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
Gerokai didėja valstybės rinkliava už oro vežėjų licenciją 1

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) renkama oro vežėjų licencijos rinkliava padidinta tris kartus.

Verslo aplinka
2018.09.19
Restruktūrizuojama augimo nesuvaldžiusi Vokietijos „Small Planet Airlines GmbH“ 9

Lietuvos „Small Planet Group“ įmonė Vokietijoje pateikė prašymą restruktūrizacijai. Pranešama, kad šis...

Transportas
2018.09.19
Paskelbti du konkursai „Rail Balticos“ paruošiamiesiems darbams

Geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą įgyvendinanti įmonė „RB Rail“ skelbia du atvirus konkursus –...

Statyba ir NT
2018.09.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau