„Krone“ ir „Mercedes-Benz“ sukūrė itin taupų sunkiasvorį junginį

Publikuota: 2016-12-01

Sunkvežimių ir puspriekabių gamintojai patyrusius vežėjus dažnai vilioja naujais produktais ir 5 proc. mažesnėmis degalų sąnaudomis, tačiau atvejai kai šis rodiklis siekia iki 20 proc. yra ypatingi. Padėti transporto bendrovėms sutaupyti penktadalį išlaidų degalams pasiryžo Vokietijos sunkiosios technikos gigantai „Krone“ ir „Mercedes-Benz“, kartu su komponentų tiekėjais sukūrę inovatyvų junginį.

Patobulinus standartinę „Krone Profi Liner Efficiency“ puspriekabę aerodinamiką gerinančiais elementais ir lengvesnėmis konstrukcinėmis detalėmis iš karto buvo sutaupyta apie 5 proc. degalų. Puspriekabės šonuose sumontuoti specialūs smūgiams atsparūs skydai, uždengiantys ratus, o autotraukinio gale sumontuoti spoileriai, puikiai suvaldantys čia susidarančią nenaudingą atbulinės traukos jėgą. Šoniniai skydai yra segmentiniai, lengvai nuimami, jei reikia pakeisti ratą, o galiniai spoileriai atlenkiami tuo atveju, jei reikia atidaryti galines duris. Šie paprasti elementai tiesiog stebėtinai mažina viso junginio pasipriešinimą oro srautams ir tuo pačiu gerokai apmaldo variklio apetitą degalams. Inžinieriai papildė autotraukinį mažesnį pasipriešinimą riedėjimui turinčiomis specialiomis padangomis.

nuotrauka::1 left

Puspriekabės kūrimo ir bandymų projektą „Krone“ specialistai sutartinai pavadino „Efficiency Run“. Sunkiasvoriai junginiai tris mėnesius buvo testuojami didžiausių gamintojo klientų transporto parkuose. Gamintojai paskelbė apie bandymų rezultatus po to kai logistikos bendrovių „Elflein“, „Grosse-Vehne“, „Rhenus“, „Seifert“ ir „Wiedmann & Winz“ vairuotojai įveikė 150 tūkst. kilometrų, gabendami įvairiausius krovinius. Atliktų reisų statistinius duomenis kruopščiai fiksavo „Mercedes-Benz“ telematikos sistema „FleetBoard“ ir „Krone“ telematikos įranga, veikusi kartu su padangų slėgio stebėjimo įranga. „Darbas su partneriais padėjo rasti integruotus sprendimus. Pavyko gerokai optimizuoti mūsų puspriekabę ir tuo pačiu pritaikyti ją kasdieniam darbui. Šiemet surengėme tikroviškus bandymus, kuriems pasibaigus rinkai pristatysime taupią serijinę puspriekabę „Profi Liner Efficiency“, – teigia Gero Schulze Isfort, „Krone Commercial Vehicle Group“ vadovas.

Naujos kartos vilkikas

Itin svarbų vaidmenį šiame projekte atliko naujasis „Mercedes-Benz Actros“ vilkikas su taupiu ir moderniu 12,8 litro darbinio tūrio OM 471 varikliu. Šis elektronikos pagalbininkų valdomas sunkvežimis turi tikslią, reljefo pokyčius elektroniniuose žemėlapiuose sekančią, sistemą „Predictive Powertrain Control“, kuri valdo variklio ir transmisijos darbą. Vilkiko vairuotojui nebereikia galvoti kiek spausti akceleratoriaus paminą, nes automatiniu režimu veikianti sistema pati parenka reikiamus variklio sūkius ir numato kokiu greičiu autotraukinys kops į kalną ar riedės nuokalnėn. Beje, vilkikas taip pat apautas specialiomis padangomis, riedančiomis kur kas lengviau nei įprastos. „Pernai pradėtas „Efficiency Run“ projektas įrodė, kad bendros pastangos yra veiksmingos. Dabar, prabėgus metams, mes jau leidžiame į kelią gatavus ir rinkai visiškai parengtus produktus. Mūsų ištobulintas vilkiko ir puspriekabės junginys su kaupu atsipirks klientams ir saugos gamtą“, – tikina Dr. Wolfgang Bernhard, koncerno „Daimler AG“ valdybos narys.

Anot jo, bendrų pastangų rezultatas pranoko lūkesčius – iki 20 proc. mažesnės degalų sąnaudos ir tiek pat sumažintos kenksmingos emisijos. Gamintojai tuo pačiu įrodė esantys pasirengę Europos Komisijos reikalavimams iki 2030 m. šiandienines CO2 normas sumažinti 30 proc. „Ekologija ir efektyvumas yra būtina sąlyga šiandienos transporto versle, tad šiame projekte laimėta visais aspektais. Lietuvos vežėjai taip pat yra stipri Europos kelių transporto sistemos dalis, todėl ši naujiena turėtų juos sudominti“, – teigia Laurynas Nartautas, UAB „Krone Scanbalt“ puspriekabių pardavimų vadovas.

Tęsinį skaitykite po lentele:

infogr.am::infogram_0_67201b69-f5ed-48b0-9f01-add13b08be1e

Anot jo, tai yra gera žinia Lietuvos vežėjams, nes papildomas investicijas į transporto priemonių ekologiją galima kompensuoti degalų sąnaudų mažėjimu. „Ateityje neliks pasirinkimo ar naudoti ekologiškas transporto priemones ar ne, nes tai bus privaloma visiems ES vežėjams. Tikimės, kad „Krone“ gamyklos investicija į perspektyvą bus įvertinta Lietuvos transporto įmonių“, – viliasi L. Nartautas.

Jis primena apie sunkiojo transporto gamintojų bendrą pasiryžimą, užfiksuotą dar 2008 m., emisijas sumažinti penktadaliu iki 2020 m. Atrodo, kad puspriekabių ir vilkikų gamintojai savo pažadą ištesėjo, tačiau ši atsakomybė yra susijusi ir su kitų transporto industrijos dalyvių veiksmais – degalų, padangų gamintojų, infrastruktūros kūrėjų tolimesne veikla.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 2

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 25

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 10

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

„Silberauto“ netoli Gariūnų planuoja kėbulų remonto kompleksą

Vokietijos automobilių gamintojai „Daimler“ Lietuvoje atstovaujanti Estijos kapitalo bendrovė „Silberauto“...

Blokų grandinės logistikoje: kelią skinantys milžinai kviečia mažesnius Premium

Blokų grandinių („blokchain“) technologija žada naujas logistikos galimybes: gerąja „Maersk“ ir IBM praktika...

Kad kvėpuoti būtų lengviau: „valstiečiai“ galėtų prisiminti, kad jie yra ir „žalieji“ 15

Kova su smirdančiu pilkšvai-juodu dūmeliu Europoje jau tapo realybė ir būtų kvaila tai ignoruoti.

ES pučia žaliąjį burbulą – kasmet nori surinkti bent po 180 mlrd. Eur Premium 12

Pastatų renovacija, transportas, mobilumo miestuose projektai, energetika, miškininkystė – tai į...

Finansai
2019.04.15
Įvardijo kovo punktualiausią pasaulyje oro bendrovę

Italijos oro bendrovė „Alitalia“ kovo mėnesį buvo pati punktualiausia oro vežėja pasaulyje, rodo...

Paslaugos
2019.04.13
Naudotų automobilių rinka smuktelėjo po metų augimo 2

2019 m. kovą Lietuvoje pirmą kartą įregistruotas 14.591 naudotas lengvasis automobilis, 5,2% mažiau nei 2018...

Iš „Gelsaugos“ iškeliama apsaugos veikla, svarstys apie pardavimą 4

„Lietuvos geležinkelių“ valdomoje bendrovėje „Gelsauga“ pradedama reorganizacija – į atskirą įmonę...

Lenkijos transporto bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune  3

Lenkijos transporto ir logistikos bendrovė „Laude“ kuriasi Kaune – įmonė įsteigė įmonę „Laude Baltica“.

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau