„Krone“ ir „Mercedes-Benz“ sukūrė itin taupų sunkiasvorį junginį
FOTOGALERIJA Krone (3 nuotr.)
Sunkvežimių ir puspriekabių gamintojai patyrusius vežėjus dažnai vilioja naujais produktais ir 5 proc. mažesnėmis degalų sąnaudomis, tačiau atvejai kai šis rodiklis siekia iki 20 proc. yra ypatingi. Padėti transporto bendrovėms sutaupyti penktadalį išlaidų degalams pasiryžo Vokietijos sunkiosios technikos gigantai Krone ir Mercedes-Benz, kartu su komponentų tiekėjais sukūrę inovatyvų junginį.
Patobulinus standartinę Krone Profi Liner Efficiency puspriekabę aerodinamiką gerinančiais elementais ir lengvesnėmis konstrukcinėmis detalėmis iš karto buvo sutaupyta apie 5 proc. degalų. Puspriekabės šonuose sumontuoti specialūs smūgiams atsparūs skydai, uždengiantys ratus, o autotraukinio gale sumontuoti spoileriai, puikiai suvaldantys čia susidarančią nenaudingą atbulinės traukos jėgą. Šoniniai skydai yra segmentiniai, lengvai nuimami, jei reikia pakeisti ratą, o galiniai spoileriai atlenkiami tuo atveju, jei reikia atidaryti galines duris. Šie paprasti elementai tiesiog stebėtinai mažina viso junginio pasipriešinimą oro srautams ir tuo pačiu gerokai apmaldo variklio apetitą degalams. Inžinieriai papildė autotraukinį mažesnį pasipriešinimą riedėjimui turinčiomis specialiomis padangomis.
nuotrauka::1 left
Puspriekabės kūrimo ir bandymų projektą Krone specialistai sutartinai pavadino Efficiency Run. Sunkiasvoriai junginiai tris mėnesius buvo testuojami didžiausių gamintojo klientų transporto parkuose. Gamintojai paskelbė apie bandymų rezultatus po to kai logistikos bendrovių Elflein, Grosse-Vehne, Rhenus, Seifert ir Wiedmann & Winz vairuotojai įveikė 150 tūkst. kilometrų, gabendami įvairiausius krovinius. Atliktų reisų statistinius duomenis kruopščiai fiksavo Mercedes-Benz telematikos sistema FleetBoard ir Krone telematikos įranga, veikusi kartu su padangų slėgio stebėjimo įranga. Darbas su partneriais padėjo rasti integruotus sprendimus. Pavyko gerokai optimizuoti mūsų puspriekabę ir tuo pačiu pritaikyti ją kasdieniam darbui. Šiemet surengėme tikroviškus bandymus, kuriems pasibaigus rinkai pristatysime taupią serijinę puspriekabę Profi Liner Efficiency, teigia Gero Schulze Isfort, Krone Commercial Vehicle Group vadovas.
Naujos kartos vilkikas
Itin svarbų vaidmenį šiame projekte atliko naujasis Mercedes-Benz Actros vilkikas su taupiu ir moderniu 12,8 litro darbinio tūrio OM 471 varikliu. Šis elektronikos pagalbininkų valdomas sunkvežimis turi tikslią, reljefo pokyčius elektroniniuose žemėlapiuose sekančią, sistemą Predictive Powertrain Control, kuri valdo variklio ir transmisijos darbą. Vilkiko vairuotojui nebereikia galvoti kiek spausti akceleratoriaus paminą, nes automatiniu režimu veikianti sistema pati parenka reikiamus variklio sūkius ir numato kokiu greičiu autotraukinys kops į kalną ar riedės nuokalnėn. Beje, vilkikas taip pat apautas specialiomis padangomis, riedančiomis kur kas lengviau nei įprastos. Pernai pradėtas Efficiency Run projektas įrodė, kad bendros pastangos yra veiksmingos. Dabar, prabėgus metams, mes jau leidžiame į kelią gatavus ir rinkai visiškai parengtus produktus. Mūsų ištobulintas vilkiko ir puspriekabės junginys su kaupu atsipirks klientams ir saugos gamtą, tikina Dr. Wolfgang Bernhard, koncerno Daimler AG valdybos narys.
Anot jo, bendrų pastangų rezultatas pranoko lūkesčius iki 20 proc. mažesnės degalų sąnaudos ir tiek pat sumažintos kenksmingos emisijos. Gamintojai tuo pačiu įrodė esantys pasirengę Europos Komisijos reikalavimams iki 2030 m. šiandienines CO2 normas sumažinti 30 proc. Ekologija ir efektyvumas yra būtina sąlyga šiandienos transporto versle, tad šiame projekte laimėta visais aspektais. Lietuvos vežėjai taip pat yra stipri Europos kelių transporto sistemos dalis, todėl ši naujiena turėtų juos sudominti, teigia Laurynas Nartautas, UAB Krone Scanbalt puspriekabių pardavimų vadovas.
Tęsinį skaitykite po lentele:
infogr.am::infogram_0_67201b69-f5ed-48b0-9f01-add13b08be1e
Anot jo, tai yra gera žinia Lietuvos vežėjams, nes papildomas investicijas į transporto priemonių ekologiją galima kompensuoti degalų sąnaudų mažėjimu. Ateityje neliks pasirinkimo ar naudoti ekologiškas transporto priemones ar ne, nes tai bus privaloma visiems ES vežėjams. Tikimės, kad Krone gamyklos investicija į perspektyvą bus įvertinta Lietuvos transporto įmonių, viliasi L. Nartautas.
Jis primena apie sunkiojo transporto gamintojų bendrą pasiryžimą, užfiksuotą dar 2008 m., emisijas sumažinti penktadaliu iki 2020 m. Atrodo, kad puspriekabių ir vilkikų gamintojai savo pažadą ištesėjo, tačiau ši atsakomybė yra susijusi ir su kitų transporto industrijos dalyvių veiksmais degalų, padangų gamintojų, infrastruktūros kūrėjų tolimesne veikla.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti