Vežėjų godos – į naujos valdžios ausis

Publikuota: 2016-11-30
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Transporto sektoriaus atstovai šių metų su proveržiu nesieja – rinkos traukiasi, konkurencija didėja. Krovinių vežėjai automobiliais tikina pernelyg nesidžiaugiantys didesnėmis apyvartomis – konkuruoti jiems tenka siūlant mažesnes maržas. Ekonomistai prognozuoja, kad rūpesčių vežėjams netrūks ir kitąmet – pirmiausia dėl brangsiančių degalų bei neaugančio vartojimo Europoje. Vežėjai nesitiki, kad sumažės ir ES senbuvių spaudimas ginant savo rinkas.

Vežėjai automobiliais skundžiasi, kad šiemet jautė stiprų spaudimą tiek iš Rytų, tiek iš Vakarų – pasak jų, norinčių vežti krovinius rinkoje yra daugiau nei pačių krovinių. Tiesa, minami keliai ir į naujas rinkas – tarp šalies transporto sektoriui svarbių šalių minima Baltarusija, Kazachstanas, Norvegija, mėginama atrasti kelius į Uzbekistaną, Turkmėnistaną, Iraną, Turkiją. Su kroviniais keliaujama ir į Rusiją.

Kuo šioje rinkoje išsiskiria Lietuvos vežėjai? Jų atstovai tvirtina vienareikšmiškai: Lietuvos vežėjai – tai tarsi prekės ženklas, jie turi gerą vardą šiame sektoriuje. O tai reiškia, kad jau nereikia įrodinėti savo patikimumo, todėl galima lengviau sutarti su klientais ir dėl didesnių apimčių. Lietuvos vežėjai nesibodi važiuoti į tolimus reisus, ko dažniausiai vengia konkurentai iš Centrinės Europos šalių. Be kita ko, sparčiai atnaujinamas ir automobilių parkas.

Tačiau konkuruoti Europos Sąjungoje tapo sunkiau, pirmiausia – dėl protekcionistinės kai kurių Sąjungos šalių politikos. Vokietijai ir Prancūzijai įvedus savo šalių vežėjus ginančius įstatymus, pablogėjo ir Lietuvos vežėjų padėtis – nauji užsienio rinkose įsigalioję įstatymai, kaip reikalavimai vairuotojams mokėti nustatyto dydžio minimalų valandinį užmokestį arba turėti svečioje šalyje vietininkus, didino administracines vežėjų išlaidas ir mažino jų konkurencingumą. Lietuvos vežėjai tokį protekcionizmą šį rudenį apskundė Europos Komisijai (EK). Ši jau pradėjo pažeidimo procedūras prieš tokius įstatymus įvedusias šalis, belieka viltis Lietuvai palankaus verdikto. Tikimasi, kad sprendimą EK gali priimti kitąmet.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Lietuvai pačiai sunku rungtis su tokiomis ES milžinėmis, kaip Vokietija ar Prancūzija. Į pagalbą turėtų ateiti diplomatai – juolab kad prognozuojant valdžios pasikeitimą kai kuriose ES šalyse, protekcionizmas gali dar labiau sustiprėti. O vartojimas Europoje vis nekyla nuo dugno, todėl nerealu tikėtis didesnės plėtros vežėjų rinkoje.

Vežėjai tikisi, kad nauja Lietuvos valdžia įsiklausys į jų problemas – visas transporto sektorius sudaro nemenką dalį šalies ekonomikos: jis sukuria apie 12% šalies BVP – tai didžiausias rodiklis ES. Pasak Erlando Mikėno, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento, vežėjai viliasi, kad nauja valdžia paspartins trečiųuų šalių piliečių įdarbinimo procedūras – nes vairuotojų trūksta katastrofiškai. Taip pat vežėjai, kaip ir visas verslas, laukia lengvatinio pelno mokesčio tarifo reinvestuojamam pelnui, tikisi, kad bus ginami Lietuvos vežėjų interesai derantis su trečiosiomis šalimis dėl leidimų skaičiaus.

Šiame kontekste verslą itin domina, kokia bus naujų vadovų politika susisiekimo sektoriuje. Iki šiol Susisiekimo ministerija buvo pernelyg uždara, žvelgianti per labai siaurų interesų prizmę. Norėtųsi tikėtis, kad naujojo susisiekimo ministro „akiratis“ bus kur kas platesnis, kad jis paisys visų savo kuruojamo sektoriaus įmonių, net pačių mažiausių, interesų. Šioje ministerijoje tikrai yrą ką veikti ir nuveikti. Protinga valstybinė politika gali gerokai sustiprinti šalies konkurencingumą, su kurio iššūkiais susiduriama vis dažniau ir nuožmiau.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
Į dviračių saugyklas Tauragėje investuota per 700.000 Eur 23

Tauragėje pradėjo veikti dviračių saugyklos. Panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena,...

Gazelė
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku