Vežėjų godos – į naujos valdžios ausis

Publikuota: 2016-11-30
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Transporto sektoriaus atstovai šių metų su proveržiu nesieja – rinkos traukiasi, konkurencija didėja. Krovinių vežėjai automobiliais tikina pernelyg nesidžiaugiantys didesnėmis apyvartomis – konkuruoti jiems tenka siūlant mažesnes maržas. Ekonomistai prognozuoja, kad rūpesčių vežėjams netrūks ir kitąmet – pirmiausia dėl brangsiančių degalų bei neaugančio vartojimo Europoje. Vežėjai nesitiki, kad sumažės ir ES senbuvių spaudimas ginant savo rinkas.

Vežėjai automobiliais skundžiasi, kad šiemet jautė stiprų spaudimą tiek iš Rytų, tiek iš Vakarų – pasak jų, norinčių vežti krovinius rinkoje yra daugiau nei pačių krovinių. Tiesa, minami keliai ir į naujas rinkas – tarp šalies transporto sektoriui svarbių šalių minima Baltarusija, Kazachstanas, Norvegija, mėginama atrasti kelius į Uzbekistaną, Turkmėnistaną, Iraną, Turkiją. Su kroviniais keliaujama ir į Rusiją.

Kuo šioje rinkoje išsiskiria Lietuvos vežėjai? Jų atstovai tvirtina vienareikšmiškai: Lietuvos vežėjai – tai tarsi prekės ženklas, jie turi gerą vardą šiame sektoriuje. O tai reiškia, kad jau nereikia įrodinėti savo patikimumo, todėl galima lengviau sutarti su klientais ir dėl didesnių apimčių. Lietuvos vežėjai nesibodi važiuoti į tolimus reisus, ko dažniausiai vengia konkurentai iš Centrinės Europos šalių. Be kita ko, sparčiai atnaujinamas ir automobilių parkas.

Tačiau konkuruoti Europos Sąjungoje tapo sunkiau, pirmiausia – dėl protekcionistinės kai kurių Sąjungos šalių politikos. Vokietijai ir Prancūzijai įvedus savo šalių vežėjus ginančius įstatymus, pablogėjo ir Lietuvos vežėjų padėtis – nauji užsienio rinkose įsigalioję įstatymai, kaip reikalavimai vairuotojams mokėti nustatyto dydžio minimalų valandinį užmokestį arba turėti svečioje šalyje vietininkus, didino administracines vežėjų išlaidas ir mažino jų konkurencingumą. Lietuvos vežėjai tokį protekcionizmą šį rudenį apskundė Europos Komisijai (EK). Ši jau pradėjo pažeidimo procedūras prieš tokius įstatymus įvedusias šalis, belieka viltis Lietuvai palankaus verdikto. Tikimasi, kad sprendimą EK gali priimti kitąmet.

Lietuvai pačiai sunku rungtis su tokiomis ES milžinėmis, kaip Vokietija ar Prancūzija. Į pagalbą turėtų ateiti diplomatai – juolab kad prognozuojant valdžios pasikeitimą kai kuriose ES šalyse, protekcionizmas gali dar labiau sustiprėti. O vartojimas Europoje vis nekyla nuo dugno, todėl nerealu tikėtis didesnės plėtros vežėjų rinkoje.

Vežėjai tikisi, kad nauja Lietuvos valdžia įsiklausys į jų problemas – visas transporto sektorius sudaro nemenką dalį šalies ekonomikos: jis sukuria apie 12% šalies BVP – tai didžiausias rodiklis ES. Pasak Erlando Mikėno, Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento, vežėjai viliasi, kad nauja valdžia paspartins trečiųuų šalių piliečių įdarbinimo procedūras – nes vairuotojų trūksta katastrofiškai. Taip pat vežėjai, kaip ir visas verslas, laukia lengvatinio pelno mokesčio tarifo reinvestuojamam pelnui, tikisi, kad bus ginami Lietuvos vežėjų interesai derantis su trečiosiomis šalimis dėl leidimų skaičiaus.

Šiame kontekste verslą itin domina, kokia bus naujų vadovų politika susisiekimo sektoriuje. Iki šiol Susisiekimo ministerija buvo pernelyg uždara, žvelgianti per labai siaurų interesų prizmę. Norėtųsi tikėtis, kad naujojo susisiekimo ministro „akiratis“ bus kur kas platesnis, kad jis paisys visų savo kuruojamo sektoriaus įmonių, net pačių mažiausių, interesų. Šioje ministerijoje tikrai yrą ką veikti ir nuveikti. Protinga valstybinė politika gali gerokai sustiprinti šalies konkurencingumą, su kurio iššūkiais susiduriama vis dažniau ir nuožmiau.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vairuotojų ir vežėjų atstovai sutarė derėtis dėl atlyginimų 

Šiandien vykusiame Trišalės tarybos posėdyje nuspręsta pradėti derybas dėl vairuotojų atlyginimų.

Baltarusija stabdo degalų eksportą, Lietuva kol kas rami  8

Baltarusijos naftos produktų eksporto monopolininkei sustabdžius šviesiųjų naftos produktų eksportą į...

Pramonė
14:21
„Tesla“ pelno tikslą sieja su savaldžiais taksi elektromobiliais

Elonas Muskas, JAV elektromobilių gamintojo „Tesla“ vadovas, davė pirmą bent kiek konkretesnę užuominą, kada...

Rinkos
13:59
„CityBee“ startavo Latvijoje ir Estijoje: pradžia – krovininiai automobiliai Premium 26

Šiemet įsigyti daugiau kaip 5.000 automobilių ir plėstis gretimose šalyse suplanavusi automobilių dalijimosi...

Trys kaimynės negali (ne)būti konkurentės Premium 3

Lietuva su Latvija niekaip nenubrėžia jūros sienos, latviai flirtuoja su baltarusiais, kad šie savo prekių...

„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 4

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 3

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 25

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 10

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Žalieji sprendimai ateities miestams: mažiau tarši logistika Verslo tribūna 1

Tokiu pavadinimu konferenciją Vilniuje balandžio 12 d. surengė Žaliosios politikos institutas. Renginyje,...

Europos Parlamentas pritarė papildomoms saugumo priemonėms automobiliuose

Nuo 2022 m. Europos Sąjungos (ES) rinkoje parduodamuose naujuose automobilių modeliuose turės būti sumontuota...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau