Logistai kyla prieš elektroninius važtaraščius

Publikuota: 2016-11-23
Atnaujinta 2016-11-23 13:37
logistikos centras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
logistikos centras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Du mėnesius bandę deklaruoti važtaraščius el. mokesčių sistemoje (i.MAS), logistikos specialistai tikina, jog tik laiko klausimas, kada šią sistemą teks keisti iš esmės.

„Iš esmės tai yra ta pati muitinės deklaravimo sistema, kurios atsisakėme vos įstoję į Europos Sąjungą (ES). Nuo šiol turime gauti leidimą kroviniui judėti ir grįžtame atgal į 2004 m., nes dabar krovinį pervežti Lietuvos viduje tapo sudėtingiau nei ES“, – sako Arūnas Bertašius, logistikos UAB „Rhenus Svoris“ vadovas.

Verslininkai sako neprieštaraujantys Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) teikti informaciją apie pervežtus krovinius, tačiau deklaruoti kiekvieną krovinį elektroninėje sistemoje prieš jam pajudant į reisą, vadina absurdu.

Anot Edmundo Daukanto, „Schenker“ direktoriaus, tokia sistema yra kišimasis į įmonės darbo procesą ir jo stabdymas.

„Dabar negali pradėti važiuoti, kol negavai patvirtinimo iš mokesčių inspekcijos – vadinasi, krovinys stovi. Ką reikės daryti, jeigu mašina pakrauta, o leidimo važiuoti negausi? Ar įmonė stabdys veiklą vien tik dėl to, kad nepavyksta sistemoje deklaruoti važtaraščio? Tvirtinti, kad sistema visada veiks, negalima. Tokios problemos yra realios, jos kyla Vengrijoje – vienintelėje iš ES šalių, kurioje galioja el. važtaraščių deklaravimo sistema. Tačiau kroviniai nestovi, tiesiog sistema yra apeinama“, – pavyzdį pateikia p. Daukantas.

Pasak p. Bertašiaus, sistemoje yra ir daugiau absurdiškų reikalavimų. Pavyzdžiui, prireikus išrašyti važtaraštį už klientą, šis turi prisijungti prie sistemos ir suteikti logistikos bendrovei įgaliojimą, kas, anot p. Bertašiaus, reiškia daugybę sugaišto laiko.

„Negalima vadovautis logika, kad jeigu kažkas nemoka mokesčių, tai visi kiti turi įrodyti, kad moka. Norima sugauti nesąžiningus vežėjus, priverčiant sąžiningus verslus viską deklaruoti. Mums, kad įrodytume, jog esame sąžiningi, reikia padaryti 17 veiksmų. Ironiška, kad tas vežėjas, kuris slepia mokesčius ir nedeklaruoja krovinių, jam net nereikia imtis papildomų veiksmų. Tie, kurie krovinių nedeklaruodavo ir toliau važtaraščių tiesiog nepateiks. Mes šį verslą žinome ir garantuojame, kad tokios priemonės nepadės. Nesąžiningi vežėjai ras kelių sistemai apeiti“, – įsitikinęs p. Bertašius.

Verslininkai skaičiuoja, kad dėl naujos prievolės jiems atsiranda papildomų išlaidų ne tik dėl išaugusių darbo apimčių, bet ir dėl papildomų investicijų į IT ūkį. Neigiamai elektroninių važtaraščių sistemą įvertinę logistikos specialistai tikina, kad tokia sistema taps kliūtimi ir užsienio investuotojams, mat jie mieliau steigs logistikos centrus Latvijoje ar Latvijoje, ir iš ten aprūpins klientus Lietuvoje.

„Vadovėliuose parašyta, kad optimalus logistinis atstumas yra 250 kilometrų nuo sandėlio. Lietuva yra labai maža, tad ją aprūpinti iš kitų šalių tikrai galima, ir vietinių pervežimų praktiškai nereikia. Jeigu būčiau investuotojas ir svarstyčiau, kur statyti fabriką – Lietuvoje ar Latvijoje, statyčiau jį Bauskėje. Vežti į Panevėžį, ar į Bauskę? Kilometrų tiek pat, tik važtaraščio nereikia“, – komentuoja p. Daukantas.

Verslininkai tikisi, kad naujos sudėties Vyriausybė imsis iniciatyvos dabar esamą sistemą keisti. Anot logistikos ekspertų, gerai, kad galima atsisakyti popierinių važtaraščių, taip pat ne problema ir krovinį deklaruoti. Didžiausias rūpestis – prievolė deklaruoti iki kroviniui pajudant.

„Pavyzdžiui, į tą pačią mokesčių deklaravimo sistemą pateikti sąskaitas faktūras reikia tik mėnesio gale. Taip turėtų būti ir su važtaraščiais“, – tikina p. Bertašius.

Lapkričio 8 d. VMI pateiktais duomenimis, „i.VAZ“ posistemyje važtaraščių duomenis buvo pateikę apie 7.000 unikalių mokesčių mokėtojų, kuriems galioja prievolė pateikti išrašomų važtaraščių duomenis. Iš viso jie pateikė 1,3 mln. važtaraščių.

Kol bandė – tiko

Artūras Klerauskas, VMI viršininko pavaduotojas, pabrėžia, kad kuriant „i.VAZ“ posistemį dalyvavo šalies įmonės, tarp kurių buvo ir bendrovių „Rhenus Svoris“ bei „Schenker“ atstovai. Jo teigimu, VMI bendradarbiavo ir su verslo asociacijų atstovais, tarp kurių ir Lietuvos pramonininkų konfederacija, transporto ir logistikos sektorių atstovaujančios organizacijos.

„Priimta važtaraščių duomenų teikimo tvarka yra bendras šio darbo rezultatas. Norime akcentuoti, jog darbo grupėje nesulaukta pastabų, kad sistemos modelis prieštarauja verslo logikai, daugiausia diskutuota dėl techninių duomenų perdavimo aspektų“, – sako p. Klerauskas ir pabrėžia, kad panašios sistemos veikia ir kitose šalyse, ne tik Lietuvoje.

Pašnekovas sako, kad vienas iš dažniausiai pasitaikančių pažeidimų krovinių gabenimo sektoriuje – realizacinių pajamų slėpimas, kai nesulaukus patikrų kelyje, kelių transportu gabenamo krovinio važtaraštis yra tiesiog sunaikinamas ir įvykusi ūkinė operacija niekur nefigūruoja.

„Važtaraščių duomenų pateikimas į „i.VAZ“ prieš išgabenant krovinį, buvo esminis koncepcinis sprendimas siekiant užkardyti šį pažeidimą, leidžiantis nesunaikinamais e. važtaraščiais užfiksuoti ūkinės operacijos faktą. Pažymėtina, kad prieš išgabenant krovinį važtaraščių duomenis „i.VAZ“ posistemį mokesčių mokėtojai gali pateikti per 7 dienas iki važtaraštyje nurodytos krovinio išgabenimo datos ir laiko“, – primena p. Klerauskas.

VMI viršininko pavaduotojas pabrėžia, kad reikalavimas pateikti važtaraščio duomenis nėra tapatus leidimui krovinį vežti, be to, važtaraštis ir reikalavimas jį turėti, sako jis, nėra naujas reikalavimas – visa tai jai seniai reglamentuota Kelių transporto kodekse.

„Turime pavyzdingų įmonių, kurios nelaukdamos paskutinės minutės sugebėjo reaguoti į situaciją ir pritaikė savo sistemas automatiniam duomenų teikimui“, – kalba p. Klerauskas.

VMI pabrėžia ir tai, kad jeigu mokesčių mokėtojų ir VMI netenkins sistemos veikimo greitis ar kiti procesai, bus ieškoma sprendimų. Sistema tobulinama ir dabar. Pabrėžiama, kad numatytas ir pereinamasis laikotarpis, kurio metu kylančios problemos sprendžiamos, o mokesčių mokėtojams netaikomos jokios sankcijos.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kopianti aukštyn „Škoda Scala“

Čekijos automobilių gamintojas praneša apie permainas savo kompaktinių modelių gamoje: dabartinis kuklusis...

Transportas
13:47
Ruošiamas Šiaurinės gatvės Vilniuje projektas

Vilniaus valdžiai ruošiantis tiesti naują – Šiaurinę gatvę, Vilniaus savivaldybės įmonė „Vilniaus planas“...

Transportas
13:42
Mėnesio sandoris: KKR už 6,2 mlrd. Eur perka „Magneti Marelli“

Automobilių koncernas „Fiat Chrysler Automobiles“ susitarė už 6,2 mlrd. Eur parduoti automobilių komponentų...

Rinkos
10:20
„Tesla Model 3“ ateina į Europos rinką 10

Ilgai lauktas pigiausias šios markės modelis pagaliau ruošiasi į Europos rinką – pirmiesiems užsakovams iš...

Transportas
08:30
Šiauliuose autobusų bilietai parduodami terminale

Šiaulių keleivių vežimo UAB „Busturas“ Šiaulių autobusų stotyje įrengė savitarnos terminalą. Jame visą parą...

Transportas
2018.12.14
Po tragiško incidento „Vakarų laivų gamykloje“ – ir aplinkosaugininkų tyrimas

Ketvirtadienio rytą Klaipėdos uoste ties koncerno „Vakarų laivų gamykla“ krantine įvykus tragiškam...

Transportas
2018.12.14
„CityBee“ perka daugiau nei 5.000 automobilių 35

Dalijimosi automobiliais paslaugas Lietuvoje ir Lenkijoje teikianti bendrovė „CityBee Solutions“ paskelbė...

Transportas
2018.12.14
Vilniuje – dar 59 naujos elektromobilių įkrovimo stotelės 1

Daugiausiai elektromobilių Lietuvoje turintis miestas – Vilnius – plečia infrastruktūrą. Jau kitąmet...

Transportas
2018.12.14
Lietuvos paštas skelbia 254 tūkst. vertės dviračių remonto viešąjį pirkimą Rėmėjo turinys 7

Lietuvos paštas, vykdydamas ilgalaikę savo veiklos modernizacijos strategiją, šių metų rudenį pasirašė...

Transportas
2018.12.14
Pašto sektoriaus pajamos III ketv. padidėjo 1,5%

Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) duomenimis, bendrosios pašto sektoriaus pajamos 2018 m. III ketvirtį sudarė...

Kelio Vilnius-Utena ruožą už 20 mln. Eur atnaujins „YIT Infra“ 26

Pirmąjį prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio Vilnius–Utena ruožą rekonstruos Suomijos statybos...

Transportas
2018.12.12
30% Lietuvos geležinkelių reikia kapitaliai remontuoti 8

Valstybės kontrolės atliktas „Lietuvos geležinkelių“ auditas parodė, kad 702 km geležinkelio kelių Lietuvoje...

Transportas
2018.12.12
„Linavos“ prezidentas ­E. Mikėnas sulaukė narių palaikymo 2

Trečiadienį Vilniuje, „Radisson Blu Hotel Lietuva“ viešbutyje vykstančiame Nacionalinės vežėjų asociacijos...

Transportas
2018.12.12
Emigrantų Amerikoje įkurta „GP Transco“ įsikėlė į naują biurą Vilniuje 8

Trečiadienį Vilniuje, Žalgirio g. esančiame verslo centre atidarytas JAV sėkmingai šaknis įleidusių emigrantų...

Transportas
2018.12.12
ESTT sprendimas: vežėjai ekspeditoriams negali taikyti 0% PVM Premium 3

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas dar kartą pakartojo, kad vežėjai ekspeditoriams turi išrašyti sąskaitas...

Finansai
2018.12.12
„Tonbo Imaging“ užmojis – inovacinė autonominė transporto sistema 6

Indijos „Tonbo Imaging“, Lietuvoje įsteigusi antrinę įmonę UAB „Tonbo Imaging“, pasirašė su Lietuvos verslo...

Pramonė
2018.12.12
„CityBee“ plečiasi į Latviją ir Estiją 11

Rudenį pradėjusi veiklą Lenkijoje, lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ plėtojama...

Transportas
2018.12.12
Plėtoti nereikia sustoti Rėmėjo turinys 6

Vienintelis Lietuvos jūrų uostas yra svarbi energetikos sistemos dalis, SGD bei naftos terminalai, elektros...

Transportas
2018.12.12
„Wizz Air“ ir „Ryanair“ skelbia apie pasiekimus Lietuvoje

„Wizz Air“ skelbia apie Vilniaus uoste pasitiktą 7-milijoninę šios bendrovės keleivę Lietuvoje, o „Ryanair”...

Transportas
2018.12.11
„Lietuvos pašto“ logistikos centro statybai – 17,5 mln. Eur NIB paskola

Šiaurės investicijų bankas (Nordic Investment Bank, NIB) ir Lietuvos paštas (LP) pasirašė 10 m. trukmės 17,5...

Transportas
2018.12.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau