Logistai kyla prieš elektroninius važtaraščius

Publikuota: 2016-11-23
Atnaujinta 2016-11-23 13:37
logistikos centras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
logistikos centras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Du mėnesius bandę deklaruoti važtaraščius el. mokesčių sistemoje (i.MAS), logistikos specialistai tikina, jog tik laiko klausimas, kada šią sistemą teks keisti iš esmės.

„Iš esmės tai yra ta pati muitinės deklaravimo sistema, kurios atsisakėme vos įstoję į Europos Sąjungą (ES). Nuo šiol turime gauti leidimą kroviniui judėti ir grįžtame atgal į 2004 m., nes dabar krovinį pervežti Lietuvos viduje tapo sudėtingiau nei ES“, – sako Arūnas Bertašius, logistikos UAB „Rhenus Svoris“ vadovas.

Verslininkai sako neprieštaraujantys Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) teikti informaciją apie pervežtus krovinius, tačiau deklaruoti kiekvieną krovinį elektroninėje sistemoje prieš jam pajudant į reisą, vadina absurdu.

Anot Edmundo Daukanto, „Schenker“ direktoriaus, tokia sistema yra kišimasis į įmonės darbo procesą ir jo stabdymas.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Dabar negali pradėti važiuoti, kol negavai patvirtinimo iš mokesčių inspekcijos – vadinasi, krovinys stovi. Ką reikės daryti, jeigu mašina pakrauta, o leidimo važiuoti negausi? Ar įmonė stabdys veiklą vien tik dėl to, kad nepavyksta sistemoje deklaruoti važtaraščio? Tvirtinti, kad sistema visada veiks, negalima. Tokios problemos yra realios, jos kyla Vengrijoje – vienintelėje iš ES šalių, kurioje galioja el. važtaraščių deklaravimo sistema. Tačiau kroviniai nestovi, tiesiog sistema yra apeinama“, – pavyzdį pateikia p. Daukantas.

Pasak p. Bertašiaus, sistemoje yra ir daugiau absurdiškų reikalavimų. Pavyzdžiui, prireikus išrašyti važtaraštį už klientą, šis turi prisijungti prie sistemos ir suteikti logistikos bendrovei įgaliojimą, kas, anot p. Bertašiaus, reiškia daugybę sugaišto laiko.

„Negalima vadovautis logika, kad jeigu kažkas nemoka mokesčių, tai visi kiti turi įrodyti, kad moka. Norima sugauti nesąžiningus vežėjus, priverčiant sąžiningus verslus viską deklaruoti. Mums, kad įrodytume, jog esame sąžiningi, reikia padaryti 17 veiksmų. Ironiška, kad tas vežėjas, kuris slepia mokesčius ir nedeklaruoja krovinių, jam net nereikia imtis papildomų veiksmų. Tie, kurie krovinių nedeklaruodavo ir toliau važtaraščių tiesiog nepateiks. Mes šį verslą žinome ir garantuojame, kad tokios priemonės nepadės. Nesąžiningi vežėjai ras kelių sistemai apeiti“, – įsitikinęs p. Bertašius.

Verslininkai skaičiuoja, kad dėl naujos prievolės jiems atsiranda papildomų išlaidų ne tik dėl išaugusių darbo apimčių, bet ir dėl papildomų investicijų į IT ūkį. Neigiamai elektroninių važtaraščių sistemą įvertinę logistikos specialistai tikina, kad tokia sistema taps kliūtimi ir užsienio investuotojams, mat jie mieliau steigs logistikos centrus Latvijoje ar Latvijoje, ir iš ten aprūpins klientus Lietuvoje.

„Vadovėliuose parašyta, kad optimalus logistinis atstumas yra 250 kilometrų nuo sandėlio. Lietuva yra labai maža, tad ją aprūpinti iš kitų šalių tikrai galima, ir vietinių pervežimų praktiškai nereikia. Jeigu būčiau investuotojas ir svarstyčiau, kur statyti fabriką – Lietuvoje ar Latvijoje, statyčiau jį Bauskėje. Vežti į Panevėžį, ar į Bauskę? Kilometrų tiek pat, tik važtaraščio nereikia“, – komentuoja p. Daukantas.

Verslininkai tikisi, kad naujos sudėties Vyriausybė imsis iniciatyvos dabar esamą sistemą keisti. Anot logistikos ekspertų, gerai, kad galima atsisakyti popierinių važtaraščių, taip pat ne problema ir krovinį deklaruoti. Didžiausias rūpestis – prievolė deklaruoti iki kroviniui pajudant.

„Pavyzdžiui, į tą pačią mokesčių deklaravimo sistemą pateikti sąskaitas faktūras reikia tik mėnesio gale. Taip turėtų būti ir su važtaraščiais“, – tikina p. Bertašius.

Lapkričio 8 d. VMI pateiktais duomenimis, „i.VAZ“ posistemyje važtaraščių duomenis buvo pateikę apie 7.000 unikalių mokesčių mokėtojų, kuriems galioja prievolė pateikti išrašomų važtaraščių duomenis. Iš viso jie pateikė 1,3 mln. važtaraščių.

Kol bandė – tiko

Artūras Klerauskas, VMI viršininko pavaduotojas, pabrėžia, kad kuriant „i.VAZ“ posistemį dalyvavo šalies įmonės, tarp kurių buvo ir bendrovių „Rhenus Svoris“ bei „Schenker“ atstovai. Jo teigimu, VMI bendradarbiavo ir su verslo asociacijų atstovais, tarp kurių ir Lietuvos pramonininkų konfederacija, transporto ir logistikos sektorių atstovaujančios organizacijos.

„Priimta važtaraščių duomenų teikimo tvarka yra bendras šio darbo rezultatas. Norime akcentuoti, jog darbo grupėje nesulaukta pastabų, kad sistemos modelis prieštarauja verslo logikai, daugiausia diskutuota dėl techninių duomenų perdavimo aspektų“, – sako p. Klerauskas ir pabrėžia, kad panašios sistemos veikia ir kitose šalyse, ne tik Lietuvoje.

Pašnekovas sako, kad vienas iš dažniausiai pasitaikančių pažeidimų krovinių gabenimo sektoriuje – realizacinių pajamų slėpimas, kai nesulaukus patikrų kelyje, kelių transportu gabenamo krovinio važtaraštis yra tiesiog sunaikinamas ir įvykusi ūkinė operacija niekur nefigūruoja.

„Važtaraščių duomenų pateikimas į „i.VAZ“ prieš išgabenant krovinį, buvo esminis koncepcinis sprendimas siekiant užkardyti šį pažeidimą, leidžiantis nesunaikinamais e. važtaraščiais užfiksuoti ūkinės operacijos faktą. Pažymėtina, kad prieš išgabenant krovinį važtaraščių duomenis „i.VAZ“ posistemį mokesčių mokėtojai gali pateikti per 7 dienas iki važtaraštyje nurodytos krovinio išgabenimo datos ir laiko“, – primena p. Klerauskas.

VMI viršininko pavaduotojas pabrėžia, kad reikalavimas pateikti važtaraščio duomenis nėra tapatus leidimui krovinį vežti, be to, važtaraštis ir reikalavimas jį turėti, sako jis, nėra naujas reikalavimas – visa tai jai seniai reglamentuota Kelių transporto kodekse.

„Turime pavyzdingų įmonių, kurios nelaukdamos paskutinės minutės sugebėjo reaguoti į situaciją ir pritaikė savo sistemas automatiniam duomenų teikimui“, – kalba p. Klerauskas.

VMI pabrėžia ir tai, kad jeigu mokesčių mokėtojų ir VMI netenkins sistemos veikimo greitis ar kiti procesai, bus ieškoma sprendimų. Sistema tobulinama ir dabar. Pabrėžiama, kad numatytas ir pereinamasis laikotarpis, kurio metu kylančios problemos sprendžiamos, o mokesčių mokėtojams netaikomos jokios sankcijos.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Pirmąkart į Lietuvos gatves šiemet išriedėjo 43.400 naudotų lengvųjų automobilių 1

Šiemet sausį–balandį Lietuvoje pirmą kartą įregistruota 43.400 naudotų lengvųjų automobilių – 0,2% daugiau...

Automobiliai
2022.05.16
Pernai Lietuvos oro uostų pajamos augo apie 30%, bet pelno pasiekti dar nepavyko

2021 m. Lietuvos oro uostų pajamos siekė beveik 29 mln. Eur ir buvo apie 30% didesnės nei 2020 m.

Logistika
2022.05.16
„Ryanair“ sumažino nuostolius, kalba apie galimą pelną

Aviacijos sektoriui atsitiesiant po pandemijos karantinų, Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“...

Logistika
2022.05.16
Maskva perima „Renault Russia“ fabriką – gamins „Moskvich“ 14

Rusijos sostinė perima „Renault Russia“ fabriką ir jame gamins automobilius su „Moskvich“ prekės ženklu.

Pramonė
2022.05.16
Beveik 3.000 įmonių delsia nurodyti, ar automobilius naudoja asmeniniams tikslams 29

Beveik 3.000 veikiančių įmonių Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) delsia nurodyti, ar jų automobiliai...

Logistika
2022.05.16
Plieną naudojanti pramonė šiemet augs perpus lėčiau Premium

Europos plieno asociacija („Eurofer“) prognozuoja, kad plieną naudojančios pramonės sektoriai Europos...

Pramonė
2022.05.16
Palangos oro uoste ruošiamasi atnaujinti eismo valdymo sistemą

Skrydžių valdymo bendrovės „Oro navigacija“ teigimu, dalis dešimtmetį veikiančios Palangos oro uosto eismo...

Logistika
2022.05.15
Norint kompensuoti prarastus Rytų krovinius, vien naujų rinkų Vakaruose nepakaks Premium 5

Vaidas Gaidelys, Kauno technologijos universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto profesorius, sako, kad Rytų...

Logistika
2022.05.15
Teismas nurodė VVT vairuotojams darbo sustabdymą atidėti aštuonioms dienoms

Vilniaus miesto apylinkės teismas penktadienį nurodė Vilniaus viešojo transporto (VVT) darbuotojams...

Logistika
2022.05.13
„Honda“ padidino metinį pelną 7,6%

Japonijos automobilių milžinė „Honda“ penktadienį pranešė, kad grynasis pelnas kovą pasibaigusiais...

Logistika
2022.05.13
Kaune atidaryta pirmoji mobili degalų stotelė „ant vandens“

Atnaujintame Kauno žiemos uoste penktadienį atidaryta pirmoji mobili degalų stotelė „ant vandens“, taip pat...

Laisvalaikis
2022.05.13
„Air Baltic“ žada įdarbinti 120 pilotų

Latvijos nacionalinė oro vežėja „Air Baltic“ daugiau kaip trečdaliu didina samdomų pilotų skaičių.

Vadyba
2022.05.13
„Novaturo“ pajamos balandį siekė 17,5 mln. Eur

Varšuvos ir „Nasdaq Vilnius“ vertybinių popierių biržose listinguojamas kelionių organizatorius „Novaturas“...

Logistika
2022.05.13
„YIT Lietuva“ gavo 4,6 mln. Eur užsakymą Mažeikiuose 2

Suomijos kapitalo nekilnojamojo turto plėtros ir statybų bendrovė „YIT Lietuva“ pranešė gavusi 4,6 mln. Eur...

Statyba ir NT
2022.05.13
„ACE Logistics“ savo logistikos kelius plečia į Afriką ir Aziją

Estijos logistikos ir transporto įmonių grupei „ACE Logistics Group“ priklausanti Lietuvos krovinių gabenimo...

Logistika
2022.05.13
Infliacijos ir karo šešėlis skatina traukti iš stalčiaus pelno mokesčio reformą Premium 1

Nors paskatos investuoti Lietuvoje vertinamos palankiai, pandemijos ir karo keliamas vis didesnis...

Finansai
2022.05.13
Vilniuje atidarytas naujas „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centras

Ketvirtadienį Vilniuje bendrovė „Sostena“ atidarė naują „Renault“ ir „Dacia“ automobilių centrą. Tai antras...

Logistika
2022.05.12
Europos Komisija kuria solidarumo kelius Ukrainos grūdų eksportui

Šiandien Europos Komisija (EK) pristatė solidarumo koridorių kūrimo veiksmų planą, kuriuo siekiama padėti...

Logistika
2022.05.12
Kazlų Rūda kreipėsi į teismą dėl ministerijos parinktos „Rail Balticos“ trasos 5

Susisiekimo ministerijai patvirtinus europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo nuo Kauno iki sienos...

Logistika
2022.05.12
V. Sinkevičius: Briuselyje nemanoma, kad grūdai į Klaipėdos uostą galėtų būti vežami per Baltarusiją

Europos Komisija (EK) ragina Bendrijos nares padėti Ukrainai išgabenti grūdus – spartinti muitinės...

Pramonė
2022.05.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku