Logistai kyla prieš elektroninius važtaraščius

Publikuota: 2016-11-23
Atnaujinta 2016-11-23 13:37
logistikos centras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
logistikos centras. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Du mėnesius bandę deklaruoti važtaraščius el. mokesčių sistemoje (i.MAS), logistikos specialistai tikina, jog tik laiko klausimas, kada šią sistemą teks keisti iš esmės.

„Iš esmės tai yra ta pati muitinės deklaravimo sistema, kurios atsisakėme vos įstoję į Europos Sąjungą (ES). Nuo šiol turime gauti leidimą kroviniui judėti ir grįžtame atgal į 2004 m., nes dabar krovinį pervežti Lietuvos viduje tapo sudėtingiau nei ES“, – sako Arūnas Bertašius, logistikos UAB „Rhenus Svoris“ vadovas.

Verslininkai sako neprieštaraujantys Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI) teikti informaciją apie pervežtus krovinius, tačiau deklaruoti kiekvieną krovinį elektroninėje sistemoje prieš jam pajudant į reisą, vadina absurdu.

Anot Edmundo Daukanto, „Schenker“ direktoriaus, tokia sistema yra kišimasis į įmonės darbo procesą ir jo stabdymas.

„Dabar negali pradėti važiuoti, kol negavai patvirtinimo iš mokesčių inspekcijos – vadinasi, krovinys stovi. Ką reikės daryti, jeigu mašina pakrauta, o leidimo važiuoti negausi? Ar įmonė stabdys veiklą vien tik dėl to, kad nepavyksta sistemoje deklaruoti važtaraščio? Tvirtinti, kad sistema visada veiks, negalima. Tokios problemos yra realios, jos kyla Vengrijoje – vienintelėje iš ES šalių, kurioje galioja el. važtaraščių deklaravimo sistema. Tačiau kroviniai nestovi, tiesiog sistema yra apeinama“, – pavyzdį pateikia p. Daukantas.

Pasak p. Bertašiaus, sistemoje yra ir daugiau absurdiškų reikalavimų. Pavyzdžiui, prireikus išrašyti važtaraštį už klientą, šis turi prisijungti prie sistemos ir suteikti logistikos bendrovei įgaliojimą, kas, anot p. Bertašiaus, reiškia daugybę sugaišto laiko.

„Negalima vadovautis logika, kad jeigu kažkas nemoka mokesčių, tai visi kiti turi įrodyti, kad moka. Norima sugauti nesąžiningus vežėjus, priverčiant sąžiningus verslus viską deklaruoti. Mums, kad įrodytume, jog esame sąžiningi, reikia padaryti 17 veiksmų. Ironiška, kad tas vežėjas, kuris slepia mokesčius ir nedeklaruoja krovinių, jam net nereikia imtis papildomų veiksmų. Tie, kurie krovinių nedeklaruodavo ir toliau važtaraščių tiesiog nepateiks. Mes šį verslą žinome ir garantuojame, kad tokios priemonės nepadės. Nesąžiningi vežėjai ras kelių sistemai apeiti“, – įsitikinęs p. Bertašius.

Verslininkai skaičiuoja, kad dėl naujos prievolės jiems atsiranda papildomų išlaidų ne tik dėl išaugusių darbo apimčių, bet ir dėl papildomų investicijų į IT ūkį. Neigiamai elektroninių važtaraščių sistemą įvertinę logistikos specialistai tikina, kad tokia sistema taps kliūtimi ir užsienio investuotojams, mat jie mieliau steigs logistikos centrus Latvijoje ar Latvijoje, ir iš ten aprūpins klientus Lietuvoje.

„Vadovėliuose parašyta, kad optimalus logistinis atstumas yra 250 kilometrų nuo sandėlio. Lietuva yra labai maža, tad ją aprūpinti iš kitų šalių tikrai galima, ir vietinių pervežimų praktiškai nereikia. Jeigu būčiau investuotojas ir svarstyčiau, kur statyti fabriką – Lietuvoje ar Latvijoje, statyčiau jį Bauskėje. Vežti į Panevėžį, ar į Bauskę? Kilometrų tiek pat, tik važtaraščio nereikia“, – komentuoja p. Daukantas.

Verslininkai tikisi, kad naujos sudėties Vyriausybė imsis iniciatyvos dabar esamą sistemą keisti. Anot logistikos ekspertų, gerai, kad galima atsisakyti popierinių važtaraščių, taip pat ne problema ir krovinį deklaruoti. Didžiausias rūpestis – prievolė deklaruoti iki kroviniui pajudant.

„Pavyzdžiui, į tą pačią mokesčių deklaravimo sistemą pateikti sąskaitas faktūras reikia tik mėnesio gale. Taip turėtų būti ir su važtaraščiais“, – tikina p. Bertašius.

Lapkričio 8 d. VMI pateiktais duomenimis, „i.VAZ“ posistemyje važtaraščių duomenis buvo pateikę apie 7.000 unikalių mokesčių mokėtojų, kuriems galioja prievolė pateikti išrašomų važtaraščių duomenis. Iš viso jie pateikė 1,3 mln. važtaraščių.

Kol bandė – tiko

Artūras Klerauskas, VMI viršininko pavaduotojas, pabrėžia, kad kuriant „i.VAZ“ posistemį dalyvavo šalies įmonės, tarp kurių buvo ir bendrovių „Rhenus Svoris“ bei „Schenker“ atstovai. Jo teigimu, VMI bendradarbiavo ir su verslo asociacijų atstovais, tarp kurių ir Lietuvos pramonininkų konfederacija, transporto ir logistikos sektorių atstovaujančios organizacijos.

„Priimta važtaraščių duomenų teikimo tvarka yra bendras šio darbo rezultatas. Norime akcentuoti, jog darbo grupėje nesulaukta pastabų, kad sistemos modelis prieštarauja verslo logikai, daugiausia diskutuota dėl techninių duomenų perdavimo aspektų“, – sako p. Klerauskas ir pabrėžia, kad panašios sistemos veikia ir kitose šalyse, ne tik Lietuvoje.

Pašnekovas sako, kad vienas iš dažniausiai pasitaikančių pažeidimų krovinių gabenimo sektoriuje – realizacinių pajamų slėpimas, kai nesulaukus patikrų kelyje, kelių transportu gabenamo krovinio važtaraštis yra tiesiog sunaikinamas ir įvykusi ūkinė operacija niekur nefigūruoja.

„Važtaraščių duomenų pateikimas į „i.VAZ“ prieš išgabenant krovinį, buvo esminis koncepcinis sprendimas siekiant užkardyti šį pažeidimą, leidžiantis nesunaikinamais e. važtaraščiais užfiksuoti ūkinės operacijos faktą. Pažymėtina, kad prieš išgabenant krovinį važtaraščių duomenis „i.VAZ“ posistemį mokesčių mokėtojai gali pateikti per 7 dienas iki važtaraštyje nurodytos krovinio išgabenimo datos ir laiko“, – primena p. Klerauskas.

VMI viršininko pavaduotojas pabrėžia, kad reikalavimas pateikti važtaraščio duomenis nėra tapatus leidimui krovinį vežti, be to, važtaraštis ir reikalavimas jį turėti, sako jis, nėra naujas reikalavimas – visa tai jai seniai reglamentuota Kelių transporto kodekse.

„Turime pavyzdingų įmonių, kurios nelaukdamos paskutinės minutės sugebėjo reaguoti į situaciją ir pritaikė savo sistemas automatiniam duomenų teikimui“, – kalba p. Klerauskas.

VMI pabrėžia ir tai, kad jeigu mokesčių mokėtojų ir VMI netenkins sistemos veikimo greitis ar kiti procesai, bus ieškoma sprendimų. Sistema tobulinama ir dabar. Pabrėžiama, kad numatytas ir pereinamasis laikotarpis, kurio metu kylančios problemos sprendžiamos, o mokesčių mokėtojams netaikomos jokios sankcijos.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Jaguar“ gamyklos darbuotojai iki Kalėdų dirbs 3 dienas per savaitę 3

Britų automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ (JLR) nusprendė patrumpinti gamyklos Birmingame darbo laiką.

Vadyba
08:19
Laukiant popiežiaus, Vilniaus senamiestyje ir prieigose uždrausta statyti automobilius 4

Laukiant savaitgalį į Lietuvą atvykstančio popiežiaus Pranciškaus, visame Vilniaus senamiestyje ir dalyje jo...

Transportas
07:02
„Audi“ ir „Mercedes“ veržiantis į elektromobilių rinką, BMW laukia 2021 m. 3

„Mercedes-Benz“ ir „Audi“ per pastarąsias kelias dienas pristačius serijinei gamybai paruoštus...

Transportas
2018.09.18
LAKD dvi savaites lauks sprendimų dėl defektuoto aplinkkelio 5

Visos už Panemunės aplinkkelio projektą atsakingos grupės įpareigotos per dvi savaites pateikti konkrečius...

Transportas
2018.09.18
„Mazda 6“ – dar vienas į „premium“ segmentą nusitaikęs naujas sedanas 11

Antradienį Vilniuje pristatytas naujas „Mazda“ sedanas be užuolankų taikosi į „Audi“ teritoriją.

Transportas
2018.09.18
Keleivių vežėja TOKS diegia naujas paslaugas: projektai, iššūkiai, rezultatai Premium

UAB „Tolimojo keleivinio transporto kompanija“ (TOKS) pajamas didina, palaipsniui didindami pridėtinę vertę...

Transportas
2018.09.18
Geležinkelių kroviniai pro Vilnių keliaus aplinkkeliu 14

Didžioji dalis iki šiol per Vilnių vežtų geležinkelio krovinių srauto bus nukreipiami naujai nutiestu...

Transportas
2018.09.18
Naujovės logistikoje augina H&M pardavimus: akcijų kaina kyla 1

Švedijos mažmeninės drabužių prekybos tinklo „Hennes & Mauritz“ (H&M) pardavimai trečiąjį  ketvirtį...

Kompanija, kurioje galioja džentelmenų kodeksas Rėmėjo turinys 2

Rugsėjį sukanka 25 metai, kai Lietuvoje veiklą pradėjo logistikos kompanija „Ad Rem“. Viena pirmųjų šalies...

Transportas
2018.09.18
Daugiausia uždirbantys VVĮ vadovai: kas jie tokie? Premium 17

„Klaipėdos naftai“ vadovaujantis Mindaugas Jusius, Lietuvos pašto generalinė direktorė Asta Sungailienė ir...

Vadyba
2018.09.17
Smiltynės perkėla perka naują keleivinį laivą 2

Valstybės valdoma bendrovė Smiltynės perkėla numato įsigyti naują katamaraną – keleivinį laivą, jis pakeistų...

Transportas
2018.09.16
„Mercedes” žengia į „Teslos” užimtą teritoriją 14

„Jaguar“, „Audi“, o dabar ir „Mercedes-Benz“ pristatė serijinei gamybai parengtus SUV tipo automobilius ir...

Transportas
2018.09.15
„Volvo“ projektuoja perversmą transporte 5

„Volvo Trucks“ pristatė savo sukurtą naujos kartos savavaldžio vilkiko prototipą „Vera“, kuriame net nėra...

Transportas
2018.09.15
„Volkswagen“ nutrauks legendinio „Beetle“ gamybą 1

Vokietijos koncernas „Volkswagen“ patvirtino 2019 m. liepos mėnesį ketinantis užbaigti trečiosios kartos...

Transportas
2018.09.14
Estijos „Skinest Rail“ reiškia pretenzijas Lietuvai 1

Pralaimėjusi ginčus teismuose, Estijos geležinkelio paslaugų ir investicijų grupė „Skinest Rail“, Lietuvoje...

Transportas
2018.09.14
Vilniuje – kolekciniai „Porsche“ modeliai iš gamintojo muziejaus

Vilniaus „Porsche“ centre atidengta šešių modelių ekspozicija, kurią sudarė trumpam atvežti išskirtiniai...

Transportas
2018.09.14
Siekiama pažaboti nedrausmingus nuomotų automobilių naudotojus 4

Susisiekimo ministerija skatina stiprinti trumpalaikę nuomos paslaugą teikiančių įmonių taikomą Kelių eismo...

Transportas
2018.09.14
Vasarą Lietuvos oro uostuose – 50% keleivių skaičiaus augimas

Lietuvos oro uostai praneša toliau sparčiai didinantys krypčių ir keleivių skaičių. Rugpjūčio mėnesį keleivių...

Transportas
2018.09.14
Seimas imasi „Lietuvos geležinkelių“ pertvarkos 2

Seimas pradėjo svarstyti bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pertvarką.

Transportas
2018.09.13
SEB: Lietuvos žmonės gali pirkti beveik 8% brangesnius automobilius 8

Lietuvos gyventojai gali įpirkti vis brangesnius automobilius, bet besikeičiančios aplinkybės nebūtinai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau