„Girtekos“ vadovas Raila: kai bus savavaldžiai vilkikai, pirmieji juos įsigysime

Publikuota: 2016-11-23
Mindaugas Raila, „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Mindaugas Raila, „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Mindaugas Raila, UAB „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas, teigia, kad šiandien viena didžiausių įmonės problemų – vairuotojai. Tad, sako jis, kai rinkoje atsiras savavaldžiai vilkikai, „Girteka“ bus viena pirmųjų, kuri į šią technologiją investuos.

Anot jo, didėjant robotizacijai transporto rinka neišvengiamai keisis ir joje reikės mažiau dirbančių žmonių, visgi logistikos reikės tol, kol bus išrastas būdas daiktus teleportuoti, įsitikinęs vadovas.

„Nesvarbu, kaip prekė parduota – ar gyvai, ar elektroniniu būdu, jai reikės pervežimo, reikės ir logistikos“, – tiki p. Raila.

„Verslo žinių“ organizuotoje konferencijoje „Verslas 2017“ kalbėdamas apie pokyčius ir iššūkius p. Raila pripažino, kad, nepaisant visų įmonės daromų žingsnių, šiandien darbas su vairuotojais išlieka vienu didžiausių sunkumų.

Jo teigimu, 50% „Girteka Logistics“ dirbančių vairuotojų yra užsienio piliečiai, dirbantys su darbo vizomis. Tiesa, p. Raila pabrėžia, kad šitaip įmonė sprendžia vairuotojų trūkumo problemą, o ne bando sutaupyti.

„Nuolat kalbama, kad vežėjai užsieniečius samdo, kad galėtų mokėti mažesnius atlyginimus. Pas mus iš Rytų atvykusiems ir vairuotojams iš Lietuvos mokamas darbo užmokestis yra toks pats“, – akcentuoja pašnekovas.

Investuoja į mokymus

Anot p. Railos, „Girteka Logistics“ nemažą dalį investicijų nukreipia į turimų darbuotojų edukaciją. Pavyzdžiui, bendrovė įrengusi mokymo centrus vairuotojams, kurie kelis kartus per metus juose įgyja reikalingus darbui įgūdžius.

„Iš pradžių galvojome, kad bus sunku mokyti vairuotojus, nes turime jų 6.000. Visgi supratome, kad tai bus esminis mūsų konkurencinis pranašumas, todėl investavome ir dabar mokymai yra rutina“, – sako „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas.

Reikalingų įgūdžių mokomi ne tik vairuotojai, bet visi įmonės darbuotojai, tarp jų ir įvairių lygių vadovai. Anot p. Railos, daug dėmesio skiriama pardavėjams.

„Istoriškai mes visada buvome geresni pardavėjai nei pervežimo organizatoriai. Aišku, per tuos metus išmokome ir krovinius gabenti, tačiau pardavimai liko pagrindinis mūsų dėmesio objektas“, – aiškina p. Raila.

Kol kas užsienyje bendrovės paslaugas parduoda nemažas užsieniečių būrys, tačiau, išduoda p. Raila, bendrovė jau spėjo įsitikinti, kad tą patį darbą puikiai atlikti gali ir lietuviai.

Tarsi startuolis

Kalbėdamas apie laukiančius metus, p. Raila prisipažino, kad „Girteka Logistics“ strategijos 2017 m. neturi.

„Mes turime tiesiog įmonės augimo strategiją ir jeigu jos laikysimės – augsime“, – sako jis.

Bendrovė ir toliau žada didinti efektyvumą, pirmiausia investuodama į lieknosios vadybos „Lean“ sistemos diegimą. Žvalgomasi ir modernių informacinių technologijų sprendimų, kurie, pasak jo, leidžia verslą padaryti efektyvesnį.

Ponas Raila sako pastebėjęs, kad šiandien Lietuva Vakarų Europoje tampa savotišku prekės ženklu ir jiems, susitinkant su naujais klientais, tenka vis mažiau laiko sugaišti aiškinant, kur yra šalis ir kuo ji ypatinga.

„Galime po neilgos įžangos su klientu eiti derinti reikalų ir tai mums leidžia parduoti daugiau per mažesnį laiką. Ir galimai už aukštesnę kainą“, – sako „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas.

Pašnekovas sako rinkoje matąs ir užaugusią naujų jaunų vakarietiškų vadovų kartą, kurios dar nebuvo prieš 8-10 metų.

„Jie puikiai kalba angliškai, dauguma mokėsi verslo vadybos, ir, skirtingai nuo daugumos dabartinių vadovų, dirbs darbą, kurio mokėsi universitete. Ir bene svarbiausias dalykas, kad jie jau turi vadovavimo patirties ir sveikų ambicijų kurti, kovoti ir nugalėti konkurencinėje kovoje. Matau tokių žmonių rinkoje, matau tokių ir mūsų įmonėje“, – kalba pašnekovas.

Optimistiškai p. Raila mato ir Lietuvos verslą. Anot jo, jis itin konkurencingas.

„Mūsų įmonė lietuviškais standartais yra gana sena, bet aš jaučiuosi taip, tarsi dirbčiau kokiame nors startuolyje. Nes tiek rinkų užkariauti dar reikia, tiek padaryti. Tiek klientų dar vaikšto nesuprasdami, kad netrukus jie taps „Girtekos“ klientais“, – šmaikštauja p. Raila.

FOTOGALERIJA Konferencija „Verslas 2017“ (47 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Turkish Cargo“ vietoje Rygos pasirinko Vilnių 2

Ketvirtadienį Vilniaus oro uoste nusileidęs „Turkish Cargo“ lėktuvas atidarė dar vieną, naują krovininių...

Transportas
2018.04.19
Automobilių salonuose bus pateikiama daugiau aiškiai matomos informacijos

Nuo 2019 m. sausio 1 d. naujų keleivinių automobilių pardavėjai Lietuvoje pirkėjams turės pateikti daugiau...

Transportas
2018.04.19
„Gato“ savininkams leista įsigyti „Žemaitijos kelius“

Vilniaus kelių ženklinimo bendrovės „Gatas“ savininkai Donatas Dudonis ir Kęstutis Mendelis gali įsigyti...

Transportas
2018.04.19
Reorganizavus 5 susisiekimo VĮ tikimasi gauti 50 mln. Eur daugiau dividendų 3

Per metus į akcines bendroves (AB)  reorganizavus penkias susisiekimo sektoriaus valstybės įmones (VĮ) -...

Transportas
2018.04.19
Baltijos geležinkelius išbandė „SNCF Logistics“ grupės įmonė

Šiąnakt iš Šeštokų stoties netoli Lenkijos ir Lietuvos sienos pajudėjo pirmasis „Amber Train“ traukinys,...

Transportas
2018.04.19
„Lietuvos geležinkeliai“ vežė 13% daugiau krovinių

Šių metų sausio-kovo mėnesiais „Lietuvos geležinkeliai“ iš viso pervežė beveik 13% daugiau krovinių nei tuo...

Transportas
2018.04.19
„airBaltic“ – rekordinis ketvirtis

Per pirmąjį 2018 m. ketvirtį „airBaltic“ pervežė daugiau kaip 80.000 keleivių į Lietuvą ir iš jos - 26%...

Transportas
2018.04.19
Varšuvos oro uosto keleiviams reklamuos Lietuvą 1

Šiandien Varšuvos Šopeno oro uoste startavo Lietuvos turizmo reklaminė kampanija. Ji truks 4 savaites ir...

Rinkodara
2018.04.19
Oro linijos turės keleiviams kompensuoti už spontanišką darbuotojų streiką

Lėktuvų keleiviai turi teisę gauti kompensaciją už žalą, kurią sukelia dėl spontaniško oro linijų darbuotojų...

Transportas
2018.04.18
Stovimos sėdynės lėktuvuose: efektas akivaizdus, bet susidomėjimo dar nėra 5

Hamburge vykusioje lėktuvų salonų parodoje italų bendrovė „Aviointeriors“ pristatė antrąją vertikaliųjų...

Transportas
2018.04.17
Kaip „Tesla“ atsirenka darbuotojus

JAV automobilių gamintoja „Tesla“ darbuotojus renkasi itin preciziškai. Personalo skyrius kandidatams iš...

Vadyba
2018.04.17
Seimas svarsto pasiūlymą Šventosios uostą perduoti Palangos savivaldybei 1

Seimas pradėjo svarstyti susisiekimo ministro Roko Masiulio pristatytas Šventosios valstybinio jūrų uosto ir...

Transportas
2018.04.17
„Skrydžiai LT“ paskirta bauda dėl neteisingai nurodytų kainų

Bilietų pardavimo platformą valdančiai bendrovei „Skrydžiai LT“ skirta bauda už sąžiningą komercinę veiklą...

Transportas
2018.04.17
„Small Planet Airlines“ tapo Lenkijos užsakomųjų skrydžių rinkos lydere

Lietuviško kapitalo užsakomųjų skrydžių bendrovė „Small Planet Airlines“ Lenkijoje užima 29,79% rinkos ir...

Transportas
2018.04.17
„Smiltynės perkėla“ didino veiklos apimtį, pelną augino 59%

Planus viršijusi reisų apimtis, didėjęs keleivių srautas ir veiklos efektyvumas leido smarkiai pagerinti AB...

Transportas
2018.04.17
Kazachų oro linijos Vilnių pasirinko kaip pačiai bendrovei ir verslui svarbų miestą 6

Antrosios pagal dydį Kazachstano oro linijos „SCAT Airlines“ Vilnių pasirinko savo pirmajam maršrutui į...

Transportas
2018.04.16
„FL Technics“ pelnas išaugo dvigubai

Orlaivių aptarnavimo UAB „FL Technics“ pardavimo pajamos augo daugiau nei dešimtadaliu, o grynasis pelnas –...

Transportas
2018.04.16
„Lufthansa“: kaip gervė, pakilusi iš pelenų

Didžiausia Europoje ir ketvirta pasaulyje aviacijos bendrovė „Lufthansa“ jau seniai iš vien oro linijų įmonės...

Verslo klasė
2018.04.15
„Supros“ taikinys – „Porsche“ 1

Kai visa pramonė pasinėrusi į elektra varomų bendro naudojimo savivaldžių automobilių kūrimo lenktynes,...

Verslo klasė
2018.04.15
Latviai sukūrė įrenginį, leidžiantį pripildyti automobilio dujų talpą namuose 3

Latvijos įmonė „Hygen“ šiemet pradeda gaminti įrenginį, kuriuo naudojantis pripildyti automobilių dujų talpą,...

Pramonė
2018.04.14

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau