„Girtekos“ vadovas Raila: kai bus savavaldžiai vilkikai, pirmieji juos įsigysime

Publikuota: 2016-11-23
Mindaugas Raila, „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Mindaugas Raila, „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Mindaugas Raila, UAB „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas, teigia, kad šiandien viena didžiausių įmonės problemų – vairuotojai. Tad, sako jis, kai rinkoje atsiras savavaldžiai vilkikai, „Girteka“ bus viena pirmųjų, kuri į šią technologiją investuos.

Anot jo, didėjant robotizacijai transporto rinka neišvengiamai keisis ir joje reikės mažiau dirbančių žmonių, visgi logistikos reikės tol, kol bus išrastas būdas daiktus teleportuoti, įsitikinęs vadovas.

„Nesvarbu, kaip prekė parduota – ar gyvai, ar elektroniniu būdu, jai reikės pervežimo, reikės ir logistikos“, – tiki p. Raila.

„Verslo žinių“ organizuotoje konferencijoje „Verslas 2017“ kalbėdamas apie pokyčius ir iššūkius p. Raila pripažino, kad, nepaisant visų įmonės daromų žingsnių, šiandien darbas su vairuotojais išlieka vienu didžiausių sunkumų.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Jo teigimu, 50% „Girteka Logistics“ dirbančių vairuotojų yra užsienio piliečiai, dirbantys su darbo vizomis. Tiesa, p. Raila pabrėžia, kad šitaip įmonė sprendžia vairuotojų trūkumo problemą, o ne bando sutaupyti.

„Nuolat kalbama, kad vežėjai užsieniečius samdo, kad galėtų mokėti mažesnius atlyginimus. Pas mus iš Rytų atvykusiems ir vairuotojams iš Lietuvos mokamas darbo užmokestis yra toks pats“, – akcentuoja pašnekovas.

Investuoja į mokymus

Anot p. Railos, „Girteka Logistics“ nemažą dalį investicijų nukreipia į turimų darbuotojų edukaciją. Pavyzdžiui, bendrovė įrengusi mokymo centrus vairuotojams, kurie kelis kartus per metus juose įgyja reikalingus darbui įgūdžius.

„Iš pradžių galvojome, kad bus sunku mokyti vairuotojus, nes turime jų 6.000. Visgi supratome, kad tai bus esminis mūsų konkurencinis pranašumas, todėl investavome ir dabar mokymai yra rutina“, – sako „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas.

Reikalingų įgūdžių mokomi ne tik vairuotojai, bet visi įmonės darbuotojai, tarp jų ir įvairių lygių vadovai. Anot p. Railos, daug dėmesio skiriama pardavėjams.

„Istoriškai mes visada buvome geresni pardavėjai nei pervežimo organizatoriai. Aišku, per tuos metus išmokome ir krovinius gabenti, tačiau pardavimai liko pagrindinis mūsų dėmesio objektas“, – aiškina p. Raila.

Kol kas užsienyje bendrovės paslaugas parduoda nemažas užsieniečių būrys, tačiau, išduoda p. Raila, bendrovė jau spėjo įsitikinti, kad tą patį darbą puikiai atlikti gali ir lietuviai.

Tarsi startuolis

Kalbėdamas apie laukiančius metus, p. Raila prisipažino, kad „Girteka Logistics“ strategijos 2017 m. neturi.

„Mes turime tiesiog įmonės augimo strategiją ir jeigu jos laikysimės – augsime“, – sako jis.

Bendrovė ir toliau žada didinti efektyvumą, pirmiausia investuodama į lieknosios vadybos „Lean“ sistemos diegimą. Žvalgomasi ir modernių informacinių technologijų sprendimų, kurie, pasak jo, leidžia verslą padaryti efektyvesnį.

Ponas Raila sako pastebėjęs, kad šiandien Lietuva Vakarų Europoje tampa savotišku prekės ženklu ir jiems, susitinkant su naujais klientais, tenka vis mažiau laiko sugaišti aiškinant, kur yra šalis ir kuo ji ypatinga.

„Galime po neilgos įžangos su klientu eiti derinti reikalų ir tai mums leidžia parduoti daugiau per mažesnį laiką. Ir galimai už aukštesnę kainą“, – sako „Girteka Logistics“ valdybos pirmininkas.

Pašnekovas sako rinkoje matąs ir užaugusią naujų jaunų vakarietiškų vadovų kartą, kurios dar nebuvo prieš 8-10 metų.

„Jie puikiai kalba angliškai, dauguma mokėsi verslo vadybos, ir, skirtingai nuo daugumos dabartinių vadovų, dirbs darbą, kurio mokėsi universitete. Ir bene svarbiausias dalykas, kad jie jau turi vadovavimo patirties ir sveikų ambicijų kurti, kovoti ir nugalėti konkurencinėje kovoje. Matau tokių žmonių rinkoje, matau tokių ir mūsų įmonėje“, – kalba pašnekovas.

Optimistiškai p. Raila mato ir Lietuvos verslą. Anot jo, jis itin konkurencingas.

„Mūsų įmonė lietuviškais standartais yra gana sena, bet aš jaučiuosi taip, tarsi dirbčiau kokiame nors startuolyje. Nes tiek rinkų užkariauti dar reikia, tiek padaryti. Tiek klientų dar vaikšto nesuprasdami, kad netrukus jie taps „Girtekos“ klientais“, – šmaikštauja p. Raila.

FOTOGALERIJA Konferencija „Verslas 2017“ (47 nuotr.)

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24
„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Statyba ir NT
2022.05.24
Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

Statyba ir NT
2022.05.24
50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 8

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
2022.05.24
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
Į dviračių saugyklas Tauragėje investuota per 700.000 Eur 23

Tauragėje pradėjo veikti dviračių saugyklos. Panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena,...

Gazelė
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku