„Rail Baltica“ užsitikrino 225 mln. Eur finansavimą, didžioji dalis – Lietuvai

Baltijos šalių vystomas europinės vėžės Rail Baltica projektas užsitikrino dar 225 mln. Eur finansavimą. 85% šios sumos skiria Europos Sąjunga (ES). Didžioji šios dotacijos dalis keliaus į Lietuvą.
Sutartį dėl finansavimo lapkričio 18 d. pasirašė Baltijos šalių ministerijos, atsakingos už transportą, bendra valstybių įmonė RB Rail AS ir ES Inovacijų ir tinklų vykdomoji agentūra (INEA), praneša RB Rail.
ES skiriama suma sudarys ne daugiau nei 191 mln. Eur, arba 85% sumos. Likusią dalį turės skirti Lietuva, Latvija ir Estija.
Didžiausią paramą gaus Lietuva beveik 180 mln. Eur. Dar 32 mln. Eur turės skirti pati valstybė. Šie pinigai bus skirti 55 km ilgio atkarpos KaunasPanevėžysLietuvos-Latvijos siena statyboms.
Be to, iš šio pinigų sumos taip pat turės būti rekonstruota jau pastatyta atkarpa nuo Lietuvos-Lenkijos sienos iki Kauno. VŽ rašė, kad šioje atkarpoje traukiniai nepasiekia tokio greičio, koks buvo planuotas.
Estija gaus 11 mln. Eur ES, dar 2 mln. Eur skirs pati šalis. Didžioji dalis bus skirta vėžės nuo Rail Baltica iki Ulemistes terminalo bei Talino oro uosto statyboms. Estai taip pat vykdys tyrimus, reikalingus projektui įgyvendinti: logistikos, energijos tiekimo sistemos bei Parnu krovinių terminalo tobulinimui.
Latvijai iš šios dotacijos skirta 0,49 mln. Eur, pati Latvija skirs dar 0,11 mln. Eur. Pinigai bus panaudoti vertinant Rail Baltica poveikį ir sąveiką su Latvijos oro erdve, oro uostu. Dalis lėšų bus skirta archeologiniams tyrimams.
Ši sutartis papildo praėjusių metų lapkritį pasiektą susitarimą dėl 442 mln. Eur dotacijos. Iš viso europinei vėžei ES skiria 633 mln. Eur. Lietuvai turėtų būti skirta 203 mln. Eur, Latvijai 38 mln. Eur, Estijai 186 mln. Eur.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti