Kelininkai nuolaidų rangovams dėl kokybės netaiko

Publikuota: 2016-10-20

Daugybę metų finansinės injekcijos iš Europos Sąjungos fondų leido Lietuvai džiaugtis naujais ir atnaujintais šalies keliais, poilsio aikštelėmis, gatvėmis, tiltais, pakelėmis, dviračių takais. Esame saugesni, greičiau pasiekiame kelionės tikslą, mažiname transporto priemonių eksploatacines išlaidas bei į kelių priežiūrą investuojamus mokesčių mokėtojų pinigus. Įsibėgėjant naujų investicijų pareikalausiantiems kelių projektams, domimės, kokiais kriterijais vadovaudamasi Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) užtikrina sėkmingą jų valdymą.

Saugiklius rangovams taiko daug metų

Tobulinant kelių tinklą numatoma nemažai kelių rekonstruoti, padaryti tokius, kad jie kaip galima geriau tenkintų gyventojų poreikius, atitiktų visus šiuolaikiniams keliams keliamus techninius, ekonominius ir ekologinius reikalavimus, būtų patogūs ir saugūs. Tai – kelininkų pagrindinė kryptis, tačiau ar visada pavyksta pasirinkti tinkamus partnerius?

„LAKD yra viena didžiausių perkančiųjų organizacijų Lietuvoje. Natūralu, kad konkursuose dalyvauti nori daug įmonių, yra didelė konkurencija. Tačiau dauguma įmonių yra patikimos, rinkoje žinomos ir savo reputacija nenori rizikuoti. Pagrindiniai defektai keliuose, jei jų atsiranda, paaiškėja per pirmuosius dvejus metus. Esame įpareigoję Valstybines įmones, atsakingas už kelių priežiūrą, stebėti visus objektus ir statinius, kuriems galioja garantinis terminas, fiksuoti defektus, kviesti rangovą ir įpareigoti juos ištaisyti. Turime tiek teisinius, tiek finansinius saugiklius. Rangovui pabaigus visus darbus, mes nesumokame 5 proc. sutarties lėšų 24 mėnesius. Arba šis rangovo įsipareigojimas gali būti pakeistas tokio pat dydžio banko ar draudimo bendrovės garantija. Jei rangovas neištaisytų defektų, šių lėšų jam negrąžintume ir panaudotume defektų taisymui. Toks yra finansinis saugiklis pagal statybos sutarties sąlygas“, – aiškina Zigmantas Perveneckas, LAKD direktoriaus pavaduotojas.

Teisinis saugiklis yra toks, kad pagal galiojančius įstatymus, Lietuvoje taikomi kelių tipų terminai statybos darbų kokybei: minimali garantija – 5 metai, paslėptiems darbams – 10 metų, o sąmoningai paslėptiems defektams – 20 metų. Defektai dažniausiai atsiranda dėl oro sąlygų, klimato ypatybių, kelių apkrovos, technologinių nukrypimų, skirtingų medžiagų ir pan. – pavyzdžiui, nelygi danga, plyšiai, išplovos, ar provėžų formavimasis.

„Galime pasidžiaugti, kad visi mūsų rangovai pakankamai atsakingi, finansinių baudų garantinio termino metu dar netaikėme, nes atsiradusius defektus rangovai visuomet pašalindavo. Beje, papildomus finansinius saugiklius LAKD taiko jau daugiau kaip 15 metų, tai išties efektyvus metodas. Žinoma, visos įmonės nori sėkmingai veikti rinkoje, būti patikimos, todėl stengiasi puoselėti savo vardą ir taikyti profesionalios vadybos principus“, – sako Z.Perveneckas.

Įmonių patirtis panaši

Lietuva, lyginant ir su ekonomiškai stipriomis valstybėmis, jau turi gerai išplėtotą kelių tinklą. Todėl svarbu jį tausoti, gerai prižiūrėti ir tobulinti taip, kad jis sklandžiai įsijungtų į Europos kelių tinklą ir padėtų toliau stiprinti tranzito šalies pozicijas: daugeliui valstybių Lietuva – trumpiausias kelias iš vakarų į rytus, iš šiaurės į pietus. Be europinių, magistralinių atkarpų priežiūros, LAKD siekia skirti daugiau dėmesio valstybinės reikšmės krašto keliams, kurie šiuo metu yra smarkiai nusidėvėję. Taip pat tęsiami aplinkkelių, žvyrkelių asfaltavimo, intensyvių kelių dangos stiprinimo, saugaus eismo inžinerinių ir aplinkosauginių priemonių diegimo projektai.

Pasak Z.Pervenecko, svarbiausiems, didžiausiems projektams įgyvendinti pakanka lietuviškų įmonių patirties, darbų kokybė tiek užsienio kapitalo bendrovių, tiek Lietuvos, panaši.

„Sakyčiau, kad didesnės bendrovės turi daugiau galimybių investuoti į naujausias technologijas, jas anksčiau pasiekia inovacijos ir jos pritraukia išmaniausius kelių inžinierius“, – sako jis.

infogr.am::infogram_0_03376036-ca9e-4db0-8311-db8f9c5a1fed

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Autobusų „Solaris“ gamintoją perka ispanų bendrovė

Vilniaus miestui 150 „Solaris“ autobusų ir 41 troleibusą gaminanti Lenkijos bendrovė „Solaris Bus & Coach“ po...

Transportas
2018.07.03
„Ecoservice“ leista pirkti „Marijampolės švarą“ 1

Konkurencijos taryba atliekų tvarkymo bendrovei „Ecoservice“ leido vykdyti koncentraciją įsigyjant 66,3%...

GPAIS pereinamąjį laikotarpį pratęsė dar trims mėnesiams 5

Aplinkos ministras liepos 2 d. pasirašė įsakymą, kuriuo dar trims mėnesiams – iki spalio 1 d. – pratęsė...

Finansai
2018.07.03
Naujų automobilių rinka birželį augo 20%, pirmaujant reeksportuojamiems „Fiat“

Iš 3.590 birželį Lietuvoje parduotų naujų automobilių Lietuvoje liko 3.096, bet ir tai pranoksta pernykščius...

Transportas
2018.07.03
„Krone Scanbalt“: lyderiai, kurių puspriekabėmis buvo atvežti eurai Rėmėjo turinys 4

UAB „Krone Scanbalt“ praėjusiais metais pardavė 1.600 puspriekabių, o per š. m. 5 mėnesius – jau 1.400.

Verslo aplinka
2018.07.03
Vidutinio greičio matuokliai – metrologinės patikros spąstuose 9

Pernai lapkritį Lietuvos keliuose pradėję veikti 50 sektorinių greičio matuoklių dar negali būti naudojami...

Transportas
2018.07.02
„Lietuvos geležinkelių“ pelnas siekė 27 mln. Eur 7

2017 m. bendras AB „Lietuvos geležinkelių“ (LG) įmonių grupės pelnas, kurį bendrovė skelbia perėjusi prie...

Transportas
2018.07.02
„Tesla“ įveikė skausmingai užsitęsusį sunkumą 4

„Tesla“, vienas didžiausių elektromobilių gamintojų pasaulyje, pagaliau pasiekė ilgai atidėliotą planą per...

Transportas
2018.07.02
VPT: Lietuvos savivaldybės permoka už perkamus ar išsinuomojamus automobilius 3

2015-2017 m. Lietuvos savivaldybės 56% automobilių pirko viešajame pirkime dalyvaujant tik vienam tiekėjui.

Transportas
2018.07.02
Kelininkai: nesuprantame, kodėl mes likome kalčiausi Premium 13

Kelių tiesimo įmonės tikina tik iš viešosios erdvės renkančios informaciją apie susisiekimo ministerijos...

Transportas
2018.07.02
„Regitra“: naujos galimybės registruojant automobilius ir renkantis numerius

„Regitra“ įvedė dar vieną naujovę – siūlo internetu perregistruoti Lietuvoje eksploatuotą automobilį savo...

Transportas
2018.07.01
Neįvertinta galimybė verslui: paprasti kelionių maršrutų sudarymo būdai 5

Kilus smulkiausiam klausimui ar abejonei, ieškoti informacijos „Google“ paieškos sistemoje daugeliui mūsų...

Laisvalaikis
2018.07.01
Daugiausiai paslaugų Lietuva I ketv. eksportavo į Vokietiją, importavo – iš Baltarusijos 8

Lietuvos paslaugų eksportas 2018 m. pirmąjį ketvirtį sudarė 2 mlrd. Eur ir, palyginti su 2017 m. pirmuoju...

Pateikus finansines ataskaitas, paaiškėjo didžiausių vežėjų trijulė 2

Vienam didžiausiųjų šalies vežėjų – Klaipėdos įmonei „Vlantana“ pateikus finansines ataskaitas aiškėja, kad...

Transportas
2018.06.29
GPAIS rakštis – spręs, ar pratęsti pereinamąjį laikotarpį Premium 6

Birželio 30 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS), kuria...

Iš krepšinio aikštelės – į logistiką Rėmėjo turinys

Tarptautinių krovinių gabenimo ir ekspedijavimo UAB „Baltic transline“ darbuotojų skaičius per pastaruosius...

Transportas
2018.06.29
Aukštos klasės paklausa pastūmėjo plėsti „Lux Express“ pasiūlą

Pernai pasiūlę „lounge“ aukštos klasės autobusus, „Lux Express“ padvigubino savo pervežamų keleivių srautą...

Transportas
2018.06.28
Iš 33 tirtų kelio ruožų – 29 nekokybiški 10

Susisiekimo ministerija skelbia antrojo kelių kokybės audito rezultatus: iš 33 tirtų ruožų tik 4 neturi...

Transportas
2018.06.28
„Viada LT“ ginčijasi su Latvijos mokesčių inspekcija dėl 1,1 mln. Eur

Degalinių tinklus Lietuvoje ir Latvijoje valdanti Ivano Paleičiko šeimos kontroliuojama bendrovė „Viada LT“...

Transportas
2018.06.28
Derybos su atliekų vežėjais dėl kainų didinimo – finišo tiesiojoje Premium

Atliekų vežėjams po nelengvų ir užsitęsusių derybų pavyko pasiekti, kad gamintojų organizacijos padidintų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau