Automobilių kosmetikos gamintojai: anksčiau darė viską, dabar siekia efektyvumo

Publikuota: 2016-10-15
„Verslo žinios“

Kosmetiką bei eksploatacinius skysčius automobiliams gaminančios UAB „Lesta“ aplinka itin permaininga ne tik dėl konkurentų gausos, bet ir dėl besikeičiančių vartotojų įpročių. Tenka ne tik šviesti vartotojus apie gaminių kokybę, bet ir laukti, kol vienam ar kitam gaminiui ateis „mados“ metas.

Mindaugas Stankevičius, „Lesta“ generalinis direktorius, pasakoja, kad vaikytis inovacijų ir per metus sukurti 15–30 naujų ir atnaujintų produktų „Lestai“ padeda laboratorija, įkurta prieš porą metų gavus tam paramą iš Europos Sąjungos (ES) fondų. Pastaroji padeda tikrinti gaminių kokybę bei atsirinkti patikimus žaliavų tiekėjus.

„Anksčiau daugeliu atvejų turėjome tiesiog pasitikėti žaliavų tiekėjais ir tuo, ką jie sako, galimybių patikrinti visus gautų žaliavų parametrus buvo nedaug. Dabar galime tikrinti viską“, – pabrėžia pašnekovas ir neneigia – atvejų, kai teko keisti žaliavų tiekėjus ar grąžinti žaliavą atgal dėl netinkamos kokybės, buvo.

Tikrinti tenka daug. Živilė Dumčiuvienė, „Lesta“ laboratorijos vadovė, pasakoja, kad pradedant naujo produkto kūrimą, į Lietuvą atkeliauja daugybė skirtingų žaliavų nedideliais kiekiais. Patikrinti žaliavas tenka ir pildant klientų norus.

„Būna, kad klientas nori kažkurio produkto ir atsiunčia savo pasirinktų žaliavų pavyzdžius, mes tikriname jų kokybę“ – pasakoja pašnekovė.

Didžioji dalis „Lesta“ laboratoriją pasiekiančių žaliavų – iš Europos. Taip patogiau ir paprasčiau atsivežti, reikia mažiau leidimų, be to, dažniausiai užtikrinama kokybė. Pavyzdžiui, iš Rusijos žaliavų bendrovė neperka, mat ten, nors kainos ženkliai žemesnės, pasigendama kokybės. Tekę tikrinti ir žaliavų iš tolimosios Indijos ir, stebisi pašnekovė, produktas buvo tikrai kokybiškas.

Tikrina net spalvą

Laboratorijoje – visos sąlygos patikrinti bet kuriai kuriamo gaminio savybei. Dėmesio skiriama netgi tokioms, atrodytų, smulkmenoms, kaip produkto spalva.

„Atrodo, visur mėlyna, bet kai imi lyginti, paaiškėja, kad atspalviai skiriasi. Gal keitėsi serija, gal žaliavos tiekėjas, bet tada tirdamas gali koreguoti gaminio spalvą“, – sako p. Dumčiuvienė.

Spalva, sako pašnekovė, pirkėjams itin svarbi, mat jei tik ši skiriasi arba yra blankesnė, tuojau bijoma, kad gaminys prastesnis arba jame mažiau veikliosios medžiagos. Tai viena priežasčių, kodėl, pavyzdžiui, automobilinis stiklų ploviklis niekuomet nebus parduodamas bespalvis.

Ponia Dumčiuvienė pasakoja, kad buvo darytas ne vienas tyrimas siekiant išsiaiškinti, kokios spalvos vartotojams būtų patraukliausios, mat visiems nuolat užkliūva ganėtinai skurdi spalvų gama, ypač – dažnas mėlynos spalvos naudojimas.

„Tyrimas gi parodė, kad kiek bepeiktume tą mėlyną spalvą, vis tiek jos norime. Tas pats ir su citrinų kvapu“, – juokiasi specialistė.

Vietiniai pamėgo

Augti bendrovei padeda ir tai, kad lietuviai pamažu ima vertinti vietoje gaminamus produktus. Pasak p. Stankevičiaus, laikai, kai visi į tai, kas pagaminta Lietuvoje, žvelgdavo kaip į blogį, baigėsi.

„Dabar mes tokią situaciją matome eksportuodami į Baltarusiją, Ukrainą, Kazachstaną. Jie ten neperka nieko, kas pagaminta vietinių“, – lygina bendrovės vadovas ir priduria, kad dėl tokio požiūrio nemaža dalis kaltės tenka ir patiems gamintojams.

Lietuvoje, atskleidžia p. Stankevičius, taip pat yra ne vienas gamintojas, kuriam derėtų pasitempti.

„Mes tiriame rinką, tikriname produktus. Kartais gaila matyti, kad žmonės duoda kažkokį pavadinimą produktui, kuris net minimalių reikalavimų neatitinka, kad galėtų būti vadinamas veikliuoju, – pabrėžia jis. – Daroma viskas, kad produktas būtų kuo pigesnis. O tu investuoji į kokybės standartus, pakuotę, dizainą, ir tau pirštu bado, kad toks pats lietuvių gamintojas gali padaryti pigiau.“

Skaičiuojama, kad per metus „Lesta“ pagamina daugiau nei 15.000 t produkcijos.

Svajoja apie robotus

Dabar daugiausiai, žada p. Stankevičius, „Lesta“ investuos į darbo efektyvumą – šioje srityje įmonės vadovas jaučia vadovaujamą bendrovę šlubčiojant.

„Anksčiau visiems sakėme, kad galime pagaminti viską. Ir dabar, kai turime daug klientų su skirtingais norais, jaučiame, kad mūsų efektyvumas mažėja: per daug pozicijų, per dažnai deriname gamybos liniją“, – aiškina p. Stankevičius.

Pasak jo, visai įmanomas variantas ir tas, kad bendrovė dalies gaminamų produktų atsisakys. Be to, norima ir automatizuoti gamybos linijas – vienos automatizavimas kainuotų apie 500.000 Eur. Norėtųsi p. Stankevičiui ir paprastus, rutininius darbus patikėti robotams, o sudėtingas procedūras palikti kvalifikuotiems specialistams.

Vakarams – per maži

Bendrovė didesnę dalį – 55–60% – gaminių eksportuoja į užsienio rinkas. Visgi namų rinka bendrovei itin svarbi, mat čia „Lesta“ tikrina pagamintas naujienas, naujas pakuotes, dizainą. Namų rinkoje Lietuvos gamintojai turi nemažai pranašumų lyginant su užsienio konkurentais.

„Pavyzdžiui, kalbant apie žieminius skysčius langams, jų dažniausiai reikia čia ir dabar. Tad mūsų prekybos tinklai tiekėjus renkasi atsižvelgdami į tai, kaip greitai jie gali gauti produktus. Tarkim, Lenkijos gamintojai gal ir gali dėl masto ekonomijos pasiūlyti produkciją pigiau, tačiau garantijos, kad iškritus pirmosioms snaigėms prekybos tinklai gaus tai, ko reikia, nėra“, – vietinių žaidėjų stiprybes aiškina „Lesta“ vadovas.

Tiesa, jis prisipažįsta, kad kartais į dešimt kartų didesnę kaimynų rinką žiūri neslėpdamas pavydo, mat Lietuvoje ne viską, ką įmonė nori, galima lengvai išbandyti. Pavyzdžiui, norėdama patikrinti, kaip vartotojai reaguoja į naujovišką produkto pakuotę, „Lesta“ susiduria su faktu, kad neretai užsakant bandomąsias pakuotes reikalaujami minimalūs kiekiai Lietuvos rinkai per dideli.

„Tada galvoji, ar pavyks parduoti naujieną eksporto rinkose, rizikuoji ir tikrai ne viskas pavyksta. Kai kurių pakuočių mes iki šiol negalime naudoti Lietuvoje, nes neturime, kas jas pagamintų, arba reikalaujama didelių minimalių kiekių. Tad kurdami inovacijas turime stengtis kur kas labiau, o kai kada tenka stabdyti arklius, mat produkto bandymui Lietuva per maža, o eksportuoti nebandytą produktą – sudėtinga“, – sako „Lesta“ direktorius.

Žvalgosi į madas

Tiesa, net ir užimant nemažą dalį vietinės rinkos išbandyti naujus gaminius ne taip paprasta. Ponia Dumčuvienė pasakoja, kad nuo idėjos apie naują gaminį iki realių bandymų praeina nemažai laiko, o kai kurie produktai dienos šviesos apskritai neišvysta arba yra išleidžiami vėliau nei planuota.

Dažniausiai nauji gaminiai atsiranda sprendžiant klientų problemas ir užklausas, taip pat – rinkoje atsiradus naujoms žaliavoms. Prototipai, sako p. Dumčiuvienė, gaminami išties ilgai, mat ieškoma medžiagos, kurios žaliavos tiktų, kaip jos veikia, reaguoja į aplinką ir su kitomis žaliavomis. Lygiagrečiai kiti padaliniai kuria būsimam produktui dizainą, žvalgosi, kurioje rinkoje jį būtų galima parduoti, kokia produkto tikslinė auditorija.

Būna ir tokių atvejų, kai kone iki finišo tiesiosios atkeliavusio produkto gamyba pristabdoma, mat tuo metu yra svarbesnių ar reikalingesnių darbų. Šitaip, pavyzdžiui, nutiko su prieš kelerius metus išleista ekologiškos automobilinės kosmetikos linija. Produktas pasirodė per anksti, mat ekologiškų gaminių poreikis išryškėjo tik pastaraisiais metais, tad, sako p. Stankevičius, tai, kas buvo pristabdyta, vėl vystoma visu greičiu.

Anot p. Dumčiuvienės, dar dvi šiuo metu ypatingai stipriai jaučiamos kryptys – produktai automobiliams su probiotikais, aktyviai sąveikaujančiais su, pavyzdžiui, ant automobilio patenkančiais nešvarumais, o taip pat – minimalizmas.

„Norima, kad tam pačiam darbui atlikti reikėtų kuo mažesnio produkto kiekio, kad jis veiktų aktyviau ir pan.“, – aiškina laboratorijos vadovė.

Vakarai – sunkiai įkandami

Prieš kelis metus bendrovė intensyviai eksportavo į Rytų šalis, tačiau po sankcijų Rusijai, geopolitinių nesutarimų bei prasidėjusios krizės, pardavimai čia smuko, prireikė ieškoti naujų rinkų. Dabar, teigia p. Stankevičius, juntamai auga Ukrainos rinka, stabiliai laikosi Baltarusija, kurioje „Lesta“ produkcija užima reikšmingą rinkos dalį. Ieškodama naujų eksporto šalių bendrovė plėtėsi į Viduriniuosius Rytus, Saudo Arabiją, Jungtinius Arabų Emyratus, Afriką. Pastarosiose šalyse „Lesta“ produktai itin patrauklūs, tikina p. Stankevičius.

„Esame ES gamintojai, mūsų produktai pigesni už vokiečių gaminius, o kokybė – nesiskiria, todėl įeiti su savo ženklu į šias rinkas mums lengva, rinka čia nėra persotinta“, – vertina pašnekovas.

Vakarų Europos šalys su savu prekės ženklu kol kas Lietuvos bendrovei neįkandamos, Skandinavijos – taip pat, neslepia vadovas. Čia tvirtas pozicijas turi seni ženklai ir pasistumdyti su jais – labai sudėtinga. Anot p. Stankevičiaus, galima būtų galvoti apie aktyvią reklamos kampaniją, tačiau garantijų, kad po šios pavyktų įsitvirtinti, nėra. Tad šiose „Lesta“ veikia gamindama produkciją privatiems prekių ženklams.

Nepaisant įvairių sukrėtimų eksporto rinkose, p. Stankevičius pabrėžia, kad viliamasi maždaug 20% augimo šiemet.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Audi Q3“ Premium 2

Šis automobilis atriedėjo į visiškai kitokį pasaulį, nei jo pirmtakas, kurio buvo parduota 1,1 mln. vienetų.

Automobiliai
07:37
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė Rengės ruožo atstatymo sutartį 4

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė sutartį dėl Rengės ruožo atstatymo su konkursą laimėjusia Estijos...

Logistika
2019.03.22
„Garuda“ atšaukia 6 mlrd. USD vertės „Boeing 737 MAX“ užsakymą 8

Indonezijos oro bendrovė „Garuda“ paskelbė, kad atšaukia 6 mlrd. USD vertės „Boeing 737 MAX“ orlaivių...

Logistika
2019.03.22
„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Lineka“ sutarė plėtoti įvairiarūšių krovinių projektus

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos nacionalinė ekspeditorių ir logistų asociacija „Lineka“ sutarė...

Logistika
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Dirbtinis intelektas logistikoje: vairuotojų „draugas“ sulaukė vilkikų gamintojų dėmesio Premium 2

Užsimojus sukurti naują produktą, kurio analogų rinkoje nėra, svarbesnės už investicijas jam sukurti gali...

Gazelė
2019.03.22
Latvija giriasi perimanti Baltarusijos krovinius iš Lietuvos 26

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o Latvijos...

2019.03.21
Lietuvos paštas dėl sandorio su A. Tumos įmone kreipėsi į teisėsaugą   11

Valstybės valdomas Lietuvos paštas prašo teisėsaugos ištirti, ar 2012 metais tuometinės pašto vadovybės ir...

Logistika
2019.03.21
Pavežėjimo platforma „Bolt“ pristatinės ir maistą 5

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ skelbia, jog šiemet pradeda pristatinėti maistą...

Logistika
2019.03.21
Kelių direkcija nebenori būti biudžeto išlaikytine, ruošiasi keisti statusą Premium 6

Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) numatoma pertvarkyti iš biudžetinės įstaigos į valstybės įmonę.

Logistika
2019.03.21
Didėjantys sandėlių darbuotojų atlyginimai karpė įmonių pelną Premium 7

Atlyginimai sandėliavimo paslaugas teikiančiose įmonėse augo maždaug dešimtadaliu, atkartodami Europos...

Logistika
2019.03.20
Austrijos pigių skrydžių bendrovė „Laudamotion“ iš Vilniaus skraidys į Vieną 2

Nuo spalio reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Austrijos sostinę Vieną pradės vykdyti nauja oro...

Logistika
2019.03.20
Farmacininkės užsakymu prie Vilniaus plėtojamas logistikos terminalas Premium

Norvegijos kapitalo investicijų į nekilnojamąjį turtą (NT) bendrovė „Baltic Sea Properties“ netoli Vilniaus...

Statyba ir NT
2019.03.20
Sutrikus VMI svetainei, pratęsia PVM faktūrų pateikimo terminus

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog trečiadienį laikinai sutrikus išmaniosios mokesčių...

Finansai
2019.03.20
Krovinių pernai vežta beveik 12% daugiau 

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį visų rūšių transportu vežta 37,3 mln. t krovinių, tai 12,5% daugiau nei...

Logistika
2019.03.20
„Boeing“ tragedijos pamokos verslui 3

Dvi tragiškos „Boeing“ lėktuvų nelaimės – gera pamoka kitoms verslo įmonėms, kurios susiduria su panašiomis...

Vadyba
2019.03.19
„Dana Incorporated“ steigia paslaugų centrą Lietuvoje, įdarbins 100 specialistų 5

Inžinerinius sprendimus transporto priemonių ir įrangos veiksmingumui, našumui ir tvarumui gerinti kurianti...

Paslaugos
2019.03.19
Santariškių medicinos miestelyje – papildomos 1.196 vietos automobiliams 14

Santariškių medicinos miestelyje atidaryta nauja penkių aukštų automobilių aikštelė. 1.196 vietų aikštelę...

Logistika
2019.03.19
LRT: Klaipėdos uosto pirkimų komisijos nariai giminyste susiję su konkursų laimėtojais  20

Kai kurie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto viešųjų pirkimų komisijos nariai giminystės ryšiais yra susiję su...

Logistika
2019.03.19
„Entafarma“ į plėtrą investuoja 4 mln. Eur, augti skatina nauji klientai Premium

Didžiausia Baltijos šalyse farmacijos logistikos paslaugų bendrovė „Entafarma“ savo sandėlių plotą plečia...

Logistika
2019.03.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau