Automobilių kosmetikos gamintojai: anksčiau darė viską, dabar siekia efektyvumo

Publikuota: 2016-10-15
„Verslo žinios“

Kosmetiką bei eksploatacinius skysčius automobiliams gaminančios UAB „Lesta“ aplinka itin permaininga ne tik dėl konkurentų gausos, bet ir dėl besikeičiančių vartotojų įpročių. Tenka ne tik šviesti vartotojus apie gaminių kokybę, bet ir laukti, kol vienam ar kitam gaminiui ateis „mados“ metas.

Mindaugas Stankevičius, „Lesta“ generalinis direktorius, pasakoja, kad vaikytis inovacijų ir per metus sukurti 15–30 naujų ir atnaujintų produktų „Lestai“ padeda laboratorija, įkurta prieš porą metų gavus tam paramą iš Europos Sąjungos (ES) fondų. Pastaroji padeda tikrinti gaminių kokybę bei atsirinkti patikimus žaliavų tiekėjus.

„Anksčiau daugeliu atvejų turėjome tiesiog pasitikėti žaliavų tiekėjais ir tuo, ką jie sako, galimybių patikrinti visus gautų žaliavų parametrus buvo nedaug. Dabar galime tikrinti viską“, – pabrėžia pašnekovas ir neneigia – atvejų, kai teko keisti žaliavų tiekėjus ar grąžinti žaliavą atgal dėl netinkamos kokybės, buvo.

Tikrinti tenka daug. Živilė Dumčiuvienė, „Lesta“ laboratorijos vadovė, pasakoja, kad pradedant naujo produkto kūrimą, į Lietuvą atkeliauja daugybė skirtingų žaliavų nedideliais kiekiais. Patikrinti žaliavas tenka ir pildant klientų norus.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

„Būna, kad klientas nori kažkurio produkto ir atsiunčia savo pasirinktų žaliavų pavyzdžius, mes tikriname jų kokybę“ – pasakoja pašnekovė.

Didžioji dalis „Lesta“ laboratoriją pasiekiančių žaliavų – iš Europos. Taip patogiau ir paprasčiau atsivežti, reikia mažiau leidimų, be to, dažniausiai užtikrinama kokybė. Pavyzdžiui, iš Rusijos žaliavų bendrovė neperka, mat ten, nors kainos ženkliai žemesnės, pasigendama kokybės. Tekę tikrinti ir žaliavų iš tolimosios Indijos ir, stebisi pašnekovė, produktas buvo tikrai kokybiškas.

Tikrina net spalvą

Laboratorijoje – visos sąlygos patikrinti bet kuriai kuriamo gaminio savybei. Dėmesio skiriama netgi tokioms, atrodytų, smulkmenoms, kaip produkto spalva.

„Atrodo, visur mėlyna, bet kai imi lyginti, paaiškėja, kad atspalviai skiriasi. Gal keitėsi serija, gal žaliavos tiekėjas, bet tada tirdamas gali koreguoti gaminio spalvą“, – sako p. Dumčiuvienė.

Spalva, sako pašnekovė, pirkėjams itin svarbi, mat jei tik ši skiriasi arba yra blankesnė, tuojau bijoma, kad gaminys prastesnis arba jame mažiau veikliosios medžiagos. Tai viena priežasčių, kodėl, pavyzdžiui, automobilinis stiklų ploviklis niekuomet nebus parduodamas bespalvis.

Ponia Dumčiuvienė pasakoja, kad buvo darytas ne vienas tyrimas siekiant išsiaiškinti, kokios spalvos vartotojams būtų patraukliausios, mat visiems nuolat užkliūva ganėtinai skurdi spalvų gama, ypač – dažnas mėlynos spalvos naudojimas.

„Tyrimas gi parodė, kad kiek bepeiktume tą mėlyną spalvą, vis tiek jos norime. Tas pats ir su citrinų kvapu“, – juokiasi specialistė.

Vietiniai pamėgo

Augti bendrovei padeda ir tai, kad lietuviai pamažu ima vertinti vietoje gaminamus produktus. Pasak p. Stankevičiaus, laikai, kai visi į tai, kas pagaminta Lietuvoje, žvelgdavo kaip į blogį, baigėsi.

„Dabar mes tokią situaciją matome eksportuodami į Baltarusiją, Ukrainą, Kazachstaną. Jie ten neperka nieko, kas pagaminta vietinių“, – lygina bendrovės vadovas ir priduria, kad dėl tokio požiūrio nemaža dalis kaltės tenka ir patiems gamintojams.

Lietuvoje, atskleidžia p. Stankevičius, taip pat yra ne vienas gamintojas, kuriam derėtų pasitempti.

„Mes tiriame rinką, tikriname produktus. Kartais gaila matyti, kad žmonės duoda kažkokį pavadinimą produktui, kuris net minimalių reikalavimų neatitinka, kad galėtų būti vadinamas veikliuoju, – pabrėžia jis. – Daroma viskas, kad produktas būtų kuo pigesnis. O tu investuoji į kokybės standartus, pakuotę, dizainą, ir tau pirštu bado, kad toks pats lietuvių gamintojas gali padaryti pigiau.“

Skaičiuojama, kad per metus „Lesta“ pagamina daugiau nei 15.000 t produkcijos.

Svajoja apie robotus

Dabar daugiausiai, žada p. Stankevičius, „Lesta“ investuos į darbo efektyvumą – šioje srityje įmonės vadovas jaučia vadovaujamą bendrovę šlubčiojant.

„Anksčiau visiems sakėme, kad galime pagaminti viską. Ir dabar, kai turime daug klientų su skirtingais norais, jaučiame, kad mūsų efektyvumas mažėja: per daug pozicijų, per dažnai deriname gamybos liniją“, – aiškina p. Stankevičius.

Pasak jo, visai įmanomas variantas ir tas, kad bendrovė dalies gaminamų produktų atsisakys. Be to, norima ir automatizuoti gamybos linijas – vienos automatizavimas kainuotų apie 500.000 Eur. Norėtųsi p. Stankevičiui ir paprastus, rutininius darbus patikėti robotams, o sudėtingas procedūras palikti kvalifikuotiems specialistams.

Vakarams – per maži

Bendrovė didesnę dalį – 55–60% – gaminių eksportuoja į užsienio rinkas. Visgi namų rinka bendrovei itin svarbi, mat čia „Lesta“ tikrina pagamintas naujienas, naujas pakuotes, dizainą. Namų rinkoje Lietuvos gamintojai turi nemažai pranašumų lyginant su užsienio konkurentais.

„Pavyzdžiui, kalbant apie žieminius skysčius langams, jų dažniausiai reikia čia ir dabar. Tad mūsų prekybos tinklai tiekėjus renkasi atsižvelgdami į tai, kaip greitai jie gali gauti produktus. Tarkim, Lenkijos gamintojai gal ir gali dėl masto ekonomijos pasiūlyti produkciją pigiau, tačiau garantijos, kad iškritus pirmosioms snaigėms prekybos tinklai gaus tai, ko reikia, nėra“, – vietinių žaidėjų stiprybes aiškina „Lesta“ vadovas.

Tiesa, jis prisipažįsta, kad kartais į dešimt kartų didesnę kaimynų rinką žiūri neslėpdamas pavydo, mat Lietuvoje ne viską, ką įmonė nori, galima lengvai išbandyti. Pavyzdžiui, norėdama patikrinti, kaip vartotojai reaguoja į naujovišką produkto pakuotę, „Lesta“ susiduria su faktu, kad neretai užsakant bandomąsias pakuotes reikalaujami minimalūs kiekiai Lietuvos rinkai per dideli.

„Tada galvoji, ar pavyks parduoti naujieną eksporto rinkose, rizikuoji ir tikrai ne viskas pavyksta. Kai kurių pakuočių mes iki šiol negalime naudoti Lietuvoje, nes neturime, kas jas pagamintų, arba reikalaujama didelių minimalių kiekių. Tad kurdami inovacijas turime stengtis kur kas labiau, o kai kada tenka stabdyti arklius, mat produkto bandymui Lietuva per maža, o eksportuoti nebandytą produktą – sudėtinga“, – sako „Lesta“ direktorius.

Žvalgosi į madas

Tiesa, net ir užimant nemažą dalį vietinės rinkos išbandyti naujus gaminius ne taip paprasta. Ponia Dumčuvienė pasakoja, kad nuo idėjos apie naują gaminį iki realių bandymų praeina nemažai laiko, o kai kurie produktai dienos šviesos apskritai neišvysta arba yra išleidžiami vėliau nei planuota.

Dažniausiai nauji gaminiai atsiranda sprendžiant klientų problemas ir užklausas, taip pat – rinkoje atsiradus naujoms žaliavoms. Prototipai, sako p. Dumčiuvienė, gaminami išties ilgai, mat ieškoma medžiagos, kurios žaliavos tiktų, kaip jos veikia, reaguoja į aplinką ir su kitomis žaliavomis. Lygiagrečiai kiti padaliniai kuria būsimam produktui dizainą, žvalgosi, kurioje rinkoje jį būtų galima parduoti, kokia produkto tikslinė auditorija.

Būna ir tokių atvejų, kai kone iki finišo tiesiosios atkeliavusio produkto gamyba pristabdoma, mat tuo metu yra svarbesnių ar reikalingesnių darbų. Šitaip, pavyzdžiui, nutiko su prieš kelerius metus išleista ekologiškos automobilinės kosmetikos linija. Produktas pasirodė per anksti, mat ekologiškų gaminių poreikis išryškėjo tik pastaraisiais metais, tad, sako p. Stankevičius, tai, kas buvo pristabdyta, vėl vystoma visu greičiu.

Anot p. Dumčiuvienės, dar dvi šiuo metu ypatingai stipriai jaučiamos kryptys – produktai automobiliams su probiotikais, aktyviai sąveikaujančiais su, pavyzdžiui, ant automobilio patenkančiais nešvarumais, o taip pat – minimalizmas.

„Norima, kad tam pačiam darbui atlikti reikėtų kuo mažesnio produkto kiekio, kad jis veiktų aktyviau ir pan.“, – aiškina laboratorijos vadovė.

Vakarai – sunkiai įkandami

Prieš kelis metus bendrovė intensyviai eksportavo į Rytų šalis, tačiau po sankcijų Rusijai, geopolitinių nesutarimų bei prasidėjusios krizės, pardavimai čia smuko, prireikė ieškoti naujų rinkų. Dabar, teigia p. Stankevičius, juntamai auga Ukrainos rinka, stabiliai laikosi Baltarusija, kurioje „Lesta“ produkcija užima reikšmingą rinkos dalį. Ieškodama naujų eksporto šalių bendrovė plėtėsi į Viduriniuosius Rytus, Saudo Arabiją, Jungtinius Arabų Emyratus, Afriką. Pastarosiose šalyse „Lesta“ produktai itin patrauklūs, tikina p. Stankevičius.

„Esame ES gamintojai, mūsų produktai pigesni už vokiečių gaminius, o kokybė – nesiskiria, todėl įeiti su savo ženklu į šias rinkas mums lengva, rinka čia nėra persotinta“, – vertina pašnekovas.

Vakarų Europos šalys su savu prekės ženklu kol kas Lietuvos bendrovei neįkandamos, Skandinavijos – taip pat, neslepia vadovas. Čia tvirtas pozicijas turi seni ženklai ir pasistumdyti su jais – labai sudėtinga. Anot p. Stankevičiaus, galima būtų galvoti apie aktyvią reklamos kampaniją, tačiau garantijų, kad po šios pavyktų įsitvirtinti, nėra. Tad šiose „Lesta“ veikia gamindama produkciją privatiems prekių ženklams.

Nepaisant įvairių sukrėtimų eksporto rinkose, p. Stankevičius pabrėžia, kad viliamasi maždaug 20% augimo šiemet.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Elektromobilius – masėms! Premium 2

Europos automobilių parko jau šį dešimtmetį laukia neišvengiama elektrifikacija, kurią skatins fosilinius...

Automobiliai
2022.05.28
V. Putinas bando įtikinti Vokietijos ir Prancūzijos vadovus švelninti sankcijas

Rusijos autoritarinis vadovas Vladimiras Putinas Vakarų lyderius bando įtikinti švelninti ekonomines...

Verslo aplinka
2022.05.28
Vilniuje leidosi į Maskvą iš Stambulo skridęs lėktuvas

Vilniuje dėl techninių priežasčių šeštadienį nusileido į Maskvą iš Stambulo skridęs kompanijos „Turkish...

Logistika
2022.05.28
„Girteka“ pakeitė vizualinę tapatybę 4

Naujos spalvos ir naujas ženklas aiškinamas siekiu akcentuoti tvarumą ir „ilgametę patirtį“.

Logistika
2022.05.27
G. Nausėda: svarbu, kad turėtume efektyvius kelius karinei technikai atgabenti

Karinis mobilumas yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių šalies saugumą, sako Lietuvos prezidentas...

Verslo aplinka
2022.05.27
„Dyzelgeito“ skandale – dar 193 mln. GBP „Volkswagen“ išmokų

Milijardus eurų jau kainavusiame skandale kompensacijas gaus maždaug 91.000 ieškovų Jungtinėje Karalystėje.

Automobiliai
2022.05.26
„Itella Logistics“ sutarė dėl logistikos terminalo nuomos Kauno Petrašiūnuose

Logistikos bendrovė „Itella Logistics“ su nekilnojamojo turto (NT) plėtros UAB „Eveko investicija“ sutarė dėl...

Statyba ir NT
2022.05.26
„Sostenos“ pelnas pernai išaugo dukart

Automobilių prekybos ir remonto bendrovės „Sostena“ grynasis pelnas pernai išaugo daugiau nei du kartus – iki...

Logistika
2022.05.26
„R&R Technology“: vasarą verslą pakviesime įsitikinti mobiliųjų robotų galimybėmis Verslo tribūna 1

Paulius Rakauskas, mobiliosios robotikos srityje inovacijas kuriančios įmonės „R&R Technology“ atstovas,...

Logistika 2023
2022.05.26
Tvarios sunkiosios transporto priemonės: pasiūlos yra, bet infrastruktūra buksuoja Premium

Europai vis drąsiau žygiuojant Žaliuoju kursu, tvarius sprendimus siūlo ir sunkiojo transporto gamintojai.

Logistika
2022.05.26
Rusija skelbia po išminavimo atidaranti Mariupolio uostą

Rusija trečiadienį pareiškė, kad jos pajėgų užimto Ukrainos pietrytinio Mariupolio miesto uostas vėl...

Verslo aplinka
2022.05.25
Naujos grėsmės transporto sektoriuje ir EK sprendimas kovai su jomis Premium

Tarptautinės logistikos ekspertams prognozuojant galimas naujas rizikas, ES vadovybė parengė šiam sektoriui...

Logistika
2022.05.25
Teismas: kol neišspręsta byla, VVT profsąjunga negali stabdyti darbuotojų sutarčių

Teismas neleido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai stabdyti darbuotojų sutarčių, kadangi...

Logistika
2022.05.25
BKT ateitis miglota: ieško naujų rinkų ir krovinių 22

Milijonų tonų Baltarusijos gamintojos „Belaruskalij“ trąšų nuo vasario netekęs Birių krovinių terminalas...

Logistika
2022.05.25
Ar obuoliaujame su Putinu?

Dievas sukūrė žmogų pagal savo atvaizdą, o Adomas, velnio paveiktas, nuraškė obuolį nuo draudžiamo medžio ir...

VŽ požiūris
2022.05.25
Teismas: VVT profsąjunga gali streikuoti užtikrindama 50% paslaugų 1

Teismas antradienį leido „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) profesinei sąjungai vykdyti streiką užtikrinant...

Vadyba
2022.05.24
Į Lietuvą iš Ukrainos atgabenti grūdai laukiami „Begoje“

Į Lietuvą antru bandomuoju traukiniu iš Ukrainos atgabenti grūdai bus kraunami per vieną didžiausių Klaipėdos...

Logistika
2022.05.24
Ukraina planuoja pradėti tiesti europinę geležinkelio vėžę 1

Ukraina pradės palaipsniui tiesti siaurąją europinę vėžę, kad sujungtų savo geležinkelį su Europos...

Logistika
2022.05.24
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
2022.05.24
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

Verslo aplinka
2022.05.24

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku