Politikai grįžta prie metro idėjos

Ant Seimo ir Vyriausybės politikų darbo stalų sugrįžta metro statybos idėja. Bet dar neaišku, kada jai galėtų būti pritarta. Jei išvis bus kada nors pritarta.
Trečiadienį Vyriausybės posėdyje svarstytas 35 Seimo narių iniciatyvinės grupės, vadovaujamos socialdemokrato Artūro Skardžiaus, parengtas Metropoliteno įstatymo projektas.
Ministrai nusprendė pritarti pačiai idėjai, kad galimas metropoliteno statybas reikėtų įstatymiškai reglamentuoti, bet parlamentarų grupės pasiūlytam projektui pateikė visą šūsnį pastabų. Todėl Vyriausybė siūlo dar koreguoti, tobulinti ir toliau derinti Metropoliteno įstatymo projektą.
Tai ne naujas klausimas. Pati idėja jau ne vieną kartą svarstyta ne vienos kadencijos Seime. Dabar 35 Seimo narių siūlo naują įstatymo projektą ir mes turime jį įvertinti. Pačiai idėjai mes negalime nepritarti, todėl jai pačiai formaliai pritariame. Tačiau turime net 17 pastabų parengtam įstatymo projektui, kaip jį reikėtų tobulinti. Siūlome grąžinti Seimo narių iniciatyvinei grupei tobulinti šį projektą pagal pateiktas pastabas, Vyriausybės posėdyje sakė Rimantas Sinkevičius, susisiekimo ministras.
Niekas tam neprieštaravo.
Vyriausybė siūlo Metropoliteno įstatyme aiškiai apibrėžti, kokia transporto rūšimi būtų laikomas metropolitenas, tikslinti nuostatas dėl projekto pripažinimo valstybei svarbiu ekonominiu projektu, taip pat atsisakyti galimybės perduoti valstybei projektų vykdymą, nes keleivių vežimas yra savivaldybių funkcija.
Derėtų nustatyti maksimalią galimą koncesijos sutarties trukmę, apibrėžti, kad tuomet, kai įgyvendinant koncesiją dalyvauja valstybei, turtas perduodamas valstybės nuosavybėms, o jei dalyvauja savivaldybė jos nuosavybėn, rašoma Vyriausybės pastabose.
Ministrų kabinetas dar pernai balandį palaikė Susisiekimo ministerijos siūlymą neatmesti metro idėjos, tačiau jos teisinis reglamentavimas pripažintas netinkamu. Tuo metu premjeras Algirdas Butkevičius teigė, kad metro idėja yra utopija.
Visiškai atmesti metro idėją pernai balandį siūlė žemės ūkio ministrė Virginija Baltraitienė, kurios nuomone, trūksta lėšų dviračių takams, gatvėms ir keliams tvarkyti, nekalbant apie kur kas didesnius investicijų projektus.
Prezidentė Dalia Grybauskaitė pernai buvo vetavusi Seimo priimtą Metropoliteno koncesijos įstatymą. Veto neįveiktas, todėl šis įstatymas nėra priimtas.
Metropoliteno idėjos gynėjai teigia, kad Vilniuje nusprendus tiesti metro, būtų atvertas kelias šimtų milijonų eurų vertės užsienio investicijoms. Metro sąjūdžio valdybos pirmininkas Juozas Zykus yra sakęs, kad 7 km ilgio metro statyba kainuotų apie 300 mln. Eur. Pasak jo, metro galėtų būti pastatytas per 30 metų.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti