Reglamentavo „Uber“ veiklą: apibrėžė, kas ir kaip gali pavėžėti keleivius

Publikuota: 2016-09-27
Atnaujinta 2016-09-27 13:14
Vilniuje pavežėjimo platformos „Uber“ kūrėjai atvėrė naujo biuro duris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vilniuje pavežėjimo platformos „Uber“ kūrėjai atvėrė naujo biuro duris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Seime antradienį pritarta Kelių transporto kodekso pakeitimams, kuriais reglamentuota, kaip turėtų būti teikiamos pavėžėjimo paslaugos.

Parlamentarai skubos tvarka pritarė kodekso 7 ir 18 straipsnių pakeitimams bei papildymams.

Pakeitimai apibrėžia, kad keleivių vežimą organizuoti gali fiziniai ir juridiniai asmenys, o keleiviai vežami gali būti ne tik taksi, bet ir įprastais lengvaisiais automobiliais.

Nurodoma, kad vežant keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais, vežimo paslauga suteikiama arba keleiviui su vežėju sudarius rašytinę sutartį, arba dėl paslaugos susitarus tarpininkaujant keleivių vežimo organizatoriui. Sudarant susitarimą telekomunikacijų įrenginiais, duomenis apie tai keleivių vežimo organizatorius privalo pateikti kelių transporto kontrolės institucijoms.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Taip pat Kelių transporto kodekse nurodoma, kad panorus teikti keleivių vežimo paslaugą, šį norą privaloma deklaruoti savivaldybės institucijai. Jei keleivius vežti nori fizinis asmuo, į savivaldybės instituciją privaloma kreiptis atsižvelgiant į gyvenamąją vietą.

Taip pat kodekso papildymuose nurodoma, kad tiek fiziniai asmenys, vežantys keleivius lengvaisiais automobiliais, tiek veikiantys per keleivių vežimo organizatorius, privalo deklaruoti gaunamas pajamas iš šios veiklos Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI).

Lengviau ir taksistams

Sunkumų reglamuojant keleivių vežimo tvarką kilo tuomet, kai į Lietuvą žengė keleivių pavežėjimo platforma „Uber“. Atradusios spragų esamoje tvarkoje, keleivių pavėžėjimo paslaugos sudomino ir taksi bendroves, kurios suskubo kurti programėlių, leidžiančių susirasti ir užsisakyti auotmobilį.

VŽ jau rašė, kad Taksi paslaugų teikėjų asociacija naujus vėjus rinkoje apibūdina kaip chaosą.

„Teko matyti reklamą, kurioje skelbiama, kad ieškoma vairuotojų keleiviams pavėžėti, priima bet ką, nebūtinas net vairavimo stažas, važinėti teks automobiliu baltais numeriais ir t. t. Viena vertus, logiška – jeigu galima vieniems, kodėl turėtų būti negalima kitiems, – taksi bendrovės spraudžiasi į nišą, kurią atvėrė „Uber“ atėjimas. Kita vertus – visiškas chaosas“, – VŽ kalbėjo Ričardas Kriukovas, Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas.

Labiausiai, pasak jo, taksi rinkos senbuves imtis keleivių pavėžėjimo veiklos masina mažesnės išlaidos. „Uber“ vairuotojai, norėdami vežti keleivius, privalo pasirūpinti individualios veiklos pažyma, tačiau jų automobiliams netaikomos tokios griežtos patikros normos, kaip kad pažymėtiems skiriamaisiais taksi ženklais.

„Taksi automobilių techninė apžiūra vykdoma dažniau, teikiant taksi paslaugą 3–4 kartus tenka brangiau mokėti už privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą. Galiausiai automobilio likutinė vertė mažesnė, jei šis buvo pažymėtas taksi skirtu valstybiniu numeriu, nes visi šią informaciją mato, taksometrui taikoma metrologinė patikra. Tokių nemažai kainuojančių smulkmenų ir skirtumų yra labai daug. Taksi bendrovės, veikiančios pagal „Uber“ pavyzdį, turi mažiau išlaidų“, – aiškina pašnekovas.

Kur kas lengviau imtis keleivių pavėžėjimo veiklos nei tapti taksi vairuotoju, nes, pavyzdžiui, Vilniuje taksistams privalomas ne mažesnis nei 3 metų vairavimo stažas, kvalifikacijos įskaita ir kvalifikacijos pažymėjimas.

Visgi Kelių transporto kodekso pakeitimai atnešė lengvatų ir taksi rinkos žaidėjams, mat reikalavimas, kad vežimo paslaugas lengvaisiais taksi automobiliais teikiantys vežėjai gautų leidimą vežti keleivius, iš kodekso išnyko.

Kodekso pataisose nurodoma, kad vežėjui užtenka pateikti deklaraciją apie savo ketinimus vykdyti veiklą savivaldybei ir leidimas yra laikomas išduotu nuo deklaracijoje nurodytos datos.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

Rusų laivas su ukrainietiškais grūdais vis dar įstrigęs prie Turkijos krantų

Su Rusijos vėliava plaukiojantis prekinis laivas, atsidūręs Kyjivo ir Maskvos ginčo dėl grūdų centre,...

Verslo aplinka
2022.07.05
Infografika: kokios ir kiek prekių keliauja geležinkeliu į Kaliningradą Premium

„Lietuvos geležinkelių“ (LTG) duomenimis, dabartinės ES sankcijos juodiesiems metalams ir plienui turi įtakos...

Logistika
2022.07.05
Klaipėdos uostas sutarė su Belgijos įmonėmis dėl gilinimo darbų už 37,3 mln. Eur

VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė uosto gilinimo darbų sutartį su tarptautinį konkursą...

Logistika
2022.07.05
„Homa“ Vilniuje pradėjo prekybinių sandėlių plėtrą

Nekilnojamojo turto plėtros bendrovė „Homa Group“ pranešė sostinėje, greta Vilniaus Vakarinio aplinkkelio,...

Statyba ir NT
2022.07.05
VMI kaip policija: siūloma jai leisti keliuose savarankiškai stabdyti automobilius Premium 18

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) darbuotojams norima suteikti teisę keliuose savarankiškai stabdyti ir...

Finansai
2022.07.05
Į Lietuvą atvyko šeštasis grūdų traukinys iš Ukrainos

Į Lietuvą iš Ukrainos atvyko šeštas traukinys, kuriuo atgabenta 1.300 tonų kukurūzų, BNS pranešė „Lietuvos...

Logistika
2022.07.05
„SCT Lubricants“ grynojo pelno marža viršijo 20% Premium 3

Klaipėdos automobilių alyvų ir skysčių gamybos UAB „SCT Lubricants“ pardavimo pajamos per 2021 metus išaugo...

Pramonė
2022.07.05
„Begos“ vadovas: beveik 5 kartus kritusį pelną nulėmė geopolitinė situacija

Viena didžiausių Klaipėdos uosto krovos kompanijų „Bega“ praėjusiais metais gavo 22,97 mln. Eur pajamų –...

Logistika
2022.07.05
SAS pateikė prašymą skelbti bankrotą

Skandinavijos aviakompanija SAS, negalėdama grąžinti skolos, kreipėsi į JAV dėl bankroto procedūros, skelbia...

Logistika
2022.07.05
Netrukus planuojama pradėti dešimčių milijonų vertės „Rail Baltica“ tilto per Nerį statybas Premium

Dar šią vasarą ketinama pradėti europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ geležinkelio tilto per Nerį...

Statyba ir NT
2022.07.05
„Regitros“ valdybai vadovaus O. Mašalė 1

Naujai „Regitros“ valdybai vadovaus nepriklausoma jos narė, strateginio planavimo ir valdymo specialistė...

Vadyba
2022.07.05
Darbus Klaipėdos uoste pradeda didžiausias hidraulinis kranas Baltijos šalyse Verslo tribūna

Iš Suomijos į Klaipėdą uostą atplukdytas didžiausias Baltijos šalyse hidraulinis kranas „Mantsinen 300“,...

Sulėtinusi tempą Lietuvoje, „Hegelmann“ investuoja 10 mln. Eur į intermodalumą Premium

Iki 2019 m. rodžiusi tvirtą augimą Lietuvoje, pastaraisiais metais Vokietijos kapitalo „Hegelmann Group“...

Logistika
2022.07.05
Krovinių srautai per Rygos oro uostą dėl karo sumenko ketvirtadaliu

Krovinių srautai per Rygos oro uostą dėl Rusijos karo Ukrainoje sumenko 25% – mažiau nei prognozuotas...

Logistika
2022.07.04
Dėl atšaukiamų skrydžių atsistatydina „EasyJet“ vadovas

Jungtinės Karalystės pigių skrydžių bendrovei „EasyJet“ nesusitvarkant su iškilusia atšaukiamų skrydžių...

Logistika
2022.07.04
Muitinė: vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija auga ir dėl ES sankcijų

Pastaraisiais mėnesiais susidarančios ilgos vilkikų eilės pasienyje su Baltarusija dar labiau auga dėl...

Logistika
2022.07.04
Į vištidę pakviesta lapė ir nedžiuginanti pergalė 7

Gali būti, kad artimiausiais metais mes pamatysime dar vieną lietuviško transporto sektoriaus triumfą. Bet...

Nuomonės
2022.07.04
„Peugeot 408“: spjaukite į miesto visureigius Premium 8

Prancūzijos gamintojas pasiūlys elektrifikuotą sprendimą, skirtą nuo SUV tipo automobilių pavargusiems...

Automobiliai
2022.07.03
Paskelbtas konkursas vandens autobuso paslaugoms Danės upe teikti

Klaipėdos savivaldybės įmonė „Klaipėdos keleivinis transportas“ ieško, kas tris sezonus teiks vandens...

Logistika
2022.07.03
Automobilių pramonės mirtis Rusijoje ir stebuklingas „Volkswagen“ receptas Premium

Ekspertų teigimu, Rusijos automobilių pramonė, su kuria šalyje susiję virš 1 mln. darbo vietų, – miršta.

Pramonė
2022.07.03

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku