Reglamentavo „Uber“ veiklą: apibrėžė, kas ir kaip gali pavėžėti keleivius

    Publikuota: 2016-09-27
    Atnaujinta 2016-09-27 13:14
    Vilniuje pavežėjimo platformos „Uber“ kūrėjai atvėrė naujo biuro duris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
    svg svg
    Vilniuje pavežėjimo platformos „Uber“ kūrėjai atvėrė naujo biuro duris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
    „Verslo žinios“

    Seime antradienį pritarta Kelių transporto kodekso pakeitimams, kuriais reglamentuota, kaip turėtų būti teikiamos pavėžėjimo paslaugos.

    Parlamentarai skubos tvarka pritarė kodekso 7 ir 18 straipsnių pakeitimams bei papildymams.

    Pakeitimai apibrėžia, kad keleivių vežimą organizuoti gali fiziniai ir juridiniai asmenys, o keleiviai vežami gali būti ne tik taksi, bet ir įprastais lengvaisiais automobiliais.

    Nurodoma, kad vežant keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais, vežimo paslauga suteikiama arba keleiviui su vežėju sudarius rašytinę sutartį, arba dėl paslaugos susitarus tarpininkaujant keleivių vežimo organizatoriui. Sudarant susitarimą telekomunikacijų įrenginiais, duomenis apie tai keleivių vežimo organizatorius privalo pateikti kelių transporto kontrolės institucijoms.

    Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













    Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



     

    Taip pat Kelių transporto kodekse nurodoma, kad panorus teikti keleivių vežimo paslaugą, šį norą privaloma deklaruoti savivaldybės institucijai. Jei keleivius vežti nori fizinis asmuo, į savivaldybės instituciją privaloma kreiptis atsižvelgiant į gyvenamąją vietą.

    Taip pat kodekso papildymuose nurodoma, kad tiek fiziniai asmenys, vežantys keleivius lengvaisiais automobiliais, tiek veikiantys per keleivių vežimo organizatorius, privalo deklaruoti gaunamas pajamas iš šios veiklos Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI).

    Lengviau ir taksistams

    Sunkumų reglamuojant keleivių vežimo tvarką kilo tuomet, kai į Lietuvą žengė keleivių pavežėjimo platforma „Uber“. Atradusios spragų esamoje tvarkoje, keleivių pavėžėjimo paslaugos sudomino ir taksi bendroves, kurios suskubo kurti programėlių, leidžiančių susirasti ir užsisakyti auotmobilį.

    VŽ jau rašė, kad Taksi paslaugų teikėjų asociacija naujus vėjus rinkoje apibūdina kaip chaosą.

    „Teko matyti reklamą, kurioje skelbiama, kad ieškoma vairuotojų keleiviams pavėžėti, priima bet ką, nebūtinas net vairavimo stažas, važinėti teks automobiliu baltais numeriais ir t. t. Viena vertus, logiška – jeigu galima vieniems, kodėl turėtų būti negalima kitiems, – taksi bendrovės spraudžiasi į nišą, kurią atvėrė „Uber“ atėjimas. Kita vertus – visiškas chaosas“, – VŽ kalbėjo Ričardas Kriukovas, Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas.

    Labiausiai, pasak jo, taksi rinkos senbuves imtis keleivių pavėžėjimo veiklos masina mažesnės išlaidos. „Uber“ vairuotojai, norėdami vežti keleivius, privalo pasirūpinti individualios veiklos pažyma, tačiau jų automobiliams netaikomos tokios griežtos patikros normos, kaip kad pažymėtiems skiriamaisiais taksi ženklais.

    „Taksi automobilių techninė apžiūra vykdoma dažniau, teikiant taksi paslaugą 3–4 kartus tenka brangiau mokėti už privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą. Galiausiai automobilio likutinė vertė mažesnė, jei šis buvo pažymėtas taksi skirtu valstybiniu numeriu, nes visi šią informaciją mato, taksometrui taikoma metrologinė patikra. Tokių nemažai kainuojančių smulkmenų ir skirtumų yra labai daug. Taksi bendrovės, veikiančios pagal „Uber“ pavyzdį, turi mažiau išlaidų“, – aiškina pašnekovas.

    Kur kas lengviau imtis keleivių pavėžėjimo veiklos nei tapti taksi vairuotoju, nes, pavyzdžiui, Vilniuje taksistams privalomas ne mažesnis nei 3 metų vairavimo stažas, kvalifikacijos įskaita ir kvalifikacijos pažymėjimas.

    Visgi Kelių transporto kodekso pakeitimai atnešė lengvatų ir taksi rinkos žaidėjams, mat reikalavimas, kad vežimo paslaugas lengvaisiais taksi automobiliais teikiantys vežėjai gautų leidimą vežti keleivius, iš kodekso išnyko.

    Kodekso pataisose nurodoma, kad vežėjui užtenka pateikti deklaraciją apie savo ketinimus vykdyti veiklą savivaldybei ir leidimas yra laikomas išduotu nuo deklaracijoje nurodytos datos.

    Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

    Tema „Logistika“
    Norite pasiūlyti temą, turite pastabų ar klausimų?

    Parašykite redaktorių komandai arba vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt. Konfidencialumą užtikriname.

    Kinija nepatenkinta EK vykdomu jos elektromobilių tyrimu

    Kinijos vicepremjeras pareiškė, kad pirmadienį susitikęs su prekybos eurokomisaru pakartojo, jog Pekinas yra...

    Logistika
    2023.09.25
    „Eleport“ gavo 13,8 mln. Eur finansavimą elektromobilių stotelių plėtrai

    Estijos elektromobilių įkrovimo tinklo vystytoja „Eleport“ gavo 13,8 mln. Eur finansavimą – šalia svarbiausių...

    Logistika
    2023.09.25
    Krovinių vežimo atsisakiusi „Itella“ atsisuko į vietos rinką, keičia administravimo schemą Premium 13

    Tuo metu, kai Lietuvoje įsitvirtinusios siuntų tarnybos kovoja dėl tarptautinių siuntų, suomiško kapitalo...

    Logistika
    2023.09.25
    Skrydžiai į Londono Sičio oro uostą bus tęsiami ir po rugsėjo

    Dabartinė sutartis dėl skrydžių į Jungtinės Karalystės sostinėje esantį oro uostą baigia galioti rugsėjo 31...

    Logistika
    2023.09.25
    „Lietuvos geležinkelių“ korporatyvinių reikalų direktorius – A. Zubriakovas 5

    „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės korporatyvinių reikalų direktoriumi nuo pirmadienio dirba Aleksandas...

    Vadyba
    2023.09.25
    Kaune ruošiamasi statyti naują pėsčiųjų tiltą į Nemuno salą

    Kaune ruošiamasi statyti naują pėsčiųjų tiltą per upę nuo Aleksoto iki Nemuno salos – miesto savivaldybė...

    Verslo aplinka
    2023.09.23
    Seime siūloma galimybė kariuomenei pačiai apmokyti vairuotojus

    Siekiama, kad kariai, turintys B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, po parengiamųjų kursų gavę patvirtinantį...

    Logistika
    2023.09.23
    „Ryanair“ skrydžius karpo ne tik Lietuvoje, Dublinui grasina išsivežti net lėktuvus Premium 1

    Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“, neseniai tylomis sumažinusi savo siūlomų skrydžių iš Lietuvos oro uostų...

    Logistika
    2023.09.23
    Apskaičiavo, kaip sumažinti lėktuvų taršą: dėl visko kaltos danguje liekančios „uodegos“ Premium 1

    Po mirtį sėjančių stichijų įvairiose pasaulio vietose visuotinio atšilimo tema tampa vis aktualesnė. Ir nors...

    Logistika
    2023.09.22
    Verslininkų Eitučių Automuziejaus istorijos – apie Taksi parką, Nepalo karaliaus automobilį ir Kristiną Premium 1

    Automobilių muziejaus, viliojančio užsukti ir pasidomėti Lietuvos ir pasaulio motorizacijos istorija,...

    Laisvalaikis
    2023.09.22
    LTG siekia 46% branginti įkainius tranzitu per Klaipėdos uostą gabenamiems konteineriams

    Geležinkelių operatorius tikina, kad siūlomi tarifai nėra galutiniai, Susisiekimo ministerija dar neturi...

    Logistika
    2023.09.22
    Raudonas šviesoforas vandeniliui transporte: „Shell“ atsisako 40 mln. USD paramos, Danija lieka be kolonėlių Premium 34

    Nors gali pasirodyti keistai, žaliojo vandenilio gamyba, panaudojant iš atsinaujinančių energijos šaltinių...

    Energetika
    2023.09.22
    „Enefit“, „Elektrum“ ir „Ignitis“: nauji elektromobilių įkrovimo projektai ir galingiausia stotelė 3

    Estijos ir Latvijos elektros energijos gamintojai Lietuvoje per artimiausius dvejus metus žada...

    Logistika
    2023.09.21
    Stambulą pasiekė pirmas laivas su Ukrainos grūdais po Rusijos pasitraukimo iš susitarimo

    Stambulą ketvirtadienį pasiekė pirmasis grūdus plukdantis laivas, išplaukęs iš Ukrainos po to, kai Rusija...

    Verslo aplinka
    2023.09.21
    Lietuvos paštas plečia paštomatų tinklą į visas Baltijos šalis

    2024-ųjų pavasarį Latvijoje ir Estijoje veiks apie 300 „LP Express“ paštomatų – plėtrai numatoma skirti per 4...

    Logistika
    2023.09.21
    Organizuoti nusikaltėliai taikosi į krovinius, ieškodami silpniausių apsaugos vietų Premium 5

    Šešiaženklėmis sumomis vertinami kroviniai pasisavinami su visomis transporto priemonėmis arba tiesiog iš...

    Logistika
    2023.09.21
    HISK gavo už 7 mln. Eur vertės užsakymą rekonstruoti kelio Vilnius–Utena ruožą 25

    Kelio Vilnius–Utena atkarpą Utenoje rekonstruos bendrovė HISK (buvę „Panevėžio keliai“) – su ja šią savaitę...

    Statyba ir NT
    2023.09.21
    Pergalinga asortimento strategija: kodėl „Knygos.lt“ prekių gausumu lenkia „Pigu“ Premium

    Supratimas apie tai, kokia asortimento strategija yra veiksmingiausia, priklauso nuo kategorijos, kurioje...

    Prekyba
    2023.09.21
    Prekiniame laive prie Rumunijos Dunojaus uosto nugriaudėjo sprogimas

    Rumunijos pareigūnai pranešė, kad anksti trečiadienį netoli Dunojaus uosto Sulinos prekiniame laive...

    Logistika
    2023.09.20
    Kelionių organizatoriai per pusmetį pajamas augino 47%, pelną – 3,7 karto

    Turizmo sektoriaus įmonių rezultatus pateikusi šio verslo atstovė pajamų augimą aiškina didėjusiu skrydžių...

    Logistika
    2023.09.20

    Verslo žinių pasiūlymai