Reglamentavo „Uber“ veiklą: apibrėžė, kas ir kaip gali pavėžėti keleivius

Publikuota: 2016-09-27
Atnaujinta 2016-09-27 13:14
Vilniuje pavežėjimo platformos „Uber“ kūrėjai atvėrė naujo biuro duris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
svg svg
Vilniuje pavežėjimo platformos „Uber“ kūrėjai atvėrė naujo biuro duris. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Seime antradienį pritarta Kelių transporto kodekso pakeitimams, kuriais reglamentuota, kaip turėtų būti teikiamos pavėžėjimo paslaugos.

Parlamentarai skubos tvarka pritarė kodekso 7 ir 18 straipsnių pakeitimams bei papildymams.

Pakeitimai apibrėžia, kad keleivių vežimą organizuoti gali fiziniai ir juridiniai asmenys, o keleiviai vežami gali būti ne tik taksi, bet ir įprastais lengvaisiais automobiliais.

Nurodoma, kad vežant keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais, vežimo paslauga suteikiama arba keleiviui su vežėju sudarius rašytinę sutartį, arba dėl paslaugos susitarus tarpininkaujant keleivių vežimo organizatoriui. Sudarant susitarimą telekomunikacijų įrenginiais, duomenis apie tai keleivių vežimo organizatorius privalo pateikti kelių transporto kontrolės institucijoms.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Taip pat Kelių transporto kodekse nurodoma, kad panorus teikti keleivių vežimo paslaugą, šį norą privaloma deklaruoti savivaldybės institucijai. Jei keleivius vežti nori fizinis asmuo, į savivaldybės instituciją privaloma kreiptis atsižvelgiant į gyvenamąją vietą.

Taip pat kodekso papildymuose nurodoma, kad tiek fiziniai asmenys, vežantys keleivius lengvaisiais automobiliais, tiek veikiantys per keleivių vežimo organizatorius, privalo deklaruoti gaunamas pajamas iš šios veiklos Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI).

Lengviau ir taksistams

Sunkumų reglamuojant keleivių vežimo tvarką kilo tuomet, kai į Lietuvą žengė keleivių pavežėjimo platforma „Uber“. Atradusios spragų esamoje tvarkoje, keleivių pavėžėjimo paslaugos sudomino ir taksi bendroves, kurios suskubo kurti programėlių, leidžiančių susirasti ir užsisakyti auotmobilį.

VŽ jau rašė, kad Taksi paslaugų teikėjų asociacija naujus vėjus rinkoje apibūdina kaip chaosą.

„Teko matyti reklamą, kurioje skelbiama, kad ieškoma vairuotojų keleiviams pavėžėti, priima bet ką, nebūtinas net vairavimo stažas, važinėti teks automobiliu baltais numeriais ir t. t. Viena vertus, logiška – jeigu galima vieniems, kodėl turėtų būti negalima kitiems, – taksi bendrovės spraudžiasi į nišą, kurią atvėrė „Uber“ atėjimas. Kita vertus – visiškas chaosas“, – VŽ kalbėjo Ričardas Kriukovas, Taksi paslaugų teikėjų asociacijos vadovas.

Labiausiai, pasak jo, taksi rinkos senbuves imtis keleivių pavėžėjimo veiklos masina mažesnės išlaidos. „Uber“ vairuotojai, norėdami vežti keleivius, privalo pasirūpinti individualios veiklos pažyma, tačiau jų automobiliams netaikomos tokios griežtos patikros normos, kaip kad pažymėtiems skiriamaisiais taksi ženklais.

„Taksi automobilių techninė apžiūra vykdoma dažniau, teikiant taksi paslaugą 3–4 kartus tenka brangiau mokėti už privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą. Galiausiai automobilio likutinė vertė mažesnė, jei šis buvo pažymėtas taksi skirtu valstybiniu numeriu, nes visi šią informaciją mato, taksometrui taikoma metrologinė patikra. Tokių nemažai kainuojančių smulkmenų ir skirtumų yra labai daug. Taksi bendrovės, veikiančios pagal „Uber“ pavyzdį, turi mažiau išlaidų“, – aiškina pašnekovas.

Kur kas lengviau imtis keleivių pavėžėjimo veiklos nei tapti taksi vairuotoju, nes, pavyzdžiui, Vilniuje taksistams privalomas ne mažesnis nei 3 metų vairavimo stažas, kvalifikacijos įskaita ir kvalifikacijos pažymėjimas.

Visgi Kelių transporto kodekso pakeitimai atnešė lengvatų ir taksi rinkos žaidėjams, mat reikalavimas, kad vežimo paslaugas lengvaisiais taksi automobiliais teikiantys vežėjai gautų leidimą vežti keleivius, iš kodekso išnyko.

Kodekso pataisose nurodoma, kad vežėjui užtenka pateikti deklaraciją apie savo ketinimus vykdyti veiklą savivaldybei ir leidimas yra laikomas išduotu nuo deklaracijoje nurodytos datos.

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Norite pasiūlyti temą, turite pastabų, pasiūlymų ar klausimų? Parašykite „Verslo žinių“ redaktoriams.

Jei norite suteikti konfidencialios informacijos, rašykite vyr. redaktoriui rolandas.barysas@verslozinios.lt

„Der Spiegel“: EK leis Maskvai į Kaliningradą vežti visas prekes, bet ribotais kiekiais

Europos Komisija (EK) planuoja paskelbti išaiškinimą, kuris panaikins tranzito iš Rusijos per Lietuvą į...

Logistika
2022.07.01
Birželį naujų automobilių registravimas sumažėjo 23,7%

Lietuvos naujų lengvųjų automobilių registravimas šiemet birželį, palyginti su tuo pačiu metu pernai, smuko...

Logistika
2022.07.01
Pernai bendrovės „Bolt“ nuostolis išaugo iki 547,2 mln. Eur

„Bolt“ prekės ženklą naudojantis Estijos startuolis „Bolt Technology“ 2021-aisiais patyrė 547,2 mln. Eur...

Logistika
2022.07.01
„Bloomberg“: naujame ES sankcijų pakete turėtų atsirasti patikslinimai dėl tranzito į Kaliningradą 2

Europos Sąjunga pradėjo rengti naują sankcijų Rusijai paketą, kuris turėtų apimti embargą jos aukso pasiūlai,...

Verslo aplinka
2022.07.01
„Omniva“ investuoja 40 mln. Eur – statys siuntų paskirstymo terminalą Kaune Premium 11

Siuntų UAB „Omniva LT“ Kauno laisvojoje ekonominėje zonoje (LEZ) statys savo siuntų terminalą, kuris turėtų...

Logistika
2022.07.01
ES investuos 5,4 mlrd. Eur į transporto infrastruktūrą, tarp projektų – ir „Rail Baltica“

Europos Komisija atrinko 135 transporto infrastruktūros projektus, kuriems bus suteiktos ES dotacijos. Tarp...

Logistika
2022.07.01
Vidaus vandens kelių direkcija įvykdė pertvarką – tapo akcine bendrove

Valstybės valdoma Vidaus vandens kelių direkcija nuo penktadienio tapo akcine bendrove.

Logistika
2022.07.01
Lietuvos oro uostuose atšaukiamų skrydžių skaičius nedidelis – apie 1%

Kai kuriems Europos oro uostams nebespėjant aptarnauti padidėjusių keleivių srautų bei fiksuojant išaugusius...

Logistika
2022.07.01
Autonominis laivas perplaukė Atlantą

Robotinis laivas be įgulos „Mayflower“, pakartojęs anglų kolonistų 1620 metų kelionę laivu „Mayflower“,...

Logistika
2022.07.01
VŽ klausomiausi podkastai birželį

Pateikiame daugiausia „Verslo žinių“ prenumeratorių dėmesio sulaukusių podkastų TOP 10.

Laisvalaikis
2022.07.01
S. Skvernelis: dėl sankcijų Kaliningrado tranzitui Lietuva išsišoko 59

Lietuva interpretavo Europos Sąjungos (ES) sankcijų vykdymą ir išsišoko iš Bendrijos politikos, teigia...

Verslo aplinka
2022.07.01
Apeiti sankcijas: į gudrias schemas įpainiotos ir Baltijos šalys Premium

Išradingumui, siekiant apeiti Rusijai taikomas sankcijas, nėra ribų. Ir tai daro ne tik pačios Rusijos, bet...

Pramonė
2022.07.01
Privatūs lėktuvai: godumo simbolis ar nauda verslui Premium

Ekspertai teigia, kad privatūs lėktuvai leidžia greitai įvertinti konkretaus asmens vidinius instinktus...

Vadyba
2022.06.30
Sankcijų spaudžiama Kaliningrado sritis pergrupuoja tiekimo grandines Premium

Nuo Vakarų importo priklausantis Rusijos eksklavas ieško būdų užsitikrinti ekonomikai reikiamą 20 mln. t per...

Logistika
2022.06.30
ES ir Ukraina pasirašė susitarimą, palengvinantį krovinių gabenimą keliais

Ukraina pasirašė „bevizio režimo“ dėl krovinių gabenimo susitarimą su Europos Sąjunga (ES).

Logistika
2022.06.30
„Equite“ vietoje „Pieno žvaigždžių“ sandėlių Vilniuje mato gyvenamuosius namus

Verslininko Viliaus Kavaliausko investicijų bendrovė „Equite“, užbaigusi vienos didžiausių pieno perdirbimo...

Statyba ir NT
2022.06.30
Po Rusijos priekaištų dėl Svalbardo Norvegija atsakė, kad jokių sutarčių nepažeidžia

Norvegija nepažeidžia šimtmečio senumo sutarties dėl Svalbardo salyno Arktyje, blokuodama Rusijos krovinių...

Verslo aplinka
2022.06.30
Minskas siekia atnaujinti keleivinių traukinių eismą į Vilnių, Lietuva prašymus atmeta 1

Minskui pareiškus pageidavimą atnaujinti prieš dvejus metus nutrauktą keleivinį susisiekimą geležinkeliais su...

Logistika
2022.06.30
Lietuvos vežėjai: Vakarų kompanijoms konkuruoti su verslais iš Europos periferijos lengva nebus Premium 4

Palaipsniui įsigaliojančios Europos Sąjungos (ES) Mobilumo paketo nuostatos keičia visos Europos transporto...

Logistika
2022.06.30
Birželį pradėti ir baigti NT projektai Premium

Birželį Vilniuje pradėtos naujų daugiabučių, bendro gyvenimo būsto, biurų pastato statybos, Kaune ir...

Statyba ir NT
2022.06.30

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku