Didžiausia pasaulyje laivybos grupė atsinaujina – skyla į dvi dalis

Publikuota: 2016-09-22

Danijos „Moller-Maersk“, didžiausia pasaulyje laivybos grupė, reaguodama į krovinių gabenimo rinkoje tvyrančią įtampą, skelia konglomeratą į dvi atskiras – transporto ir energetikos – dalis. Daugiau nei šimtą metų veikiančios kompanijos istorinę pertvarką paskatino nuosmukis tiek laivybos, tiek naftos sektoriuje.

„Maersk Line“, pagrindinė konglomerato bendrovė ir didžiausia pasaulyje konteinerinės laivybos operatorė, taps pagrindine Transporto ir logistikos padalinio bendrove, paskelbė „Maersk“ grupė. Konglomerato verslai, susiję su nafta, bus suburti į Energetikos padalinį.

„Maersk“ kol kas tiksliai neįvardijo, ar ateityje naftos verslas liks konglomerato sudėtyje, ar bus parduodamas.

„Maersk“ valdyba mano, kad naftos ir su tuo susijusiems verslams ateityje prireiks skirtingų sprendimų, „įskaitant turto, atskirai ar grupėmis, atskyrimą nuo „Moeller-Maersk“ bendrų įmonių, susijungimų ar pardavimo biržoje forma“. Taip bus siekiama optimizuoti „Maersk“ energetikos verslą ir sustiprinti jo pozicijas Šiaurės jūroje, teigia kompanija. Galutinis sprendimas bus priimtas per 24 mėnesius, pranešime teigia kompanija.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Savo ruožtu „Maersk Line“ tikslas – didinti rinkos dalį, vidiniu augimu ar per įsigijimus, nurodo konglomeratas.

„Pramonės sritys, kurioje mes veikiame, yra labai skirtingos, abi susiduria su skirtingomis veiklos sąlygomis ir konkurencinėmis aplinkomis“, – „Maersk Group“ pranešime buvo cituojamas Michaelis Pramas Rasmussenas, konglomerato valdybos pirmininkas.

Transporto ir krovinių gabenimo atskyrimas nuo energetikos leis abiem verslams susitelkti į būtent jiems svarbias rinkas, pridūrė jis.

Tęsinys – po lentele

infogr.am::08455fe2-9356-4388-bdda-f2e1d8a9779c

Investuotojai teigiamai įvertino pastangas pertvarkyti laivybos milžinę – „Maersk“ akcijos, kai žinia buvo paskelbta, ūgtelėjo 4,2%; iš viso per šiuos metus kompanijos akcijos brango 14% ir dabar vienos akcijos vertė siekia apie 10.200 Danijos kronų (1.368,23 Eur).

Investuotojų manymu, kompanija bus vertingesnė, kai atskiros jos dalys bus išlaisvintos iš konglomerato struktūros, rašo „Bloomberg“. Pasak analitikų, konglomerato sandaros esmė – jei vienam padaliniui sekasi prasčiau, jo praradimus turėtų kompensuoti kiti verslai. Tačiau „Maersk“ atveju rezultatai ėmė prastėti dviejuose pagrindiniuose veiklos sektoriuose – naftos ir krovinių gabenimo.

„Tiek konteinerinės laivybos, tiek naftos sektorius dirba sunkiausiomis sąlygomis per istoriją. Mėginimas vienu metu dirbti ir laivybos, ir energetikos versle nepasiteisino“, – dienraščiui „Financial Times“ anksčiau komentavo Davidas Kerstensas, investicinės bankininkystės bendrovės „Jefferies“ analitikas.

Kad didžiulė grupė gali būti padalyta, dar birželį užsiminė „Maersk“ grupės valdybos pirmininkas p. Rasmussenas. Beje, tą pačią dieną jis atleido ankstesnį vykdomąjį vadovą Nilsą Smedegaardą Anderseną.

Dar vadovaujant p. Andersenui, „Maersk“ pardavė turto, nesusijusio su nafta ar laivyba, įskaitant turimus „Danske Bank“ ir prekybos kompanijos akcijų paketus. Vis dėlto ankstesnis vadovas gynė konglomerato struktūrą ir teigė, kad įvairūs verslai gali turėti naudos iš sinergijos grupės viduje.

Naujasis vadovas Sorenas Skou, kuriam teko užduotis padalyti grupę, pabrėžia, kad dabartinis sprendimas leis tiek naftos, tiek transporto verslui užimti augimui palankias ir lankstesnes pozicijas.

Įmonės ieško sprendimų

Apie konglomerato padalijimą „Maersk“ pranešė tuo metu, kai konteinerinės laivybos sektoriuje matomas konsolidacijos procesas – kompanijos, sujungdamos jėgas, siekia sumažinti išlaidas ir padidinti konkurencingumą. Ne visoms kompanijoms sekasi rasti tinkamą sprendimą: pirmąja didele auka šiame sektoriuje tapo Pietų Korėjos „Hanjin Shipping Co.“, ji pradėjo interesų apsaugos dėl bankroto bylą. Įmonei tapus nemokiai ir uostams atsisakius priimti jos laivus, jūroje įstrigo daugiau nei 500.000 jūrinių konteinerių su užsakovams skirtomis prekėmis, kurių vertė – 14,5 mlrd. USD (13 mlrd. Eur).

infogr.am::84e0b4d8-09bc-4605-8f76-ac57bc3a389d

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Bandomuoju traukiniu iš Ukrainos į Lietuvą atvežtas gyvuliams skirtas lizinas

Ketvirtadienį iš Ukrainos grįžęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) krovinių vežimo bendrovės „LTG...

Logistika
11:58
„Invega“ paskolos itin daug susidomėjimo iš vežėjų nesulaukė Premium

Pirmadienį baigėsi terminas teikti paraiškas „Invega“ teikiamoms lengvatinėms paskoloms apyvartinėms lėšoms...

Logistika
13:27
Lietuva pasirašė susitarimą su Azerbaidžanu dėl tarptautinio vežimo keliais

Susitarimu siekiama paskatinti susisiekimą tarp abiejų šalių ir plėtoti Kiniją su Europa jungiantį naują...

Logistika
12:36
Nuleido VVĮ naujus tikslus, o valdybose švilpauja vėjai Premium

Vyriausybė šią savaitę patvirtino siektinus valstybės valdomų įmonių (VVĮ) finansinius tikslus 2022–2024 m.,...

Finansai
11:07
Pernai 40% augusi „Arijaus“ grupė parduoda verslą Baltarusijoje

Krovinių gabenimo ir ekspedijavimo grupė „Arijus“ šiemet ketina parduoti įmonę  Baltarusijoje ir pasitraukti...

Logistika
09:26
„Regitros“ pajamos pernai augo 8% 2

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais gavo 24,5 mln. Eur pajamų – 8% daugiau nei 2020 metais.

Logistika
08:38
Dekarbonizuojant Klaipėdos uostą vizijos neužtenka, reikia verslo iniciatyvų Premium 2

Reaguodamas į ES nustatytą žaliąjį kursą, Klaipėdos uostas pristatė žaliąją uosto koncepciją. Ekspertai sako,...

Logistika
05:45
M. Skuodis: išvežti Ukrainos grūdus per Lenkiją ir Lietuvą – sudėtinga 5

Bandydamos padėti Ukrainai išvežti pernykštį grūdų derlių Lietuva ir Lenkija patiria didelių sunkumų, sako...

Logistika
2022.05.18
„MyBee“ platforma iš „Citadele“ pasiskolino 4,5 mln. Eur 1

Skelbiama, kad paskola leis praplėsti ilgalaikės automobilių nuomos parką ir pasiūlyti įvairesnių modelių.

Logistika
2022.05.18
„Girteka“ plečiasi į Sakartvelą

Kitais metais „Girteka“ ketina Tbilisyje atidaryti biurą, įkurti paslaugų centrą, sukurti per 300 darbo vietų.

Logistika
2022.05.18
Prekyba naujais automobiliais ES vėl pasiekė dugną

Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA) konstatuoja, kad pasiektas rezultatas buvo blogesnis tik...

Automobiliai
2022.05.18
Latvijos geležinkeliai šiemet pervežė 20,3% daugiau krovinių

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių – 20,3% daugiau nei...

Logistika
2022.05.18
Lietuvos pašto vadovė: reikia ne bijoti prarasti klientus, o rasti su jais dialogą Premium 11

Dėl kritusių pašto paslaugų apimčių Lietuvos paštas, pernai patyrė 6,4 mln. Eur grynojo nuostolio ir planuoja...

Logistika
2022.05.18
Pandeminis bumas baigėsi: daliai banginių tenka susidurti su realybe Premium

„Zoom“, „Uber“, „Amazon“ – tai yra tik maža dalis technologijų kompanijų, kurių veiklą iš pagrindų supurtė...

Inovacijos
2022.05.18
Pagalbai – valstybės kišenė arba sugebėjimas prisitaikyti 2

Rusijos pradėtas karas Ukrainoje ir dėl jo Rusijai bei Baltarusijai paskelbtos sankcijos tapo paskutiniais...

VŽ požiūris
2022.05.18
Bandomasis „LTG Cargo“ traukinys jau grįžta iš Ukrainos į Lietuvą

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)  traukinys su...

Logistika
2022.05.17
„Wizz Air“ ketina įkurti oro linijų bendrovę Maltoje

Vengrijos oro bendrovė „Wizz Air“ skelbia planuojanti įkurti naują oro linijų bendrovę Maltoje.

Logistika
2022.05.17
LTG profsąjunga: dalį atleidžiamų darbuotojų žada įdarbinti geležinkelių subrangovų įmonės

Valstybės valdoma „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupė apie atleidimą įspėjo 1.950 darbuotojų. Artūras...

Logistika
2022.05.17
„Helisota“ atleis dar 19 darbuotojų

Gedimino Žiemelio kontroliuojamos aviacijos verslo grupės „Avia Solutions Group“ valdoma rusiškų...

Logistika
2022.05.17
„RB Rail“: Rusijos karas keičia požiūrį į „Rail Baltica“ 3

Anksčiau vertintas kaip ekonominis transporto koridorius, dabar tarptautinis europinės vėžės geležinkelio...

Logistika
2022.05.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku