Vežėjų padangėje – nuosaikus optimizmas

Publikuota: 2016-09-20
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Redakcijos nuomonė

Šalies transporto ir logistikos sektorius, gana ilgą laiką strigęs vis naujų problemų spūstyse, pamažu atsigauna ir didina veiklos pagreitį – tai rodo šių metų pirmojo pusmečio pardavimo pajamų statistika. Aktyvėjantis vartojimas ir investicijos euro zonoje teikia vilčių dėl eksporto plėtros ir signalizuoja apie optimistiškesnę transportininkų ateitį. Jau dabar Lietuvoje yra įmonių, kurios pardavimo pajamas padidino kone 90% – ypač tos, kurios dirba su Vakarų Europos šalimis.

Ne pačius geriausius laikus pernai išgyvenusios pasaulio transporto ir logistikos kompanijos šiemet, stabilizuojantis rinkoms, pajuto pamažu gerėjančią būklę – ne išimtis ir Lietuvos transporto bei logistikos sektorius. Atsigavimą lemia ne tik atgyjantis eksportas, bet ir pačių įmonių pastangos. Pasak Jekaterinos Rojakos, DNB bankų grupės vyriausiosios ekonomistės Baltijos šalims, Lietuvos vežėjai intensyviai investavo į transporto priemonių atnaujinimą, tai leido jiems dar labiau išplėsti savo paslaugas Vakarų Europoje ir greičiau išsilaižyti žaizdas dėl krovinių srauto į Rusiją sumažėjimo.

Transporto įmonių vadovai tikina, kad šiemet Europoje nebėra tokio stipraus kainų dempingavimo, koks buvo jaučiamas pernai, kai anksčiau Rusijoje dirbę vežėjai perorientavo savo veiklą į Vakarus ir čia ėmė siūlyti gerokai mažesnius pervežimų įkainius, nei buvo nusistovėję rinkoje.

Tiesa, kai kuriose Vakarų šalyse vežėjams mėginama statyti kliūtis: Prancūzija kitų ES šalių vežėjams nustatė vienodo darbo užmokesčio ir daugybę kitų reikalavimų. Panašūs reikalavimai nuo pernai galioja ir Vokietijoje. Šių dviejų didžiųjų ES valstybių veiksmai vertinami kaip protekcionizmas, o Europos Komisija pradėjo prieš jas teisinius veiksmus, tačiau vežėjams kol kas tenka taikstytis su minėtų valstybių įsivestais reikalavimais. O tai gerokai apsunkina konkuravimo galimybes. Vežėjai apgailestauja, kad, užuot pasistengusios euro zonoje turėti kuo mažiau ribojimų ir naudotis bendra rinka kaip stiprybe prieš kitus, kai kurios ES šalys įveda atskirus reguliavimus. Vežėjai taip pat baiminasi, kad labiausiai į eksportą orientuoto šalies transporto sektoriaus konkurencingumą gali paveikti ir „Brexit“ – didėjančią įtampą ir konkurenciją Vakarų valstybėse gali dar labiau sustiprinti iš Didžiosios Britanijos besitraukiantys vežėjai.

Nemokami naujienlaiškiai į savo el. pašto dėžutę:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 

Konkurencinė aplinka Vakaruose išlieka arši, koją kiša ir didėjančios darbo jėgos sąnaudos – sparčiau nei ES augantis vidutinis darbo užmokestis Lietuvoje mažina mūsų šalies vežėjų konkurencingumą. Tačiau aktyviai ieškančios sprendimų įmonės jau skina sėkmės derlių – pavyzdžiui, šiandien VŽ puslapiuose minima Kaune įsikūrusi transporto ir ekspedijavimo bendrovė „Hegelmann transporte“ (HT) pardavimo pajamas pirmąjį pusmetį padidino 89% – iki 43,4 mln. Eur, jos pelnas ūgtelėjo 50%. Įmonė dirba tik su Vakarų Europos šalimis – ten atsigaunanti ekonomika kilstelėjo ir transporto sektoriaus rodiklius. Bendrovė padidino savo transporto parką, priėmė daugiau darbuotojų. „Planai antrajam pusmečiui ne mažiau ambicingi, kol ekonomika stiebiasi, augame ir mes. Sėkmės priežastis paprasta – daug dirbame, stengiamės būti lankstesni, greitesni, daug investuojame į žmones, sutelkiame juos siekti bendrų įmonės tikslų“, – pasakoja Tomas Jurgelevičius, HT vadovas.

Regis, stebuklingų ingredientų jų receptas neturi – tiesiog įmonė aktyviai ieško geriausių sprendimų ir juos radusi įgyvendina. Panašius būdus besirenkantys transporto sektoriaus atstovai taip pat skelbia geresnius veiklos rodiklius – bendrovės investuoja, plečia arba atnaujina parkus, įsitvirtina naujose rinkose. Kitos išeities nėra – juk kelią įveikia tik einantis.

REDAKCINIS STRAIPSNIS (vedamasis) - redakcijos nuostatas atspindintis, jos vardu parašytas, neretai nenurodant konkretaus autoriaus, rašinys, dažnai atsiliepiantis į kokius nors įvykius, paaiškėjusius faktus, tendencijas. Būdinga nedidelė, neretai vienoda visiems leidinio redakciniams straipsniams apimtis, glaustas minčių dėstymas, tezių pobūdžio argumentacija, naudojami publicistinės retorikos elementai. Įprasta pateikti išvadas, apibendrinimus, atspindinčius redakcijos nuostatas. / Žurnalistikos enciklopedija /

Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas – asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos „Verslo žiniose“, „Sodros“, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.

Tema „Logistika“
Baltijos jūros rytinės pakrantės regione Klaipėdos uostas pagal krovą išliko ketvirtas

Klaipėdos uostas, per šių metų keturis mėnesius perkrovęs 12,6 mln. t krovinių, tarp kitų Baltijos jūros...

Logistika
17:05
ES vieneriems metams atšaukia muitus visam Ukrainos eksportui

Europos Sąjungos (ES) Taryba antradienį priėmė reglamentą dėl laikino Bendrijos prekybos su Ukraina...

„Sirin Development“ sukirto rankomis su „Kesko Senukais“ dėl sandėlių nuomos Rygoje

Su „Girtekos“ grupe susijusi industrinio nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“...

Draudimas rusams pirkti NT ir investuoti į fondus Lietuvoje sukrėtimo nežada, bet tikrintojams bus reikalų Premium

Europos Parlamentui svarstant šeštąjį sankcijų paketą, kuriame numatytas draudimas Rusijos piliečiams Europos...

50% pajamas pernai didinusi „CityBee“ ieško naujų automobilių Premium 4

Didžiausia trumpalaikės nuomos platforma Baltijos šalyse pernai pasiekė istorinį pajamų rekordą, toliau...

Logistika
05:45
Į Šeštokus atvyko antrasis traukinys iš Ukrainos

Pirmadienį į Šeštokus Lietuvos ir Lenkijos pasienyje atvyko antrasis bandomasis traukinys iš Ukrainos,...

Logistika
2022.05.23
Dviratininkų ir viešojo transporto eismas nuo birželio vyks kiek kitaip: įsigalioja keli nauji KET pakeitimai

Pirmąją vasaros dieną įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, labiausiai aktualūs dviračių,...

Logistika
2022.05.23
„Orlen Lietuva“: esame sukaupę bitumo atsargų Premium 1

Remontui sustabdyta Mažeikių naftos perdirbimo AB „Orlen Lietuva“ ramina, kad dėl bitumo stygiaus nutraukti...

Pramonė
2022.05.23
J. Adomavičius: sunku uždaryti įmonę Rusijoje, kai du mūsų akcininkai sėdi Baltarusijos kalėjime Premium 1

Jurgis Adomavičius, muitinės tarpininko paslaugas teikiančios įmonės „Bunasta“ vadovas, VŽ podkaste pasakoja,...

Logistika
2022.05.23
Vis dar į Rusiją važiuojantys vežėjai užsakymų turi ir iki metų galo Premium 5

ES pritaikė sankcijas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams, tačiau veidrodinių sankcijų Rusija neįvedė. Todėl šia...

Logistika
2022.05.23
Tiekimo problemos privertė „Harley-Davidson“ stabdyti dalį gamybos

Motociklų gamintoja „Harley-Davidson“ paskelbė dviem savaitėms Jungtinėse Amerikos Valstijose sustabdžiusi...

Pramonė
2022.05.22
Programišiai kelia grėsmę pasaulio maisto tiekimo grandinėms

Išmanūs ūkiai, kuriuose žmones vis dažniau pakeičia technologijos, gali tapti programišių taikiniu. Dėl to...

Inovacijos
2022.05.22
Už 135 mln. Eur parduotas 1955-ųjų „Mercedes“

1955-ųjų laidos „Mercedes-Benz“, viena iš vos dviejų egzistuojančių tokio modelio mašinų, šį mėnesį aukcione...

Automobiliai
2022.05.22
Į dviračių saugyklas Tauragėje investuota per 700.000 Eur 23

Tauragėje pradėjo veikti dviračių saugyklos. Panašūs darnaus judumo projektai pasaulyje – ne naujiena,...

Gazelė
2022.05.22
Kaliningrado pramonė: patiriame kolosalius sunkumus Premium 8

Kaliningrado metalo apdirbimo įmonės susiduria su „kolosaliais logistikos sunkumais“. Europos uostuose...

Pramonė
2022.05.22
„VW Taigo“: kaip detalės keičia paveikslą Premium

Ne itin reikšmingais pokyčiais nuo „VW T-Cross“ besiskiriantis krosoveris sukuria visiškai naujo automobilio...

Automobiliai
2022.05.21
VVT pateikė ieškinį dėl darbuotojų sutarčių stabdymo

„Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) penktadienį pateikė ieškinį teismui dėl daugiau nei trečdalio...

Vadyba
2022.05.20
LTG nekeičia planų atleisti beveik 2.000 darbuotojų

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas sako, kad planas atleisti beveik 2.000 darbuotojų...

Logistika
2022.05.20
„Moller auto“ pelnas pernai augo 2,5 karto 1

„Volkswagen“ automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller Auto“ praėjusiais metais gavo 75,3 mln. Eur...

Finansai
2022.05.20
Ateitis su 5G pagal „Ericsson“: kas laukia žmonių ir verslo Premium

5G ryšys dažnai yra pristatomas kaip technologija, kuri daugiausia naudos atneš verslui. Tai bent iš dalies...

Inovacijos
2022.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Valdyti Sutinku