Lietuva pradeda įgyvendinti antrąjį „Rail Baltica“ etapą

Projekto Rail Baltica pirmą etapą sėkmingai įgyvendinusi Lietuva imasi ir antro žingsnio pradedamas europinės vėžės geležinkelio linijos tiesimas nuo Kauno iki Lietuvos/Latvijos valstybių sienos, praneša Susisiekimo ministerija.
Bendrovės Lietuvos geležinkeliai valdybai pritarus, pradedami rangos darbai Rail Baltica ruože JiesiaRokai. Lapkričio mėnesį taip pat numatome skelbti rangos darbų konkursą europinei geležinkelio vėžei atkarpoje RokaiPalemonasKaunas įrengti. Viešųjų pirkimų dokumentai parengti ir baigiami derinti su atsakingomis institucijomis, išplatintame pranešime spaudai cituojamas Saulius Girdauskas, susisiekimo viceministras.
Projekto rangos darbams ir rangos darbų techninei priežiūrai atlikti iš viso numatyta skirti 88,27 mln. Eur. Rail Baltica veiklas numatoma iš dalies finansuoti Europos infrastruktūros tinklų priemonės (EITP) transporto sektoriuje lėšomis (85%). Kitą finansavimo dalį (15%) planuoja skirti AB Lietuvos geležinkeliai.
Liepos mėnesį ES Rail Baltica darbams Lietuvoje patvirtino beveik 191 mln. Eur, pernai tam skirti 106 mln. Eur.
Darbai vyks etapais
Iš pradžių bus atliekami esamo geležinkelio ruožo RokaiPalemonasKaunas rekonstrukcijos darbai geležinkelio atkarpoje KaunasPalemonas. Po to planuojama rekonstruoti geležinkelio ruožą PalemonasRokai. Čia rangos darbai vyks keliais etapais: ruožuose Palemono stotis Kauno hidroelektrinė (HE), Kauno HE ribose ir geležinkelio atkarpoje Kauno HE Rokai.
2015 m. Lietuvoje buvo baigta geležinkelio vėžės statyba nuo Lenkijos/Lietuvos valstybių sienos iki Kauno centrinės stoties ir pradėti parengiamieji Rail Baltica antrojo etapo darbai. Buvo pradėtas rengti europinės geležinkelio vėžės nuo Kauno iki Lietuvos/Latvijos valstybių sienos specialusis planas, strateginis poveikio aplinkai ir poveikio aplinkai šioje atkarpoje vertinimas. Šią veiklą numatoma baigti iki šių metų pabaigos.
VŽ rašė, jog rugsėjo pradžioje Lietuva, Latvija ir Estija po Europos Komisijos (EK) pažertų pastabų bei tarpusavio kaltinimų susitarė, kokia tvarka vykdys viešuosius pirkimus, skirtus europinės vėžės Rail Baltica statyboms. Tada pranešta, kad sutartį tikimasi pasirašyti iki rugsėjo 30 d.
Rail Baltica tai tarptautinis transporto projektas, kuris kokybiška geležinkelio linija sujungs Varšuvą, Kauną, Vilnių, Rygą, Taliną ir, pasitelkus geležinkelio keltą, Helsinkį.
Visą Rail Baltica projektą nuo Lietuvos/Lenkijos sienos iki Talino planuojama užbaigti iki 2024 metų. Bendra vėžės nuo Kauno iki Talino vertė, įvairiais skaičiavimais, sieks iki 5,2 mlrd. Eur. Lietuvoje atkarpos ilgis siekia 366 km čia bus statomas ne tik kelias nuo Kauno iki Latvijos sienos, bet ir atšaka nuo Kauno iki Vilniaus.
Pasirinkite jus dominančias įmones ir temas asmeniniu naujienlaiškiu informuosime iškart, kai jos bus minimos Verslo žiniose, Sodros, Registrų centro ir kt. šaltiniuose.
Tema Logistika
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti