Uostas planuoja naują metinį krovos rekordą

Publikuota: 2016-06-16
Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.

Klaipėdos uostas šiemet toliau išlaiko augimo vektorių. Gegužę uoste perkrauta 3,4 mln. t krovinių ir pasiektas geriausias gegužės mėnesių krovos darbų rezultatas istorijoje. Penkių mėnesių krovos apyvarta siekia 16,7 mln. t ir yra 7,2% didesnė nei pernai tuo pačiu metu.

Ketvirtadienį krovos rezultatus pristatydamas Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius, pastebėjo, jog ir toliau augant tokiu tempu šiemet tikėtina pasiekti naują metinį krovos rekordą – 40 mln. t krovinių. Pernai metinė Klaipėdos uosto krovinių apyvarta sudarė 38,4 mln. t.

Auganti krova lemia ir gerus pajamų rezultatus. Per pirmus penkis mėnesius iš uosto rinkliavų surinkta 20,5 mln. Eur pajamų, t.y. 12% arba 2 mln. Eur daugiau nei per tą patį laikotarpį 2015 m.

Mažėjo tik trąšų

Nuo metų pradžios uoste toliau sparčiausiai auga skystųjų krovinių krova. Per sausį–gegužę jų krauta 23,2% arba 1 mln. t daugiau nei pernai tuo pačiu metu. Generalinių krovinių srautai didėjo apie 11%. Tuo metu biriųjų ir suverstinių krovinių mažėjo apie 6%.

„Biriųjų krovinių mažėjo, nes ženkliai mažiau krauta natūralių ir cheminių trąšų. Tai daugiau ne uosto, o realizacijos problema. Pasaulyje kas keleri metai stebimas trąšų pardavimų nuosmukis. Tikimės, jog iki metų galo situacija keisis, ir įsigijimai rudenį arba žiemos periode pradės kilti“, – nurodo p. Vaitkus.

Tuo metu konteinerių srautas uoste pamažu vėl auga, per gegužę krauta 23% TEU daugiau nei pernai, penkių mėnesių augimas sudaro apie 5%.

„MSC, kaip žadėjo, į „Klaipėdos Smeltę“ pamažu siunčia vis daugiau ne tik tuščių, bet ir užkrautų konteinerių, ir tai teikia mums didelio optimizmo“, – sako uosto vadovas.

Sausį–gegužę ro-ro krovinių augimas siekė 10,7%, o grūdų krauta net 65% daugiau.

„Įdomi tendencija, jog visus metus stebima tolygi grūdų krova. Anksčiau tai būdavo daugiau sezoninis augimas po derliaus nuėmimo iki sausio – vasario mėn. Visus metus vykstanti grūdų krova rodo, kad Lietuvoje auga privačių ūkių pajėgumai, jie sukaupia grūdus savo saugyklose, uždirba daugiau parduodami geresne kaina, ūkiai stiprėja, užsodinamų laukų plotai šalyje auga“, – pastebi p. Vaitkus.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::76903771-0064-4489-baec-094b8c15ece8

Kaimynai toliau smunka

Klaipėdai augant, kaimyniniuose uostuose krovos rodikliai toliau smunka žemyn. Bendra Latvijos uostų krovos apyvarta sausį – gegužę sumenko 14% ir sudarė 27,4 mln. t. Rygoje krova sausį – gegužę mažėjo 10% ir siekė 15,5 mln. t. Ventspilyje per 5 šių metų mėnesius perkrauta 8,9 mln. krovinių, t.y. apie 24% mažiau nei pernai tuo pačiu metu. Liepojoje krovos apyvarta siekė 2,3 mln. t, apie 2% daugiau nei pernai.

Talino uoste krovinių mažėjo apie 16%, per pirmus penkis šių metų mėnesius čia perkrauta 8,8 mln. t krovinių.

Anot p. Vaitkaus, kaimyniniai uostai labiausiai kraujuoja dėl prarandamo rusiškų krovinių srauto. Ten Rusijos kroviniai anksčiau sudarė didelę visų kraunamų krovinių dalį, kuriuos pamažu Rusija perkelia į savo uostus.

„Tuo metu mūsų krovinių pyragas yra gerai diversifikuotas. Klaipėdos uostas turi santykinai nedidelį kiekį Rusijos krovinių“, – vieną iš augimą lemiančių veiksnių įvardija uosto vadovas.

Tęsinys po grafiku

infogr.am::1bdf7dd3-084d-4c9d-8b7f-5f3a18159455

Malkų įlankoje krova padvigubės

Ponas Vaitkus pažymi, kad augti padeda ir investicijos į infrastruktūrą. Šiemet Klaipėdos uoste didžiausios investicijos bus nukreiptos į Malkų įlanką, kur iki 2018 m. pabaigos numatyta pasiekti 14,5 m gylį ir jam pritaikyti čia veikiančių krovos kompanijų krantines. Šiandien Malkų įlankoje maksimalūs gyliai prie krantinių yra 11 m, o leistina laivų grimzlė –10 m.

„Dvylika metų vyko diskusijos, ar reikia tvarkyti Malkų įlanką. Abejonių šiandien nekyla, reikia sutvarkyti šią uosto dalį, kuri buvo nuskalstamai pamiršta“, – teigia p. Vaitkus.

Anot uosto vadovo, per artimiausią 4 metų ir gal net kiek ilgesnį laikotarpį į šią uosto dalį numatytos 150-180 mln. Eur siekiančios investicijos.

Malkų įlankoje dirba šios krovos kompanijos: „Vakarų krova“, „Malkų įlankos terminalas“, „Klaipėdos konteinerių terminalas“, vieną įlankoje esančią krantinę naudoja ir KLASCO.

Per metus čia perkraunama apie 5-5,5 mln. t. krovinių. Skaičiuojama, kad pasiekus naują 14,5 m gylį ir jam pritaikius krantines, krova šioje uosto dalyje turėtų augti iki 10-15 mln. t per metus.

Paklaustas, ar dėl atliekamų investicijų uosto bendrovės įsipareigoja per tam tikrą laikotarpį pasiekti didesnę krovos apyvartą, Martynas Armonaitis, KVJUD ekonomikos ir finansų direktorius, sako, jog geriausias to užtikrinimas – pačių kompanijų investicijos.

„Su uosto kompanijomis mes sudarome dvišales sutartis, kuriose tiek kompanija, tiek direkcija įsipareigoja atlikti tam tikras investicijas į infrastruktūrą. Pačios kompanijos paprastai investuoja vidutiniškai 2 kartus didesnes sumas nei direkcija, tad investuodamos jos prisiima riziką. Ketinimų rimtumas patvirtinimas būtent įmonių investicijomis“, – pažymi p. Armonaitis.

Pirmieji darbai – šią vasarą

Pirmieji darbai Malkų įlankoje turėtų prasidėti jau šią vasarą. VŽ rašė, jog šiuo metu vyksta rangovo parinkimas 1,1 km ilgio krantosauginei sienutei Malkų įlankoje įrengti. Konkurso laimėtojo direkcija dar neįvardija, nes nesibaigęs jo apskundimo terminas, tačiau Latvijos bendrovė „Latvijas tilti“ pati išplatino pranešimą , jog jos kartu su UAB „Borta“ pateiktą pasiūlymą uosto direkcija pripažino pirmuoju pretendentų eilėje. Jei nebus sulaukta skundų, 11,73 mln Eur sutartis su minėtomis bendrovėmis bus pasirašyta birželio pabaigoje.

Anot p. Vaitkaus krantosauginė sienutė reikalinga, kad būtų galima suformuoti platesnį įplaukos į Malkų įlanką kanalą, kas reikalinga norint ateityje čia priimti „Panamax“ dydžio laivus.

Planuojama, jog sienutės statybos bus baigtos iki 2017 m. pabaigos, o tada bus pradėti Malkų įlankos gilinimo iki 14,5 m gylio darbai. Rangovą jiems atlikti planuojama išsirinkti kitų metų antroje pusėje. Naujiems gyliams turės būti pritaikytos ir Malkų įlankoje esančios krantinės, prie jų vyks atskiri gilinimai. Daugelio krantinių rekonstrukcijos projektai jau parengti arba baigiami rengti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Apeliacinis teismas: VLRD konkursas turėjo būti viešas

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių...

Į Lietuvą žengiantis „Ionity“ tinklas elektromobilių įkrovimą brangina 500% Premium 8

Iki šių metų pabaigos tris itin didelės galios elektromobilių įkrovos stoteles Lietuvoje ketinantis pastatyti...

Per mėnesį kelių transporto sektoriuje nebeliko 3.235 darbuotojų  Premium 5

Sezoniškai svyruojantis darbuotojų pokytis pasiekė 10 kartų didesnį mastą, numanoma darbo jėgos emigravimo...

„Lidl“ Logistikos departamento vadovas: kitos šalys mokosi iš lietuvių logistikos gudrybių Verslo tribūna

„Lidl Lietuva“ Logistikos departamento vadovas Andrius Narmontas gali nesustodamas pasakoti apie įdiegtas...

Vilniaus rajone gamins variklius elektromobiliams „Kia“ ir „Hyundai“: bendrovę perka britų vienaragis Premium 4

Vienas brangiausių britų startuolių „Arrival Ltd“ perka elektros variklių, pavarų dėžių ir baterijų modulių...

Pramonė
2020.01.24
S. Krėpšta: Japonija domisi „Rail Baltica“, sinchronizacijos projektų finansavimu

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo bankas domisi galimybe finansuoti „Rail Baltica“ geležinkelių...

Verslo aplinka
2020.01.23
Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
2020.01.23
Vokietijos laivybos kompanija „TT-Line“ įsteigė įmonę Lietuvoje

Klaipėdoje įmonę įsteigė Vokietijos keltų kompanija „TT-Line“, jau plaukiojanti iš Klaipėdos į Švedijos...

Kelyje Vilnius–Klaipėda, ties Kaunu, pradedama naujo tilto statyba  2

Judriausioje Lietuvos kelių transporto arterijoje pradėti statybos darbai, kuriuos ketinama baigti 2021 m.

Tarptautine grupe virtusi „Spark“ platforma didina investicijas ir ruošiasi į naują rinką Premium

Elektrinių automobilių dalijimosi paslaugą trijose valstybėse teikianti platforma „Spark“ VŽ praneša 2019...

„Wizz Air“ nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Atėnus ir Reikjaviką

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Islandijos sostinę...

Paslaugos
2020.01.22
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
Estų vežėjai skundžiasi jų krovinius perimančiais lietuviais ir latviais Premium 3

Estijos vežėjai skundžiasi, kad jų konkurentai iš Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pažeidinėja kabotažo...

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui skiriama 20 mln. Eur, pusė pinigų – kaimams 1

Skelbiama, kad ši suma perpus viršija 2019 m. finansavimo sumą, be to, pirmą kartą 50% žvyrkelių asfaltavimui...

„Volkswagen“ atstovai: 2021 m. 40% pardavimų Lietuvoje sudarys elektromobiliai 2

„Audi“ ir „Volkswagen“ praneša apie prekybos rekordą Baltijos šalyse: Lietuva išlieka didžiausia rinka,...

Automobiliai
2020.01.22
Didmeninė prekyba sutelkta nepajudinamų milžinų rankose Premium

Maisto produktų, gėrimų ir tabako nespecializuotos didmeninės prekybos sektoriuje penkios įmonės, kurių...

Prekyba
2020.01.22
„Omniva“ prie paštomatų tinklo jungia Neringą, konkurentai anapus marių neskuba Premium

„Omniva LT“ pastatė paštomatą Nidoje ir siuntoms į Kuršių mariomis atskirtą Neringos savivaldybę netaikys...

EP komitetas pritarė Mobilumo paketo nuostatoms  Premium

Antradienį Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas įvykdė dar vieną Lietuvos vežėjams...

Kelių direkcija pasirašė 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis 

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) praneša pasirašiusi 8 žvyrkelių asfaltavimo darbų sutartis.

S. Skvernelis: Lietuva pasirengusi didinti Baltarusijos tranzitą per Klaipėdą

Lietuva yra pasirengusi didinti Baltarusijos prekių tranzitą per Klaipėdos jūrų uostą, antradienį pareiškė...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau