Dingusios lengvatos iš Lietuvos gali „išvaryti“ dyzeliną su „NexBTL“

Publikuota: 2015-12-29
„Neste Lietuva" nėra tikra, ar galės Lietuvoje išlaikyti dyzeliną su pažangiu priedu ir užtikrinti vartotojams priimtiną kainą. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Neste Lietuva" nėra tikra, ar galės Lietuvoje išlaikyti dyzeliną su pažangiu priedu ir užtikrinti vartotojams priimtiną kainą. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Pakeitus Akcizų įstatymą ir panaikinus lengvatas degalams su biopriedais, „Neste Lietuva“ nėra tikra, ar kitąmet Lietuvoje galės prekiauti dyzelinu su pažangiu „NexBTL“ priedu.

Pastarojo priedo gamyba, aiškina Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuva“ generalinis direktorius, yra brangi, tad nepigus ir į dyzeliną maišomas priedas. Akcizų lengvatos leido degalus su šiuo priedu siūlyti vos brangiau nei įprastą dyzeliną, tačiau po pasikeitimų p. Steikūnas nėra tikras, ar degalus su inovatyviu priedu pavyks išlaikyti Lietuvoje.

„Mums, kaip „Neste Lietuva“, lengvatų panaikinimas nebuvo labai malonus dalykas, tačiau yra taip, kaip yra. Ieškosim kelių, kad produktas Lietuvos rinkoje išliktų“, – sako bendrovės generalinis direktorius.

Jis neslepia, kad nesiėmus veiksmų dyzelinas su „NexBTL“ priedu tikrai brangtų, tačiau jo niekas nebepirktų.

„Kalbame su mūsų pagrindine kompanija Suomijoje „Neste Oyj“, deramės, kad rastume išeitį. Jeigu tas produktas liks, kažkur reikės stipriai veržtis diržus“, – neslepia pašnekovas.

Kol kas kokia gali būti degalų su „NexBTL“ priedu kaina p. Steikūnas pasakyti negali. Kol kas, sako jis, panašu, jog „Neste Lietuva“ nepavyks išlaikyti dabartinio kainų skirtumo tarp įprasto dyzelino ir dyzelino su biopriedu, mat, greičiausiai, tokia kaina lemtų, jog produktas būtų parduodamas nuostolingai.

„Stengiamės produktą atpiginti tiek, kad jis būtų įkandamas, nes suprantame, kad didelio kainų šuolio būti negali – yra riba, – lakoniškai vertina „Neste Lietuva“ vadovas. – Visgi kol kas parašai ant sutarčių dar nesudėti, galime tik tikėtis, kad produktas iš degalinių neišnyks.“

Lengviau konkuruoti

VŽ rašė, kad šių metų lapkričio pabaigoje prieš akcizų lengvatas degalams su biopriedais sukilo Biodegalų asociacija, pasiūliusi keisti Akcizų įstatymą. Asociacija pabrėžė, kad lengvatos nepadeda pasiekti Europos Sąjungoje numatyto tikslo, jog 7% transporto sektoriaus sunaudojamų degalų dalis iki 2020 m. būtų iš atsinaujinančių energetikos išteklių.

Mindaugas Palijanskas, Biodegalų asociacijos vadovas VŽ sakė, kad didžiausią naudą iš lengvatų gauna „Neste Lietuva“, mat priedas „NexBTL“ į dyzeliną gali būti maišomas didesniu santykiu nei pilant riebiųjų rūgščių metilo esterio (RRME) priedai. Pastarųjų į dyzeliną galima pilti ne daugiau nei 7% – tokią ribą rekomenduoja ir automobilių gamintojai.

Asociacijos nuomonei pritarė ir degalais prekiaujančios bendrovės.

„Kainos nepaaugs, o konkurencijos sąlygos kaip tik bus lengvesnės“, – sakė Skirmantas Mačiukas, „Statoil Fuel & Retail Lietuva“ vadovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vaikams – pigesnė „McLaren 720S“ versija 1

Šis automobilis atviru kėbulu, pakeliamomis durimis, garso arba vaizdo įrašus grojančia multimedijos sistema...

Automobiliai
2019.07.20
Naujas „Lotus“: elektra, 1.900 „arklių“ ir 2 mln. USD kaina 4

Didžiosios Britanijos sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ kitais metais ruošiasi pradėti gaminti naują...

Automobiliai
2019.07.20
Iranas užgrobė britų tanklaivį 9

Jungtinės Karalystės vyriausybė pareiškė gilų susirūpinimą dėl Hormūzo sąsiauryje sulaikyto su šios šalies...

Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 8

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos 14 pervažų 4

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos svarbiausias Lietuvos pervažas. Bendrovės valdyba patvirtino 14...

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės kol kas neveikia

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės – tikimasi, kad jos rajone paskatins elektromobilių...

Nuostolingą bendrovę prisijungęs Lietuvos paštas suerzino konkurentus Premium 17

Lietuvos pašto sprendimas prisijungti „LP Express“ siuntų terminalus valdžiusią savo antrinę AB „Baltic Post“...

„Klaipėdos Smeltę“ akcininkai MSC paliko be dalies krovinių Premium

Klaipėdos uostas prarado konteinerių laivybos regioninio centro statusą – laivybos milžinė MSC didžiuosius...

Verslo aplinka
2019.07.19
„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 13

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
„LG Cargo“ gavo „Milsos“ užsakymą vežti skaldą

„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su...

Manoma, kad „Orlen Lietuva“ įsivežė užterštos rusiškos naftos 

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, tikėtina, atsigabeno chloru užterštos rusiškos naftos krovinį.

Pramonė
2019.07.18
S. Skvernelis žada NT ir taršių automobilių mokesčius   36

Naujų mokesčių bei didesnio jų progresyvumo Lietuvai nepavys išvengti, sako laikinasis premjeras. Sauliaus...

Verslo aplinka
2019.07.18
Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium 4

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

SGD terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras  1

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.07.17
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 11

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra 1

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 45

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

„Transporent“ gavo 7,8 mln. Eur Lietuvos pašto užsakymą 9

Automobilių nuomos įmonė „Transporent“ gavo 7,755 mln. Eur valstybės valdomo Lietuvos pašto užsakymą – ji...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau