Prognozuoja, kad „Lukoil“ virs „Baltic Petroleum“ ir „Luktarna“

Publikuota: 2015-12-28
Rinkos dalyviai mano, jog iš Lietuvos dingti gali tik „Lukoil“ vardas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rinkos dalyviai mano, jog iš Lietuvos dingti gali tik „Lukoil“ vardas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Nors „Lukoil“ paskelbė parduodantys aktyvus Lietuvoje ir Latvijoje ir paliekantys rinką, degalų pardavėjai naujų žaidėjų nesitiki. Anot jų, visiškai įmanoma, kad degalines įsigys dabartinei tinklo valdytojai „Lukoil Baltija“ vadovaujantis Ivanas Paleičikas.

Mažmenine degalų prekyba užsiimantys rinkos dalyviai teigia, kad „Lukoil“ sprendimas trauktis nebuvo lyg perkūnas iš giedro dangaus. Anot pašnekovų, stebint pastarųjų metų įvykius, kai „Lukoil“ išpardavė turimą turtą Čekijoje, Vengrijoje, Slovakijoje, Ukrainoje bei Estijoje, o p. Paleičikas užsiminė, jog ateityje „Lukoil“ gali trauktis ir iš Lietuvos, buvo tiesiog laukiama, kada toks sprendimas bus priimtas.

„Žinoma, pranešimas, kad išeinama, yra, tačiau kada tai iš tiesų įvyks, sunku numatyti“, – sako Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuva“ generalinis direktorius.

Pokyčių nemato

Anot pašnekovo, daugelis dalykų priklausys nuo to, kaip bus traukiamasi: ar turtas išparduodamas dalimis, ar visas, ar Lietuvos ir Latvijos aktyvai bus parduodami drauge, ar atskirai. Dėl poveikio rinkai p. Steikūnas neabejoja, nesvarbu, ar „Lukoil“ turtą įsigys naujas žaidėjas, ar kažkuris iš jau esančių Lietuvoje. Tiesa, jis sutinka su finansų analitikų pastaba, kad pareiškę, jog nori parduoti aktyvus, „Lukoil“ vadovai savotiškai pranešė rinkai, kad tai jiems itin svarbu ir taip galėjo sumažinti parduodamo turto vertę.

„Iš principo, taip ir yra. Man teko dirbti Lenkijoje, kai buvo pardavinėjama „Neste“, tai buvo daroma kitaip. Tačiau pasakyti, kad vienaip yra gerai, kitaip ne – tikrai negaliu“, – atsargiai vertina pašnekovas.

Kalbas, kad galbūt vienas iš potencialių „Lukoil“ turto pirkėjų galėtų būti „Neste“ tinklas, p. Steikūnas vadina spekuliacija. Anot jo, visi degalų rinkos dalyviai gali tapti pirkėjais, tačiau į svarbiausią klausimą – kas ir kaip bus parduodama – atsakymo dar nėra. Neatmeta pašnekovas ir galimybės, kad parduodamą degalinių tinklą galėtų įsigyti Lietuvoje dar nedirbanti kompanija, tačiau toks variantas – itin abejotinas.

„Vargu ar dideliam žaidėjui, ieškančiam naujų rinkų, galėtų būti įdomios tokios rinkos, kaip Lietuvos ir Latvijos. To sunku tikėtis, – sako p. Steikūnas. – Degalinių tinklas Lietuvoje tikrai didelis, Latvijoje galbūt mažesnis. Žaidėjų, kuriems būtų įdomu, yra, tačiau reikia nepamiršti ir to, kad yra vienaip ar kitaip su „Lukoil“ susijusių mažmeninės degalų prekybos tinklų.“

Skirmantas Mačiukas, mažmeninės degalų prekybos tinklo „Statoil Fuel & Retail“ generalinis direktorius, pabrėžia, kad tai, ar rinkoje bus pokyčių, priklauso nuo to, ar „Lukoil“ tikrai pasitrauks iš rinkos. Anot pašnekovo, nors Vagitas Alekperovas, „Lukoil“ prezidentas, pabrėžė, kad degalinių tinklas traukiasi iš Lietuvos ir Latvijos, gali nutikti ir taip, kad „Lukoil“ iškabas pakeis, pavyzdžiui, „Baltic Petroleum“ tinklo, siejamo su p. Paleičiku, vardas. Pastarąjį degalinių tinklą valdo bendrovė „Spectator NT“, kuriai vadovauja Andrius Paleičikas.

Jis teigia pastebėjęs, kad ženklo keitimo darbai vyksta jau kurį laiką ir nemažai „Lukoil“ degalinių buvo perduota „Baltic Petroleum“ tinklui, kai kurios degalinės pervadinamos „Luktarnos“ vardu. „Luktarna“ degalinių tinklas priklauso „Vaizgos“ grupei, kurios akcijos priklauso p. Paleičikui bei jo sutuoktinei Birutė Paleičikienei.

„Variantas, kad p. Paleičikas imtų ir išpirktų „Lukoil“ degalines, tikrai įmanomas. Kadangi vis daugiau „Lukoil“ degalinių virsta „Baltic Petroleum“, matyti, kad p. Paleičikas nori likti rinkoje ir investuoja“, – sako p. Mačiukas.

Tiesa, jis nesiryžta spręsti, kokių veiksmų dabartinis „Lukoil Baltija“ vadovas galėtų imtis – norėtų įsigyti degalines ir Lietuvoje, ir Latvijoje, tik Lietuvoje ar apskritai nepirktų nieko. Visgi, anot pašnekovo, jei dabar „Lukoil“ vardu veikiančios 70-80 degalinių tektų vienam tinklui, šis būtų išties didelis.

Galimybę, kad „Lukoil“ turtą įsigys didelis žaidėjas, dar nedirbęs Baltijos šalyse, p. Mačiukas vadina abejotina. Anot jo, vargu ar tokia nedidelė rinka būtų pasirinkta kaip tinkamiausia veiklos pradžiai, o tokie gigantai kaip „Shell“ dabar Europoje turimą turtą aktyviai parduoda.

„Lukoil“ turtas būtų gera investicija, tačiau degalų verslas sunkus. Visi, kurie galėtų investuoti, tikisi grąžos, o tam reikės daug patirties, lėšų ir sunkaus darbo“, – kalba „Statoil Fuel & Retail“ generalinis direktorius.

Tik priedanga

Apie sprendimą trauktis iš Lietuvos ir Latvijos Vagitas Alekperovas, „Lukoil“ prezidentas, pranešė gruodžio 24 dieną. Duodamas interviu Rusijos žiniasklaidai p. Alekperovas pabrėžė, kad šiose rinkose vyrauja antirusiškos nuotaikos, dėl to direktorių taryba nusprendė pasitraukti iš šių šalių. Taip pat buvo pabrėžta, kad „Lukoil“ apskritai nenumato degalinių tinklo plėtros Europos šalyse, o strategijoje numatoma tik naftos gavyba ir paieškos.

Pasisakymą apie antirusiškas nuotaikas Lietuvos degalų rinkos ekspertai vertina skeptiškai. Anot jų – tai tikrai nėra pagrindinė pasitraukimo priežastis.

„Nežinau, kas turima omenyje. Tačiau sunku patikėti, kad tai pagrindinė priežastis. Žinoma, tikriausiai buvo dalis klientų, kurie, ypač po įvykių Ukrainoje, pasakė, kad šiame tinkle degalų nesipils. Tačiau taip gali apie kiekvieną pasakyti, tad vargu ar tai pagrindinė priežastis. Matyt, be tos politinės kortos niekaip negalima apsieiti“, – vertina p. Steikūnas.

Su juo sutinka ir p. Mačiukas, pastebėjęs, kad kažkokio masinio „Lukoil“ degalinių boikoto, po kurio būtų galima tikinti, jog šalyje vyrauja antirusiškos nuotaikos, nebuvo.

„Žinote, visur yra emocijos, yra sunkesni, geresni laikai, todėl komentuoti sunku. Tačiau masinio tinklo boikoto tikrai nebuvo“, – pabrėžia specialistas.

Žygintas Mačėnas, įmonių įsigijimo sandoriuose tarpininkaujančios investicinės bankininkystės įmonės „Summa Advisers“ vadovas, „Lukoil“ sprendimo palikti Lietuvos ir Latvijos rinkas taip pat nesieja su „antirusiškomis nuotaikomis“.

„Tai buvo tiesiog verslo aplinkybių nulemtas sprendimas. Ir, beje, žinia apie tai nebuvo lyg iš giedro dangaus – apie tokią galimybę diskutuota kelis mėnesius“, – teigia specialistas.

FOTOGALERIJA „Lukoil“ palieka Lietuvą (15 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18
Mėnesio sandoris: „Wabco“ įsigijimas už 6,4 mlrd. Eur

Vokietijos pavarų dėžių ir kitų automobilių dalių gamintoja „ZF Friedrichshafen“ kovo 28 d. pranešė apie...

Rinkos
2019.05.18
Prancūzija imasi paspirtukų vairuotojų, už pažeidimus – baudos iki 1.500 Eur 8

Prancūzija imasi griežtinti taisykles elektrinių paspirtukų vairuotojams. Jiems bus draudžiama važiuoti...

VŽ bando: mažiausias „Audi“  Premium

Naujasis A1 atrodo kur kas mažiau išskirtinis, nei jo tiesioginis, pirmosios kartos pirmtakas arba...

Automobiliai
2019.05.18
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Dėl piktnaudžiavimo Civilinės aviacijos administracijoje kreiptasi į STT 5

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą bei Viešųjų pirkimų...

Kaune – dar viena vieša elektromobilių įkrovimo stotelė 1

Kaune pradėjo veikti dar viena elektromobilių įkrovimo stotelė. Ji atidaryta Raudondvario plente, prie AB...

„Ford Trucks“ ateina į Lietuvos rinką  9

Vilniuje pasirašyta sutartis, į Lietuvos rinką atvedanti naują sunkiasvorių komercinių automobilių markę.

Naujasis „Linavos“ vadovas pirmiausia žada audituoti įsipareigojimus Premium

Ketvirtadienį darbą nacionalinėje vežėjų asociacijoje „Linava“ pradeda naujasis prezidentas Romas Austinskas.

Pradedami „Rail Baltica“ ruožo Kaunas-Palemonas tiesimo darbai

Kauno geležinkelio mazgo atkarpoje Kaunas-Palemonas baigti parengiamieji ir pradedami pagrindiniai „Rail...

Nešvari rusiška nafta ieško kelių į Lietuvą Premium 4

„Orlen Lietuva“ išsiuntė atgal du nešvarią rusišką naftą gabenusius tanklaivius. Chloro junginiais užteršta...

Pramonė
2019.05.16
Vilnius perka naują elektroninio bilieto sistemą Premium 10

Savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ paskelbė tarptautinį naujos Vilniaus elektroninio bilieto sistemos...

Paslaugos
2019.05.16
Naujuoju „Linavos“ prezidentu išrinktas R. Austinskas  6

Trečiadienį pakartotiniame Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ kongrese surengti...

Eismui atidaryta Rusnės estakada 9

Trečiadienį atidarytas eismas baigta statyti Rusnės estakada virš potvynio užliejamo kelio Šilutė–Rusnė...

Papildomi 20 mln. Eur – keliams aplink „Via Baltica“ ir „Rail Baltica“ bei sodų keliams 4

Vyriausybė trečiadienį keliams papildomai paskirstė 19,993 mln. Eur, iš jų daugiausia lėšų skirta keliams,...

Birių krovinių terminalas siekia išlaikyti tempą Premium 1

Daugiausia krovinių pernai perkrovusi Klaipėdos uosto įmonė UAB Birių krovinių terminalas (BKT) 20% didino...

Vežėjų pinigai teka per teismų karuselę Verslo tribūna

Didžiausia šalies vežėjų asociacija „Linava“ jau bemaž penkerius metus neišbrenda iš teismų. Dalis narių net...

„Lietuvos geležinkeliai“ per sausį-balandį gavo 151,8 mln. Eur pajamų 7

„Lietuvos geležinkelių“ skelbia sausio-balandžio mėnesiais gavusi 151,8 mln. Eur pajamų – 6% daugiau nei per...

Eksministras R. Sinkevičius: R. Kurlianskis nebuvo iniciatyvus dėl kelio Vilnius – Utena 1

Buvęs susisiekimo ministras parlamentaras Rimantas Sinkevičius trečiadienį teisme pareiškė, kad buvęs...

Verslo aplinka
2019.05.15
„Achemos grupės“ EBITDA traukėsi 38% 3

Vienas didžiausių koncernų Lietuvoje „Achemos grupė“ 2018 metais uždirbo 914 mln. Eur konsoliduotų pajamų –...

Pramonė
2019.05.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau