Prognozuoja, kad „Lukoil“ virs „Baltic Petroleum“ ir „Luktarna“

Publikuota: 2015-12-28
Rinkos dalyviai mano, jog iš Lietuvos dingti gali tik „Lukoil“ vardas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rinkos dalyviai mano, jog iš Lietuvos dingti gali tik „Lukoil“ vardas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Nors „Lukoil“ paskelbė parduodantys aktyvus Lietuvoje ir Latvijoje ir paliekantys rinką, degalų pardavėjai naujų žaidėjų nesitiki. Anot jų, visiškai įmanoma, kad degalines įsigys dabartinei tinklo valdytojai „Lukoil Baltija“ vadovaujantis Ivanas Paleičikas.

Mažmenine degalų prekyba užsiimantys rinkos dalyviai teigia, kad „Lukoil“ sprendimas trauktis nebuvo lyg perkūnas iš giedro dangaus. Anot pašnekovų, stebint pastarųjų metų įvykius, kai „Lukoil“ išpardavė turimą turtą Čekijoje, Vengrijoje, Slovakijoje, Ukrainoje bei Estijoje, o p. Paleičikas užsiminė, jog ateityje „Lukoil“ gali trauktis ir iš Lietuvos, buvo tiesiog laukiama, kada toks sprendimas bus priimtas.

„Žinoma, pranešimas, kad išeinama, yra, tačiau kada tai iš tiesų įvyks, sunku numatyti“, – sako Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuva“ generalinis direktorius.

Pokyčių nemato

Anot pašnekovo, daugelis dalykų priklausys nuo to, kaip bus traukiamasi: ar turtas išparduodamas dalimis, ar visas, ar Lietuvos ir Latvijos aktyvai bus parduodami drauge, ar atskirai. Dėl poveikio rinkai p. Steikūnas neabejoja, nesvarbu, ar „Lukoil“ turtą įsigys naujas žaidėjas, ar kažkuris iš jau esančių Lietuvoje. Tiesa, jis sutinka su finansų analitikų pastaba, kad pareiškę, jog nori parduoti aktyvus, „Lukoil“ vadovai savotiškai pranešė rinkai, kad tai jiems itin svarbu ir taip galėjo sumažinti parduodamo turto vertę.

„Iš principo, taip ir yra. Man teko dirbti Lenkijoje, kai buvo pardavinėjama „Neste“, tai buvo daroma kitaip. Tačiau pasakyti, kad vienaip yra gerai, kitaip ne – tikrai negaliu“, – atsargiai vertina pašnekovas.

Kalbas, kad galbūt vienas iš potencialių „Lukoil“ turto pirkėjų galėtų būti „Neste“ tinklas, p. Steikūnas vadina spekuliacija. Anot jo, visi degalų rinkos dalyviai gali tapti pirkėjais, tačiau į svarbiausią klausimą – kas ir kaip bus parduodama – atsakymo dar nėra. Neatmeta pašnekovas ir galimybės, kad parduodamą degalinių tinklą galėtų įsigyti Lietuvoje dar nedirbanti kompanija, tačiau toks variantas – itin abejotinas.

„Vargu ar dideliam žaidėjui, ieškančiam naujų rinkų, galėtų būti įdomios tokios rinkos, kaip Lietuvos ir Latvijos. To sunku tikėtis, – sako p. Steikūnas. – Degalinių tinklas Lietuvoje tikrai didelis, Latvijoje galbūt mažesnis. Žaidėjų, kuriems būtų įdomu, yra, tačiau reikia nepamiršti ir to, kad yra vienaip ar kitaip su „Lukoil“ susijusių mažmeninės degalų prekybos tinklų.“

Skirmantas Mačiukas, mažmeninės degalų prekybos tinklo „Statoil Fuel & Retail“ generalinis direktorius, pabrėžia, kad tai, ar rinkoje bus pokyčių, priklauso nuo to, ar „Lukoil“ tikrai pasitrauks iš rinkos. Anot pašnekovo, nors Vagitas Alekperovas, „Lukoil“ prezidentas, pabrėžė, kad degalinių tinklas traukiasi iš Lietuvos ir Latvijos, gali nutikti ir taip, kad „Lukoil“ iškabas pakeis, pavyzdžiui, „Baltic Petroleum“ tinklo, siejamo su p. Paleičiku, vardas. Pastarąjį degalinių tinklą valdo bendrovė „Spectator NT“, kuriai vadovauja Andrius Paleičikas.

Jis teigia pastebėjęs, kad ženklo keitimo darbai vyksta jau kurį laiką ir nemažai „Lukoil“ degalinių buvo perduota „Baltic Petroleum“ tinklui, kai kurios degalinės pervadinamos „Luktarnos“ vardu. „Luktarna“ degalinių tinklas priklauso „Vaizgos“ grupei, kurios akcijos priklauso p. Paleičikui bei jo sutuoktinei Birutė Paleičikienei.

„Variantas, kad p. Paleičikas imtų ir išpirktų „Lukoil“ degalines, tikrai įmanomas. Kadangi vis daugiau „Lukoil“ degalinių virsta „Baltic Petroleum“, matyti, kad p. Paleičikas nori likti rinkoje ir investuoja“, – sako p. Mačiukas.

Tiesa, jis nesiryžta spręsti, kokių veiksmų dabartinis „Lukoil Baltija“ vadovas galėtų imtis – norėtų įsigyti degalines ir Lietuvoje, ir Latvijoje, tik Lietuvoje ar apskritai nepirktų nieko. Visgi, anot pašnekovo, jei dabar „Lukoil“ vardu veikiančios 70-80 degalinių tektų vienam tinklui, šis būtų išties didelis.

Galimybę, kad „Lukoil“ turtą įsigys didelis žaidėjas, dar nedirbęs Baltijos šalyse, p. Mačiukas vadina abejotina. Anot jo, vargu ar tokia nedidelė rinka būtų pasirinkta kaip tinkamiausia veiklos pradžiai, o tokie gigantai kaip „Shell“ dabar Europoje turimą turtą aktyviai parduoda.

„Lukoil“ turtas būtų gera investicija, tačiau degalų verslas sunkus. Visi, kurie galėtų investuoti, tikisi grąžos, o tam reikės daug patirties, lėšų ir sunkaus darbo“, – kalba „Statoil Fuel & Retail“ generalinis direktorius.

Tik priedanga

Apie sprendimą trauktis iš Lietuvos ir Latvijos Vagitas Alekperovas, „Lukoil“ prezidentas, pranešė gruodžio 24 dieną. Duodamas interviu Rusijos žiniasklaidai p. Alekperovas pabrėžė, kad šiose rinkose vyrauja antirusiškos nuotaikos, dėl to direktorių taryba nusprendė pasitraukti iš šių šalių. Taip pat buvo pabrėžta, kad „Lukoil“ apskritai nenumato degalinių tinklo plėtros Europos šalyse, o strategijoje numatoma tik naftos gavyba ir paieškos.

Pasisakymą apie antirusiškas nuotaikas Lietuvos degalų rinkos ekspertai vertina skeptiškai. Anot jų – tai tikrai nėra pagrindinė pasitraukimo priežastis.

„Nežinau, kas turima omenyje. Tačiau sunku patikėti, kad tai pagrindinė priežastis. Žinoma, tikriausiai buvo dalis klientų, kurie, ypač po įvykių Ukrainoje, pasakė, kad šiame tinkle degalų nesipils. Tačiau taip gali apie kiekvieną pasakyti, tad vargu ar tai pagrindinė priežastis. Matyt, be tos politinės kortos niekaip negalima apsieiti“, – vertina p. Steikūnas.

Su juo sutinka ir p. Mačiukas, pastebėjęs, kad kažkokio masinio „Lukoil“ degalinių boikoto, po kurio būtų galima tikinti, jog šalyje vyrauja antirusiškos nuotaikos, nebuvo.

„Žinote, visur yra emocijos, yra sunkesni, geresni laikai, todėl komentuoti sunku. Tačiau masinio tinklo boikoto tikrai nebuvo“, – pabrėžia specialistas.

Žygintas Mačėnas, įmonių įsigijimo sandoriuose tarpininkaujančios investicinės bankininkystės įmonės „Summa Advisers“ vadovas, „Lukoil“ sprendimo palikti Lietuvos ir Latvijos rinkas taip pat nesieja su „antirusiškomis nuotaikomis“.

„Tai buvo tiesiog verslo aplinkybių nulemtas sprendimas. Ir, beje, žinia apie tai nebuvo lyg iš giedro dangaus – apie tokią galimybę diskutuota kelis mėnesius“, – teigia specialistas.

FOTOGALERIJA „Lukoil“ palieka Lietuvą (15 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Iš nuostolių išbridusi „Moller auto“ visą uždirbtą pelną skyrė dividendams

„Volkswagen“ markės automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller auto“ praėjusiais metais gavo 57,566...

Transportas
2018.08.17
Užsakomųjų skrydžių bendrovė „Avion Express“ pernai uždirbo 10,4 mln. Eur pelno

Užsakomųjų skrydžių paslaugas Lietuvoje teikianti bendrovė „Avion Express“ praėjusiais metais uždirbo 10,419...

Transportas
2018.08.17
SEB bankas ir „Girteka“ sudarė naują rekordinį sandorį 3

SEB bankas įmonių grupei „Girteka Logistics“ suteikė 105 mln. Eur lizingo finansavimą, kuris 10 mln. Eur...

Transportas
2018.08.17
Vežėjai: didesnių įkainių nuojauta 3

Vienas didžiausių vežėjų Europoje „Girteka Logistics“ (GL) uždavė galvosūkį rinkai: bendrovės išplatintame...

Transportas
2018.08.17
Kaune atidarytas naujas įvažiavimas į Vilniaus-Klaipėdos greitkelį 9

Kaune atverta Ašigalio gatvės jungtis su Vilniaus-Klaipėdos greitkeliu. Tikimasi, kad įvažiavimas sumažins...

Transportas
2018.08.16
„Avia Solutions Group“ pajamos šiemet augo 21% 3

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ pirmąjį šių metų...

Transportas
2018.08.16
Konkurencijos taryba nutraukė tyrimą dėl „Orlen Lietuva“ veiksmų

Lietuviškų degalinių sąjungos (LDS) bandymas skųsti naftos perdirbėjo veiksmus buvo dar kartą atmestas.

Transportas
2018.08.16
Traukiniai tarp Klaipėdos ir Vilniaus rytais bus ankstyvesni 5

Nuo rudens atnaujinami ankstyvieji traukinių reisai tarp Vilniaus ir Klaipėdos. Žmonės galės maždaug valanda...

Transportas
2018.08.16
LTOU praneša apie didėjančias pajamas ir pasiteisinusius projektus

Pirmojo 2018 m. pusmečio veiklos rezultatus susumavę Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad jų pajamos jau...

Transportas
2018.08.16
Rengia detalųjį planą Vilniaus stoties teritorijai gaivinti 3

Vilniaus miesto savivaldybė pradėjo rengti 30 ha stoties teritorijos detalųjį planą. Pagal viziją, ją norima...

Statyba ir NT
2018.08.16
„Girtekos“ kodas: frachtų džinas ištrūko į laisvę Premium 7

Vienas didžiausių vežėjų Europoje „Girteka Logistics“ užsimena apie didėjančias sąnaudas ir planus koreguoti...

Transportas
2018.08.16
Progreso varomas „Ford“ pertvarko savo organizaciją

JAV automobilių gamintojas „Ford Motor Company“ visus su savavaldžių automobilių kūrimu susijusius padalinius...

Technologijos
2018.08.15
„FL Technics“ angare – pirmasis „Kulula.com“ lėktuvas iš PAR

AB „Avia Solutions Group“ priklausanti orlaivių aptarnavimo įmonė praneša pirmą kartą sulaukusi iš Pietų...

Transportas
2018.08.14
„Orlen Lietuva“ geležinkeliais gabens krovinius Lenkijos kryptimi 12

„PKN Orlen“ generalinis direktorius Danielis Obajtekas ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius...

Transportas
2018.08.14
Iš Pagojaus įmonės paslaugas pirkusiai „Regitrai“ ministras nurodė dirbti skaidriai 3

Vidaus reikalų ministerijos (VRM) specialistams atlikus tyrimą dėl valstybės įmonės „Regitra“ įsigytų...

Transportas
2018.08.14
Europinis elektromobilių įkrovimo tinklas „Ionity“ atėjo į Lietuvą 34

Lietuvoje įregistruota įmonė, kuri bus vietinis Europoje kuriamo didelės galios elektromobilių įkrovimo...

Transportas
2018.08.14
Premjeras pasipiktino: trūksta atsakomybės dėl taršos Klaipėdoje 13

Premjeras Saulius Skvernelis pareiškė pasipiktinimą dėl „sujauktos, biurokratiškos ir neefektyvios“...

Verslo aplinka
2018.08.13
Rusnės kelio statyba – nauji terminai, abejonės dėl skaidrumo 1

Nuo potvynių kenčiantys Rusnės gyventojai estakados sulauks kitų metų gegužę , o kada bus baigta užliejamo...

Transportas
2018.08.13
Reisų skaičių šiemet padidinusi 14% „Smiltynės perkėla“ rengiasi klientų antplūdžiui 1

Rekordines veiklos apimtis skelbianti „Smiltynės perkėla“ praneša per Žolinę laukianti dar labiau didėjančio...

Transportas
2018.08.13
Transporto taršos ribojimo gairės – kraštutinumų verpetuose Premium 1

Aplinkos ministerijos dokumentas – Nacionalinio oro taršos mažinimo planas – sulaukė plataus rezonanso ir...

Transportas
2018.08.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau