Prognozuoja, kad „Lukoil“ virs „Baltic Petroleum“ ir „Luktarna“

Publikuota: 2015-12-28
Rinkos dalyviai mano, jog iš Lietuvos dingti gali tik „Lukoil“ vardas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Rinkos dalyviai mano, jog iš Lietuvos dingti gali tik „Lukoil“ vardas. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Nors „Lukoil“ paskelbė parduodantys aktyvus Lietuvoje ir Latvijoje ir paliekantys rinką, degalų pardavėjai naujų žaidėjų nesitiki. Anot jų, visiškai įmanoma, kad degalines įsigys dabartinei tinklo valdytojai „Lukoil Baltija“ vadovaujantis Ivanas Paleičikas.

Mažmenine degalų prekyba užsiimantys rinkos dalyviai teigia, kad „Lukoil“ sprendimas trauktis nebuvo lyg perkūnas iš giedro dangaus. Anot pašnekovų, stebint pastarųjų metų įvykius, kai „Lukoil“ išpardavė turimą turtą Čekijoje, Vengrijoje, Slovakijoje, Ukrainoje bei Estijoje, o p. Paleičikas užsiminė, jog ateityje „Lukoil“ gali trauktis ir iš Lietuvos, buvo tiesiog laukiama, kada toks sprendimas bus priimtas.

„Žinoma, pranešimas, kad išeinama, yra, tačiau kada tai iš tiesų įvyks, sunku numatyti“, – sako Ringaudas Steikūnas, „Neste Lietuva“ generalinis direktorius.

Pokyčių nemato

Anot pašnekovo, daugelis dalykų priklausys nuo to, kaip bus traukiamasi: ar turtas išparduodamas dalimis, ar visas, ar Lietuvos ir Latvijos aktyvai bus parduodami drauge, ar atskirai. Dėl poveikio rinkai p. Steikūnas neabejoja, nesvarbu, ar „Lukoil“ turtą įsigys naujas žaidėjas, ar kažkuris iš jau esančių Lietuvoje. Tiesa, jis sutinka su finansų analitikų pastaba, kad pareiškę, jog nori parduoti aktyvus, „Lukoil“ vadovai savotiškai pranešė rinkai, kad tai jiems itin svarbu ir taip galėjo sumažinti parduodamo turto vertę.

„Iš principo, taip ir yra. Man teko dirbti Lenkijoje, kai buvo pardavinėjama „Neste“, tai buvo daroma kitaip. Tačiau pasakyti, kad vienaip yra gerai, kitaip ne – tikrai negaliu“, – atsargiai vertina pašnekovas.

Kalbas, kad galbūt vienas iš potencialių „Lukoil“ turto pirkėjų galėtų būti „Neste“ tinklas, p. Steikūnas vadina spekuliacija. Anot jo, visi degalų rinkos dalyviai gali tapti pirkėjais, tačiau į svarbiausią klausimą – kas ir kaip bus parduodama – atsakymo dar nėra. Neatmeta pašnekovas ir galimybės, kad parduodamą degalinių tinklą galėtų įsigyti Lietuvoje dar nedirbanti kompanija, tačiau toks variantas – itin abejotinas.

„Vargu ar dideliam žaidėjui, ieškančiam naujų rinkų, galėtų būti įdomios tokios rinkos, kaip Lietuvos ir Latvijos. To sunku tikėtis, – sako p. Steikūnas. – Degalinių tinklas Lietuvoje tikrai didelis, Latvijoje galbūt mažesnis. Žaidėjų, kuriems būtų įdomu, yra, tačiau reikia nepamiršti ir to, kad yra vienaip ar kitaip su „Lukoil“ susijusių mažmeninės degalų prekybos tinklų.“

Skirmantas Mačiukas, mažmeninės degalų prekybos tinklo „Statoil Fuel & Retail“ generalinis direktorius, pabrėžia, kad tai, ar rinkoje bus pokyčių, priklauso nuo to, ar „Lukoil“ tikrai pasitrauks iš rinkos. Anot pašnekovo, nors Vagitas Alekperovas, „Lukoil“ prezidentas, pabrėžė, kad degalinių tinklas traukiasi iš Lietuvos ir Latvijos, gali nutikti ir taip, kad „Lukoil“ iškabas pakeis, pavyzdžiui, „Baltic Petroleum“ tinklo, siejamo su p. Paleičiku, vardas. Pastarąjį degalinių tinklą valdo bendrovė „Spectator NT“, kuriai vadovauja Andrius Paleičikas.

Jis teigia pastebėjęs, kad ženklo keitimo darbai vyksta jau kurį laiką ir nemažai „Lukoil“ degalinių buvo perduota „Baltic Petroleum“ tinklui, kai kurios degalinės pervadinamos „Luktarnos“ vardu. „Luktarna“ degalinių tinklas priklauso „Vaizgos“ grupei, kurios akcijos priklauso p. Paleičikui bei jo sutuoktinei Birutė Paleičikienei.

„Variantas, kad p. Paleičikas imtų ir išpirktų „Lukoil“ degalines, tikrai įmanomas. Kadangi vis daugiau „Lukoil“ degalinių virsta „Baltic Petroleum“, matyti, kad p. Paleičikas nori likti rinkoje ir investuoja“, – sako p. Mačiukas.

Tiesa, jis nesiryžta spręsti, kokių veiksmų dabartinis „Lukoil Baltija“ vadovas galėtų imtis – norėtų įsigyti degalines ir Lietuvoje, ir Latvijoje, tik Lietuvoje ar apskritai nepirktų nieko. Visgi, anot pašnekovo, jei dabar „Lukoil“ vardu veikiančios 70-80 degalinių tektų vienam tinklui, šis būtų išties didelis.

Galimybę, kad „Lukoil“ turtą įsigys didelis žaidėjas, dar nedirbęs Baltijos šalyse, p. Mačiukas vadina abejotina. Anot jo, vargu ar tokia nedidelė rinka būtų pasirinkta kaip tinkamiausia veiklos pradžiai, o tokie gigantai kaip „Shell“ dabar Europoje turimą turtą aktyviai parduoda.

„Lukoil“ turtas būtų gera investicija, tačiau degalų verslas sunkus. Visi, kurie galėtų investuoti, tikisi grąžos, o tam reikės daug patirties, lėšų ir sunkaus darbo“, – kalba „Statoil Fuel & Retail“ generalinis direktorius.

Tik priedanga

Apie sprendimą trauktis iš Lietuvos ir Latvijos Vagitas Alekperovas, „Lukoil“ prezidentas, pranešė gruodžio 24 dieną. Duodamas interviu Rusijos žiniasklaidai p. Alekperovas pabrėžė, kad šiose rinkose vyrauja antirusiškos nuotaikos, dėl to direktorių taryba nusprendė pasitraukti iš šių šalių. Taip pat buvo pabrėžta, kad „Lukoil“ apskritai nenumato degalinių tinklo plėtros Europos šalyse, o strategijoje numatoma tik naftos gavyba ir paieškos.

Pasisakymą apie antirusiškas nuotaikas Lietuvos degalų rinkos ekspertai vertina skeptiškai. Anot jų – tai tikrai nėra pagrindinė pasitraukimo priežastis.

„Nežinau, kas turima omenyje. Tačiau sunku patikėti, kad tai pagrindinė priežastis. Žinoma, tikriausiai buvo dalis klientų, kurie, ypač po įvykių Ukrainoje, pasakė, kad šiame tinkle degalų nesipils. Tačiau taip gali apie kiekvieną pasakyti, tad vargu ar tai pagrindinė priežastis. Matyt, be tos politinės kortos niekaip negalima apsieiti“, – vertina p. Steikūnas.

Su juo sutinka ir p. Mačiukas, pastebėjęs, kad kažkokio masinio „Lukoil“ degalinių boikoto, po kurio būtų galima tikinti, jog šalyje vyrauja antirusiškos nuotaikos, nebuvo.

„Žinote, visur yra emocijos, yra sunkesni, geresni laikai, todėl komentuoti sunku. Tačiau masinio tinklo boikoto tikrai nebuvo“, – pabrėžia specialistas.

Žygintas Mačėnas, įmonių įsigijimo sandoriuose tarpininkaujančios investicinės bankininkystės įmonės „Summa Advisers“ vadovas, „Lukoil“ sprendimo palikti Lietuvos ir Latvijos rinkas taip pat nesieja su „antirusiškomis nuotaikomis“.

„Tai buvo tiesiog verslo aplinkybių nulemtas sprendimas. Ir, beje, žinia apie tai nebuvo lyg iš giedro dangaus – apie tokią galimybę diskutuota kelis mėnesius“, – teigia specialistas.

FOTOGALERIJA „Lukoil“ palieka Lietuvą (15 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Elektromobiliai: neišvengiama perspektyva su neeiliniu iššūkiu gamintojams Premium

Artimiausiais metais Europos automobilių prekybos salonus užplūs elektromobiliai, tačiau tai gamintojams...

Transportas
2018.10.14
Vietoj vinječių siūlomas naujas vilkikų mokestis 1

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas šią savaitę sustabdė projekto svarstymą. Parlamentarams kilo įtarimų dėl...

Transportas
2018.10.13
Kokie iššūkiai laukia naujojo „Airbus“ CEO

Guillaume Faury nuo 2019 m. balandžio vadovaus „Airbus“, Europos orlaivių gamintojai. Naujajam CEO teks...

Vadyba
2018.10.13
Ateities transporto vizija: lustai mašinose, ženkluose ir pastatuose Premium 6

Enrico Salvatori, JAV lustų gamintojo „Qualcomm“ viceprezidentas, sako, kad 5G ryšys leis tikrove paversti...

Technologijos
2018.10.12
Lėktuvai aplenks tankiai apgyvendintus Vilniaus rajonus 7

Nuo šių metų gruodžio į Vilniaus oro uostą ir iš jo skrendantys lėktuvai skris virš mažiau apgyvendintų...

Transportas
2018.10.12
Lietuvos ir Lenkijos geležinkeliai bandys didinti greitį nuo Kauno iki Balstogės 12

Lietuvos ir Lenkijos geležinkelių atstovai tariasi, kaip padidinti greitį jau nutiestame ir veikiančiame...

Transportas
2018.10.12
Tyrimas: skrydžių bendrovėms prastai aptarnauti keleivius apsimoka 4

Turėjote įtarimų, jog prastai aptarnauti keleivius oro bendrovėms iš tikrųjų yra naudinga? Dabar tai įrodyta...

Kelių direkcijai vadovaus Andrejevas 6

Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) vadovaus iki šiol laikinai vadovo pareigas ėjęs Vitalijus...

Transportas
2018.10.11
Pritarta privačių lėšų panaudojimo iniciatyvą skatinančioms Kelių įstatymo pataisoms

Seimo Ekonomikos komitetas šiandien pritarė Kelių įstatymo pakeitimams, kurie turėtų paskatinti privačių lėšų...

Transportas
2018.10.11
Vilniuje pristatytas pirmasis „Alto“ markės autobusas 14

„Altas komercinis transportas“ Vilniuje pristatė Hanoverio IAA 2018 parodoje viešai parodytą pirmąjį savos...

Transportas
2018.10.10
Po ES šalių susitarimo toliau deramasi dėl automobilių taršos mažinimo 2

ES šalys antradienį vakare susitarė iki 2030 m. automobilių išmetamo CO2 kiekį sumažinti 35%.

Transportas
2018.10.10
„Wizz Air“ seka „Ryanair“ pavyzdžiu – riboja nemokamo bagažo apimtį 6

Pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo lapkričio leis į saloną nemokamai neštis tik vieną, mažesnį rankinio...

Transportas
2018.10.10
„Baltic Ground Services“ Ukrainoje nuomos pusvagonius 1

Gedimino Žiemelio kontroliuojamai AB „Avia Solutions Group“ priklausanti UAB „Baltic Ground Services“...

Transportas
2018.10.10
„Penki kontinentai“ atnaujins Lietuvos oro uostų ryšio infrastruktūrą 8

Įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausanti UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ (PKKC) laimėjo...

Technologijos
2018.10.10
„Tallink Grupp“ akcijos aplipo pinigais – planuojamos ir išmokos, ir didesni dividendai

Estijos keltų bendrovė „Tallink Grupp“ gali mažinti kapitalą ir tokiu būdu akcininkams išmokėti po 0,07 Eur...

Rinkos
2018.10.10
Ar Vilniaus požemiuose dundės traukiniai? 24

Daug metų brandinta idėja įkurdinti Vilniuje metro, sutelkusi tiek šalininkų, tiek kritikų būrius, tampa...

Transportas
2018.10.10
Paštas į siuntų terminalų plėtrą 2019 m. investuos 1,5 mln. Eur 5

Valstybės valdoma AB Lietuvos paštas 2019 m. planuoja intensyvią savitarnos siuntų terminalų tinklo plėtrą –...

„Circle K Lietuva“ šiemet išmokėjo 20 mln. Eur dividendų 4

Vieną didžiausių mažmeninės prekybos degalais tinklų Lietuvoje valdanti bendrovė „Circle K Lietuva“,...

„Lietuvos geležinkeliai“ atvėrė kelią į Hamburgą 4

Pasirašytas bendradarbiavimo susitarimas su Hamburgo uostu ir krovinių pervežimo kompanija „Metrans“, kuri...

Transportas
2018.10.09
„Viada“ už 1,74 mln. Eur atnaujino ir praplėtė 3 degalines 4

Degalinių tinklus Lietuvoje ir Latvijoje valdanti „Viada LT“ į trijų degalinių rekonstrukciją mūsų šalyje...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau