Iš Rusijos vežėjų tikisi surinkti 5 mln. Eur mokesčių

Publikuota: 2015-12-21
Į Lietuvą įvažiuojantys Rusijos vilkikai privalės susimokėti kelių naudotojo mokestį. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Į Lietuvą įvažiuojantys Rusijos vilkikai privalės susimokėti kelių naudotojo mokestį. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Šiandien įsigaliojo prievolė per Lietuvą važiuojantiems Rusijos vežėjams susimokėti kelių naudotojo mokestį.

Oficialios statistikos, kiek per Lietuvą važiuojančio Rusijos vežėjų transporto gali būti apmokestinta, nėra. Visgi Susisiekimo ministerija skaičiuoja, kad per metus Lietuvos sieną gali kirsti iki 0,5 mln. transporto priemonių.

„Tikimės per metus surinkti apie 5 mln. Eur mokesčių“, – sako Jaunius Jasiūnas, Susisiekimo ministerijos Kelių transporto skyriaus vedėjas.

Kiek iš tiesų Rusijoje registruotų transporto priemonių kerta Lietuvos sieną paaiškės po metų, mat iki pat šios dienos rusams nereikėjo mokėti kelių mokesčių, pirkti vinječių.

Skaičiuojama, kad kelių naudotojo mokestis vienai dienai siekia 11 Eur, mėnesį galiojanti vinjetė kainuoja 52–75 Eur.

Jau skelbta, kad Rusijai nuo lapkričio 15 d. įvedus kelių mokesčius mūsų šalyje registruotoms transporto priemonėms, Lietuva analogišką mokestį pritaikė Rusijoje registruotoms transporto priemonėms.

Kitų užsienio šalių vežėjai kelių naudotojo mokestį Lietuvoje moka nuo 2005 m.

Lietuvos ir Rusijos bendradarbiavimo principus ir tarpusavio santykių sąlygas transporto srityje reglamentuoja abiejų valstybių vyriausybių dar 1992 m. vasario 12 d. Maskvoje ir 1993 m. lapkričio 18 d. Vilniuje pasirašyti susitarimai, kurie numato, kad nuo kelių mokesčių atleidžiamos abi pusės. Tačiau Rusija Lietuvai įteikė notą, kad nuo 2015 m. lapkričio 15 d. Rusijoje pradedamas taikyti mokestis už žalą federaliniams keliams transporto priemonėms, kurių didžiausia leistina masė viršija 12 t – iki 2016 m. vasario 29 d. jis sieks 2 euro centus už kilometrą, o nuo kovo 1 d. – 4 centus.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„BAA Training“ Barselonoje planuoja mokymų centrą už 54 mln. Eur 

Lietuviško kapitalo grupei „Avia Solutions“ priklausanti įmonė Ispanijoje, šalia Barselonos El Prato oro...

VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Rusija išbandė naujos kartos atominį ledlaužį „Arktika“ 1

Rusijos atominis ledlaužis „Arktika“, laikomas pajėgiausiu tokio tipo laivu ir Maskvos ambicijų naudoti...

J. Narkevičius – nepopuliariausias politikas  2

Susisiekimo ministras, Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevičius po...

Verslo aplinka
2019.12.14
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau