Investuoti verčia konkurencinė kova Klaipėdos uoste

Publikuota: 2015-12-13
„Towmar Baltic“ investicijas į dviejų naujų jūrinių uosto vilkikų įsigijimą paskatino analogiškas kitos laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančios kompanijos – KLASSCO filialo „Klasco Towage Assitance“ – žingsnis.  Bendrovės nuotr.
„Towmar Baltic“ investicijas į dviejų naujų jūrinių uosto vilkikų įsigijimą paskatino analogiškas kitos laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančios kompanijos – KLASSCO filialo „Klasco Towage Assitance“ – žingsnis. Bendrovės nuotr.
„Verslo žinios“

Stebėdamos augantį į Klaipėdos uostą atvykstančių didelių laivų skaičių, buksyravimo paslaugas uoste teikiančios bendrovės investuoja į modernesnius ir galingesnius jūrinius vilkikus.

Laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikia dvi kompanijos: UAB „Towmar Baltic“ ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) filialas „Klasco Towage Assitance“.

Akylai stebėdamos viena kitos žingsnius specifinių paslaugų rinkoje, abi jos šį rudenį investavo į laivyno atnaujinimą.

KLASCO užsakymu Olandų kompanijai „Damen Shipyards Gorinchem“ priklausančioje laivų statykloje Rumunijoje buvo pastatytas daugiau kaip 7 mln. Eur kainavęs jūrinis vilkikas „Klasco 3“, jo greitis – iki 13 mazgų, buksyravimo galia – iki 60 t.

Tuo metu „Towmar Baltic“ įsigijo du tokio paties „DAMEN ASD 2810“ modelio vilkikus „TAK-10“ ir „TAK-11“. Jie statyti toje pačioje laivų statykloje kaip ir KLASCO, tik yra kiek greitesni ir galingesni: greitis siekia 14 mazgų, o buksyravimo galia – daugiau nei 60 t.

Tomas Zabulionis, UAB „Towmar Baltic“ generalinis direktorius, nelinkęs atskleisti investicijų sumos, tik pažymi, kad tai pats populiariausias ir rinkoje geras rekomendacijas turintis modelis. Skaičiuojama, kad tokio modelio „Damen“ vilkikų visame pasaulyje plaukioja daugiau kaip 200.

Įsigijimą pagreitino konkurencija

KLASCO laivyną šiuo metu sudaro trys nuosavi vilkikai. Be neseniai įsigyto naujo laivo, bendrovė dar naudoja du anksčiau statytus 55 t buksyravimo galios vilkikus ir iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuomoja 2000 m. pastatytą vilkiką „Stumbras“.

Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, sako, kad sprendimą investuoti į kompanijos laivyno atnaujinimą lėmė Klaipėdos uoste augantis laivų buksyravimo paslaugų poreikis.

„Stebėdami Klaipėdos uosto modernizavimo, kanalo bei krantinių gilinimo tempą ir vertindami dvipusio laivų eismo perspektyvą, numatome didėjantį laivų buksyravimo paslaugų poreikį. Tikimės, kad naujas vilkikas leis tinkamai konkuruoti Klaipėdos uosto laivų buksyravimo paslaugų segmente, prisidės prie gero įvaizdžio ir investicijos grįš su nauda“, – pažymi p. Pauža.

Iš viso aštuonis vilkikus turinčios „Towmar Baltic“ vadovas atvirai sako, kad naujų laivų įsigijimą paskatino analogiški konkurentų veiksmai.

„Apie investicijas į naujus vilkikus pradėjome galvoti dar prieš kelerius metus stebėdami kasmet vis didėjantį didelių laivų skaičių Klaipėdos uoste. Pernai ėmė plaukti suskystintas gamtines dujas gabenantys tanklaiviai, kurie irgi reikalauja didesnio vilkikų pajėgumo. Kita vertus, turėtas pajėgumas dar ne vienus metus mums būtų leidęs sėkmingai dirbti, tačiau sprendimą dėl naujų vilkikų įsigijimo pagreitino konkurencija“, – teigia p. Zabulionis.

Kas buvo vakar, netinka šiandien

Atsinaujinusiu uosto jūrinių vilkikų parku džiaugiasi ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD). Eduardas Ringis, KVJUD uosto kapitono pavaduotojas, įsitikinęs, kad naujo laivų buksyravimo pajėgumo uoste reikėjo.

„Sparčiai plėtojant uostą, didėja galinčių įplaukti laivų parametrai. Akivaizdu, kad vilkikai, kurie buvo vakar, nebetinka šiandien, nors jie ir gerai prižiūrimi, remontuojami. Naujieji – modernūs ir galingi vilkikai pagerins uosto įvaizdį saugios laivybos atžvilgiu“, – neabejoja p. Ringis.

Vaidotas Šileika, UAB Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas, taip pat pabrėžia, kad uoste augant didžiųjų laivų skaičiui naujų vilkikų pajėgumas pravers: „Vis dažniau būna grūsčių, kai įplaukti ar išplaukti iš uosto vienu metu turi keli didieji laivai. Tokiais momentais reikia daugiau vilkikų. Džiaugiamės, kad į naujus laivus investavusios buksyravimo paslaugas teikiančios kompanijos nuo šiol galės teikti dar kokybiškesnes paslaugas, kas teigiamai atsilieps ir uosto konkurencingumui.“

Dairosi į kitus uostus

Ponas Zabulionis mano, kad sparčiai įgyvendinami ambicingi Klaipėdos uosto infrastruktūros plėtros projektai leidžia ateityje prognozuoti buksyravimo paslaugų poreikio augimą.

„Dėl augančių krovinių srautų uoste jau šie metai mums buvo pakankamai sėkmingi. Po dvejų metų pertraukos, kai patyrėme nedidelį apyvartos kritimą, pirmąkart šiek tiek augame. Vertindami uoste atliekamas investicijas, tikimės, kad ateityje turėsime dar daugiau darbo“, – sako p. Zabulionis.

Registrų centro duomenimis, UAB „Towmar Baltic“ apyvarta pernai siekė 6,9 mln. Eur, o 2013 m. buvo 6,5 mln. Eur.

Bendrovė laivų buksyravimo paslaugas teikia ne tik Klaipėdos, bet ir gerokai mažesniame Liepojos uoste, kur daugiau nėra nė vienos tokia veikla užsiimančios įmonės. Klaipėdiečiai akylai stebi šių paslaugų rinką ir kituose Baltijos jūros uostuose.

Pašnekovas teigia, kad dairytis į kitas rinkas skatina gerokai didesnis turimų uosto vilkikų pajėgumas nei dabartinė paklausa Klaipėdos uoste.

„Buksyravimo paslaugų poreikis Klaipėdoje priklausys nuo krovinių apimties, į uostą įplaukiančių laivų skaičiaus ir konkurencinės aplinkos. Tačiau kol kas turimą vilkikų pajėgumą išnaudojame mažai, todėl ateityje planuojame plėstis ir pradėti dirbti kituose uostuose, ypač Latvijoje ir Estijoje“, – planais dalijasi p. Zabulionis.

infogr.am::infogram_0_laivai_uoste-7572

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 3 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Ryanair“ pelnas sumažėjo penktadaliu

Mažų kaštų oro linijos „Ryanair“ fiksavo penktadaliu mažesnį pirmojo ketvirčio pelną ir nerimauja, kad...

Transportas
11:48
Šiaulių pramoniniame parke – 2 nauji investuotojai Premium

Šiaulių miesto taryba patvirtino 2 įmonių sutartis dėl žemės nuomos ne aukciono tvarka Šiaulių pramoniniame...

Pramonė
09:09
Pajamas ir pelną auginusi „Hoptrans holding“ plėtros nestabdo

Logistikos įmones valdanti Lietuvos kapitalo „Hoptrans holding“ praėjusiais metais gavo beveik 59 mln. Eur...

Transportas
08:53
VŽ bando „Jaguar I-Pace“: elektrinė galia neprivalo skambėti kaip troleibusas 2

Plačiajai publikai prisistatantis pirmasis „Jaguar“ elektromobilis „I-Pace“ elektros sistemos pranašumus...

Laisvalaikis
2018.07.22
Oro uostai ketina atnaujinti vaizdo stebėjimo sistemas 1

Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostai per trejus ketina atnaujinti vaizdo stebėjimo sistemas, nes...

Transportas
2018.07.22
Iš „Stigmos“ vadovo antikvarinių automobilių kolekcijos gimsta muziejus

Panevėžio plastiko ir gumos UAB „Stigma“ vadovo Alfredo Zigmanto planas miesto pakraštyje atidaryti...

Pramonė
2018.07.20
„Wizz Air“ atšaukia dalį žiemos maršrutų iš Vilniaus 1

Mažų kaštų skrydžių bendrovė „Wizz Air“ atšaukia žiemos skrydžius į Atėnus, Nicą, Grenoblį, Barį, Rejkjaviką...

Transportas
2018.07.20
Policija per naudotų automobilių prekeivių patikrinimus prikirpo Kauno įmones 1

Tikrindami naudotų automobilių prekeivius, Kauno policijos pareigūnai išaiškino neteisėta su automobilių...

Transportas
2018.07.20
Dalijimosi platformos: automobilių gamintojai veržiasi į paslaugų rinką Premium

Naujų veiklos modelių ieškantys automobilių gamintojai investuoja į naują veiklos sritį – automobilių...

Transportas
2018.07.20
DKV plečia aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje

Bendrovė „DKV Euro Service“ išplėtė savo aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje. Tinklą, kuriame galima...

Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
2018.07.20
Geriausių aviakompanijų sąraše dominuoja Azijos bendrovės

Aviacijos „Oskarais“ vadinamuose kasmetiniuose geriausių oro linijų rinkimuose aukščiausias pozicijas pelnė...

Laisvalaikis
2018.07.19
Klaipėdos uosto pelnas augo 20% 3

2018 m. sausio–birželio mėn. Klaipėdos uoste krauta 22,2 mln. t krovinių, tai 7,6% arba 1.5 mln. t daugiau...

Transportas
2018.07.19
Teismas: „Gargždų geležinkelis“ kol kas negali vežti krovinių per Lietuvą 5

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas...

Transportas
2018.07.19
Austrijos „TGW Limited“ atidarė inžinerinių paslaugų centrą Kaune 4

Šiandien oficialiai atidarytas Austrijos logistikos automatizavimo sistemų vystymo bendrovės „TGW Logistics...

Transportas
2018.07.19
Vilkikų parką atnaujinusi „Liustra“ pernai uždirbo 7 mln. Eur pelno 1

Dviejų fizinių asmenų valdoma transporto ir logistikos bendroves vienijanti grupė „Liustra“ pernai gavo...

Transportas
2018.07.19
Šapoka: sprendimų dėl automobilių mokesčio galima tikėtis rudenį 34

Sprendimai dėl automobilių mokesčio galėtų paaiškėti rudenį, teigia finansų ministras. Pasak Viliaus Šapokos,...

Transportas
2018.07.19
„Kautra“ plečiasi Klaipėdoje ir Skandinavijoje, projektas Kaune – galvos skausmas Premium

Šių metų pirmąjį pusmetį Kauno UAB „Kautra“ pajamų augimas buvo beveik du kartus mažesnis nei pernai tuo...

Transportas
2018.07.19
„Ryanair“ atšaukia 600 skrydžių

„Ryanair“ liepos 25-26 d. dėl streikų Belgijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje atšaukia apie 600 skrydžių. Dėl...

Transportas
2018.07.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau