Investuoti verčia konkurencinė kova Klaipėdos uoste

Publikuota: 2015-12-13
„Towmar Baltic“ investicijas į dviejų naujų jūrinių uosto vilkikų įsigijimą paskatino analogiškas kitos laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančios kompanijos – KLASSCO filialo „Klasco Towage Assitance“ – žingsnis.  Bendrovės nuotr.
„Towmar Baltic“ investicijas į dviejų naujų jūrinių uosto vilkikų įsigijimą paskatino analogiškas kitos laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančios kompanijos – KLASSCO filialo „Klasco Towage Assitance“ – žingsnis. Bendrovės nuotr.
„Verslo žinios“

Stebėdamos augantį į Klaipėdos uostą atvykstančių didelių laivų skaičių, buksyravimo paslaugas uoste teikiančios bendrovės investuoja į modernesnius ir galingesnius jūrinius vilkikus.

Laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikia dvi kompanijos: UAB „Towmar Baltic“ ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) filialas „Klasco Towage Assitance“.

Akylai stebėdamos viena kitos žingsnius specifinių paslaugų rinkoje, abi jos šį rudenį investavo į laivyno atnaujinimą.

KLASCO užsakymu Olandų kompanijai „Damen Shipyards Gorinchem“ priklausančioje laivų statykloje Rumunijoje buvo pastatytas daugiau kaip 7 mln. Eur kainavęs jūrinis vilkikas „Klasco 3“, jo greitis – iki 13 mazgų, buksyravimo galia – iki 60 t.

Tuo metu „Towmar Baltic“ įsigijo du tokio paties „DAMEN ASD 2810“ modelio vilkikus „TAK-10“ ir „TAK-11“. Jie statyti toje pačioje laivų statykloje kaip ir KLASCO, tik yra kiek greitesni ir galingesni: greitis siekia 14 mazgų, o buksyravimo galia – daugiau nei 60 t.

Tomas Zabulionis, UAB „Towmar Baltic“ generalinis direktorius, nelinkęs atskleisti investicijų sumos, tik pažymi, kad tai pats populiariausias ir rinkoje geras rekomendacijas turintis modelis. Skaičiuojama, kad tokio modelio „Damen“ vilkikų visame pasaulyje plaukioja daugiau kaip 200.

Įsigijimą pagreitino konkurencija

KLASCO laivyną šiuo metu sudaro trys nuosavi vilkikai. Be neseniai įsigyto naujo laivo, bendrovė dar naudoja du anksčiau statytus 55 t buksyravimo galios vilkikus ir iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuomoja 2000 m. pastatytą vilkiką „Stumbras“.

Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, sako, kad sprendimą investuoti į kompanijos laivyno atnaujinimą lėmė Klaipėdos uoste augantis laivų buksyravimo paslaugų poreikis.

„Stebėdami Klaipėdos uosto modernizavimo, kanalo bei krantinių gilinimo tempą ir vertindami dvipusio laivų eismo perspektyvą, numatome didėjantį laivų buksyravimo paslaugų poreikį. Tikimės, kad naujas vilkikas leis tinkamai konkuruoti Klaipėdos uosto laivų buksyravimo paslaugų segmente, prisidės prie gero įvaizdžio ir investicijos grįš su nauda“, – pažymi p. Pauža.

Iš viso aštuonis vilkikus turinčios „Towmar Baltic“ vadovas atvirai sako, kad naujų laivų įsigijimą paskatino analogiški konkurentų veiksmai.

„Apie investicijas į naujus vilkikus pradėjome galvoti dar prieš kelerius metus stebėdami kasmet vis didėjantį didelių laivų skaičių Klaipėdos uoste. Pernai ėmė plaukti suskystintas gamtines dujas gabenantys tanklaiviai, kurie irgi reikalauja didesnio vilkikų pajėgumo. Kita vertus, turėtas pajėgumas dar ne vienus metus mums būtų leidęs sėkmingai dirbti, tačiau sprendimą dėl naujų vilkikų įsigijimo pagreitino konkurencija“, – teigia p. Zabulionis.

Kas buvo vakar, netinka šiandien

Atsinaujinusiu uosto jūrinių vilkikų parku džiaugiasi ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD). Eduardas Ringis, KVJUD uosto kapitono pavaduotojas, įsitikinęs, kad naujo laivų buksyravimo pajėgumo uoste reikėjo.

„Sparčiai plėtojant uostą, didėja galinčių įplaukti laivų parametrai. Akivaizdu, kad vilkikai, kurie buvo vakar, nebetinka šiandien, nors jie ir gerai prižiūrimi, remontuojami. Naujieji – modernūs ir galingi vilkikai pagerins uosto įvaizdį saugios laivybos atžvilgiu“, – neabejoja p. Ringis.

Vaidotas Šileika, UAB Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas, taip pat pabrėžia, kad uoste augant didžiųjų laivų skaičiui naujų vilkikų pajėgumas pravers: „Vis dažniau būna grūsčių, kai įplaukti ar išplaukti iš uosto vienu metu turi keli didieji laivai. Tokiais momentais reikia daugiau vilkikų. Džiaugiamės, kad į naujus laivus investavusios buksyravimo paslaugas teikiančios kompanijos nuo šiol galės teikti dar kokybiškesnes paslaugas, kas teigiamai atsilieps ir uosto konkurencingumui.“

Dairosi į kitus uostus

Ponas Zabulionis mano, kad sparčiai įgyvendinami ambicingi Klaipėdos uosto infrastruktūros plėtros projektai leidžia ateityje prognozuoti buksyravimo paslaugų poreikio augimą.

„Dėl augančių krovinių srautų uoste jau šie metai mums buvo pakankamai sėkmingi. Po dvejų metų pertraukos, kai patyrėme nedidelį apyvartos kritimą, pirmąkart šiek tiek augame. Vertindami uoste atliekamas investicijas, tikimės, kad ateityje turėsime dar daugiau darbo“, – sako p. Zabulionis.

Registrų centro duomenimis, UAB „Towmar Baltic“ apyvarta pernai siekė 6,9 mln. Eur, o 2013 m. buvo 6,5 mln. Eur.

Bendrovė laivų buksyravimo paslaugas teikia ne tik Klaipėdos, bet ir gerokai mažesniame Liepojos uoste, kur daugiau nėra nė vienos tokia veikla užsiimančios įmonės. Klaipėdiečiai akylai stebi šių paslaugų rinką ir kituose Baltijos jūros uostuose.

Pašnekovas teigia, kad dairytis į kitas rinkas skatina gerokai didesnis turimų uosto vilkikų pajėgumas nei dabartinė paklausa Klaipėdos uoste.

„Buksyravimo paslaugų poreikis Klaipėdoje priklausys nuo krovinių apimties, į uostą įplaukiančių laivų skaičiaus ir konkurencinės aplinkos. Tačiau kol kas turimą vilkikų pajėgumą išnaudojame mažai, todėl ateityje planuojame plėstis ir pradėti dirbti kituose uostuose, ypač Latvijoje ir Estijoje“, – planais dalijasi p. Zabulionis.

infogr.am::infogram_0_laivai_uoste-7572

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 3 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
BMW paviešino pirmąsias oficialias būsimojo X5 nuotraukas 2

Paskelbtose nuotraukose matyti kamufliažu užmaskuoti bandomieji prototipai ir gana aiškūs kėbulo bruožai.

Transportas
2018.05.24
Dėl „Via Baltica“ rekonstrukcijos vasarą ties Panevėžiu bus ribojamas eismas 2

Vykdant Panevėžio aplinkkelio rekonstrukciją „Via Baltica“ kelyje vasarą bus smarkiai ribojamas eismas,...

Transportas
2018.05.24
Italijoje traukiniui įsirėžus į Lietuvoje registruotą sunkvežimį žuvo du žmonės 1

Italijos šiaurėje netoli Turino ketvirtadienio naktį nuo bėgių nuvažiavus traukiniui, kuris prieš tai įsirėžė...

Transportas
2018.05.24
Kone dešimtadalį Lietuvos BVP atveža vežėjai. Ką daryti, kad sėkmė nedingtų? 3

Transporto ir logistikos bendrovės Lietuvoje pagal visų rūšių transportu vežtų krovinių mastą muša...

Transportas
2018.05.24
Teismas turės iš naujo spręsti „Biserio“ pretenzijas Vilniui 3

Teismas turės iš naujo svarstyti Vilniaus kelių ženklinimo bendrovės „Biseris“ pretenzijas dėl miesto...

Transportas
2018.05.24
Pakruojyje nuo birželio kursuos nemokamas viešasis transportas 3

Pakruojyje nuo birželio vidurio turėtų pradėti kursuoti nemokami autobusai.

Transportas
2018.05.24
Trumpas nusitaikė į automobilių importą – tikėtini nauji tarifai 5

Vašingtonas pradėjo naują nacionalinio saugumo tyrimą dėl automobilių ir sunkvežimių importo. Tai gali...

Verslo aplinka
2018.05.24
Kovai su potvyniais Vilniuje įrengs kolektorių 4

Vasaromis Lietuvą ėmus skandinti liūtims, Vilniaus miesto savivaldybė ir gyvenamąsias statybas vakariniame...

Statyba ir NT
2018.05.24
„Uber“ vairuotojams – ligos, motinystės, tėvystės išmokos 3

Visoje Europoje įsigaliosianti programa vairuotojams žada išmokas laikinai praradus galimybę užsidirbti ar...

Transportas
2018.05.23
Švedų subsidijos elektriniams dviračiams: susidomėjimas pranoksta galimybes 7

Švedijos Vyriausybė nuo praėjusio rugsėjo iki 10.000 SEK (per 1.000 Eur) subsidijuoja elektra varomus...

Transportas
2018.05.23
Kinija kirto atliekų vežėjams, šie nori atsiimti iš gamintojų Premium 5

Bėdų dėl „Metrail“ išvargintiems gamintojams – naujas iššūkis. Atliekų vežėjai reikalauja, kad gamintojų ir...

Bus reikalaujama atsakomybės iš sutarčių nevykdžiusių kelininkų 3

Susisiekimo ministerija darbų rangovą „Kamesta“ kaltina prasta darbų kokybe ir neįvykdytais įsipareigojimais,...

Transportas
2018.05.22
Vilniuje – naujas dviračių takas 18

Antradienį Vilniuje atidarytas dviračių takas Birutės gatvėje, tarp Vingio parko tilto ir stadiono.

Laisvalaikis
2018.05.22
„LOT“ iš Kauno pradėjo skraidyti į Varšuvą 6

Antradienio rytą iš Kauno oro uosto skrydžius į Lenkijos sostinę pradėjo kaimyninės šalies...

Transportas
2018.05.22
Dėl darbuotojų biurą padalijo per du miestus ir neapsiriko Premium 3

Jei geram specialistui iš Kauno pasiūlai darbą sostinėje, jis kažin ar susivilios. Todėl UAB „Axis Auto“...

Transportas
2018.05.21
Bus teisiamas buvęs VĮ „Kauno regiono keliai" vadovas 1

Pastaruoju metu Lietuvoje buvo pranešta apie kelių valstybinių kelių priežiūros įstaigų vadovams pareikštus...

„Ryanair“: eilinis finansinis rekordas ir grėsmingos prognozės 1

„Ryanair“ paskelbė apie eilinį kartą pagerintą metinį pelno rekordą, parodydami gebėjimą susitvarkyti su...

Transportas
2018.05.21
Naujos ES taisyklės palengvins tarptautinio siuntų pristatymo sąlygas

Gegužės 22 d. Europos Sąjungoje įsigalioja naujos tarptautinio siuntinių pristatymo taisyklės, kurios leis...

Transportas
2018.05.21
Valstybės įmonės skaitmenizuojasi – tai ir mada, ir nauda Premium

Pertvarkomos valstybės valdomos įmonės (VVĮ) ima skaitmenizuoti veiklos procesus. „Lietuvos energijos“ grupė...

Technologijos
2018.05.21
Nuplagijuotas šūkis „Geriausia vieta keisti ratus“ kainuos per 10.000 Eur 7

Reklamjuostė „Vianor geriausia vieta keisti ratus!“, Apeliacinio teismo vertinimu, faktiškai yra kitos įmonės...

Pramonė
2018.05.21

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau