Investuoti verčia konkurencinė kova Klaipėdos uoste

Publikuota: 2015-12-13
„Towmar Baltic“ investicijas į dviejų naujų jūrinių uosto vilkikų įsigijimą paskatino analogiškas kitos laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančios kompanijos – KLASSCO filialo „Klasco Towage Assitance“ – žingsnis.  Bendrovės nuotr.
„Towmar Baltic“ investicijas į dviejų naujų jūrinių uosto vilkikų įsigijimą paskatino analogiškas kitos laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančios kompanijos – KLASSCO filialo „Klasco Towage Assitance“ – žingsnis. Bendrovės nuotr.
„Verslo žinios“

Stebėdamos augantį į Klaipėdos uostą atvykstančių didelių laivų skaičių, buksyravimo paslaugas uoste teikiančios bendrovės investuoja į modernesnius ir galingesnius jūrinius vilkikus.

Laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikia dvi kompanijos: UAB „Towmar Baltic“ ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) filialas „Klasco Towage Assitance“.

Akylai stebėdamos viena kitos žingsnius specifinių paslaugų rinkoje, abi jos šį rudenį investavo į laivyno atnaujinimą.

KLASCO užsakymu Olandų kompanijai „Damen Shipyards Gorinchem“ priklausančioje laivų statykloje Rumunijoje buvo pastatytas daugiau kaip 7 mln. Eur kainavęs jūrinis vilkikas „Klasco 3“, jo greitis – iki 13 mazgų, buksyravimo galia – iki 60 t.

Tuo metu „Towmar Baltic“ įsigijo du tokio paties „DAMEN ASD 2810“ modelio vilkikus „TAK-10“ ir „TAK-11“. Jie statyti toje pačioje laivų statykloje kaip ir KLASCO, tik yra kiek greitesni ir galingesni: greitis siekia 14 mazgų, o buksyravimo galia – daugiau nei 60 t.

Tomas Zabulionis, UAB „Towmar Baltic“ generalinis direktorius, nelinkęs atskleisti investicijų sumos, tik pažymi, kad tai pats populiariausias ir rinkoje geras rekomendacijas turintis modelis. Skaičiuojama, kad tokio modelio „Damen“ vilkikų visame pasaulyje plaukioja daugiau kaip 200.

Įsigijimą pagreitino konkurencija

KLASCO laivyną šiuo metu sudaro trys nuosavi vilkikai. Be neseniai įsigyto naujo laivo, bendrovė dar naudoja du anksčiau statytus 55 t buksyravimo galios vilkikus ir iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuomoja 2000 m. pastatytą vilkiką „Stumbras“.

Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, sako, kad sprendimą investuoti į kompanijos laivyno atnaujinimą lėmė Klaipėdos uoste augantis laivų buksyravimo paslaugų poreikis.

„Stebėdami Klaipėdos uosto modernizavimo, kanalo bei krantinių gilinimo tempą ir vertindami dvipusio laivų eismo perspektyvą, numatome didėjantį laivų buksyravimo paslaugų poreikį. Tikimės, kad naujas vilkikas leis tinkamai konkuruoti Klaipėdos uosto laivų buksyravimo paslaugų segmente, prisidės prie gero įvaizdžio ir investicijos grįš su nauda“, – pažymi p. Pauža.

Iš viso aštuonis vilkikus turinčios „Towmar Baltic“ vadovas atvirai sako, kad naujų laivų įsigijimą paskatino analogiški konkurentų veiksmai.

„Apie investicijas į naujus vilkikus pradėjome galvoti dar prieš kelerius metus stebėdami kasmet vis didėjantį didelių laivų skaičių Klaipėdos uoste. Pernai ėmė plaukti suskystintas gamtines dujas gabenantys tanklaiviai, kurie irgi reikalauja didesnio vilkikų pajėgumo. Kita vertus, turėtas pajėgumas dar ne vienus metus mums būtų leidęs sėkmingai dirbti, tačiau sprendimą dėl naujų vilkikų įsigijimo pagreitino konkurencija“, – teigia p. Zabulionis.

Kas buvo vakar, netinka šiandien

Atsinaujinusiu uosto jūrinių vilkikų parku džiaugiasi ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD). Eduardas Ringis, KVJUD uosto kapitono pavaduotojas, įsitikinęs, kad naujo laivų buksyravimo pajėgumo uoste reikėjo.

„Sparčiai plėtojant uostą, didėja galinčių įplaukti laivų parametrai. Akivaizdu, kad vilkikai, kurie buvo vakar, nebetinka šiandien, nors jie ir gerai prižiūrimi, remontuojami. Naujieji – modernūs ir galingi vilkikai pagerins uosto įvaizdį saugios laivybos atžvilgiu“, – neabejoja p. Ringis.

Vaidotas Šileika, UAB Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas, taip pat pabrėžia, kad uoste augant didžiųjų laivų skaičiui naujų vilkikų pajėgumas pravers: „Vis dažniau būna grūsčių, kai įplaukti ar išplaukti iš uosto vienu metu turi keli didieji laivai. Tokiais momentais reikia daugiau vilkikų. Džiaugiamės, kad į naujus laivus investavusios buksyravimo paslaugas teikiančios kompanijos nuo šiol galės teikti dar kokybiškesnes paslaugas, kas teigiamai atsilieps ir uosto konkurencingumui.“

Dairosi į kitus uostus

Ponas Zabulionis mano, kad sparčiai įgyvendinami ambicingi Klaipėdos uosto infrastruktūros plėtros projektai leidžia ateityje prognozuoti buksyravimo paslaugų poreikio augimą.

„Dėl augančių krovinių srautų uoste jau šie metai mums buvo pakankamai sėkmingi. Po dvejų metų pertraukos, kai patyrėme nedidelį apyvartos kritimą, pirmąkart šiek tiek augame. Vertindami uoste atliekamas investicijas, tikimės, kad ateityje turėsime dar daugiau darbo“, – sako p. Zabulionis.

Registrų centro duomenimis, UAB „Towmar Baltic“ apyvarta pernai siekė 6,9 mln. Eur, o 2013 m. buvo 6,5 mln. Eur.

Bendrovė laivų buksyravimo paslaugas teikia ne tik Klaipėdos, bet ir gerokai mažesniame Liepojos uoste, kur daugiau nėra nė vienos tokia veikla užsiimančios įmonės. Klaipėdiečiai akylai stebi šių paslaugų rinką ir kituose Baltijos jūros uostuose.

Pašnekovas teigia, kad dairytis į kitas rinkas skatina gerokai didesnis turimų uosto vilkikų pajėgumas nei dabartinė paklausa Klaipėdos uoste.

„Buksyravimo paslaugų poreikis Klaipėdoje priklausys nuo krovinių apimties, į uostą įplaukiančių laivų skaičiaus ir konkurencinės aplinkos. Tačiau kol kas turimą vilkikų pajėgumą išnaudojame mažai, todėl ateityje planuojame plėstis ir pradėti dirbti kituose uostuose, ypač Latvijoje ir Estijoje“, – planais dalijasi p. Zabulionis.

infogr.am::infogram_0_laivai_uoste-7572

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 3 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Omnivos“ investicijų maratonas skuba paskui e. prekybos augimą Premium

Metų pradžioje planavusi 1 mln. Eur investicijas, vėliau jas padvigubinusi ir dabar jau beveik 3 mln. Eur...

Transportas
09:20
Svarstoma dėl keleivinio laivo maršruto iš Vilkijos į Kauną

VĮ „Vidaus vandens kelių direkcija“ (VVKD) svarsto galimybę plukdyti keleivius iš Kauno į Vilkiją.

Transportas
07:05
Seimas neatlaisvino suvaržymų daliai smulkių degalų prekybininkų

Seimas neatšaukė prieš metus nustatytų griežtų reikalavimų daliai smulkių degalų prekybininkų.    

Transportas
2018.11.13
Lenkija beveik mėnesiui įves vidaus sienų kontrolę 2

Lenkija nuo lapkričio 22 d. iki gruodžio 16 d. laikinai atnaujins pasienio tikrinimus prie savo vidaus sienų,...

Transportas
2018.11.13
EK nutraukė pažeidimo procedūrą prieš Lietuvą dėl Klaipėdos uosto žemės nuomos

Lietuvai pernai leidus Klaipėdos uosto žemę nuomoti konkursą laimėjusioms bendrovėms ir taip sudarius...

Transportas
2018.11.12
„Klaipėdos naftos“ vadovo skaidrumą vertins valdyba 9

Paaiškėjus, kad valstybės valdomos bendrovės „Klaipėdos nafta“ (KN) viešuosius pirkimus laimi informacinių...

Energetika
2018.11.12
Prie naujo prekybos centro Vilniaus Pilaitėje – automobilių aikštelė miestui 8

Vilniaus Pilaitės mikrorajone prekybos centrą planuojanti statyti nekilnojamojo turto plėtros bendrovė...

Statyba ir NT
2018.11.12
„Yandex. Taxi“ įžengė į Suomiją 10

Suomija tapo 14-a valstybe, kur teikiama Lietuvoje nemažai įtarimų sukėlusi „Yandex. Taxi“ paslauga – nuo...

Transportas
2018.11.11
„Uber“ geriausiems vairuotojams ruošia papildomų naudų paketą

Pavėžėjimo paslaugų platforma „Uber“ testuoja programą „UberPro“, pagal kurią geriausi vairuotojai gautų...

Vadyba
2018.11.11
„Volkswagen“ lūžio taškas: gamyklos bus pertvarkomos elektromobiliams 37

Koncerno planas – pasiūlyti mažiau, nei 20.000 Eur kainuojantį elektromobilį ir išsaugoti darbo vietas, tris...

Transportas
2018.11.11
Lietuvos vairuotojai mato leistinus ir neleistinus KET pažeidimus 19

Atliktas tyrimas parodo, kad didelė dalis vairuotojų toleruoja tam tikrus Kelių eismo taisyklių...

Transportas
2018.11.11
Baltarusijoje – dar 113 km mokamų kelių 1

Nuo gruodžio 1 d. Baltarusijoje bus praplėstas mokamų kelių tinklas, prie jo prijungiant tris naujus kelio...

Transportas
2018.11.10
Šeštadienį įsigalioja draudimas važiuoti su vasarinėmis padangomis 6

Šeštadienį pradeda galioti draudimas eksploatuoti transporto priemones su vasarinėmis padangomis.

Transportas
2018.11.10
Teismas leido „Small Planet Airlines“ atlikti būtinus mokėjimus

Restruktūrizavimo siekiančiai finansinių sunkumų patiriančiai Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovei „Small...

Transportas
2018.11.09
Paskelbtas antrasis kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos konkursas 1

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) šią savaitę paskelbė antrąjį 24,4 mln. Eur maksimalios vertės...

Transportas
2018.11.09
Vidinėse kovose verdanti „Linava“ rengiasi eiliniam kongresui

Artėjant Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ kongresui – naują lygmenį pasiekusios vadovų tarpusavio...

Transportas
2018.11.09
„Lietuvos geležinkeliai“ plečia partnerių ratą Lenkijoje 2

AB „Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė krovinių vežimo sutartis su Lenkijos logistikos bendrove „Polfrost...

Transportas
2018.11.09
Rusnės estakados prieigas už beveik 1,3 mln. Eur tvarkys „Kauno tiltai“ 8

Kelyje Šilutė-Rusnė numatomos estakados prieigas tvarkys viena viena didžiausių kelių ir tiltų statybos...

Transportas
2018.11.09
Pasirengimas elektromobilių gamybai karpo BMW pelną

Skausmingas perėjimas prie elektromobilių gamybos: BMW veiklos pelnas praėjusį ketvirtį sumažėjo 27%.

Transportas
2018.11.09
Estų valdoma „Hondos“ atstovybė Vilniuje domina vietinius Premium 2

Prekybos naujais automobiliais rinkoje bręsta naujas sandoris – Estijos kapitalo valdomą „Honda Motor...

Transportas
2018.11.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau