Investuoti verčia konkurencinė kova Klaipėdos uoste

Publikuota: 2015-12-13
„Towmar Baltic“ investicijas į dviejų naujų jūrinių uosto vilkikų įsigijimą paskatino analogiškas kitos laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančios kompanijos – KLASSCO filialo „Klasco Towage Assitance“ – žingsnis.  Bendrovės nuotr.
„Towmar Baltic“ investicijas į dviejų naujų jūrinių uosto vilkikų įsigijimą paskatino analogiškas kitos laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančios kompanijos – KLASSCO filialo „Klasco Towage Assitance“ – žingsnis. Bendrovės nuotr.
„Verslo žinios“

Stebėdamos augantį į Klaipėdos uostą atvykstančių didelių laivų skaičių, buksyravimo paslaugas uoste teikiančios bendrovės investuoja į modernesnius ir galingesnius jūrinius vilkikus.

Laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikia dvi kompanijos: UAB „Towmar Baltic“ ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) filialas „Klasco Towage Assitance“.

Akylai stebėdamos viena kitos žingsnius specifinių paslaugų rinkoje, abi jos šį rudenį investavo į laivyno atnaujinimą.

KLASCO užsakymu Olandų kompanijai „Damen Shipyards Gorinchem“ priklausančioje laivų statykloje Rumunijoje buvo pastatytas daugiau kaip 7 mln. Eur kainavęs jūrinis vilkikas „Klasco 3“, jo greitis – iki 13 mazgų, buksyravimo galia – iki 60 t.

Tuo metu „Towmar Baltic“ įsigijo du tokio paties „DAMEN ASD 2810“ modelio vilkikus „TAK-10“ ir „TAK-11“. Jie statyti toje pačioje laivų statykloje kaip ir KLASCO, tik yra kiek greitesni ir galingesni: greitis siekia 14 mazgų, o buksyravimo galia – daugiau nei 60 t.

Tomas Zabulionis, UAB „Towmar Baltic“ generalinis direktorius, nelinkęs atskleisti investicijų sumos, tik pažymi, kad tai pats populiariausias ir rinkoje geras rekomendacijas turintis modelis. Skaičiuojama, kad tokio modelio „Damen“ vilkikų visame pasaulyje plaukioja daugiau kaip 200.

Įsigijimą pagreitino konkurencija

KLASCO laivyną šiuo metu sudaro trys nuosavi vilkikai. Be neseniai įsigyto naujo laivo, bendrovė dar naudoja du anksčiau statytus 55 t buksyravimo galios vilkikus ir iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuomoja 2000 m. pastatytą vilkiką „Stumbras“.

Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, sako, kad sprendimą investuoti į kompanijos laivyno atnaujinimą lėmė Klaipėdos uoste augantis laivų buksyravimo paslaugų poreikis.

„Stebėdami Klaipėdos uosto modernizavimo, kanalo bei krantinių gilinimo tempą ir vertindami dvipusio laivų eismo perspektyvą, numatome didėjantį laivų buksyravimo paslaugų poreikį. Tikimės, kad naujas vilkikas leis tinkamai konkuruoti Klaipėdos uosto laivų buksyravimo paslaugų segmente, prisidės prie gero įvaizdžio ir investicijos grįš su nauda“, – pažymi p. Pauža.

Iš viso aštuonis vilkikus turinčios „Towmar Baltic“ vadovas atvirai sako, kad naujų laivų įsigijimą paskatino analogiški konkurentų veiksmai.

„Apie investicijas į naujus vilkikus pradėjome galvoti dar prieš kelerius metus stebėdami kasmet vis didėjantį didelių laivų skaičių Klaipėdos uoste. Pernai ėmė plaukti suskystintas gamtines dujas gabenantys tanklaiviai, kurie irgi reikalauja didesnio vilkikų pajėgumo. Kita vertus, turėtas pajėgumas dar ne vienus metus mums būtų leidęs sėkmingai dirbti, tačiau sprendimą dėl naujų vilkikų įsigijimo pagreitino konkurencija“, – teigia p. Zabulionis.

Kas buvo vakar, netinka šiandien

Atsinaujinusiu uosto jūrinių vilkikų parku džiaugiasi ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD). Eduardas Ringis, KVJUD uosto kapitono pavaduotojas, įsitikinęs, kad naujo laivų buksyravimo pajėgumo uoste reikėjo.

„Sparčiai plėtojant uostą, didėja galinčių įplaukti laivų parametrai. Akivaizdu, kad vilkikai, kurie buvo vakar, nebetinka šiandien, nors jie ir gerai prižiūrimi, remontuojami. Naujieji – modernūs ir galingi vilkikai pagerins uosto įvaizdį saugios laivybos atžvilgiu“, – neabejoja p. Ringis.

Vaidotas Šileika, UAB Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas, taip pat pabrėžia, kad uoste augant didžiųjų laivų skaičiui naujų vilkikų pajėgumas pravers: „Vis dažniau būna grūsčių, kai įplaukti ar išplaukti iš uosto vienu metu turi keli didieji laivai. Tokiais momentais reikia daugiau vilkikų. Džiaugiamės, kad į naujus laivus investavusios buksyravimo paslaugas teikiančios kompanijos nuo šiol galės teikti dar kokybiškesnes paslaugas, kas teigiamai atsilieps ir uosto konkurencingumui.“

Dairosi į kitus uostus

Ponas Zabulionis mano, kad sparčiai įgyvendinami ambicingi Klaipėdos uosto infrastruktūros plėtros projektai leidžia ateityje prognozuoti buksyravimo paslaugų poreikio augimą.

„Dėl augančių krovinių srautų uoste jau šie metai mums buvo pakankamai sėkmingi. Po dvejų metų pertraukos, kai patyrėme nedidelį apyvartos kritimą, pirmąkart šiek tiek augame. Vertindami uoste atliekamas investicijas, tikimės, kad ateityje turėsime dar daugiau darbo“, – sako p. Zabulionis.

Registrų centro duomenimis, UAB „Towmar Baltic“ apyvarta pernai siekė 6,9 mln. Eur, o 2013 m. buvo 6,5 mln. Eur.

Bendrovė laivų buksyravimo paslaugas teikia ne tik Klaipėdos, bet ir gerokai mažesniame Liepojos uoste, kur daugiau nėra nė vienos tokia veikla užsiimančios įmonės. Klaipėdiečiai akylai stebi šių paslaugų rinką ir kituose Baltijos jūros uostuose.

Pašnekovas teigia, kad dairytis į kitas rinkas skatina gerokai didesnis turimų uosto vilkikų pajėgumas nei dabartinė paklausa Klaipėdos uoste.

„Buksyravimo paslaugų poreikis Klaipėdoje priklausys nuo krovinių apimties, į uostą įplaukiančių laivų skaičiaus ir konkurencinės aplinkos. Tačiau kol kas turimą vilkikų pajėgumą išnaudojame mažai, todėl ateityje planuojame plėstis ir pradėti dirbti kituose uostuose, ypač Latvijoje ir Estijoje“, – planais dalijasi p. Zabulionis.

infogr.am::infogram_0_laivai_uoste-7572

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 3 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Žinote, ką norite žinoti?
Užsisakykite personalizuotą naujienlaiškį.
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kinijoje pristatomas Lietuvos susisiekimo sektorius 1

Kinijos atstovai šią savaitę bus supažindinti su Lietuvos susisiekimo sektoriaus galimybėmis. Azijos šalyje...

„Linavoje“ bandoma rinkti naują prezidentą 

Šiandien Vilniuje rengiamas XXXV Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos kongresas, kurio metu ketinama...

Vairuotojų ir vežėjų atstovai sutarė derėtis dėl atlyginimų  2

Šiandien vykusiame Trišalės tarybos posėdyje nuspręsta pradėti derybas dėl vairuotojų atlyginimų.

Baltarusija stabdo degalų eksportą, Lietuva kol kas rami  9

Baltarusijos naftos produktų eksporto monopolininkei sustabdžius šviesiųjų naftos produktų eksportą į...

Pramonė
2019.04.23
„Tesla“ pelno tikslą sieja su savaldžiais taksi elektromobiliais

Elonas Muskas, JAV elektromobilių gamintojo „Tesla“ vadovas, davė pirmą bent kiek konkretesnę užuominą, kada...

Rinkos
2019.04.23
„CityBee“ startavo Latvijoje ir Estijoje: pradžia – krovininiai automobiliai Premium 26

Šiemet įsigyti daugiau kaip 5.000 automobilių ir plėstis gretimose šalyse suplanavusi automobilių dalijimosi...

Trys kaimynės negali (ne)būti konkurentės Premium 4

Lietuva su Latvija niekaip nenubrėžia jūros sienos, latviai flirtuoja su baltarusiais, kad šie savo prekių...

Verslo aplinka
2019.04.23
„FL Technics“ pardavimų vadovė: klientų pasitikėjimą augina įvykdyti sudėtingi užsakymai 4

„Dirbti su naujais rimtais klientais mes pradėdavome nuo labai sudėtingų užsakymų. Jie patikėdavo mums...

Pardavimai
2019.04.21
Lietuvos vidaus vandenyse paskelbtas naujas laivybos sezonas  2

Susisiekimo ministerija praneša, kad šių metų balandžio 16 d. oficialiai pradėtas naujasis laivybos...

Niujorko automobilių parodoje – korėjiečių pasirodymas ir „Jaguar“ triumfas  Premium 1

Penktadienį plačiajai publikai duris atvėrusioje Niujorko automobilių parodoje – išvakarėse paskelbti...

Automobiliai
2019.04.20
„Kauno kelių“ apyvarta truputį augo, pelnas mažėjo

Kelių tiesimo, remonto ir priežiūros UAB „Kauno keliai“ praėjusiais metais kiek didino pardavimo pajamas,...

Statyba ir NT
2019.04.19
Europos Parlamentas apribojo sunkvežimių taršą 3

Nuo 2025 m. nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15%, o nuo 2030 m. – 30% mažiau anglies...

„Uber“ ateina į biržą: Lietuvos analitikų verdiktas, ar verta investuoti Premium

JAV pavėžėjimo paslaugų pradininkei „Uber“ žengiant į biržą, Lietuvos analitikų nuomonės dėl investavimo į...

Rinkos
2019.04.18
Ministras L. Kukuraitis vairuotojams dienpinigius siūlo mokėti, jeigu jų alga sieks 2 MMA  33

Socialinės apsaugos ir darbo ministro teigimu, ateityje tolimųjų reisų vairuotojams planuojama leisti...

„Girteka“ imasi būstinės statybos Vilniuje – investuojama 60 mln. Eur 25

Krovinių gabenimo grupė „Girteka“ investuoja į naują būstinę Vilniuje, kurioje po kelerių metų perkels dirbti...

Statyba ir NT
2019.04.17
Šalies oro uostuose – daugiau skrydžių ir keleivių

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pirmąjį metų ketvirtį perskraidino daugiau kaip 1,322 mln. keleivių. Šis...

Atsistatydino „Klasco“ generalinis direktorius 10

Vytautas Kaunas, „Achemos grupės“ valdomos vienos didžiausių Klaipėdos krovos bendrovių „Klasco“ generalinis...

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje augo sparčiausiai ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per tris šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje,...

Pirmąjį ketvirtį „airBaltic“ iš Lietuvos skraidino 20% daugiau keleivių 1

Pirmąjį šių metų ketvirtį oro bendrovė „airBaltic“ aptarnavo daugiau kaip 100.000 keleivių į Lietuvą ir iš...

Su „Vlantana“ susijusi „Stonus Invest“ prie Klaipėdos planuoja logistikos centrą Premium 1

Bendrovė „Stonus Invest“ Klaipėdos rajone, šalia autostrados Vilnius–Klaipėda, ketina statyti naują...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau