Investuoti verčia konkurencinė kova Klaipėdos uoste

Publikuota: 2015-12-13
„Towmar Baltic“ investicijas į dviejų naujų jūrinių uosto vilkikų įsigijimą paskatino analogiškas kitos laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančios kompanijos – KLASSCO filialo „Klasco Towage Assitance“ – žingsnis.  Bendrovės nuotr.
„Towmar Baltic“ investicijas į dviejų naujų jūrinių uosto vilkikų įsigijimą paskatino analogiškas kitos laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikiančios kompanijos – KLASSCO filialo „Klasco Towage Assitance“ – žingsnis. Bendrovės nuotr.
„Verslo žinios“

Stebėdamos augantį į Klaipėdos uostą atvykstančių didelių laivų skaičių, buksyravimo paslaugas uoste teikiančios bendrovės investuoja į modernesnius ir galingesnius jūrinius vilkikus.

Laivų buksyravimo paslaugas Klaipėdos uoste teikia dvi kompanijos: UAB „Towmar Baltic“ ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) filialas „Klasco Towage Assitance“.

Akylai stebėdamos viena kitos žingsnius specifinių paslaugų rinkoje, abi jos šį rudenį investavo į laivyno atnaujinimą.

KLASCO užsakymu Olandų kompanijai „Damen Shipyards Gorinchem“ priklausančioje laivų statykloje Rumunijoje buvo pastatytas daugiau kaip 7 mln. Eur kainavęs jūrinis vilkikas „Klasco 3“, jo greitis – iki 13 mazgų, buksyravimo galia – iki 60 t.

Tuo metu „Towmar Baltic“ įsigijo du tokio paties „DAMEN ASD 2810“ modelio vilkikus „TAK-10“ ir „TAK-11“. Jie statyti toje pačioje laivų statykloje kaip ir KLASCO, tik yra kiek greitesni ir galingesni: greitis siekia 14 mazgų, o buksyravimo galia – daugiau nei 60 t.

Tomas Zabulionis, UAB „Towmar Baltic“ generalinis direktorius, nelinkęs atskleisti investicijų sumos, tik pažymi, kad tai pats populiariausias ir rinkoje geras rekomendacijas turintis modelis. Skaičiuojama, kad tokio modelio „Damen“ vilkikų visame pasaulyje plaukioja daugiau kaip 200.

Įsigijimą pagreitino konkurencija

KLASCO laivyną šiuo metu sudaro trys nuosavi vilkikai. Be neseniai įsigyto naujo laivo, bendrovė dar naudoja du anksčiau statytus 55 t buksyravimo galios vilkikus ir iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuomoja 2000 m. pastatytą vilkiką „Stumbras“.

Audrius Pauža, KLASCO generalinis direktorius, sako, kad sprendimą investuoti į kompanijos laivyno atnaujinimą lėmė Klaipėdos uoste augantis laivų buksyravimo paslaugų poreikis.

„Stebėdami Klaipėdos uosto modernizavimo, kanalo bei krantinių gilinimo tempą ir vertindami dvipusio laivų eismo perspektyvą, numatome didėjantį laivų buksyravimo paslaugų poreikį. Tikimės, kad naujas vilkikas leis tinkamai konkuruoti Klaipėdos uosto laivų buksyravimo paslaugų segmente, prisidės prie gero įvaizdžio ir investicijos grįš su nauda“, – pažymi p. Pauža.

Iš viso aštuonis vilkikus turinčios „Towmar Baltic“ vadovas atvirai sako, kad naujų laivų įsigijimą paskatino analogiški konkurentų veiksmai.

„Apie investicijas į naujus vilkikus pradėjome galvoti dar prieš kelerius metus stebėdami kasmet vis didėjantį didelių laivų skaičių Klaipėdos uoste. Pernai ėmė plaukti suskystintas gamtines dujas gabenantys tanklaiviai, kurie irgi reikalauja didesnio vilkikų pajėgumo. Kita vertus, turėtas pajėgumas dar ne vienus metus mums būtų leidęs sėkmingai dirbti, tačiau sprendimą dėl naujų vilkikų įsigijimo pagreitino konkurencija“, – teigia p. Zabulionis.

Kas buvo vakar, netinka šiandien

Atsinaujinusiu uosto jūrinių vilkikų parku džiaugiasi ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD). Eduardas Ringis, KVJUD uosto kapitono pavaduotojas, įsitikinęs, kad naujo laivų buksyravimo pajėgumo uoste reikėjo.

„Sparčiai plėtojant uostą, didėja galinčių įplaukti laivų parametrai. Akivaizdu, kad vilkikai, kurie buvo vakar, nebetinka šiandien, nors jie ir gerai prižiūrimi, remontuojami. Naujieji – modernūs ir galingi vilkikai pagerins uosto įvaizdį saugios laivybos atžvilgiu“, – neabejoja p. Ringis.

Vaidotas Šileika, UAB Klaipėdos konteinerių terminalo generalinis direktorius ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas, taip pat pabrėžia, kad uoste augant didžiųjų laivų skaičiui naujų vilkikų pajėgumas pravers: „Vis dažniau būna grūsčių, kai įplaukti ar išplaukti iš uosto vienu metu turi keli didieji laivai. Tokiais momentais reikia daugiau vilkikų. Džiaugiamės, kad į naujus laivus investavusios buksyravimo paslaugas teikiančios kompanijos nuo šiol galės teikti dar kokybiškesnes paslaugas, kas teigiamai atsilieps ir uosto konkurencingumui.“

Dairosi į kitus uostus

Ponas Zabulionis mano, kad sparčiai įgyvendinami ambicingi Klaipėdos uosto infrastruktūros plėtros projektai leidžia ateityje prognozuoti buksyravimo paslaugų poreikio augimą.

„Dėl augančių krovinių srautų uoste jau šie metai mums buvo pakankamai sėkmingi. Po dvejų metų pertraukos, kai patyrėme nedidelį apyvartos kritimą, pirmąkart šiek tiek augame. Vertindami uoste atliekamas investicijas, tikimės, kad ateityje turėsime dar daugiau darbo“, – sako p. Zabulionis.

Registrų centro duomenimis, UAB „Towmar Baltic“ apyvarta pernai siekė 6,9 mln. Eur, o 2013 m. buvo 6,5 mln. Eur.

Bendrovė laivų buksyravimo paslaugas teikia ne tik Klaipėdos, bet ir gerokai mažesniame Liepojos uoste, kur daugiau nėra nė vienos tokia veikla užsiimančios įmonės. Klaipėdiečiai akylai stebi šių paslaugų rinką ir kituose Baltijos jūros uostuose.

Pašnekovas teigia, kad dairytis į kitas rinkas skatina gerokai didesnis turimų uosto vilkikų pajėgumas nei dabartinė paklausa Klaipėdos uoste.

„Buksyravimo paslaugų poreikis Klaipėdoje priklausys nuo krovinių apimties, į uostą įplaukiančių laivų skaičiaus ir konkurencinės aplinkos. Tačiau kol kas turimą vilkikų pajėgumą išnaudojame mažai, todėl ateityje planuojame plėstis ir pradėti dirbti kituose uostuose, ypač Latvijoje ir Estijoje“, – planais dalijasi p. Zabulionis.

infogr.am::infogram_0_laivai_uoste-7572

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ gruodžio 3 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„EasyJet“ planuoja atidaryti savo kelionių agentūrą

Britų aviakompanija „EasyJet“ planuoja atidaryti savo kelionių agentūrą, kuri pardavinės kelionių paketus.

Paslaugos
19:01
Geležinkelį iki Klaipėdos už 360 mln. Eur elektrifikuos Ispanijos bendrovių konsorciumas 1

Geležinkelio nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos ir Vilniaus mazgo elektrifikavimo rangovo konkursą laimėjo...

Lietuvos pašto valdyba ministrui darkart kartoja, kad nebeina pareigų 1

Buvę Lietuvos pašto valdybos nariai dar kartą kartoja, kad valdyba nedirba ir pareigų nevykdo, nors...

Ketvirtoji „Octavia” – dienos šviesoje 3

Pristatytas populiariausio Čekijos gamintojo modelio įpėdinis dar vienu žingsniu artėja prie „premium“...

Automobiliai
2019.11.12
S. Skvernelis: matau Aplinkos apsaugos departamento neįgalumą  2

Premjeras Saulius Skvernelis sako matantis Aplinkos apsaugos departamento atstovų neįgalumą likviduojant...

Nemunu planuoja paleisti turistinius laivus tarp Lietuvos ir Kaliningrado srities 1

Lietuvos ir Kaliningrado srities atstovai planuoja atgaivinti turistinę laivybą pasienio upe Nemunu, praneša...

Paslaugos
2019.11.12
Vienišių diena ankstina šventinių siuntų antplūdį  Premium

Intensyviausia prekyba pasižymintis prieškalėdinis laikotarpis tendencingai ilgėja – siuntų ir logistikos...

Seimas imasi taršių automobilių mokesčio įvedimo 

Seimas sutiko pradėti svarstyti su kitų metų biudžetu susijusio taršių automobilių registracijos mokesčio, iš...

Verslo aplinka
2019.11.12
Vėsiname prieššventinę karštinę Verslo tribūna

Dovanos artimiesiems Kalėdų ir Naujųjų metų proga, Juodojo penktadienio nuolaidos – kalendorinių metų...

„737 MAX“ dar angaruose, bet „Boeing“ akcijos jau ant kilimo tako

Kompanija „Boeing“ pirmadienį paskelbė laukianti, kad Jungtinių Valstijų skrydžių priežiūros institucija per...

Vilniuje – nauja „Citroen“ atstovė  Premium

Vilniuje šią savaitę veiklą oficialiai pradeda nauja „Citroen“ atstovė – ja tapo iki šiol „Suzuki“ ir...

Automobiliai
2019.11.11
„Baltic Ground Services“ į elektrinius autobusus investuoja 30 mln. Eur

Antžeminės orlaivių priežiūros bendrovė „Baltic Ground Services“ (BGS) investuoja 30 mln. Eur į elektrinius...

Darbo tęsti nesutinkanti Lietuvos pašto valdyba: reikalaujami sprendimai būtų žalingi 13

Jaroslavo Narkevičiaus, susisiekimo ministro, atleisti Lietuvos pašto valdybos nariai nesutinka tęsti darbo,...

Pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija 1

Iki kitų metų vasaros planuojama parengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategiją, kuria siekiama...

„Rail Balticos“ terminalo Taline architektūrinį konkursą laimėjo „Zaha Hadid Architects“ ir „Esplan“  1

Europinės vėžės „Rail Baltica“ terminalą Estijos sostinėje gali projektuoti viena garsiausių architektūros...

Statyba ir NT
2019.11.11
3 PL Kompleksinė logistika – optimalūs sprendimai, taupantys laiką ir pinigus Verslo tribūna

Šiandienos ekonomika reikalauja, kad verslas veiktų efektyviai visose grandyse. Situacija rinkose sparčiai...

„Jaguar“: po nauju žvėries kailiu plaka ta pati širdis Verslo tribūna

Miesto visureigis – toks yra naujasis „jaguaro“ pavidalas. Tiems, kas mano, kad kartu su elegantiško sedano...

Verslo aplinka
2019.11.11
Vienas didžiausių Europos vežėjų skelbia suvaldęs krizę  Premium

Pastaruoju metu prastėjančius rodiklius fiksavusi Vengrijos įmonė „Waberer’s International“ skelbia apie...

Rengiamasi rekonstruoti „Via Baltica“ ruožą iki Lenkijos sienos 4

Kelių direkcija rengiasi maždaug 300 mln. vertės „Via Baltica“ atkarpos nuo Marijampolės iki sienos su...

Verslo aplinka
2019.11.10
Į Klaipėdą atvyko naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą sekmadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų kompanijos „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Verslo aplinka
2019.11.10

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau