Vietoje konkės Kauno centre siūlomas elektrinis traukinys

Publikuota: 2015-12-11
Architektas Jonas Audėjaitis (kairėje) ir elektrinio traukinio Kaune projekto vadovas Andrea Busato iš Italijos dizaino mokyklos „Scuola Italiana Design-PST Galileo“. Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Architektas Jonas Audėjaitis (kairėje) ir elektrinio traukinio Kaune projekto vadovas Andrea Busato iš Italijos dizaino mokyklos „Scuola Italiana Design-PST Galileo“. Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kauno centre – Laisvės alėjoje – siekiama įgyvendinti elektra varomo traukinio idėją. Be vairuotojo valdomo traukinio projekto sąmata, pirminiais duomenimis, gali siekti 600.000 Eur, informuojama penktadienį Kaune surengtame elektrinio traukinio idėjos pristatyme.

Naujos inovatyvios transporto priemonės dizainą kūrė Nidos meno kolonijoje vasarą dirbę Italijos dizaino mokyklos „Scuola Italiana Design-PST Galileo“ ir Vilniaus dailės akademijos (VDA) Kauno fakulteto studentai, vadovaujami prof. Andrea Busato, vieno iš Italijos mokyklos vadovų.

Kaip teigia p. Busato, šis elektrinis traukinys yra įvardijamas kaip miesto traukos objektas. „Mums buvo labai įdomu sužinoti, kad Kauno centre praeitame amžiuje (nuo 1892-1929 m. – red.) veikė konkė – arkliais tempiami vagonai, kuri veždavo keleivius Laisvės alėja. Nenorime buvo nostalgiški praeičiai, Kaunas keičiasi ir mes nusprendėme sukurti elektrinį traukinį“, - pristatyme kalba Italijos dizaineris. Pono Busato atstovaujama dizaino mokykla dirba su „Fila", „Ferrero", „Electrolux", „Alfa Romeo", „DeLonghi", „Chicco" ir kitais žinomais prekių ženklais.

Anot Povilo Mačiulio, Kauno vicemero, šįmet pradėjus Laisvės alėja rekonstrukciją buvo nuspręsta atsisakyti praeitos kadencijos valdžios suplanuotos 600.000 Eur kainuosiančios istorinės konkės atkūrimo ir bėgių nutiesimo, todėl buvo pradėta galvoti, kokia transporto priemonės ją galėtų pakeisti. „Buvo sukurtas projektas išmanios transporto priemonės, kuriai nereikia laidų, bėgių“, – pažymi vicemeras.

„Kadangi sutaupyti pinigai, kurie buvo numatyti konkės įrengimui, tai dabar vystomas naujas projektas. Yra realių galimybių, jog jis bus įgyvendintas. Norime sužinoti visuomenės nuomonę, o pavasarį apsispręsime, ar Kauno m. savivaldybė investuos į šį projektą“, – pažymi p. Mačiulis. Panašūs elektriniai traukiniai, kuriems nereikia vairuotojo, jau važinėja Danijoje, Norvegijoje, Šveicarijoje.

Kaip teigia projekto pristatyme dalyvaujantys inovatyvių technologijų „Elintos“ įmonių grupės atstovai, yra visos galimybės Kaune pagaminti tokį elektra varomą traukinį, valdomą be vairuotojo, reikiami technologiniai sprendimai jau yra sukurti. „Visą elektrinę dalį mes jau turime, vaizdų transliavimo technologiją jau turime. Tokį traukinuką galima būtų išsikviesti ir mobilia aplikacija – jis atsirastų šalia. Jis galėtų važiuoti pagal grafiką, arba pagal iškvietimą. Jį galima sumažinti, nuimant vagonus, arba padidinti, juos prikabinant“, – sako Vytautas Jokužis, „Elintos“ vadovas.

Anot Sauliaus Jarašiaus, VDA Kauno fakulteto Dizaino katedros profesorius, kol kas pristatoma tik elektrinio traukinio koncepcija, kuri projekto įgyvendinimo eigoje dar gali kisti. „Vystant mintį, dar gali kisti forma, dydis, technologiniai dalykai, Forma neeilinė, susideda iš modulių – galima pailginti, susiaurinti, viskas priklauso nuo miesto poreikių. Jame gali būti panaudoti interaktyvūs stikliai – vaizdas juose gali kisti, tai gali būti ir reklamos skydai, iš vidaus jie neužstoja vaizdo, keleiviai matytų visą vaizdą į išorę. Iš šono atrodo tarsi vagonai yra be ratų, tačiau iš tiesų jie yra, tik maži, kad galėtų lengvai įlipti senyvi žmonės, neįgalieji“, – komentuoja profesorius.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Latvija giriasi perimanti Baltarusijos krovinius iš Lietuvos  16

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o Latvijos...

2019.03.21
Lietuvos paštas dėl sandorio su A. Tumos įmone kreipėsi į teisėsaugą   10

Valstybės valdomas Lietuvos paštas prašo teisėsaugos ištirti, ar 2012 metais tuometinės pašto vadovybės ir...

Logistika
2019.03.21
Pavežėjimo platforma „Bolt“ pristatinės ir maistą 3

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ skelbia, jog šiemet pradeda pristatinėti maistą...

Logistika
2019.03.21
Kelių direkcija nebenori būti biudžeto išlaikytine, ruošiasi keisti statusą Premium 6

Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) numatoma pertvarkyti iš biudžetinės įstaigos į valstybės įmonę.

Logistika
2019.03.21
Didėjantys sandėlių darbuotojų atlyginimai karpė įmonių pelną Premium 5

Atlyginimai sandėliavimo paslaugas teikiančiose įmonėse augo maždaug dešimtadaliu, atkartodami Europos...

Logistika
2019.03.20
Austrijos pigių skrydžių bendrovė „Laudamotion“ iš Vilniaus skraidys į Vieną 1

Nuo spalio reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Austrijos sostinę Vieną pradės vykdyti nauja oro...

Logistika
2019.03.20
Farmacininkės užsakymu prie Vilniaus plėtojamas logistikos terminalas Premium

Norvegijos kapitalo investicijų į nekilnojamąjį turtą (NT) bendrovė „Baltic Sea Properties“ netoli Vilniaus...

Statyba ir NT
2019.03.20
Sutrikus VMI svetainei, pratęsia PVM faktūrų pateikimo terminus

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog trečiadienį laikinai sutrikus išmaniosios mokesčių...

Finansai
2019.03.20
Krovinių pernai vežta beveik 12% daugiau 

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį visų rūšių transportu vežta 37,3 mln. t krovinių, tai 12,5% daugiau nei...

Logistika
2019.03.20
„Boeing“ tragedijos pamokos verslui 3

Dvi tragiškos „Boeing“ lėktuvų nelaimės – gera pamoka kitoms verslo įmonėms, kurios susiduria su panašiomis...

Vadyba
2019.03.19
„Dana Incorporated“ steigia paslaugų centrą Lietuvoje, įdarbins 100 specialistų 5

Inžinerinius sprendimus transporto priemonių ir įrangos veiksmingumui, našumui ir tvarumui gerinti kurianti...

Paslaugos
2019.03.19
Santariškių medicinos miestelyje – papildomos 1.196 vietos automobiliams 14

Santariškių medicinos miestelyje atidaryta nauja penkių aukštų automobilių aikštelė. 1.196 vietų aikštelę...

Logistika
2019.03.19
LRT: Klaipėdos uosto pirkimų komisijos nariai giminyste susiję su konkursų laimėtojais  20

Kai kurie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto viešųjų pirkimų komisijos nariai giminystės ryšiais yra susiję su...

Logistika
2019.03.19
„Entafarma“ į plėtrą investuoja 4 mln. Eur, augti skatina nauji klientai Premium

Didžiausia Baltijos šalyse farmacijos logistikos paslaugų bendrovė „Entafarma“ savo sandėlių plotą plečia...

Logistika
2019.03.19
T. Žilinskas „Lietuvos geležinkelius“ keičia į „Avia Solutions Group“ 4

Buvęs vidaus reikalų ministras Tomas Žilinskas balandžio pradžioje paliks darbą valstybės valdomoje...

Vadyba
2019.03.18
R. Masiulis sprendimą dėl A. Vaitkaus likimo žada kitą savaitę  29

Klaipėdos mero rinkimus pralaimėjusiam uosto vadovui Arvydui Vaitkui pareiškus, jog jis žada toliau vadovauti...

Verslo aplinka
2019.03.18
Geležinkelio tiesimo centras praneša iškopęs iš nuostolingos veiklos  2

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė bendrovė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) 2018-aisiais, preliminariais...

Logistika
2019.03.18
Atleistas „Kelių priežiūros“ vadovas D. Aleknavičius 3

Valstybės valdomos bendrovės „Kelių priežiūra“ vadovas Darius Aleknavičius atleistas iš pareigų, o laikinuoju...

Vadyba
2019.03.18
„CityBee“ plečiasi 5-iose valstybėse ir neketina mažinti apetito Premium 9

Šeštus metus veikianti automobilių dalijimosi platforma šiemet vykdo plėtrą naujose rinkose – planuoja už 110...

Logistika
2019.03.18
„Achema“ pavasarį turėtų įsigyti bent du SGD krovinius 2

Didžiausia dujų vartotoja Lietuvoje, Jonavos trąšų gamintoja „Achema“ šiemet įsigis bent du laivus su...

Pramonė
2019.03.18

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau