Vietoje konkės Kauno centre siūlomas elektrinis traukinys

Publikuota: 2015-12-11
Architektas Jonas Audėjaitis (kairėje) ir elektrinio traukinio Kaune projekto vadovas Andrea Busato iš Italijos dizaino mokyklos „Scuola Italiana Design-PST Galileo“. Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Architektas Jonas Audėjaitis (kairėje) ir elektrinio traukinio Kaune projekto vadovas Andrea Busato iš Italijos dizaino mokyklos „Scuola Italiana Design-PST Galileo“. Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kauno centre – Laisvės alėjoje – siekiama įgyvendinti elektra varomo traukinio idėją. Be vairuotojo valdomo traukinio projekto sąmata, pirminiais duomenimis, gali siekti 600.000 Eur, informuojama penktadienį Kaune surengtame elektrinio traukinio idėjos pristatyme.

Naujos inovatyvios transporto priemonės dizainą kūrė Nidos meno kolonijoje vasarą dirbę Italijos dizaino mokyklos „Scuola Italiana Design-PST Galileo“ ir Vilniaus dailės akademijos (VDA) Kauno fakulteto studentai, vadovaujami prof. Andrea Busato, vieno iš Italijos mokyklos vadovų.

Kaip teigia p. Busato, šis elektrinis traukinys yra įvardijamas kaip miesto traukos objektas. „Mums buvo labai įdomu sužinoti, kad Kauno centre praeitame amžiuje (nuo 1892-1929 m. – red.) veikė konkė – arkliais tempiami vagonai, kuri veždavo keleivius Laisvės alėja. Nenorime buvo nostalgiški praeičiai, Kaunas keičiasi ir mes nusprendėme sukurti elektrinį traukinį“, - pristatyme kalba Italijos dizaineris. Pono Busato atstovaujama dizaino mokykla dirba su „Fila", „Ferrero", „Electrolux", „Alfa Romeo", „DeLonghi", „Chicco" ir kitais žinomais prekių ženklais.

Anot Povilo Mačiulio, Kauno vicemero, šįmet pradėjus Laisvės alėja rekonstrukciją buvo nuspręsta atsisakyti praeitos kadencijos valdžios suplanuotos 600.000 Eur kainuosiančios istorinės konkės atkūrimo ir bėgių nutiesimo, todėl buvo pradėta galvoti, kokia transporto priemonės ją galėtų pakeisti. „Buvo sukurtas projektas išmanios transporto priemonės, kuriai nereikia laidų, bėgių“, – pažymi vicemeras.

„Kadangi sutaupyti pinigai, kurie buvo numatyti konkės įrengimui, tai dabar vystomas naujas projektas. Yra realių galimybių, jog jis bus įgyvendintas. Norime sužinoti visuomenės nuomonę, o pavasarį apsispręsime, ar Kauno m. savivaldybė investuos į šį projektą“, – pažymi p. Mačiulis. Panašūs elektriniai traukiniai, kuriems nereikia vairuotojo, jau važinėja Danijoje, Norvegijoje, Šveicarijoje.

Kaip teigia projekto pristatyme dalyvaujantys inovatyvių technologijų „Elintos“ įmonių grupės atstovai, yra visos galimybės Kaune pagaminti tokį elektra varomą traukinį, valdomą be vairuotojo, reikiami technologiniai sprendimai jau yra sukurti. „Visą elektrinę dalį mes jau turime, vaizdų transliavimo technologiją jau turime. Tokį traukinuką galima būtų išsikviesti ir mobilia aplikacija – jis atsirastų šalia. Jis galėtų važiuoti pagal grafiką, arba pagal iškvietimą. Jį galima sumažinti, nuimant vagonus, arba padidinti, juos prikabinant“, – sako Vytautas Jokužis, „Elintos“ vadovas.

Anot Sauliaus Jarašiaus, VDA Kauno fakulteto Dizaino katedros profesorius, kol kas pristatoma tik elektrinio traukinio koncepcija, kuri projekto įgyvendinimo eigoje dar gali kisti. „Vystant mintį, dar gali kisti forma, dydis, technologiniai dalykai, Forma neeilinė, susideda iš modulių – galima pailginti, susiaurinti, viskas priklauso nuo miesto poreikių. Jame gali būti panaudoti interaktyvūs stikliai – vaizdas juose gali kisti, tai gali būti ir reklamos skydai, iš vidaus jie neužstoja vaizdo, keleiviai matytų visą vaizdą į išorę. Iš šono atrodo tarsi vagonai yra be ratų, tačiau iš tiesų jie yra, tik maži, kad galėtų lengvai įlipti senyvi žmonės, neįgalieji“, – komentuoja profesorius.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
DKV plečia aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje

Bendrovė „DKV Euro Service“ išplėtė savo aptarnavimo tinklą Italijoje ir Šveicarijoje. Tinklą, kuriame galima...

Ukmergės autoservisas: kuo mažiau gyventojų, tuo daugiau paslaugų reikia siūlyti Premium

Daugiausia uždirba tie autoservisai, kurie turi didesnį nuolatinių klientų būrį. Vis dėlto konkurencija...

Transportas
06:00
Geriausių aviakompanijų sąraše dominuoja Azijos bendrovės

Aviacijos „Oskarais“ vadinamuose kasmetiniuose geriausių oro linijų rinkimuose aukščiausias pozicijas pelnė...

Laisvalaikis
2018.07.19
Klaipėdos uosto pelnas augo 20% 3

2018 m. sausio–birželio mėn. Klaipėdos uoste krauta 22,2 mln. t krovinių, tai 7,6% arba 1.5 mln. t daugiau...

Transportas
2018.07.19
Teismas: „Gargždų geležinkelis“ kol kas negali vežti krovinių per Lietuvą 5

Verslininko Igorio Udovickio valdoma bendrovė „Gargždų geležinkelis“, teikianti manevravimo paslaugas...

Transportas
2018.07.19
Austrijos „TGW Limited“ atidarė inžinerinių paslaugų centrą Kaune 4

Šiandien oficialiai atidarytas Austrijos logistikos automatizavimo sistemų vystymo bendrovės „TGW Logistics...

Transportas
2018.07.19
Vilkikų parką atnaujinusi „Liustra“ pernai uždirbo 7 mln. Eur pelno 1

Dviejų fizinių asmenų valdoma transporto ir logistikos bendroves vienijanti grupė „Liustra“ pernai gavo...

Transportas
2018.07.19
Šapoka: sprendimų dėl automobilių mokesčio galima tikėtis rudenį 33

Sprendimai dėl automobilių mokesčio galėtų paaiškėti rudenį, teigia finansų ministras. Pasak Viliaus Šapokos,...

Transportas
2018.07.19
„Kautra“ plečiasi Klaipėdoje ir Skandinavijoje, projektas Kaune – galvos skausmas Premium

Šių metų pirmąjį pusmetį Kauno UAB „Kautra“ pajamų augimas buvo beveik du kartus mažesnis nei pernai tuo...

Transportas
2018.07.19
„Ryanair“ atšaukia 600 skrydžių

„Ryanair“ liepos 25-26 d. dėl streikų Belgijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje atšaukia apie 600 skrydžių. Dėl...

Transportas
2018.07.18
Buvęs „Lietuvos geležinkelių“ vienas vadovų G. Bakanas nesupainiojo interesų 6

Buvęs „Lietuvos geležinkelių” generalinio direktoriaus pavaduotojas Gerimantas Bakanas nesupainiojo viešųjų...

Transportas
2018.07.18
Elektroniniai važtaraščiai padėjo aptikti nelegalias vadovo statybas 2

Šių metų liepos 19–20 d. visoje Lietuvoje rengiamos su statybų sektoriumi susijusių įmonių krovinių patikros...

Finansai
2018.07.18
Už 11 mln. Eur ES lėšų gerins saugumą keliuose

Siekiant pagerinti eismo saugą ir Lietuvos regionų pasiekiamumą, per artimiausius dvejus metus šalies...

Transportas
2018.07.18
Teismas atmetė „Skinest“ skundą dėl Vyriausybės ir jos komisijos sprendimų

Teismas atmetė Estijos kapitalo geležinkelio paslaugų įmonės „Skinest Baltija“ skundą – įmonė apskundė...

Transportas
2018.07.18
TOP 1000 lyderiai ekspertų akimis: per mažai pramonės, o ypač – inovatyvios Premium 1

Lietuvos bendrovių TOP 1000 sąrašo viršūnėse – palyginti nedaug modernių pramonės įmonių, vos viena kita...

Pramonė
2018.07.18
Valstybinė Norvegijos trąšų tiekėja „Yara“ Vilniuje atidarys logistikos operacijų centrą 10

Norvegijos trąšų tiekimo bendrovė „Yara International“ paskelbė, kad Vilniuje numato atidaryti transporto ir...

Transportas
2018.07.18
Pasirašytas trečiasis susitarimas dėl CEF dotacijos „Rail Baltica“ projektui

Inovacijų ir tinklų vykdomoji įstaiga (INIS), bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“, Estijos ekonomikos ir...

Transportas
2018.07.18
TOP 1000: pirmuoju smuiku grojo prekyba ir pramonė Premium 4

„Verslo žinių“ kasmet sudaromo didžiausio Lietuvos bendrovių TOP 1000 viršūnėje – didmeninės ir mažmeninės...

Pramonė
2018.07.18
Išbandys traukinio maršrutą Vilnius-Kijevas, nori atgaivinti skrydžius į Lvovą 2

Ukrainos geležinkeliai šį rudenį planuoja išbandyti naują keleivinį maršrutą iš Kijevo į Rygą per Minską ir...

Transportas
2018.07.17
Kaunas ruošia automobilių stovėjimo mokestį Karaliaus Mindaugo prospekte 6

Kauno m. savivaldybė ruošiasi įvesti  automobilių stovėjimo mokestį Karaliaus Mindaugo prospekto dalyje,...

Transportas
2018.07.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau