Vietoje konkės Kauno centre siūlomas elektrinis traukinys

Publikuota: 2015-12-11
Architektas Jonas Audėjaitis (kairėje) ir elektrinio traukinio Kaune projekto vadovas Andrea Busato iš Italijos dizaino mokyklos „Scuola Italiana Design-PST Galileo“. Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
Architektas Jonas Audėjaitis (kairėje) ir elektrinio traukinio Kaune projekto vadovas Andrea Busato iš Italijos dizaino mokyklos „Scuola Italiana Design-PST Galileo“. Indrės Sesartės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Kauno centre – Laisvės alėjoje – siekiama įgyvendinti elektra varomo traukinio idėją. Be vairuotojo valdomo traukinio projekto sąmata, pirminiais duomenimis, gali siekti 600.000 Eur, informuojama penktadienį Kaune surengtame elektrinio traukinio idėjos pristatyme.

Naujos inovatyvios transporto priemonės dizainą kūrė Nidos meno kolonijoje vasarą dirbę Italijos dizaino mokyklos „Scuola Italiana Design-PST Galileo“ ir Vilniaus dailės akademijos (VDA) Kauno fakulteto studentai, vadovaujami prof. Andrea Busato, vieno iš Italijos mokyklos vadovų.

Kaip teigia p. Busato, šis elektrinis traukinys yra įvardijamas kaip miesto traukos objektas. „Mums buvo labai įdomu sužinoti, kad Kauno centre praeitame amžiuje (nuo 1892-1929 m. – red.) veikė konkė – arkliais tempiami vagonai, kuri veždavo keleivius Laisvės alėja. Nenorime buvo nostalgiški praeičiai, Kaunas keičiasi ir mes nusprendėme sukurti elektrinį traukinį“, - pristatyme kalba Italijos dizaineris. Pono Busato atstovaujama dizaino mokykla dirba su „Fila", „Ferrero", „Electrolux", „Alfa Romeo", „DeLonghi", „Chicco" ir kitais žinomais prekių ženklais.

Anot Povilo Mačiulio, Kauno vicemero, šįmet pradėjus Laisvės alėja rekonstrukciją buvo nuspręsta atsisakyti praeitos kadencijos valdžios suplanuotos 600.000 Eur kainuosiančios istorinės konkės atkūrimo ir bėgių nutiesimo, todėl buvo pradėta galvoti, kokia transporto priemonės ją galėtų pakeisti. „Buvo sukurtas projektas išmanios transporto priemonės, kuriai nereikia laidų, bėgių“, – pažymi vicemeras.

„Kadangi sutaupyti pinigai, kurie buvo numatyti konkės įrengimui, tai dabar vystomas naujas projektas. Yra realių galimybių, jog jis bus įgyvendintas. Norime sužinoti visuomenės nuomonę, o pavasarį apsispręsime, ar Kauno m. savivaldybė investuos į šį projektą“, – pažymi p. Mačiulis. Panašūs elektriniai traukiniai, kuriems nereikia vairuotojo, jau važinėja Danijoje, Norvegijoje, Šveicarijoje.

Kaip teigia projekto pristatyme dalyvaujantys inovatyvių technologijų „Elintos“ įmonių grupės atstovai, yra visos galimybės Kaune pagaminti tokį elektra varomą traukinį, valdomą be vairuotojo, reikiami technologiniai sprendimai jau yra sukurti. „Visą elektrinę dalį mes jau turime, vaizdų transliavimo technologiją jau turime. Tokį traukinuką galima būtų išsikviesti ir mobilia aplikacija – jis atsirastų šalia. Jis galėtų važiuoti pagal grafiką, arba pagal iškvietimą. Jį galima sumažinti, nuimant vagonus, arba padidinti, juos prikabinant“, – sako Vytautas Jokužis, „Elintos“ vadovas.

Anot Sauliaus Jarašiaus, VDA Kauno fakulteto Dizaino katedros profesorius, kol kas pristatoma tik elektrinio traukinio koncepcija, kuri projekto įgyvendinimo eigoje dar gali kisti. „Vystant mintį, dar gali kisti forma, dydis, technologiniai dalykai, Forma neeilinė, susideda iš modulių – galima pailginti, susiaurinti, viskas priklauso nuo miesto poreikių. Jame gali būti panaudoti interaktyvūs stikliai – vaizdas juose gali kisti, tai gali būti ir reklamos skydai, iš vidaus jie neužstoja vaizdo, keleiviai matytų visą vaizdą į išorę. Iš šono atrodo tarsi vagonai yra be ratų, tačiau iš tiesų jie yra, tik maži, kad galėtų lengvai įlipti senyvi žmonės, neįgalieji“, – komentuoja profesorius.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Vaikams – pigesnė „McLaren 720S“ versija 1

Šis automobilis atviru kėbulu, pakeliamomis durimis, garso arba vaizdo įrašus grojančia multimedijos sistema...

Automobiliai
16:26
Naujas „Lotus“: elektra, 1.900 „arklių“ ir 2 mln. USD kaina 3

Didžiosios Britanijos sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ kitais metais ruošiasi pradėti gaminti naują...

Automobiliai
15:05
Iranas užgrobė britų tanklaivį 9

Jungtinės Karalystės vyriausybė pareiškė gilų susirūpinimą dėl Hormūzo sąsiauryje sulaikyto su šios šalies...

Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 8

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos 14 pervažų 4

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos svarbiausias Lietuvos pervažas. Bendrovės valdyba patvirtino 14...

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės kol kas neveikia

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės – tikimasi, kad jos rajone paskatins elektromobilių...

Nuostolingą bendrovę prisijungęs Lietuvos paštas suerzino konkurentus Premium 17

Lietuvos pašto sprendimas prisijungti „LP Express“ siuntų terminalus valdžiusią savo antrinę AB „Baltic Post“...

„Klaipėdos Smeltę“ akcininkai MSC paliko be dalies krovinių Premium

Klaipėdos uostas prarado konteinerių laivybos regioninio centro statusą – laivybos milžinė MSC didžiuosius...

Verslo aplinka
2019.07.19
„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 13

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
„LG Cargo“ gavo „Milsos“ užsakymą vežti skaldą

„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su...

Manoma, kad „Orlen Lietuva“ įsivežė užterštos rusiškos naftos 

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, tikėtina, atsigabeno chloru užterštos rusiškos naftos krovinį.

Pramonė
2019.07.18
S. Skvernelis žada NT ir taršių automobilių mokesčius   36

Naujų mokesčių bei didesnio jų progresyvumo Lietuvai nepavys išvengti, sako laikinasis premjeras. Sauliaus...

Verslo aplinka
2019.07.18
Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium 3

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

SGD terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras  1

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.07.17
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 11

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra 1

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 45

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

„Transporent“ gavo 7,8 mln. Eur Lietuvos pašto užsakymą 9

Automobilių nuomos įmonė „Transporent“ gavo 7,755 mln. Eur valstybės valdomo Lietuvos pašto užsakymą – ji...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau