Ateitis pagal „Statoil“: degalai iš CO2 ir hibridiniai automobiliai

Publikuota: 2015-12-09
Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius. Aušros Barysienės (VŽ) nuotr.
Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius. Aušros Barysienės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Griežtėjančios anglies dvideginio (CO2) emisijų normos slegia automobilių pramonės pečius, tad šios žaidėjai žvalgosi degalų, leisiančių lengviau atsipūsti.

Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius „Verslo žinių“ organizuotame „Logistikos ir transporto forume“ pastebėjo, kad, deja, su baziniais degalais vargu ar ateityje bus galima padaryti daug – šioje srityje pernelyg daug įvairių ribojimų. Tačiau dėl didėjančio spaudimo sėdėti sudėjus rankų negali nė vienas transporto pramonės dalyvis, tad didžiausias dėmesys šiandien skiriamas alternatyvių degalų paieškoms.

Viena galimybių – gamtinės dujos, kurios jau šiandien intensyviai naudojamos, pavyzdžiui, viešajame transporte. Visgi, anot p. Haugeno, pastarosios yra gerai tol, kol yra vamzdyje ir pakeičia anglį.

„Naudojant biodujas lieka nesudegęs metanas, o tai – vienos iš šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Abejoju, ar gamtinės dujos ateityje galėtų tapti taršos problemos sprendimu“, – pečiais gūžčioja p. Haugenas.

Rizika ne visiems

Dyzelinas su biologinės kilmės priedais, pasak specialisto, taip pat netaps aplinkos taršą pamiršti leisiančiu veiksniu. Nors gaunami degalai geros kokybės, visgi norint užsitikrinti reikiamą degalų kiekį biologinių žaliavų reikia labai daug, o tai – sudėtinga.

„Jei kalbėtume apie pirmosios kartos biodyzeliną, gamybos pajėgumų užtenka, tačiau drauge šių degalų gamybai reikia vis daugiau valstybinių subsidijų“, – pastebi „Statoil“ produktų kokybės ir vystymo vadovas.

Anot jo, gerų pavyzdžių galima matyti ten, kur rinkoje įmanoma gauti biologinių žaliavų už prieinamą kainą. Tačiau Europos Sąjungai nustačius, kiek biologinės kilmės priedų gali būti dyzeline, gamintojams tenka žvalgytis alternatyvų.

„Čia ir atsiranda gamybos pajėgumų trūkumas, – pabrėžia specialistas. – Mūsų konkurentai „Neste Oil“ pasinaudojo proga, ėjo į rinką, pastatė daug gamyklų. Tačiau ne visi sugeba sėkmingai pasinaudoti padėtimi, rizikuoti.“

Naudoja CO2

Pono Haugeno nuomone, ateitimi gali tapti degalų gamyba iš anglies dvideginio. Prieš porą metų toks projektas buvo inicijuotas Islandijoje, kur degalų iš CO2 gamybai naudojamas anglies dvideginis, o gaunamas produktas – metanolis.

Tiesa, sako specialistas, kol kas tokia gamyba nėra ekonomiškai tikslinga, mat nėra reikalingos infrastruktūros – padėti galėtų tik valstybinės dotacijos. Visgi, anot p. Haugeno, tokia degalų gamyba leidžia sukurti uždarą anglies dvideginio panaudojimo ciklą.

Tiki hibridiniais

Kol kas „Statoil“ atstovas skeptiškai nusiteikęs ir elektromobilių atžvilgiu. Anot jo, kai kuriems automobilių gamintojams elektrinės transporto priemonės yra neišvengiamos, mat tik šitaip jie gali atitikti keliamus anglies dvideginio emisijų reikalavimus, visgi vartotojams nauda – dar gana maža.

Pirmiausia dėl to, kalba specialistas, kad gaminti elektromobilius sudėtina ir brangu. Ypač didelių išlaidų reikalauja elektrinių variklių gamyba. Ponas Haugenas skaičiuoja, kad pernai buvo pasiektas 300 USD (275 Eur) už vieną kilovatą – tai, esą, geriausių gamintojų rodiklis.

„Tačiau sąnaudos mažėja, iki 2020 m. elektriniai varikliai bus tikrai atpigę. Visgi, mano nuomone, ateitis slypi hibridiniuose automobiliuose“, – įsitikinęs „Statoil“ atstovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kritikos sulaukęs M. Grigelis traukiasi iš „Kauno autobusų“ 18

Kauno miesto valdžios raginimų trauktis dėl autobusų įsigijimo iš jo sūnaus vadovaujamos įmonės sulaukęs...

Logistika
15:33
Dėl gaisro oro uoste atšaukti „Ryanair“ skrydžiai iš Romos 

Dėl maždaug 8 valandą ryte kilusio gaisro antradienį buvo uždarytas Romos Čampino oro uostas, visi keleiviai...

Logistika
15:57
Pokyčiai muitinės procedūrose: neatlikusieji namų darbų stos į eilės galą   Premium

Nuo gegužės įsigalios naujos Sąjungos muitų kodekso (SMK) nuostatos, kurios apribos muitinės formalumų...

Logistika
13:53
„Regitra“ paaiškina apie JK išduotų vairuotojo pažymėjimų keitimą

Kovo 29 d. numatytas Jungtinės Karalystės (JK) išstojimas iš Europos Sąjungos (ES), tačiau dėl konkrečių...

Automobiliai
10:20
„Trafi“ transporto platformos programėlė startuoja Berlyne 2

Berlyne pirmadienį buvo pristatyta programėlė, leisianti žmonėms Vokietijos sostinėje naudotis viešuoju...

Technologijos
2019.02.18
Kelių direkcija iš VGTU perka asfalto inovaciją ir jos patentą Premium 19

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) už 245.500 Eur iš mokslininkų perka naujo asfalto mišinio...

Technologijos
2019.02.18
Į Lietuvą įžengusi „Mail Boxes Etc.“ koncentruosis į nišas  Premium 2

Amerikietiškos kilmės Italijos logistikos tinklas Lietuvoje tvirtina neturintis tiesioginių konkurentų ir...

Logistika
2019.02.18
Kelyje Rusnė– Šilutė pakilo vandens lygis, nutrauktas transporto kėlimas 2

Sekmadienį kelyje Rusnė – Šilutė vanduo pakilo iki 85 centimetrų. Esant tokiai situacijai, specialioji...

Logistika
2019.02.17
R. Masiulis: estai ir latviai teisę vežti „Rail Baltica“ Lietuvoje gautų per biržą 4

Lietuvos susisiekimo ministras dar kartą pareiškė, kad nutiesus tris Baltijos šalis ir Lenkiją sujungsiantį...

Logistika
2019.02.15
Naftos perdirbėjų investicijos netruks atsipirkti Premium

Dėl 2020 m. Pasaulio laivy­bos organizacijos (IMO) įvedamų laivų kuro tar­šos apribojimų naftos per­dir­bimo...

Pramonė
2019.02.15
Valstybinės susisiekimo įmonės inovacijų ieškos kartu 2

Lietuvoje įsteigta nauja viešoji įstaiga Transporto inovacijų centras, kuri skatins inovacijas susisiekimo...

Logistika
2019.02.15
Greitieji traukiniai M. Vestager atsilieps politiškai Premium

EK konkurencijos prievaizdų užkardytas „Siemens“ ir „Alstom“ traukinių gamybos padalinių susijungimo sandoris...

Verslo aplinka
2019.02.15
Į aviacijos dangų atslenka „Brexit“ debesis 4

Praėjusius 2018-uosius civilinė aviacija palydėjo rekordais. Ne išimtis ir Lietuva – skaičiuojame rekordinius...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda už 5 mln. Eur perka 18 ekologiškų autobusų 3

Klaipėda už 5 mln. Eur perka dar 18 ekologiškų – suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų – autobusų. Naujų...

Logistika
2019.02.14
Teismas: „Fimai“ pagrįstai neleista dalyvauti greičio matuoklių konkurse 4

Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Policijos departamentas pagrįstai neleido dalyvauti konkurse...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda kaupiasi Mėlynajam šuoliui: kaip keitėsi uostamiestis per 4 metus Premium 11

Pastaraisiais metais Klaipėdos savivaldybė didino pajamas ir mažino skolas, miestas pritraukė nemažų...

Verslo aplinka
2019.02.14
Lūžis aviacijoje: „Airbus“ atsisako didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamybos 5

„Airbus“ nusprendė stabdyti orlaivių A380 gamybą. Šie dviaukščiai, didžiausi pasaulyje keleiviniai lėktuvai,...

Pramonė
2019.02.14
Aviacijos įmonė išleido obligacijas – mokės 8% 4

Estijos aviacijos bendrovė „Magnetic MRO” įgyvendino neviešą obligacijų siūlymą ir pritraukė 8 mln. Eur,...

Rinkos
2019.02.14
2018 m. aviacijos statistika: incidentai, saugiausios ir nesaugiausios oro linijos  Premium

Praėjusių metų fatališkų aviacijos įvykių suvestinėje vėl žymimas 530-ies žūčių šuolis, jis fiksuojamas po...

Logistika
2019.02.14
Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai valstybei nebesvarbūs Premium

Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai neteks valstybei svarbių ekonominių projektų statuso. Tai iš...

Logistika
2019.02.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau