Ateitis pagal „Statoil“: degalai iš CO2 ir hibridiniai automobiliai

Publikuota: 2015-12-09
Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius. Aušros Barysienės (VŽ) nuotr.
Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius. Aušros Barysienės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Griežtėjančios anglies dvideginio (CO2) emisijų normos slegia automobilių pramonės pečius, tad šios žaidėjai žvalgosi degalų, leisiančių lengviau atsipūsti.

Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius „Verslo žinių“ organizuotame „Logistikos ir transporto forume“ pastebėjo, kad, deja, su baziniais degalais vargu ar ateityje bus galima padaryti daug – šioje srityje pernelyg daug įvairių ribojimų. Tačiau dėl didėjančio spaudimo sėdėti sudėjus rankų negali nė vienas transporto pramonės dalyvis, tad didžiausias dėmesys šiandien skiriamas alternatyvių degalų paieškoms.

Viena galimybių – gamtinės dujos, kurios jau šiandien intensyviai naudojamos, pavyzdžiui, viešajame transporte. Visgi, anot p. Haugeno, pastarosios yra gerai tol, kol yra vamzdyje ir pakeičia anglį.

„Naudojant biodujas lieka nesudegęs metanas, o tai – vienos iš šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Abejoju, ar gamtinės dujos ateityje galėtų tapti taršos problemos sprendimu“, – pečiais gūžčioja p. Haugenas.

Rizika ne visiems

Dyzelinas su biologinės kilmės priedais, pasak specialisto, taip pat netaps aplinkos taršą pamiršti leisiančiu veiksniu. Nors gaunami degalai geros kokybės, visgi norint užsitikrinti reikiamą degalų kiekį biologinių žaliavų reikia labai daug, o tai – sudėtinga.

„Jei kalbėtume apie pirmosios kartos biodyzeliną, gamybos pajėgumų užtenka, tačiau drauge šių degalų gamybai reikia vis daugiau valstybinių subsidijų“, – pastebi „Statoil“ produktų kokybės ir vystymo vadovas.

Anot jo, gerų pavyzdžių galima matyti ten, kur rinkoje įmanoma gauti biologinių žaliavų už prieinamą kainą. Tačiau Europos Sąjungai nustačius, kiek biologinės kilmės priedų gali būti dyzeline, gamintojams tenka žvalgytis alternatyvų.

„Čia ir atsiranda gamybos pajėgumų trūkumas, – pabrėžia specialistas. – Mūsų konkurentai „Neste Oil“ pasinaudojo proga, ėjo į rinką, pastatė daug gamyklų. Tačiau ne visi sugeba sėkmingai pasinaudoti padėtimi, rizikuoti.“

Naudoja CO2

Pono Haugeno nuomone, ateitimi gali tapti degalų gamyba iš anglies dvideginio. Prieš porą metų toks projektas buvo inicijuotas Islandijoje, kur degalų iš CO2 gamybai naudojamas anglies dvideginis, o gaunamas produktas – metanolis.

Tiesa, sako specialistas, kol kas tokia gamyba nėra ekonomiškai tikslinga, mat nėra reikalingos infrastruktūros – padėti galėtų tik valstybinės dotacijos. Visgi, anot p. Haugeno, tokia degalų gamyba leidžia sukurti uždarą anglies dvideginio panaudojimo ciklą.

Tiki hibridiniais

Kol kas „Statoil“ atstovas skeptiškai nusiteikęs ir elektromobilių atžvilgiu. Anot jo, kai kuriems automobilių gamintojams elektrinės transporto priemonės yra neišvengiamos, mat tik šitaip jie gali atitikti keliamus anglies dvideginio emisijų reikalavimus, visgi vartotojams nauda – dar gana maža.

Pirmiausia dėl to, kalba specialistas, kad gaminti elektromobilius sudėtina ir brangu. Ypač didelių išlaidų reikalauja elektrinių variklių gamyba. Ponas Haugenas skaičiuoja, kad pernai buvo pasiektas 300 USD (275 Eur) už vieną kilovatą – tai, esą, geriausių gamintojų rodiklis.

„Tačiau sąnaudos mažėja, iki 2020 m. elektriniai varikliai bus tikrai atpigę. Visgi, mano nuomone, ateitis slypi hibridiniuose automobiliuose“, – įsitikinęs „Statoil“ atstovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

VŽ bando: į naują rinką įžengęs „Lexus UX 250h“ Premium 1

Pristatę naująjį krosoverį UX, „Lexus“ įžengė į klestintį rinkos segmentą ir meta iššūkį konkurentams –...

Laisvalaikis
11:40
„Neste Lietuvos“ apyvarta pernai augo 50% 4

Suomijos kapitalo automatinių degalinių tinklą valdanti bendrovė „Neste Lietuva“ pernai uždirbo 5,975 mln.

Pramonė
2019.05.24
Vilniaus oro uostas pernai nusileido tik Rygai 1

Tarptautinis Vilniaus oro uostas pagal pernai aptarnautų keleivių, skrydžių ir krovinių srautą Baltijos...

Rengės ruožo atstatymo darbai prasidės birželį

Prieš dešimtmetį išardyto geležinkelio ruožo iš Mažeikių į Latvijos Rengę atstatymo darbai bus pradėti...

SEB: metų pabaigoje gali brangti dyzelinas 1

Šių metų pabaigoje dyzelino kaina gali išaugti ir vėl maždaug susilyginti su benzino kaina, prognozuoja SEB...

Ruošiasi Panevėžio LEZ sujungti su „Via Baltica“ 2

Panevėžio miesto savivaldybė gavo beveik 542.000 Eur miesto investicinei aplinkai gerinti. Vyriausybė šią...

Pramonė
2019.05.24
Į Vilniaus oro uostą per 4 metus numatoma investuoti 130 mln. EUR  12

Į Vilniaus oro uosto plėtrą bei rekonstrukciją iki 2022 m. investavus apie 130 mln. Eur, tris oro uostus...

„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Eilatą 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo žiemos sezono pradžios skraidins iš Vilniaus į pietinį...

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V 2

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

Transporto sektorių pirmąjį ketvirtį augino uostas ir vežėjai keliais

Pirmąjį šių metų ketvirtį augo visi transporto sektoriai, o labiausiai – krova Klaipėdos uoste ir krovinių...

Viaduką Mažeikiams už 16 mln. Eur statys trys įmonės 3

Mažeikiuose už daugiau nei 16 mln. Eur bus statomas viadukas per geležinkelį bei tvarkomos aplinkinės...

Statyba ir NT
2019.05.23
Rekordinis „Girteka Logistics“ augimas – pajamos kilo 37% Premium 18

Išlaikyti ir sustiprinti ryšiai su esamais užsakovais Europoje, naujos sutartys su pasauliniais gamintojais...

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG 5

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 5

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau