Ateitis pagal „Statoil“: degalai iš CO2 ir hibridiniai automobiliai

Publikuota: 2015-12-09
Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius. Aušros Barysienės (VŽ) nuotr.
Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius. Aušros Barysienės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Griežtėjančios anglies dvideginio (CO2) emisijų normos slegia automobilių pramonės pečius, tad šios žaidėjai žvalgosi degalų, leisiančių lengviau atsipūsti.

Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius „Verslo žinių“ organizuotame „Logistikos ir transporto forume“ pastebėjo, kad, deja, su baziniais degalais vargu ar ateityje bus galima padaryti daug – šioje srityje pernelyg daug įvairių ribojimų. Tačiau dėl didėjančio spaudimo sėdėti sudėjus rankų negali nė vienas transporto pramonės dalyvis, tad didžiausias dėmesys šiandien skiriamas alternatyvių degalų paieškoms.

Viena galimybių – gamtinės dujos, kurios jau šiandien intensyviai naudojamos, pavyzdžiui, viešajame transporte. Visgi, anot p. Haugeno, pastarosios yra gerai tol, kol yra vamzdyje ir pakeičia anglį.

„Naudojant biodujas lieka nesudegęs metanas, o tai – vienos iš šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Abejoju, ar gamtinės dujos ateityje galėtų tapti taršos problemos sprendimu“, – pečiais gūžčioja p. Haugenas.

Rizika ne visiems

Dyzelinas su biologinės kilmės priedais, pasak specialisto, taip pat netaps aplinkos taršą pamiršti leisiančiu veiksniu. Nors gaunami degalai geros kokybės, visgi norint užsitikrinti reikiamą degalų kiekį biologinių žaliavų reikia labai daug, o tai – sudėtinga.

„Jei kalbėtume apie pirmosios kartos biodyzeliną, gamybos pajėgumų užtenka, tačiau drauge šių degalų gamybai reikia vis daugiau valstybinių subsidijų“, – pastebi „Statoil“ produktų kokybės ir vystymo vadovas.

Anot jo, gerų pavyzdžių galima matyti ten, kur rinkoje įmanoma gauti biologinių žaliavų už prieinamą kainą. Tačiau Europos Sąjungai nustačius, kiek biologinės kilmės priedų gali būti dyzeline, gamintojams tenka žvalgytis alternatyvų.

„Čia ir atsiranda gamybos pajėgumų trūkumas, – pabrėžia specialistas. – Mūsų konkurentai „Neste Oil“ pasinaudojo proga, ėjo į rinką, pastatė daug gamyklų. Tačiau ne visi sugeba sėkmingai pasinaudoti padėtimi, rizikuoti.“

Naudoja CO2

Pono Haugeno nuomone, ateitimi gali tapti degalų gamyba iš anglies dvideginio. Prieš porą metų toks projektas buvo inicijuotas Islandijoje, kur degalų iš CO2 gamybai naudojamas anglies dvideginis, o gaunamas produktas – metanolis.

Tiesa, sako specialistas, kol kas tokia gamyba nėra ekonomiškai tikslinga, mat nėra reikalingos infrastruktūros – padėti galėtų tik valstybinės dotacijos. Visgi, anot p. Haugeno, tokia degalų gamyba leidžia sukurti uždarą anglies dvideginio panaudojimo ciklą.

Tiki hibridiniais

Kol kas „Statoil“ atstovas skeptiškai nusiteikęs ir elektromobilių atžvilgiu. Anot jo, kai kuriems automobilių gamintojams elektrinės transporto priemonės yra neišvengiamos, mat tik šitaip jie gali atitikti keliamus anglies dvideginio emisijų reikalavimus, visgi vartotojams nauda – dar gana maža.

Pirmiausia dėl to, kalba specialistas, kad gaminti elektromobilius sudėtina ir brangu. Ypač didelių išlaidų reikalauja elektrinių variklių gamyba. Ponas Haugenas skaičiuoja, kad pernai buvo pasiektas 300 USD (275 Eur) už vieną kilovatą – tai, esą, geriausių gamintojų rodiklis.

„Tačiau sąnaudos mažėja, iki 2020 m. elektriniai varikliai bus tikrai atpigę. Visgi, mano nuomone, ateitis slypi hibridiniuose automobiliuose“, – įsitikinęs „Statoil“ atstovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Žaliųjų rodyklių grąžinimas stringa, savivaldybės piktinasi biurokratija

Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio rodykles, kol...

Klaipėdoje – naujas „TT-Line“ laivyno keltas „Marco Polo“ 

Reisai į Švediją bus vykdomi iš naujo, „Klaipėdos konteinerių terminalo“ krantinėje įrengto terminalo.

VŽ bando: paskutinis „Porsche“ bestselerio pasispjaudymas ugnimi Premium

Ne, „Porsche Macan“ niekur nedings, tačiau vienas sportiškiausių nedidelių SUV netrukus iš esmės pasikeis.

Automobiliai
2020.01.25
Australijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo koronavirusu atvejai 

Australija šeštadienį patvirtino pirmuosius keturis užsikrėtimo nauju koronavirusu, Kinijoje jau...

Verslo aplinka
2020.01.25
Dėl koronaviruso grėsmės Lietuvos oro uostuose budi sveikatos specialistai 

Dėl iš Kinijos plintančio koronaviruso, nuo šeštadienio visuose trijuose Lietuvos oro uostuose budi...

Verslo aplinka
2020.01.25
Prancūzijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo nauju koronavirusu atvejai Europoje 1

Prancūzijoje patvirtinti trys užsikrėtimo nauju koronavirusu, pirmiausiai išplitusiu Kinijoje, atvejai, kurie...

Paslaugos
2020.01.25
Apeliacinis teismas: VLRD konkursas turėjo būti viešas

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių...

Į Lietuvą žengiantis „Ionity“ tinklas elektromobilių įkrovimą brangina 500% Premium 13

Iki šių metų pabaigos tris itin didelės galios elektromobilių įkrovos stoteles Lietuvoje ketinantis pastatyti...

Per mėnesį kelių transporto sektoriuje nebeliko 3.235 darbuotojų  Premium 6

Sezoniškai svyruojantis darbuotojų pokytis pasiekė 10 kartų didesnį mastą, numanoma darbo jėgos emigravimo...

„Lidl“ Logistikos departamento vadovas: kitos šalys mokosi iš lietuvių logistikos gudrybių Verslo tribūna

„Lidl Lietuva“ Logistikos departamento vadovas Andrius Narmontas gali nesustodamas pasakoti apie įdiegtas...

Vilniaus rajone gamins variklius elektromobiliams „Kia“ ir „Hyundai“: bendrovę perka britų vienaragis Premium 5

Vienas brangiausių britų startuolių „Arrival Ltd“ perka elektros variklių, pavarų dėžių ir baterijų modulių...

Pramonė
2020.01.24
S. Krėpšta: Japonija domisi „Rail Baltica“, sinchronizacijos projektų finansavimu

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo bankas domisi galimybe finansuoti „Rail Baltica“ geležinkelių...

Verslo aplinka
2020.01.23
Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
2020.01.23
Vokietijos laivybos kompanija „TT-Line“ įsteigė įmonę Lietuvoje

Klaipėdoje įmonę įsteigė Vokietijos keltų kompanija „TT-Line“, jau plaukiojanti iš Klaipėdos į Švedijos...

Kelyje Vilnius–Klaipėda, ties Kaunu, pradedama naujo tilto statyba  2

Judriausioje Lietuvos kelių transporto arterijoje pradėti statybos darbai, kuriuos ketinama baigti 2021 m.

Tarptautine grupe virtusi „Spark“ platforma didina investicijas ir ruošiasi į naują rinką Premium

Elektrinių automobilių dalijimosi paslaugą trijose valstybėse teikianti platforma „Spark“ VŽ praneša 2019...

„Wizz Air“ nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Atėnus ir Reikjaviką

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Islandijos sostinę...

Paslaugos
2020.01.22
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
Estų vežėjai skundžiasi jų krovinius perimančiais lietuviais ir latviais Premium 3

Estijos vežėjai skundžiasi, kad jų konkurentai iš Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pažeidinėja kabotažo...

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui skiriama 20 mln. Eur, pusė pinigų – kaimams 1

Skelbiama, kad ši suma perpus viršija 2019 m. finansavimo sumą, be to, pirmą kartą 50% žvyrkelių asfaltavimui...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau