Ateitis pagal „Statoil“: degalai iš CO2 ir hibridiniai automobiliai

Publikuota: 2015-12-09
Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius. Aušros Barysienės (VŽ) nuotr.
Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius. Aušros Barysienės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Griežtėjančios anglies dvideginio (CO2) emisijų normos slegia automobilių pramonės pečius, tad šios žaidėjai žvalgosi degalų, leisiančių lengviau atsipūsti.

Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius „Verslo žinių“ organizuotame „Logistikos ir transporto forume“ pastebėjo, kad, deja, su baziniais degalais vargu ar ateityje bus galima padaryti daug – šioje srityje pernelyg daug įvairių ribojimų. Tačiau dėl didėjančio spaudimo sėdėti sudėjus rankų negali nė vienas transporto pramonės dalyvis, tad didžiausias dėmesys šiandien skiriamas alternatyvių degalų paieškoms.

Viena galimybių – gamtinės dujos, kurios jau šiandien intensyviai naudojamos, pavyzdžiui, viešajame transporte. Visgi, anot p. Haugeno, pastarosios yra gerai tol, kol yra vamzdyje ir pakeičia anglį.

„Naudojant biodujas lieka nesudegęs metanas, o tai – vienos iš šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Abejoju, ar gamtinės dujos ateityje galėtų tapti taršos problemos sprendimu“, – pečiais gūžčioja p. Haugenas.

Rizika ne visiems

Dyzelinas su biologinės kilmės priedais, pasak specialisto, taip pat netaps aplinkos taršą pamiršti leisiančiu veiksniu. Nors gaunami degalai geros kokybės, visgi norint užsitikrinti reikiamą degalų kiekį biologinių žaliavų reikia labai daug, o tai – sudėtinga.

„Jei kalbėtume apie pirmosios kartos biodyzeliną, gamybos pajėgumų užtenka, tačiau drauge šių degalų gamybai reikia vis daugiau valstybinių subsidijų“, – pastebi „Statoil“ produktų kokybės ir vystymo vadovas.

Anot jo, gerų pavyzdžių galima matyti ten, kur rinkoje įmanoma gauti biologinių žaliavų už prieinamą kainą. Tačiau Europos Sąjungai nustačius, kiek biologinės kilmės priedų gali būti dyzeline, gamintojams tenka žvalgytis alternatyvų.

„Čia ir atsiranda gamybos pajėgumų trūkumas, – pabrėžia specialistas. – Mūsų konkurentai „Neste Oil“ pasinaudojo proga, ėjo į rinką, pastatė daug gamyklų. Tačiau ne visi sugeba sėkmingai pasinaudoti padėtimi, rizikuoti.“

Naudoja CO2

Pono Haugeno nuomone, ateitimi gali tapti degalų gamyba iš anglies dvideginio. Prieš porą metų toks projektas buvo inicijuotas Islandijoje, kur degalų iš CO2 gamybai naudojamas anglies dvideginis, o gaunamas produktas – metanolis.

Tiesa, sako specialistas, kol kas tokia gamyba nėra ekonomiškai tikslinga, mat nėra reikalingos infrastruktūros – padėti galėtų tik valstybinės dotacijos. Visgi, anot p. Haugeno, tokia degalų gamyba leidžia sukurti uždarą anglies dvideginio panaudojimo ciklą.

Tiki hibridiniais

Kol kas „Statoil“ atstovas skeptiškai nusiteikęs ir elektromobilių atžvilgiu. Anot jo, kai kuriems automobilių gamintojams elektrinės transporto priemonės yra neišvengiamos, mat tik šitaip jie gali atitikti keliamus anglies dvideginio emisijų reikalavimus, visgi vartotojams nauda – dar gana maža.

Pirmiausia dėl to, kalba specialistas, kad gaminti elektromobilius sudėtina ir brangu. Ypač didelių išlaidų reikalauja elektrinių variklių gamyba. Ponas Haugenas skaičiuoja, kad pernai buvo pasiektas 300 USD (275 Eur) už vieną kilovatą – tai, esą, geriausių gamintojų rodiklis.

„Tačiau sąnaudos mažėja, iki 2020 m. elektriniai varikliai bus tikrai atpigę. Visgi, mano nuomone, ateitis slypi hibridiniuose automobiliuose“, – įsitikinęs „Statoil“ atstovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kelio Vilnius-Utena ruožą už 20 mln. Eur atnaujins „YIT Infra“ 20

Pirmąjį prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio Vilnius–Utena ruožą rekonstruos Suomijos statybos...

Transportas
2018.12.12
30% Lietuvos geležinkelių reikia kapitaliai remontuoti 7

Valstybės kontrolės atliktas „Lietuvos geležinkelių“ auditas parodė, kad 702 km geležinkelio kelių Lietuvoje...

Transportas
2018.12.12
„Linavos“ prezidentas ­E. Mikėnas sulaukė narių palaikymo 2

Trečiadienį Vilniuje, „Radisson Blu Hotel Lietuva“ viešbutyje vykstančiame Nacionalinės vežėjų asociacijos...

Transportas
2018.12.12
Emigrantų Amerikoje įkurta „GP Transco“ įsikėlė į naują biurą Vilniuje 7

Trečiadienį Vilniuje, Žalgirio g. esančiame verslo centre atidarytas JAV sėkmingai šaknis įleidusių emigrantų...

Transportas
2018.12.12
ESTT sprendimas: vežėjai ekspeditoriams negali taikyti 0% PVM Premium 3

Europos Sąjungos Teisingumo Teismas dar kartą pakartojo, kad vežėjai ekspeditoriams turi išrašyti sąskaitas...

Finansai
2018.12.12
„Tonbo Imaging“ užmojis – inovacinė autonominė transporto sistema 6

Indijos „Tonbo Imaging“, Lietuvoje įsteigusi antrinę įmonę UAB „Tonbo Imaging“, pasirašė su Lietuvos verslo...

Pramonė
2018.12.12
„CityBee“ plečiasi į Latviją ir Estiją 10

Rudenį pradėjusi veiklą Lenkijoje, lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ plėtojama...

Transportas
2018.12.12
Plėtoti nereikia sustoti Rėmėjo turinys 6

Vienintelis Lietuvos jūrų uostas yra svarbi energetikos sistemos dalis, SGD bei naftos terminalai, elektros...

Transportas
2018.12.12
„Wizz Air“ ir „Ryanair“ skelbia apie pasiekimus Lietuvoje

„Wizz Air“ skelbia apie Vilniaus uoste pasitiktą 7-milijoninę šios bendrovės keleivę Lietuvoje, o „Ryanair”...

Transportas
2018.12.11
„Lietuvos pašto“ logistikos centro statybai – 17,5 mln. Eur NIB paskola

Šiaurės investicijų bankas (Nordic Investment Bank, NIB) ir Lietuvos paštas (LP) pasirašė 10 m. trukmės 17,5...

Transportas
2018.12.11
R. Masiulis: korumpuotos sritys yra silpnos sritys 23

Šiandien Švietimo ir mokslo ministerijoje (ŠMM) surengtame posėdyje Rokas Masiulis, susisiekimo ministras ir...

Transportas
2018.12.11
Per Lietuvą pravažiavo 100-asis traukinys iš Kinijos 7

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ šiemet praneša apie per Lietuvą gabenamų kiniškų krovinių proveržį.

Transportas
2018.12.11
Britų „Inchcape“ kreipėsi į Konkurencijos tarybą leidimo įsigyti „Krasta Auto“ 3

Jungtinės Karalystės automobilių prekybos ir remonto grupė „Inchcape“, Lietuvoje turinti antrinę įmonę...

Rinkos
2018.12.11
Kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijoje – 6,8 mln. Eur vertės konkursas 6

Kelio Šilutė-Rusnė rekonstrukcijos ir estakados statybos projekte paskelbtas dar vienas konkursas – jis...

Statyba ir NT
2018.12.10
Teismas: „Fimos“ pasiūlymas greičio matuoklių konkurse neatitiko reikalavimų

Vilnius, gruodžio 10 d. (BNS). Policijos departamentas pagrįstai atmetė inžinerinių sprendimų bendrovės...

Transportas
2018.12.10
Pateikti kaltinimai pratęsia C. Ghosno sulaikymo terminą

Tokijo prokurorai pirmadienį pateikė kaltinimus Carlosui Ghosnui, buvusiam „Nissan“ vadovui, su pastaruoju...

Transportas
2018.12.10
Konteinerių krova Klaipėdos uoste muša rekordus

Abi Klaipėdos uosto konteinerių krovos bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos Smeltė“ –...

Transportas
2018.12.10
Trys investicijų į šalies transporto infrastruktūrą varikliai 3

Vilniaus ir Kauno oro uostų atnaujinimas, o gal net ir naujas oro uostas. Projektų „Via Baltica“ ir „Rail...

Transportas
2018.12.10
Protestai Prancūzijoje: susidūrimuose sužeisti 55 žmonės 35

Geltonųjų liemenių protestai Prancūzijoje šį savaitgalį – mažesni, nei anksčiau. Iš 31.000 protestuotojų...

Verslo aplinka
2018.12.08
„Linavos“ generalinis sekretorius: nesąžiningi vežėjai daro žalą sąžiningiems 3

Vakar Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai (FNTT) paskelbus apie įspūdingai didelį nustatytų transporto...

Transportas
2018.12.07

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau