Ateitis pagal „Statoil“: degalai iš CO2 ir hibridiniai automobiliai

Publikuota: 2015-12-09
Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius. Aušros Barysienės (VŽ) nuotr.
Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius. Aušros Barysienės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Griežtėjančios anglies dvideginio (CO2) emisijų normos slegia automobilių pramonės pečius, tad šios žaidėjai žvalgosi degalų, leisiančių lengviau atsipūsti.

Sjuras Haugenas, „Statoil Fuel & Retail SA“ produktų kokybės ir vystymo direktorius „Verslo žinių“ organizuotame „Logistikos ir transporto forume“ pastebėjo, kad, deja, su baziniais degalais vargu ar ateityje bus galima padaryti daug – šioje srityje pernelyg daug įvairių ribojimų. Tačiau dėl didėjančio spaudimo sėdėti sudėjus rankų negali nė vienas transporto pramonės dalyvis, tad didžiausias dėmesys šiandien skiriamas alternatyvių degalų paieškoms.

Viena galimybių – gamtinės dujos, kurios jau šiandien intensyviai naudojamos, pavyzdžiui, viešajame transporte. Visgi, anot p. Haugeno, pastarosios yra gerai tol, kol yra vamzdyje ir pakeičia anglį.

„Naudojant biodujas lieka nesudegęs metanas, o tai – vienos iš šiltnamio efektą sukeliančių dujų. Abejoju, ar gamtinės dujos ateityje galėtų tapti taršos problemos sprendimu“, – pečiais gūžčioja p. Haugenas.

Rizika ne visiems

Dyzelinas su biologinės kilmės priedais, pasak specialisto, taip pat netaps aplinkos taršą pamiršti leisiančiu veiksniu. Nors gaunami degalai geros kokybės, visgi norint užsitikrinti reikiamą degalų kiekį biologinių žaliavų reikia labai daug, o tai – sudėtinga.

„Jei kalbėtume apie pirmosios kartos biodyzeliną, gamybos pajėgumų užtenka, tačiau drauge šių degalų gamybai reikia vis daugiau valstybinių subsidijų“, – pastebi „Statoil“ produktų kokybės ir vystymo vadovas.

Anot jo, gerų pavyzdžių galima matyti ten, kur rinkoje įmanoma gauti biologinių žaliavų už prieinamą kainą. Tačiau Europos Sąjungai nustačius, kiek biologinės kilmės priedų gali būti dyzeline, gamintojams tenka žvalgytis alternatyvų.

„Čia ir atsiranda gamybos pajėgumų trūkumas, – pabrėžia specialistas. – Mūsų konkurentai „Neste Oil“ pasinaudojo proga, ėjo į rinką, pastatė daug gamyklų. Tačiau ne visi sugeba sėkmingai pasinaudoti padėtimi, rizikuoti.“

Naudoja CO2

Pono Haugeno nuomone, ateitimi gali tapti degalų gamyba iš anglies dvideginio. Prieš porą metų toks projektas buvo inicijuotas Islandijoje, kur degalų iš CO2 gamybai naudojamas anglies dvideginis, o gaunamas produktas – metanolis.

Tiesa, sako specialistas, kol kas tokia gamyba nėra ekonomiškai tikslinga, mat nėra reikalingos infrastruktūros – padėti galėtų tik valstybinės dotacijos. Visgi, anot p. Haugeno, tokia degalų gamyba leidžia sukurti uždarą anglies dvideginio panaudojimo ciklą.

Tiki hibridiniais

Kol kas „Statoil“ atstovas skeptiškai nusiteikęs ir elektromobilių atžvilgiu. Anot jo, kai kuriems automobilių gamintojams elektrinės transporto priemonės yra neišvengiamos, mat tik šitaip jie gali atitikti keliamus anglies dvideginio emisijų reikalavimus, visgi vartotojams nauda – dar gana maža.

Pirmiausia dėl to, kalba specialistas, kad gaminti elektromobilius sudėtina ir brangu. Ypač didelių išlaidų reikalauja elektrinių variklių gamyba. Ponas Haugenas skaičiuoja, kad pernai buvo pasiektas 300 USD (275 Eur) už vieną kilovatą – tai, esą, geriausių gamintojų rodiklis.

„Tačiau sąnaudos mažėja, iki 2020 m. elektriniai varikliai bus tikrai atpigę. Visgi, mano nuomone, ateitis slypi hibridiniuose automobiliuose“, – įsitikinęs „Statoil“ atstovas.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Naujas 3 serijos BMW – pirmoji oficiali informacija

BMW paviešino pirmąsias savo naujojo 3 serijos sedano nuotraukas ir kuklią informaciją apie gamybai ruošiamą...

Transportas
15:19
Profsąjungos niršta, kad naujasis „Air France-KLM“ CEO nėra prancūzas 3

Kai buvo pranešta, kad Benjaminas Smithas vadovaus oro linijoms „Air France-KLM“, ši kandidatūra įsiutino...

Vadyba
14:17
Taršos duomenis klastojantiems „Volkswagen“ grupės automobiliams – priverstinis išregistravimas 4

Vokietijoje registruotų ir su taršos duomenų klastojimo skandalu susijusių „Volkswagen“ grupės modelių...

Transportas
07:04
Nauji antrosios kartos „Audi Q3” koziriai 4

Lapkričio mėnesį su naujaisiais BMW X1 ir „Volvo XC40“ į kovą stojantis antrosios kartos „Audi Q3“ bus...

Transportas
2018.08.18
Iš nuostolių išbridusi „Moller auto“ visą uždirbtą pelną skyrė dividendams 2

„Volkswagen“ markės automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller auto“ praėjusiais metais gavo 57,566...

Transportas
2018.08.17
Užsakomųjų skrydžių bendrovė „Avion Express“ pernai uždirbo 10,4 mln. Eur pelno

Užsakomųjų skrydžių paslaugas Lietuvoje teikianti bendrovė „Avion Express“ praėjusiais metais uždirbo 10,419...

Transportas
2018.08.17
SEB bankas ir „Girteka“ sudarė naują rekordinį sandorį 5

SEB bankas įmonių grupei „Girteka Logistics“ suteikė 105 mln. Eur lizingo finansavimą, kuris 10 mln. Eur...

Transportas
2018.08.17
Vežėjai: didesnių įkainių nuojauta 3

Vienas didžiausių vežėjų Europoje „Girteka Logistics“ (GL) uždavė galvosūkį rinkai: bendrovės išplatintame...

Transportas
2018.08.17
Kaune atidarytas naujas įvažiavimas į Vilniaus-Klaipėdos greitkelį 10

Kaune atverta Ašigalio gatvės jungtis su Vilniaus-Klaipėdos greitkeliu. Tikimasi, kad įvažiavimas sumažins...

Transportas
2018.08.16
„Avia Solutions Group“ pajamos šiemet augo 21% 3

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ pirmąjį šių metų...

Transportas
2018.08.16
Konkurencijos taryba nutraukė tyrimą dėl „Orlen Lietuva“ veiksmų

Lietuviškų degalinių sąjungos (LDS) bandymas skųsti naftos perdirbėjo veiksmus buvo dar kartą atmestas.

Transportas
2018.08.16
Traukiniai tarp Klaipėdos ir Vilniaus rytais bus ankstyvesni 6

Nuo rudens atnaujinami ankstyvieji traukinių reisai tarp Vilniaus ir Klaipėdos. Žmonės galės maždaug valanda...

Transportas
2018.08.16
LTOU praneša apie didėjančias pajamas ir pasiteisinusius projektus

Pirmojo 2018 m. pusmečio veiklos rezultatus susumavę Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad jų pajamos jau...

Transportas
2018.08.16
Rengia detalųjį planą Vilniaus stoties teritorijai gaivinti 3

Vilniaus miesto savivaldybė pradėjo rengti 30 ha stoties teritorijos detalųjį planą. Pagal viziją, ją norima...

Statyba ir NT
2018.08.16
„Girtekos“ kodas: frachtų džinas ištrūko į laisvę Premium 7

Vienas didžiausių vežėjų Europoje „Girteka Logistics“ užsimena apie didėjančias sąnaudas ir planus koreguoti...

Transportas
2018.08.16
Progreso varomas „Ford“ pertvarko savo organizaciją

JAV automobilių gamintojas „Ford Motor Company“ visus su savavaldžių automobilių kūrimu susijusius padalinius...

Technologijos
2018.08.15
„FL Technics“ angare – pirmasis „Kulula.com“ lėktuvas iš PAR

AB „Avia Solutions Group“ priklausanti orlaivių aptarnavimo įmonė praneša pirmą kartą sulaukusi iš Pietų...

Transportas
2018.08.14
„Orlen Lietuva“ geležinkeliais gabens krovinius Lenkijos kryptimi 12

„PKN Orlen“ generalinis direktorius Danielis Obajtekas ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius...

Transportas
2018.08.14
Iš Pagojaus įmonės paslaugas pirkusiai „Regitrai“ ministras nurodė dirbti skaidriai 3

Vidaus reikalų ministerijos (VRM) specialistams atlikus tyrimą dėl valstybės įmonės „Regitra“ įsigytų...

Transportas
2018.08.14
Europinis elektromobilių įkrovimo tinklas „Ionity“ atėjo į Lietuvą 34

Lietuvoje įregistruota įmonė, kuri bus vietinis Europoje kuriamo didelės galios elektromobilių įkrovimo...

Transportas
2018.08.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau