Gedimų registracija ir detalių paieška – internetu

Publikuota: 2015-11-29
Evaldas Mockus, vienas iš „Fixelp“ įkūrėjų, sako, kad verslo idėja kilo pasigedus rinkoje reikalingos paslaugos. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Evaldas Mockus, vienas iš „Fixelp“ įkūrėjų, sako, kad verslo idėja kilo pasigedus rinkoje reikalingos paslaugos. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Automobilio gedimo taisymas neįsivaizduojamas be kelių servisų aplankymo, o reikiamos detalės paieška – be keliolikos skambučių pardavėjams. Tačiau inovatyvūs verslininkai nusprendė, kad net ir šios archajiškos sritys gali atsirasti internete.

Startuolis „Fixelp“ pasiūlė sprendimą, leidžiantį sugedusio automobilio savininkui registruoti problemą platformoje, vienijančioje daugybę skirtingų servisų internete. Remonto specialistai šitaip gali įvertinti, kiek preliminariai kainuotų remontas, ir pateikti pasiūlymą. Gavęs kelis skirtingus pasiūlymus klientas renkasi, kur nori taisyti automobilį. Dar vienas jaunas verslas Bumfix.lt automobilių detalių pardavėjams suteikė galimybę padėti telefoną į šalį ir pasiekti detalių automobiliams remontuoti ieškančius pirkėjus visoje Lietuvoje internetu. Tiesa, rinkos senbuviai ambicingus verslus perspėja – lengva nebus.

Prireikė patiems

Evaldas Mockus, vienas iš „Fixelp“ įkūrėjų, sako, kad mintis apie naują paslaugą kilo iš asmeninės patirties.

„Sugedo automobilis, skambinom į vieną vietą, ten nesugebėjo suremontuoti, skambinom kitur, važiavom į kitą vietą. Ir taip savaitę, – prisimena pašnekovas. – Supratom, kad trūksta vietos, kur žmogus galėtų užregistruoti savo gedimą ir sulaukti servisų, galinčių jį pašalinti, pasiūlymų.“

Anot jo, vairuotojams registruoti problemą ir laukti pasiūlymo jai išspręsti paprasčiau, nei skambinėti keliolikai skirtingų servisų ir visiems kartoti tą pačią istoriją. Kita vertus, tai turėtų būti patogiau ir servisams, kurie galbūt jau matę panašių gedimų ir gali greitai pagelbėti.

Didelio skirtumo tarp pasakojimo apie gedimą serviso darbuotojui telefonu ir problemos nupasakojimo internetu p. Mockus nemato. Anot jo, kaip meistrai, sulaukę kliento skambučio telefonu, atsako į klausimus, taip atsakytų ir gavę internetinę užklausą.

„Servisai ir telefonu niekuomet nesako konkrečios kainos, tačiau užklausa internetu – puikus būdas nuspręsti, kokia kaina yra normali“, – aiškina pašnekovas.

Ponas Mockus pabrėžia, kad siekiant prisitraukti norimą skaičių įmonių, reikia laiko ir daug darbo, tačiau nemaža dalis jų jau dirba internete, domisi rinkodara ir pan. Dauguma servisų, šiandien pritrauktų į „Fixelp“, mažesni. Tokie, aiškina pašnekovas, turi mažiau pinigų rinkodarai, reklamai, tad „Fixelp“ mato kaip būdą atrasti naujų klientų.

„Didieji taip pat peržiūrėjo mūsų puslapį, pasigedo jiems reikalingos galimybės administruoti kelis skirtingus filialus, tad dirbame, kad įtiktume ir jiems“, – neslepia pašnekovas ir priduria, kad ateityje atsiras galimybė prie problemos aprašymo pridėti ir nuotraukas.

Kol kas paslaugas „Fixelp“ teikia nemokamai, ateityje, žada p. Mockus, verslas uždirbs iš servisų mokamo mokesčio už naudojimąsi sistema.

Pirkėjai jau internete

Internetinę platformą Bumfix.lt, kurioje susitinka automobilių detalių pardavėjai su pirkėjais, sukūręs Mindaugas Gadeikis sako, kad idėja apie tokį produktą subrendo laipsniškai.

„Aš pats esu vartotojas – turiu automobilį ir nemėgstu ieškoti jam detalių, kaip bet kuris kitas žmogus. Idėja išryškėjo beieškant buto. Kai pavargau ieškoti, pamaniau, kad iš tiesų norėčiau tiesiog iškelti pinigus į viršų ir sulaukti, kol man pasiūlys tai, ko ieškau. Šią mintį perkėliau į automobilių detalių sritį, mat joje dirbu pusę savo gyvenimo“, – pasakoja vienas iš Bumfix.lt įkūrėjų.

Pono Gadeikio ir partnerių sukurtoje sistemoje registruojasi automobilių detalių pardavėjai. Registruodamiesi jie pagal atitinkamus parametrus nurodo, kokius automobilius ardo, kokias ir kam tinkančias detales turi ir t. t. Pirkėjai internetu pildo užklausą, nurodydami, ko jiems reikia, yra galimybė prisegti reikiamos detalės nuotraukų. Šias užklausas gauna automobilių dalių pardavėjai ir potencialiam klientui gali atsiųsti visą reikalingą informaciją, nurodyti kainą, už kurią parduotų detalę.

Kai Lietuvoje platforma tvirtai atsistos ant kojų, numatoma plėtra į užsienio šalis. Kol kas pirmieji bandymai Latvijoje ir Estijoje, tačiau ilgainiui norima pasiekti ir Lenkiją, Rusiją, Baltarusiją.

„Net ir pavadinimas kurtas taip, kad jis būtų suprantamas ir turėtų daugmaž panašią reikšmę visose šalyse“, – pasakoja p. Gadeikis ir pabrėžia, kad užsienyje reakcijos geros. – Pavyzdžiui, Latvijoje, pirkėjai džiaugiasi supratę, kad jiems nebereikės skambinti keliolika kartų ieškant reikiamos detalės, užteks vieną kartą užpildyti formą internete.“

Produktai nišoms

Nerijus Beržinis, Kaune įsikūrusio automobilių serviso UAB „Alfa Rs“ vadovas, įsitikinęs, kad jauniems verslams lengva rinkoje nebus. Anot jo, dauguma servisų šiandien turi ilgalaikes sutartis su automobilių detalių tiekėjais, tad dirbti pavyksta greitai ir lanksčiomis sąlygomis, o ieškant tinkamos detalės užtenka kone automobilio valstybinio registracijos numerio.

„Pavyzdžiui, būna, kad yra keli skirtingi detalės variantai. Jeigu neturime reikiamos detalės pavyzdžio, užsakome visus, esą tinkamus. Išsirenkame reikiamą, o likusias grąžiname“, – pasakoja jis ir priduria, kad fiziniai asmenys tokio lankstumo vargu ar gali tikėtis.

Anot p. Beržinio, daugiausia pranašumų ieškodami detalių internete gaus tie asmenys, kurie tiksliai žino, kokios detalės reikia, ir taiso automobilį patys.

Trūkumų specialistas įžvelgia ir registruojant automobilio gedimą internete, taip pat laukiant servisų pasiūlymų. Anot p. Beržinio, fizinis asmuo gedimo pats nenustatys, o remonto specialistai negalės pasakyti, kiek kainuotų vieno ar kito mazgo taisymas. Pašnekovas teigia, neretai netgi elementarių priežiūros darbų – stabdžių kaladėlių, tepalų keitimo – kainų servisai negali įvardyti tiksliai.

„Viena yra, pavyzdžiui, kai tenka stabdžių kaladėles keisti naujam automobiliui – darbas gali trukti ir 15 minučių. Tačiau dauguma automobilių pas mus senesni, tad kartais tokiam automobiliui kaladėlių keitimas gali trukti dvi valandas, kartu ir kainuoti atitinkamai“, – aiškina žinovas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 19

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 5

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20
Už kyšininkavimą nuteistas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto inžinierius 1

Klaipėdos apygardos teismas, išnagrinėjęs baudžiamąją bylą, pripažino kaltu dėl kyšininkavimo ir dokumentų...

„Ryanair” pelnas – mažiausias per 4 metus

Didžiausia Europoje pigių skrydžių bendrovė Airijos „Ryanair” paskelbė rezultatus, kurie  yra prasčiausi per...

Rinkos
2019.05.20
Ruošiamasi rekonstruoti Vilniaus oro uosto peroną 1

Vilniaus oro uostas už 12 mln. eurų rengiasi atnaujinti perono šiaurinę dalį. Rangos konkursą numatoma...

Statyba ir NT
2019.05.20
Lietuvoje populiarėja „e-commerce fulfillment“ paslauga Verslo tribūna

Elektroninių parduotuvių skaičius Lietuvoje ir Europos sąjungoje auga, kartu keičiasi europiečių apsipirkimo...

Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Užtrukęs lietuviškų elektrinių autobusų startas – jau čia pat Premium 2

Šios vasaros pabaigoje Klaipėdoje turėtų pradėti kursuoti du pirmieji lietuviški elektriniai autobusai...

VŽ bando: AMG superautomobilis šeimai Premium

Kai pasaulis vis griežtina taršos normas, o „Tesla“ su kitais elektromobilių gamintojais nespėja tenkinti...

Automobiliai
2019.05.18
Mėnesio sandoris: „Wabco“ įsigijimas už 6,4 mlrd. Eur

Vokietijos pavarų dėžių ir kitų automobilių dalių gamintoja „ZF Friedrichshafen“ kovo 28 d. pranešė apie...

Rinkos
2019.05.18
Prancūzija imasi paspirtukų vairuotojų, už pažeidimus – baudos iki 1.500 Eur 9

Prancūzija imasi griežtinti taisykles elektrinių paspirtukų vairuotojams. Jiems bus draudžiama važiuoti...

VŽ bando: mažiausias „Audi“  Premium 1

Naujasis A1 atrodo kur kas mažiau išskirtinis, nei jo tiesioginis, pirmosios kartos pirmtakas arba...

Automobiliai
2019.05.18
Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per keturis šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos...

Dėl piktnaudžiavimo Civilinės aviacijos administracijoje kreiptasi į STT 6

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) kreipėsi į Specialiųjų tyrimų tarnybą bei Viešųjų pirkimų...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau