Gedimų registracija ir detalių paieška – internetu

Publikuota: 2015-11-29
Evaldas Mockus, vienas iš „Fixelp“ įkūrėjų, sako, kad verslo idėja kilo pasigedus rinkoje reikalingos paslaugos. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
svg svg
Evaldas Mockus, vienas iš „Fixelp“ įkūrėjų, sako, kad verslo idėja kilo pasigedus rinkoje reikalingos paslaugos. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Automobilio gedimo taisymas neįsivaizduojamas be kelių servisų aplankymo, o reikiamos detalės paieška – be keliolikos skambučių pardavėjams. Tačiau inovatyvūs verslininkai nusprendė, kad net ir šios archajiškos sritys gali atsirasti internete.

Startuolis „Fixelp“ pasiūlė sprendimą, leidžiantį sugedusio automobilio savininkui registruoti problemą platformoje, vienijančioje daugybę skirtingų servisų internete. Remonto specialistai šitaip gali įvertinti, kiek preliminariai kainuotų remontas, ir pateikti pasiūlymą. Gavęs kelis skirtingus pasiūlymus klientas renkasi, kur nori taisyti automobilį. Dar vienas jaunas verslas Bumfix.lt automobilių detalių pardavėjams suteikė galimybę padėti telefoną į šalį ir pasiekti detalių automobiliams remontuoti ieškančius pirkėjus visoje Lietuvoje internetu. Tiesa, rinkos senbuviai ambicingus verslus perspėja – lengva nebus.

Prireikė patiems

Evaldas Mockus, vienas iš „Fixelp“ įkūrėjų, sako, kad mintis apie naują paslaugą kilo iš asmeninės patirties.

„Sugedo automobilis, skambinom į vieną vietą, ten nesugebėjo suremontuoti, skambinom kitur, važiavom į kitą vietą. Ir taip savaitę, – prisimena pašnekovas. – Supratom, kad trūksta vietos, kur žmogus galėtų užregistruoti savo gedimą ir sulaukti servisų, galinčių jį pašalinti, pasiūlymų.“

Anot jo, vairuotojams registruoti problemą ir laukti pasiūlymo jai išspręsti paprasčiau, nei skambinėti keliolikai skirtingų servisų ir visiems kartoti tą pačią istoriją. Kita vertus, tai turėtų būti patogiau ir servisams, kurie galbūt jau matę panašių gedimų ir gali greitai pagelbėti.

Didelio skirtumo tarp pasakojimo apie gedimą serviso darbuotojui telefonu ir problemos nupasakojimo internetu p. Mockus nemato. Anot jo, kaip meistrai, sulaukę kliento skambučio telefonu, atsako į klausimus, taip atsakytų ir gavę internetinę užklausą.

„Servisai ir telefonu niekuomet nesako konkrečios kainos, tačiau užklausa internetu – puikus būdas nuspręsti, kokia kaina yra normali“, – aiškina pašnekovas.

Ponas Mockus pabrėžia, kad siekiant prisitraukti norimą skaičių įmonių, reikia laiko ir daug darbo, tačiau nemaža dalis jų jau dirba internete, domisi rinkodara ir pan. Dauguma servisų, šiandien pritrauktų į „Fixelp“, mažesni. Tokie, aiškina pašnekovas, turi mažiau pinigų rinkodarai, reklamai, tad „Fixelp“ mato kaip būdą atrasti naujų klientų.

„Didieji taip pat peržiūrėjo mūsų puslapį, pasigedo jiems reikalingos galimybės administruoti kelis skirtingus filialus, tad dirbame, kad įtiktume ir jiems“, – neslepia pašnekovas ir priduria, kad ateityje atsiras galimybė prie problemos aprašymo pridėti ir nuotraukas.

Kol kas paslaugas „Fixelp“ teikia nemokamai, ateityje, žada p. Mockus, verslas uždirbs iš servisų mokamo mokesčio už naudojimąsi sistema.

Pirkėjai jau internete

Internetinę platformą Bumfix.lt, kurioje susitinka automobilių detalių pardavėjai su pirkėjais, sukūręs Mindaugas Gadeikis sako, kad idėja apie tokį produktą subrendo laipsniškai.

„Aš pats esu vartotojas – turiu automobilį ir nemėgstu ieškoti jam detalių, kaip bet kuris kitas žmogus. Idėja išryškėjo beieškant buto. Kai pavargau ieškoti, pamaniau, kad iš tiesų norėčiau tiesiog iškelti pinigus į viršų ir sulaukti, kol man pasiūlys tai, ko ieškau. Šią mintį perkėliau į automobilių detalių sritį, mat joje dirbu pusę savo gyvenimo“, – pasakoja vienas iš Bumfix.lt įkūrėjų.

Pono Gadeikio ir partnerių sukurtoje sistemoje registruojasi automobilių detalių pardavėjai. Registruodamiesi jie pagal atitinkamus parametrus nurodo, kokius automobilius ardo, kokias ir kam tinkančias detales turi ir t. t. Pirkėjai internetu pildo užklausą, nurodydami, ko jiems reikia, yra galimybė prisegti reikiamos detalės nuotraukų. Šias užklausas gauna automobilių dalių pardavėjai ir potencialiam klientui gali atsiųsti visą reikalingą informaciją, nurodyti kainą, už kurią parduotų detalę.

Kai Lietuvoje platforma tvirtai atsistos ant kojų, numatoma plėtra į užsienio šalis. Kol kas pirmieji bandymai Latvijoje ir Estijoje, tačiau ilgainiui norima pasiekti ir Lenkiją, Rusiją, Baltarusiją.

„Net ir pavadinimas kurtas taip, kad jis būtų suprantamas ir turėtų daugmaž panašią reikšmę visose šalyse“, – pasakoja p. Gadeikis ir pabrėžia, kad užsienyje reakcijos geros. – Pavyzdžiui, Latvijoje, pirkėjai džiaugiasi supratę, kad jiems nebereikės skambinti keliolika kartų ieškant reikiamos detalės, užteks vieną kartą užpildyti formą internete.“

Produktai nišoms

Nerijus Beržinis, Kaune įsikūrusio automobilių serviso UAB „Alfa Rs“ vadovas, įsitikinęs, kad jauniems verslams lengva rinkoje nebus. Anot jo, dauguma servisų šiandien turi ilgalaikes sutartis su automobilių detalių tiekėjais, tad dirbti pavyksta greitai ir lanksčiomis sąlygomis, o ieškant tinkamos detalės užtenka kone automobilio valstybinio registracijos numerio.

„Pavyzdžiui, būna, kad yra keli skirtingi detalės variantai. Jeigu neturime reikiamos detalės pavyzdžio, užsakome visus, esą tinkamus. Išsirenkame reikiamą, o likusias grąžiname“, – pasakoja jis ir priduria, kad fiziniai asmenys tokio lankstumo vargu ar gali tikėtis.

Anot p. Beržinio, daugiausia pranašumų ieškodami detalių internete gaus tie asmenys, kurie tiksliai žino, kokios detalės reikia, ir taiso automobilį patys.

Trūkumų specialistas įžvelgia ir registruojant automobilio gedimą internete, taip pat laukiant servisų pasiūlymų. Anot p. Beržinio, fizinis asmuo gedimo pats nenustatys, o remonto specialistai negalės pasakyti, kiek kainuotų vieno ar kito mazgo taisymas. Pašnekovas teigia, neretai netgi elementarių priežiūros darbų – stabdžių kaladėlių, tepalų keitimo – kainų servisai negali įvardyti tiksliai.

„Viena yra, pavyzdžiui, kai tenka stabdžių kaladėles keisti naujam automobiliui – darbas gali trukti ir 15 minučių. Tačiau dauguma automobilių pas mus senesni, tad kartais tokiam automobiliui kaladėlių keitimas gali trukti dvi valandas, kartu ir kainuoti atitinkamai“, – aiškina žinovas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 19

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Latvijoje sparčiai mažėja krovinių srautai 

Krovinių vežimas kaimyninės šalies geležinkeliais pirmąjį pusmetį sumažėjo beveik perpus, o krova jos...

„Kelių priežiūra“ sustambino kelių tarnybas

Valstybės valdoma valstybinių kelių priežiūros įmonė „Kelių priežiūra“ sustambino kelių tarnybas. Iki šiol...

Statyba ir NT
2020.07.13
Parduoti „Šilutės automobilių keliai“

Restruktūrizuojama statybos UAB „Hidrostatyba“ pardavė taip pat restruktūrizuojamą antrinę UAB „Šilutės...

Statyba ir NT
2020.07.13
Teismas nutraukė bylą dėl „Gargždų geležinkelio“ negautų pajėgumų

Teismas nutraukė verslininko Igorio Udovickio valdomos bendrovės „Gargždų geležinkelis“ inicijuotą bylą dėl...

STT uosto vadovo konkurso netirs, bet prašo etikos sargų nuomonės 

Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) netirs Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo konkurso, tačiau...

„Viada“ savo atsiskaitymo programėlę pritaikė verslo klientams

Prieš metus atsiskaitymo už degalus programėlę fiziniams vartotojams pristatęs „Viados“ degalinių tinklas ją...

Paštomatų rinkos TOP 3: šiųmetė plėtra – tikrai ne pabaiga Premium

Augti nesiliaujantis siuntų terminalų populiarumas skatina nuolatines rinkos lyderių ir į jas pretenduojančių...

„GetJet Airlines“ gavo 5 mln. Eur investiciją „Airhub“ pilotų mokyklai 1

Dvi gimingos Lietuvos aviacijos srities bendrovės – pilotų ruošimo centras „Airhub“ kartu su orlaivių nuomos...

Aplinkos ministras: Lietuvai būtų sunku sparčiau mažinti CO2 išmetimą 11

Europos Komisijai (EK) rudenį ketinant pateikti ambicingesnių šiltnamio efektą sukeliančio anglies dioksido...

Pramonė
2020.07.13
Už įvažiavimą į Neringą per pusmetį surinkta 145 tūkst. eurų mažiau nei planuota 17

Už įvažiavimą į Neringą mokamo ekologinio mokesčio per pirmąjį šių metų pusmetį surinkta 145 tūkst. eurų...

Paslaugos
2020.07.12
Kiniją užkariaujanti „Tesla“ vietos gamintojus stumia į paraštes Premium 5

Kinijos elektromobilių startuoliams atėjo sunkūs laikai, kai gamybą šioje šalyje pradėjo „Tesla“.

Automobiliai
2020.07.11
VŽ bando: pirmasis „Subaru“ hibridas Premium

Nuo 2017-ųjų gaminamas krosoveris šiemet buvo atnaujintas – šiek tiek pakeista jo išvaizda ir įranga, taip...

Automobiliai
2020.07.11
Lietuvos balsai dėl Mobilumo paketo: nuo besąlyginio palaikymo iki empatijos vakariečiams  Premium 2

Trečiadienio vakarą Europos Parlamente vykęs paskutinysis balsavimas dėl pasiūlytų Mobilumo paketo pakeitimų...

Apklausa: verslo turizmas Europoje atsigauna dvigubai sparčiau nei Šiaurės Amerikoje

Verslo turizmas Europoje atsigauna dvigubai greičiau nei Šiaurės Amerikoje. Korporacijų, kurių darbuotojai...

Paslaugos
2020.07.11
„DB Schenker“ biurą perkelia į verslo centrą „Wave“ Vilniuje

Logistikos operatorius „DB Schenker“ susitarė dėl biuro nuomos verslo centre „Wave“ Vilniaus Naujamiestyje.

Statyba ir NT
2020.07.10
Rankų nenuleidžia, variklių negesina 5

Europos Parlamentas (EP), atmetęs visas pataisas, galutinai pritarė Mobilumo paketui. Lietuvos vežėjai ketina...

Mobilumo paketas priimtas, bet kova – dar nebaigta  Premium 5

Europos Parlamente galutinai priėmus dideles permainas Europos Sąjungos transporto sektoriuje numatantį...

„Lietuvos geležinkeliai“ iš Vilniaus Mindaugo g. kraustosi arčiau stoties 14

„Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) iki metų pabaigos išsikraustys iš sostinės Mindaugo gatvėje esančios centrinės...

Staigmena vežėjams: VMI darbuotojai keliuose nuolat tikrins važtaraščius 11

Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) darbuotojai netrukus Lietuvos keliuose pradės nuolatines krovinių...

Finansai
2020.07.09
Europos Parlamentas galutinai priėmė Mobilumo paketą 41

Trečiadienio vakarą atmetęs visas pataisas, Europos Parlamentas galutinai pritarė Mobilumo paketui, kuris...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Valdyti slapukus