Gedimų registracija ir detalių paieška – internetu

Publikuota: 2015-11-29
Evaldas Mockus, vienas iš „Fixelp“ įkūrėjų, sako, kad verslo idėja kilo pasigedus rinkoje reikalingos paslaugos. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Evaldas Mockus, vienas iš „Fixelp“ įkūrėjų, sako, kad verslo idėja kilo pasigedus rinkoje reikalingos paslaugos. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Automobilio gedimo taisymas neįsivaizduojamas be kelių servisų aplankymo, o reikiamos detalės paieška – be keliolikos skambučių pardavėjams. Tačiau inovatyvūs verslininkai nusprendė, kad net ir šios archajiškos sritys gali atsirasti internete.

Startuolis „Fixelp“ pasiūlė sprendimą, leidžiantį sugedusio automobilio savininkui registruoti problemą platformoje, vienijančioje daugybę skirtingų servisų internete. Remonto specialistai šitaip gali įvertinti, kiek preliminariai kainuotų remontas, ir pateikti pasiūlymą. Gavęs kelis skirtingus pasiūlymus klientas renkasi, kur nori taisyti automobilį. Dar vienas jaunas verslas Bumfix.lt automobilių detalių pardavėjams suteikė galimybę padėti telefoną į šalį ir pasiekti detalių automobiliams remontuoti ieškančius pirkėjus visoje Lietuvoje internetu. Tiesa, rinkos senbuviai ambicingus verslus perspėja – lengva nebus.

Prireikė patiems

Evaldas Mockus, vienas iš „Fixelp“ įkūrėjų, sako, kad mintis apie naują paslaugą kilo iš asmeninės patirties.

„Sugedo automobilis, skambinom į vieną vietą, ten nesugebėjo suremontuoti, skambinom kitur, važiavom į kitą vietą. Ir taip savaitę, – prisimena pašnekovas. – Supratom, kad trūksta vietos, kur žmogus galėtų užregistruoti savo gedimą ir sulaukti servisų, galinčių jį pašalinti, pasiūlymų.“

Anot jo, vairuotojams registruoti problemą ir laukti pasiūlymo jai išspręsti paprasčiau, nei skambinėti keliolikai skirtingų servisų ir visiems kartoti tą pačią istoriją. Kita vertus, tai turėtų būti patogiau ir servisams, kurie galbūt jau matę panašių gedimų ir gali greitai pagelbėti.

Didelio skirtumo tarp pasakojimo apie gedimą serviso darbuotojui telefonu ir problemos nupasakojimo internetu p. Mockus nemato. Anot jo, kaip meistrai, sulaukę kliento skambučio telefonu, atsako į klausimus, taip atsakytų ir gavę internetinę užklausą.

„Servisai ir telefonu niekuomet nesako konkrečios kainos, tačiau užklausa internetu – puikus būdas nuspręsti, kokia kaina yra normali“, – aiškina pašnekovas.

Ponas Mockus pabrėžia, kad siekiant prisitraukti norimą skaičių įmonių, reikia laiko ir daug darbo, tačiau nemaža dalis jų jau dirba internete, domisi rinkodara ir pan. Dauguma servisų, šiandien pritrauktų į „Fixelp“, mažesni. Tokie, aiškina pašnekovas, turi mažiau pinigų rinkodarai, reklamai, tad „Fixelp“ mato kaip būdą atrasti naujų klientų.

„Didieji taip pat peržiūrėjo mūsų puslapį, pasigedo jiems reikalingos galimybės administruoti kelis skirtingus filialus, tad dirbame, kad įtiktume ir jiems“, – neslepia pašnekovas ir priduria, kad ateityje atsiras galimybė prie problemos aprašymo pridėti ir nuotraukas.

Kol kas paslaugas „Fixelp“ teikia nemokamai, ateityje, žada p. Mockus, verslas uždirbs iš servisų mokamo mokesčio už naudojimąsi sistema.

Pirkėjai jau internete

Internetinę platformą Bumfix.lt, kurioje susitinka automobilių detalių pardavėjai su pirkėjais, sukūręs Mindaugas Gadeikis sako, kad idėja apie tokį produktą subrendo laipsniškai.

„Aš pats esu vartotojas – turiu automobilį ir nemėgstu ieškoti jam detalių, kaip bet kuris kitas žmogus. Idėja išryškėjo beieškant buto. Kai pavargau ieškoti, pamaniau, kad iš tiesų norėčiau tiesiog iškelti pinigus į viršų ir sulaukti, kol man pasiūlys tai, ko ieškau. Šią mintį perkėliau į automobilių detalių sritį, mat joje dirbu pusę savo gyvenimo“, – pasakoja vienas iš Bumfix.lt įkūrėjų.

Pono Gadeikio ir partnerių sukurtoje sistemoje registruojasi automobilių detalių pardavėjai. Registruodamiesi jie pagal atitinkamus parametrus nurodo, kokius automobilius ardo, kokias ir kam tinkančias detales turi ir t. t. Pirkėjai internetu pildo užklausą, nurodydami, ko jiems reikia, yra galimybė prisegti reikiamos detalės nuotraukų. Šias užklausas gauna automobilių dalių pardavėjai ir potencialiam klientui gali atsiųsti visą reikalingą informaciją, nurodyti kainą, už kurią parduotų detalę.

Kai Lietuvoje platforma tvirtai atsistos ant kojų, numatoma plėtra į užsienio šalis. Kol kas pirmieji bandymai Latvijoje ir Estijoje, tačiau ilgainiui norima pasiekti ir Lenkiją, Rusiją, Baltarusiją.

„Net ir pavadinimas kurtas taip, kad jis būtų suprantamas ir turėtų daugmaž panašią reikšmę visose šalyse“, – pasakoja p. Gadeikis ir pabrėžia, kad užsienyje reakcijos geros. – Pavyzdžiui, Latvijoje, pirkėjai džiaugiasi supratę, kad jiems nebereikės skambinti keliolika kartų ieškant reikiamos detalės, užteks vieną kartą užpildyti formą internete.“

Produktai nišoms

Nerijus Beržinis, Kaune įsikūrusio automobilių serviso UAB „Alfa Rs“ vadovas, įsitikinęs, kad jauniems verslams lengva rinkoje nebus. Anot jo, dauguma servisų šiandien turi ilgalaikes sutartis su automobilių detalių tiekėjais, tad dirbti pavyksta greitai ir lanksčiomis sąlygomis, o ieškant tinkamos detalės užtenka kone automobilio valstybinio registracijos numerio.

„Pavyzdžiui, būna, kad yra keli skirtingi detalės variantai. Jeigu neturime reikiamos detalės pavyzdžio, užsakome visus, esą tinkamus. Išsirenkame reikiamą, o likusias grąžiname“, – pasakoja jis ir priduria, kad fiziniai asmenys tokio lankstumo vargu ar gali tikėtis.

Anot p. Beržinio, daugiausia pranašumų ieškodami detalių internete gaus tie asmenys, kurie tiksliai žino, kokios detalės reikia, ir taiso automobilį patys.

Trūkumų specialistas įžvelgia ir registruojant automobilio gedimą internete, taip pat laukiant servisų pasiūlymų. Anot p. Beržinio, fizinis asmuo gedimo pats nenustatys, o remonto specialistai negalės pasakyti, kiek kainuotų vieno ar kito mazgo taisymas. Pašnekovas teigia, neretai netgi elementarių priežiūros darbų – stabdžių kaladėlių, tepalų keitimo – kainų servisai negali įvardyti tiksliai.

„Viena yra, pavyzdžiui, kai tenka stabdžių kaladėles keisti naujam automobiliui – darbas gali trukti ir 15 minučių. Tačiau dauguma automobilių pas mus senesni, tad kartais tokiam automobiliui kaladėlių keitimas gali trukti dvi valandas, kartu ir kainuoti atitinkamai“, – aiškina žinovas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ lapkričio 19

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Į Klaipėdą atplaukė didžiausias uosto istorijoje konteinerių laivas 4

Į Klaipėdos uostą sekmadienio vakarą įplaukė didžiausias uosto istorijoje konteinerių laivas „MSC Francesca“.

Transportas
2018.06.24
Prabanga nuvažiuoja nuo kelio: pasaulį apėmė visureigių karštinė

Net pačių prabangiausių automobilių gamintojai nebeturi kur dėtis: jų klientams reikia visureigių. Tai –...

Verslo klasė
2018.06.23
BMW 8 serija sugrįžta su visų ratų pavara 1

Skaičius 8 vėl grįžta į BMW modelių gamą. Kaip ir anksčiau, jis žymės didelį kupė. Kaip ir anksčiau,...

Transportas
2018.06.23
Vairuotojų pomėgiai: lietuvius vilioja kuklesnės markės ir elektromobiliai

Apklausos rodo, kad po pastarojo sunkmečio Lietuvos ir visų Baltijos šalių gyventojai ėmė kur kas nuosaikiau...

Transportas
2018.06.22
Papildomas skrydžių valdymo sektorius prisitaikys prie intensyvėjančio eismo 1

Penktadienį skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikiančioje valstybės įmonėje „Oro navigacija“...

Transportas
2018.06.22
„Lietuvos geležinkeliai“ už 22 mln. Eur diegs valdymą dirbtiniu intelektu  8

AB „Lietuvos geležinkeliai“ savo technologijų valdymą ketina sujungti į vieningą sistemą, kurios valdymas...

Transportas
2018.06.22
Du seniausieji „DFDS Seaways“ keltai į Klaipėdą nebegrįš 1

DFDS parduoda Ukrainos bendrovei „Ukrferry“ Juodojoje jūroje dirbančius trisdešimtmečius keltus „Vilnius...

Transportas
2018.06.22
„Brexit“: „Airbus“ įspėjo dėl pasitraukimo iš JK 4

14.000 darbo vietų Jungtinėje Karalystėje (JK) sukūrusi lėktuvų gamintoja „Airbus“ gali atsisakyti savo planų...

Verslo aplinka
2018.06.22
Klaipėdos uosto akvatoriją už 4,9 mln. Eur išvalys belgų įmonė

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė 4,9 mln. Eur vertės rangos sutartį su belgų įmone...

Transportas
2018.06.22
Lietuvos kelininkų sunkmetis: pabaigos dar nematyti Premium 3

Apie itin prastus 2017-uosius ataskaitas pateikusiems kelininkams – nedaug gerų žinių: finansavimas nebus...

Transportas
2018.06.22
Rusnėje prasideda estakados statybos

Nuolat potvynių užliejamame kelyje tarp Šilutės ir Rusnės penktadienį prasidės estakados statybos.

Statyba ir NT
2018.06.22
„Lietuvos geležinkelių“ strategija: iš kur paimti krovinių ir keleivių Premium 4

„Lietuvos geležinkeliai“ (LG) kelia tikslus iki 2030 m. du kartus padidinti įmonės vertę ir keleivių skaičių,...

Transportas
2018.06.22
Pagamintas JAV: naujasis „Volvo S60“

Kinijos koncerno „Geely“ valdoma Švedijos automobilių markė virsta globaliniu gamintoju: tebeplėtojant...

Transportas
2018.06.21
Naujas konteinerių paskirstymo centras laukia didžiausio uosto istorijoje laivo

2018 m. gegužės mėnesį pradėjęs funkcionuoti „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centras keičia...

Transportas
2018.06.21
Muskas įvardijo valstybę, pirmaujančią kovoje dėl „Gigafactory“ 18

JAV verslininko Elono Musko vadovaujama elektra varomų automobilių gamintoja „Tesla“ planuoja Europoje...

Technologijos
2018.06.21
„Daimler“ sumažino pelno prognozę dėl JAV ir Kinijos prekybos karo

„Mercedes“ gamintoja „Daimler“ tapo pirmąja didele kompanija, kuri sumažino savo pelno prognozę dėl JAV ir...

Transportas
2018.06.21
Lietuvos keliams ir gatvėms – papildomi 18,8 mln. Eur 3

Vyriausybė paskirstė rezervines Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšas – 18,8 mln. Eur. Šios...

Transportas
2018.06.21
Pirmasis 2018 m. ketvirtis: krovinių daugėja, toliau dominuoja kelių transportas 1

Krovinių srautai Lietuvoje ir toliau auga – Lietuvos statistikos departamentas praneša, kad 2018 m. I ketv.

Transportas
2018.06.21
Pilki keleliai dulka... 10

Susisiekimo ministerijos (SM) ir VĮ „Kelių priežiūra“ atliekamas buvusių regioninių kelių įmonių auditas dar...

Finansai
2018.06.21
Dividendų lenktynėse energetikus vejasi geležinkelininkai Premium 2

Valstybės valdomos įmonės (VVĮ) už 2017 m. išmokės beveik 200 mln. Eur dividendų, rodo apibendrinti Valdymo...

Finansai
2018.06.21

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau