Išbandėme „Uber“: gerai, bet tik iš trečio karto

Publikuota: 2015-11-19
Atnaujinta 2015-11-19 14:25
Ignotas Malinauskas, vairuotojas su „Uber“ programėle. Dariaus Versecko (VŽ) nuotr.
Ignotas Malinauskas, vairuotojas su „Uber“ programėle. Dariaus Versecko (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Nuo lapkričio 19 d. Vilniuje galima pasivažinėti išsikvietus vairuotoją „Uber“ programėle. VŽ dalijimosi ekonomika veikiantį pavežimo modelį turėjo išbandyti 3 kartus, kol jis galiausiai pranoko taksi paslaugas.

Visus 3 kartus buvo mėginama nuvažiuoti iš Jasinskio g. 16 į Gedimino pr. 9 Vilniuje. Šio maršruto atstumas siekia apie 3 km.

Pirmą kartą išmaniojo telefono programėlėje nurodžius savo buvimo vietą jau po keliolikos sekundžių sureagavo Ignotas Malinauskas. Studentui VŽ žurnalistas buvo pirmasis klientas. Mūsų kelionė truko 7 minutes ir 35 sekundes, o kainavo 4,99 Eur arba 1,79 Eur už kilometrą.

Tokia kaina yra gerokai didesnė nei rinkoje, tuo įsitikinome grįždami atgal. Įsijungus „Taxify“, kitą programėlę išmaniajame telefone, išsikvietėme pigiausią siūlomą taksi, kurio kilometro kaina siekė 0,46 Eur, o įlipimas 0,58 Eur. Taip kelionė atgal kainavo 2,54 Eur. Tiesa, važiavus identiškai ji būtų dar truputį mažesnė, tačiau dėl patogumo padarėme kelių šimtų metrų nukrypimą.

Į tokius VŽ skaičiavimus sureagavo Vytautas Černiauskas, „Uber“ operacijų Lietuvoje vadovas. Jis aiškina, kad tokia kaina buvo nurodyta dėl sistemos klaidos, kurių pasitaikė iki 11 val. ryto. Anot jo, reali kaina turėjo siekti 2,07 Eur.

Kita vertus, mokestį būtų galima pateisinti klaida, bet klientui susimokėti tektų nurodytą sumą arba kreiptis į bendrovę dėl patirtų nuostolių.

Tačiau reikia paminėti, kad kol kas beveik 5 Eur mokėti nereikėjo. Nuo ketvirtadienio iki sekmadienio, imtinai, „Uber“ vartotojai Vilniuje gali penkis kartus važiuoti nemokamai, jeigu kelionės vertė siekia ne daugiau nei 20 Eur. Jei kelionės suma viršys 20 Eur, vartotojai turės sumokėti skirtumą.

Neatvažiavo, bet kainavo

Po p. Černiausko pastebėjimų mėginame dar kartą. Kol kas „Uber“ programėlę naudojančių vairuotojų Vilniuje nėra daug, todėl užsakymo priėmimo tenka palaukti kelias minutes, o tada vairuotojas nurodo, jog atvyks už 5 minučių. Tiesa, jo taip ir nesulaukėme, o neįvykusios kelionės kaina siekė 1,5 Eur, kurie būtų buvę nuskaityti ne akcijos metu. Taigi, teko naiviai pralaukti gatvėje, išnaudoti dalį pagal akciją bendrovės apmokamų išlaidų ir negauti jokios paslaugos.

Į tai vadovas atsako, kad galėjo įvykti žmogiškoji klaida, kai vairuotojas pats atšaukė kelionę, nors formaliai jau buvo pradėjęs ją vykdyti. Anot jo, dėl tokių atvejų taip pat reikėtų kreiptis į bendrovę ir ji pasiruošusi atlyginti nuostolius už pasitaikančias klaidas.

Panašia kaina ir gerai – pagaliau!

Kadangi po dviejų bandymų taip ir nepavyko pasinaudoti „Uber“ skelbiamu dalijimosi ekonomikos pigumu, teko paslaugą išbandyti ir trečią kartą, kuris galiausiai nemelavo.

Užsakymas priimtas buvo greitai, nurodyta, kad vairuotojas atvyks po 5 minučių. Tai nebuvo tiesa, jis atkeliavo už 11 minučių. Bet turbūt sunku tikėtis, kad patirties neturintis asmuo tiksliai apskaičiuotų laiką.

O visa kita priminė gero taksi paslaugas: vairuotojas su mažiau nei prieš 10 m. pagamintu „Toyota Prius“ ir į Gedimino pr. 9 nuvežė už 2,39 Eur. Mūsų kelionė truko 6 minutes ir 15 sekundžių, ji buvo maloni, nes vežėjas su savo jau 6 klientu bendravo labai maloniai, noriai pats pasakojo, kodėl sumanė išbandyti tokią veiklą, tačiau kartu ir buvo ganėtinai atsargus su savo kalbomis ir kreipė dėmesį, ar ir pakeleiviui norisi bendrauti. Beje, automobilyje nebuvo nei rūkalų kvapo, nei neskoningos muzikos garsų.

Taigi, po nesėkmingų bandymų „Uber“ galiausiai pademonstravo savo privalumus prieš taksi paslaugas. Žvelgiant iš kainos perspektyvos, naudotis programėle atsiėjo panašiai, kaip ir važiuoti su pigiausiais taksi. Tačiau privalumas yra tai, kad iš anksto galima pamatyti vairuotoją, jo automobilis pagal bendrovės reikalavimus privalo būti ne senesnis nei 10 m., o pinigai automatiškai nuskaitomi iš vartotojo kreditinės kortelės.

Ar „Uber“ gali nukonkuruoti vidutinės kainos taksi? Jeigu bendrovės vairuotojų-partnerių tinklas išsiplės ir reikės laukti trumpiau, „Uber“ gali tapti labai rimtu konkurentu ir jiems ir pigiausiai vežančioms bendrovėms. Kalbant apie brangiausias taksi paslaugas siūlančias įmones gali kilti ir abejonių, juk kai kurie žmonės tiesiog nori važiuoti tuo taksi, kuris darbą nepriekaištingai gali atlikti visą laiką.

Važiavimo kaina „Uber“ susideda iš 0,8 Eur įsėdimo mokesčio, 0,1 Eur tarifo už minutę ir 0,4 Eur už kilometrą. Mažiausias mokestis – 1,5 Eur, užsakymo atšaukimas kainuoja tiek pat.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Tokijo olimpinėse žaidynėse – pirmieji „Toyota“ elektromobiliai

Japonų automobilių koncernas „Toyota“ ne kartą demonstravo skeptišką požiūrį į elektromobilius ir mieliau...

Automobiliai
09:05
Vaikams – pigesnė „McLaren 720S“ versija 1

Šis automobilis atviru kėbulu, pakeliamomis durimis, garso arba vaizdo įrašus grojančia multimedijos sistema...

Automobiliai
2019.07.20
Naujas „Lotus“: elektra, 1.900 „arklių“ ir 2 mln. USD kaina 6

Didžiosios Britanijos sportinių automobilių gamintojas „Lotus“ kitais metais ruošiasi pradėti gaminti naują...

Automobiliai
2019.07.20
Iranas užgrobė britų tanklaivį 10

Jungtinės Karalystės vyriausybė pareiškė gilų susirūpinimą dėl Hormūzo sąsiauryje sulaikyto su šios šalies...

Autonominių automobilių kūrėjai Europoje – be pinigų, bet ambicingi Premium 8

Toli nuo plačių ir saulėtų JAV Kalifornijos ir Arizonos valstijų kelių, kuriuose jau pradedami bandyti...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos 14 pervažų 4

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos svarbiausias Lietuvos pervažas. Bendrovės valdyba patvirtino 14...

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės kol kas neveikia

Jonavoje įrengtos trys elektromobilių įkrovimo stotelės – tikimasi, kad jos rajone paskatins elektromobilių...

Nuostolingą bendrovę prisijungęs Lietuvos paštas suerzino konkurentus Premium 17

Lietuvos pašto sprendimas prisijungti „LP Express“ siuntų terminalus valdžiusią savo antrinę AB „Baltic Post“...

„Klaipėdos Smeltę“ akcininkai MSC paliko be dalies krovinių Premium

Klaipėdos uostas prarado konteinerių laivybos regioninio centro statusą – laivybos milžinė MSC didžiuosius...

Verslo aplinka
2019.07.19
„Lufthansa“ testuoja naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą metodą 13

Oro bendrovė „Lufthansa“ ir jos antrinė įmonė „Swiss Airlines“ bando naują keleivių įlaipinimo į lėktuvą...

Paslaugos
2019.07.18
„LG Cargo“ gavo „Milsos“ užsakymą vežti skaldą

„Lietuvos geležinkelių“ grupės bendrovė „LG CARGO“ pasirašė ilgalaikio bendradarbiavimo susitarimą su...

Manoma, kad „Orlen Lietuva“ įsivežė užterštos rusiškos naftos 

Naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“, tikėtina, atsigabeno chloru užterštos rusiškos naftos krovinį.

Pramonė
2019.07.18
S. Skvernelis žada NT ir taršių automobilių mokesčius   38

Naujų mokesčių bei didesnio jų progresyvumo Lietuvai nepavys išvengti, sako laikinasis premjeras. Sauliaus...

Verslo aplinka
2019.07.18
Prekybos karai mažina krovininio oro transporto poreikį pasaulyje Premium 4

Tarptautinė oro transporto asociacija IATA skelbia apie mažėjančią krovininio oro transporto paklausą, bet...

Tuščių konteinerių kaina – beveik 18 mlrd. Eur per metus  Premium 2

Konteineriais gabenama 95% pasaulio prekių, tačiau trečdalis jų keliauja tušti. Specialistai komentuoja, kad...

SGD terminalo išlaikymo našta mažės nuo gruodžio, žada premjeras  1

Premjeras Saulius Skvernelis tikisi, kad nuo gruodžio 1 d. pavyks sumažinti suskystintų gamtinių...

Pramonė
2019.07.17
Į kelių priežiūrą per ateinančius dvejus metus ketinama investuoti apie 1 mlrd. Eur 11

Šalies kelių priežiūrai finansuoti 2020–2021 metais ketinama skirti apie 1 mlrd. Eur. Pasak Lietuvos...

„Lietuvos geležinkeliai“: duomenų apie „Sigmen“ grėsmę nacionaliniam saugumui nėra 1

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia, kad kreipėsi į Nacionaliniam saugumui užtikrinti...

„Klaipėdos konteinerių terminalas“ pasistiprino naujais kranais

Bendrovė „Klaipėdos konteinerių terminalas“ (KKT) pradėjo dirbti su nauju, universalios paskirties uosto...

Šviesoforuose nuo kitų metų nebeliks dešiniojo posūkio lentelių 45

Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių šviesoforų įrengimo taisykles – nuo ateinančių metų šviesoforuose...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau