Išbandėme „Uber“: gerai, bet tik iš trečio karto

Publikuota: 2015-11-19
Atnaujinta 2015-11-19 14:25
Ignotas Malinauskas, vairuotojas su „Uber“ programėle. Dariaus Versecko (VŽ) nuotr.
Ignotas Malinauskas, vairuotojas su „Uber“ programėle. Dariaus Versecko (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Nuo lapkričio 19 d. Vilniuje galima pasivažinėti išsikvietus vairuotoją „Uber“ programėle. VŽ dalijimosi ekonomika veikiantį pavežimo modelį turėjo išbandyti 3 kartus, kol jis galiausiai pranoko taksi paslaugas.

Visus 3 kartus buvo mėginama nuvažiuoti iš Jasinskio g. 16 į Gedimino pr. 9 Vilniuje. Šio maršruto atstumas siekia apie 3 km.

Pirmą kartą išmaniojo telefono programėlėje nurodžius savo buvimo vietą jau po keliolikos sekundžių sureagavo Ignotas Malinauskas. Studentui VŽ žurnalistas buvo pirmasis klientas. Mūsų kelionė truko 7 minutes ir 35 sekundes, o kainavo 4,99 Eur arba 1,79 Eur už kilometrą.

Tokia kaina yra gerokai didesnė nei rinkoje, tuo įsitikinome grįždami atgal. Įsijungus „Taxify“, kitą programėlę išmaniajame telefone, išsikvietėme pigiausią siūlomą taksi, kurio kilometro kaina siekė 0,46 Eur, o įlipimas 0,58 Eur. Taip kelionė atgal kainavo 2,54 Eur. Tiesa, važiavus identiškai ji būtų dar truputį mažesnė, tačiau dėl patogumo padarėme kelių šimtų metrų nukrypimą.

Į tokius VŽ skaičiavimus sureagavo Vytautas Černiauskas, „Uber“ operacijų Lietuvoje vadovas. Jis aiškina, kad tokia kaina buvo nurodyta dėl sistemos klaidos, kurių pasitaikė iki 11 val. ryto. Anot jo, reali kaina turėjo siekti 2,07 Eur.

Kita vertus, mokestį būtų galima pateisinti klaida, bet klientui susimokėti tektų nurodytą sumą arba kreiptis į bendrovę dėl patirtų nuostolių.

Tačiau reikia paminėti, kad kol kas beveik 5 Eur mokėti nereikėjo. Nuo ketvirtadienio iki sekmadienio, imtinai, „Uber“ vartotojai Vilniuje gali penkis kartus važiuoti nemokamai, jeigu kelionės vertė siekia ne daugiau nei 20 Eur. Jei kelionės suma viršys 20 Eur, vartotojai turės sumokėti skirtumą.

Neatvažiavo, bet kainavo

Po p. Černiausko pastebėjimų mėginame dar kartą. Kol kas „Uber“ programėlę naudojančių vairuotojų Vilniuje nėra daug, todėl užsakymo priėmimo tenka palaukti kelias minutes, o tada vairuotojas nurodo, jog atvyks už 5 minučių. Tiesa, jo taip ir nesulaukėme, o neįvykusios kelionės kaina siekė 1,5 Eur, kurie būtų buvę nuskaityti ne akcijos metu. Taigi, teko naiviai pralaukti gatvėje, išnaudoti dalį pagal akciją bendrovės apmokamų išlaidų ir negauti jokios paslaugos.

Į tai vadovas atsako, kad galėjo įvykti žmogiškoji klaida, kai vairuotojas pats atšaukė kelionę, nors formaliai jau buvo pradėjęs ją vykdyti. Anot jo, dėl tokių atvejų taip pat reikėtų kreiptis į bendrovę ir ji pasiruošusi atlyginti nuostolius už pasitaikančias klaidas.

Panašia kaina ir gerai – pagaliau!

Kadangi po dviejų bandymų taip ir nepavyko pasinaudoti „Uber“ skelbiamu dalijimosi ekonomikos pigumu, teko paslaugą išbandyti ir trečią kartą, kuris galiausiai nemelavo.

Užsakymas priimtas buvo greitai, nurodyta, kad vairuotojas atvyks po 5 minučių. Tai nebuvo tiesa, jis atkeliavo už 11 minučių. Bet turbūt sunku tikėtis, kad patirties neturintis asmuo tiksliai apskaičiuotų laiką.

O visa kita priminė gero taksi paslaugas: vairuotojas su mažiau nei prieš 10 m. pagamintu „Toyota Prius“ ir į Gedimino pr. 9 nuvežė už 2,39 Eur. Mūsų kelionė truko 6 minutes ir 15 sekundžių, ji buvo maloni, nes vežėjas su savo jau 6 klientu bendravo labai maloniai, noriai pats pasakojo, kodėl sumanė išbandyti tokią veiklą, tačiau kartu ir buvo ganėtinai atsargus su savo kalbomis ir kreipė dėmesį, ar ir pakeleiviui norisi bendrauti. Beje, automobilyje nebuvo nei rūkalų kvapo, nei neskoningos muzikos garsų.

Taigi, po nesėkmingų bandymų „Uber“ galiausiai pademonstravo savo privalumus prieš taksi paslaugas. Žvelgiant iš kainos perspektyvos, naudotis programėle atsiėjo panašiai, kaip ir važiuoti su pigiausiais taksi. Tačiau privalumas yra tai, kad iš anksto galima pamatyti vairuotoją, jo automobilis pagal bendrovės reikalavimus privalo būti ne senesnis nei 10 m., o pinigai automatiškai nuskaitomi iš vartotojo kreditinės kortelės.

Ar „Uber“ gali nukonkuruoti vidutinės kainos taksi? Jeigu bendrovės vairuotojų-partnerių tinklas išsiplės ir reikės laukti trumpiau, „Uber“ gali tapti labai rimtu konkurentu ir jiems ir pigiausiai vežančioms bendrovėms. Kalbant apie brangiausias taksi paslaugas siūlančias įmones gali kilti ir abejonių, juk kai kurie žmonės tiesiog nori važiuoti tuo taksi, kuris darbą nepriekaištingai gali atlikti visą laiką.

Važiavimo kaina „Uber“ susideda iš 0,8 Eur įsėdimo mokesčio, 0,1 Eur tarifo už minutę ir 0,4 Eur už kilometrą. Mažiausias mokestis – 1,5 Eur, užsakymo atšaukimas kainuoja tiek pat.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando: antrosios kartos „Audi Q3“ Premium 3

Šis automobilis atriedėjo į visiškai kitokį pasaulį, nei jo pirmtakas, kurio buvo parduota 1,1 mln. vienetų.

Automobiliai
2019.03.23
„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė Rengės ruožo atstatymo sutartį 4

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirašė sutartį dėl Rengės ruožo atstatymo su konkursą laimėjusia Estijos...

Logistika
2019.03.22
„Garuda“ atšaukia 6 mlrd. USD vertės „Boeing 737 MAX“ užsakymą 9

Indonezijos oro bendrovė „Garuda“ paskelbė, kad atšaukia 6 mlrd. USD vertės „Boeing 737 MAX“ orlaivių...

Logistika
2019.03.22
„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Lineka“ sutarė plėtoti įvairiarūšių krovinių projektus

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos nacionalinė ekspeditorių ir logistų asociacija „Lineka“ sutarė...

Logistika
2019.03.22
FM prognozuoja mažesnę infliacija ir 5% pigesnius degalus Premium 2

Finansų ministerija prognozuoja, kad vidutinė metinė infliacija Lietuvoje bus dar maženės nei pernai – 2,2%.

Finansai
2019.03.22
Dirbtinis intelektas logistikoje: vairuotojų „draugas“ sulaukė vilkikų gamintojų dėmesio Premium 2

Užsimojus sukurti naują produktą, kurio analogų rinkoje nėra, svarbesnės už investicijas jam sukurti gali...

Gazelė
2019.03.22
Latvija giriasi perimanti Baltarusijos krovinius iš Lietuvos 26

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o Latvijos...

2019.03.21
Lietuvos paštas dėl sandorio su A. Tumos įmone kreipėsi į teisėsaugą   11

Valstybės valdomas Lietuvos paštas prašo teisėsaugos ištirti, ar 2012 metais tuometinės pašto vadovybės ir...

Logistika
2019.03.21
Pavežėjimo platforma „Bolt“ pristatinės ir maistą 5

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ skelbia, jog šiemet pradeda pristatinėti maistą...

Logistika
2019.03.21
Kelių direkcija nebenori būti biudžeto išlaikytine, ruošiasi keisti statusą Premium 6

Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) numatoma pertvarkyti iš biudžetinės įstaigos į valstybės įmonę.

Logistika
2019.03.21
Didėjantys sandėlių darbuotojų atlyginimai karpė įmonių pelną Premium 7

Atlyginimai sandėliavimo paslaugas teikiančiose įmonėse augo maždaug dešimtadaliu, atkartodami Europos...

Logistika
2019.03.20
Austrijos pigių skrydžių bendrovė „Laudamotion“ iš Vilniaus skraidys į Vieną 2

Nuo spalio reguliarius skrydžius iš Vilniaus oro uosto į Austrijos sostinę Vieną pradės vykdyti nauja oro...

Logistika
2019.03.20
Farmacininkės užsakymu prie Vilniaus plėtojamas logistikos terminalas Premium

Norvegijos kapitalo investicijų į nekilnojamąjį turtą (NT) bendrovė „Baltic Sea Properties“ netoli Vilniaus...

Statyba ir NT
2019.03.20
Sutrikus VMI svetainei, pratęsia PVM faktūrų pateikimo terminus

Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuoja, jog trečiadienį laikinai sutrikus išmaniosios mokesčių...

Finansai
2019.03.20
Krovinių pernai vežta beveik 12% daugiau 

Paskutinį praėjusių metų ketvirtį visų rūšių transportu vežta 37,3 mln. t krovinių, tai 12,5% daugiau nei...

Logistika
2019.03.20
„Boeing“ tragedijos pamokos verslui 3

Dvi tragiškos „Boeing“ lėktuvų nelaimės – gera pamoka kitoms verslo įmonėms, kurios susiduria su panašiomis...

Vadyba
2019.03.19
„Dana Incorporated“ steigia paslaugų centrą Lietuvoje, įdarbins 100 specialistų 5

Inžinerinius sprendimus transporto priemonių ir įrangos veiksmingumui, našumui ir tvarumui gerinti kurianti...

Paslaugos
2019.03.19
Santariškių medicinos miestelyje – papildomos 1.196 vietos automobiliams 14

Santariškių medicinos miestelyje atidaryta nauja penkių aukštų automobilių aikštelė. 1.196 vietų aikštelę...

Logistika
2019.03.19
LRT: Klaipėdos uosto pirkimų komisijos nariai giminyste susiję su konkursų laimėtojais  20

Kai kurie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto viešųjų pirkimų komisijos nariai giminystės ryšiais yra susiję su...

Logistika
2019.03.19
„Entafarma“ į plėtrą investuoja 4 mln. Eur, augti skatina nauji klientai Premium

Didžiausia Baltijos šalyse farmacijos logistikos paslaugų bendrovė „Entafarma“ savo sandėlių plotą plečia...

Logistika
2019.03.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau