Išbandėme „Uber“: gerai, bet tik iš trečio karto

Publikuota: 2015-11-19
Ignotas Malinauskas, vairuotojas su „Uber“ programėle. Dariaus Versecko (VŽ) nuotr.
Ignotas Malinauskas, vairuotojas su „Uber“ programėle. Dariaus Versecko (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Nuo lapkričio 19 d. Vilniuje galima pasivažinėti išsikvietus vairuotoją „Uber“ programėle. VŽ dalijimosi ekonomika veikiantį pavežimo modelį turėjo išbandyti 3 kartus, kol jis galiausiai pranoko taksi paslaugas.

Visus 3 kartus buvo mėginama nuvažiuoti iš Jasinskio g. 16 į Gedimino pr. 9 Vilniuje. Šio maršruto atstumas siekia apie 3 km.

Pirmą kartą išmaniojo telefono programėlėje nurodžius savo buvimo vietą jau po keliolikos sekundžių sureagavo Ignotas Malinauskas. Studentui VŽ žurnalistas buvo pirmasis klientas. Mūsų kelionė truko 7 minutes ir 35 sekundes, o kainavo 4,99 Eur arba 1,79 Eur už kilometrą.

Tokia kaina yra gerokai didesnė nei rinkoje, tuo įsitikinome grįždami atgal. Įsijungus „Taxify“, kitą programėlę išmaniajame telefone, išsikvietėme pigiausią siūlomą taksi, kurio kilometro kaina siekė 0,46 Eur, o įlipimas 0,58 Eur. Taip kelionė atgal kainavo 2,54 Eur. Tiesa, važiavus identiškai ji būtų dar truputį mažesnė, tačiau dėl patogumo padarėme kelių šimtų metrų nukrypimą.

Į tokius VŽ skaičiavimus sureagavo Vytautas Černiauskas, „Uber“ operacijų Lietuvoje vadovas. Jis aiškina, kad tokia kaina buvo nurodyta dėl sistemos klaidos, kurių pasitaikė iki 11 val. ryto. Anot jo, reali kaina turėjo siekti 2,07 Eur.

Kita vertus, mokestį būtų galima pateisinti klaida, bet klientui susimokėti tektų nurodytą sumą arba kreiptis į bendrovę dėl patirtų nuostolių.

Tačiau reikia paminėti, kad kol kas beveik 5 Eur mokėti nereikėjo. Nuo ketvirtadienio iki sekmadienio, imtinai, „Uber“ vartotojai Vilniuje gali penkis kartus važiuoti nemokamai, jeigu kelionės vertė siekia ne daugiau nei 20 Eur. Jei kelionės suma viršys 20 Eur, vartotojai turės sumokėti skirtumą.

Neatvažiavo, bet kainavo

Po p. Černiausko pastebėjimų mėginame dar kartą. Kol kas „Uber“ programėlę naudojančių vairuotojų Vilniuje nėra daug, todėl užsakymo priėmimo tenka palaukti kelias minutes, o tada vairuotojas nurodo, jog atvyks už 5 minučių. Tiesa, jo taip ir nesulaukėme, o neįvykusios kelionės kaina siekė 1,5 Eur, kurie būtų buvę nuskaityti ne akcijos metu. Taigi, teko naiviai pralaukti gatvėje, išnaudoti dalį pagal akciją bendrovės apmokamų išlaidų ir negauti jokios paslaugos.

Į tai vadovas atsako, kad galėjo įvykti žmogiškoji klaida, kai vairuotojas pats atšaukė kelionę, nors formaliai jau buvo pradėjęs ją vykdyti. Anot jo, dėl tokių atvejų taip pat reikėtų kreiptis į bendrovę ir ji pasiruošusi atlyginti nuostolius už pasitaikančias klaidas.

Panašia kaina ir gerai – pagaliau!

Kadangi po dviejų bandymų taip ir nepavyko pasinaudoti „Uber“ skelbiamu dalijimosi ekonomikos pigumu, teko paslaugą išbandyti ir trečią kartą, kuris galiausiai nemelavo.

Užsakymas priimtas buvo greitai, nurodyta, kad vairuotojas atvyks po 5 minučių. Tai nebuvo tiesa, jis atkeliavo už 11 minučių. Bet turbūt sunku tikėtis, kad patirties neturintis asmuo tiksliai apskaičiuotų laiką.

O visa kita priminė gero taksi paslaugas: vairuotojas su mažiau nei prieš 10 m. pagamintu „Toyota Prius“ ir į Gedimino pr. 9 nuvežė už 2,39 Eur. Mūsų kelionė truko 6 minutes ir 15 sekundžių, ji buvo maloni, nes vežėjas su savo jau 6 klientu bendravo labai maloniai, noriai pats pasakojo, kodėl sumanė išbandyti tokią veiklą, tačiau kartu ir buvo ganėtinai atsargus su savo kalbomis ir kreipė dėmesį, ar ir pakeleiviui norisi bendrauti. Beje, automobilyje nebuvo nei rūkalų kvapo, nei neskoningos muzikos garsų.

Taigi, po nesėkmingų bandymų „Uber“ galiausiai pademonstravo savo privalumus prieš taksi paslaugas. Žvelgiant iš kainos perspektyvos, naudotis programėle atsiėjo panašiai, kaip ir važiuoti su pigiausiais taksi. Tačiau privalumas yra tai, kad iš anksto galima pamatyti vairuotoją, jo automobilis pagal bendrovės reikalavimus privalo būti ne senesnis nei 10 m., o pinigai automatiškai nuskaitomi iš vartotojo kreditinės kortelės.

Ar „Uber“ gali nukonkuruoti vidutinės kainos taksi? Jeigu bendrovės vairuotojų-partnerių tinklas išsiplės ir reikės laukti trumpiau, „Uber“ gali tapti labai rimtu konkurentu ir jiems ir pigiausiai vežančioms bendrovėms. Kalbant apie brangiausias taksi paslaugas siūlančias įmones gali kilti ir abejonių, juk kai kurie žmonės tiesiog nori važiuoti tuo taksi, kuris darbą nepriekaištingai gali atlikti visą laiką.

Važiavimo kaina „Uber“ susideda iš 0,8 Eur įsėdimo mokesčio, 0,1 Eur tarifo už minutę ir 0,4 Eur už kilometrą. Mažiausias mokestis – 1,5 Eur, užsakymo atšaukimas kainuoja tiek pat.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilnius analizuos, kaip atnaujinti viešąjį transportą

Vilniui sparčiai plečiantis ir daugėjant gyventojų bei griežtėjant taršos reikalavimams, miesto valdžia...

„Toyota“ Ženevoje pristatys naują miesto visureigį

Automobilis kol kas neskelbiamu pavadinimu „Toyotos“ gamoje rikiuosis šalia kompaktinio krosoverio C-HR ir...

JAV eismo saugos agentūra nagrinėja skundą dėl savaime greitėjančių „Tesla“ automobilių

JAV vyriausybės eismo saugos agentūra pranešė šiuo metu nagrinėjanti skundus, susijusius su įtarimais, jog...

1,2 mln. Eur subsidijų elektromobiliams estai išgraibstė per kelias valandas

Estijos Ekologinių investicijų centras, penktadienio rytą pradėjęs paraiškų dėl paramos elektromobiliui...

Verslo aplinka
2020.01.18
Klaipėdoje – naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą šeštadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų bendrovės „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Pramonė
2020.01.18
„Fiat Chrysler“ ir „Foxconn“ derasi dėl bendros elektromobilių gamybos įmonės įkūrimo

Italijos ir JAV automobilių koncernas „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) bei didžiausia pasaulyje elektronikos...

Pristatymų dronais progresą skatina farmacijos logistika Premium

Siuntų bendrovė UPS pradėjo vykdyti komercinius medikamentų pristatymus į namus nepilotuojamomis...

Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
„Linavos“ draudimo bendrovės nebus Premium

Vežėjų asociacija „Linava“ stabdo keletą metų bandytos įsteigti draudimo bendrovės projektą. Tai VŽ...

„airBaltic“ keleivių skaičius Lietuvoje pernai augo 18%

Oro bendrovė „airBaltic“ per 2019 m. Lietuvoje skraidino 520.000 keleivių. Tai yra 18% daugiau nei...

Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
„Bolt“ iš Europos investicijų banko skolinasi 50 mln. Eur 1

Europos investicijų bankas (EIB) ir pavežėjimo paslaugų bendrovė „Bolt“ Vilniuje pasirašė 50 mln. Eur...

Finansai
2020.01.16
„RB Rail AS“ stebėtojų tarybai vadovauja A. Leimanis

Anris Leimanis, Latvijos deleguotas eiti už „Rail Balticos“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų...

Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
„Airbus“ aplenkė „Boeing“ ir vėl tapo didžiausia lėktuvų gamintoja Premium

„Boeing“ pernai pasiekė per dešimtmetį blogiausius prekybos rezultatus ir gerokai nusileido nauja pasaulinės...

2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
„Brexit“ aviacijoje: pokyčių bus, bet chaoso tikimasi išvengti  Premium

Aviacijos industrija jautriai reaguos į Jungtinės Karalystės pasitraukimą iš Europos Sąjungos, tačiau dabar...

„Rail Balticą“ tikimasi nutiesti 4 kartus pigiau už Europos vidurkį Premium 3

Valstybiniai Baltijos šalių auditoriai įspėja, jog kyla rizika, kad „Rail Baltica“ pabrangs ir nebus baigta...

V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau