Išbandėme „Uber“: gerai, bet tik iš trečio karto

Publikuota: 2015-11-19
Atnaujinta 2015-11-19 14:25
Ignotas Malinauskas, vairuotojas su „Uber“ programėle. Dariaus Versecko (VŽ) nuotr.
Ignotas Malinauskas, vairuotojas su „Uber“ programėle. Dariaus Versecko (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Nuo lapkričio 19 d. Vilniuje galima pasivažinėti išsikvietus vairuotoją „Uber“ programėle. VŽ dalijimosi ekonomika veikiantį pavežimo modelį turėjo išbandyti 3 kartus, kol jis galiausiai pranoko taksi paslaugas.

Visus 3 kartus buvo mėginama nuvažiuoti iš Jasinskio g. 16 į Gedimino pr. 9 Vilniuje. Šio maršruto atstumas siekia apie 3 km.

Pirmą kartą išmaniojo telefono programėlėje nurodžius savo buvimo vietą jau po keliolikos sekundžių sureagavo Ignotas Malinauskas. Studentui VŽ žurnalistas buvo pirmasis klientas. Mūsų kelionė truko 7 minutes ir 35 sekundes, o kainavo 4,99 Eur arba 1,79 Eur už kilometrą.

Tokia kaina yra gerokai didesnė nei rinkoje, tuo įsitikinome grįždami atgal. Įsijungus „Taxify“, kitą programėlę išmaniajame telefone, išsikvietėme pigiausią siūlomą taksi, kurio kilometro kaina siekė 0,46 Eur, o įlipimas 0,58 Eur. Taip kelionė atgal kainavo 2,54 Eur. Tiesa, važiavus identiškai ji būtų dar truputį mažesnė, tačiau dėl patogumo padarėme kelių šimtų metrų nukrypimą.

Į tokius VŽ skaičiavimus sureagavo Vytautas Černiauskas, „Uber“ operacijų Lietuvoje vadovas. Jis aiškina, kad tokia kaina buvo nurodyta dėl sistemos klaidos, kurių pasitaikė iki 11 val. ryto. Anot jo, reali kaina turėjo siekti 2,07 Eur.

Kita vertus, mokestį būtų galima pateisinti klaida, bet klientui susimokėti tektų nurodytą sumą arba kreiptis į bendrovę dėl patirtų nuostolių.

Tačiau reikia paminėti, kad kol kas beveik 5 Eur mokėti nereikėjo. Nuo ketvirtadienio iki sekmadienio, imtinai, „Uber“ vartotojai Vilniuje gali penkis kartus važiuoti nemokamai, jeigu kelionės vertė siekia ne daugiau nei 20 Eur. Jei kelionės suma viršys 20 Eur, vartotojai turės sumokėti skirtumą.

Neatvažiavo, bet kainavo

Po p. Černiausko pastebėjimų mėginame dar kartą. Kol kas „Uber“ programėlę naudojančių vairuotojų Vilniuje nėra daug, todėl užsakymo priėmimo tenka palaukti kelias minutes, o tada vairuotojas nurodo, jog atvyks už 5 minučių. Tiesa, jo taip ir nesulaukėme, o neįvykusios kelionės kaina siekė 1,5 Eur, kurie būtų buvę nuskaityti ne akcijos metu. Taigi, teko naiviai pralaukti gatvėje, išnaudoti dalį pagal akciją bendrovės apmokamų išlaidų ir negauti jokios paslaugos.

Į tai vadovas atsako, kad galėjo įvykti žmogiškoji klaida, kai vairuotojas pats atšaukė kelionę, nors formaliai jau buvo pradėjęs ją vykdyti. Anot jo, dėl tokių atvejų taip pat reikėtų kreiptis į bendrovę ir ji pasiruošusi atlyginti nuostolius už pasitaikančias klaidas.

Panašia kaina ir gerai – pagaliau!

Kadangi po dviejų bandymų taip ir nepavyko pasinaudoti „Uber“ skelbiamu dalijimosi ekonomikos pigumu, teko paslaugą išbandyti ir trečią kartą, kuris galiausiai nemelavo.

Užsakymas priimtas buvo greitai, nurodyta, kad vairuotojas atvyks po 5 minučių. Tai nebuvo tiesa, jis atkeliavo už 11 minučių. Bet turbūt sunku tikėtis, kad patirties neturintis asmuo tiksliai apskaičiuotų laiką.

O visa kita priminė gero taksi paslaugas: vairuotojas su mažiau nei prieš 10 m. pagamintu „Toyota Prius“ ir į Gedimino pr. 9 nuvežė už 2,39 Eur. Mūsų kelionė truko 6 minutes ir 15 sekundžių, ji buvo maloni, nes vežėjas su savo jau 6 klientu bendravo labai maloniai, noriai pats pasakojo, kodėl sumanė išbandyti tokią veiklą, tačiau kartu ir buvo ganėtinai atsargus su savo kalbomis ir kreipė dėmesį, ar ir pakeleiviui norisi bendrauti. Beje, automobilyje nebuvo nei rūkalų kvapo, nei neskoningos muzikos garsų.

Taigi, po nesėkmingų bandymų „Uber“ galiausiai pademonstravo savo privalumus prieš taksi paslaugas. Žvelgiant iš kainos perspektyvos, naudotis programėle atsiėjo panašiai, kaip ir važiuoti su pigiausiais taksi. Tačiau privalumas yra tai, kad iš anksto galima pamatyti vairuotoją, jo automobilis pagal bendrovės reikalavimus privalo būti ne senesnis nei 10 m., o pinigai automatiškai nuskaitomi iš vartotojo kreditinės kortelės.

Ar „Uber“ gali nukonkuruoti vidutinės kainos taksi? Jeigu bendrovės vairuotojų-partnerių tinklas išsiplės ir reikės laukti trumpiau, „Uber“ gali tapti labai rimtu konkurentu ir jiems ir pigiausiai vežančioms bendrovėms. Kalbant apie brangiausias taksi paslaugas siūlančias įmones gali kilti ir abejonių, juk kai kurie žmonės tiesiog nori važiuoti tuo taksi, kuris darbą nepriekaištingai gali atlikti visą laiką.

Važiavimo kaina „Uber“ susideda iš 0,8 Eur įsėdimo mokesčio, 0,1 Eur tarifo už minutę ir 0,4 Eur už kilometrą. Mažiausias mokestis – 1,5 Eur, užsakymo atšaukimas kainuoja tiek pat.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Beprotiškas hibridas iš „Porsche“ planetos: 6 mlrd. Eur – elektromobiliams Premium

Pirmojo serijinio elektromobilio gamybai besiruošiantis „Porsche“ kuria fizikos dėsnius ignoruojančią...

Verslo klasė
2018.10.20
Vilniaus viešojo transporto kontrolieriams – nauji mikroautobusai  3

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ skelbia sostinės viešojo transporto kontrolieriams nupirkusi 5 naujus „Peugeot...

Transportas
2018.10.20
Teismas: „Lietuvos geležinkeliai“ gali tęsti 250 mln. Eur elektrifikavimo konkursą 

Teismas leido valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ atnaujinti maždaug 250 mln. Eur vertės Vilniaus...

Transportas
2018.10.19
„Klaipėdos naftos“ bunkeriavimo laivas atvyks vėliau

Didžiausias pasaulyje suskystintų gamtinių dujų (SkGD) bunkveriavimo laivas „Kairos“ išplaukė iš laivų...

Energetika
2018.10.19
„Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 8,5% daugiau krovinių

AB „Lietuvos geležinkeliai“ per devynis šių metų mėnesius gavo 338,7 mln. Eur pajamų – 5,2% daugiau, nei tuo...

Transportas
2018.10.19
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
Pradedantiesiems vairuotojams pažymėjimai bus išduodami trejiems metams

Seimas ketvirtadienį priėmė pataisas, kurios keičia vairuotojų pažymėjimo išdavimo tvarką.

Transportas
2018.10.18
Automobilių plovimo rinka: plečia tiek tunelines, tiek automatines Premium 4

Pagrindiniai automobilių plovimo rinkos dalyviai galvoja apie plėtrą – bendrovė „Švaros broliai“...

Transportas
2018.10.18
„Small planet airlines“ atleidžia 44 darbuotojus Premium 11

Lietuvos įmonėje dirbę žmonės aptarnavo kritinius sunkumus patyrusias grupės įmones Vokietijoje ir Lenkijoje.

Transportas
2018.10.18
Klaipėdos uostas skaičiuoja konteinerių krovos rekordus Premium

Konteinerių krova užsiimančios Klaipėdos uosto bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos...

Transportas
2018.10.18
„Merko Ehitus“ įmonė Osle statys „Teslų“ aptarnavimo centrą 1

Estijos kapitalo statybos kompanijos „Merko Ehitus“ įmonė Norvegijos sostinėje statys „Teslos“ elektromobilių...

Statyba ir NT
2018.10.17
Dėl kelio remonto Baltarusijoje galimi eismo ribojimai per Medininkų punktą

Dėl Baltarusijos teritorijoje vyksiančių kelio remonto darbų ketvirtadienį ir penktadienį galimi eismo...

Transportas
2018.10.17
„Švaros broliai“ atidarė 2 mln. Eur kainavusią, 6-ąją tunelinę plovyklą 12

Šiandien Vilniuje, Kareivių gatvėje atidaryta nauja tunelinė plovykla pristatoma kaip ilgiausią konvejerį...

Transportas
2018.10.17
„BAA Training“ pildo skrydžio treniruoklių parką

„Avia Solutions Group“ kontroliuojama bendrovė „BAA Training“ pristatė savo naują pirkinį –„Boeing 737 Next...

Transportas
2018.10.17
Valstybės valdomų įmonių pusmečio rezultatai: labiausiai augo transporto įmonės 3

63-jų valstybės valdomų įmonių (VVĮ) pardavimo pajamos per 2018 m. I pusmetį, lyginant su 2017 m.

Finansai
2018.10.17
„Rail Baltica“: progresui prireikė dar vienos Briuselio intervencijos Premium 3

„Rail Balticos“ projektui, regis, nelemta apsieiti be nesutarimų, galiausiai besibaigiančių Briuselio...

Transportas
2018.10.17
R. Masiulis: Islandijos prospekto ir Minsko plento rekonstrukcijai – 20 mln. Eur 3

Rekonstruojant magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpą ties Kaunu – Islandijos prospektą –...

Transportas
2018.10.16
„Audi“ paskirta 800 mln. Eur bauda dėl taršos duomenų klastojimo 5

Dar viena sankcija „Dyzelgeito“ skandalo byloje paskirta Vokietijos gamintojui „Audi“.

Transportas
2018.10.16
Neringoje diegiamos naujos rinkliavos mokėjimo sistemos 4

Kurorto savivaldybė skelbia atnaujinusi vietinės rinkliavos už įvažiavimą į Neringą mokėjimo sistemą ir...

Transportas
2018.10.16
„Klaipėdos nafta“ į aplinkos apsaugą investuos 8 mln. Eur

AB „Klaipėdos nafta“ (KN) aplinkos apsaugos institucijoms bei Klaipėdos miesto bendruomenėms pateikė...

Energetika
2018.10.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau