Išbandėme „Uber“: gerai, bet tik iš trečio karto

Publikuota: 2015-11-19
Atnaujinta 2015-11-19 14:25
Ignotas Malinauskas, vairuotojas su „Uber“ programėle. Dariaus Versecko (VŽ) nuotr.
Ignotas Malinauskas, vairuotojas su „Uber“ programėle. Dariaus Versecko (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Nuo lapkričio 19 d. Vilniuje galima pasivažinėti išsikvietus vairuotoją „Uber“ programėle. VŽ dalijimosi ekonomika veikiantį pavežimo modelį turėjo išbandyti 3 kartus, kol jis galiausiai pranoko taksi paslaugas.

Visus 3 kartus buvo mėginama nuvažiuoti iš Jasinskio g. 16 į Gedimino pr. 9 Vilniuje. Šio maršruto atstumas siekia apie 3 km.

Pirmą kartą išmaniojo telefono programėlėje nurodžius savo buvimo vietą jau po keliolikos sekundžių sureagavo Ignotas Malinauskas. Studentui VŽ žurnalistas buvo pirmasis klientas. Mūsų kelionė truko 7 minutes ir 35 sekundes, o kainavo 4,99 Eur arba 1,79 Eur už kilometrą.

Tokia kaina yra gerokai didesnė nei rinkoje, tuo įsitikinome grįždami atgal. Įsijungus „Taxify“, kitą programėlę išmaniajame telefone, išsikvietėme pigiausią siūlomą taksi, kurio kilometro kaina siekė 0,46 Eur, o įlipimas 0,58 Eur. Taip kelionė atgal kainavo 2,54 Eur. Tiesa, važiavus identiškai ji būtų dar truputį mažesnė, tačiau dėl patogumo padarėme kelių šimtų metrų nukrypimą.

Į tokius VŽ skaičiavimus sureagavo Vytautas Černiauskas, „Uber“ operacijų Lietuvoje vadovas. Jis aiškina, kad tokia kaina buvo nurodyta dėl sistemos klaidos, kurių pasitaikė iki 11 val. ryto. Anot jo, reali kaina turėjo siekti 2,07 Eur.

Kita vertus, mokestį būtų galima pateisinti klaida, bet klientui susimokėti tektų nurodytą sumą arba kreiptis į bendrovę dėl patirtų nuostolių.

Tačiau reikia paminėti, kad kol kas beveik 5 Eur mokėti nereikėjo. Nuo ketvirtadienio iki sekmadienio, imtinai, „Uber“ vartotojai Vilniuje gali penkis kartus važiuoti nemokamai, jeigu kelionės vertė siekia ne daugiau nei 20 Eur. Jei kelionės suma viršys 20 Eur, vartotojai turės sumokėti skirtumą.

Neatvažiavo, bet kainavo

Po p. Černiausko pastebėjimų mėginame dar kartą. Kol kas „Uber“ programėlę naudojančių vairuotojų Vilniuje nėra daug, todėl užsakymo priėmimo tenka palaukti kelias minutes, o tada vairuotojas nurodo, jog atvyks už 5 minučių. Tiesa, jo taip ir nesulaukėme, o neįvykusios kelionės kaina siekė 1,5 Eur, kurie būtų buvę nuskaityti ne akcijos metu. Taigi, teko naiviai pralaukti gatvėje, išnaudoti dalį pagal akciją bendrovės apmokamų išlaidų ir negauti jokios paslaugos.

Į tai vadovas atsako, kad galėjo įvykti žmogiškoji klaida, kai vairuotojas pats atšaukė kelionę, nors formaliai jau buvo pradėjęs ją vykdyti. Anot jo, dėl tokių atvejų taip pat reikėtų kreiptis į bendrovę ir ji pasiruošusi atlyginti nuostolius už pasitaikančias klaidas.

Panašia kaina ir gerai – pagaliau!

Kadangi po dviejų bandymų taip ir nepavyko pasinaudoti „Uber“ skelbiamu dalijimosi ekonomikos pigumu, teko paslaugą išbandyti ir trečią kartą, kuris galiausiai nemelavo.

Užsakymas priimtas buvo greitai, nurodyta, kad vairuotojas atvyks po 5 minučių. Tai nebuvo tiesa, jis atkeliavo už 11 minučių. Bet turbūt sunku tikėtis, kad patirties neturintis asmuo tiksliai apskaičiuotų laiką.

O visa kita priminė gero taksi paslaugas: vairuotojas su mažiau nei prieš 10 m. pagamintu „Toyota Prius“ ir į Gedimino pr. 9 nuvežė už 2,39 Eur. Mūsų kelionė truko 6 minutes ir 15 sekundžių, ji buvo maloni, nes vežėjas su savo jau 6 klientu bendravo labai maloniai, noriai pats pasakojo, kodėl sumanė išbandyti tokią veiklą, tačiau kartu ir buvo ganėtinai atsargus su savo kalbomis ir kreipė dėmesį, ar ir pakeleiviui norisi bendrauti. Beje, automobilyje nebuvo nei rūkalų kvapo, nei neskoningos muzikos garsų.

Taigi, po nesėkmingų bandymų „Uber“ galiausiai pademonstravo savo privalumus prieš taksi paslaugas. Žvelgiant iš kainos perspektyvos, naudotis programėle atsiėjo panašiai, kaip ir važiuoti su pigiausiais taksi. Tačiau privalumas yra tai, kad iš anksto galima pamatyti vairuotoją, jo automobilis pagal bendrovės reikalavimus privalo būti ne senesnis nei 10 m., o pinigai automatiškai nuskaitomi iš vartotojo kreditinės kortelės.

Ar „Uber“ gali nukonkuruoti vidutinės kainos taksi? Jeigu bendrovės vairuotojų-partnerių tinklas išsiplės ir reikės laukti trumpiau, „Uber“ gali tapti labai rimtu konkurentu ir jiems ir pigiausiai vežančioms bendrovėms. Kalbant apie brangiausias taksi paslaugas siūlančias įmones gali kilti ir abejonių, juk kai kurie žmonės tiesiog nori važiuoti tuo taksi, kuris darbą nepriekaištingai gali atlikti visą laiką.

Važiavimo kaina „Uber“ susideda iš 0,8 Eur įsėdimo mokesčio, 0,1 Eur tarifo už minutę ir 0,4 Eur už kilometrą. Mažiausias mokestis – 1,5 Eur, užsakymo atšaukimas kainuoja tiek pat.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Barboros“ ir „Assorti“ prekių išvežiojimo sprendimų palyginimas Premium

Elektroninės prekybos maisto produktais versle reikšmingą kaštų dalį sudaro prekių pristatymas. Šio verslo...

„Lufthansa“ svarsto galimybę įsigyti „Norwegian Air“

Vežėjos „Norwegian Air“ akcijų kaina pirmadienį pašoko per 12% po to, kai „Lufthansa“ vadovas paskelbė, kad...

Transportas
2018.06.18
Dyzelgeito skandale suimtas „Audi“ vadovas 1

Rupertas Stadleris, „Audi“ vadovas ir valdybos pirmininkas, pirmadienį buvo suimtas dėl jo vaidmens...

Transportas
2018.06.18
„Lietuvos geležinkelių“ būstinėje įžvelgia galimybę konversijai į būstus 5

AB „Lietuvos geležinkeliai“ užsiminus apie planus išsikraustyti iš Vilniaus centrinėje dalyje esančio...

Statyba ir NT
2018.06.17
Būsimos Šiaurinės gatvės patrauklumą Vilniuje mažina elektros linija 3

Vilniuje suplanuota stambi transporto arterija – Šiaurinė gatvė – turėtų patraukti prekybininkų ir komercinio...

Statyba ir NT
2018.06.17
„Compensos“ vežėjų draudimo portfelį perėmusi „Balcia“ ruošia naujas paslaugas Premium

Latvijos kapitalo draudimo bendrovė „Balcia“, pernai vasarą perėmusi „Compensos“ tarptautinių vežėjų...

Transportas
2018.06.16
Naujasis X5: daugiau informacijos ir nuotraukų

Anksčiau nei įprasta pasirodysianti BMW modelio pamaina žada naujas galimybes ir rimtą konkurencinę kovą su...

Transportas
2018.06.16
Planus atnaujinti Vilniaus geležinkelio stotį giria, nors abejonių dar lieka 3

„Lietuvos geležinkeliams“ ir Vilniaus valdžiai paskelbus planus modernizuoti sostinės geležinkelio stoties...

Transportas
2018.06.16
Gatvę Žvėryne išasfaltavo per tris naktis 18

Vilniaus miesto savivaldybės valdoma UAB „Grinda“ giriasi per rekordiškai trumpą laiką sutvarkiusi Vytauto...

Statyba ir NT
2018.06.15
„Avia Solutions Group“ įsigijo įmonę Ukrainoje 3

Verslininko Gedimino Žiemelio netiesiogiai valdoma Lietuvos kapitalo aviacijos grupė „Avia Solutions Group“...

Transportas
2018.06.15
„Barbora“ iki liepos išsirinks šaldymo įrangos tiekėjus

Tarptautinį konkursą dėl šaldymo įrangos tiekimo surengusi internetinė maisto produktų parduotuvė „Barbora“...

Musko įmonė „Boring Co“ Čikagoje statys greitaeigę susisiekimo sistemą 7

Elono Musko „Boring Co“ buvo pasirinkta greitaeigės susisiekimo sistemos, sujungsiančios Čikagos centrinį...

Transportas
2018.06.14
Šventosios uostas atiteks Palangos savivaldybei

Šventosios uostas praras valstybinio statusą, jį patikėjimo teise valdys Palangos savivaldybė. Tokį...

Transportas
2018.06.14
Visose patikrintose valstybinėse kelių įmonėse nustatyta masinio piktnaudžiavimo praktika 20

Valstybinėse įmonėse dideliu mastu naudotos įvairios piktnaudžiavimo schemos – apie tai skelbia Susisiekimo...

Transportas
2018.06.14
„Viada LT“ pasirinko naujus komunikacijos partnerius 1

Degalinių tinklo valdytoja „Viada LT“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su skaitmeninės rinkodaros agentūra...

Rinkodara
2018.06.14
„AviaAM Leasing“ su partneriais Kinijoje nusipirko 140 mln. USD vertės „Boeing 777“

Lietuviško kapitalo bendrovės „AviaAM Leasing“ kartu su Kinijos valstybine korporacija „Henan Civil Aviation...

Transportas
2018.06.14
Macronas gavo palaiminimą esminei valstybinių geležinkelių reformai 2

Streikai ir protestai nepadėjo – Prancūzijos parlamentas trečiadienį užtikrintai pritarė įstatymui, kuris...

Verslo aplinka
2018.06.14
Vokietijoje „Volkswagen“ sulaukė vienos didžiausių baudų šalies istorijoje 8

„Volkswagen“ gimtojoje Vokietijoje buvo nubausta 1 mlrd. Eur bauda dėl taršos rodiklių sukčiavimo skandalo,...

Transportas
2018.06.14
Elektrobusai Lietuvoje: perka, bet prioritetas tenka dyzeliui Premium 3

Lyderiaujant Kinijai, elektra varomi autobusai sparčiai plinta pasaulio didmiesčiuose. Lietuvą į pažangiu...

Transportas
2018.06.14
„Linavos“ kongrese – 25% narių ir sprendimai dėl draudimo bendrovės steigimo

Pakartotiniame Nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ kongrese apspręsta steigiamos draudimo bendrovės...

Transportas
2018.06.13

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau