Įkrovimo stotelių laidus vedžioja tik popieriuje

Didžiųjų miestų savivaldybės vynioja kabelius, skirtus elektromobilių įkrovimo stotelėms, ir žemėlapiuose dėlioja taškus, kur miestiečiai galėtų įkrauti elektrinių automobilių baterijas. Tiesa, kol kas visa tai tik popieriuje, o tai trukdo kai kurioms bendrovėms, panorusioms nuosavų stotelių.
Kada braižomi planai virs realybe, neaišku. Vilnius viliasi, kad iki metų pabaigos spės paskelbti, kur atsiras viešos įkrovimo stotelės. Kaunas pabrėžia, kad apie elektrinių automobilių plėtrą mieste galvojama, tačiau prioritetai dėliojami kitokie, nes elektromobilių mieste nėra tiek daug.
Įkrovimo stotelių pasistatyti norėtų ir privačios bendrovės. Vilniuje veiklą vykdanti keleivių pervežimo bendrovė Smart taxi jau gerą pusmetį žada sostinėje įrengti tris greito įkrovimo stoteles, kuriomis, kaip sako bendrovės vadovas Vytautas Reisas, naudotis galės ne tik elektrinių taksi automobilių vairuotojai, bet ir kiti gyventojai.
Tačiau tai, kad šie planai kol kas yra tik popieriuje, kiša koją kai kurioms bendrovėms, užsigeidusioms nuosavų stotelių ir žadančioms jomis leisti naudotis visiems elektromobilių vairuotojams.
Anot VŽ šaltinių, sulaukti atsakingų valdininkų parašo ant prašymo leisti statyti viešą įkrovimo stotelę sudėtinga, nes ši turi įtilpti į savivaldybių nubraižytus, tačiau dar neviešintus įkrovimo stotelių žemėlapius.
Tikrina dar kartą
Modesta Gusarovienė, SĮ Susisiekimo paslaugos laikinai einanti pareigas vadovė, pasakoja, kad Vilnius pusantrų metų turi patvirtintą planą, kur turėtų atsirasti elektromobilių įkrovimo taškai. Valdininkai nusprendė, kad reikia dar kartą patikrinti, kur jie būtini.
Schema kaip ir yra, ji patvirtinta, tačiau mes dar kartą peržiūrime viską kitokiomis akimis ir tikriname, sako p. Gusarovienė. Anot jos, kur tiksliai bus išdėliotos stotelės, greičiausiai bus aišku iki metų pabaigos.
Anot pašnekovės, tokio patikslinimo ir patikrinimo reikia siekiant, kad įkrovimo stotelės iš tiesų būtų reikalingos ir naudojamos.
Ponia Gusarovienė pabrėžia, kad visos privačios iniciatyvos sveikintinos, tačiau norėtųsi, jog visi vieši įkrovimo taškai būtų sujungti į bendrą sistemą. Tad pageidautina, kad viešą stotelę įrengti susiruošusi privati bendrovė prieš tai pasitartų su miesto savivaldybe.
Norisi, kad nereikėtų turėti kalno įvairiausių kortelių, kad žmogus galėtų patogiai krautis bet kurioje vietoje. Būtent šią problemą miestas dabar sprendžia, aiškina specialistė.
Svarstoma ir apie bendras taisykles visiems viešų įkrovimo stotelių statytojams, kad šios atitiktų numatytus standartus, o stotelėmis galėtų naudotis įvairius elektromobilius vairuojantys asmenys. Įrengti stotelių norima naudojantis Europos Sąjungos (ES) fondų parama.
Nemato poreikio
Kaunas į elektromobilių įkrovimo stotelių statybą žiūri atsargiau. Miestas turi vieną tokią stotelę greta savivaldybės, tačiau Raimondas Mačikėnas, Kauno miesto savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjas, prisipažįsta, kad nežino, kiek aktyviai ji naudojama.
Visgi miesto atsinaujinančiųjų energijos išteklių naudojimo plane įkrovimo stotelės numatytos. Tiesa, kiek jų šiandien reikėtų Kaunui, p. Mačikėnas sako nežinąs, nedrįsta jis vertinti ir kada bus imtasi jas įrengti.
Kai yra 300 neapšviestų gatvių, o biudžetas neperpildytas, sprendimas statyti įkrovimo stoteles būtų neracionalus. Matyt, kol nebus išaiškinta, ar tikrai reikia stotelių, jų ir nebus, kalba pašnekovas.
Kita jo matoma išeitis privatūs partneriai. Anot jo, nubraižius planą, kur turėtų atsirasti įkrovimo stotelės, vienoje ar kitoje vietoje veiklą pradėti panorusios bendrovės galėtų būti įpareigotos tokių stotelių įrengti.
Rimantas Mockus, Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas, teigia, kad uostamiestyje yra dvi elektromobilių įkrovimo stotelės. Tiesa, jos privačios, įrengtos greta prekybos centrų. Tiek, sako p. Mockus, mažoka, tad ateinančiais metais Klaipėdoje planuojama įrengti keturias viešas stoteles.
Transporto skyriaus vedėjas teigia, kad Klaipėda turi elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūros projektą, tačiau, atrodo, šį reikės dar kartą persvarstyti.
Ponas Mockus pabrėžia, kad keturias įkrovimo stoteles kitąmet savivaldybė įrengs savo lėšomis, tačiau plečiant įkrovimo infrastruktūrą norima pasitelkti ir ES paramą. Tiesa, kol kas pašnekovas negali pasakyti, ar klaipėdiečiai elektromobilius įsikrauti galės nemokamai, ar turės už paslaugą susimokėti, šį klausimą savivaldybė dar tik rengiasi svarstyti.
Transporto skyriaus vedėjas skaičiuoja, kad Klaipėdoje elektra važinėja apie 20 automobilių. Tokiam skaičiui, kaip planuoja savivaldybė, dviejų privačių ir keturių viešų įkrovimo stotelių turėtų būti per akis.
Straipsnis lapkričio 5 d. publikuotas dienraštyje Verslo žinios ir VŽ Premium.
Rašyti komentarą
Rašyti komentarą