Įkrovimo stotelių laidus vedžioja tik popieriuje

Publikuota: 2015-11-14
Privačios bendrovės skundžiasi, kad, panorusios įrengti įkrovimo stotelę, turi laukti savivaldybių, nes šios nori, jog įkrovimo vieta atitiktų valdininkų braižomą planą. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Privačios bendrovės skundžiasi, kad, panorusios įrengti įkrovimo stotelę, turi laukti savivaldybių, nes šios nori, jog įkrovimo vieta atitiktų valdininkų braižomą planą. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Didžiųjų miestų savivaldybės vynioja kabelius, skirtus elektromobilių įkro­vimo stotelėms, ir žemėlapiuose dėlioja taškus, kur miestiečiai galėtų įkrauti elektrinių automobilių bate­rijas. Tiesa, kol kas visa tai tik popie­riuje, o tai trukdo kai kurioms bend­ro­vėms, panorusioms nuosavų stotelių.

Kada braižomi planai virs realybe, neaišku. Vilnius viliasi, kad iki metų pabaigos spės paskelbti, kur atsiras viešos įkrovimo stotelės. Kaunas pabrėžia, kad apie elektrinių automobilių plėtrą mieste galvojama, tačiau prioritetai dėliojami kitokie, nes elektromobilių mieste nėra tiek daug.

Įkrovimo stotelių pasistatyti norėtų ir privačios bendrovės. Vilniuje veiklą vykdanti keleivių pervežimo bendrovė „Smart taxi“ jau gerą pusmetį žada sostinėje įrengti tris greito įkrovimo stoteles, kuriomis, kaip sako bendrovės vadovas Vytautas Reisas, naudotis galės ne tik elektrinių taksi automobilių vairuotojai, bet ir kiti gyventojai.

Tačiau tai, kad šie planai kol kas yra tik popieriuje, kiša koją kai kurioms bendrovėms, užsigeidusioms nuosavų stotelių ir žadančioms jomis leisti naudotis visiems elektromobilių vairuotojams.

Anot VŽ šaltinių, sulaukti atsakingų valdininkų parašo ant prašymo leisti statyti viešą įkrovimo stotelę sudėtinga, nes ši turi įtilpti į savivaldybių nubraižytus, tačiau dar neviešintus įkrovimo stotelių žemėlapius.

Tikrina dar kartą

Modesta Gusarovienė, SĮ „Susisiekimo paslaugos“ laikinai einanti pareigas vadovė, pasakoja, kad Vilnius pusantrų metų turi patvirtintą planą, kur turėtų atsirasti elektromobilių įkrovimo taškai. Valdininkai nusprendė, kad reikia dar kartą patikrinti, kur jie būtini.

„Schema kaip ir yra, ji patvirtinta, tačiau mes dar kartą peržiūrime viską kitokiomis akimis ir tikriname“, – sako p. Gusarovienė. Anot jos, kur tiksliai bus išdėliotos stotelės, greičiausiai bus aišku iki metų pabaigos.

Anot pašnekovės, tokio patikslinimo ir patikrinimo reikia siekiant, kad įkrovimo stotelės iš tiesų būtų reikalingos ir naudojamos.

Ponia Gusarovienė pabrėžia, kad visos privačios iniciatyvos sveikintinos, tačiau norėtųsi, jog visi vieši įkrovimo taškai būtų sujungti į bendrą sistemą. Tad pageidautina, kad viešą stotelę įrengti susiruošusi privati bendrovė prieš tai pasitartų su miesto savivaldybe.

„Norisi, kad nereikėtų turėti kalno įvairiausių kortelių, kad žmogus galėtų patogiai krautis bet kurioje vietoje. Būtent šią problemą miestas dabar sprendžia“, – aiškina specialistė.

Svarstoma ir apie bendras taisykles visiems viešų įkrovimo stotelių statytojams, kad šios atitiktų numatytus standartus, o stotelėmis galėtų naudotis įvairius elektromobilius vairuojantys asmenys. Įrengti stotelių norima naudojantis Europos Sąjungos (ES) fondų parama.

Nemato poreikio

Kaunas į elektromobilių įkrovimo stotelių statybą žiūri atsargiau. Miestas turi vieną tokią stotelę greta savivaldybės, tačiau Raimondas Mačikėnas, Kauno miesto savivaldybės Energetikos skyriaus vedėjas, prisipažįsta, kad nežino, kiek aktyviai ji naudojama.

Visgi miesto atsinaujinančiųjų energijos išteklių naudojimo plane įkrovimo stotelės numatytos. Tiesa, kiek jų šiandien reikėtų Kaunui, p. Mačikėnas sako nežinąs, nedrįsta jis vertinti ir kada bus imtasi jas įrengti.

„Kai yra 300 neapšviestų gatvių, o biudžetas neperpildytas, sprendimas statyti įkrovimo stoteles būtų neracionalus. Matyt, kol nebus išaiškinta, ar tikrai reikia stotelių, jų ir nebus“, – kalba pašnekovas.

Kita jo matoma išeitis – privatūs partneriai. Anot jo, nubraižius planą, kur turėtų atsirasti įkrovimo stotelės, vienoje ar kitoje vietoje veiklą pradėti panorusios bendrovės galėtų būti įpareigotos tokių stotelių įrengti.

Rimantas Mockus, Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas, teigia, kad uostamiestyje yra dvi elektromobilių įkrovimo stotelės. Tiesa, jos privačios, įrengtos greta prekybos centrų. Tiek, sako p. Mockus, mažoka, tad ateinančiais metais Klaipėdoje planuojama įrengti keturias viešas stoteles.

Transporto skyriaus vedėjas teigia, kad Klaipėda turi elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūros projektą, tačiau, atrodo, šį reikės dar kartą persvarstyti.

Ponas Mockus pabrėžia, kad keturias įkrovimo stoteles kitąmet savivaldybė įrengs savo lėšomis, tačiau plečiant įkrovimo infrastruktūrą norima pasitelkti ir ES paramą. Tiesa, kol kas pašnekovas negali pasakyti, ar klaipėdiečiai elektromobilius įsikrauti galės nemokamai, ar turės už paslaugą susimokėti, – šį klausimą savivaldybė dar tik rengiasi svarstyti.

Transporto skyriaus vedėjas skaičiuoja, kad Klaipėdoje elektra važinėja apie 20 automobilių. Tokiam skaičiui, kaip planuoja savivaldybė, dviejų privačių ir keturių viešų įkrovimo stotelių turėtų būti per akis.

Straipsnis lapkričio 5 d. publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir „VŽ Premium“.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Kamineros grupės“ apyvarta pernai – beveik 55 mln. Eur 

Verslininko Arūno Tumos kontroliuojama ekspedijavimo, krovos ir kitą veiklą vykdančių įmonių grupė „Kamineros...

Kauno darnaus judumo plane – naujos pėsčiųjų zonas 10

Kauno savivaldybė penktadienį pranešė apie parengtą miesto darnaus judumo planą.

„Uber“ vis drąsiau žvalgosi į dangų, nesnaudžia ir konkurentai Premium

JAV San Diego mieste jau šią vasarą turėtų pradėti skraidyti nepilotuojamos kompanijos „Uber“ skraidyklės,...

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
Pavėžėjus nori palikti be grynųjų 13

Už suteiktas pavėžėjų paslaugas ateityje siūloma neleisti klientams atsiskaityti grynaisiais pinigais. Taip...

Finansai
2019.06.15
„Hegelmann“ spartina sandėlių prie Kauno plėtrą 3

Vokietijos kapitalo UAB „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, ties magistrale į Klaipėdą, atidarė naują 4.000...

„Lietuvos geležinkeliai“ iš dalies konkursų pašalino bendroves „Skinest Baltija“ ir „Askita“

„Lietuvos geležinkeliai“, atsižvelgdami į Nacionaliniam saugumui svarbių objektų apsaugos koordinavimo...

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Klaipėdos uosto direkcijos valdyboje – naujas narys

Susisiekimo ministro įsakymu Uosto direkcijos valdybos nariu paskirtas Edvardas Simokaitis, Klaipėdos miesto...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamas didina augantys krovinių srautai

Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius „Lietuvos geležinkelių“ grupės pajamos, palyginti su tuo pačiu...

„Boeing 737 Max“ nekils ilgiau, nei planuota, kitų modelių parduoti taip pat nesiseka Premium

Lėktuvų gamintojo „Boeing“ problemos dėl „737 Max“ modelio nesibaigia. JAV federalinė aviacijos...

Pramonė
2019.06.14
Tarptautinėje diskusijoje Vilniuje – savavaldžio transporto plėtros politika 1

Ketvirtadienį Vilniuje surengtame tarptautiniame renginyje „Mobility Tech 2019“ diskutuojama apie savavaldžių...

Pašto rinka šiemet ūgtelėjo daugiau nei dešimtadaliu

2019 m. I ketvirtį bendrosios Lietuvos pašto rinkos pajamos sudarė 42,07 mln. Eur, t. y. 12,1% daugiau negu...

Kauno oro uoste per mėnesį daugiau nei 100.000 keleivių

Kauno oro uostas šių metų gegužę skaičiavo rekordinį keleivių srautą. Per vieną mėnesį Kaune buvo aptarnauta...

Žvyrkeliams asfaltuoti paskirstyta 10 mln. Eur 2

Lietuvos savivaldybėms paskirstyta 10 mln. Eur Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, numatytų vietinės...

Ministras Vilius Šapoka: NT ir automobilių taršos mokesčiai neišvengiami Premium 85

Lietuvai reikės sugrįžti prie nekilnojamojo turto ir automobilių taršos mokesčių, nors pajamos iš šių...

Finansai
2019.06.13
Kauniečių „Rubbee“ pritraukė 1,6 mln. Eur finansavimą Premium 5

Jauna Kauno UAB „Rubbee“, sukūrusi prie dviračio montuojamą elektrinę pavarą, ir nuo pirmojo modelio...

Paslaugos
2019.06.13
Paskelbti dar trys „Rail Baltica“ plėtros konkursai 1

Projektą „Rail Baltica“ Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė tris naujus...

Viešuosiuose pirkimuose – daugiau nacionalinio saugumo Premium

Viešuosius pirkimus reglamentuojančių įstatymų pakeitimų, kuriems gegužės pabaigoje pritarė Seimas, kertiniu...

Verslo aplinka
2019.06.13
„Hegelmann Transporte“ tapo antra didžiausia transporto įmone šalyje Premium 3

Pateikiami finansiniai rezultatai rodo, kad Vokietijos kapitalo įmonė Lietuvoje pagal apyvartą aplenkė ilgą...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau