LJL bankroto dar nėra, atsiras bendrovės veiksmų planas

Finansinių sunkumų turinčios bendrovės Lietuvos jūrų laivininkystė (LJL) bankrotas bent kol kas inicijuojamas nebus. Per savaitę turėtų būti parengtas ir paskelbtas veiksmų planas, kaip toliau bus elgiamasi su šia bendrove.
Dėl to sutarta ketvirtadienį įvykusiame susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus pasitarime su daugumą LJL akcijų šiuo metu valdančia valstybinės bendrovės Lietuvos geležinkeliai ir didžiausio laivininkystės kreditoriaus SEB banko vadovais.
Ričardas Slapšys, susisiekimo ministro atstovas spaudai, VŽ pranešė, kad porą valandų užtrukusiame susitikime buvo aptariami įvairūs LJL ateities variantai. Bet, pasak atstovo, sutarta bankroto bent kol kas neinicijuoti, o per maždaug savaitę parengti veiksmų planą, kaip derėtų elgtis toliau su šia bendrove.
Atskleisti detalių, kas bus parašyta plane, kol kas negalime, nes LJL yra biržoje listinguojama bendrovė, pabrėžė p. Slapšys.
Tačiau, anot jo, kai veiksmų planas bus parengtas, jo detalės bus paviešintos. Tada esą ir paaiškės, kaip bus elgiamasi su LJL ateityje.
Rengiamo veiksmų plano p. Slapšys nevadino eiliniu LJL gelbėjimo planu: Tai bus bendras visų suinteresuotųjų pusių parengtas planas, ką galima būtų artimiausioje ateityje padaryti LJL veiklos klausimu.
Ketvirtadienio pavakary į Susisiekimo ministeriją p. Sinkevičius pasikvietė Lietuvos geležinkelių generalinį direktorių Stasį Dailydką ir SEB banko Lietuvoje prezidentą Raimondą Kvedarą, kad su jais aptartų sudėtingą finansinę LJL padėtį ir šios bendrovės perspektyvas. Susistikime dalyvavo ir LJL vadovas Sigitas Dobilinskas.
Pasitarimo išvakarėse ministras neatmetė, kad gali būti vėl inicijuojamas LJL bankrotas: Yra trys variantai yra trys: veiklos tęsimas, veiklos stabdymas su turto išpardavimu, jeigu komercija arba rinka nerodo, kad ji yra perspektyvi, ir bankroto procedūra.
Susisiekimo ministerija dar šiemet liepą buvo iniciavusi LJL bankrotą, nes bendrovės įsipareigojimai sudarė daugiau kaip pusę įmonės turto. Bet tuomet pavyko su SEB banku sutarti dėl maždaug 15 mln. Eur paskolos atidėjimo iki 2016-ųjų balandžio. Tai leido bankroto procedūras sustabdyti.
LJL vadovai pripažįsta, kad įmonės padėtis iki šiol yra labai sudėtinga, nes net keturi jos laivai iš turimų penkių stovi visiškai be krovinių. Tik vienas laivas vykdo komercinį reisą. Iš esmės bendrovė yra panašioje padėtyje, kaip vasarą, kai ji visiškai nebeturėjo pinigų veiklai, ir buvo inicijuotas jos bankrotas.
Lietuvos geležinkeliai rugpjūtį Vyriausybės paliepimu LJL paskolino 3 mln. Eur, o rugsėjį tapo didžiausia laivininkystės akcininke. Geležinkeliai suskaičiavo, kad norint tęsti LJL veiklą, iki šių metų pabaigos prireiks dar iki 4 mln. Eur.
LJL vasarą turėjo 19,8 mln. Eur skolų, šių metų pirmąjį pusmetį ji patyrė 4,2 mln. Eur nuostolių.
LJL akcijos yra listinguojamos Nasdaq Vilnius vertybinių popierių biržoje. Tačiau ketvirtadienio rytą, laukiant žinių apie įmonės ateitį, prekyba jos akcijomis buvo neribotam laikui sustabdyta.
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti