„Porsche“ į Lietuvą mėgino atvežti dar latviai

Publikuota: 2015-11-08
„Verslo žinios“

Oficialus „Porsche“ importuotojas Baltijos šalyse ieško atstovų Lietuvoje – toks skelbimas prieš dvidešimtmetį buvo išspausdintas VŽ puslapiuose. Latvijos bendrovė „Auto Riga“ ieškojo patirties, profesionalių darbuotojų ir reikiamų finansinių išteklių turinčių partnerių Lietuvoje.

Ar tuomet, 1995 m. vasarį, skelbimą užsakiusiai bendrovei pavyko atrasti partnerių, nežinoma, mat žinių apie oficialią atstovybę pasigirdo tik prabėgus dar penkmečiui. Netikėtai pasisukęs istorijos vingis lėmė, kad prabangių sportinių automobilių gamintojai šiandien Latvijoje ir Lietuvoje atstovauja ne Latvijos, o Lietuvos bendrovė.

Partnerių prieš 20 metų ieškojo Viktoras Kulbergas, buvęs Latvijos antikvarinių automobilių klubo prezidentas. Panašu, kad „Auto Riga“ nepavyko tapti „Porsche“ atstovais, mat 2002 m. p. Kulbergas pasirašė susitarimą su Norvegijos „Moller Group“ ir pardavė turimos kompanijos akcijas.

Bandymų būta

„Latvijoje oficialus „Porsche“ atstovas atsirado tik 2000 m. Gali būti, kad ankstesni bandymai buvo saviveikla, paprasčiausias noras atidaryti šių sportinių automobilių gamintojo atstovybę Latvijoje ir Lietuvoje. Vis dėlto tik 2000 m. atsiradęs atstovas veikė visose trijose Baltijos šalyse. Nuo šio momento šiame regione prasidėjo oficiali „Porsche“ istorija“, – pasakoja Olegas Martyniukas, įgaliotosios „Porsche“ atstovybės Lietuvoje UAB „Prime Auto“ direktorius.

2000 m. „Porsche“ atstovybę Rygoje įsteigė Vokietijos „Kittner“ grupė. Ji įkūrė bendrovę „Luebeck Autohandel Lettland“, kuri valdė sportiniais automobiliais prekiaujančią „Baltijas sporta auto“.

Ponas Martyniukas pasakoja, kad „Porsche“ mėgėjų, perkančių šio gamintojo automobilius, buvo, tačiau gatvėse jie nebūdavo taip dažnai matomi, kaip dabar, mat ilgą laiką „Porsche“ gamoje buvo tik sportiniai 911 modeliai, nebuvo nei visureigių, nei limuzinų.

Sportinį automobilį įsigiję Lietuvos gyventojai iki pat 2013 m. pabaigos turėjo porą pasirinkimų: vežti automobilį iki atstovybės Rygoje arba kreiptis į neoficialius atstovus, teikiančius dalį reikalingų paslaugų.

„Tragedijos nebuvo. Žinoma, nepatogu, tačiau automobiliai negedo, o prireikus iki Rygos nuvažiuoti buvo ne taip toli“, – sako Edvinas Mamedovas, Lietuvos „Porsche“ klubo prezidentas.

Norėjo dešimtys

2013 m., po 14 metų veiklos, bendrovei „Luebeck Autohandel Lettland“ buvo iškelta bankroto procedūra, o „Porsche“ gamintojai ėmė žvalgytis naujų partnerių. Tuomet nusprendė valdyti ne iš vienos šalies centralizuotai, o turėti po atstovybę kiekvienoje šalyje.

„Modus“ grupė buvo viena iš tų, kurie pretendavo į „Porsche“ atstovų vardą. Tikrai ne kelios, o dešimtys bendrovių norėjo šio ženklo“, – neslepia pašnekovas.

Ponas Mamedovas įsitikinęs, kad susitarti su gamintoju padėjo „Modus“ grupės 20 metų darbo automobilių srityje patirtis, reikšmę turėjo ir tai, kad iki „Porsche“ ženklo grupė jau atstovavo 12 kitų automobilių gamintojų. Įtakos turėjo ir tai, kad nemaža dalis „Porsche“ atstovybės Latvijoje klientų buvo iš Lietuvos.

Iš pradžių buvo skirtos nedidelės patalpos greta prekių ženklų BMW, „Mini“, „Maserati“, „Jeep“, „Fiat“ ir „Alfa Romeo“, o per metus „Prime Auto“ pastatė atskirą „Porsche“ saloną. 2015 m. viduryje duris atvėrusiam bene moderniausiam automobilių salonui Lietuvoje prireikė 3,5 mln. Eur investicijų.

„Pardavimai auga“, – lakoniškai sako „Prime Auto“ direktorius. Anot jo, gamintojui svarbiausia ne parduoti tam tikrą skaičių modelių per metus, o suteikti galimybę visiems norintiems įsigyti pasirinktą modelį.

Latvijoje „Modus“ grupei atiteko panašus salonas į esantį Lietuvoje. Reikšmingiausias pokytis, anot p. Martyniuko, – pakitusi pardavimo struktūra.

„Anksčiau iš šio salono paslaugos buvo teikiamos visoms trims šalims, dabar – tik vienai. Žvelgiant tik į skaičius galėtų atrodyti, kad Latvijoje „Porsche“ sekasi prasčiau, tačiau taip nėra“, – pabrėžia pašnekovas.

Plėtros neplanuoja

Ponas Martyniukas skaičiuoja, kad šiandien maždaug 70% „Porsche“ pardavimų Lietuvoje sudaro visureigiai, likusią dalį – sportiniai modeliai ir limuzinas „Panamera“. Daugiau galimybių turi ir tie pirkėjai, kurie žvalgosi išskirtinių ir ribotų laidų modelių.

Vis dėlto kol kas „Porsche“ atstovai plėtros neplanuoja. Anot jų, šiandien jie gali aptarnauti visus „Porsche“ savininkus Lietuvoje, o teikiamų paslaugų spektras daugiau nei pakankamas.

„Įvertinus dabartinius pardavimo skaičius, visko užtenka. Galbūt po dešimtmečio pamatysime, kuris miestas būtų dar patrauklus“, – kalba p. Martyniukas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 27 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kelių direkcija iš VGTU perka asfalto inovaciją ir jos patentą Premium 5

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) už 245.500 Eur iš mokslininkų perka naujo asfalto mišinio...

Į Lietuvą įžengusi „Mail Boxes Etc.“ koncentruosis į nišas  Premium 1

Amerikietiškos kilmės Italijos logistikos tinklas Lietuvoje tvirtina neturintis tiesioginių konkurentų ir...

Logistika
05:45
Kelyje Rusnė– Šilutė pakilo vandens lygis, nutrauktas transporto kėlimas 1

Sekmadienį kelyje Rusnė – Šilutė vanduo pakilo iki 85 centimetrų. Esant tokiai situacijai, specialioji...

Logistika
2019.02.17
R. Masiulis: estai ir latviai teisę vežti „Rail Baltica“ Lietuvoje gautų per biržą 4

Lietuvos susisiekimo ministras dar kartą pareiškė, kad nutiesus tris Baltijos šalis ir Lenkiją sujungsiantį...

Logistika
2019.02.15
Naftos perdirbėjų investicijos netruks atsipirkti Premium

Dėl 2020 m. Pasaulio laivy­bos organizacijos (IMO) įvedamų laivų kuro tar­šos apribojimų naftos per­dir­bimo...

Pramonė
2019.02.15
Valstybinės susisiekimo įmonės inovacijų ieškos kartu 2

Lietuvoje įsteigta nauja viešoji įstaiga Transporto inovacijų centras, kuri skatins inovacijas susisiekimo...

Logistika
2019.02.15
Greitieji traukiniai M. Vestager atsilieps politiškai Premium

EK konkurencijos prievaizdų užkardytas „Siemens“ ir „Alstom“ traukinių gamybos padalinių susijungimo sandoris...

Verslo aplinka
2019.02.15
Į aviacijos dangų atslenka „Brexit“ debesis 4

Praėjusius 2018-uosius civilinė aviacija palydėjo rekordais. Ne išimtis ir Lietuva – skaičiuojame rekordinius...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda už 5 mln. Eur perka 18 ekologiškų autobusų 3

Klaipėda už 5 mln. Eur perka dar 18 ekologiškų – suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų – autobusų. Naujų...

Logistika
2019.02.14
Teismas: „Fimai“ pagrįstai neleista dalyvauti greičio matuoklių konkurse 4

Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Policijos departamentas pagrįstai neleido dalyvauti konkurse...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda kaupiasi Mėlynajam šuoliui: kaip keitėsi uostamiestis per 4 metus Premium 11

Pastaraisiais metais Klaipėdos savivaldybė didino pajamas ir mažino skolas, miestas pritraukė nemažų...

Verslo aplinka
2019.02.14
Lūžis aviacijoje: „Airbus“ atsisako didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamybos 5

„Airbus“ nusprendė stabdyti orlaivių A380 gamybą. Šie dviaukščiai, didžiausi pasaulyje keleiviniai lėktuvai,...

Pramonė
2019.02.14
Aviacijos įmonė išleido obligacijas – mokės 8% 4

Estijos aviacijos bendrovė „Magnetic MRO” įgyvendino neviešą obligacijų siūlymą ir pritraukė 8 mln. Eur,...

Rinkos
2019.02.14
2018 m. aviacijos statistika: incidentai, saugiausios ir nesaugiausios oro linijos  Premium

Praėjusių metų fatališkų aviacijos įvykių suvestinėje vėl žymimas 530-ies žūčių šuolis, jis fiksuojamas po...

Logistika
2019.02.14
Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai valstybei nebesvarbūs Premium

Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai neteks valstybei svarbių ekonominių projektų statuso. Tai iš...

Logistika
2019.02.14
„Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur pretenzijos Kelių direkcijai 

Kauno statybų ir kelių tiesimo bendrovė „Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur vertės pretenzijos Lietuvos...

Logistika
2019.02.13
Savivaldybės turės daugiau erdvės spręsti, kuriuos kelius reikia tvarkyti 2

Savivaldybės turės daugiau laisvės spręsti, kuriuos vietinės reikšmės kelius reikia tvarkyti. Vyriausybė...

Logistika
2019.02.13
Architektai įvertino „Vilnius Connect“ detaliojo plano koncepciją

Architektai įvertino šiuo metu rengiamą detalųjį planą 33,5 ha ploto teritorijos, kurią Vilniaus savivaldybė...

Statyba ir NT
2019.02.13
Streikai sustabdė skrydžius Briuselio oro uostuose

Dėl visuotinio streiko Belgijoje trečiadienį atšaukus visus skrydžius, tai sutrikdė susisiekimą ir tarp...

Logistika
2019.02.13
Dėl rekordinio kiekio narkotikų už grotų atsidūrė logistikos įmonės vadovas 23

Policija trečiadienį pranešė sulaikiusi rekordinį Lietuvos istorijoje narkotikų kiekį – pusantros tonos...

Logistika
2019.02.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau