„Porsche“ į Lietuvą mėgino atvežti dar latviai

Publikuota: 2015-11-08
„Verslo žinios“

Oficialus „Porsche“ importuotojas Baltijos šalyse ieško atstovų Lietuvoje – toks skelbimas prieš dvidešimtmetį buvo išspausdintas VŽ puslapiuose. Latvijos bendrovė „Auto Riga“ ieškojo patirties, profesionalių darbuotojų ir reikiamų finansinių išteklių turinčių partnerių Lietuvoje.

Ar tuomet, 1995 m. vasarį, skelbimą užsakiusiai bendrovei pavyko atrasti partnerių, nežinoma, mat žinių apie oficialią atstovybę pasigirdo tik prabėgus dar penkmečiui. Netikėtai pasisukęs istorijos vingis lėmė, kad prabangių sportinių automobilių gamintojai šiandien Latvijoje ir Lietuvoje atstovauja ne Latvijos, o Lietuvos bendrovė.

Partnerių prieš 20 metų ieškojo Viktoras Kulbergas, buvęs Latvijos antikvarinių automobilių klubo prezidentas. Panašu, kad „Auto Riga“ nepavyko tapti „Porsche“ atstovais, mat 2002 m. p. Kulbergas pasirašė susitarimą su Norvegijos „Moller Group“ ir pardavė turimos kompanijos akcijas.

Bandymų būta

„Latvijoje oficialus „Porsche“ atstovas atsirado tik 2000 m. Gali būti, kad ankstesni bandymai buvo saviveikla, paprasčiausias noras atidaryti šių sportinių automobilių gamintojo atstovybę Latvijoje ir Lietuvoje. Vis dėlto tik 2000 m. atsiradęs atstovas veikė visose trijose Baltijos šalyse. Nuo šio momento šiame regione prasidėjo oficiali „Porsche“ istorija“, – pasakoja Olegas Martyniukas, įgaliotosios „Porsche“ atstovybės Lietuvoje UAB „Prime Auto“ direktorius.

2000 m. „Porsche“ atstovybę Rygoje įsteigė Vokietijos „Kittner“ grupė. Ji įkūrė bendrovę „Luebeck Autohandel Lettland“, kuri valdė sportiniais automobiliais prekiaujančią „Baltijas sporta auto“.

Ponas Martyniukas pasakoja, kad „Porsche“ mėgėjų, perkančių šio gamintojo automobilius, buvo, tačiau gatvėse jie nebūdavo taip dažnai matomi, kaip dabar, mat ilgą laiką „Porsche“ gamoje buvo tik sportiniai 911 modeliai, nebuvo nei visureigių, nei limuzinų.

Sportinį automobilį įsigiję Lietuvos gyventojai iki pat 2013 m. pabaigos turėjo porą pasirinkimų: vežti automobilį iki atstovybės Rygoje arba kreiptis į neoficialius atstovus, teikiančius dalį reikalingų paslaugų.

„Tragedijos nebuvo. Žinoma, nepatogu, tačiau automobiliai negedo, o prireikus iki Rygos nuvažiuoti buvo ne taip toli“, – sako Edvinas Mamedovas, Lietuvos „Porsche“ klubo prezidentas.

Norėjo dešimtys

2013 m., po 14 metų veiklos, bendrovei „Luebeck Autohandel Lettland“ buvo iškelta bankroto procedūra, o „Porsche“ gamintojai ėmė žvalgytis naujų partnerių. Tuomet nusprendė valdyti ne iš vienos šalies centralizuotai, o turėti po atstovybę kiekvienoje šalyje.

„Modus“ grupė buvo viena iš tų, kurie pretendavo į „Porsche“ atstovų vardą. Tikrai ne kelios, o dešimtys bendrovių norėjo šio ženklo“, – neslepia pašnekovas.

Ponas Mamedovas įsitikinęs, kad susitarti su gamintoju padėjo „Modus“ grupės 20 metų darbo automobilių srityje patirtis, reikšmę turėjo ir tai, kad iki „Porsche“ ženklo grupė jau atstovavo 12 kitų automobilių gamintojų. Įtakos turėjo ir tai, kad nemaža dalis „Porsche“ atstovybės Latvijoje klientų buvo iš Lietuvos.

Iš pradžių buvo skirtos nedidelės patalpos greta prekių ženklų BMW, „Mini“, „Maserati“, „Jeep“, „Fiat“ ir „Alfa Romeo“, o per metus „Prime Auto“ pastatė atskirą „Porsche“ saloną. 2015 m. viduryje duris atvėrusiam bene moderniausiam automobilių salonui Lietuvoje prireikė 3,5 mln. Eur investicijų.

„Pardavimai auga“, – lakoniškai sako „Prime Auto“ direktorius. Anot jo, gamintojui svarbiausia ne parduoti tam tikrą skaičių modelių per metus, o suteikti galimybę visiems norintiems įsigyti pasirinktą modelį.

Latvijoje „Modus“ grupei atiteko panašus salonas į esantį Lietuvoje. Reikšmingiausias pokytis, anot p. Martyniuko, – pakitusi pardavimo struktūra.

„Anksčiau iš šio salono paslaugos buvo teikiamos visoms trims šalims, dabar – tik vienai. Žvelgiant tik į skaičius galėtų atrodyti, kad Latvijoje „Porsche“ sekasi prasčiau, tačiau taip nėra“, – pabrėžia pašnekovas.

Plėtros neplanuoja

Ponas Martyniukas skaičiuoja, kad šiandien maždaug 70% „Porsche“ pardavimų Lietuvoje sudaro visureigiai, likusią dalį – sportiniai modeliai ir limuzinas „Panamera“. Daugiau galimybių turi ir tie pirkėjai, kurie žvalgosi išskirtinių ir ribotų laidų modelių.

Vis dėlto kol kas „Porsche“ atstovai plėtros neplanuoja. Anot jų, šiandien jie gali aptarnauti visus „Porsche“ savininkus Lietuvoje, o teikiamų paslaugų spektras daugiau nei pakankamas.

„Įvertinus dabartinius pardavimo skaičius, visko užtenka. Galbūt po dešimtmečio pamatysime, kuris miestas būtų dar patrauklus“, – kalba p. Martyniukas.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 27 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Rimi“ irgi platins sostinės viešojo transporto bilietus 1

Iki šiol tarp prekybininkų sutartį su Vilniaus savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugos“ sutartį dėl bilietų...

Prekyba
2019.08.21
Siuntų pristatymo robotu bendrovė pritraukė 40 mln. USD 3

Estų kompanija „Starship Technologies“, kurios įkūrėjai siejami ir su „Skype“ vardu, pritraukė dar 40 mln.

Prekyba
2019.08.21
„Skype“ įkūrėjai investuoja į elektromobilių krovimo infrastruktūrą 1

Pokalbių programėlės „Skype“ kūrėjai investavo į elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą ir elektrinių...

Rinkos
2019.08.21
„Bolt Food“ startavo Taline, plėtra į Lietuvą – šiemet

Pavežėjimo paslaugų platforma „Bolt“ Taline pristatė naują maisto atvežimo į namus programėlę „Bolt Food“.

„Yandex“ planuose – tūkstantis savavaldžių automobilių  6

Dabar 90 tokių automobilių bandanti Rusijos bendrovė skelbia apie dešimtį kartų siekiančią eksperimentinio...

Vilnius svarsto pasiūlymą radikaliai pabranginti automobilų parkavimą 35

Vilniaus savivaldybėje svarstomi planai euru branginti automobilių stovėjimą miesto centrinėje dalyje, taip...

Rothschildų įmonė investuoja į Kišiniovo oro uostą 1

Garsios britų investuotojų dinastijos bendrovė įsigijo 95% „Avia Invest“ įmonės, koncesijos pagrindais...

K. Mažeika: automobilių taršos mokestis biudžetą papildytų iki 100 mln. Eur 42

Nuo kitų metų planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis šalies biudžetą pirmaisiais metais papildytų...

„Manvestos“ pajamos augo penktadaliu iki 62 mln. Eur 

Transporto ir logistikos UAB „Manvesta“ pernai gavo 62,012 mln. Eur pajamų – 22,2% daugiau nei 2017...

Didelių darbų nelaukia 4

Kone kaskart, kai į ministerijos, daugiau ar mažiau lemiančios verslo aplinką, vadovo kėdę sėdasi naujas...

Verslas tikisi, kad naujasis susisiekimo ministras daugiau kalbėsis Premium 15

Susisiekimo sektoriaus verslininkai tikisi, kad ministro poste Roką Masiulį keičiantis Jaroslavas Narkevičius...

„Boeing 737 MAX“ krizė: prarasti milijardai, nutraukti skrydžiai, skelbiami streikai Premium 4

JAV aviacijos pramonės lyderio krizės pabaigai galo dar nematyti, o sukeltų padarinių laviną pildo vis nauji...

VŽ bando: amžinai sportiškas „BMW 330i“ Premium 1

Septintoji 3-osios serijos karta kodiniu pavadinimu G20 demonstruoja naują pokytį vieno svarbiausių markės...

Laisvalaikis
2019.08.18
„Tesla Semi“ vilkiko ambicija – beveik 1.000 km vienu įkrovimu 18

Elektra varomo vilkiko „Semi“ prototipą testuojanti kompanija „Tesla“, rodos, pasiekė nemažą proveržį. Šią...

Grūdininkams šiemet vagonų turėtų užtekti 2

Lietuvoje baigiantis javapjūtei, grūdininkai ir vežėjai sako, kad grūdai eksportui per Klaipėdos uostą šiemet...

Pramonė
2019.08.17
„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje – naujas nepriklausomas narys  11

Susisiekimo ministerijos kontroliuojamos įmonės valdybą papildė 7-asis narys – švedas Matsas Hansonas.

„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 5

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Indijos automobilių rinkoje – blogiausias mėnuo per 18 metų 4

Ilgus metus Indijos automobilių rinka klestėjo, o į ją skubėjo investuoti visi didieji pasauliniai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau