Traukinys „VIT ekspres“ verslui siūlo konkurencingą alternatyvą

Publikuota: 2015-11-04
Konteinerinis traukinys „VIT ekspres“ iš Klaipėdos į Vilniaus intermodalinį terminalą šiuo metu kursuoja reguliariai du kartus per savaitę
Konteinerinis traukinys „VIT ekspres“ iš Klaipėdos į Vilniaus intermodalinį terminalą šiuo metu kursuoja reguliariai du kartus per savaitę

Vilniaus intermodaliniam terminalui (VIT) aptarnauti skirtas konteinerinis traukinys „VIT ekspres“ verslui siūlo naujas krovinių gabenimo galimybes: pastovumą, konkurencingumą ir galimybę operatyviai aptarnauti krovinius pilnai tam parengtame terminale su krovinio pristatymu iki kliento „durų“. AB „Lietuvos geležinkeliai“ pasiūlyta alternatyva jau naudojasi didžiosios logistikos įmonės.

Pritaikytas verslui

Iš UAB „Klaipėdos konteinerių terminalas“ ir LKAB „Klaipėdos Smeltė“ į Vilnių traukinys „VIT ekspres“ šiuo metu kursuoja reguliariai dukart per savaitę. Pagrindinė jo paskirtis – aptarnauti VIT terminalą, kuriame sutelkta visa reikiama infrastruktūra konteinerių priėmimui, saugojimui ir išskirstymui po regioną. Terminale veikia du konteineriniai krautuvai, įdiegta moderni automobilių ir konteinerių numerių atpažinimo bei paties terminalo darbo optimizavimo sistema, patogu kombinuoti geležinkelį ir autotransportą, o beveik iki terminalo prieigų nutiestas Vilniaus pietinis aplinkkelis leidžia patogiai pasiekti klientus ir pristatyti krovinį „iki durų“.

Traukinio ekspedijavimu rūpinasi AB „Lietuvos geležinkeliai“ Krovinių ekspedijavimo departamentas „LG ekspedicija“. Šio departamento direktorės Rimos Terminaitės teigimu, kuriant paslaugą didžiausias dėmesys buvo skiriamas kliento patogumui, todėl tiesioginio traukinio operavimo ėmęsi AB „Lietuvos geležinkeliai“ iš kliento perėmė didžiąją dalį krovinių gabenimo rūpesčių.

„Klientams užtikriname paslaugos teikimą nuo pat terminalų Klaipėdos uoste iki kliento „durų“ Vilniuje. Geležinkeliu į VIT terminalą atvežti kroviniai po regioną išskirstomi ir klientui pristatomi jau autotransportu. Pasirūpiname vagonų užsakymu, privežimu pakrovai, vagonų padavimu, važtos ir muitinės dokumentais. Vienintelis dalykas, ką klientui reikia padaryti, tai dieną prieš išvykimą pateikti užsakymą su paties krovinio dokumentais“, – pasakojo R. Terminaitė. Anot jos, traukinio kartu su terminalu

Anot jos, traukinio kartu su terminalu atsiradimas leidžia geriau panaudoti konteinerius, nes konteinerį išsikrovus nėra būtina kaip įmanoma greičiau grąžinti į uostą. Jis paprastai paliekamas tuščias konteinerių terminale ir per kelias dienas linijos suranda jiems klientus, o konteineris atgal į uostą grįžta jau pilnas. VIT terminale teikiamos ir konteinerių saugojimo paslaugos. Iki 45 dienų juos galima lakyti nemokamai, o atsivežus konteinerį į Vilnių nebūtina iškart iškrauti sandėlyje, jei prekės nėra iš karto reikalingos. Tai leidžia sutaupyti ir sandėliavimo vietos.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ tikisi, kad labiau išsiplėtojus aplink VIT kuriamam logistikos parkui, bus galima gerokai sumažinti „paskutinės mylios“ pristatymo kaštus, nes klientai bus visai šalia terminalo. „LG ekspedicija“ direktorės teigimu, tai leis visą intermodalinio transporto grandinę padaryti ženkliai konkurencingesne, nes „paskutinios mylios“ pristatymo kaštai sudaro apie trečdalį visų kaštų.“

Šiuo metu krovinius tarp Klaipėdos ir Vilniaus traukiniu sėkmingai gabena tokios įmonės kaip „Ad Rem Transport“, „Containerships“, „Arijus“, „Kuehne & Nagel“, „DB Shenker“, „Transtira“, „Evergreen“, „Maersk Line“ ir kitos.

Įvertinas įmonių

Vieni pirmųjų „VIT ekspres“ paslauga pasinaudojo logistikos, transporto ir sandėliavimo įmonių grupė „Ad Rem Transport“. Šiandien įmonės direktorius Antanas Šimelis sako, kad atsiradusi galimybė traukiniu gabenti konteinerius iš Klaipėdos uosto į Vilnių jiems sukūrė lankstesnes sąlygas ir leidžia pasiūlyti platesnį spektrą paslaugų.

„Esame logistikos kompanija, todėl dirbam su įvairiais kroviniais. Didžioji dalis mūsų krovinių juda iš Klaipėdos į Vilnių. Žinom grafikus, kada traukiniai formuojami, atsižvelgiam į juos ir planuojam savo darbus. Pagrindinis privalumas – patogumas ir galimybė rinktis, kaip gabenti krovinius. Esame tokia kompanija, kuri naudojasi įvairiomis galimybėmis krovinių gabenimui: ir kelių infrastruktūra, ir geležinkeliais, ir jūrų uostu. „VIT ekspres“ leidžia kombinuoti daugiau transporto rūšių, nei anksčiau. Dėl to galime būti labiau konkurencingi“, – sakė A. Šimelis.

Be patogumo verslui, „Ad Rem Transport“ direktorius išskyrė ir socialinį aspektą. Anot jo, šiuo metu juntama didelė kelių apkrova sunkiuoju transportu, todėl naudojantis „VIT ekspres“ paslauga, įmonių grupė gali prisidėti ir prie aplinkosaugos gerinimo.

Nors šiuo metu A. Šimelis sako konteinerių saugojimo paslaugomis VIT terminale nesinaudojantis, neatmeta tokios galimybės ateityje: „Toks poreikis gali atsirasti, todėl visada gerai turėti galimybę.“

Krovinius „nuo durų iki durų“ pristatanti bendrovė „Arijus“ taip pat vertina galimybę krovinių gabenimui kombinuoti kelias skirtingas transporto modas. Bendrovės vadovas sako, kad paslauga veikia gerai ir teigia laukiantis, kada traukinys pradės kursuoti dažniau.

„Šiandien mes daugiau naudojamės traukiniu eksporto kryptimi, nes turim keletą klientų, kurie eksportuoja krovinius iš Vilniaus į Klaipėdą. Tačiau konteineriniai pervežimai šiuo traukiniu patogūs ir dėl galimybės krovinius gabenti abiem kryptim, tiek importuojant, tiek eksportuojant. Kitas didelis privalumas – paprasčiau dirbti su sunkiais kroviniais. Dabar traukinys kursuoja du kartus per savaitę, bet kadangi krovinių klientai yra nekantrūs ir, jei atvažiavo krovinys, iškart nori jį turėti, o ne laukti kelias dienas, ateityje tikimės dažnesnių krovinių vežimų. Dėl to „VIT ekspres“ taps tik konkurencingesnis“, – sako UAB „Arijus“ vadovas Arijus Ramonas.

„LG ekspedicija“ direktorės teigimu, tokios galimybės jau svarstomos. Augant krovinių pristatymo poreikiui, artimiausiu metu planuojama vežimus dažninti iki 4–5 kartų per savaitę.

Saugos aplinką

Intermodalinių terminalų, tokių kaip VIT, steigimas ir Viešųjų logistikos centrų kūrimas, prisideda įgyvendinant svarbią Europos Sąjungos (ES) aplinkosaugos iniciatyvą – „žaliųjų koridorių“ populiarinimą. Šia iniciatyva siekiama, kad didesnę krovinių vežimo dalį sudarytų intermodaliniai pervežimai, kai krovinių gabenimui naudojamos kelios skirtingos transporto priemonės. Kelių transporto modų kombinavimas leidžia užtikrinti ekologiškesnį krovinių pervežimą tolimaisiais atstumais iš vieno logistikos terminalo į kitą.

Krovinių vežimas labiau aplinką tausojančiomis transporto priemonėmis, tokiomis kaip geležinkeliai arba vidaus vandenų transportas, įtvirtintas ir naujoje ES Baltosios knygos redakcijoje. Pagal ją, 2030 m. apie 30 proc. visų krovinių, kurie vežami ilgesniu nei 300 km atstumu, turi būti gabenami geležinkeliu, o iki 2050 m. tokiu būdu turi būti transportuojama apie 50 proc. krovinių.

Kol kas krovinių gabenimui Lietuvos vidaus vandenų transportas nėra pakankamai išplėtotas, todėl šią nišą sėkmingai užima patogi geležinkelių infrastruktūra ir intermodaliniai terminalai, kurie krovinių vežimams leidžia apjungti geležinkelius ir automobilinį transportą. Plėtojant intermodalinių pervežimų infrastruktūrą VIT terminale, tikimasi, kad ilgainiui geležinkeliai perims didžiąją dalį iš uostamiesčio į sostinę ir atgal keliaujančių krovinių.

R. Terminaitės teigimu, traukinys „VIT ekspres“ konteineriais bus pakraunamas į abi puses, tiek jam vykstant iš uostamiesčio į Vilnių, tiek gabenant krovinius iš VIT į Klaipėdos konteinerinius terminalus UAB „Klaipėdos konteinerių terminalas“ ir LKAB „Klaipėdos Smeltė“. Kadangi traukinys bus išnaudojamas pilnai, tuščia rida bus sumažinta iki minimumo, o tai bus naudinga ir aplinkosauginiu požiūriu.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ paskaičiavimais, vežant konteinerius tarp Vilniaus ir Kauno geležinkeliais vienam konteineriui pervežti sunaudojama apie 10 kartų mažiau kuro lyginant su autotransportu. Tai leidžia 10 kartų sumažinti išmetamų teršalų ir šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį. Krovinių pervežimai geležinkeliu taip pat padeda mažinti sunkvežimių skaičių gatvėse, todėl labiau tausojami automobiliniai keliai, gerinamos eismo sąlygos ir saugumas kelyje.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
VŽ bando Lietuvos metų automobilį „Peugeot 508“

Antrosios kartos „Peugeot 508“, dar nepasiekęs Lietuvos rinkos, čia jau sulaukė įvertinimo, pelnydamas „Metų...

Transportas
16:59
III-asis metų ketvirtis – dar vienas sėkmingas transportininkų laikotarpis 1

Lietuvos vežėjai šiemet užsienio šalims paslaugų suteikė 300 mln. Eur didesnę sumą nei užsieniečiai...

Transportas
2018.11.30
„Renault-Nissan-Mitsubishi“ vadovai susitarė dėl bendro valdymo

Praėjusią savaitę Japonijos policijai sulaikius Carlosą Ghosną, šio aljanso vadovą, daug nerimo sukėlė...

Transportas
2018.11.30
Kviečia pasirašyti žemės perdavimo aktus „Rail Baltica“ vėžei 2

Privačių žemės sklypų savininkai ir kiti naudotojai, per kurių nuosavybę nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos...

Transportas
2018.11.30
„Lietuvos metų automobilio 2019“ konkurse triumfavo naujasis „Peugeot 508“ 3

Geriausio Lietuvos automobilio laurai po keliolikos metų pertraukos vėl atiteko prancūziškam modeliui.

Transportas
2018.11.30
Kaunas per šventes ribos eismą Senamiestyje

Eismo tvarka nuo ateinančio šeštadienio, gruodžio 1-osios, Kauno senamiestyje pasikeis. Tą dieną planuojama...

Transportas
2018.11.30
Pabrangus elektrai, rengiasi ir 2008 m. scenarijui Premium 9

Į viršų šovusi elektros kaina 2019 m. gali tapti žadinančiu skambučiu energijai imlių, į eksportą orientuotų...

Pramonė
2018.11.30
Lietuvos oro uostų pelnas išaugo 3,4 karto 1

Tris didžiausius šalies oro uostus valdančios bendrovė Lietuvos oro uostai per devynis šių metų mėnesius...

Transportas
2018.11.29
„Small Planet Airlines“ nusileidimas: svarsto ir apie bankrotą Premium 10

Pastaraisiais mėnesiais krizių virtinę išgyvenantis Lietuvos oro vežėjas pasiekė pavojingiausią savo...

Transportas
2018.11.29
Kalėdų laikotarpiu krovininių skrydžių skaičius Kaune ūgtelės        

Į Kauno oro uostą ir iš jo iki pat Kalėdų skraidys dar vienas krovininis orlaivis. Kalėdų laikotarpiu Kaune...

Transportas
2018.11.29
Pašto ir kurjerių įmonių pajamos sumažėjo 21% 3

2018 m. trečiąjį ketvirtį pašto ir pasiuntinių įmonių pardavimo pajamos (be PVM) sudarė 28 mln. Eur to meto...

„Busturas“ įsigijo naujų autobusų

Šiaulių keleivių vežimo UAB „Busturas“ įsigijo 3 naujus M3 klasės turistinius autobusus MAN. Investicija...

Transportas
2018.11.29
Įsiplieskę prekybos karai Lietuvoje keltų grėsmę kas ketvirtai darbo vietai 2

Lietuvoje nuo eksporto priklauso 26% darbo vietų, o Europos Sąjungos (ES) eksportas pasaulyje yra svarbesnis...

Verslo aplinka
2018.11.29
Transporto įmonių pajamos išaugo 17% 3

Transporto ir sandėliavimo įmonių pardavimo pajamos be PVM 2018 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 2,9 mlrd. Eur to...

Transportas
2018.11.29
Iš Omano – įžvalgos apie ateities transportą ir logistiką Rėmėjo turinys

Vienos labiausiai šiandien progresuojančių industrijų – transporto ir logistikos. Norintys šių sričių verslu...

Transportas
2018.11.29
Sustabdyta „Small Planet Airlines“ licencija 33

Civilinės aviacijos administracija (CAA) trečiadienio vakarą pranešė stabdanti užsakomųjų skrydžių bendrovės...

Transportas
2018.11.28
Teismas nusprendė nekelti „Small Planet Airlines“ restruktūrizacijos bylos 2

Vilniaus apygardos teismas trečiadienį atsisakė kelti oro linijų UAB „Small Planet Airlines“...

Transportas
2018.11.28
Lietuvoje atnaujinti kariuomenės šarvuočiai M577 7

22 Lietuvos kariuomenės šarvuočiai atnaujinti Kaune, konkursą laimėjusiai Vokietijos kompanijai subrangovu...

Transportas
2018.11.28
Lietuvos naudotų automobilių rinkoje – apie 256 mln. Eur neapskaitytų pajamų 8

Šešėlinis verslas už pirmą kartą Lietuvoje parduotas naudotas transporto priemones per metus galimai gauna...

Finansai
2018.11.28
„Regitra“ atnaujina transporto priemonių registracijos liudijimus

Nuo gruodžio 3 d. keičiasi transporto priemonės registracijos liudijimas. Jis ir toliau išliks žalios...

Transportas
2018.11.28

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau