Vaitkus papasakojo, ką nuveikė per 1.000 dienų

Publikuota: 2015-11-03
Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
Algimanto Kalvaičio (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

1.000 dienų uostui vadovaujantis Arvydas Vaitkus, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius, antradienį surengtoje spaudos konferencijoje apžvelgė svarbiausius per šį laikotarpį nuveiktus darbus. Daugiausiai dėmesio uosto vadovas skyrė atliktiems ir planuojamiems infrastruktūros projektams bei žadėjo siekti didesnių atlyginimų uoste dirbantiems specialistams.

Ponas Vaitkus pažymėjo, jog liko vos kelios dienos, ir Austrijos „Strabag“ baigs vidinio kanalo gilinimą iki 15 m, tai uoste leis pilnai krauti „Panamax“ laivus.

5,04 mln. Eur atsieisiantis „Strabag“ atliekami darbai yra svarbus etapas tolesnėje uosto gilinimo programoje, kur bus siekiama 17 m gylio. Tokio gylio yra Belto sąsiauris, per kurį laivai įplaukia į Baltijos uostą, toks gylis yra ir dalyje gretimų uostų.

KVJUD generalinis direktorius pažymėjo, jog 17 m gylį per visą uostą tikimasi pasiekti iki 2020 m.

Tarp svarbiausių pradėtų darbų p. Vaitkus pažymėjo uosto bendrojo plano rengimą.

„Tokį planą rengiame pirmą kartą uosto istorijoje ir su juo siejame kardinalius pokyčius uoste. Šis dokumentas itin svarbus uosto ateičiai ir plėtrai“ – teigė jis.

VŽ rašė, kad KVJUD jau pasirinko bendrojo plano rengėjus. Viešųjų pirkimų konkursą laimėjo trijų bendrovių konsorciumas – UAB „Sweco Lietuva“, UAB „Kelprojektas“ ir UAB „Urbanistika“. Klaipėdos uosto bendrojo plano sprendiniai rengiami 15 metų, o koncepcija – 25 metų laikotarpiui.

Bendruoju planu planuojamos teritorijos plotas siekia 36.600 ha. Jei viskas vyks sklandžiai, uostas bendrąjį planą tikimasi turėti 2017 m.

Efektyvesnės investicijos

Ponas Vaitkus atkreipė dėmesį, kad per paskutinius metus uoste pagerėjo investicinių planų vykdymo efektyvumas.

Jei 2009–2010 m. investiciniai planai buvo vykdomi 40% pajėgumu, 2012 m. – 46% pajėgumu, tai 2013 m. investicijos įgyvendintos 97% pajėgumu. Panašų procentą planuojama pasiekti ir šiemet.

„Proveržis pasiektas ir naudojant Europos Sąjungos lėšas. 2013 m. panaudojome 32 mln. Eur ES pinigų, t.y. keturis kartus daugiau nei 2012 m“, – vardijo p. Vaitkus.

Jis akcentavo, jog ES lėšų panaudojimo ir investavimo į infrastruktūrą tempai uoste ateityje tik didės.

Pavyzdžiui, iki 2020 m. į uosto modernizavimą numatoma 350 mln. Eur. Didžioji šios sumos dalis teks gilinimo darbams ir krantinių statybai bei rekonstrukcijai.

Norėtų didinti atlyginimus

Pono Vaitkaus 1.000 dienų uoste sukaktį apkartino Algirdo Kamarausko, KVJUD Infrastruktūros direktoriaus, pasitraukimas iš pareigų. Antradienis yra paskutinė p. Kamarausko diena uoste. Jau nuo ryt p. Kamarauskas pradės dirbti „Achemos grupės“ valdomoje Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje (KLASCO). Čia jis eis technikos direktoriaus pareigas.

Anot p. Vaitkaus, tokių specialistų praradimas verčia į viešumą kelti atlyginimų kėlimo klausimą.

Darbo užmokestis uosto direkcijos darbuotojams paskutinį kartą 12% didintas 2014 m.

„Mano tikslas atlyginimus vėl kelti kitąmet. Tai būtina daryti vertinant situaciją rinkoje. Atlyginimų srityje atsiliekame nuo privataus verslo, nors dirbame privataus verslo principais“, – akcentavo p. Vaitkus.

Anot jo, nors Klaipėdos uostas savo dydžiu labai panašus į Rygos ir Talino uostus, tačiau, lyginant su jais, čia dirba apie 30% mažiau žmonių.

„Tai tik rodo, jog vieno mūsų darbuotojo darbo efektyvumas labai didelis“, – sakė uosto vadovas.

Šiuo metu uosto direkcijoje dirba apie 250 žmonių.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Komentarai prie šio straipsnio negalimi, dėl neapykantos skatinimo ar patyčių kurstymo
 

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
R. Masiulis: estai ir latviai teisę vežti „Rail Baltica“ Lietuvoje gautų per biržą 3

Lietuvos susisiekimo ministras dar kartą pareiškė, kad nutiesus tris Baltijos šalis ir Lenkiją sujungsiantį...

Logistika
2019.02.15
Naftos perdirbėjų investicijos netruks atsipirkti Premium

Dėl 2020 m. Pasaulio laivy­bos organizacijos (IMO) įvedamų laivų kuro tar­šos apribojimų naftos per­dir­bimo...

Pramonė
2019.02.15
Valstybinės susisiekimo įmonės inovacijų ieškos kartu 1

Lietuvoje įsteigta nauja viešoji įstaiga Transporto inovacijų centras, kuri skatins inovacijas susisiekimo...

Logistika
2019.02.15
Greitieji traukiniai M. Vestager atsilieps politiškai Premium

EK konkurencijos prievaizdų užkardytas „Siemens“ ir „Alstom“ traukinių gamybos padalinių susijungimo sandoris...

Verslo aplinka
2019.02.15
Į aviacijos dangų atslenka „Brexit“ debesis 3

Praėjusius 2018-uosius civilinė aviacija palydėjo rekordais. Ne išimtis ir Lietuva – skaičiuojame rekordinius...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda už 5 mln. Eur perka 18 ekologiškų autobusų 3

Klaipėda už 5 mln. Eur perka dar 18 ekologiškų – suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų – autobusų. Naujų...

Logistika
2019.02.14
Teismas: „Fimai“ pagrįstai neleista dalyvauti greičio matuoklių konkurse 4

Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Policijos departamentas pagrįstai neleido dalyvauti konkurse...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda kaupiasi Mėlynajam šuoliui: kaip keitėsi uostamiestis per 4 metus Premium 11

Pastaraisiais metais Klaipėdos savivaldybė didino pajamas ir mažino skolas, miestas pritraukė nemažų...

Verslo aplinka
2019.02.14
Lūžis aviacijoje: „Airbus“ atsisako didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamybos 5

„Airbus“ nusprendė stabdyti orlaivių A380 gamybą. Šie dviaukščiai, didžiausi pasaulyje keleiviniai lėktuvai,...

Pramonė
2019.02.14
Aviacijos įmonė išleido obligacijas – mokės 8% 4

Estijos aviacijos bendrovė „Magnetic MRO” įgyvendino neviešą obligacijų siūlymą ir pritraukė 8 mln. Eur,...

Rinkos
2019.02.14
2018 m. aviacijos statistika: incidentai, saugiausios ir nesaugiausios oro linijos  Premium

Praėjusių metų fatališkų aviacijos įvykių suvestinėje vėl žymimas 530-ies žūčių šuolis, jis fiksuojamas po...

Logistika
2019.02.14
Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai valstybei nebesvarbūs Premium

Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai neteks valstybei svarbių ekonominių projektų statuso. Tai iš...

Logistika
2019.02.14
„Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur pretenzijos Kelių direkcijai 

Kauno statybų ir kelių tiesimo bendrovė „Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur vertės pretenzijos Lietuvos...

Logistika
2019.02.13
Savivaldybės turės daugiau erdvės spręsti, kuriuos kelius reikia tvarkyti 2

Savivaldybės turės daugiau laisvės spręsti, kuriuos vietinės reikšmės kelius reikia tvarkyti. Vyriausybė...

Logistika
2019.02.13
Architektai įvertino „Vilnius Connect“ detaliojo plano koncepciją

Architektai įvertino šiuo metu rengiamą detalųjį planą 33,5 ha ploto teritorijos, kurią Vilniaus savivaldybė...

Statyba ir NT
2019.02.13
Streikai sustabdė skrydžius Briuselio oro uostuose

Dėl visuotinio streiko Belgijoje trečiadienį atšaukus visus skrydžius, tai sutrikdė susisiekimą ir tarp...

Logistika
2019.02.13
Dėl rekordinio kiekio narkotikų už grotų atsidūrė logistikos įmonės vadovas 23

Policija trečiadienį pranešė sulaikiusi rekordinį Lietuvos istorijoje narkotikų kiekį – pusantros tonos...

Logistika
2019.02.13
R. Masiulis: bus ieškoma verslo vežėjų į Paryžių ir Miuncheną 9

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pareiškė, kad po 1,5-2 metų bus ieškoma oro linijų, kurios su Europos...

Logistika
2019.02.12
„RB Rail“ vadovaus suomis T. Riihimaki 1

„RB Rail AS“ stebėtojų taryba bendros „Rail Baltica“ projektą koordinuojančios įmonės „RB Rail“ generaliniu...

Logistika
2019.02.12
Lietuvos oro erdvėje sausį aptarnauta 3,8% daugiau skrydžių nei prieš metus 1

Šių metų sausį Lietuvos oro erdvėje buvo aptarnauta 19.000 skrydžių – tai 3,8% daugiau nei prieš metus.

Logistika
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau