Norėtų sušvelninti reikalavimus dyzelinių automobilių taršai

Publikuota: 2015-11-02
Automobilių gamintojai spaudžia Europos reguliuotojus sušvelninti taršos reikalavimus. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Automobilių gamintojai spaudžia Europos reguliuotojus sušvelninti taršos reikalavimus. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Europos Komisija (EK) sutiko automobilių gamintojams leisti teršti dukart daugiau nei numato „Euro 6“ taršos standartai iki 2019 m.

Sprendimą padidinti naujų automobilių išmetamo azoto oksido kiekį EK priėmė raginama Europos Sąjungos (ES) šalių vyriausybių. Toks žingsnis, itin kontroversiškas „Volkswagen“ emisijų skandalo fone, leis naujiems automobiliams teršti daugiau nepaisant to, kad oficialiai galioja „Euro 6“ standartai.

Tačiau sušvelninti reikalavimai, skelbia „autopress.co.uk“, leis naujiems dyzeliniams automobiliams į atmosferą iki 2019 m. išmesti iki 160 mg/km azoto oksido. Tai gerokai daugiau nei leidžia net „Euro 5“ taršos limitas. Po 2021 m. nauji dyzeliniai modeliai galės išmesti į atmosferą iki 120 mg/km azoto oksido.

Tiesa, tokiems pasiūlymams dar turi pritarti Europos Parlamentas.

Gregas Archeris, asociacijos „Transport & Environment“ Švaraus transporto skyriaus vadovas, įsitikinęs, kad toks EK sprendimas nėra teisingas.

„ES gyventojai turėtų stebėtis, kodėl jų šalių vyriausybės mieliau leidžia automobilių gamintojams sukčiauti taršos bandymuose nei užtikrina savo piliečių galimybes kvėpuoti švariu oru. Toks daugybę klausimų keliantis EK sprendimas turėtų būti Europos Parlamento atmestas“, – įsitikinęs p. Archeris.

Griežti tikslai

Kartu toks žingsnis, skelbia „ft.com“, greičiausiai gali reikšti ir tai, kad ES į taršos problemas žiūri kur kas atlaidžiau nei JAV. Būtent šios šalies Aplinkos apsaugos agentūra pastebėjo „Volkswagen“ sukčiaujant taršos bandymuose ir apie tai paskelbė visam pasauliui, nors ES apie „Volkswagen“ elgesį esą žinojo maždaug ketverius metus.

Į diskusiją susirinkusios tokios šalys, kaip Prancūzija ir Ispanija, pabrėžė, kad transporto pramonei reikia daugiau laiko, jog tinkamai pasirengtų itin griežtiems išmetamo azoto oksido kiekio apribojimams. Vienintelė Olandija balsavo prieš taršos taisyklių sušvelninimą, skelbia su balsavimo rezultatais susipažinę šaltiniai.

Susitarimas reikštų, kad automobilių gamintojai galės viršyti leistinas azoto oksidų normas 110% nuo 2017 m. rugsėjo iki 2020 m. pradžios. Pasibaigus šiam laikotarpiui naujoms transporto priemonėms oficialiai leistiną azoto oksidų normą bus galima viršyti 50% neribotą laiką. Tokios taisyklės turėtų būti taikomos naujiems automobilių modeliams iki 2021 m.

„Norėtume, kad taršos taisyklės būtų griežtesnės, tačiau tam šiandien nebuvo pakankamai paramos, – sakė Eva Kjer Hansen, Danijos Aplinkos ministrė po šalių pasitarimo ir pabrėžė, jog toks sprendimas vis tiek gali būti laikomas žingsniu teisinga kryptimi. – Kai kurios automobilius gaminančios šalys kalba apie naujus bandymų reikalavimus, kurie galėtų būti pristatyti po 2020 m.“

„Volkswagen“ skandalas smarkiai padidino spaudimą ES reguliuotojams ginti dyzelinių variklių gamybos bei naudojimo technologijas. Pastarieji jau seniai tapę Europos transporto pramonės ramsčiu, daugybė Europos šalių remia dyzelinių automobilių naudojimą tiek mažindamos mokesčius jų gamintojams, tiek mažindamos mokesčius dyzelinui.

Nuolaidomis automobilių pramonei patenkinti ne visi. Basas Eickhoutas, Europos Parlamento Žaliųjų partijos narys neslepia pasipiktinimo, mat, anot jo, automobilių gamintojams įmanoma techniškai laikytis 80 mg azoto oksidų vienam kilometrui ribos.

„Tai ciniškas ir skandalingas Europos šalių vyriausybių sprendimas, darantis nuolaidų ekologiškų automobilių gaminti nesistengiančioms kompanijoms ir besikertantis su visais bandymais pagerinti oro kokybę ir sumažinti ligų, kylančių dėl oro užterštumo, skaičių“, – piktinosi jis.

EK, tapusi automobilių gamintojų advokate, siūlo transporto pramonei leisti peržengti azoto oksidų taršos maždaug 60% iki 2019 m., o vėliau siūloma numatytas ribas leisti viršyti 20%. Ši riba esą būtų vertinama kaip galima taršos bandymų paklaida.

Didžiausia problema, adresuojama ES, ta, jog automobiliai kuriami taip, kad atitiktų visus testų reikalavimus laboratorijose. Tačiau vos automobiliai išrieda į kelius, jie išmeta kur kas daugiau azoto oksidų ir viršija leistinas normas. Dėl šios priežasties taršos bandymai turėtų būti perkelti į kelius nuo 2017 m., tačiau automobilių pramonė protestuoja, kad numatomi tikslai yra pernelyg griežti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
T. Žilinskas „Lietuvos geležinkelius“ keičia į „Avia Solutions Group“ 2

Buvęs vidaus reikalų ministras Tomas Žilinskas balandžio pradžioje paliks darbą valstybės valdomoje...

Vadyba
2019.03.18
R. Masiulis sprendimą dėl A. Vaitkaus likimo žada kitą savaitę  15

Klaipėdos mero rinkimus pralaimėjusiam uosto vadovui Arvydui Vaitkui pareiškus, jog jis žada toliau vadovauti...

Verslo aplinka
2019.03.18
Geležinkelio tiesimo centras praneša iškopęs iš nuostolingos veiklos  1

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė bendrovė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) 2018-aisiais, preliminariais...

Logistika
2019.03.18
Atleistas „Kelių priežiūros“ vadovas D. Aleknavičius 2

Valstybės valdomos bendrovės „Kelių priežiūra“ vadovas Darius Aleknavičius atleistas iš pareigų, o laikinuoju...

Vadyba
2019.03.18
„CityBee“ plečiasi 5-iose valstybėse ir neketina mažinti apetito Premium 8

Šeštus metus veikianti automobilių dalijimosi platforma šiemet vykdo plėtrą naujose rinkose – planuoja už 110...

Logistika
2019.03.18
„Achema“ pavasarį turėtų įsigyti bent du SGD krovinius 1

Didžiausia dujų vartotoja Lietuvoje, Jonavos trąšų gamintoja „Achema“ šiemet įsigis bent du laivus su...

Pramonė
2019.03.18
Smulkieji, kadaise išmokę dirbti JK, pabandytų vėl 1

Verslas yra lankstus ir sugalvos, ką daryti kilus rūpesčių dėl „Brexit“, vieni kitus ramina vežėjai.

Gazelė
2019.03.17
„ADC Parking“ valdytoja šalia Vilniaus oro uosto atidaro pigesnę aikštelę 7

Vilniaus, Kauno, Palangos ir Rygos oro uostuose „ADC Parking“ automobilių aikšteles valdanti bendrovė „DK...

Logistika
2019.03.16
Daugiausiai keleivių aptarnaujantys pasaulio oro uostai 2

Daugiausiai keleivių pasaulyje aptarnauja Hartsfyldo-Džaksono Atlantos tarptautinis oro uostas (JAV), rodo...

Paslaugos
2019.03.16
Augo ir naujų, ir naudotų automobilių pardavimai 

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per du šių metų mėnesius buvo sparčiausias Europos Sąjungoje...

Logistika
2019.03.15
„Boeingų“ „maxai“ neskraidys iki gegužės 1

Kompanijos „Boeing“ MAX lėktuvai 737-8 ir 737-9  neskraidys iki gegužės mėnesio, pranešė JAV  Federalinė...

Verslo aplinka
2019.03.15
Palangos oro uosto rekonstrukcijos projektą rengs „Team architektai“ 7

Valstybės įmonė Lietuvos oro uostai pasirašė 39.500 Eur vertės sutartį su bendrove „Team...

Logistika
2019.03.15
„airBaltic“ – vis dar ant prekystalio 13

Didžiausios Baltijos šalyse skrydžių bendrovės „airBaltic“ pardavimas privatiems investuotojams kol kas...

Rinkos
2019.03.15
Vilnius už 1,5 mln. Eur perka 5 elektrinius autobusus 3

Rudenį Vilniaus viešojo transporto parką papildys 5 elektriniai autobusai. Juos ir pakrovimo įrenginius už...

Logistika
2019.03.15
„Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“ 15

JAV elektromobilių kompanija „Tesla“ pagaliau pristatė „Model Y“. Šis septynvietis visureigis, kurio kainos...

Automobiliai
2019.03.15
Šiemet Vilniuje bus atidaryta pirmoji parduotuvė be kasų Premium 3

Jauna Lietuvos technologijų bendrovė „Magma Solutions“, veikianti su „Pixevios“ prekės ženklu, šiemet žada...

Paslaugos
2019.03.15
Smulkiųjų vežėjų darbymetis: parsikraustyti į Lietuvą iš JK skuba visą kovą Premium

Lietuviai iš Jungtinės Karalystės (JK) traukia kurtis Lietuvoje. Pervežimo mikroautobusais paslaugas...

Gazelė
2019.03.15
Komisija: geležinkeliai gali pasirašyti Rengės atstatymo sutartį 

Vyriausybei trečiadienį iš esmės nutarus, kad geležinkelio ruožas iš Mažeikių į Rengę Latvijoje nėra laikomas...

Logistika
2019.03.14
Teismas: „Lietuvos geležinkeliai“ teisėtai nepasirašė sutarties su „Skinest Baltija“

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ teisėtai nepasirašė sutarties su Estijos kapitalo bendrove...

Logistika
2019.03.14
Visame pasaulyje nutupdyti „Boeing“ lėktuvai chaoso nesukels  Premium

Po antrosios patirtos naujo tipo lėktuvo 737 MAX 8 katastrofos „Boeing“ rekomenduoja laikinai...

Logistika
2019.03.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau