Norėtų sušvelninti reikalavimus dyzelinių automobilių taršai

Publikuota: 2015-11-02
Automobilių gamintojai spaudžia Europos reguliuotojus sušvelninti taršos reikalavimus. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Automobilių gamintojai spaudžia Europos reguliuotojus sušvelninti taršos reikalavimus. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Europos Komisija (EK) sutiko automobilių gamintojams leisti teršti dukart daugiau nei numato „Euro 6“ taršos standartai iki 2019 m.

Sprendimą padidinti naujų automobilių išmetamo azoto oksido kiekį EK priėmė raginama Europos Sąjungos (ES) šalių vyriausybių. Toks žingsnis, itin kontroversiškas „Volkswagen“ emisijų skandalo fone, leis naujiems automobiliams teršti daugiau nepaisant to, kad oficialiai galioja „Euro 6“ standartai.

Tačiau sušvelninti reikalavimai, skelbia „autopress.co.uk“, leis naujiems dyzeliniams automobiliams į atmosferą iki 2019 m. išmesti iki 160 mg/km azoto oksido. Tai gerokai daugiau nei leidžia net „Euro 5“ taršos limitas. Po 2021 m. nauji dyzeliniai modeliai galės išmesti į atmosferą iki 120 mg/km azoto oksido.

Tiesa, tokiems pasiūlymams dar turi pritarti Europos Parlamentas.

Gregas Archeris, asociacijos „Transport & Environment“ Švaraus transporto skyriaus vadovas, įsitikinęs, kad toks EK sprendimas nėra teisingas.

„ES gyventojai turėtų stebėtis, kodėl jų šalių vyriausybės mieliau leidžia automobilių gamintojams sukčiauti taršos bandymuose nei užtikrina savo piliečių galimybes kvėpuoti švariu oru. Toks daugybę klausimų keliantis EK sprendimas turėtų būti Europos Parlamento atmestas“, – įsitikinęs p. Archeris.

Griežti tikslai

Kartu toks žingsnis, skelbia „ft.com“, greičiausiai gali reikšti ir tai, kad ES į taršos problemas žiūri kur kas atlaidžiau nei JAV. Būtent šios šalies Aplinkos apsaugos agentūra pastebėjo „Volkswagen“ sukčiaujant taršos bandymuose ir apie tai paskelbė visam pasauliui, nors ES apie „Volkswagen“ elgesį esą žinojo maždaug ketverius metus.

Į diskusiją susirinkusios tokios šalys, kaip Prancūzija ir Ispanija, pabrėžė, kad transporto pramonei reikia daugiau laiko, jog tinkamai pasirengtų itin griežtiems išmetamo azoto oksido kiekio apribojimams. Vienintelė Olandija balsavo prieš taršos taisyklių sušvelninimą, skelbia su balsavimo rezultatais susipažinę šaltiniai.

Susitarimas reikštų, kad automobilių gamintojai galės viršyti leistinas azoto oksidų normas 110% nuo 2017 m. rugsėjo iki 2020 m. pradžios. Pasibaigus šiam laikotarpiui naujoms transporto priemonėms oficialiai leistiną azoto oksidų normą bus galima viršyti 50% neribotą laiką. Tokios taisyklės turėtų būti taikomos naujiems automobilių modeliams iki 2021 m.

„Norėtume, kad taršos taisyklės būtų griežtesnės, tačiau tam šiandien nebuvo pakankamai paramos, – sakė Eva Kjer Hansen, Danijos Aplinkos ministrė po šalių pasitarimo ir pabrėžė, jog toks sprendimas vis tiek gali būti laikomas žingsniu teisinga kryptimi. – Kai kurios automobilius gaminančios šalys kalba apie naujus bandymų reikalavimus, kurie galėtų būti pristatyti po 2020 m.“

„Volkswagen“ skandalas smarkiai padidino spaudimą ES reguliuotojams ginti dyzelinių variklių gamybos bei naudojimo technologijas. Pastarieji jau seniai tapę Europos transporto pramonės ramsčiu, daugybė Europos šalių remia dyzelinių automobilių naudojimą tiek mažindamos mokesčius jų gamintojams, tiek mažindamos mokesčius dyzelinui.

Nuolaidomis automobilių pramonei patenkinti ne visi. Basas Eickhoutas, Europos Parlamento Žaliųjų partijos narys neslepia pasipiktinimo, mat, anot jo, automobilių gamintojams įmanoma techniškai laikytis 80 mg azoto oksidų vienam kilometrui ribos.

„Tai ciniškas ir skandalingas Europos šalių vyriausybių sprendimas, darantis nuolaidų ekologiškų automobilių gaminti nesistengiančioms kompanijoms ir besikertantis su visais bandymais pagerinti oro kokybę ir sumažinti ligų, kylančių dėl oro užterštumo, skaičių“, – piktinosi jis.

EK, tapusi automobilių gamintojų advokate, siūlo transporto pramonei leisti peržengti azoto oksidų taršos maždaug 60% iki 2019 m., o vėliau siūloma numatytas ribas leisti viršyti 20%. Ši riba esą būtų vertinama kaip galima taršos bandymų paklaida.

Didžiausia problema, adresuojama ES, ta, jog automobiliai kuriami taip, kad atitiktų visus testų reikalavimus laboratorijose. Tačiau vos automobiliai išrieda į kelius, jie išmeta kur kas daugiau azoto oksidų ir viršija leistinas normas. Dėl šios priežasties taršos bandymai turėtų būti perkelti į kelius nuo 2017 m., tačiau automobilių pramonė protestuoja, kad numatomi tikslai yra pernelyg griežti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Rolls-Royce“: automobilių pramonės karūnos nešiotojas Premium

Didžiausias ir brangiausias „Rolls-Royce“ modelis „Phantom“ vainikuoja visą serijinių automobilių pramonę.

Ar Vokietija išgyvens „iPhone“ akimirką“ automobiliams? Premium 7

Pelningi Vokietijos automobilių gamintojai daug greičiau, nei tikėtasi, pajuto smūgių dėl elektrinių...

Transportas
2018.11.17
„Eugesta“ siekia įsigyti „Armavistą“

Konkurencijos taryba gavo UAB „Eugesta“ prašymą leisti įsigyti 63,89% UAB „Armavista“ akcijų ir įgyti jos...

Rinkos
2018.11.16
„Kamineros grupei“ leista plėstis Klaipėdos uoste 1

Teismams išteisinus verslininką Arūną Tumą, speciali vyriausybinė komisija pakeitė savo sprendimą ir nutarė,...

Transportas
2018.11.16
„Avia Solutions Group“ pelnas šiemet augo beveik dvigubai, iki 6,08 mln. Eur 6

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) per 9 šių...

Transportas
2018.11.16
Užstrigo „Smiltynės perkėlos“ katamarano pirkimas 6

„Smiltynės perkėlos“ vandens maršruto atnaujinimo planai iš Klaipėdos į Nidą užtruks dėl pirkimo procedūrų –...

Transportas
2018.11.16
Vokietija ir EK skatina vietinę akumuliatorių elektromobiliams gamybą 1

Praėjusią savaitę Vokietijos vyriausybė nusprendė paskirti 1 mlrd. Eur palaikymą elektromobilių akumuliatorių...

Transportas
2018.11.16
Į Talino biržą nori žengti specializuotų skelbimų bendrovė

Estijos startuolis „Ria.com Marketplaces“, valdantis didžiausią Ukrainoje automobilių skelbimų portalą...

Rinkos
2018.11.16
ACEA: naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias Europos Sąjungoje...

Transportas
2018.11.15
„Small Planet Airlines“ atleidžia 87 darbuotojus 16

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „Small Planet...

Transportas
2018.11.15
Bus vertinamas klimato kaitos poveikis „Rail Baltica“ projektui 1

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ vykdo studiją, kuria vertins klimato kaitos poveikį „Rail Baltica“...

Energetika
2018.11.15
„World Courier“: Lietuvoje svarbu būti vietiniu Premium

„Į Lietuvą atsekėme paskui klientus“, – tvirtina Lietuvoje biurą oficialiai atidarę pasaulinės specializuotos...

Transportas
2018.11.14
Sutarties su atliekų vežėja nenutraukusiai Panevėžio savivaldybei skirta bauda 6

Konkurencijos taryba skyrė 34.200 Eur baudą Panevėžio miesto savivaldybei už tai, kad ši neįvykdė tarybos...

„Omnivos“ investicijų maratonas skuba paskui e. prekybos augimą Premium 1

Metų pradžioje planavusi 1 mln. Eur investicijas, vėliau jas padvigubinusi ir dabar jau beveik 3 mln. Eur...

Transportas
2018.11.14
Svarstoma dėl keleivinio laivo maršruto iš Vilkijos į Kauną 6

VĮ „Vidaus vandens kelių direkcija“ (VVKD) svarsto galimybę plukdyti keleivius iš Kauno į Vilkiją.

Transportas
2018.11.14
Seimas neatlaisvino suvaržymų daliai smulkių degalų prekybininkų

Seimas neatšaukė prieš metus nustatytų griežtų reikalavimų daliai smulkių degalų prekybininkų.    

Transportas
2018.11.13
Lenkija beveik mėnesiui įves vidaus sienų kontrolę 2

Lenkija nuo lapkričio 22 d. iki gruodžio 16 d. laikinai atnaujins pasienio tikrinimus prie savo vidaus sienų,...

Transportas
2018.11.13
EK nutraukė pažeidimo procedūrą prieš Lietuvą dėl Klaipėdos uosto žemės nuomos

Lietuvai pernai leidus Klaipėdos uosto žemę nuomoti konkursą laimėjusioms bendrovėms ir taip sudarius...

Transportas
2018.11.12
„Klaipėdos naftos“ vadovo skaidrumą vertins valdyba 9

Paaiškėjus, kad valstybės valdomos bendrovės „Klaipėdos nafta“ (KN) viešuosius pirkimus laimi informacinių...

Energetika
2018.11.12
Prie naujo prekybos centro Vilniaus Pilaitėje – automobilių aikštelė miestui 8

Vilniaus Pilaitės mikrorajone prekybos centrą planuojanti statyti nekilnojamojo turto plėtros bendrovė...

Statyba ir NT
2018.11.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau