Norėtų sušvelninti reikalavimus dyzelinių automobilių taršai

Publikuota: 2015-11-02
Automobilių gamintojai spaudžia Europos reguliuotojus sušvelninti taršos reikalavimus. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Automobilių gamintojai spaudžia Europos reguliuotojus sušvelninti taršos reikalavimus. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Europos Komisija (EK) sutiko automobilių gamintojams leisti teršti dukart daugiau nei numato „Euro 6“ taršos standartai iki 2019 m.

Sprendimą padidinti naujų automobilių išmetamo azoto oksido kiekį EK priėmė raginama Europos Sąjungos (ES) šalių vyriausybių. Toks žingsnis, itin kontroversiškas „Volkswagen“ emisijų skandalo fone, leis naujiems automobiliams teršti daugiau nepaisant to, kad oficialiai galioja „Euro 6“ standartai.

Tačiau sušvelninti reikalavimai, skelbia „autopress.co.uk“, leis naujiems dyzeliniams automobiliams į atmosferą iki 2019 m. išmesti iki 160 mg/km azoto oksido. Tai gerokai daugiau nei leidžia net „Euro 5“ taršos limitas. Po 2021 m. nauji dyzeliniai modeliai galės išmesti į atmosferą iki 120 mg/km azoto oksido.

Tiesa, tokiems pasiūlymams dar turi pritarti Europos Parlamentas.

Gregas Archeris, asociacijos „Transport & Environment“ Švaraus transporto skyriaus vadovas, įsitikinęs, kad toks EK sprendimas nėra teisingas.

„ES gyventojai turėtų stebėtis, kodėl jų šalių vyriausybės mieliau leidžia automobilių gamintojams sukčiauti taršos bandymuose nei užtikrina savo piliečių galimybes kvėpuoti švariu oru. Toks daugybę klausimų keliantis EK sprendimas turėtų būti Europos Parlamento atmestas“, – įsitikinęs p. Archeris.

Griežti tikslai

Kartu toks žingsnis, skelbia „ft.com“, greičiausiai gali reikšti ir tai, kad ES į taršos problemas žiūri kur kas atlaidžiau nei JAV. Būtent šios šalies Aplinkos apsaugos agentūra pastebėjo „Volkswagen“ sukčiaujant taršos bandymuose ir apie tai paskelbė visam pasauliui, nors ES apie „Volkswagen“ elgesį esą žinojo maždaug ketverius metus.

Į diskusiją susirinkusios tokios šalys, kaip Prancūzija ir Ispanija, pabrėžė, kad transporto pramonei reikia daugiau laiko, jog tinkamai pasirengtų itin griežtiems išmetamo azoto oksido kiekio apribojimams. Vienintelė Olandija balsavo prieš taršos taisyklių sušvelninimą, skelbia su balsavimo rezultatais susipažinę šaltiniai.

Susitarimas reikštų, kad automobilių gamintojai galės viršyti leistinas azoto oksidų normas 110% nuo 2017 m. rugsėjo iki 2020 m. pradžios. Pasibaigus šiam laikotarpiui naujoms transporto priemonėms oficialiai leistiną azoto oksidų normą bus galima viršyti 50% neribotą laiką. Tokios taisyklės turėtų būti taikomos naujiems automobilių modeliams iki 2021 m.

„Norėtume, kad taršos taisyklės būtų griežtesnės, tačiau tam šiandien nebuvo pakankamai paramos, – sakė Eva Kjer Hansen, Danijos Aplinkos ministrė po šalių pasitarimo ir pabrėžė, jog toks sprendimas vis tiek gali būti laikomas žingsniu teisinga kryptimi. – Kai kurios automobilius gaminančios šalys kalba apie naujus bandymų reikalavimus, kurie galėtų būti pristatyti po 2020 m.“

„Volkswagen“ skandalas smarkiai padidino spaudimą ES reguliuotojams ginti dyzelinių variklių gamybos bei naudojimo technologijas. Pastarieji jau seniai tapę Europos transporto pramonės ramsčiu, daugybė Europos šalių remia dyzelinių automobilių naudojimą tiek mažindamos mokesčius jų gamintojams, tiek mažindamos mokesčius dyzelinui.

Nuolaidomis automobilių pramonei patenkinti ne visi. Basas Eickhoutas, Europos Parlamento Žaliųjų partijos narys neslepia pasipiktinimo, mat, anot jo, automobilių gamintojams įmanoma techniškai laikytis 80 mg azoto oksidų vienam kilometrui ribos.

„Tai ciniškas ir skandalingas Europos šalių vyriausybių sprendimas, darantis nuolaidų ekologiškų automobilių gaminti nesistengiančioms kompanijoms ir besikertantis su visais bandymais pagerinti oro kokybę ir sumažinti ligų, kylančių dėl oro užterštumo, skaičių“, – piktinosi jis.

EK, tapusi automobilių gamintojų advokate, siūlo transporto pramonei leisti peržengti azoto oksidų taršos maždaug 60% iki 2019 m., o vėliau siūloma numatytas ribas leisti viršyti 20%. Ši riba esą būtų vertinama kaip galima taršos bandymų paklaida.

Didžiausia problema, adresuojama ES, ta, jog automobiliai kuriami taip, kad atitiktų visus testų reikalavimus laboratorijose. Tačiau vos automobiliai išrieda į kelius, jie išmeta kur kas daugiau azoto oksidų ir viršija leistinas normas. Dėl šios priežasties taršos bandymai turėtų būti perkelti į kelius nuo 2017 m., tačiau automobilių pramonė protestuoja, kad numatomi tikslai yra pernelyg griežti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Kauno darnaus judumo plane – naujos pėsčiųjų zonas 8

Kauno savivaldybė penktadienį pranešė apie parengtą miesto darnaus judumo planą.

„Uber“ vis drąsiau žvalgosi į dangų, nesnaudžia ir konkurentai Premium

JAV San Diego mieste jau šią vasarą turėtų pradėti skraidyti nepilotuojamos kompanijos „Uber“ skraidyklės,...

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
Pavėžėjus nori palikti be grynųjų 13

Už suteiktas pavėžėjų paslaugas ateityje siūloma neleisti klientams atsiskaityti grynaisiais pinigais. Taip...

Finansai
2019.06.15
„Hegelmann“ spartina sandėlių prie Kauno plėtrą 3

Vokietijos kapitalo UAB „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, ties magistrale į Klaipėdą, atidarė naują 4.000...

„Lietuvos geležinkeliai“ iš dalies konkursų pašalino bendroves „Skinest Baltija“ ir „Askita“

„Lietuvos geležinkeliai“, atsižvelgdami į Nacionaliniam saugumui svarbių objektų apsaugos koordinavimo...

„Lietuvos geležinkeliai“ pasirinko reklamos partnerius

„Lietuvos geležinkelių“ prekės ženklo atnaujinimu ir naujų grupės įmonių veiklos prekės ženklų sukūrimu...

Paslaugos
2019.06.14
Klaipėdos uosto direkcijos valdyboje – naujas narys

Susisiekimo ministro įsakymu Uosto direkcijos valdybos nariu paskirtas Edvardas Simokaitis, Klaipėdos miesto...

„Lietuvos geležinkelių“ pajamas didina augantys krovinių srautai

Per pirmuosius penkis šių metų mėnesius „Lietuvos geležinkelių“ grupės pajamos, palyginti su tuo pačiu...

„Boeing 737 Max“ nekils ilgiau, nei planuota, kitų modelių parduoti taip pat nesiseka Premium

Lėktuvų gamintojo „Boeing“ problemos dėl „737 Max“ modelio nesibaigia. JAV federalinė aviacijos...

Pramonė
2019.06.14
Tarptautinėje diskusijoje Vilniuje – savavaldžio transporto plėtros politika 1

Ketvirtadienį Vilniuje surengtame tarptautiniame renginyje „Mobility Tech 2019“ diskutuojama apie savavaldžių...

Pašto rinka šiemet ūgtelėjo daugiau nei dešimtadaliu

2019 m. I ketvirtį bendrosios Lietuvos pašto rinkos pajamos sudarė 42,07 mln. Eur, t. y. 12,1% daugiau negu...

Kauno oro uoste per mėnesį daugiau nei 100.000 keleivių

Kauno oro uostas šių metų gegužę skaičiavo rekordinį keleivių srautą. Per vieną mėnesį Kaune buvo aptarnauta...

Žvyrkeliams asfaltuoti paskirstyta 10 mln. Eur 2

Lietuvos savivaldybėms paskirstyta 10 mln. Eur Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, numatytų vietinės...

Ministras Vilius Šapoka: NT ir automobilių taršos mokesčiai neišvengiami Premium 85

Lietuvai reikės sugrįžti prie nekilnojamojo turto ir automobilių taršos mokesčių, nors pajamos iš šių...

Finansai
2019.06.13
Kauniečių „Rubbee“ pritraukė 1,6 mln. Eur finansavimą Premium 5

Jauna Kauno UAB „Rubbee“, sukūrusi prie dviračio montuojamą elektrinę pavarą, ir nuo pirmojo modelio...

Paslaugos
2019.06.13
Paskelbti dar trys „Rail Baltica“ plėtros konkursai 1

Projektą „Rail Baltica“ Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė tris naujus...

Viešuosiuose pirkimuose – daugiau nacionalinio saugumo Premium

Viešuosius pirkimus reglamentuojančių įstatymų pakeitimų, kuriems gegužės pabaigoje pritarė Seimas, kertiniu...

Verslo aplinka
2019.06.13
„Hegelmann Transporte“ tapo antra didžiausia transporto įmone šalyje Premium 3

Pateikiami finansiniai rezultatai rodo, kad Vokietijos kapitalo įmonė Lietuvoje pagal apyvartą aplenkė ilgą...

„Ford“ ir „Volkswagen“ ruošiasi kartu kurti autonominius automobilius Premium

„Volkswagen“ grupės derybos su „Ford“ koncernu ir jo antrine bendrove „Argo AI“ dėl bendradarbiavimo kuriant...

Automobiliai
2019.06.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau