Norėtų sušvelninti reikalavimus dyzelinių automobilių taršai

Publikuota: 2015-11-02
Automobilių gamintojai spaudžia Europos reguliuotojus sušvelninti taršos reikalavimus. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Automobilių gamintojai spaudžia Europos reguliuotojus sušvelninti taršos reikalavimus. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Europos Komisija (EK) sutiko automobilių gamintojams leisti teršti dukart daugiau nei numato „Euro 6“ taršos standartai iki 2019 m.

Sprendimą padidinti naujų automobilių išmetamo azoto oksido kiekį EK priėmė raginama Europos Sąjungos (ES) šalių vyriausybių. Toks žingsnis, itin kontroversiškas „Volkswagen“ emisijų skandalo fone, leis naujiems automobiliams teršti daugiau nepaisant to, kad oficialiai galioja „Euro 6“ standartai.

Tačiau sušvelninti reikalavimai, skelbia „autopress.co.uk“, leis naujiems dyzeliniams automobiliams į atmosferą iki 2019 m. išmesti iki 160 mg/km azoto oksido. Tai gerokai daugiau nei leidžia net „Euro 5“ taršos limitas. Po 2021 m. nauji dyzeliniai modeliai galės išmesti į atmosferą iki 120 mg/km azoto oksido.

Tiesa, tokiems pasiūlymams dar turi pritarti Europos Parlamentas.

Gregas Archeris, asociacijos „Transport & Environment“ Švaraus transporto skyriaus vadovas, įsitikinęs, kad toks EK sprendimas nėra teisingas.

„ES gyventojai turėtų stebėtis, kodėl jų šalių vyriausybės mieliau leidžia automobilių gamintojams sukčiauti taršos bandymuose nei užtikrina savo piliečių galimybes kvėpuoti švariu oru. Toks daugybę klausimų keliantis EK sprendimas turėtų būti Europos Parlamento atmestas“, – įsitikinęs p. Archeris.

Griežti tikslai

Kartu toks žingsnis, skelbia „ft.com“, greičiausiai gali reikšti ir tai, kad ES į taršos problemas žiūri kur kas atlaidžiau nei JAV. Būtent šios šalies Aplinkos apsaugos agentūra pastebėjo „Volkswagen“ sukčiaujant taršos bandymuose ir apie tai paskelbė visam pasauliui, nors ES apie „Volkswagen“ elgesį esą žinojo maždaug ketverius metus.

Į diskusiją susirinkusios tokios šalys, kaip Prancūzija ir Ispanija, pabrėžė, kad transporto pramonei reikia daugiau laiko, jog tinkamai pasirengtų itin griežtiems išmetamo azoto oksido kiekio apribojimams. Vienintelė Olandija balsavo prieš taršos taisyklių sušvelninimą, skelbia su balsavimo rezultatais susipažinę šaltiniai.

Susitarimas reikštų, kad automobilių gamintojai galės viršyti leistinas azoto oksidų normas 110% nuo 2017 m. rugsėjo iki 2020 m. pradžios. Pasibaigus šiam laikotarpiui naujoms transporto priemonėms oficialiai leistiną azoto oksidų normą bus galima viršyti 50% neribotą laiką. Tokios taisyklės turėtų būti taikomos naujiems automobilių modeliams iki 2021 m.

„Norėtume, kad taršos taisyklės būtų griežtesnės, tačiau tam šiandien nebuvo pakankamai paramos, – sakė Eva Kjer Hansen, Danijos Aplinkos ministrė po šalių pasitarimo ir pabrėžė, jog toks sprendimas vis tiek gali būti laikomas žingsniu teisinga kryptimi. – Kai kurios automobilius gaminančios šalys kalba apie naujus bandymų reikalavimus, kurie galėtų būti pristatyti po 2020 m.“

„Volkswagen“ skandalas smarkiai padidino spaudimą ES reguliuotojams ginti dyzelinių variklių gamybos bei naudojimo technologijas. Pastarieji jau seniai tapę Europos transporto pramonės ramsčiu, daugybė Europos šalių remia dyzelinių automobilių naudojimą tiek mažindamos mokesčius jų gamintojams, tiek mažindamos mokesčius dyzelinui.

Nuolaidomis automobilių pramonei patenkinti ne visi. Basas Eickhoutas, Europos Parlamento Žaliųjų partijos narys neslepia pasipiktinimo, mat, anot jo, automobilių gamintojams įmanoma techniškai laikytis 80 mg azoto oksidų vienam kilometrui ribos.

„Tai ciniškas ir skandalingas Europos šalių vyriausybių sprendimas, darantis nuolaidų ekologiškų automobilių gaminti nesistengiančioms kompanijoms ir besikertantis su visais bandymais pagerinti oro kokybę ir sumažinti ligų, kylančių dėl oro užterštumo, skaičių“, – piktinosi jis.

EK, tapusi automobilių gamintojų advokate, siūlo transporto pramonei leisti peržengti azoto oksidų taršos maždaug 60% iki 2019 m., o vėliau siūloma numatytas ribas leisti viršyti 20%. Ši riba esą būtų vertinama kaip galima taršos bandymų paklaida.

Didžiausia problema, adresuojama ES, ta, jog automobiliai kuriami taip, kad atitiktų visus testų reikalavimus laboratorijose. Tačiau vos automobiliai išrieda į kelius, jie išmeta kur kas daugiau azoto oksidų ir viršija leistinas normas. Dėl šios priežasties taršos bandymai turėtų būti perkelti į kelius nuo 2017 m., tačiau automobilių pramonė protestuoja, kad numatomi tikslai yra pernelyg griežti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Hegelmann Transporte“ atidaro pirmąjį logistikos centro modulį, planuose – šeši Premium

Vokietijos kapitalo logistikos bendrovė „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, šalia magistralės Kaunas-Klaipėda,...

Transportas
2018.09.24
Elektromobiliams siūloma pelno mokesčio lengvata 11

Šalies įmonėms, įsigysiančioms elektromobilius, nuo kitų metų gali būti taikoma pelno mokesčio lengvata. 

Finansai
2018.09.24
„Inreal“ vertins Klaipėdos uosto turtą 1

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė 119.400 Eur vertės sutartį su bendrove „Inreal“...

Statyba ir NT
2018.09.24
„Taxify“ pasiūlė pigiausius degalus Taline Premium 3

„Taxify“ Taline atidarė savo degalinę, kurioje, kaip skelbiama, siūlomi pigiausi degalai mieste. Estų įmonė...

Transportas
2018.09.22
„Lietuvos geležinkelius“ paliko Turto valdymo centro direktorė 14

Iš valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pasitraukė Turto valdymo centro, administruojančio...

Vadyba
2018.09.21
Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
„Skinest Rail“ Daugpilyje modernizuos 40 lokomotyvų

Estijos geležinkelio paslaugų grupei „Skinest Rail“ priklausančioje Daugpilio lokomotyvų remonto gamykloje...

Transportas
2018.09.21
SkGD laivyboje vietą dar turės išsikovoti Premium 3

Suskystintos gamtinės dujos laivyboje turi perspektyvų, tačiau jos priklauso nuo jaunos technologijos...

Energetika
2018.09.21
Nutrauktas antrasis Rusnės estakados statybų konkursas 3

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui iki estakados...

Statyba ir NT
2018.09.21
Baltarusija traukia grasinimo kortą 19

Pasirodo vis daugiau ženklų, kad Klaipėdos uostas gali prarasti apie trečdalį krovinių: nerimo ugnį...

Transportas
2018.09.21
Baltarusija nori nubausti Lietuvą krovinius nukreipdama į Latviją Premium 20

Aliaksandras Lukašenka, Baltarusijos prezidentas, ketina savo šalies krovinius iš Klaipėdos uosto nukreipti į...

Transportas
2018.09.21
Antrasis „Klaipėdos naftos“ SkGD laivas išvyko į Europą Premium 1

„Klaipėdos naftos“ (KN) su partnere iš Vokietijos užsakytas mažos apimties SkGD dujovežis „Kairos“ palieka...

Energetika
2018.09.21
Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 6

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Pirmosios savivaldybės gauna lėšas įkrovimo stotelių įrengimui 2

Susisiekimo ministerija Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui skiria 281,600 Eur Europos regioninės...

Transportas
2018.09.20
GTC tapo pelningas ir žvalgosi per sieną 4

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) pirmąjį šių metų pusmetį gavo 5%...

Transportas
2018.09.20
„Aston Martin“ ateina į biržą

Britų prabangių automobilių gamintojas „Aston Martin“ savo akcijas per viešą akcijų siūlymą (angl. initial...

Rinkos
2018.09.20
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 16

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19
Gerokai didėja valstybės rinkliava už oro vežėjų licenciją 1

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) renkama oro vežėjų licencijos rinkliava padidinta tris kartus.

Verslo aplinka
2018.09.19
Restruktūrizuojama augimo nesuvaldžiusi Vokietijos „Small Planet Airlines GmbH“ 9

Lietuvos „Small Planet Group“ įmonė Vokietijoje pateikė prašymą restruktūrizacijai. Pranešama, kad šis...

Transportas
2018.09.19
Paskelbti du konkursai „Rail Balticos“ paruošiamiesiems darbams

Geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą įgyvendinanti įmonė „RB Rail“ skelbia du atvirus konkursus –...

Statyba ir NT
2018.09.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau