Norėtų sušvelninti reikalavimus dyzelinių automobilių taršai

Publikuota: 2015-11-02
Automobilių gamintojai spaudžia Europos reguliuotojus sušvelninti taršos reikalavimus. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Automobilių gamintojai spaudžia Europos reguliuotojus sušvelninti taršos reikalavimus. Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Europos Komisija (EK) sutiko automobilių gamintojams leisti teršti dukart daugiau nei numato „Euro 6“ taršos standartai iki 2019 m.

Sprendimą padidinti naujų automobilių išmetamo azoto oksido kiekį EK priėmė raginama Europos Sąjungos (ES) šalių vyriausybių. Toks žingsnis, itin kontroversiškas „Volkswagen“ emisijų skandalo fone, leis naujiems automobiliams teršti daugiau nepaisant to, kad oficialiai galioja „Euro 6“ standartai.

Tačiau sušvelninti reikalavimai, skelbia „autopress.co.uk“, leis naujiems dyzeliniams automobiliams į atmosferą iki 2019 m. išmesti iki 160 mg/km azoto oksido. Tai gerokai daugiau nei leidžia net „Euro 5“ taršos limitas. Po 2021 m. nauji dyzeliniai modeliai galės išmesti į atmosferą iki 120 mg/km azoto oksido.

Tiesa, tokiems pasiūlymams dar turi pritarti Europos Parlamentas.

Gregas Archeris, asociacijos „Transport & Environment“ Švaraus transporto skyriaus vadovas, įsitikinęs, kad toks EK sprendimas nėra teisingas.

„ES gyventojai turėtų stebėtis, kodėl jų šalių vyriausybės mieliau leidžia automobilių gamintojams sukčiauti taršos bandymuose nei užtikrina savo piliečių galimybes kvėpuoti švariu oru. Toks daugybę klausimų keliantis EK sprendimas turėtų būti Europos Parlamento atmestas“, – įsitikinęs p. Archeris.

Griežti tikslai

Kartu toks žingsnis, skelbia „ft.com“, greičiausiai gali reikšti ir tai, kad ES į taršos problemas žiūri kur kas atlaidžiau nei JAV. Būtent šios šalies Aplinkos apsaugos agentūra pastebėjo „Volkswagen“ sukčiaujant taršos bandymuose ir apie tai paskelbė visam pasauliui, nors ES apie „Volkswagen“ elgesį esą žinojo maždaug ketverius metus.

Į diskusiją susirinkusios tokios šalys, kaip Prancūzija ir Ispanija, pabrėžė, kad transporto pramonei reikia daugiau laiko, jog tinkamai pasirengtų itin griežtiems išmetamo azoto oksido kiekio apribojimams. Vienintelė Olandija balsavo prieš taršos taisyklių sušvelninimą, skelbia su balsavimo rezultatais susipažinę šaltiniai.

Susitarimas reikštų, kad automobilių gamintojai galės viršyti leistinas azoto oksidų normas 110% nuo 2017 m. rugsėjo iki 2020 m. pradžios. Pasibaigus šiam laikotarpiui naujoms transporto priemonėms oficialiai leistiną azoto oksidų normą bus galima viršyti 50% neribotą laiką. Tokios taisyklės turėtų būti taikomos naujiems automobilių modeliams iki 2021 m.

„Norėtume, kad taršos taisyklės būtų griežtesnės, tačiau tam šiandien nebuvo pakankamai paramos, – sakė Eva Kjer Hansen, Danijos Aplinkos ministrė po šalių pasitarimo ir pabrėžė, jog toks sprendimas vis tiek gali būti laikomas žingsniu teisinga kryptimi. – Kai kurios automobilius gaminančios šalys kalba apie naujus bandymų reikalavimus, kurie galėtų būti pristatyti po 2020 m.“

„Volkswagen“ skandalas smarkiai padidino spaudimą ES reguliuotojams ginti dyzelinių variklių gamybos bei naudojimo technologijas. Pastarieji jau seniai tapę Europos transporto pramonės ramsčiu, daugybė Europos šalių remia dyzelinių automobilių naudojimą tiek mažindamos mokesčius jų gamintojams, tiek mažindamos mokesčius dyzelinui.

Nuolaidomis automobilių pramonei patenkinti ne visi. Basas Eickhoutas, Europos Parlamento Žaliųjų partijos narys neslepia pasipiktinimo, mat, anot jo, automobilių gamintojams įmanoma techniškai laikytis 80 mg azoto oksidų vienam kilometrui ribos.

„Tai ciniškas ir skandalingas Europos šalių vyriausybių sprendimas, darantis nuolaidų ekologiškų automobilių gaminti nesistengiančioms kompanijoms ir besikertantis su visais bandymais pagerinti oro kokybę ir sumažinti ligų, kylančių dėl oro užterštumo, skaičių“, – piktinosi jis.

EK, tapusi automobilių gamintojų advokate, siūlo transporto pramonei leisti peržengti azoto oksidų taršos maždaug 60% iki 2019 m., o vėliau siūloma numatytas ribas leisti viršyti 20%. Ši riba esą būtų vertinama kaip galima taršos bandymų paklaida.

Didžiausia problema, adresuojama ES, ta, jog automobiliai kuriami taip, kad atitiktų visus testų reikalavimus laboratorijose. Tačiau vos automobiliai išrieda į kelius, jie išmeta kur kas daugiau azoto oksidų ir viršija leistinas normas. Dėl šios priežasties taršos bandymai turėtų būti perkelti į kelius nuo 2017 m., tačiau automobilių pramonė protestuoja, kad numatomi tikslai yra pernelyg griežti.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Dakaro ralio dalyviai sutikti su duona ir druska

Vėlų šeštadienio vakarą į Lietuvą sugrįžo Dakaro ralyje dalyvavę sportininkai. Vilniaus oro uoste didžiulė...

Laisvalaikis
2019.01.20
M. Plukys: tai, kas prasideda Estijoje, baigiasi Lietuvoje 2

Mindaugą Plukį, nuo 2008 m. dirbusį „Nissan Nordic Europe Oy“ komunikacijos vadovu, galima vadinti...

Transportas
2019.01.20
„KlasJet“ parke – 3 nauji lėktuvai, planuojami dar 4 11

„Avia Solutions Group“ (ASG) priklausanti užsakomųjų skrydžių bendrovė „KlasJet“ savo turimą orlaivių parką...

Transportas
2019.01.19
Klaipėdos uosto vadovą A. Vaitkų laikinai pavaduos V. Paukštė 1

Arvydui Vaitkui, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) vadovui, nusprendus dalyvauti šio miesto...

Vadyba
2019.01.18
„Tesla“ naikina 3.000 darbo vietų 10

Elektromobilių gamintoja „Tesla“ po sunkių praėjusių metų nusprendė sumažinti savo darbo jėgą 7%. Tai...

Vadyba
2019.01.18
Klaipėdos uoste išsiliejo naftos produktai

Penktadienį Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje išsiliejo naftos produktų, tikslus jų kiekis nustatinėjamas,...

Transportas
2019.01.18
Vežėjai: dienpinigių apmokestinimo keitimas būtų pražūtingas 42

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) siūlo, kad krovininio kelių transporto darbuotojams mokama...

Transportas
2019.01.18
„Altas Auto“ tapo strateginiu „Volkswagen“ partneriu Premium 6

Didžiausias pasaulyje vokiečių automobilių koncernas lietuvišką įmonę „Altas komercinis transportas“...

Pramonė
2019.01.18
Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį 10

Atsižvelgdama į pastarosiomis dienomis vyravusius žiemos reiškinius, valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti...

Transportas
2019.01.17
Dakaro finiše – nauji lietuvių rekordai ir traumos paskutiniame ruože 2

Šiandien finišavusiame Dakaro maratone Lietuvos atstovai pasiekė naujus rekordus, tačiau traumą patyręs Balys...

Transportas
2019.01.17
Klaipėdos uosto vadovas A. Vaitkus išeina atostogų, nušalinamas nuo dalies sprendimų 7

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis nušalino Klaipėdos mero posto sieksiantį  Klaipėdos valstybinio jūrų...

Transportas
2019.01.17
„airBaltic“: naujas rekordas ir 440.000 Lietuvos keleivių 3

Praėjusiais metais su oro linijų bendrove „airBaltic“ į Lietuvą ir iš jos skrendančių keleivių skaičius...

Transportas
2019.01.17
Priešpaskutinę Dakaro dieną – įspūdingas lietuvių pasirodymas 1

Nepaprastą ištvermę ir greitį rodantys Lietuvos ekipažai artėja prie sunkiausio pasaulyje maratono finišo ir...

Transportas
2019.01.17
Į logistikos centrą prie Kauno investuoja 25 mln. Eur Premium

„Girtekos“ grupei priklausanti nekilnojamojo turto (NT) plėtros bendrovė „Sirin Development“ prie kelio...

Statyba ir NT
2019.01.17
Ką eksportuotojams pargena ceitnotas iš Londono Premium

Vis realesniu scenarijumi virstantis britų pasitraukimas iš ES be susitarimo labiausiai paliestų vežėjus,...

Pramonė
2019.01.17
„Švaros broliai“ į naują tunelinę plovyklą Vilniuje investuoja 2,5 mln. Eur 6

UAB „Švaros broliai“ pradeda naujos tunelinės automobilių plovyklos statybas Vilniuje, Gariūnuose. Tai bus...

Paslaugos
2019.01.16
„Grinda“ už 1,7 mln. Eur  įsigijo 12 sunkvežimių-savivarčių su valymo ir barstymo įranga 1

Vilniaus savivaldybės įmonė „Grinda“ įsigijo sunkvežimių ir žiemos įrangos 5 metų laikotarpiui, sutarčių...

Transportas
2019.01.16
Paštas kaimo laiškininkus persodins į automobilius, skelbia konkursus 2

Lietuvos paštas iki 2019 m. I pusmečio planuoja paskelbti kelis viešųjų pirkimų konkursus 640 automobilių...

Transportas
2019.01.16
1,5 dienos iki Dakaro finišo: Vanago nesėkmė ir kitų lietuvių kilimas

Kopos, feš feš, paplūdimys – trys raktiniai žodžiai, apibūdinantys aštuntąjį Dakaro ralio etapą. Automobilių...

Transportas
2019.01.16
Registrų centras po duomenų teikimo audito žada naujas kainas vartotojams 1

VĮ Registrų centras (RC) iki šių metų vidurio numato pateikti naujas duomenų perdavimo kainas vartotojams,...

Transportas
2019.01.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau