Elektromobiliams kelią užkerta brangios baterijos 

Publikuota: 2015-11-01
Atnaujinta 2015-11-02 09:29
Elektromobiliais domisi ne vienas automobilių gamintojas, tačiau sparčią plėtrą riboja daugelis trukdžių.
Gamintojo nuotr.
Elektromobiliais domisi ne vienas automobilių gamintojas, tačiau sparčią plėtrą riboja daugelis trukdžių. Gamintojo nuotr.
„Verslo žinios“

Elektromobilių pasaulyje privalomą nuvažiuoti 400 km ribą nubrėžė „Tesla Motors“. Į amerikiečius lygiuojasi dauguma elektrinių automobilių gamintojų, tačiau kol kas kartelė daugumai iškelta per aukštai.

Nicoje, Prancūzijoje, elektrinį „Nissan Leaf“, turintį talpesnę bateriją ir nuvažiuojantį geru 100 km daugiau nei pirmtakas, pristatydami „Nissan“ atstovai pabrėžė besidžiaugiantys, kad gali vadintis šios rinkos lyderiais. Europoje, skaičiuoja „Nissan“, jiems priklauso 25% rinkos.

Nuo 2010 m. jiems pavyko parduoti 46.000 pirmosios kartos „Leaf“ modelių. Kompanija suskaičiavo, kad kilometro kelionė jų klientui – 0,03 Eur. Tačiau to, kad 92% klientai patenkinti turimu elektromobiliu, automobilių gamintojui neužteko. Kur kas garsesni balsai tų, kuriems elektromobiliai vis dar nuvažiuoja nepakankamai daug.

„Nissan“ nuomone, 30 kWh talpos bateriją turintis ir 250 km iš viso elektra nuvažiuojantis atnaujintas „Leaf“ padės padidinti turimą rinkos dalį ir pritraukti naujų pirkėjų.

Turi apsimokėti

Tačiau tokia inovacija – viskas, ką šiuo metu gali kompanija, neslepia Pierrilis Pouret, „Nissan“ elektromobilių padalinio direktorius.

„Didesnės talpos bateriją kūrėme nuo tada, kai pasirodė pirmasis „Nissan Leaf“. Nuo 24 kWh ribos į 30 kWh stūmėmės ilgai, – sako pašnekovas ir priduria: – Tai daugiausia, ką galime sėkmingai komercializuoti, kol kas tai riba.“

Anot p. Pouret, labai norėdami jie galėtų pagaminti elektromobilį, kuris nuvažiuotų toliau nei, pavyzdžiui, „Tesla Model S“. Tik vargu ar darbas atsipirktų.

„Jis būtų labai sunkus, mat turėtume įdėti daugiau baterijų. Be to, sunkiai įperkamas. Galiausiai didesnė baterija reikštų ir ilgesnį įkrovimo laiką, o toks elektromobilis būtų nepraktiškas“, – aiškina specialistas.

infogr.am::infogram_0_elektra_citata-80

Konkurentų priešakyje

Su kai kuriomis iš šių problemų susiduria ir „Tesla“.

Jų elektromobiliai turi 2–3 kartus talpesnes ir sunkesnes baterijas, nuvažiuoja kur kas daugiau, tačiau prireikus jas įkrauti iš buitinio tinklo krovimas truktų mažiausiai 48 val. Talpesnių baterijų naudojimas atsispindi ir elektromobilio kainoje – „Tesla Model S“ maždaug dukart brangesnis nei, pavyzdžiui, „Nissan Leaf“, 240 km elektra nuvažiuojantis „Renault Zoe“ ar 212 km įveikiantis „Kia Soul EV“.

Kad elektromobiliai nuvažiuotų toliau, „Teslai“ neprireikė didelių inovacijų ar perversmų – akumuliatorių kainos rinkai plečiantis sumažėjo perpus, o talpa išaugo 60%. Glaudžiai dirbdama su „Panasonic“ – pagrindine baterijų tiekėja – „Tesla“ užsitikrino, kad pagaminti elementai preciziškai tiktų automobiliams.

Bendrovė stato ir fabriką, kuriame bus gaminamos automobiliams ir namams skirtos baterijos. Nuosava gamykla, sako Elonas Muskas, „Tesla Motors“ vadovas, leis sumažinti baterijų kainą tiek, kad, kitiems elektromobilių gamintojams pradėjus vytis lyderį nuvažiuojamu atstumu, „Tesla“ galės atpiginti elektromobilių gamybos išlaidas.

Rūpinasi stotelėmis

Poziciją rinkoje užtikrina ir įkrovos vietų skaičius. „Tesla Motors“ stotelių plėtra rūpinasi patys, leisdami visiems „Teslos“ pirkėjams įsikrauti akumuliatorius nemokamai.

Šiuo keliu suka ir „Nissan“. Iki 2020 m. kompanija Europoje turės 5.500 greitos įkrovos vietų, tinkamų „Chademo“ krovimo standartą palaikantiems elektromobiliams.

„Užburtas ratas: žmonės nori, kad turėtų kur įsikrauti elektromobilį, valdžios atstovai įkrovos vietų neįrengia, mat elektromobilių perkama nedaug. Tad norėdami ratą įsukti turime iniciatyvų imtis ir patys“, – sako p. Pouret.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 23 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
K. Sankovski tapo „RB Rail“ stebėtojų tarybos pirmininku

„RB Rail AS“ stebėtojų tarybos pirmininku buvo išrinktas Karolis Sankovski, o jo pavaduotojais tapo Riia...

Transportas
10:40
Europa raginama sparčiau kurti savavaldį transportą

Antradienį Europos Parlamentas (EP) paragino Europoje sukurti palankesnes sąlygas savavaldžiam transportui ir...

G. Žiemelio planai 2019 m.: 20% augimas, susijungimai, Indija Premium 6

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos paslaugų grupė „Avia Solutions Group“ (ASG) šiemet...

Transportas
05:45
Pernai naudotų automobilių rinka augo dešimtadaliu

Per visus 2018 m. Lietuvoje pirmą kartą įregistruoti 187.204 naudoti lengvieji automobiliai – 9,8% daugiau...

Transportas
2019.01.15
Lietuvoje elektromobilių skaičius per metus išaugo 36%  19

Elektra varomų automobilių praėjusiais metais užregistruota 36% daugiau nei 2017 m., šiuo metu jų yra netoli...

Transportas
2019.01.15
Audito metu nustatyti kelių defektai turi būti pašalinti iki metų pabaigos

Valstybinės reikšmės kelių kokybės audito metu nustatyti defektai privalo būti pašalinti iki 2019 m.

Transportas
2019.01.15
„Lietuvos geležinkeliai“ paprasčiau veš krovinius į Lenkiją

„Lietuvos geležinkeliai“ sausio 9 d. pasirašė susitarimą su didžiausia krovinių gabenimo geležinkeliais įmone...

Transportas
2019.01.15
VŽ bando: antrasis „Porsche“ bestselerio leidimas 5

Gal neverta rizikuoti ieškant ir investuojant į neatrastą plunksnos talentą, jei galima rinkai parduoti...

Transportas
2019.01.14
„Wizz Air“ šį vasaros sezoną neskraidins penkiomis kryptimis 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ šių metų vasaros sezono metu nebeskraidins iš Vilniaus į Romą,...

Transportas
2019.01.14
„Air Vilnius Group“ nepavyko prisiteisti 615.000 Eur iš „Start Vilnius“ 3

Bankrutavusią oro linijų bendrovę „Air Lituanica“ valdžiusiai „Air Vilnius Group“ nepavyko prisiteisti...

Verslo aplinka
2019.01.14
„Lietuvos geležinkeliai“ skelbia konkursą prekės ženklų atnaujinimui 7

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ieško prekės ženklų kūrėjų – planuojama atnaujinti bendrovės...

Rinkodara
2019.01.14
Vokietijos oro uostai ruošiasi antradienio streikui

Antradienį kelionės iš Vokietijos oro uostų gali apkarsti. Nukentės ir susisiekimas su Vilniumi. Apie...

Transportas
2019.01.14
Lietuvoje inicijuojami „Rail Baltica“ ruožų infrastruktūros planai 1

Lietuvoje inicijuojami europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožų Lietuvos ir Lenkijos valstybių...

Transportas
2019.01.14
Atsiras tiesioginiai skrydžiai į Tbilisį 5

Šių metų balandžio pradžioje vėl atsiras skrydžiai iš Vilniaus į Sakartvelo sostinę Tbilisį. Triskart per...

Transportas
2019.01.14
Paslaugų eksportas: transportininkai – didžiausi ir pažeidžiamiausi Premium 6

Lietuvos paslaugų eksporto augimas 2018 m. I–III ketvirčius viršijo analitikų lūkesčius, tačiau šiemet tokios...

Verslo aplinka
2019.01.14
„Šilas“ baigė logistikos centro statybas, toliau planuoja plėtrą Premium

Kauno mažmeninės prekybos tinklas „Šilas“ baigė logistikos centro statybas, be to, šiemet planuoja atidaryti...

Kelių priežiūrai daugiau lėšų kol kas nebus 3

Kelių priežiūros finansavimo nuo 2020 metų Seimas kol kas nusiteikęs nedidinti. 

Transportas
2019.01.11
Įteisinami alkoblokai

Parlamentarai penktadienį įteisino antialkoholinių variklio užraktų naudojimą transporto priemonėse. Pataisos...

Transportas
2019.01.11
Dėl sniego lavinos pavojaus gali vėluoti siuntos iš Austrijos

AB Lietuvos paštas informuoja, kad dėl stipraus sausio 7 dienos snygio Austrijoje tam tikruose regionuose...

Transportas
2019.01.11
Dakare – neįtikėtinos Lietuvos ekipažų dramos ir ilgiausia lenktynių diena

Praėjusią naktį Lietuvos laiku Dakaro lenktynėse baigėsi ketvirtoji varžybų diena ir pirmoji iš dviejų...

Transportas
2019.01.11

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau