Elektromobiliams kelią užkerta brangios baterijos 

Publikuota: 2015-11-01
Atnaujinta 2015-11-02 09:29
Elektromobiliais domisi ne vienas automobilių gamintojas, tačiau sparčią plėtrą riboja daugelis trukdžių.
Gamintojo nuotr.
Elektromobiliais domisi ne vienas automobilių gamintojas, tačiau sparčią plėtrą riboja daugelis trukdžių. Gamintojo nuotr.
„Verslo žinios“

Elektromobilių pasaulyje privalomą nuvažiuoti 400 km ribą nubrėžė „Tesla Motors“. Į amerikiečius lygiuojasi dauguma elektrinių automobilių gamintojų, tačiau kol kas kartelė daugumai iškelta per aukštai.

Nicoje, Prancūzijoje, elektrinį „Nissan Leaf“, turintį talpesnę bateriją ir nuvažiuojantį geru 100 km daugiau nei pirmtakas, pristatydami „Nissan“ atstovai pabrėžė besidžiaugiantys, kad gali vadintis šios rinkos lyderiais. Europoje, skaičiuoja „Nissan“, jiems priklauso 25% rinkos.

Nuo 2010 m. jiems pavyko parduoti 46.000 pirmosios kartos „Leaf“ modelių. Kompanija suskaičiavo, kad kilometro kelionė jų klientui – 0,03 Eur. Tačiau to, kad 92% klientai patenkinti turimu elektromobiliu, automobilių gamintojui neužteko. Kur kas garsesni balsai tų, kuriems elektromobiliai vis dar nuvažiuoja nepakankamai daug.

„Nissan“ nuomone, 30 kWh talpos bateriją turintis ir 250 km iš viso elektra nuvažiuojantis atnaujintas „Leaf“ padės padidinti turimą rinkos dalį ir pritraukti naujų pirkėjų.

Turi apsimokėti

Tačiau tokia inovacija – viskas, ką šiuo metu gali kompanija, neslepia Pierrilis Pouret, „Nissan“ elektromobilių padalinio direktorius.

„Didesnės talpos bateriją kūrėme nuo tada, kai pasirodė pirmasis „Nissan Leaf“. Nuo 24 kWh ribos į 30 kWh stūmėmės ilgai, – sako pašnekovas ir priduria: – Tai daugiausia, ką galime sėkmingai komercializuoti, kol kas tai riba.“

Anot p. Pouret, labai norėdami jie galėtų pagaminti elektromobilį, kuris nuvažiuotų toliau nei, pavyzdžiui, „Tesla Model S“. Tik vargu ar darbas atsipirktų.

„Jis būtų labai sunkus, mat turėtume įdėti daugiau baterijų. Be to, sunkiai įperkamas. Galiausiai didesnė baterija reikštų ir ilgesnį įkrovimo laiką, o toks elektromobilis būtų nepraktiškas“, – aiškina specialistas.

infogr.am::infogram_0_elektra_citata-80

Konkurentų priešakyje

Su kai kuriomis iš šių problemų susiduria ir „Tesla“.

Jų elektromobiliai turi 2–3 kartus talpesnes ir sunkesnes baterijas, nuvažiuoja kur kas daugiau, tačiau prireikus jas įkrauti iš buitinio tinklo krovimas truktų mažiausiai 48 val. Talpesnių baterijų naudojimas atsispindi ir elektromobilio kainoje – „Tesla Model S“ maždaug dukart brangesnis nei, pavyzdžiui, „Nissan Leaf“, 240 km elektra nuvažiuojantis „Renault Zoe“ ar 212 km įveikiantis „Kia Soul EV“.

Kad elektromobiliai nuvažiuotų toliau, „Teslai“ neprireikė didelių inovacijų ar perversmų – akumuliatorių kainos rinkai plečiantis sumažėjo perpus, o talpa išaugo 60%. Glaudžiai dirbdama su „Panasonic“ – pagrindine baterijų tiekėja – „Tesla“ užsitikrino, kad pagaminti elementai preciziškai tiktų automobiliams.

Bendrovė stato ir fabriką, kuriame bus gaminamos automobiliams ir namams skirtos baterijos. Nuosava gamykla, sako Elonas Muskas, „Tesla Motors“ vadovas, leis sumažinti baterijų kainą tiek, kad, kitiems elektromobilių gamintojams pradėjus vytis lyderį nuvažiuojamu atstumu, „Tesla“ galės atpiginti elektromobilių gamybos išlaidas.

Rūpinasi stotelėmis

Poziciją rinkoje užtikrina ir įkrovos vietų skaičius. „Tesla Motors“ stotelių plėtra rūpinasi patys, leisdami visiems „Teslos“ pirkėjams įsikrauti akumuliatorius nemokamai.

Šiuo keliu suka ir „Nissan“. Iki 2020 m. kompanija Europoje turės 5.500 greitos įkrovos vietų, tinkamų „Chademo“ krovimo standartą palaikantiems elektromobiliams.

„Užburtas ratas: žmonės nori, kad turėtų kur įsikrauti elektromobilį, valdžios atstovai įkrovos vietų neįrengia, mat elektromobilių perkama nedaug. Tad norėdami ratą įsukti turime iniciatyvų imtis ir patys“, – sako p. Pouret.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 23 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Keturioms savaitėms uždaromas Aleksoto tiltas Kaune

Birželio 25 dieną Kaune keturioms savaitėms uždaromas Aleksoto tiltas, jungiantis šį mikrorajoną su...

Konkurencijos taryba atsisakė tirti buvusios CAA pirkimus 4

Konkurencijos taryba netirs galimų buvusios Civilinės aviacijos administracijos (CAA) pažeidimų viešuosiuose...

Paryžiaus aviacijos parodoje – „Airbus“ šlovė ir 200 „Boeing 737 MAX“ lėktuvų užsakymas 1

Šią savaitę Paryžiuje vykstančioje didžiausioje pasaulyje aviacijos šventėje – Europos kompanijos šlovės...

„Schwarzmüller“ vėl stiprins pozicijas Lietuvoje

Austrijos komercinių priekabų gamintojas „Schwarzmüller“ nusprendė tvirtintis spartų augimą išgyvenusioje...

„Norwegian“ skraidys iš Palangos į Bergeną

Nuo spalio mėnesio į antrąjį pagal dydį Norvegijos miestą Bergeną „Norwegian Air Shuttle“ skraidins du kartus...

VTEK: buvęs uosto vadovas A. Vaitkus pažeidė įstatymą 

Buvęs Klaipėdos jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus pažeidė įstatymą nedeklaravęs interesų,...

Verslo aplinka
2019.06.19
„Baltic Transline“ plėsis į Lenkiją ir Vokietiją Premium 1

Vienas didžiausių Lietuvos vežėjų skaičiuoja 34% augančias pajamas, tačiau jau galvoja apie atsarginius...

Iš derybų su „Linava“ pasitraukė kelios profsąjungos 12

Darbdavių ir tolimųjų reisų vairuotojų atstovams nesutariant dėl atlyginimų koeficientų didinimo, antradienį...

„Avia Solutions Group“ perka Jungtinės Karalystės bendrovę „Chapman Freeborn“ 2

Lietuvos kapitalo orlaivių aptarnavimo grupė „Avia Solutions Group“ perka 100% Jungtinės Karalystės...

Rinkos
2019.06.18
Aviacijos sektoriuje įžvelgia ekonomikos nuosmukio signalus 8

Vienas autoritetingiausių aviacijos ir kelionių sektoriaus tyrimų centrų CAPA nurodo, kad bent du rodikliai...

Rinkos
2019.06.18
Teismas atmetė buvusio Klaipėdos uosto vadovo A. Vaitkaus skundą dėl atleidimo

Teismas pirmadienį atmetė Arvydo Vaitkaus, buvusio Klaipėdos uosto vadovo skundą dėl atleidimo iš...

Verslo aplinka
2019.06.17
„LG Cargo“ vadovas: ruošiamasi aštresnei konkurencijai ne tik Lietuvoje

Valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) antrinei krovinių vežimo bendrovei „LG Cargo“...

Svarstoma oro uosto tarp Vilniaus ir Kauno idėja 49

Susisiekimo ministerija svarsto ir pradeda dėlioti planus naujiems pagrindiniams šalies oro vartams. Jei...

Statyba ir NT
2019.06.17
„Rail Baltica“ ruožus projektuojantys ispanai dairosi daugiau projektų Lietuvoje 2

Ispanijos infrastruktūros įmonė „IDOM Consulting, Engineering, Architecture“ Lietuvoje atidarė savo biurą bei...

„Kamineros grupės“ apyvarta pernai – beveik 55 mln. Eur 

Verslininko Arūno Tumos kontroliuojama ekspedijavimo, krovos ir kitą veiklą vykdančių įmonių grupė „Kamineros...

Kauno darnaus judumo plane – naujos pėsčiųjų zonas 11

Kauno savivaldybė penktadienį pranešė apie parengtą miesto darnaus judumo planą.

„Uber“ vis drąsiau žvalgosi į dangų, nesnaudžia ir konkurentai Premium

JAV San Diego mieste jau šią vasarą turėtų pradėti skraidyti nepilotuojamos kompanijos „Uber“ skraidyklės,...

VŽ bando: du dešimtmečius lauktas „Suzuki Jimny“ Premium

Mažytis „Suzuki“ visureigis yra viena tų pramonės ikonų, kurios sėkmingai ištveria išbandymą laiku, o...

Verslo klasė
2019.06.15
Pavėžėjus nori palikti be grynųjų 16

Už suteiktas pavėžėjų paslaugas ateityje siūloma neleisti klientams atsiskaityti grynaisiais pinigais. Taip...

Finansai
2019.06.15
„Hegelmann“ spartina sandėlių prie Kauno plėtrą 3

Vokietijos kapitalo UAB „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, ties magistrale į Klaipėdą, atidarė naują 4.000...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau