Elektromobiliams kelią užkerta brangios baterijos 

Publikuota: 2015-11-01
Atnaujinta 2015-11-02 09:29
Elektromobiliais domisi ne vienas automobilių gamintojas, tačiau sparčią plėtrą riboja daugelis trukdžių.
Gamintojo nuotr.
Elektromobiliais domisi ne vienas automobilių gamintojas, tačiau sparčią plėtrą riboja daugelis trukdžių. Gamintojo nuotr.
„Verslo žinios“

Elektromobilių pasaulyje privalomą nuvažiuoti 400 km ribą nubrėžė „Tesla Motors“. Į amerikiečius lygiuojasi dauguma elektrinių automobilių gamintojų, tačiau kol kas kartelė daugumai iškelta per aukštai.

Nicoje, Prancūzijoje, elektrinį „Nissan Leaf“, turintį talpesnę bateriją ir nuvažiuojantį geru 100 km daugiau nei pirmtakas, pristatydami „Nissan“ atstovai pabrėžė besidžiaugiantys, kad gali vadintis šios rinkos lyderiais. Europoje, skaičiuoja „Nissan“, jiems priklauso 25% rinkos.

Nuo 2010 m. jiems pavyko parduoti 46.000 pirmosios kartos „Leaf“ modelių. Kompanija suskaičiavo, kad kilometro kelionė jų klientui – 0,03 Eur. Tačiau to, kad 92% klientai patenkinti turimu elektromobiliu, automobilių gamintojui neužteko. Kur kas garsesni balsai tų, kuriems elektromobiliai vis dar nuvažiuoja nepakankamai daug.

„Nissan“ nuomone, 30 kWh talpos bateriją turintis ir 250 km iš viso elektra nuvažiuojantis atnaujintas „Leaf“ padės padidinti turimą rinkos dalį ir pritraukti naujų pirkėjų.

Turi apsimokėti

Tačiau tokia inovacija – viskas, ką šiuo metu gali kompanija, neslepia Pierrilis Pouret, „Nissan“ elektromobilių padalinio direktorius.

„Didesnės talpos bateriją kūrėme nuo tada, kai pasirodė pirmasis „Nissan Leaf“. Nuo 24 kWh ribos į 30 kWh stūmėmės ilgai, – sako pašnekovas ir priduria: – Tai daugiausia, ką galime sėkmingai komercializuoti, kol kas tai riba.“

Anot p. Pouret, labai norėdami jie galėtų pagaminti elektromobilį, kuris nuvažiuotų toliau nei, pavyzdžiui, „Tesla Model S“. Tik vargu ar darbas atsipirktų.

„Jis būtų labai sunkus, mat turėtume įdėti daugiau baterijų. Be to, sunkiai įperkamas. Galiausiai didesnė baterija reikštų ir ilgesnį įkrovimo laiką, o toks elektromobilis būtų nepraktiškas“, – aiškina specialistas.

infogr.am::infogram_0_elektra_citata-80

Konkurentų priešakyje

Su kai kuriomis iš šių problemų susiduria ir „Tesla“.

Jų elektromobiliai turi 2–3 kartus talpesnes ir sunkesnes baterijas, nuvažiuoja kur kas daugiau, tačiau prireikus jas įkrauti iš buitinio tinklo krovimas truktų mažiausiai 48 val. Talpesnių baterijų naudojimas atsispindi ir elektromobilio kainoje – „Tesla Model S“ maždaug dukart brangesnis nei, pavyzdžiui, „Nissan Leaf“, 240 km elektra nuvažiuojantis „Renault Zoe“ ar 212 km įveikiantis „Kia Soul EV“.

Kad elektromobiliai nuvažiuotų toliau, „Teslai“ neprireikė didelių inovacijų ar perversmų – akumuliatorių kainos rinkai plečiantis sumažėjo perpus, o talpa išaugo 60%. Glaudžiai dirbdama su „Panasonic“ – pagrindine baterijų tiekėja – „Tesla“ užsitikrino, kad pagaminti elementai preciziškai tiktų automobiliams.

Bendrovė stato ir fabriką, kuriame bus gaminamos automobiliams ir namams skirtos baterijos. Nuosava gamykla, sako Elonas Muskas, „Tesla Motors“ vadovas, leis sumažinti baterijų kainą tiek, kad, kitiems elektromobilių gamintojams pradėjus vytis lyderį nuvažiuojamu atstumu, „Tesla“ galės atpiginti elektromobilių gamybos išlaidas.

Rūpinasi stotelėmis

Poziciją rinkoje užtikrina ir įkrovos vietų skaičius. „Tesla Motors“ stotelių plėtra rūpinasi patys, leisdami visiems „Teslos“ pirkėjams įsikrauti akumuliatorius nemokamai.

Šiuo keliu suka ir „Nissan“. Iki 2020 m. kompanija Europoje turės 5.500 greitos įkrovos vietų, tinkamų „Chademo“ krovimo standartą palaikantiems elektromobiliams.

„Užburtas ratas: žmonės nori, kad turėtų kur įsikrauti elektromobilį, valdžios atstovai įkrovos vietų neįrengia, mat elektromobilių perkama nedaug. Tad norėdami ratą įsukti turime iniciatyvų imtis ir patys“, – sako p. Pouret.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ spalio 23 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Novaturas“ užminė mįslę apie „vieno iš tiekėjų“ sunkumus Premium 4

Didžiausias Baltijos šalyse kelionių organizatorius „Novaturas“ užsiminė apie galimus „vieno iš savo tiekėjų“...

Transportas
2018.09.25
„FL Technics“ Vilniuje remontuos „Lufthansa Group“ lėktuvus 3

Vokietijos aviacijos gigantas „Lufthansa Group“ ir lietuviško kapitalo orlaivių techninės priežiūros ir...

Transportas
2018.09.25
Lietuva ir Baltarusija apsikeitė didesniu leidimų kiekiu

2019 m. Lietuvos vežėjai gaus daugiau nemokamų baltarusiškų dvišalių ir tranzitinių leidimų vežti krovinius.

Transportas
2018.09.25
„Hegelmann Transporte“ atidaro pirmąjį logistikos centro modulį, planuose – šeši Premium

Vokietijos kapitalo logistikos bendrovė „Hegelmann Transporte“ prie Kauno, šalia magistralės Kaunas-Klaipėda,...

Transportas
2018.09.24
Elektromobiliams siūloma pelno mokesčio lengvata 12

Šalies įmonėms, įsigysiančioms elektromobilius, nuo kitų metų gali būti taikoma pelno mokesčio lengvata. 

Finansai
2018.09.24
„Inreal“ vertins Klaipėdos uosto turtą 1

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė 119.400 Eur vertės sutartį su bendrove „Inreal“...

Statyba ir NT
2018.09.24
„Taxify“ pasiūlė pigiausius degalus Taline Premium 3

„Taxify“ Taline atidarė savo degalinę, kurioje, kaip skelbiama, siūlomi pigiausi degalai mieste. Estų įmonė...

Transportas
2018.09.22
„Lietuvos geležinkelius“ paliko Turto valdymo centro direktorė 14

Iš valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pasitraukė Turto valdymo centro, administruojančio...

Vadyba
2018.09.21
Pasirašyta sutartis dėl „Lidl“ logistikos centro Rygoje statybos 5

Dvi Latvijos įmonės – statybų bendrovė SIA „Merks“, AS „Merko Ehitus group“ antrinė įmonė, ir SIA „Lidl...

Transportas
2018.09.21
„Skinest Rail“ Daugpilyje modernizuos 40 lokomotyvų

Estijos geležinkelio paslaugų grupei „Skinest Rail“ priklausančioje Daugpilio lokomotyvų remonto gamykloje...

Transportas
2018.09.21
SkGD laivyboje vietą dar turės išsikovoti Premium 3

Suskystintos gamtinės dujos laivyboje turi perspektyvų, tačiau jos priklauso nuo jaunos technologijos...

Energetika
2018.09.21
Nutrauktas antrasis Rusnės estakados statybų konkursas 3

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui iki estakados...

Statyba ir NT
2018.09.21
Baltarusija traukia grasinimo kortą 19

Pasirodo vis daugiau ženklų, kad Klaipėdos uostas gali prarasti apie trečdalį krovinių: nerimo ugnį...

Transportas
2018.09.21
Baltarusija nori nubausti Lietuvą krovinius nukreipdama į Latviją Premium 20

Aliaksandras Lukašenka, Baltarusijos prezidentas, ketina savo šalies krovinius iš Klaipėdos uosto nukreipti į...

Transportas
2018.09.21
Antrasis „Klaipėdos naftos“ SkGD laivas išvyko į Europą Premium 1

„Klaipėdos naftos“ (KN) su partnere iš Vokietijos užsakytas mažos apimties SkGD dujovežis „Kairos“ palieka...

Energetika
2018.09.21
Verslas ragina dar kartą pratęsti GPAIS pereinamąjį laikotarpį 6

Spalio 1 d. baigiasi Vieningos gaminių, pakuočių ir atliekų apskaitos informacinės sistemos (GPAIS),...

Pirmosios savivaldybės gauna lėšas įkrovimo stotelių įrengimui 2

Susisiekimo ministerija Jonavai, Klaipėdai, Neringai ir Panevėžiui skiria 281,600 Eur Europos regioninės...

Transportas
2018.09.20
GTC tapo pelningas ir žvalgosi per sieną 4

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Geležinkelio tiesimo centras (GTC) pirmąjį šių metų pusmetį gavo 5%...

Transportas
2018.09.20
„Aston Martin“ ateina į biržą

Britų prabangių automobilių gamintojas „Aston Martin“ savo akcijas per viešą akcijų siūlymą (angl. initial...

Rinkos
2018.09.20
Į Lietuvos kelius išvažiuos 700 AG „Jeep Grand Cherokee Trackhawk“ 16

Lietuvos rinkoje vis dažniau vietą randa itin išskirtiniai ir brangūs automobiliai. Vilniuje, „Jeep“...

Transportas
2018.09.19

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau