Nori leisti vasarinėmis padangomis važinėti iki gruodžio

Susisiekimo ministerija siūlo leisti vasarinėmis padangomis važinėti iki gruodžio pirmosios ir visą kovą, jei tik keliuose nėra sniego ir ledo.
Tokios išlygos įrašytos penktadienį Vyriausybei pateiktame Kelių eismo taisyklių pakeitimo projekte. Vidmantas Pumputis, ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas, sako, kad ateinančią savaitę pasiūlymas turėtų būti apsvarstytas ir iki lapkričio 1 d. paaiškės, kada vairuotojai privalės pasirūpinti žieminėmis padangomis.
Perėmė kitų šalių patirtį
Projekte numatoma, kad draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones ir priekabas su vasarinėmis padangomis nuo gruodžio 1 d. iki kovo 1 d. Nuo lapkričio 10 d. iki lapkričio 30 d., taip pat nuo kovo 2 d. iki kovo 31 d. vasarinėmis padangomis važinėti draudžiama tuo atveju, jeigu važiuojamoji dalis yra apsnigta ir apledėjusi.
Tokiam pasiūlymui įtakos turi pasikeitęs klimatas. Pernai lapkričio antroje pusėje dar buvo tinkamos oro sąlygos važinėti su vasarinėmis padangomis, konstatuoja p. Pumputis.
Ilgesnio sezono pageidauja ir dalis motociklų vairuotojų, kurie pabrėžia, kad atvėsus kasdien tikrina orų prognozę ir, jei tik sąlygos palankios, vis dar į gatves važiuoja motociklais.
Norisi lankstumo. Kad tie vairuotojai, kurie važinėja retai ir mato, kad kelyje oro sąlygos palankios, galėtų važinėti su vasarinėmis padangomis, kalba pašnekovas.
Anot jo, panašios išlygos kelių eismo taisyklėse numatytos Latvijoje, taip pat Vokietijoje ir kitose Vakarų Europos šalyse. Ten, sako saugaus eismo specialistas, sakoma, kad vairuotojai privalo atsižvelgti į oro sąlygas ir pagal tai pasirinkti padangas. Jei kelias apledėjęs ar apsnigtas, su vasarinėmis padangomis važiuoti draudžiama.
Lygiai tas pats principas perkeliamas į lapkričio ir kovo mėnesius, bet labai aiškiai pasakome, kad žiemos mėnesiais draudžiama važinėti vasarinėmis padangomis, pabrėžia pašnekovas.
Tektų tikrinti prognozę
Ponas Pumputis neslepia, kad pritarus kelių eismo taisyklių korekcijai kiltų klausimų, kaip elgtis tuo atveju, jei iš ryto išvažiavus buvo sausa, o vakarop pasnigo. Be to, siūlant pakeitimus neaptartas ir oro temperatūros veiksnys, nors vasarinių padangų stabdymo ir kitos savybės esant neigiamai temperatūrai pakinta.
Atsižvelgėme į kitų šalių patirtį ir nusprendėme, kad prie temperatūros rodiklių nereikia rištis. Vairuotojai žinos, kad jei yra pasnigę ar keliai apledėję, su vasarinėmis padangomis važiuoti bus draudžiama, sako p. Pumputis.
Jis pabrėžia, kad siūlomi pakeitimai pirmiausia orientuoti į tuos vairuotojus, kurie automobiliais važinėjasi itin retai, bei motociklininkus.
Yra tokių vairuotojų, kurie žiemą visiškai nevažinėja. Tokie vairuotojai galės ilgiau važinėti žiemą, aiškina pašnekovas.
Tiesa, jis sutinka, kad jei išvažiavus iš namų vasarinėmis padangomis pasninga, įvykus eismo įvykiui draudimo kompanija traktuos vasarines padangas kaip draudimo sutarties sąlygų pažeidimą, bausti už netinkamas padangas turės teisę ir policijos pareigūnai.
Vairuotojai neturėtų tokiu leidimu piktnaudžiauti. Jei žinoma, kad prognozėje numatyta, jog snigs ar susidarys plikledis, padangas tikrai reikėtų pasikeisti. Galų gale, tie vairuotojai, kurie kasmet tvarkingai keičiasi padangas, jie jas ir pasikeis, kaip įprasta, mano Susisiekimo ministerijos specialistas.
Pasiūlymas kelia klausimų
Artūras Pakėnas, saugaus eismo ir automobilių rinkos ekspertas, Susisiekimo ministerijos pasiūlymu stebisi. Anot jo, vargu ar vairuotojų grupė, kuriai reikalinga galimybė ilgesnį laiką naudoti vasarines padangas, yra tokia didelė, jog dėl lengvatų jai būtų verta rizikuoti visų vairuotojų saugumu.
Visur aiškinama, kad vasarinė padanga esant žemesnei temperatūrai nei 7 laipsniai šilumos dirba prastai. Pirmiausia ilgėja stabdymo kelias. Tad kilus kritinei situacijai ir prireikus staigiai stabdyti, vairuotojui gali neužtekti to kelio, prie kurio jis yra įpratęs, kalba ekspertas.
Ponas Pakėnas neslepia, kad suvokti tokio Susisiekimo ministerijos pasiūlymo naudą sunku, mat lietuviai jau buvo įpratę prie privalomų procedūrų ir žieminių padangų naudojimo laikotarpio.
Donatas Barčys, padangų gamintojo Continental pardavimų Baltijos šalyse vadovas pastebi, kad Susisiekimo ministerijos pasiūlyta tvarka galioja, pavyzdžiui, Latvijoje ir Estijoje. Tačiau ten, sako p. Barčys, galioja ir dar viena išlyga žieminėmis dygliuotomis padangomis tose šalyse galima važinėti nuo spalio 1 d., o pasikeisti dygliuotas padangas į vasarines privaloma balandžio 30 d.
Pasak jo, vasarinėms padangoms nereikia sniego ar ledo ant kelio, kad šių veikimo savybės keistųsi. Užtenka žemesnės nei 7 laipsniai šilumos oro temperatūros ir vasarinės padangos gumos mišinys kietėja ir praranda savo elastingumą, o dėl to kinta padangos savybės, pirmiausia susijusios su saugumu. Anot p. Barčio, jei pataisa įsigaliotų, klausimų turėtų kilti ir draudimo bendrovėms, mat neaišku, kaip traktuoti atvejus, kai oro sąlygos pasikeičia per kelias valandas ir nutinka eismo įvykis.
Pavyzdžiui, Lenkijoje taisyklių, nurodančių, kad žieminės padangos privalomos, nėra, tačiau jei įvyksta eismo įvykis ir sąlygos buvo žiemiškos, t.y. buvo ledas, sniegas ir pan., draudimas kaltininkui negalioja, pasakoja p. Barčys.
Rašyti komentarą 0
Prisijungti
Prisijungti
Prisijungti