Nori leisti vasarinėmis padangomis važinėti iki gruodžio

Publikuota: 2015-10-09
Susisiekimo ministerija siūlo lanksčiau žvelgti į reikalavimą šaltuoju metų laiku važinėti žieminėmis padangomis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Susisiekimo ministerija siūlo lanksčiau žvelgti į reikalavimą šaltuoju metų laiku važinėti žieminėmis padangomis. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Susisiekimo ministerija siūlo leisti vasarinėmis padangomis važinėti iki gruodžio pirmosios ir visą kovą, jei tik keliuose nėra sniego ir ledo.

Tokios išlygos įrašytos penktadienį Vyriausybei pateiktame „Kelių eismo taisyklių“ pakeitimo projekte. Vidmantas Pumputis, ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas, sako, kad ateinančią savaitę pasiūlymas turėtų būti apsvarstytas ir iki lapkričio 1 d. paaiškės, kada vairuotojai privalės pasirūpinti žieminėmis padangomis.

Perėmė kitų šalių patirtį

Projekte numatoma, kad draudžiama eksploatuoti motorines transporto priemones ir priekabas su vasarinėmis padangomis nuo gruodžio 1 d. iki kovo 1 d. Nuo lapkričio 10 d. iki lapkričio 30 d., taip pat nuo kovo 2 d. iki kovo 31 d. vasarinėmis padangomis važinėti draudžiama tuo atveju, jeigu važiuojamoji dalis yra apsnigta ir apledėjusi.

„Tokiam pasiūlymui įtakos turi pasikeitęs klimatas. Pernai lapkričio antroje pusėje dar buvo tinkamos oro sąlygos važinėti su vasarinėmis padangomis“, – konstatuoja p. Pumputis.

Ilgesnio sezono pageidauja ir dalis motociklų vairuotojų, kurie pabrėžia, kad atvėsus kasdien tikrina orų prognozę ir, jei tik sąlygos palankios, vis dar į gatves važiuoja motociklais.

„Norisi lankstumo. Kad tie vairuotojai, kurie važinėja retai ir mato, kad kelyje oro sąlygos palankios, galėtų važinėti su vasarinėmis padangomis“, – kalba pašnekovas.

Anot jo, panašios išlygos kelių eismo taisyklėse numatytos Latvijoje, taip pat Vokietijoje ir kitose Vakarų Europos šalyse. Ten, sako saugaus eismo specialistas, sakoma, kad vairuotojai privalo atsižvelgti į oro sąlygas ir pagal tai pasirinkti padangas. Jei kelias apledėjęs ar apsnigtas, su vasarinėmis padangomis važiuoti draudžiama.

„Lygiai tas pats principas perkeliamas į lapkričio ir kovo mėnesius, bet labai aiškiai pasakome, kad žiemos mėnesiais draudžiama važinėti vasarinėmis padangomis“, – pabrėžia pašnekovas.

Tektų tikrinti prognozę

Ponas Pumputis neslepia, kad pritarus kelių eismo taisyklių korekcijai kiltų klausimų, kaip elgtis tuo atveju, jei iš ryto išvažiavus buvo sausa, o vakarop pasnigo. Be to, siūlant pakeitimus neaptartas ir oro temperatūros veiksnys, nors vasarinių padangų stabdymo ir kitos savybės esant neigiamai temperatūrai pakinta.

„Atsižvelgėme į kitų šalių patirtį ir nusprendėme, kad prie temperatūros rodiklių nereikia rištis. Vairuotojai žinos, kad jei yra pasnigę ar keliai apledėję, su vasarinėmis padangomis važiuoti bus draudžiama“, – sako p. Pumputis.

Jis pabrėžia, kad siūlomi pakeitimai pirmiausia orientuoti į tuos vairuotojus, kurie automobiliais važinėjasi itin retai, bei motociklininkus.

„Yra tokių vairuotojų, kurie žiemą visiškai nevažinėja. Tokie vairuotojai galės ilgiau važinėti žiemą“, – aiškina pašnekovas.

Tiesa, jis sutinka, kad jei išvažiavus iš namų vasarinėmis padangomis pasninga, įvykus eismo įvykiui draudimo kompanija traktuos vasarines padangas kaip draudimo sutarties sąlygų pažeidimą, bausti už netinkamas padangas turės teisę ir policijos pareigūnai.

„Vairuotojai neturėtų tokiu leidimu piktnaudžiauti. Jei žinoma, kad prognozėje numatyta, jog snigs ar susidarys plikledis, padangas tikrai reikėtų pasikeisti. Galų gale, tie vairuotojai, kurie kasmet tvarkingai keičiasi padangas, jie jas ir pasikeis, kaip įprasta“, – mano Susisiekimo ministerijos specialistas.

Pasiūlymas kelia klausimų

Artūras Pakėnas, saugaus eismo ir automobilių rinkos ekspertas, Susisiekimo ministerijos pasiūlymu stebisi. Anot jo, vargu ar vairuotojų grupė, kuriai reikalinga galimybė ilgesnį laiką naudoti vasarines padangas, yra tokia didelė, jog dėl lengvatų jai būtų verta rizikuoti visų vairuotojų saugumu.

„Visur aiškinama, kad vasarinė padanga esant žemesnei temperatūrai nei 7 laipsniai šilumos dirba prastai. Pirmiausia ilgėja stabdymo kelias. Tad kilus kritinei situacijai ir prireikus staigiai stabdyti, vairuotojui gali neužtekti to kelio, prie kurio jis yra įpratęs“, – kalba ekspertas.

Ponas Pakėnas neslepia, kad suvokti tokio Susisiekimo ministerijos pasiūlymo naudą sunku, mat lietuviai jau buvo įpratę prie privalomų procedūrų ir žieminių padangų naudojimo laikotarpio.

Donatas Barčys, padangų gamintojo „Continental“ pardavimų Baltijos šalyse vadovas pastebi, kad Susisiekimo ministerijos pasiūlyta tvarka galioja, pavyzdžiui, Latvijoje ir Estijoje. Tačiau ten, sako p. Barčys, galioja ir dar viena išlyga – žieminėmis dygliuotomis padangomis tose šalyse galima važinėti nuo spalio 1 d., o pasikeisti dygliuotas padangas į vasarines privaloma balandžio 30 d.

Pasak jo, vasarinėms padangoms nereikia sniego ar ledo ant kelio, kad šių veikimo savybės keistųsi. Užtenka žemesnės nei 7 laipsniai šilumos oro temperatūros ir vasarinės padangos gumos mišinys kietėja ir praranda savo elastingumą, o dėl to kinta padangos savybės, pirmiausia – susijusios su saugumu. Anot p. Barčio, jei pataisa įsigaliotų, klausimų turėtų kilti ir draudimo bendrovėms, mat neaišku, kaip traktuoti atvejus, kai oro sąlygos pasikeičia per kelias valandas ir nutinka eismo įvykis.

„Pavyzdžiui, Lenkijoje taisyklių, nurodančių, kad žieminės padangos privalomos, nėra, tačiau jei įvyksta eismo įvykis ir sąlygos buvo žiemiškos, t.y. buvo ledas, sniegas ir pan., draudimas kaltininkui negalioja“, – pasakoja p. Barčys.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
„Bolt“ iš Europos investicijų banko skolinasi 50 mln. Eur 1

Europos investicijų bankas (EIB) ir pavežėjimo paslaugų bendrovė „Bolt“ Vilniuje pasirašė 50 mln. Eur...

Finansai
2020.01.16
„RB Rail AS“ stebėtojų tarybai vadovauja A. Leimanis

Anris Leimanis, Latvijos deleguotas eiti už „Rail Balticos“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų...

Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
„Airbus“ aplenkė „Boeing“ ir vėl tapo didžiausia lėktuvų gamintoja Premium

„Boeing“ pernai pasiekė per dešimtmetį blogiausius prekybos rezultatus ir gerokai nusileido nauja pasaulinės...

2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
„Brexit“ aviacijoje: pokyčių bus, bet chaoso tikimasi išvengti  Premium

Aviacijos industrija jautriai reaguos į Jungtinės Karalystės pasitraukimą iš Europos Sąjungos, tačiau dabar...

„Rail Balticą“ tikimasi nutiesti 4 kartus pigiau už Europos vidurkį Premium 3

Valstybiniai Baltijos šalių auditoriai įspėja, jog kyla rizika, kad „Rail Baltica“ pabrangs ir nebus baigta...

V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14
Bus gilinamas Klaipėdos uosto laivybos kanalas 1

Klaipėdos uoste planuojama iki 15 m pagilinti laivybos kanalą, taip pat mažinti bangavimo poveikį laivų...

„Tesla“ akcijos pirmąkart kirto 500 USD ribą 1

Elektromobilių gamintojos „Tesla“ akcijos bėgėjimosi kelyje susirenka vis naujus riboženklius.

Rinkos
2020.01.14
Tradiciniai automobiliai kol kas teršia mažiau, bet nebeilgai  25

Kai kurių Vokietijoje atliktų tyrimų išvados rodo, vertinant poveikį aplinkai elektromobiliai daro daugiau...

Pramonė
2020.01.13
Vilnius projektuotojams pasiūlė užsakymų už 10 mln. Eur 8

Vilniaus miesto savivaldybė sostinės gatvėms projektuoti konkurso būdu atsirinko aštuonias įmones ar jų...

Statyba ir NT
2020.01.13
Po 8-ojo etapo Dakaro ralio 20-uke – trys lietuvių ekipažai

Saudo Arabijoje vykstančio Dakaro ralio 8-ajame etape trys iš likusių keturių lietuvių ekipažų papuolė į...

Automobiliai
2020.01.13
„SG dujos“ plečia SGD degalinių tinklą

Suslėgtų gamtinių dujų (SGD) kuro transportui stočių tinklą plėtojanti bendrovė „SG dujos“ per artimiausius...

Vilniaus oro uostas diegs bagažo savitarnos punktus

Lietuvos oro uostai paskelbė du viešuosius pirkimus ir šiuo metu ieško rangovų, kurie Vilniaus oro uoste...

Sandėliuose – vis daugiau robotų, jų kūrėjai išgyvena investicijų bumą Premium

Sandėlių automatizavimo sprendimus kuriantys pasaulio startuoliai išgyvena investicijų bumą, nes milžinišku...

S. Daukanto gatvės Kaune rekonstrukcijai numatė 3,3 mln. Eur

Kauno m. savivaldybė ieško rangovo, kuris rekonstruotų S. Daukanto gatvę.

Statyba ir NT
2020.01.12
Dėl naujo oro uosto statybos būtina nuspręsti skaidriai ir greitai 19

2019 m. birželį iš tuometinio ministro lūpų nuskambėjo netikėta visuomenei žinia, jog Susiekimo ministerija...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau