Suomijos „Posti“ naudoja bepiločius

Publikuota: 2015-10-04
Atnaujinta 2015-10-08 09:59
Ponas Lašas sako, kad siuntų pristatymas per BPO Lietuvoje komerciškai nepasiteisintų, bet gera reguliavimo politika padėtų pritraukti investuotojų į šią sritį.  juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Ponas Lašas sako, kad siuntų pristatymas per BPO Lietuvoje komerciškai nepasiteisintų, bet gera reguliavimo politika padėtų pritraukti investuotojų į šią sritį. juditos grigelytės (VŽ) nuotr.

Suomijos bendrovė „Posti“ gali tapti antra Europos bendrove, siuntoms gabenti pasitelkusi bepiločius orlaivius. Lietuvoje tokiai transporto priemonei kol kas nesukurta teisinės bazės.

Keturias dienas per bandymus „Posti“ bepiločiai orlaiviai gabeno siuntas tarp Helsinkio ir Suomenlinos salos-tvirtovės, esančios maždaug už penkių kilometrų nuo miesto centro.

Pirmoji Europoje bepiločius orlaivius (BPO) siuntoms pristatyti pasitelkė Vokietijos bendrovė „Deutsche Post DHL“. Ji net atidarė nuolatinę pristatymo liniją iš Nordeicho uosto į Juisto saloje esantį DHL skyrių.

„Pasitelkę BPO ieškome būdų e. komercijai paskatinti ir pristatymui siuntėjams bei gavėjams pagreitinti ir supaprastinti“, – komentuoja Jukka Rosenbergas, „Posti“ vyresnysis viceprezidentas, atsakingas už siuntas ir logistiką.

Teigiamas požiūris

Komercinių BPO skrydžiai daugelyje Europos šalių – taip pat Lietuvoje – šiuo metu leidžiami tik operatoriaus matomumo zonoje, nes įstatymai, reglamentuojantys BPO naudojimą, dar neegzistuoja ir daugeliu atvejų vadovaujamasi taisyklėmis, apibrėžiančiomis entuziastams skirtų modeliukų naudojimą.

Bandomieji „Posti“ skrydžiai atlikti gyvenamojoje teritorijoje ir už operatoriaus matomumo zonos ribų. Tačiau „Trafi“ – Suomijos transporto saugos agentūra prie Susisiekimo ministerijos – leidimą bandymams suteikė.

„Savavaldė aviacija – sparčiai besiplečiantis segmentas, kuris atveria naujų verslo galimybių. „Trafi“, kaip aviacijos priežiūros institucija, skatina įvairius projektus, susijusius su BPO. Siekiame sukurti gerą aplinką mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektams bei galimybę plėtoti naujai sukurtus verslus“, – sako Jukka Hannola, „Trafi“ vyriausiasis patarėjas.

Stebi rinką ir laukia taisyklių

Lietuvos bendrovės taip pat žvalgosi galimybių panaudoti BPO savo veikloje. VŽ jau rašė, kad bepiločiais domisi ir stambieji verslininkai. Tarp jų – ir Gedimino Žiemelio valdoma „Avia Solutions Group“ (ASG), kurjerių bendrovės, ir net Lietuvos paštas.

„Galimybė siuntas ateityje pristatyti pasitelkus BPO taip pat svarstoma: sekame situaciją tarptautinėje rinkoje, konsultuojamės su užsienio šalių operatoriais, kitomis siuntų bendrovėmis. Manau, bepiločiai galėtų būti naudojami kaip papildoma logistikos priemonė bendroje siuntų pristatymo grandinėje, t. y. šis būdas papildytų siuntų pristatymą automobiliais ar kitomis transporto priemonėmis“, – sako Rasa Radzevičienė, Lietuvos pašto Pašto operacijų tarnybos direktorė. Tačiau ji pabrėžia, kad, nors jau yra techninių galimybių, tokio lygio projektui įgyvendinti Lietuvoje reikalinga sureguliuota teisinė bazė. Lietuvos paštas pavaldus Susisiekimo ministerijai, kuri ir gali inicijuoti teisinės bazės sukūrimą.

Vladas Lašas, UAB „Skubios siuntos“ generalinis direktorius ir UAB „Elinta“ bendraturtis, teigia, kad siuntų pristatymas BPO Lietuvoje komerciškai nepasiteisintų, nes čia visi klientai lengvai pasiekiami gerai išplėtotu kelių tinklu. Tačiau jis pabrėžia, kad reguliavimas yra reikalingas, nes tai padėtų pritraukti užsienio investuotojų.

„Suomija galėtų būti puikus pavyzdys Lietuvai. Ministerija, oro erdvės prievaizdai ir valstybei priklausanti logistikos įmonė imasi bandyti savo šalyje pradedančiųjų kuriamas ateities technologijas ir skatina verslą jungtis. Norėčiau, kad ir palankūs Lietuvos Vyriausybės sprendimai paskatintų pasaulinius logistikos verslo lyderius bandomiesiems projektams ir naujoms technologijoms bei verslo modeliams kurti pasirinktų Lietuvą“, – sako p. Lašas.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 24 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
R. Masiulis: estai ir latviai teisę vežti „Rail Baltica“ Lietuvoje gautų per biržą 3

Lietuvos susisiekimo ministras dar kartą pareiškė, kad nutiesus tris Baltijos šalis ir Lenkiją sujungsiantį...

Logistika
2019.02.15
Naftos perdirbėjų investicijos netruks atsipirkti Premium

Dėl 2020 m. Pasaulio laivy­bos organizacijos (IMO) įvedamų laivų kuro tar­šos apribojimų naftos per­dir­bimo...

Pramonė
2019.02.15
Valstybinės susisiekimo įmonės inovacijų ieškos kartu 1

Lietuvoje įsteigta nauja viešoji įstaiga Transporto inovacijų centras, kuri skatins inovacijas susisiekimo...

Logistika
2019.02.15
Greitieji traukiniai M. Vestager atsilieps politiškai Premium

EK konkurencijos prievaizdų užkardytas „Siemens“ ir „Alstom“ traukinių gamybos padalinių susijungimo sandoris...

Verslo aplinka
2019.02.15
Į aviacijos dangų atslenka „Brexit“ debesis 3

Praėjusius 2018-uosius civilinė aviacija palydėjo rekordais. Ne išimtis ir Lietuva – skaičiuojame rekordinius...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda už 5 mln. Eur perka 18 ekologiškų autobusų 3

Klaipėda už 5 mln. Eur perka dar 18 ekologiškų – suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų – autobusų. Naujų...

Logistika
2019.02.14
Teismas: „Fimai“ pagrįstai neleista dalyvauti greičio matuoklių konkurse 4

Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Policijos departamentas pagrįstai neleido dalyvauti konkurse...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda kaupiasi Mėlynajam šuoliui: kaip keitėsi uostamiestis per 4 metus Premium 11

Pastaraisiais metais Klaipėdos savivaldybė didino pajamas ir mažino skolas, miestas pritraukė nemažų...

Verslo aplinka
2019.02.14
Lūžis aviacijoje: „Airbus“ atsisako didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamybos 5

„Airbus“ nusprendė stabdyti orlaivių A380 gamybą. Šie dviaukščiai, didžiausi pasaulyje keleiviniai lėktuvai,...

Pramonė
2019.02.14
Aviacijos įmonė išleido obligacijas – mokės 8% 4

Estijos aviacijos bendrovė „Magnetic MRO” įgyvendino neviešą obligacijų siūlymą ir pritraukė 8 mln. Eur,...

Rinkos
2019.02.14
2018 m. aviacijos statistika: incidentai, saugiausios ir nesaugiausios oro linijos  Premium

Praėjusių metų fatališkų aviacijos įvykių suvestinėje vėl žymimas 530-ies žūčių šuolis, jis fiksuojamas po...

Logistika
2019.02.14
Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai valstybei nebesvarbūs Premium

Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai neteks valstybei svarbių ekonominių projektų statuso. Tai iš...

Logistika
2019.02.14
„Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur pretenzijos Kelių direkcijai 

Kauno statybų ir kelių tiesimo bendrovė „Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur vertės pretenzijos Lietuvos...

Logistika
2019.02.13
Savivaldybės turės daugiau erdvės spręsti, kuriuos kelius reikia tvarkyti 2

Savivaldybės turės daugiau laisvės spręsti, kuriuos vietinės reikšmės kelius reikia tvarkyti. Vyriausybė...

Logistika
2019.02.13
Architektai įvertino „Vilnius Connect“ detaliojo plano koncepciją

Architektai įvertino šiuo metu rengiamą detalųjį planą 33,5 ha ploto teritorijos, kurią Vilniaus savivaldybė...

Statyba ir NT
2019.02.13
Streikai sustabdė skrydžius Briuselio oro uostuose

Dėl visuotinio streiko Belgijoje trečiadienį atšaukus visus skrydžius, tai sutrikdė susisiekimą ir tarp...

Logistika
2019.02.13
Dėl rekordinio kiekio narkotikų už grotų atsidūrė logistikos įmonės vadovas 23

Policija trečiadienį pranešė sulaikiusi rekordinį Lietuvos istorijoje narkotikų kiekį – pusantros tonos...

Logistika
2019.02.13
R. Masiulis: bus ieškoma verslo vežėjų į Paryžių ir Miuncheną 9

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pareiškė, kad po 1,5-2 metų bus ieškoma oro linijų, kurios su Europos...

Logistika
2019.02.12
„RB Rail“ vadovaus suomis T. Riihimaki 1

„RB Rail AS“ stebėtojų taryba bendros „Rail Baltica“ projektą koordinuojančios įmonės „RB Rail“ generaliniu...

Logistika
2019.02.12
Lietuvos oro erdvėje sausį aptarnauta 3,8% daugiau skrydžių nei prieš metus 1

Šių metų sausį Lietuvos oro erdvėje buvo aptarnauta 19.000 skrydžių – tai 3,8% daugiau nei prieš metus.

Logistika
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau