Suomijos „Posti“ naudoja bepiločius

Publikuota: 2015-10-04
Atnaujinta 2015-10-08 09:59
Ponas Lašas sako, kad siuntų pristatymas per BPO Lietuvoje komerciškai nepasiteisintų, bet gera reguliavimo politika padėtų pritraukti investuotojų į šią sritį.  juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Ponas Lašas sako, kad siuntų pristatymas per BPO Lietuvoje komerciškai nepasiteisintų, bet gera reguliavimo politika padėtų pritraukti investuotojų į šią sritį. juditos grigelytės (VŽ) nuotr.

Suomijos bendrovė „Posti“ gali tapti antra Europos bendrove, siuntoms gabenti pasitelkusi bepiločius orlaivius. Lietuvoje tokiai transporto priemonei kol kas nesukurta teisinės bazės.

Keturias dienas per bandymus „Posti“ bepiločiai orlaiviai gabeno siuntas tarp Helsinkio ir Suomenlinos salos-tvirtovės, esančios maždaug už penkių kilometrų nuo miesto centro.

Pirmoji Europoje bepiločius orlaivius (BPO) siuntoms pristatyti pasitelkė Vokietijos bendrovė „Deutsche Post DHL“. Ji net atidarė nuolatinę pristatymo liniją iš Nordeicho uosto į Juisto saloje esantį DHL skyrių.

„Pasitelkę BPO ieškome būdų e. komercijai paskatinti ir pristatymui siuntėjams bei gavėjams pagreitinti ir supaprastinti“, – komentuoja Jukka Rosenbergas, „Posti“ vyresnysis viceprezidentas, atsakingas už siuntas ir logistiką.

Teigiamas požiūris

Komercinių BPO skrydžiai daugelyje Europos šalių – taip pat Lietuvoje – šiuo metu leidžiami tik operatoriaus matomumo zonoje, nes įstatymai, reglamentuojantys BPO naudojimą, dar neegzistuoja ir daugeliu atvejų vadovaujamasi taisyklėmis, apibrėžiančiomis entuziastams skirtų modeliukų naudojimą.

Bandomieji „Posti“ skrydžiai atlikti gyvenamojoje teritorijoje ir už operatoriaus matomumo zonos ribų. Tačiau „Trafi“ – Suomijos transporto saugos agentūra prie Susisiekimo ministerijos – leidimą bandymams suteikė.

„Savavaldė aviacija – sparčiai besiplečiantis segmentas, kuris atveria naujų verslo galimybių. „Trafi“, kaip aviacijos priežiūros institucija, skatina įvairius projektus, susijusius su BPO. Siekiame sukurti gerą aplinką mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektams bei galimybę plėtoti naujai sukurtus verslus“, – sako Jukka Hannola, „Trafi“ vyriausiasis patarėjas.

Stebi rinką ir laukia taisyklių

Lietuvos bendrovės taip pat žvalgosi galimybių panaudoti BPO savo veikloje. VŽ jau rašė, kad bepiločiais domisi ir stambieji verslininkai. Tarp jų – ir Gedimino Žiemelio valdoma „Avia Solutions Group“ (ASG), kurjerių bendrovės, ir net Lietuvos paštas.

„Galimybė siuntas ateityje pristatyti pasitelkus BPO taip pat svarstoma: sekame situaciją tarptautinėje rinkoje, konsultuojamės su užsienio šalių operatoriais, kitomis siuntų bendrovėmis. Manau, bepiločiai galėtų būti naudojami kaip papildoma logistikos priemonė bendroje siuntų pristatymo grandinėje, t. y. šis būdas papildytų siuntų pristatymą automobiliais ar kitomis transporto priemonėmis“, – sako Rasa Radzevičienė, Lietuvos pašto Pašto operacijų tarnybos direktorė. Tačiau ji pabrėžia, kad, nors jau yra techninių galimybių, tokio lygio projektui įgyvendinti Lietuvoje reikalinga sureguliuota teisinė bazė. Lietuvos paštas pavaldus Susisiekimo ministerijai, kuri ir gali inicijuoti teisinės bazės sukūrimą.

Vladas Lašas, UAB „Skubios siuntos“ generalinis direktorius ir UAB „Elinta“ bendraturtis, teigia, kad siuntų pristatymas BPO Lietuvoje komerciškai nepasiteisintų, nes čia visi klientai lengvai pasiekiami gerai išplėtotu kelių tinklu. Tačiau jis pabrėžia, kad reguliavimas yra reikalingas, nes tai padėtų pritraukti užsienio investuotojų.

„Suomija galėtų būti puikus pavyzdys Lietuvai. Ministerija, oro erdvės prievaizdai ir valstybei priklausanti logistikos įmonė imasi bandyti savo šalyje pradedančiųjų kuriamas ateities technologijas ir skatina verslą jungtis. Norėčiau, kad ir palankūs Lietuvos Vyriausybės sprendimai paskatintų pasaulinius logistikos verslo lyderius bandomiesiems projektams ir naujoms technologijoms bei verslo modeliams kurti pasirinktų Lietuvą“, – sako p. Lašas.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 24 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Rimi“ irgi platins sostinės viešojo transporto bilietus 1

Iki šiol tarp prekybininkų sutartį su Vilniaus savivaldybės įmone „Susisiekimo paslaugos“ sutartį dėl bilietų...

Prekyba
2019.08.21
Siuntų pristatymo robotu bendrovė pritraukė 40 mln. USD 3

Estų kompanija „Starship Technologies“, kurios įkūrėjai siejami ir su „Skype“ vardu, pritraukė dar 40 mln.

Prekyba
2019.08.21
„Skype“ įkūrėjai investuoja į elektromobilių krovimo infrastruktūrą 1

Pokalbių programėlės „Skype“ kūrėjai investavo į elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą ir elektrinių...

Rinkos
2019.08.21
„Bolt Food“ startavo Taline, plėtra į Lietuvą – šiemet

Pavežėjimo paslaugų platforma „Bolt“ Taline pristatė naują maisto atvežimo į namus programėlę „Bolt Food“.

„Yandex“ planuose – tūkstantis savavaldžių automobilių  6

Dabar 90 tokių automobilių bandanti Rusijos bendrovė skelbia apie dešimtį kartų siekiančią eksperimentinio...

Vilnius svarsto pasiūlymą radikaliai pabranginti automobilų parkavimą 35

Vilniaus savivaldybėje svarstomi planai euru branginti automobilių stovėjimą miesto centrinėje dalyje, taip...

Rothschildų įmonė investuoja į Kišiniovo oro uostą 1

Garsios britų investuotojų dinastijos bendrovė įsigijo 95% „Avia Invest“ įmonės, koncesijos pagrindais...

K. Mažeika: automobilių taršos mokestis biudžetą papildytų iki 100 mln. Eur 42

Nuo kitų metų planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis šalies biudžetą pirmaisiais metais papildytų...

„Manvestos“ pajamos augo penktadaliu iki 62 mln. Eur 

Transporto ir logistikos UAB „Manvesta“ pernai gavo 62,012 mln. Eur pajamų – 22,2% daugiau nei 2017...

Didelių darbų nelaukia 4

Kone kaskart, kai į ministerijos, daugiau ar mažiau lemiančios verslo aplinką, vadovo kėdę sėdasi naujas...

Verslas tikisi, kad naujasis susisiekimo ministras daugiau kalbėsis Premium 15

Susisiekimo sektoriaus verslininkai tikisi, kad ministro poste Roką Masiulį keičiantis Jaroslavas Narkevičius...

„Boeing 737 MAX“ krizė: prarasti milijardai, nutraukti skrydžiai, skelbiami streikai Premium 4

JAV aviacijos pramonės lyderio krizės pabaigai galo dar nematyti, o sukeltų padarinių laviną pildo vis nauji...

VŽ bando: amžinai sportiškas „BMW 330i“ Premium 1

Septintoji 3-osios serijos karta kodiniu pavadinimu G20 demonstruoja naują pokytį vieno svarbiausių markės...

Laisvalaikis
2019.08.18
„Tesla Semi“ vilkiko ambicija – beveik 1.000 km vienu įkrovimu 18

Elektra varomo vilkiko „Semi“ prototipą testuojanti kompanija „Tesla“, rodos, pasiekė nemažą proveržį. Šią...

Grūdininkams šiemet vagonų turėtų užtekti 2

Lietuvoje baigiantis javapjūtei, grūdininkai ir vežėjai sako, kad grūdai eksportui per Klaipėdos uostą šiemet...

Pramonė
2019.08.17
„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje – naujas nepriklausomas narys  11

Susisiekimo ministerijos kontroliuojamos įmonės valdybą papildė 7-asis narys – švedas Matsas Hansonas.

„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 5

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Indijos automobilių rinkoje – blogiausias mėnuo per 18 metų 4

Ilgus metus Indijos automobilių rinka klestėjo, o į ją skubėjo investuoti visi didieji pasauliniai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau