Suomijos „Posti“ naudoja bepiločius

Publikuota: 2015-10-04
Ponas Lašas sako, kad siuntų pristatymas per BPO Lietuvoje komerciškai nepasiteisintų, bet gera reguliavimo politika padėtų pritraukti investuotojų į šią sritį.  juditos grigelytės (VŽ) nuotr.
Ponas Lašas sako, kad siuntų pristatymas per BPO Lietuvoje komerciškai nepasiteisintų, bet gera reguliavimo politika padėtų pritraukti investuotojų į šią sritį. juditos grigelytės (VŽ) nuotr.

Suomijos bendrovė „Posti“ gali tapti antra Europos bendrove, siuntoms gabenti pasitelkusi bepiločius orlaivius. Lietuvoje tokiai transporto priemonei kol kas nesukurta teisinės bazės.

Keturias dienas per bandymus „Posti“ bepiločiai orlaiviai gabeno siuntas tarp Helsinkio ir Suomenlinos salos-tvirtovės, esančios maždaug už penkių kilometrų nuo miesto centro.

Pirmoji Europoje bepiločius orlaivius (BPO) siuntoms pristatyti pasitelkė Vokietijos bendrovė „Deutsche Post DHL“. Ji net atidarė nuolatinę pristatymo liniją iš Nordeicho uosto į Juisto saloje esantį DHL skyrių.

„Pasitelkę BPO ieškome būdų e. komercijai paskatinti ir pristatymui siuntėjams bei gavėjams pagreitinti ir supaprastinti“, – komentuoja Jukka Rosenbergas, „Posti“ vyresnysis viceprezidentas, atsakingas už siuntas ir logistiką.

Teigiamas požiūris

Komercinių BPO skrydžiai daugelyje Europos šalių – taip pat Lietuvoje – šiuo metu leidžiami tik operatoriaus matomumo zonoje, nes įstatymai, reglamentuojantys BPO naudojimą, dar neegzistuoja ir daugeliu atvejų vadovaujamasi taisyklėmis, apibrėžiančiomis entuziastams skirtų modeliukų naudojimą.

Bandomieji „Posti“ skrydžiai atlikti gyvenamojoje teritorijoje ir už operatoriaus matomumo zonos ribų. Tačiau „Trafi“ – Suomijos transporto saugos agentūra prie Susisiekimo ministerijos – leidimą bandymams suteikė.

„Savavaldė aviacija – sparčiai besiplečiantis segmentas, kuris atveria naujų verslo galimybių. „Trafi“, kaip aviacijos priežiūros institucija, skatina įvairius projektus, susijusius su BPO. Siekiame sukurti gerą aplinką mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros projektams bei galimybę plėtoti naujai sukurtus verslus“, – sako Jukka Hannola, „Trafi“ vyriausiasis patarėjas.

Stebi rinką ir laukia taisyklių

Lietuvos bendrovės taip pat žvalgosi galimybių panaudoti BPO savo veikloje. VŽ jau rašė, kad bepiločiais domisi ir stambieji verslininkai. Tarp jų – ir Gedimino Žiemelio valdoma „Avia Solutions Group“ (ASG), kurjerių bendrovės, ir net Lietuvos paštas.

„Galimybė siuntas ateityje pristatyti pasitelkus BPO taip pat svarstoma: sekame situaciją tarptautinėje rinkoje, konsultuojamės su užsienio šalių operatoriais, kitomis siuntų bendrovėmis. Manau, bepiločiai galėtų būti naudojami kaip papildoma logistikos priemonė bendroje siuntų pristatymo grandinėje, t. y. šis būdas papildytų siuntų pristatymą automobiliais ar kitomis transporto priemonėmis“, – sako Rasa Radzevičienė, Lietuvos pašto Pašto operacijų tarnybos direktorė. Tačiau ji pabrėžia, kad, nors jau yra techninių galimybių, tokio lygio projektui įgyvendinti Lietuvoje reikalinga sureguliuota teisinė bazė. Lietuvos paštas pavaldus Susisiekimo ministerijai, kuri ir gali inicijuoti teisinės bazės sukūrimą.

Vladas Lašas, UAB „Skubios siuntos“ generalinis direktorius ir UAB „Elinta“ bendraturtis, teigia, kad siuntų pristatymas BPO Lietuvoje komerciškai nepasiteisintų, nes čia visi klientai lengvai pasiekiami gerai išplėtotu kelių tinklu. Tačiau jis pabrėžia, kad reguliavimas yra reikalingas, nes tai padėtų pritraukti užsienio investuotojų.

„Suomija galėtų būti puikus pavyzdys Lietuvai. Ministerija, oro erdvės prievaizdai ir valstybei priklausanti logistikos įmonė imasi bandyti savo šalyje pradedančiųjų kuriamas ateities technologijas ir skatina verslą jungtis. Norėčiau, kad ir palankūs Lietuvos Vyriausybės sprendimai paskatintų pasaulinius logistikos verslo lyderius bandomiesiems projektams ir naujoms technologijoms bei verslo modeliams kurti pasirinktų Lietuvą“, – sako p. Lašas.

Straipsnis publikuotas VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 24 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Kinijoje naujojo koronaviruso aukų skaičius perkopė 100

Kinijoje naujo koronaviruso aukų pagausėjus iki 106, o patvirtintų užsikrėtimo atvejų skaičiui padidėjus iki...

„Volkswagen“ dalijimosi platforma šiemet pasiūlys 8.400 elektromobilių 

Koncernas „Volkswagen AG“ skelbia apie šiais metais numatomą didelę savo teikiamų automobilių dalijimosi...

TKA uždega žalią šviesą žaliųjų rodyklių grąžinimui  

Sankryžų, kuriose ketinama vėl įrengti nuo šių metų panaikintas žaliąsias rodykles, įvertinimas bus...

„DPD Lietuva“ praneša apie praėjusio šventinio laikotarpio rekordą 

Tradiciškai intensyvų laikotarpį Prancūzijos pašto valdoma įmonė „DPD Lietuva“ pažymėjo elektroninės prekybos...

Lietuvos oro uostai beveik ketvirtadaliu didino neaviacinių paslaugų pajamas 1

Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia praėjusiais metais 24%, iki 18 mln. Eur, padidinę neaviacinių paslaugų...

Vokiečių oro bendrovę perkantis LOT dvigubina pajėgumus

Vokiečių skrydžių bendrovę „Condor“ perkanti Lenkijos valstybės kontroliuojama LOT tikisi „didelių sinergijų...

Rinkos
2020.01.27
„Lietuvos geležinkeliai“ suformavo antrinių įmonių valdybas

Reorganizaciją baigę ir veiklas į atskiras bendroves išskaidę valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“...

Indija ieško pirkėjo savo nuostolingai nacionalinei oro bendrovei

Indija ruošiasi parduoti 100% savo nacionalinio oro vežėjo „Air India“ akcijų. Anksčiau investuotojams buvo...

Baltarusija ketina ir toliau importuoti naftą iš Norvegijos

Baltarusija ketina ir toliau importuoti naftą iš Norvegijos, kurios pirmoji siunta buvo atplukdytą į...

Pramonė
2020.01.26
„Amazon“, „Ikea“, DHL ir kiti susijungė į elektrinių transporto priemonių aljansą

Vienuolika didelių JAV bendrovių susijungė į naują elektrinių transporto priemonių aljansą, kuriuo sieks...

Būsimos „Tesla“ gamyklos vietoje Vokietijoje sunaikintos septynios karo laikų bombos

Vokietijos policija sekmadienį pranešė, kad specialistai saugiai sunaikino septynias Antrojo pasaulinio karo...

Pramonė
2020.01.26
VŽ bando: atnaujintas „Toyota C-HR“ su 184 AG varikliu Premium

Trečius metus gaminamas krosoveris „Toyota C-HR“ sulaukė atnaujinimo, kuris buvo atliktas pagal šio gamintojo...

Automobiliai
2020.01.26
Žaliųjų rodyklių grąžinimas stringa, savivaldybės piktinasi biurokratija 2

Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio rodykles, kol...

Klaipėdoje – naujas „TT-Line“ laivyno keltas „Marco Polo“ 

Reisai į Švediją bus vykdomi iš naujo, „Klaipėdos konteinerių terminalo“ krantinėje įrengto terminalo.

VŽ bando: paskutinis „Porsche“ bestselerio pasispjaudymas ugnimi Premium

Ne, „Porsche Macan“ niekur nedings, tačiau vienas sportiškiausių nedidelių SUV netrukus iš esmės pasikeis.

Automobiliai
2020.01.25
Australijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo koronavirusu atvejai 

Australija šeštadienį patvirtino pirmuosius keturis užsikrėtimo nauju koronavirusu, Kinijoje jau...

Verslo aplinka
2020.01.25
Dėl koronaviruso grėsmės Lietuvos oro uostuose budi sveikatos specialistai 

Dėl iš Kinijos plintančio koronaviruso, nuo šeštadienio visuose trijuose Lietuvos oro uostuose budi...

Verslo aplinka
2020.01.25
Prancūzijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo nauju koronavirusu atvejai Europoje 1

Prancūzijoje patvirtinti trys užsikrėtimo nauju koronavirusu, pirmiausiai išplitusiu Kinijoje, atvejai, kurie...

Paslaugos
2020.01.25
Apeliacinis teismas: VLRD konkursas turėjo būti viešas

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių...

Į Lietuvą žengiantis „Ionity“ tinklas elektromobilių įkrovimą brangina 500% Premium 14

Iki šių metų pabaigos tris itin didelės galios elektromobilių įkrovos stoteles Lietuvoje ketinantis pastatyti...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau