Turizmo sektorius: pusė turistų atkris dėl oro uosto remonto

Publikuota: 2015-09-29
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Planuojama, kad 2017 m. vasarą vyksiančios Vilniaus oro uosto kilimo – tūpimo tako rekonstrukcijos metu 90% keleivių srautų iš Vilniaus bus nukreipta į Kauno oro uostą. Pasak oro uosto vadovo, atvykstančiųjų į šalį turistų srautas dėl to sumažėti neturėtų. Tačiau turizmo verslo atstovai mano, jog turistų mažės, ir ženkliai.

„Rekonstrukcija truks 35 dienas – ji prasidės 2017 m. liepos 14 d. ir baigsis rugpjūčio 18 d. Tuo metu skrydžiai iš Vilniaus nebus vykdomi didžioji dalis jų bus vykdoma iš Kauno oro uosto“, – šiandien surengtoje spaudos konferencijoje pranešė Artūras Stankevičius, Vilniaus oro uosto direktorius.

Pasak jo, būtent šis laikotarpis darbams pasirinktas dėl kelių priežasčių. Pirmiausiai – klimato sąlygų, – buvo analizuotas kritulių kiekis, šviesos laikotarpis ir t.t., mat asfaltas klojamas tuo laiku, kai iškrenta kuo mažiau kritulių.

„Taip pat atsižvelgta, į tai, jog rekonstrukcijos paruošiamuosius darbus, kurie truks 3-4 mėnesius, palankiausia vykdyti pavasarį, nestabdant skrydžių. Šalia paruošiamųjų darbų bus vykdomi kiti projektai, kuriuos būtų sunku atlikti nestabdant skrydžių“, – dėstė jis.

Dauguma skris iš Kauno

Pasak p. Stankevičiaus, iš 15-os skrydžius iš Vilniaus vykdančių oro vežėjų, dauguma toms dienoms, kai Vilniaus oro uoste skrydžiai nevyks dėl rekonstrukcijos, kels veiklą į Kauną ar Palangą.

Iš viso skrydžius į Kauną ar Palangą kels 13 oro bendrovių, viena nekels, viena dar neapsisprendė.

„Atsižvelgus i oro linijų ketinimus, planuojame, kad 90 proc. skrydžių ir oro keleivių tuo metu keliaus per Kauno oro uostą“, – vardijo p. Stankevičius.

Kurie iš oro vežėjų nusprendė iš Kauno neskraidyti, jis neatskleidžia. Rinkoje kalbama, kad tai gali būti SAS ir „Turkish Airlines“.

Kadangi Kauno oro uoste keleivių srautas Vilniaus rekonstrukcijos metu išaugs – papildomai prisidės apie 350.000 keleivių, – atitinkamai planuojama plėsti Kauno oro uosto pajėgumus, kad šis galėtų priiimti didesnį keleivių būrį.

Oro uosto vadovo teigimu, rekonstrukcijos projekto vertė sieks apie 27 mln. Eur, dalį lėšų tikimasi gauti iš ES fondų, o jei nepavyks, bus ieškoma kitų galimybių užtikrinti projekto finansavimą.

Trykšta optimizmu

Pasak p. Stankevičiaus, po kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto pralaidumas padidės nuo dabartinių 3,5 iki 5 mln. keleivių per metus.

Paklaustas, ar per tas 35 dienos, kai Vilniaus oro uostas nedirbs, nesumažės į šalį ir Vilnių atvykstančių keleivių srautai ir nenukentės turizmo verslas, p. Stankevičius, teigė, jog tokio pavojaus nėra. „Matome tą patį skaičių“, – sakė jis.

„Iš didžiųjų aviakompanijų mes sulaukiame netgi sveikinimų, kad ryžomės taką rekonstruoti iš pagrindų. Iš žemėlapio tikrai nedingsime, tik atsirasime su nauja infrastruktūra“, – kalbėjo jis.

Pasak oro uosto vadovo, jau kalbama su autobusų vežėjais dėl susisiekimo tarp Vilniaus ir Kauno pagerinimo tuo laikotarpiu, kai dauguma skrydžių bus nukreipta į Kauną.

Nors oro uoste veikiančių verslų pirmoji reakcija į žinią apie rekonstrukciją buvo piktoka, oro uosto vadovas teigia, kad dabar jie jau puikiai supranta, dėl ko šis projektas reikalingas ir svarbus visai Lietuvai, tad tiesiog pasinaudos galimybe rekonstrukcijos metu išleisti personalą atostogų.

Verslas nesidžiaugia

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, neslepia nusivylimo, jog oro uoste darbus visgi nuspręsta vykdyti liepą – mėnesį, kai sulaukiama daugiausiai turistų.

„Vilniaus viebučiams ir turizmo sektoriui tai bus gedulo laikas, nes liepa – pats turizmo sezono vidurys, o Vilniuje numatoma daug naujų viešbučių projektų, kurie staruos būtent 2017 m. , taigi galbūt teks nukelti tų viešbučių atidarymą“, – kalbėjo ji.

„Kita vertus, galbūt ta valanda laiko, kiek užtruks turistams atvažiuoti iš Kauno į Vilnių, vertinant pagal tarptautinę praktiką ir nėra labai daug“, – svarstė p. Šiškauskienė.

Pasak jos, dabar svarbiausia, kad tą mėnesį, kai skrydžiai iš Vilniaus persikels į Kauną, būtų užtikrintas tolygus susisiekimas su Vilniumi– automobiliais, traukiniais t.t. „Manau, kad viešbučiai tam dės dideles pastangas. Didieji viešbučiai, ko gero, imsis privačių iniciatyvų atgabenti savo svečius iš Kauno į Vilnių“, – kalbėjo ji.

Nors pasirengti dar yra laiko, p. Šišlauskienė neatmeta, kad 35 dienų pauzė Vilniaus oro uosto darbo grafike pamažins turistų srautus.

Laukia sunkūs metai

Apie mažėjimą kalba ir Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė.

„Oro uosto uždarymas liepą, per patį turizmo sezono piką, bus smūgis turizmui. Neteksime didelės dalies turistų. Manau, 2017 m. liepą sulauksime tik pusės to srauto, kurio sulaukėme šių metų liepą, nes kelionių organizatoriai, kurie veža turistus į Lietuvą, planuoja viso sezono kelionių pardavimus, tad jei jie negalės pardavinėti kažkokio mėnesio, – pvz., 2017 m. liepos, jie išvis neparduos. Be to, dalis oro linijų į Kauną neskris. Oro uosto vadovo teiginiai, esą į Kauną rekonstrukcijos laikotarpiu persikels 90% skrydžių, yra pernelyg optimistiniai“, – mano ji.

„Lietuvos turizmo rinkai 2017 m. bus sunkūs – jau ir taip turime prasčiausią susisiekimą Baltijos šalyse, o jei jį dar apsunkinsime, bus sudėtinga“, – nuogąstavo p. Gavelienė.

Jos nuomone, rekonstrukcijos darbams reikėjo rinktis rugsėjį arba balandį, – tai yra turistinio sezono pradžią arba pabaigą.

FOTOGALERIJA Pusė turistų atkris dėl oro uosto remonto (12 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„Volkswagen“ dalijimosi platforma šiemet pasiūlys 8.400 elektromobilių 

Koncernas „Volkswagen AG“ skelbia apie šiais metais numatomą didelę savo teikiamų automobilių dalijimosi...

TKA uždega žalią šviesą žaliųjų rodyklių grąžinimui  

Sankryžų, kuriose ketinama vėl įrengti nuo šių metų panaikintas žaliąsias rodykles, įvertinimas bus...

„DPD Lietuva“ praneša apie praėjusio šventinio laikotarpio rekordą 

Tradiciškai intensyvų laikotarpį Prancūzijos pašto valdoma įmonė „DPD Lietuva“ pažymėjo elektroninės prekybos...

Lietuvos oro uostai beveik ketvirtadaliu didino neaviacinių paslaugų pajamas 1

Lietuvos oro uostai (LTOU) skelbia praėjusiais metais 24%, iki 18 mln. Eur, padidinę neaviacinių paslaugų...

Vokiečių oro bendrovę perkantis LOT dvigubina pajėgumus

Vokiečių skrydžių bendrovę „Condor“ perkanti Lenkijos valstybės kontroliuojama LOT tikisi „didelių sinergijų...

Rinkos
2020.01.27
„Lietuvos geležinkeliai“ suformavo antrinių įmonių valdybas

Reorganizaciją baigę ir veiklas į atskiras bendroves išskaidę valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“...

Indija ieško pirkėjo savo nuostolingai nacionalinei oro bendrovei

Indija ruošiasi parduoti 100% savo nacionalinio oro vežėjo „Air India“ akcijų. Anksčiau investuotojams buvo...

Baltarusija ketina ir toliau importuoti naftą iš Norvegijos

Baltarusija ketina ir toliau importuoti naftą iš Norvegijos, kurios pirmoji siunta buvo atplukdytą į...

Pramonė
2020.01.26
„Amazon“, „Ikea“, DHL ir kiti susijungė į elektrinių transporto priemonių aljansą

Vienuolika didelių JAV bendrovių susijungė į naują elektrinių transporto priemonių aljansą, kuriuo sieks...

Būsimos „Tesla“ gamyklos vietoje Vokietijoje sunaikintos septynios karo laikų bombos

Vokietijos policija sekmadienį pranešė, kad specialistai saugiai sunaikino septynias Antrojo pasaulinio karo...

Pramonė
2020.01.26
VŽ bando: atnaujintas „Toyota C-HR“ su 184 AG varikliu Premium

Trečius metus gaminamas krosoveris „Toyota C-HR“ sulaukė atnaujinimo, kuris buvo atliktas pagal šio gamintojo...

Automobiliai
2020.01.26
Žaliųjų rodyklių grąžinimas stringa, savivaldybės piktinasi biurokratija 2

Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio rodykles, kol...

Klaipėdoje – naujas „TT-Line“ laivyno keltas „Marco Polo“ 

Reisai į Švediją bus vykdomi iš naujo, „Klaipėdos konteinerių terminalo“ krantinėje įrengto terminalo.

VŽ bando: paskutinis „Porsche“ bestselerio pasispjaudymas ugnimi Premium

Ne, „Porsche Macan“ niekur nedings, tačiau vienas sportiškiausių nedidelių SUV netrukus iš esmės pasikeis.

Automobiliai
2020.01.25
Australijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo koronavirusu atvejai 

Australija šeštadienį patvirtino pirmuosius keturis užsikrėtimo nauju koronavirusu, Kinijoje jau...

Verslo aplinka
2020.01.25
Dėl koronaviruso grėsmės Lietuvos oro uostuose budi sveikatos specialistai 

Dėl iš Kinijos plintančio koronaviruso, nuo šeštadienio visuose trijuose Lietuvos oro uostuose budi...

Verslo aplinka
2020.01.25
Prancūzijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo nauju koronavirusu atvejai Europoje 1

Prancūzijoje patvirtinti trys užsikrėtimo nauju koronavirusu, pirmiausiai išplitusiu Kinijoje, atvejai, kurie...

Paslaugos
2020.01.25
Apeliacinis teismas: VLRD konkursas turėjo būti viešas

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių...

Į Lietuvą žengiantis „Ionity“ tinklas elektromobilių įkrovimą brangina 500% Premium 14

Iki šių metų pabaigos tris itin didelės galios elektromobilių įkrovos stoteles Lietuvoje ketinantis pastatyti...

Per mėnesį kelių transporto sektoriuje nebeliko 3.235 darbuotojų  Premium 6

Sezoniškai svyruojantis darbuotojų pokytis pasiekė 10 kartų didesnį mastą, numanoma darbo jėgos emigravimo...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau