Turizmo sektorius: pusė turistų atkris dėl oro uosto remonto

Publikuota: 2015-09-29
Atnaujinta 2015-09-29 15:34
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Planuojama, kad 2017 m. vasarą vyksiančios Vilniaus oro uosto kilimo – tūpimo tako rekonstrukcijos metu 90% keleivių srautų iš Vilniaus bus nukreipta į Kauno oro uostą. Pasak oro uosto vadovo, atvykstančiųjų į šalį turistų srautas dėl to sumažėti neturėtų. Tačiau turizmo verslo atstovai mano, jog turistų mažės, ir ženkliai.

„Rekonstrukcija truks 35 dienas – ji prasidės 2017 m. liepos 14 d. ir baigsis rugpjūčio 18 d. Tuo metu skrydžiai iš Vilniaus nebus vykdomi didžioji dalis jų bus vykdoma iš Kauno oro uosto“, – šiandien surengtoje spaudos konferencijoje pranešė Artūras Stankevičius, Vilniaus oro uosto direktorius.

Pasak jo, būtent šis laikotarpis darbams pasirinktas dėl kelių priežasčių. Pirmiausiai – klimato sąlygų, – buvo analizuotas kritulių kiekis, šviesos laikotarpis ir t.t., mat asfaltas klojamas tuo laiku, kai iškrenta kuo mažiau kritulių.

„Taip pat atsižvelgta, į tai, jog rekonstrukcijos paruošiamuosius darbus, kurie truks 3-4 mėnesius, palankiausia vykdyti pavasarį, nestabdant skrydžių. Šalia paruošiamųjų darbų bus vykdomi kiti projektai, kuriuos būtų sunku atlikti nestabdant skrydžių“, – dėstė jis.

Dauguma skris iš Kauno

Pasak p. Stankevičiaus, iš 15-os skrydžius iš Vilniaus vykdančių oro vežėjų, dauguma toms dienoms, kai Vilniaus oro uoste skrydžiai nevyks dėl rekonstrukcijos, kels veiklą į Kauną ar Palangą.

Iš viso skrydžius į Kauną ar Palangą kels 13 oro bendrovių, viena nekels, viena dar neapsisprendė.

„Atsižvelgus i oro linijų ketinimus, planuojame, kad 90 proc. skrydžių ir oro keleivių tuo metu keliaus per Kauno oro uostą“, – vardijo p. Stankevičius.

Kurie iš oro vežėjų nusprendė iš Kauno neskraidyti, jis neatskleidžia. Rinkoje kalbama, kad tai gali būti SAS ir „Turkish Airlines“.

Kadangi Kauno oro uoste keleivių srautas Vilniaus rekonstrukcijos metu išaugs – papildomai prisidės apie 350.000 keleivių, – atitinkamai planuojama plėsti Kauno oro uosto pajėgumus, kad šis galėtų priiimti didesnį keleivių būrį.

Oro uosto vadovo teigimu, rekonstrukcijos projekto vertė sieks apie 27 mln. Eur, dalį lėšų tikimasi gauti iš ES fondų, o jei nepavyks, bus ieškoma kitų galimybių užtikrinti projekto finansavimą.

Trykšta optimizmu

Pasak p. Stankevičiaus, po kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto pralaidumas padidės nuo dabartinių 3,5 iki 5 mln. keleivių per metus.

Paklaustas, ar per tas 35 dienos, kai Vilniaus oro uostas nedirbs, nesumažės į šalį ir Vilnių atvykstančių keleivių srautai ir nenukentės turizmo verslas, p. Stankevičius, teigė, jog tokio pavojaus nėra. „Matome tą patį skaičių“, – sakė jis.

„Iš didžiųjų aviakompanijų mes sulaukiame netgi sveikinimų, kad ryžomės taką rekonstruoti iš pagrindų. Iš žemėlapio tikrai nedingsime, tik atsirasime su nauja infrastruktūra“, – kalbėjo jis.

Pasak oro uosto vadovo, jau kalbama su autobusų vežėjais dėl susisiekimo tarp Vilniaus ir Kauno pagerinimo tuo laikotarpiu, kai dauguma skrydžių bus nukreipta į Kauną.

Nors oro uoste veikiančių verslų pirmoji reakcija į žinią apie rekonstrukciją buvo piktoka, oro uosto vadovas teigia, kad dabar jie jau puikiai supranta, dėl ko šis projektas reikalingas ir svarbus visai Lietuvai, tad tiesiog pasinaudos galimybe rekonstrukcijos metu išleisti personalą atostogų.

Verslas nesidžiaugia

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, neslepia nusivylimo, jog oro uoste darbus visgi nuspręsta vykdyti liepą – mėnesį, kai sulaukiama daugiausiai turistų.

„Vilniaus viebučiams ir turizmo sektoriui tai bus gedulo laikas, nes liepa – pats turizmo sezono vidurys, o Vilniuje numatoma daug naujų viešbučių projektų, kurie staruos būtent 2017 m. , taigi galbūt teks nukelti tų viešbučių atidarymą“, – kalbėjo ji.

„Kita vertus, galbūt ta valanda laiko, kiek užtruks turistams atvažiuoti iš Kauno į Vilnių, vertinant pagal tarptautinę praktiką ir nėra labai daug“, – svarstė p. Šiškauskienė.

Pasak jos, dabar svarbiausia, kad tą mėnesį, kai skrydžiai iš Vilniaus persikels į Kauną, būtų užtikrintas tolygus susisiekimas su Vilniumi– automobiliais, traukiniais t.t. „Manau, kad viešbučiai tam dės dideles pastangas. Didieji viešbučiai, ko gero, imsis privačių iniciatyvų atgabenti savo svečius iš Kauno į Vilnių“, – kalbėjo ji.

Nors pasirengti dar yra laiko, p. Šišlauskienė neatmeta, kad 35 dienų pauzė Vilniaus oro uosto darbo grafike pamažins turistų srautus.

Laukia sunkūs metai

Apie mažėjimą kalba ir Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė.

„Oro uosto uždarymas liepą, per patį turizmo sezono piką, bus smūgis turizmui. Neteksime didelės dalies turistų. Manau, 2017 m. liepą sulauksime tik pusės to srauto, kurio sulaukėme šių metų liepą, nes kelionių organizatoriai, kurie veža turistus į Lietuvą, planuoja viso sezono kelionių pardavimus, tad jei jie negalės pardavinėti kažkokio mėnesio, – pvz., 2017 m. liepos, jie išvis neparduos. Be to, dalis oro linijų į Kauną neskris. Oro uosto vadovo teiginiai, esą į Kauną rekonstrukcijos laikotarpiu persikels 90% skrydžių, yra pernelyg optimistiniai“, – mano ji.

„Lietuvos turizmo rinkai 2017 m. bus sunkūs – jau ir taip turime prasčiausią susisiekimą Baltijos šalyse, o jei jį dar apsunkinsime, bus sudėtinga“, – nuogąstavo p. Gavelienė.

Jos nuomone, rekonstrukcijos darbams reikėjo rinktis rugsėjį arba balandį, – tai yra turistinio sezono pradžią arba pabaigą.

FOTOGALERIJA Pusė turistų atkris dėl oro uosto remonto (12 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

K. Mažeika: automobilių taršos mokestis biudžetą papildytų iki 100 mln. Eur

Nuo kitų metų planuojamas įvesti automobilių taršos mokestis šalies biudžetą pirmaisiais metais papildytų...

„Manvestos“ pajamos augo penktadaliu iki 62 mln. Eur 

Transporto ir logistikos UAB „Manvesta“ pernai gavo 62,012 mln. Eur pajamų – 22,2% daugiau nei 2017...

Didelių darbų nelaukia 4

Kone kaskart, kai į ministerijos, daugiau ar mažiau lemiančios verslo aplinką, vadovo kėdę sėdasi naujas...

Verslas tikisi, kad naujasis susisiekimo ministras daugiau kalbėsis Premium 13

Susisiekimo sektoriaus verslininkai tikisi, kad ministro poste Roką Masiulį keičiantis Jaroslavas Narkevičius...

„Boeing 737 MAX“ krizė: prarasti milijardai, nutraukti skrydžiai, skelbiami streikai Premium 2

JAV aviacijos pramonės lyderio krizės pabaigai galo dar nematyti, o sukeltų padarinių laviną pildo vis nauji...

VŽ bando: amžinai sportiškas „BMW 330i“ Premium

Septintoji 3-osios serijos karta kodiniu pavadinimu G20 demonstruoja naują pokytį vieno svarbiausių markės...

Laisvalaikis
2019.08.18
„Tesla Semi“ vilkiko ambicija – beveik 1.000 km vienu įkrovimu 14

Elektra varomo vilkiko „Semi“ prototipą testuojanti kompanija „Tesla“, rodos, pasiekė nemažą proveržį. Šią...

Grūdininkams šiemet vagonų turėtų užtekti 2

Lietuvoje baigiantis javapjūtei, grūdininkai ir vežėjai sako, kad grūdai eksportui per Klaipėdos uostą šiemet...

Pramonė
2019.08.17
„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje – naujas nepriklausomas narys  10

Susisiekimo ministerijos kontroliuojamos įmonės valdybą papildė 7-asis narys – švedas Matsas Hansonas.

„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Indijos automobilių rinkoje – blogiausias mėnuo per 18 metų 4

Ilgus metus Indijos automobilių rinka klestėjo, o į ją skubėjo investuoti visi didieji pasauliniai...

Antra kelių audito banga: įtaria klastojus, naudojus prastesnes medžiagas 29

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia, kad atliekant tolimesnius kelių kokybės audito veiksmus...

Statyba ir NT
2019.08.14
A. Vaitkus tikisi vėl vadovauti Klaipėdos uostui, apie geležinkelius nesvarsto  22

Darbą baigiančiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pareiškus, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas...

R. Masiulis: R. Karbauskiui kerštas pavyko, ką padarysi 70

Rokas Masiulis, laikinai pareigas einantis susisiekimo ministras, teigia, kad pareigas palieka ramia sąžine,...

G. Nausėda apie automobilių mokestį: reikėtų pradėti nuo prabangos mokesčio 32

Premjerui neseniai pareiškus, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, prezidentas...

„Hegelmann transporte“: nuosavas servisas leis laimėti laiko ir patogumo Premium 4

Vilkikų remonto įmonę „Ivetra ir Ko“ perkanti antra pagal dydį Lietuvos vežėjų bendrovė „Hegelmann...

„Grinda“ pradeda T. Narbuto-Saltoniškių gatvių lietaus nuotekų rekonstrukciją Verslo tribūna 1

Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus...

Statyba ir NT
2019.08.13
Protestai Honkonge paralyžiuoja ir oro uosto veiklą 

Mieste vykstančios protesto akcijos pasiekė ir miesto oro uostą, kuriame minios protestuotojų privertė...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau