Turizmo sektorius: pusė turistų atkris dėl oro uosto remonto

Publikuota: 2015-09-29
Atnaujinta 2015-09-29 15:34
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Planuojama, kad 2017 m. vasarą vyksiančios Vilniaus oro uosto kilimo – tūpimo tako rekonstrukcijos metu 90% keleivių srautų iš Vilniaus bus nukreipta į Kauno oro uostą. Pasak oro uosto vadovo, atvykstančiųjų į šalį turistų srautas dėl to sumažėti neturėtų. Tačiau turizmo verslo atstovai mano, jog turistų mažės, ir ženkliai.

„Rekonstrukcija truks 35 dienas – ji prasidės 2017 m. liepos 14 d. ir baigsis rugpjūčio 18 d. Tuo metu skrydžiai iš Vilniaus nebus vykdomi didžioji dalis jų bus vykdoma iš Kauno oro uosto“, – šiandien surengtoje spaudos konferencijoje pranešė Artūras Stankevičius, Vilniaus oro uosto direktorius.

Pasak jo, būtent šis laikotarpis darbams pasirinktas dėl kelių priežasčių. Pirmiausiai – klimato sąlygų, – buvo analizuotas kritulių kiekis, šviesos laikotarpis ir t.t., mat asfaltas klojamas tuo laiku, kai iškrenta kuo mažiau kritulių.

„Taip pat atsižvelgta, į tai, jog rekonstrukcijos paruošiamuosius darbus, kurie truks 3-4 mėnesius, palankiausia vykdyti pavasarį, nestabdant skrydžių. Šalia paruošiamųjų darbų bus vykdomi kiti projektai, kuriuos būtų sunku atlikti nestabdant skrydžių“, – dėstė jis.

Dauguma skris iš Kauno

Pasak p. Stankevičiaus, iš 15-os skrydžius iš Vilniaus vykdančių oro vežėjų, dauguma toms dienoms, kai Vilniaus oro uoste skrydžiai nevyks dėl rekonstrukcijos, kels veiklą į Kauną ar Palangą.

Iš viso skrydžius į Kauną ar Palangą kels 13 oro bendrovių, viena nekels, viena dar neapsisprendė.

„Atsižvelgus i oro linijų ketinimus, planuojame, kad 90 proc. skrydžių ir oro keleivių tuo metu keliaus per Kauno oro uostą“, – vardijo p. Stankevičius.

Kurie iš oro vežėjų nusprendė iš Kauno neskraidyti, jis neatskleidžia. Rinkoje kalbama, kad tai gali būti SAS ir „Turkish Airlines“.

Kadangi Kauno oro uoste keleivių srautas Vilniaus rekonstrukcijos metu išaugs – papildomai prisidės apie 350.000 keleivių, – atitinkamai planuojama plėsti Kauno oro uosto pajėgumus, kad šis galėtų priiimti didesnį keleivių būrį.

Oro uosto vadovo teigimu, rekonstrukcijos projekto vertė sieks apie 27 mln. Eur, dalį lėšų tikimasi gauti iš ES fondų, o jei nepavyks, bus ieškoma kitų galimybių užtikrinti projekto finansavimą.

Trykšta optimizmu

Pasak p. Stankevičiaus, po kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto pralaidumas padidės nuo dabartinių 3,5 iki 5 mln. keleivių per metus.

Paklaustas, ar per tas 35 dienos, kai Vilniaus oro uostas nedirbs, nesumažės į šalį ir Vilnių atvykstančių keleivių srautai ir nenukentės turizmo verslas, p. Stankevičius, teigė, jog tokio pavojaus nėra. „Matome tą patį skaičių“, – sakė jis.

„Iš didžiųjų aviakompanijų mes sulaukiame netgi sveikinimų, kad ryžomės taką rekonstruoti iš pagrindų. Iš žemėlapio tikrai nedingsime, tik atsirasime su nauja infrastruktūra“, – kalbėjo jis.

Pasak oro uosto vadovo, jau kalbama su autobusų vežėjais dėl susisiekimo tarp Vilniaus ir Kauno pagerinimo tuo laikotarpiu, kai dauguma skrydžių bus nukreipta į Kauną.

Nors oro uoste veikiančių verslų pirmoji reakcija į žinią apie rekonstrukciją buvo piktoka, oro uosto vadovas teigia, kad dabar jie jau puikiai supranta, dėl ko šis projektas reikalingas ir svarbus visai Lietuvai, tad tiesiog pasinaudos galimybe rekonstrukcijos metu išleisti personalą atostogų.

Verslas nesidžiaugia

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, neslepia nusivylimo, jog oro uoste darbus visgi nuspręsta vykdyti liepą – mėnesį, kai sulaukiama daugiausiai turistų.

„Vilniaus viebučiams ir turizmo sektoriui tai bus gedulo laikas, nes liepa – pats turizmo sezono vidurys, o Vilniuje numatoma daug naujų viešbučių projektų, kurie staruos būtent 2017 m. , taigi galbūt teks nukelti tų viešbučių atidarymą“, – kalbėjo ji.

„Kita vertus, galbūt ta valanda laiko, kiek užtruks turistams atvažiuoti iš Kauno į Vilnių, vertinant pagal tarptautinę praktiką ir nėra labai daug“, – svarstė p. Šiškauskienė.

Pasak jos, dabar svarbiausia, kad tą mėnesį, kai skrydžiai iš Vilniaus persikels į Kauną, būtų užtikrintas tolygus susisiekimas su Vilniumi– automobiliais, traukiniais t.t. „Manau, kad viešbučiai tam dės dideles pastangas. Didieji viešbučiai, ko gero, imsis privačių iniciatyvų atgabenti savo svečius iš Kauno į Vilnių“, – kalbėjo ji.

Nors pasirengti dar yra laiko, p. Šišlauskienė neatmeta, kad 35 dienų pauzė Vilniaus oro uosto darbo grafike pamažins turistų srautus.

Laukia sunkūs metai

Apie mažėjimą kalba ir Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė.

„Oro uosto uždarymas liepą, per patį turizmo sezono piką, bus smūgis turizmui. Neteksime didelės dalies turistų. Manau, 2017 m. liepą sulauksime tik pusės to srauto, kurio sulaukėme šių metų liepą, nes kelionių organizatoriai, kurie veža turistus į Lietuvą, planuoja viso sezono kelionių pardavimus, tad jei jie negalės pardavinėti kažkokio mėnesio, – pvz., 2017 m. liepos, jie išvis neparduos. Be to, dalis oro linijų į Kauną neskris. Oro uosto vadovo teiginiai, esą į Kauną rekonstrukcijos laikotarpiu persikels 90% skrydžių, yra pernelyg optimistiniai“, – mano ji.

„Lietuvos turizmo rinkai 2017 m. bus sunkūs – jau ir taip turime prasčiausią susisiekimą Baltijos šalyse, o jei jį dar apsunkinsime, bus sudėtinga“, – nuogąstavo p. Gavelienė.

Jos nuomone, rekonstrukcijos darbams reikėjo rinktis rugsėjį arba balandį, – tai yra turistinio sezono pradžią arba pabaigą.

FOTOGALERIJA Pusė turistų atkris dėl oro uosto remonto (12 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Be naftos: kurios šalys ketina atsisakyti vidaus degimo variklių 9

Jau ne kartą „Verslo klasėje“ minėtą Dono Hubertso iš „Royal Dutch Shell“ citatą verta periodiškai vis...

„Teslos“ žudikai ateina Premium 7

Lietuvos kelius pasiekė pirmieji serijiniai „premium“ klasės elektromobiliai – „Jaguar I-Pace“...

Keliautojams oro uostuose teks bendrauti su pasieniečių „avatarais“ 1

Jau netrukus keliautojams oro uostuose teks bendrauti ne su pasų kontrolės pareigūnais, o su pasieniečių...

Beprotiškas hibridas iš „Porsche“ planetos: 6 mlrd. Eur – elektromobiliams Premium 2

Pirmojo serijinio elektromobilio gamybai besiruošiantis „Porsche“ kuria fizikos dėsnius ignoruojančią...

Verslo klasė
2018.10.20
Vilniaus viešojo transporto kontrolieriams – nauji mikroautobusai  4

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ skelbia sostinės viešojo transporto kontrolieriams nupirkusi 5 naujus „Peugeot...

Transportas
2018.10.20
Teismas: „Lietuvos geležinkeliai“ gali tęsti 250 mln. Eur elektrifikavimo konkursą 

Teismas leido valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ atnaujinti maždaug 250 mln. Eur vertės Vilniaus...

Transportas
2018.10.19
„Klaipėdos naftos“ bunkeriavimo laivas atvyks vėliau

Didžiausias pasaulyje suskystintų gamtinių dujų (SkGD) bunkveriavimo laivas „Kairos“ išplaukė iš laivų...

Energetika
2018.10.19
„Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 8,5% daugiau krovinių

AB „Lietuvos geležinkeliai“ per devynis šių metų mėnesius gavo 338,7 mln. Eur pajamų – 5,2% daugiau, nei tuo...

Transportas
2018.10.19
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
Pradedantiesiems vairuotojams pažymėjimai bus išduodami trejiems metams

Seimas ketvirtadienį priėmė pataisas, kurios keičia vairuotojų pažymėjimo išdavimo tvarką.

Transportas
2018.10.18
Automobilių plovimo rinka: plečia tiek tunelines, tiek automatines Premium 4

Pagrindiniai automobilių plovimo rinkos dalyviai galvoja apie plėtrą – bendrovė „Švaros broliai“...

Transportas
2018.10.18
„Small planet airlines“ atleidžia 44 darbuotojus Premium 11

Lietuvos įmonėje dirbę žmonės aptarnavo kritinius sunkumus patyrusias grupės įmones Vokietijoje ir Lenkijoje.

Transportas
2018.10.18
Klaipėdos uostas skaičiuoja konteinerių krovos rekordus Premium

Konteinerių krova užsiimančios Klaipėdos uosto bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos...

Transportas
2018.10.18
„Merko Ehitus“ įmonė Osle statys „Teslų“ aptarnavimo centrą 1

Estijos kapitalo statybos kompanijos „Merko Ehitus“ įmonė Norvegijos sostinėje statys „Teslos“ elektromobilių...

Statyba ir NT
2018.10.17
Dėl kelio remonto Baltarusijoje galimi eismo ribojimai per Medininkų punktą

Dėl Baltarusijos teritorijoje vyksiančių kelio remonto darbų ketvirtadienį ir penktadienį galimi eismo...

Transportas
2018.10.17
„Švaros broliai“ atidarė 2 mln. Eur kainavusią, 6-ąją tunelinę plovyklą 12

Šiandien Vilniuje, Kareivių gatvėje atidaryta nauja tunelinė plovykla pristatoma kaip ilgiausią konvejerį...

Transportas
2018.10.17
„BAA Training“ pildo skrydžio treniruoklių parką

„Avia Solutions Group“ kontroliuojama bendrovė „BAA Training“ pristatė savo naują pirkinį –„Boeing 737 Next...

Transportas
2018.10.17
Valstybės valdomų įmonių pusmečio rezultatai: labiausiai augo transporto įmonės 3

63-jų valstybės valdomų įmonių (VVĮ) pardavimo pajamos per 2018 m. I pusmetį, lyginant su 2017 m.

Finansai
2018.10.17
„Rail Baltica“: progresui prireikė dar vienos Briuselio intervencijos Premium 3

„Rail Balticos“ projektui, regis, nelemta apsieiti be nesutarimų, galiausiai besibaigiančių Briuselio...

Transportas
2018.10.17
R. Masiulis: Islandijos prospekto ir Minsko plento rekonstrukcijai – 20 mln. Eur 3

Rekonstruojant magistralinio kelio Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpą ties Kaunu – Islandijos prospektą –...

Transportas
2018.10.16

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau