Turizmo sektorius: pusė turistų atkris dėl oro uosto remonto

Publikuota: 2015-09-29
Atnaujinta 2015-09-29 15:34
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Planuojama, kad 2017 m. vasarą vyksiančios Vilniaus oro uosto kilimo – tūpimo tako rekonstrukcijos metu 90% keleivių srautų iš Vilniaus bus nukreipta į Kauno oro uostą. Pasak oro uosto vadovo, atvykstančiųjų į šalį turistų srautas dėl to sumažėti neturėtų. Tačiau turizmo verslo atstovai mano, jog turistų mažės, ir ženkliai.

„Rekonstrukcija truks 35 dienas – ji prasidės 2017 m. liepos 14 d. ir baigsis rugpjūčio 18 d. Tuo metu skrydžiai iš Vilniaus nebus vykdomi didžioji dalis jų bus vykdoma iš Kauno oro uosto“, – šiandien surengtoje spaudos konferencijoje pranešė Artūras Stankevičius, Vilniaus oro uosto direktorius.

Pasak jo, būtent šis laikotarpis darbams pasirinktas dėl kelių priežasčių. Pirmiausiai – klimato sąlygų, – buvo analizuotas kritulių kiekis, šviesos laikotarpis ir t.t., mat asfaltas klojamas tuo laiku, kai iškrenta kuo mažiau kritulių.

„Taip pat atsižvelgta, į tai, jog rekonstrukcijos paruošiamuosius darbus, kurie truks 3-4 mėnesius, palankiausia vykdyti pavasarį, nestabdant skrydžių. Šalia paruošiamųjų darbų bus vykdomi kiti projektai, kuriuos būtų sunku atlikti nestabdant skrydžių“, – dėstė jis.

Dauguma skris iš Kauno

Pasak p. Stankevičiaus, iš 15-os skrydžius iš Vilniaus vykdančių oro vežėjų, dauguma toms dienoms, kai Vilniaus oro uoste skrydžiai nevyks dėl rekonstrukcijos, kels veiklą į Kauną ar Palangą.

Iš viso skrydžius į Kauną ar Palangą kels 13 oro bendrovių, viena nekels, viena dar neapsisprendė.

„Atsižvelgus i oro linijų ketinimus, planuojame, kad 90 proc. skrydžių ir oro keleivių tuo metu keliaus per Kauno oro uostą“, – vardijo p. Stankevičius.

Kurie iš oro vežėjų nusprendė iš Kauno neskraidyti, jis neatskleidžia. Rinkoje kalbama, kad tai gali būti SAS ir „Turkish Airlines“.

Kadangi Kauno oro uoste keleivių srautas Vilniaus rekonstrukcijos metu išaugs – papildomai prisidės apie 350.000 keleivių, – atitinkamai planuojama plėsti Kauno oro uosto pajėgumus, kad šis galėtų priiimti didesnį keleivių būrį.

Oro uosto vadovo teigimu, rekonstrukcijos projekto vertė sieks apie 27 mln. Eur, dalį lėšų tikimasi gauti iš ES fondų, o jei nepavyks, bus ieškoma kitų galimybių užtikrinti projekto finansavimą.

Trykšta optimizmu

Pasak p. Stankevičiaus, po kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos Vilniaus oro uosto pralaidumas padidės nuo dabartinių 3,5 iki 5 mln. keleivių per metus.

Paklaustas, ar per tas 35 dienos, kai Vilniaus oro uostas nedirbs, nesumažės į šalį ir Vilnių atvykstančių keleivių srautai ir nenukentės turizmo verslas, p. Stankevičius, teigė, jog tokio pavojaus nėra. „Matome tą patį skaičių“, – sakė jis.

„Iš didžiųjų aviakompanijų mes sulaukiame netgi sveikinimų, kad ryžomės taką rekonstruoti iš pagrindų. Iš žemėlapio tikrai nedingsime, tik atsirasime su nauja infrastruktūra“, – kalbėjo jis.

Pasak oro uosto vadovo, jau kalbama su autobusų vežėjais dėl susisiekimo tarp Vilniaus ir Kauno pagerinimo tuo laikotarpiu, kai dauguma skrydžių bus nukreipta į Kauną.

Nors oro uoste veikiančių verslų pirmoji reakcija į žinią apie rekonstrukciją buvo piktoka, oro uosto vadovas teigia, kad dabar jie jau puikiai supranta, dėl ko šis projektas reikalingas ir svarbus visai Lietuvai, tad tiesiog pasinaudos galimybe rekonstrukcijos metu išleisti personalą atostogų.

Verslas nesidžiaugia

Evalda Šiškauskienė, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė, neslepia nusivylimo, jog oro uoste darbus visgi nuspręsta vykdyti liepą – mėnesį, kai sulaukiama daugiausiai turistų.

„Vilniaus viebučiams ir turizmo sektoriui tai bus gedulo laikas, nes liepa – pats turizmo sezono vidurys, o Vilniuje numatoma daug naujų viešbučių projektų, kurie staruos būtent 2017 m. , taigi galbūt teks nukelti tų viešbučių atidarymą“, – kalbėjo ji.

„Kita vertus, galbūt ta valanda laiko, kiek užtruks turistams atvažiuoti iš Kauno į Vilnių, vertinant pagal tarptautinę praktiką ir nėra labai daug“, – svarstė p. Šiškauskienė.

Pasak jos, dabar svarbiausia, kad tą mėnesį, kai skrydžiai iš Vilniaus persikels į Kauną, būtų užtikrintas tolygus susisiekimas su Vilniumi– automobiliais, traukiniais t.t. „Manau, kad viešbučiai tam dės dideles pastangas. Didieji viešbučiai, ko gero, imsis privačių iniciatyvų atgabenti savo svečius iš Kauno į Vilnių“, – kalbėjo ji.

Nors pasirengti dar yra laiko, p. Šišlauskienė neatmeta, kad 35 dienų pauzė Vilniaus oro uosto darbo grafike pamažins turistų srautus.

Laukia sunkūs metai

Apie mažėjimą kalba ir Žydrė Gavelienė, Lietuvos turizmo rūmų prezidentė.

„Oro uosto uždarymas liepą, per patį turizmo sezono piką, bus smūgis turizmui. Neteksime didelės dalies turistų. Manau, 2017 m. liepą sulauksime tik pusės to srauto, kurio sulaukėme šių metų liepą, nes kelionių organizatoriai, kurie veža turistus į Lietuvą, planuoja viso sezono kelionių pardavimus, tad jei jie negalės pardavinėti kažkokio mėnesio, – pvz., 2017 m. liepos, jie išvis neparduos. Be to, dalis oro linijų į Kauną neskris. Oro uosto vadovo teiginiai, esą į Kauną rekonstrukcijos laikotarpiu persikels 90% skrydžių, yra pernelyg optimistiniai“, – mano ji.

„Lietuvos turizmo rinkai 2017 m. bus sunkūs – jau ir taip turime prasčiausią susisiekimą Baltijos šalyse, o jei jį dar apsunkinsime, bus sudėtinga“, – nuogąstavo p. Gavelienė.

Jos nuomone, rekonstrukcijos darbams reikėjo rinktis rugsėjį arba balandį, – tai yra turistinio sezono pradžią arba pabaigą.

FOTOGALERIJA Pusė turistų atkris dėl oro uosto remonto (12 nuotr.)

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Kelyje Rusnė– Šilutė pakilo vandens lygis, nutrauktas transporto kėlimas 1

Sekmadienį kelyje Rusnė – Šilutė vanduo pakilo iki 85 centimetrų. Esant tokiai situacijai, specialioji...

Logistika
13:43
R. Masiulis: estai ir latviai teisę vežti „Rail Baltica“ Lietuvoje gautų per biržą 4

Lietuvos susisiekimo ministras dar kartą pareiškė, kad nutiesus tris Baltijos šalis ir Lenkiją sujungsiantį...

Logistika
2019.02.15
Naftos perdirbėjų investicijos netruks atsipirkti Premium

Dėl 2020 m. Pasaulio laivy­bos organizacijos (IMO) įvedamų laivų kuro tar­šos apribojimų naftos per­dir­bimo...

Pramonė
2019.02.15
Valstybinės susisiekimo įmonės inovacijų ieškos kartu 2

Lietuvoje įsteigta nauja viešoji įstaiga Transporto inovacijų centras, kuri skatins inovacijas susisiekimo...

Logistika
2019.02.15
Greitieji traukiniai M. Vestager atsilieps politiškai Premium

EK konkurencijos prievaizdų užkardytas „Siemens“ ir „Alstom“ traukinių gamybos padalinių susijungimo sandoris...

Verslo aplinka
2019.02.15
Į aviacijos dangų atslenka „Brexit“ debesis 4

Praėjusius 2018-uosius civilinė aviacija palydėjo rekordais. Ne išimtis ir Lietuva – skaičiuojame rekordinius...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda už 5 mln. Eur perka 18 ekologiškų autobusų 3

Klaipėda už 5 mln. Eur perka dar 18 ekologiškų – suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų – autobusų. Naujų...

Logistika
2019.02.14
Teismas: „Fimai“ pagrįstai neleista dalyvauti greičio matuoklių konkurse 4

Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Policijos departamentas pagrįstai neleido dalyvauti konkurse...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda kaupiasi Mėlynajam šuoliui: kaip keitėsi uostamiestis per 4 metus Premium 11

Pastaraisiais metais Klaipėdos savivaldybė didino pajamas ir mažino skolas, miestas pritraukė nemažų...

Verslo aplinka
2019.02.14
Lūžis aviacijoje: „Airbus“ atsisako didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamybos 5

„Airbus“ nusprendė stabdyti orlaivių A380 gamybą. Šie dviaukščiai, didžiausi pasaulyje keleiviniai lėktuvai,...

Pramonė
2019.02.14
Aviacijos įmonė išleido obligacijas – mokės 8% 4

Estijos aviacijos bendrovė „Magnetic MRO” įgyvendino neviešą obligacijų siūlymą ir pritraukė 8 mln. Eur,...

Rinkos
2019.02.14
2018 m. aviacijos statistika: incidentai, saugiausios ir nesaugiausios oro linijos  Premium

Praėjusių metų fatališkų aviacijos įvykių suvestinėje vėl žymimas 530-ies žūčių šuolis, jis fiksuojamas po...

Logistika
2019.02.14
Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai valstybei nebesvarbūs Premium

Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai neteks valstybei svarbių ekonominių projektų statuso. Tai iš...

Logistika
2019.02.14
„Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur pretenzijos Kelių direkcijai 

Kauno statybų ir kelių tiesimo bendrovė „Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur vertės pretenzijos Lietuvos...

Logistika
2019.02.13
Savivaldybės turės daugiau erdvės spręsti, kuriuos kelius reikia tvarkyti 2

Savivaldybės turės daugiau laisvės spręsti, kuriuos vietinės reikšmės kelius reikia tvarkyti. Vyriausybė...

Logistika
2019.02.13
Architektai įvertino „Vilnius Connect“ detaliojo plano koncepciją

Architektai įvertino šiuo metu rengiamą detalųjį planą 33,5 ha ploto teritorijos, kurią Vilniaus savivaldybė...

Statyba ir NT
2019.02.13
Streikai sustabdė skrydžius Briuselio oro uostuose

Dėl visuotinio streiko Belgijoje trečiadienį atšaukus visus skrydžius, tai sutrikdė susisiekimą ir tarp...

Logistika
2019.02.13
Dėl rekordinio kiekio narkotikų už grotų atsidūrė logistikos įmonės vadovas 23

Policija trečiadienį pranešė sulaikiusi rekordinį Lietuvos istorijoje narkotikų kiekį – pusantros tonos...

Logistika
2019.02.13
R. Masiulis: bus ieškoma verslo vežėjų į Paryžių ir Miuncheną 10

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pareiškė, kad po 1,5-2 metų bus ieškoma oro linijų, kurios su Europos...

Logistika
2019.02.12
„RB Rail“ vadovaus suomis T. Riihimaki 1

„RB Rail AS“ stebėtojų taryba bendros „Rail Baltica“ projektą koordinuojančios įmonės „RB Rail“ generaliniu...

Logistika
2019.02.12

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau