Po visų laikų rekordo Vilniaus oro uostas pradeda dusti

Publikuota: 2015-09-26
Oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Oro transportas Lietuvoje demonstruoja nemenką šuolį: per pastaruosius metus šio sektoriaus apyvarta išaugo vidutiniškai ketvirtadaliu. Prie to prisideda šalies patrauklumas ir augantis gyventojų mobilumas.

Šį rugpjūtį Vilniaus oro uostas aptarnavo 332.000 keleivių – tai didžiausias skaičius per visą šio oro uosto veiklos istoriją nuo 1932-ųjų.

Karšta vasara buvo ir kituose Lietuvos oro uostų tinklui priklausančiuose oro vartuose – Kaune ir Palangoje. Rugpjūtį Kauno oro uoste aptarnauta 85.000 keleivių – pasiektas didžiausias keleivių srautas nuo 2013 m. liepos. Palangos oro uostui šiemet sėkmingiausias buvo vasaros vidurys – liepą pajūryje buvo pasiektas veiklos rekordas, aptarnauta daugiau nei 17.000 žmonių.

infogr.am::infogram_0_keleiviu_skaicius

Kaip teigia Indrė Baltrušaitienė, Lietuvos oro uostų Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė, rugsėjį keleivių skaičių dar labiau didins naujos bendrovių „AirBaltic“ ir „Wizz Air“ kryptys. Latvių bendrovė jau skraidina keleivius iš Vilniaus į Briuselį, Stokholmą, Helsinkį, Paryžių ir Berlyną, o „Wizz Air“ nuo kitos savaitės pradės skrydžius į Bilundą, Miuncheną (Memingeną), Stokholmą, Kijevą ir Glazgą. Spalio pabaigoje savo krypčių žemėlapį išplės ir Skandinavijos oro bendrovė SAS, ji siūlys keliauti į Oslą.

infogr.am::infogram_0_skrydziu_skaicius

Prisidėjo ir „Lonely Planet“

„Didesnę apimtį lėmė šalies patrauklumas – „Lonely Planet“ išrinko mus kaip vieną labiausiai lankytinų šalių šiais metais. Didėja mobilumas – žmonės vis dažniau išsiruošia aplankyti kitų miestų kelioms dienoms“, – pabrėžia p. Baltrušaitienė. Prie augančių keleivių srautų prisideda ir trijų civilinių Lietuvos oro uostų sujungimas į vieną įmonę.

„Iki tol buvę konkurentai susivienijo ir dabar laikosi vienos bendros plėtros strategijos, dalijasi patirtimi ir ištekliais“, – teigia p. Baltrušaitienė.

Neseniai oro uostai įgyvendino ilgai brandintą iniciatyvą, kuri skatina naujų reguliariųjų maršrutų į Lietuvos oro uostus atsiradimą, esamų maršrutų intensyvumo didinimą ir nutrūkusių skrydžių atnaujinimą.

infogr.am::infogram_0_oro_transporto_apyvartos_indeksas

Tiesa, pasak p. Baltrušaitienės, Vilniaus oro uostas greitai gali susidurti su per didelio keleivių skaičiaus problema. Apskaičiuota, kad oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln.

„Norint išplėsti esamą oro uosto infrastruktūrą ir kokybiškai aptarnauti visus keleivius, reikalingos nemažos investicijos“, – teigia ji.

Šiuo metu iš Lietuvos oro uostų 17 oro linijų bendrovių reguliariai skraido 59 kryptimis į 51 miestą Europoje ir už jos, o šalies pasiekiamumą dar labiau didina daugiau nei 6 užsakomųjų skrydžių bendrovės.

Neišsitenka Lietuvoje

Užsakomųjų reisų bendrovė „Small Planet Airlines“ prognozuoja, kad grupės pajamos 2015 m. augs 37%, iki 176 mln. Eur. 2014 m. bendrovės EBITDA siekė 8,2 mln. Eur. 2015 m., prognozuojama, šis rodiklis išaugs iki 14 mln. Eur.

Grupė jungia „Small Planet Airlines“ Lietuvoje ir „Small Planet Airlines Sp. z o. o.“ Lenkijoje, taip pat dar skrydžių veiklos nepradėjusius padalinius Vokietijoje ir Tailande.

Užsakomųjų skrydžių bendrovės pardavimai Lietuvoje per 2014 m. smuktelėjo 3,6%, iki 51 mln. Eur, tačiau grynasis pelnas išaugo 150%, iki 3,7 mln. Eur.

„Lietuvoje mūsų pardavimai sudaro mažesniąją verslo dalį, sparčiau augame kaip grupė užsienio šalyse“, – kalba Vytautas Kaikaris, „Small Planet Airlines“ vadovas.

Pernai bendrovė tvarkė vidinius procesus.

„Nėjome į naujas rinkas, tad bendrosios pajamos augo tik 9%, tačiau pelningumas padidėjo keturgubai. Šiemet vėl augame“, – kalba p. Kaikaris.

Per pirmąjį šių metų pusmetį grupės pajamos augo 25%, iki 64,3 mln. Eur, o pelnas (prieš mokesčius) šoktelėjo kone dvigubai – nuo 2 mln. iki 3,9 mln. Eur.

Per šį laikotarpį bendrovės lėktuvų parką papildė 7 orlaiviai, skrydžių skaičius augo 30%, prisijungė 300 naujų darbuotojų.

„Sparčiausiai šiemet augome Lenkijoje, taip pat prie šiųmečio šuolio prisidėjo ir projektas Kambodžoje. Gebėjimas išlaikyti pelningumą plečiant veiklą yra didžiausias iššūkis 2015 m., nes augimas reikalauja investicijų ir papildomų išlaidų. Kita vertus, išoriniai veiksniai – stipresnis JAV doleris ir pinganti nafta – mums taip pat yra palankūs“, – kalba p. Kaikaris.

Kita užsakomųjų skrydžių bendrovė „Grand Cru Airlines“ 2014 m. irgi stipriai pasistiebė: pardavimai ūgtelėjo 164%, grynasis pelnas – daugiau nei 210%.

„Dirbame ne vien Lietuvos rinkoje, didžioji dalis apimties atitenka Europos šalims, kur nuomojame savo orlaivius“, – kalba Valdas Barakauskas, „Grand Cru Airlines“ generalinis direktorius.

Kalbėdamas apie šiuos metus, p. Barakauskas skaičiuoja, kad bendrovės pajamos kiek sumenko, tačiau pelningumo rodikliai augo.

„Visi šie metai taip pat bus geresni, vis daugiau dirbame užsienio rinkose. Aviacijos versle šiandien pakilimas, to priežasčių ne viena – ir atpigę degalai, ir dažniau keliaujantys žmonės, ir įstatymų bazės pakeitimai, kurie leido dar kelerius metus naudoti senesnius lėktuvus“, – vardija p. Barakauskas.

Kelerių metų spurtas

Oro transporto šuolį Lietuvoje fiksuoja ir Eurostatas, jo pateikiamais duomenimis, šio sektoriaus apyvartos indeksas per pastaruosius kelerius metus augo gerokai sparčiau nei gretimose rinkose ar euro zonoje.

Simonas Bartkus, „Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovas, komentuodamas Eurostato pateikiamą statistiką, teigia, kad aviacijos įmonės šiuo laikotarpiu plėtėsi labai sparčiai.

„Augome ne vien mes, bet ir mūsų konkurentai. Antra priežastis – žema lyginamoji 2010 m. bazė: „FlyLAL“ bankrutavo 2009 m., o dabar lyderiaujančios oro bendrovės tada dar tik kūrėsi“, – teigia p. Bartkus.

DNB analitikai oro transporto pajamų augimą pirmiausia sieja su gerokai sumažėjusiomis degalų sąnaudomis, tačiau kartu pabrėžia, kad pastarojo sektoriaus svoris, palyginti su visomis transporto paslaugomis, išlieka žemas – šios paslaugų rūšies eksporto dalis sudaro tik 3,8% visų paslaugų arba 0,4% BVP.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 16 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

„Lietuvos geležinkelių“ valdyboje – naujas nepriklausomas narys  7

Susisiekimo ministerijos kontroliuojamos įmonės valdybą papildė 7-asis narys – švedas Matsas Hansonas.

„Sanitex“ logistikos įmonė BLS keičia požiūrį į taupymo priemones Premium 4

„Baltic Logistic Solutions“, „Sanitex“ grupei priklausanti logistikos įmonė, skaičiuoja, kad personalo kaitos...

„Hyundai i10“ ruošiasi rudeniniam debiutui

Artėjant rudeninei Frankfurto automobilių parodai, „Hyundai“ paviešino pirmąjį savo naujojo mažiausio modelio...

Laisvalaikis
2019.08.15
VŽ bando: atnaujintas „Renault Kadjar“, „Qashqai“ pusbrolis  Premium

Nors „Kadjar“ skendi savo techninio antrininko – „Nissan Qashqai“ šešėlyje, tai yra vienas iš geriausiai...

Automobiliai
2019.08.15
Indijos automobilių rinkoje – blogiausias mėnuo per 18 metų 3

Ilgus metus Indijos automobilių rinka klestėjo, o į ją skubėjo investuoti visi didieji pasauliniai...

Antra kelių audito banga: įtaria klastojus, naudojus prastesnes medžiagas 29

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) skelbia, kad atliekant tolimesnius kelių kokybės audito veiksmus...

Statyba ir NT
2019.08.14
A. Vaitkus tikisi vėl vadovauti Klaipėdos uostui, apie geležinkelius nesvarsto  19

Darbą baigiančiam susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pareiškus, kad buvęs Klaipėdos uosto vadovas Arvydas...

R. Masiulis: R. Karbauskiui kerštas pavyko, ką padarysi 68

Rokas Masiulis, laikinai pareigas einantis susisiekimo ministras, teigia, kad pareigas palieka ramia sąžine,...

G. Nausėda apie automobilių mokestį: reikėtų pradėti nuo prabangos mokesčio 32

Premjerui neseniai pareiškus, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, prezidentas...

„Hegelmann transporte“: nuosavas servisas leis laimėti laiko ir patogumo Premium 4

Vilkikų remonto įmonę „Ivetra ir Ko“ perkanti antra pagal dydį Lietuvos vežėjų bendrovė „Hegelmann...

„Grinda“ pradeda T. Narbuto-Saltoniškių gatvių lietaus nuotekų rekonstrukciją Verslo tribūna 1

Sostinė šiuo metu įgyvendina ambicingą paviršinių nuotekų sistemų tvarkymo projektą, kurio metu bus...

Statyba ir NT
2019.08.13
Protestai Honkonge paralyžiuoja ir oro uosto veiklą 

Mieste vykstančios protesto akcijos pasiekė ir miesto oro uostą, kuriame minios protestuotojų privertė...

Lietuvių vežėjai nurungia vakariečius, bet augti bus vis sunkiau Premium 46

Transporto paslaugų eksporto apimtį įspūdingai didinantys Lietuvos vežėjai auga perimdami rinkas iš Vakarų...

„Adampolio“ apyvarta augo 1,5 karto, o pelnas – beveik 9 kartus  2

Komercinio transporto prekybos bendrovė „Adampolis“ praėjusiais metais gavo 62,930 mln. Eur pajamų – 62,7%...

„Regitra“ didino pelną 39% iki 3,9 mln. Eur 7

Valstybės įmonė „Regitra“ praėjusiais metais uždirbo 3,912 mln. Eur grynojo pelno – 38,5% daugiau nei 2017...

Didžiausias Vengrijos vežėjas neišsikapsto iš nuostolių 9

Bendrovė „Waberer‘s“, didžiausias Vengrijos vežėjas, vis giliau klimpsta į nuostolius, be to, mažina tiek...

Papildytos realybės funkcija „Google“ žemėlapiuose jau pasiekiama ne tik gidams 1

Papildytos realybės funkcijos „Google“ žemėlapiuose „Live View“ pirminis testavimas (angl. alfa testing)...

Paslaugos
2019.08.11
Po visuomenės pasipiktinimo Didžioji Britanija lieka „Interrail“ sistemoje

Didžioji Britanija nepaliks „Interrail“ – dešimtmečius gyvuojančios bendros Europos geležinkelių sistemos,...

Virš Lietuvos dažniausiai skrenda „AirBaltic“ lėktuvai 3

Liepos mėnesį daugiausiai skrydžių Lietuvos oro erdve vykdė Latvijos oro bendrovė „AirBaltic“. Praėjusiais...

„CityBee“ elektriniai paspirtukai atriedėjo ir į Lietuvos pajūrį   2

Penktadienį Klaipėdoje ir Palangoje pradėta teikti „CityBee“ el. paspirtukų dalijimosi paslauga. Iš viso...

Paslaugos
2019.08.09

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau