Po visų laikų rekordo Vilniaus oro uostas pradeda dusti

Publikuota: 2015-09-26
Oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Oro transportas Lietuvoje demonstruoja nemenką šuolį: per pastaruosius metus šio sektoriaus apyvarta išaugo vidutiniškai ketvirtadaliu. Prie to prisideda šalies patrauklumas ir augantis gyventojų mobilumas.

Šį rugpjūtį Vilniaus oro uostas aptarnavo 332.000 keleivių – tai didžiausias skaičius per visą šio oro uosto veiklos istoriją nuo 1932-ųjų.

Karšta vasara buvo ir kituose Lietuvos oro uostų tinklui priklausančiuose oro vartuose – Kaune ir Palangoje. Rugpjūtį Kauno oro uoste aptarnauta 85.000 keleivių – pasiektas didžiausias keleivių srautas nuo 2013 m. liepos. Palangos oro uostui šiemet sėkmingiausias buvo vasaros vidurys – liepą pajūryje buvo pasiektas veiklos rekordas, aptarnauta daugiau nei 17.000 žmonių.

infogr.am::infogram_0_keleiviu_skaicius

Kaip teigia Indrė Baltrušaitienė, Lietuvos oro uostų Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė, rugsėjį keleivių skaičių dar labiau didins naujos bendrovių „AirBaltic“ ir „Wizz Air“ kryptys. Latvių bendrovė jau skraidina keleivius iš Vilniaus į Briuselį, Stokholmą, Helsinkį, Paryžių ir Berlyną, o „Wizz Air“ nuo kitos savaitės pradės skrydžius į Bilundą, Miuncheną (Memingeną), Stokholmą, Kijevą ir Glazgą. Spalio pabaigoje savo krypčių žemėlapį išplės ir Skandinavijos oro bendrovė SAS, ji siūlys keliauti į Oslą.

infogr.am::infogram_0_skrydziu_skaicius

Prisidėjo ir „Lonely Planet“

„Didesnę apimtį lėmė šalies patrauklumas – „Lonely Planet“ išrinko mus kaip vieną labiausiai lankytinų šalių šiais metais. Didėja mobilumas – žmonės vis dažniau išsiruošia aplankyti kitų miestų kelioms dienoms“, – pabrėžia p. Baltrušaitienė. Prie augančių keleivių srautų prisideda ir trijų civilinių Lietuvos oro uostų sujungimas į vieną įmonę.

„Iki tol buvę konkurentai susivienijo ir dabar laikosi vienos bendros plėtros strategijos, dalijasi patirtimi ir ištekliais“, – teigia p. Baltrušaitienė.

Neseniai oro uostai įgyvendino ilgai brandintą iniciatyvą, kuri skatina naujų reguliariųjų maršrutų į Lietuvos oro uostus atsiradimą, esamų maršrutų intensyvumo didinimą ir nutrūkusių skrydžių atnaujinimą.

infogr.am::infogram_0_oro_transporto_apyvartos_indeksas

Tiesa, pasak p. Baltrušaitienės, Vilniaus oro uostas greitai gali susidurti su per didelio keleivių skaičiaus problema. Apskaičiuota, kad oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln.

„Norint išplėsti esamą oro uosto infrastruktūrą ir kokybiškai aptarnauti visus keleivius, reikalingos nemažos investicijos“, – teigia ji.

Šiuo metu iš Lietuvos oro uostų 17 oro linijų bendrovių reguliariai skraido 59 kryptimis į 51 miestą Europoje ir už jos, o šalies pasiekiamumą dar labiau didina daugiau nei 6 užsakomųjų skrydžių bendrovės.

Neišsitenka Lietuvoje

Užsakomųjų reisų bendrovė „Small Planet Airlines“ prognozuoja, kad grupės pajamos 2015 m. augs 37%, iki 176 mln. Eur. 2014 m. bendrovės EBITDA siekė 8,2 mln. Eur. 2015 m., prognozuojama, šis rodiklis išaugs iki 14 mln. Eur.

Grupė jungia „Small Planet Airlines“ Lietuvoje ir „Small Planet Airlines Sp. z o. o.“ Lenkijoje, taip pat dar skrydžių veiklos nepradėjusius padalinius Vokietijoje ir Tailande.

Užsakomųjų skrydžių bendrovės pardavimai Lietuvoje per 2014 m. smuktelėjo 3,6%, iki 51 mln. Eur, tačiau grynasis pelnas išaugo 150%, iki 3,7 mln. Eur.

„Lietuvoje mūsų pardavimai sudaro mažesniąją verslo dalį, sparčiau augame kaip grupė užsienio šalyse“, – kalba Vytautas Kaikaris, „Small Planet Airlines“ vadovas.

Pernai bendrovė tvarkė vidinius procesus.

„Nėjome į naujas rinkas, tad bendrosios pajamos augo tik 9%, tačiau pelningumas padidėjo keturgubai. Šiemet vėl augame“, – kalba p. Kaikaris.

Per pirmąjį šių metų pusmetį grupės pajamos augo 25%, iki 64,3 mln. Eur, o pelnas (prieš mokesčius) šoktelėjo kone dvigubai – nuo 2 mln. iki 3,9 mln. Eur.

Per šį laikotarpį bendrovės lėktuvų parką papildė 7 orlaiviai, skrydžių skaičius augo 30%, prisijungė 300 naujų darbuotojų.

„Sparčiausiai šiemet augome Lenkijoje, taip pat prie šiųmečio šuolio prisidėjo ir projektas Kambodžoje. Gebėjimas išlaikyti pelningumą plečiant veiklą yra didžiausias iššūkis 2015 m., nes augimas reikalauja investicijų ir papildomų išlaidų. Kita vertus, išoriniai veiksniai – stipresnis JAV doleris ir pinganti nafta – mums taip pat yra palankūs“, – kalba p. Kaikaris.

Kita užsakomųjų skrydžių bendrovė „Grand Cru Airlines“ 2014 m. irgi stipriai pasistiebė: pardavimai ūgtelėjo 164%, grynasis pelnas – daugiau nei 210%.

„Dirbame ne vien Lietuvos rinkoje, didžioji dalis apimties atitenka Europos šalims, kur nuomojame savo orlaivius“, – kalba Valdas Barakauskas, „Grand Cru Airlines“ generalinis direktorius.

Kalbėdamas apie šiuos metus, p. Barakauskas skaičiuoja, kad bendrovės pajamos kiek sumenko, tačiau pelningumo rodikliai augo.

„Visi šie metai taip pat bus geresni, vis daugiau dirbame užsienio rinkose. Aviacijos versle šiandien pakilimas, to priežasčių ne viena – ir atpigę degalai, ir dažniau keliaujantys žmonės, ir įstatymų bazės pakeitimai, kurie leido dar kelerius metus naudoti senesnius lėktuvus“, – vardija p. Barakauskas.

Kelerių metų spurtas

Oro transporto šuolį Lietuvoje fiksuoja ir Eurostatas, jo pateikiamais duomenimis, šio sektoriaus apyvartos indeksas per pastaruosius kelerius metus augo gerokai sparčiau nei gretimose rinkose ar euro zonoje.

Simonas Bartkus, „Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovas, komentuodamas Eurostato pateikiamą statistiką, teigia, kad aviacijos įmonės šiuo laikotarpiu plėtėsi labai sparčiai.

„Augome ne vien mes, bet ir mūsų konkurentai. Antra priežastis – žema lyginamoji 2010 m. bazė: „FlyLAL“ bankrutavo 2009 m., o dabar lyderiaujančios oro bendrovės tada dar tik kūrėsi“, – teigia p. Bartkus.

DNB analitikai oro transporto pajamų augimą pirmiausia sieja su gerokai sumažėjusiomis degalų sąnaudomis, tačiau kartu pabrėžia, kad pastarojo sektoriaus svoris, palyginti su visomis transporto paslaugomis, išlieka žemas – šios paslaugų rūšies eksporto dalis sudaro tik 3,8% visų paslaugų arba 0,4% BVP.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 16 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Vilnius analizuos, kaip atnaujinti viešąjį transportą

Vilniui sparčiai plečiantis ir daugėjant gyventojų bei griežtėjant taršos reikalavimams, miesto valdžia...

„Toyota“ Ženevoje pristatys naują miesto visureigį

Automobilis kol kas neskelbiamu pavadinimu „Toyotos“ gamoje rikiuosis šalia kompaktinio krosoverio C-HR ir...

JAV eismo saugos agentūra nagrinėja skundą dėl savaime greitėjančių „Tesla“ automobilių

JAV vyriausybės eismo saugos agentūra pranešė šiuo metu nagrinėjanti skundus, susijusius su įtarimais, jog...

1,2 mln. Eur subsidijų elektromobiliams estai išgraibstė per kelias valandas

Estijos Ekologinių investicijų centras, penktadienio rytą pradėjęs paraiškų dėl paramos elektromobiliui...

Verslo aplinka
2020.01.18
Klaipėdoje – naujas „Novatek“ dujų krovinys

Į Klaipėdą šeštadienį atplaukė naujas nedidelis Rusijos dujų bendrovės „Novatek“ suskystintųjų gamtinių dujų...

Pramonė
2020.01.18
„Fiat Chrysler“ ir „Foxconn“ derasi dėl bendros elektromobilių gamybos įmonės įkūrimo

Italijos ir JAV automobilių koncernas „Fiat Chrysler Automobiles“ (FCA) bei didžiausia pasaulyje elektronikos...

Pristatymų dronais progresą skatina farmacijos logistika Premium

Siuntų bendrovė UPS pradėjo vykdyti komercinius medikamentų pristatymus į namus nepilotuojamomis...

Dakare greičiausias tarp lietuvių – B. Vanagas, V. Žala vos pasiekė finišą

Penktadienį Saudo Arabijoje baigėsi Dakaro ralis. Sėkmingiausiai iš lietuvių lenktynininkų jame pasirodė...

Automobiliai
2020.01.17
„Linavos“ draudimo bendrovės nebus Premium

Vežėjų asociacija „Linava“ stabdo keletą metų bandytos įsteigti draudimo bendrovės projektą. Tai VŽ...

„airBaltic“ keleivių skaičius Lietuvoje pernai augo 18%

Oro bendrovė „airBaltic“ per 2019 m. Lietuvoje skraidino 520.000 keleivių. Tai yra 18% daugiau nei...

Pokyčiai pramonės ir prekybos įmonėse augina logistų sandėlius  Premium

2017 m. į naujas patalpas įsikėlusi UAB „Rhenus Logistics“ dar 50% didina sandėliavimo plotą – tai lemia tiek...

Priešpaskutiniame Dakaro etape lietuviai išlaikė stabilumą

Saudo Arabijoje vykstančiame Dakaro ralyje dalyvaujantys lietuvių lenktynininkai priešpaskutiniame etape...

Automobiliai
2020.01.16
„Bolt“ iš Europos investicijų banko skolinasi 50 mln. Eur 1

Europos investicijų bankas (EIB) ir pavežėjimo paslaugų bendrovė „Bolt“ Vilniuje pasirašė 50 mln. Eur...

Finansai
2020.01.16
„RB Rail AS“ stebėtojų tarybai vadovauja A. Leimanis

Anris Leimanis, Latvijos deleguotas eiti už „Rail Balticos“ projektą atsakingos įmonės „RB Rail AS“ stebėtojų...

Sustabdytas 10-asis Dakaro ralio greičio ruožas, Lietuvos atstovai išlaiko pozicijas 

Dėl daugybės įvykių trasoje pritrūkus medikų komandų, maratono organizatoriai anksčiau laiko sustabdė...

Automobiliai
2020.01.15
„Airbus“ aplenkė „Boeing“ ir vėl tapo didžiausia lėktuvų gamintoja Premium

„Boeing“ pernai pasiekė per dešimtmetį blogiausius prekybos rezultatus ir gerokai nusileido nauja pasaulinės...

2020-ieji – mažos taršos automobilių metai Premium

Šiais metais su naujais Europos Sąjungos automobilių taršos ribojimais susidursianti rinka laukia naujos...

Automobiliai
2020.01.15
„Brexit“ aviacijoje: pokyčių bus, bet chaoso tikimasi išvengti  Premium

Aviacijos industrija jautriai reaguos į Jungtinės Karalystės pasitraukimą iš Europos Sąjungos, tačiau dabar...

„Rail Balticą“ tikimasi nutiesti 4 kartus pigiau už Europos vidurkį Premium 3

Valstybiniai Baltijos šalių auditoriai įspėja, jog kyla rizika, kad „Rail Baltica“ pabrangs ir nebus baigta...

V. Žala ir B. Vanagas Dakaro suvestinėje vėl priartėjo vienas prie kito 

Įveikęs beveik 900 km maršrutą, devintąją lenktynių dieną vėl geriausią rezultatą pasiekęs Lietuvos atstovas...

Automobiliai
2020.01.14

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau