Po visų laikų rekordo Vilniaus oro uostas pradeda dusti

Publikuota: 2015-09-26
Oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Oro transportas Lietuvoje demonstruoja nemenką šuolį: per pastaruosius metus šio sektoriaus apyvarta išaugo vidutiniškai ketvirtadaliu. Prie to prisideda šalies patrauklumas ir augantis gyventojų mobilumas.

Šį rugpjūtį Vilniaus oro uostas aptarnavo 332.000 keleivių – tai didžiausias skaičius per visą šio oro uosto veiklos istoriją nuo 1932-ųjų.

Karšta vasara buvo ir kituose Lietuvos oro uostų tinklui priklausančiuose oro vartuose – Kaune ir Palangoje. Rugpjūtį Kauno oro uoste aptarnauta 85.000 keleivių – pasiektas didžiausias keleivių srautas nuo 2013 m. liepos. Palangos oro uostui šiemet sėkmingiausias buvo vasaros vidurys – liepą pajūryje buvo pasiektas veiklos rekordas, aptarnauta daugiau nei 17.000 žmonių.

infogr.am::infogram_0_keleiviu_skaicius

Kaip teigia Indrė Baltrušaitienė, Lietuvos oro uostų Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė, rugsėjį keleivių skaičių dar labiau didins naujos bendrovių „AirBaltic“ ir „Wizz Air“ kryptys. Latvių bendrovė jau skraidina keleivius iš Vilniaus į Briuselį, Stokholmą, Helsinkį, Paryžių ir Berlyną, o „Wizz Air“ nuo kitos savaitės pradės skrydžius į Bilundą, Miuncheną (Memingeną), Stokholmą, Kijevą ir Glazgą. Spalio pabaigoje savo krypčių žemėlapį išplės ir Skandinavijos oro bendrovė SAS, ji siūlys keliauti į Oslą.

infogr.am::infogram_0_skrydziu_skaicius

Prisidėjo ir „Lonely Planet“

„Didesnę apimtį lėmė šalies patrauklumas – „Lonely Planet“ išrinko mus kaip vieną labiausiai lankytinų šalių šiais metais. Didėja mobilumas – žmonės vis dažniau išsiruošia aplankyti kitų miestų kelioms dienoms“, – pabrėžia p. Baltrušaitienė. Prie augančių keleivių srautų prisideda ir trijų civilinių Lietuvos oro uostų sujungimas į vieną įmonę.

„Iki tol buvę konkurentai susivienijo ir dabar laikosi vienos bendros plėtros strategijos, dalijasi patirtimi ir ištekliais“, – teigia p. Baltrušaitienė.

Neseniai oro uostai įgyvendino ilgai brandintą iniciatyvą, kuri skatina naujų reguliariųjų maršrutų į Lietuvos oro uostus atsiradimą, esamų maršrutų intensyvumo didinimą ir nutrūkusių skrydžių atnaujinimą.

infogr.am::infogram_0_oro_transporto_apyvartos_indeksas

Tiesa, pasak p. Baltrušaitienės, Vilniaus oro uostas greitai gali susidurti su per didelio keleivių skaičiaus problema. Apskaičiuota, kad oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln.

„Norint išplėsti esamą oro uosto infrastruktūrą ir kokybiškai aptarnauti visus keleivius, reikalingos nemažos investicijos“, – teigia ji.

Šiuo metu iš Lietuvos oro uostų 17 oro linijų bendrovių reguliariai skraido 59 kryptimis į 51 miestą Europoje ir už jos, o šalies pasiekiamumą dar labiau didina daugiau nei 6 užsakomųjų skrydžių bendrovės.

Neišsitenka Lietuvoje

Užsakomųjų reisų bendrovė „Small Planet Airlines“ prognozuoja, kad grupės pajamos 2015 m. augs 37%, iki 176 mln. Eur. 2014 m. bendrovės EBITDA siekė 8,2 mln. Eur. 2015 m., prognozuojama, šis rodiklis išaugs iki 14 mln. Eur.

Grupė jungia „Small Planet Airlines“ Lietuvoje ir „Small Planet Airlines Sp. z o. o.“ Lenkijoje, taip pat dar skrydžių veiklos nepradėjusius padalinius Vokietijoje ir Tailande.

Užsakomųjų skrydžių bendrovės pardavimai Lietuvoje per 2014 m. smuktelėjo 3,6%, iki 51 mln. Eur, tačiau grynasis pelnas išaugo 150%, iki 3,7 mln. Eur.

„Lietuvoje mūsų pardavimai sudaro mažesniąją verslo dalį, sparčiau augame kaip grupė užsienio šalyse“, – kalba Vytautas Kaikaris, „Small Planet Airlines“ vadovas.

Pernai bendrovė tvarkė vidinius procesus.

„Nėjome į naujas rinkas, tad bendrosios pajamos augo tik 9%, tačiau pelningumas padidėjo keturgubai. Šiemet vėl augame“, – kalba p. Kaikaris.

Per pirmąjį šių metų pusmetį grupės pajamos augo 25%, iki 64,3 mln. Eur, o pelnas (prieš mokesčius) šoktelėjo kone dvigubai – nuo 2 mln. iki 3,9 mln. Eur.

Per šį laikotarpį bendrovės lėktuvų parką papildė 7 orlaiviai, skrydžių skaičius augo 30%, prisijungė 300 naujų darbuotojų.

„Sparčiausiai šiemet augome Lenkijoje, taip pat prie šiųmečio šuolio prisidėjo ir projektas Kambodžoje. Gebėjimas išlaikyti pelningumą plečiant veiklą yra didžiausias iššūkis 2015 m., nes augimas reikalauja investicijų ir papildomų išlaidų. Kita vertus, išoriniai veiksniai – stipresnis JAV doleris ir pinganti nafta – mums taip pat yra palankūs“, – kalba p. Kaikaris.

Kita užsakomųjų skrydžių bendrovė „Grand Cru Airlines“ 2014 m. irgi stipriai pasistiebė: pardavimai ūgtelėjo 164%, grynasis pelnas – daugiau nei 210%.

„Dirbame ne vien Lietuvos rinkoje, didžioji dalis apimties atitenka Europos šalims, kur nuomojame savo orlaivius“, – kalba Valdas Barakauskas, „Grand Cru Airlines“ generalinis direktorius.

Kalbėdamas apie šiuos metus, p. Barakauskas skaičiuoja, kad bendrovės pajamos kiek sumenko, tačiau pelningumo rodikliai augo.

„Visi šie metai taip pat bus geresni, vis daugiau dirbame užsienio rinkose. Aviacijos versle šiandien pakilimas, to priežasčių ne viena – ir atpigę degalai, ir dažniau keliaujantys žmonės, ir įstatymų bazės pakeitimai, kurie leido dar kelerius metus naudoti senesnius lėktuvus“, – vardija p. Barakauskas.

Kelerių metų spurtas

Oro transporto šuolį Lietuvoje fiksuoja ir Eurostatas, jo pateikiamais duomenimis, šio sektoriaus apyvartos indeksas per pastaruosius kelerius metus augo gerokai sparčiau nei gretimose rinkose ar euro zonoje.

Simonas Bartkus, „Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovas, komentuodamas Eurostato pateikiamą statistiką, teigia, kad aviacijos įmonės šiuo laikotarpiu plėtėsi labai sparčiai.

„Augome ne vien mes, bet ir mūsų konkurentai. Antra priežastis – žema lyginamoji 2010 m. bazė: „FlyLAL“ bankrutavo 2009 m., o dabar lyderiaujančios oro bendrovės tada dar tik kūrėsi“, – teigia p. Bartkus.

DNB analitikai oro transporto pajamų augimą pirmiausia sieja su gerokai sumažėjusiomis degalų sąnaudomis, tačiau kartu pabrėžia, kad pastarojo sektoriaus svoris, palyginti su visomis transporto paslaugomis, išlieka žemas – šios paslaugų rūšies eksporto dalis sudaro tik 3,8% visų paslaugų arba 0,4% BVP.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 16 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
„Trafi“ transporto platformos programėlė startuoja Berlyne 2

Berlyne pirmadienį buvo pristatyta programėlė, leisianti žmonėms Vokietijos sostinėje naudotis viešuoju...

Technologijos
2019.02.18
Kelių direkcija iš VGTU perka asfalto inovaciją ir jos patentą Premium 18

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) už 245.500 Eur iš mokslininkų perka naujo asfalto mišinio...

Technologijos
2019.02.18
Į Lietuvą įžengusi „Mail Boxes Etc.“ koncentruosis į nišas  Premium 2

Amerikietiškos kilmės Italijos logistikos tinklas Lietuvoje tvirtina neturintis tiesioginių konkurentų ir...

Logistika
2019.02.18
Kelyje Rusnė– Šilutė pakilo vandens lygis, nutrauktas transporto kėlimas 2

Sekmadienį kelyje Rusnė – Šilutė vanduo pakilo iki 85 centimetrų. Esant tokiai situacijai, specialioji...

Logistika
2019.02.17
R. Masiulis: estai ir latviai teisę vežti „Rail Baltica“ Lietuvoje gautų per biržą 4

Lietuvos susisiekimo ministras dar kartą pareiškė, kad nutiesus tris Baltijos šalis ir Lenkiją sujungsiantį...

Logistika
2019.02.15
Naftos perdirbėjų investicijos netruks atsipirkti Premium

Dėl 2020 m. Pasaulio laivy­bos organizacijos (IMO) įvedamų laivų kuro tar­šos apribojimų naftos per­dir­bimo...

Pramonė
2019.02.15
Valstybinės susisiekimo įmonės inovacijų ieškos kartu 2

Lietuvoje įsteigta nauja viešoji įstaiga Transporto inovacijų centras, kuri skatins inovacijas susisiekimo...

Logistika
2019.02.15
Greitieji traukiniai M. Vestager atsilieps politiškai Premium

EK konkurencijos prievaizdų užkardytas „Siemens“ ir „Alstom“ traukinių gamybos padalinių susijungimo sandoris...

Verslo aplinka
2019.02.15
Į aviacijos dangų atslenka „Brexit“ debesis 4

Praėjusius 2018-uosius civilinė aviacija palydėjo rekordais. Ne išimtis ir Lietuva – skaičiuojame rekordinius...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda už 5 mln. Eur perka 18 ekologiškų autobusų 3

Klaipėda už 5 mln. Eur perka dar 18 ekologiškų – suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomų – autobusų. Naujų...

Logistika
2019.02.14
Teismas: „Fimai“ pagrįstai neleista dalyvauti greičio matuoklių konkurse 4

Lietuvos apeliacinis teismas nusprendė, kad Policijos departamentas pagrįstai neleido dalyvauti konkurse...

Logistika
2019.02.14
Klaipėda kaupiasi Mėlynajam šuoliui: kaip keitėsi uostamiestis per 4 metus Premium 11

Pastaraisiais metais Klaipėdos savivaldybė didino pajamas ir mažino skolas, miestas pritraukė nemažų...

Verslo aplinka
2019.02.14
Lūžis aviacijoje: „Airbus“ atsisako didžiausių pasaulyje keleivinių lėktuvų gamybos 5

„Airbus“ nusprendė stabdyti orlaivių A380 gamybą. Šie dviaukščiai, didžiausi pasaulyje keleiviniai lėktuvai,...

Pramonė
2019.02.14
Aviacijos įmonė išleido obligacijas – mokės 8% 4

Estijos aviacijos bendrovė „Magnetic MRO” įgyvendino neviešą obligacijų siūlymą ir pritraukė 8 mln. Eur,...

Rinkos
2019.02.14
2018 m. aviacijos statistika: incidentai, saugiausios ir nesaugiausios oro linijos  Premium

Praėjusių metų fatališkų aviacijos įvykių suvestinėje vėl žymimas 530-ies žūčių šuolis, jis fiksuojamas po...

Logistika
2019.02.14
Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai valstybei nebesvarbūs Premium

Šiaulių ir Klaipėdos viešieji logistikos centrai neteks valstybei svarbių ekonominių projektų statuso. Tai iš...

Logistika
2019.02.14
„Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur pretenzijos Kelių direkcijai 

Kauno statybų ir kelių tiesimo bendrovė „Autokausta“ atsisakė 20.000 Eur vertės pretenzijos Lietuvos...

Logistika
2019.02.13
Savivaldybės turės daugiau erdvės spręsti, kuriuos kelius reikia tvarkyti 2

Savivaldybės turės daugiau laisvės spręsti, kuriuos vietinės reikšmės kelius reikia tvarkyti. Vyriausybė...

Logistika
2019.02.13
Architektai įvertino „Vilnius Connect“ detaliojo plano koncepciją

Architektai įvertino šiuo metu rengiamą detalųjį planą 33,5 ha ploto teritorijos, kurią Vilniaus savivaldybė...

Statyba ir NT
2019.02.13
Streikai sustabdė skrydžius Briuselio oro uostuose

Dėl visuotinio streiko Belgijoje trečiadienį atšaukus visus skrydžius, tai sutrikdė susisiekimą ir tarp...

Logistika
2019.02.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau