Po visų laikų rekordo Vilniaus oro uostas pradeda dusti

Publikuota: 2015-09-26
Oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.
Oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln. Juditos Grigelytės (VŽ) nuotr.

Oro transportas Lietuvoje demonstruoja nemenką šuolį: per pastaruosius metus šio sektoriaus apyvarta išaugo vidutiniškai ketvirtadaliu. Prie to prisideda šalies patrauklumas ir augantis gyventojų mobilumas.

Šį rugpjūtį Vilniaus oro uostas aptarnavo 332.000 keleivių – tai didžiausias skaičius per visą šio oro uosto veiklos istoriją nuo 1932-ųjų.

Karšta vasara buvo ir kituose Lietuvos oro uostų tinklui priklausančiuose oro vartuose – Kaune ir Palangoje. Rugpjūtį Kauno oro uoste aptarnauta 85.000 keleivių – pasiektas didžiausias keleivių srautas nuo 2013 m. liepos. Palangos oro uostui šiemet sėkmingiausias buvo vasaros vidurys – liepą pajūryje buvo pasiektas veiklos rekordas, aptarnauta daugiau nei 17.000 žmonių.

infogr.am::infogram_0_keleiviu_skaicius

Kaip teigia Indrė Baltrušaitienė, Lietuvos oro uostų Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė, rugsėjį keleivių skaičių dar labiau didins naujos bendrovių „AirBaltic“ ir „Wizz Air“ kryptys. Latvių bendrovė jau skraidina keleivius iš Vilniaus į Briuselį, Stokholmą, Helsinkį, Paryžių ir Berlyną, o „Wizz Air“ nuo kitos savaitės pradės skrydžius į Bilundą, Miuncheną (Memingeną), Stokholmą, Kijevą ir Glazgą. Spalio pabaigoje savo krypčių žemėlapį išplės ir Skandinavijos oro bendrovė SAS, ji siūlys keliauti į Oslą.

infogr.am::infogram_0_skrydziu_skaicius

Prisidėjo ir „Lonely Planet“

„Didesnę apimtį lėmė šalies patrauklumas – „Lonely Planet“ išrinko mus kaip vieną labiausiai lankytinų šalių šiais metais. Didėja mobilumas – žmonės vis dažniau išsiruošia aplankyti kitų miestų kelioms dienoms“, – pabrėžia p. Baltrušaitienė. Prie augančių keleivių srautų prisideda ir trijų civilinių Lietuvos oro uostų sujungimas į vieną įmonę.

„Iki tol buvę konkurentai susivienijo ir dabar laikosi vienos bendros plėtros strategijos, dalijasi patirtimi ir ištekliais“, – teigia p. Baltrušaitienė.

Neseniai oro uostai įgyvendino ilgai brandintą iniciatyvą, kuri skatina naujų reguliariųjų maršrutų į Lietuvos oro uostus atsiradimą, esamų maršrutų intensyvumo didinimą ir nutrūkusių skrydžių atnaujinimą.

infogr.am::infogram_0_oro_transporto_apyvartos_indeksas

Tiesa, pasak p. Baltrušaitienės, Vilniaus oro uostas greitai gali susidurti su per didelio keleivių skaičiaus problema. Apskaičiuota, kad oro uostas per metus gali aptarnauti 3,5 mln. keleivių, o šiemet jų laukiama kiek daugiau nei 3 mln.

„Norint išplėsti esamą oro uosto infrastruktūrą ir kokybiškai aptarnauti visus keleivius, reikalingos nemažos investicijos“, – teigia ji.

Šiuo metu iš Lietuvos oro uostų 17 oro linijų bendrovių reguliariai skraido 59 kryptimis į 51 miestą Europoje ir už jos, o šalies pasiekiamumą dar labiau didina daugiau nei 6 užsakomųjų skrydžių bendrovės.

Neišsitenka Lietuvoje

Užsakomųjų reisų bendrovė „Small Planet Airlines“ prognozuoja, kad grupės pajamos 2015 m. augs 37%, iki 176 mln. Eur. 2014 m. bendrovės EBITDA siekė 8,2 mln. Eur. 2015 m., prognozuojama, šis rodiklis išaugs iki 14 mln. Eur.

Grupė jungia „Small Planet Airlines“ Lietuvoje ir „Small Planet Airlines Sp. z o. o.“ Lenkijoje, taip pat dar skrydžių veiklos nepradėjusius padalinius Vokietijoje ir Tailande.

Užsakomųjų skrydžių bendrovės pardavimai Lietuvoje per 2014 m. smuktelėjo 3,6%, iki 51 mln. Eur, tačiau grynasis pelnas išaugo 150%, iki 3,7 mln. Eur.

„Lietuvoje mūsų pardavimai sudaro mažesniąją verslo dalį, sparčiau augame kaip grupė užsienio šalyse“, – kalba Vytautas Kaikaris, „Small Planet Airlines“ vadovas.

Pernai bendrovė tvarkė vidinius procesus.

„Nėjome į naujas rinkas, tad bendrosios pajamos augo tik 9%, tačiau pelningumas padidėjo keturgubai. Šiemet vėl augame“, – kalba p. Kaikaris.

Per pirmąjį šių metų pusmetį grupės pajamos augo 25%, iki 64,3 mln. Eur, o pelnas (prieš mokesčius) šoktelėjo kone dvigubai – nuo 2 mln. iki 3,9 mln. Eur.

Per šį laikotarpį bendrovės lėktuvų parką papildė 7 orlaiviai, skrydžių skaičius augo 30%, prisijungė 300 naujų darbuotojų.

„Sparčiausiai šiemet augome Lenkijoje, taip pat prie šiųmečio šuolio prisidėjo ir projektas Kambodžoje. Gebėjimas išlaikyti pelningumą plečiant veiklą yra didžiausias iššūkis 2015 m., nes augimas reikalauja investicijų ir papildomų išlaidų. Kita vertus, išoriniai veiksniai – stipresnis JAV doleris ir pinganti nafta – mums taip pat yra palankūs“, – kalba p. Kaikaris.

Kita užsakomųjų skrydžių bendrovė „Grand Cru Airlines“ 2014 m. irgi stipriai pasistiebė: pardavimai ūgtelėjo 164%, grynasis pelnas – daugiau nei 210%.

„Dirbame ne vien Lietuvos rinkoje, didžioji dalis apimties atitenka Europos šalims, kur nuomojame savo orlaivius“, – kalba Valdas Barakauskas, „Grand Cru Airlines“ generalinis direktorius.

Kalbėdamas apie šiuos metus, p. Barakauskas skaičiuoja, kad bendrovės pajamos kiek sumenko, tačiau pelningumo rodikliai augo.

„Visi šie metai taip pat bus geresni, vis daugiau dirbame užsienio rinkose. Aviacijos versle šiandien pakilimas, to priežasčių ne viena – ir atpigę degalai, ir dažniau keliaujantys žmonės, ir įstatymų bazės pakeitimai, kurie leido dar kelerius metus naudoti senesnius lėktuvus“, – vardija p. Barakauskas.

Kelerių metų spurtas

Oro transporto šuolį Lietuvoje fiksuoja ir Eurostatas, jo pateikiamais duomenimis, šio sektoriaus apyvartos indeksas per pastaruosius kelerius metus augo gerokai sparčiau nei gretimose rinkose ar euro zonoje.

Simonas Bartkus, „Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovas, komentuodamas Eurostato pateikiamą statistiką, teigia, kad aviacijos įmonės šiuo laikotarpiu plėtėsi labai sparčiai.

„Augome ne vien mes, bet ir mūsų konkurentai. Antra priežastis – žema lyginamoji 2010 m. bazė: „FlyLAL“ bankrutavo 2009 m., o dabar lyderiaujančios oro bendrovės tada dar tik kūrėsi“, – teigia p. Bartkus.

DNB analitikai oro transporto pajamų augimą pirmiausia sieja su gerokai sumažėjusiomis degalų sąnaudomis, tačiau kartu pabrėžia, kad pastarojo sektoriaus svoris, palyginti su visomis transporto paslaugomis, išlieka žemas – šios paslaugų rūšies eksporto dalis sudaro tik 3,8% visų paslaugų arba 0,4% BVP.

Straipsnis publikuotas dienraštyje „Verslo žinios“ ir VŽ rubrikoje „Premium“ rugsėjo 16 d.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Į Vilniaus oro uostą per 4 metus numatoma investuoti 130 mln. EUR  6

Į Vilniaus oro uosto plėtrą bei rekonstrukciją iki 2022 m. investavus apie 130 mln. Eur, tris oro uostus...

„Wizz Air“ iš Vilniaus skraidins į Eilatą 2

Vengrijos pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“ nuo žiemos sezono pradžios skraidins iš Vilniaus į pietinį...

Dėl oro pagalvių defekto „Honda“ atšaukia 137.000 CR-V 1

Japonijos automobilių gamintoja „Honda Motor Co“ atšaukia 137.000 CR-V automobilių po to, kai be priežasties...

Transporto sektorių pirmąjį ketvirtį augino uostas ir vežėjai keliais

Pirmąjį šių metų ketvirtį augo visi transporto sektoriai, o labiausiai – krova Klaipėdos uoste ir krovinių...

Viaduką Mažeikiams už 16 mln. Eur statys trys įmonės 3

Mažeikiuose už daugiau nei 16 mln. Eur bus statomas viadukas per geležinkelį bei tvarkomos aplinkinės...

Statyba ir NT
2019.05.23
Rekordinis „Girteka Logistics“ augimas – pajamos kilo 37% Premium 17

Išlaikyti ir sustiprinti ryšiai su esamais užsakovais Europoje, naujos sutartys su pasauliniais gamintojais...

„Begos“ pelnas pernai augo 1,5 karto

Viena didžiausių Klaipėdos jūrų krovinių kompanijų „Bega“ pernai gavo 2,496 mln. Eur grynojo pelno – 1,5...

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG 5

Lietuvoje kuriasi Vokietijos geležinkelių logistikos milžinė VTG.

„FL Technics“ pelnas pernai augo dukart iki 11 mln. Eur 2

„Avia Solutions Group“ antrinė lėktuvų techninės priežiūros įmonė „FL Technics“ pernai uždirbo 10,8 mln. Eur...

Pelną ir pajamas auginusios „Hoptransos“ taikiklyje – tolesnė plėtra Premium 3

Viena didžiausių transporto ir logistikos grupių šalyje „Hoptrans holding“ praėjusiais metais didino pajamas...

„Modus Group“ ruošia tris naujus „Autobrava Motors“ salonus  2

Lietuviško kapitalo tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“ valdoma „Autobrava Motors“ skelbia atnaujinanti...

Automobiliai
2019.05.21
Klaipėdoje – 12 mln. Eur „Vingės logistikos“ investicijų 

Gamintojams atsisakant sandėlių, „Vingės logistika“ dviejuose sklypuose Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje...

Pašto sektoriuje – didėjantis siuntų srautas ir spaudimas nacionalinei įmonei  Premium 3

Stabiliai augančioje Lietuvos pašto rinkoje išlieka trys didžiausi žaidėjai: rinkos lyderis Lietuvos paštas...

Palangos J. Basanavičiaus gatvėje uždrausta vasarą važiuoti paspirtukais, dviračiais 5

Palangos savivaldybė dėl saugumo uždraudė judriausioje miesto J. Basanavičiaus gatvėje vasarą važiuoti...

Laisvalaikis
2019.05.20
Už kyšininkavimą nuteistas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto inžinierius 1

Klaipėdos apygardos teismas, išnagrinėjęs baudžiamąją bylą, pripažino kaltu dėl kyšininkavimo ir dokumentų...

„Ryanair” pelnas – mažiausias per 4 metus

Didžiausia Europoje pigių skrydžių bendrovė Airijos „Ryanair” paskelbė rezultatus, kurie  yra prasčiausi per...

Rinkos
2019.05.20
Ruošiamasi rekonstruoti Vilniaus oro uosto peroną 1

Vilniaus oro uostas už 12 mln. eurų rengiasi atnaujinti perono šiaurinę dalį. Rangos konkursą numatoma...

Statyba ir NT
2019.05.20
Lietuvoje populiarėja „e-commerce fulfillment“ paslauga Verslo tribūna

Elektroninių parduotuvių skaičius Lietuvoje ir Europos sąjungoje auga, kartu keičiasi europiečių apsipirkimo...

Iš „Brexit“ panevėžiečiai jau dabar gauna naudos, krypties keisti nežada Premium

Siuntų gabentoja UAB „Toras LT“ pokyčiams ruoštis pradėjo iš karto po referendumo dėl „Brexit“, nes Anglija...

Gazelė
2019.05.20
Užtrukęs lietuviškų elektrinių autobusų startas – jau čia pat Premium 2

Šios vasaros pabaigoje Klaipėdoje turėtų pradėti kursuoti du pirmieji lietuviški elektriniai autobusai...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau