Dėl kelio Vilnius-Utena remonto – aštrios diskusijos

Publikuota: 2015-09-17
Atnaujinta 2015-09-17 13:48
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Politikai Seime tęsia aštrias diskusijas dėl Vyriausybės pasiūlymo viešosios ir privačios partnerystės būdu atlikti itin prastos būklės betoninio kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos projektą, valstybei kainuosiantį bemaž 170 mln. Eur. Nepaisant diskusijų, Seime pamažėl skinasi kelią nutarimo dėl tokio projekto įgyvendinimo priėmimas.

Kaina – 169,3 mln. Eur

Ketvirtadienį parlamentarai balsų dauguma po svarstymo pritarė nutarimo projektui, kuriame numatyta, kad „pagal valdžios ir privataus subjektų partnerystės projektą „Kelias Vilnius–Utena“, kurio tikslas – rekonstruoti nepatenkinamos kokybės kelio Vilnius–Utena ruožus ir juos nuolat prižiūrėti, užtikrinant kelio pralaidumą ir eismo saugumą, valstybė gali prisiimti ne didesnius nei 169,3 mln. Eur, įskaitant pridėtinės vertės mokestį, turtinius įsipareigojimus Vyriausybės nustatytomis partnerystės projekto sąlygomis“.

Už tokį nutarimą balsavo 59 Seimo nariai, prieš buvo 11, susilaikė 19 parlamentarų. Kitą savaitę Seimas turėtų balsuoti dėl nutarimo galutinio patvirtinimo.

Vyriausybė dar prieš metus, pernai vasarą pritarė šiam nutarimo projektui ir atidavė jį Seimui patvirtinti, tačiau parlamento valdančiosios koalicijos partneriai susiginčijo dėl to, ar valstybei nebus per didelė beveik 170 mln. Eur prisiimtų įsipareigojimų našta.

Diskusijos ir skaičiavimai koalicijoje truko beveik metus. Šiemet birželį, baigiantis pavasario sesijai, pagaliau susivokta, kad, kaip sakė socialdemokratė Milda Petrauskienė, „nepavyks rasti pigesnio šio labai blogos būklės ir nesaugaus kelio rekonstrukcijos varianto“. Ji patikino, kad kelio remonto projektas „bus vykdomas skaidriai“.

Liko tik priimti nutarimą

Kita vertus, Seimo Biudžeto ir finansų komitetas siūlė parlamentarams apsvarstyti galimybę neįtraukti į kelio Vilnius-Utena remonto procesą privačių investuotojų ir rekonstrukciją atlikti tik valstybės lėšomis, nes tai biudžetui kainuos bene dvigubai pigiau – apie 80 mln. Eur.

Bet Darbo partijos atstovas Petras Čimbaras, kuris, beje, kilęs iš Molėtų rajono, priminė, kad įgyvendinant kelio remonto projektą privačios partnerystės būdu valstybės beveik 170 mln. Eur išlaidos išsidėstytų daugiau kaip dešimčiai metų į priekį. O jeigu valstybei tektų vienai atlikti šią rekonstrukciją, 80 mln. Eur tektų išleisti per artimiausius trejus-ketverius metus. „Arba darbai užtruktų gerokai ilgiau ir tas kelias pavirstų į rekonstruojamą be galio be krašto“, – teigė p. Čimbaras.

Seimo narių dauguma sutiko su nutarimo projekto šalininkais. Todėl liko tik paskutinis etapas – galutinis parlamentarų balsavimas dėl nutarimo priėmimo.

Sutarties trukmė – 13 metų

Po to, kai nutarimas bus galutinai priimtas, Susisiekimo ministerija ir Automobilių kelių direkcija galės netrukus pradėti būtinus koncesininko parinkimo darbus, o po to – ir pačią rekonstrukciją.

Vyriausybė siūlė, kad su konkurso būdu parinktu privačiu investuotoju pasirašytų 13 metų trukmės sutartį. Privatus koncesijos dalyvis projektuotų, trejus metus rekonstruotų ir paskui dar dešimtmetį prižiūrėtų šį kelią. Privati įmonė į kelio rekonstrukciją turėtų investuoti apie 67 mln. Eur (be pridėtinės vertės mokesčio). Valstybė su koncesininku atsiskaitytų per 13 metų, už kelio remontą ir priežiūrą išmokėjusi jam iš viso beveik 170 mln. Eur.

Betoninis kelias Vilnius-Utena nutiestas beveik prieš tris dešimtmečius ir per tą laiką tik kosmeti6kai remontuotas, yra itin nekokybiškas ir nesaugus.

Vilniaus-Utenos kelio rekonstrukcija ir priežiūra turėtų būti antrasis projektas, vykdomas Lietuvoje viešosios ir privačios partnerystės būdu. Pirmasis toks projektas buvo pernai jau baigtas Palangos aplinkkelis.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Nauji antrosios kartos „Audi Q3” koziriai 3

Lapkričio mėnesį su naujaisiais BMW X1 ir „Volvo XC40“ į kovą stojantis antrosios kartos „Audi Q3“ bus...

Transportas
2018.08.18
Iš nuostolių išbridusi „Moller auto“ visą uždirbtą pelną skyrė dividendams

„Volkswagen“ markės automobilių prekybos ir remonto bendrovė „Moller auto“ praėjusiais metais gavo 57,566...

Transportas
2018.08.17
Užsakomųjų skrydžių bendrovė „Avion Express“ pernai uždirbo 10,4 mln. Eur pelno

Užsakomųjų skrydžių paslaugas Lietuvoje teikianti bendrovė „Avion Express“ praėjusiais metais uždirbo 10,419...

Transportas
2018.08.17
SEB bankas ir „Girteka“ sudarė naują rekordinį sandorį 5

SEB bankas įmonių grupei „Girteka Logistics“ suteikė 105 mln. Eur lizingo finansavimą, kuris 10 mln. Eur...

Transportas
2018.08.17
Vežėjai: didesnių įkainių nuojauta 3

Vienas didžiausių vežėjų Europoje „Girteka Logistics“ (GL) uždavė galvosūkį rinkai: bendrovės išplatintame...

Transportas
2018.08.17
Kaune atidarytas naujas įvažiavimas į Vilniaus-Klaipėdos greitkelį 10

Kaune atverta Ašigalio gatvės jungtis su Vilniaus-Klaipėdos greitkeliu. Tikimasi, kad įvažiavimas sumažins...

Transportas
2018.08.16
„Avia Solutions Group“ pajamos šiemet augo 21% 3

Verslininko Gedimino Žiemelio kontroliuojama aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ pirmąjį šių metų...

Transportas
2018.08.16
Konkurencijos taryba nutraukė tyrimą dėl „Orlen Lietuva“ veiksmų

Lietuviškų degalinių sąjungos (LDS) bandymas skųsti naftos perdirbėjo veiksmus buvo dar kartą atmestas.

Transportas
2018.08.16
Traukiniai tarp Klaipėdos ir Vilniaus rytais bus ankstyvesni 5

Nuo rudens atnaujinami ankstyvieji traukinių reisai tarp Vilniaus ir Klaipėdos. Žmonės galės maždaug valanda...

Transportas
2018.08.16
LTOU praneša apie didėjančias pajamas ir pasiteisinusius projektus

Pirmojo 2018 m. pusmečio veiklos rezultatus susumavę Lietuvos oro uostai (LTOU) praneša, kad jų pajamos jau...

Transportas
2018.08.16
Rengia detalųjį planą Vilniaus stoties teritorijai gaivinti 3

Vilniaus miesto savivaldybė pradėjo rengti 30 ha stoties teritorijos detalųjį planą. Pagal viziją, ją norima...

Statyba ir NT
2018.08.16
„Girtekos“ kodas: frachtų džinas ištrūko į laisvę Premium 7

Vienas didžiausių vežėjų Europoje „Girteka Logistics“ užsimena apie didėjančias sąnaudas ir planus koreguoti...

Transportas
2018.08.16
Progreso varomas „Ford“ pertvarko savo organizaciją

JAV automobilių gamintojas „Ford Motor Company“ visus su savavaldžių automobilių kūrimu susijusius padalinius...

Technologijos
2018.08.15
„FL Technics“ angare – pirmasis „Kulula.com“ lėktuvas iš PAR

AB „Avia Solutions Group“ priklausanti orlaivių aptarnavimo įmonė praneša pirmą kartą sulaukusi iš Pietų...

Transportas
2018.08.14
„Orlen Lietuva“ geležinkeliais gabens krovinius Lenkijos kryptimi 12

„PKN Orlen“ generalinis direktorius Danielis Obajtekas ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius...

Transportas
2018.08.14
Iš Pagojaus įmonės paslaugas pirkusiai „Regitrai“ ministras nurodė dirbti skaidriai 3

Vidaus reikalų ministerijos (VRM) specialistams atlikus tyrimą dėl valstybės įmonės „Regitra“ įsigytų...

Transportas
2018.08.14
Europinis elektromobilių įkrovimo tinklas „Ionity“ atėjo į Lietuvą 34

Lietuvoje įregistruota įmonė, kuri bus vietinis Europoje kuriamo didelės galios elektromobilių įkrovimo...

Transportas
2018.08.14
Premjeras pasipiktino: trūksta atsakomybės dėl taršos Klaipėdoje 13

Premjeras Saulius Skvernelis pareiškė pasipiktinimą dėl „sujauktos, biurokratiškos ir neefektyvios“...

Verslo aplinka
2018.08.13
Rusnės kelio statyba – nauji terminai, abejonės dėl skaidrumo 1

Nuo potvynių kenčiantys Rusnės gyventojai estakados sulauks kitų metų gegužę , o kada bus baigta užliejamo...

Transportas
2018.08.13
Reisų skaičių šiemet padidinusi 14% „Smiltynės perkėla“ rengiasi klientų antplūdžiui 1

Rekordines veiklos apimtis skelbianti „Smiltynės perkėla“ praneša per Žolinę laukianti dar labiau didėjančio...

Transportas
2018.08.13

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau