Dėl kelio Vilnius-Utena remonto – aštrios diskusijos

Publikuota: 2015-09-17
Atnaujinta 2015-09-17 13:48
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Politikai Seime tęsia aštrias diskusijas dėl Vyriausybės pasiūlymo viešosios ir privačios partnerystės būdu atlikti itin prastos būklės betoninio kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos projektą, valstybei kainuosiantį bemaž 170 mln. Eur. Nepaisant diskusijų, Seime pamažėl skinasi kelią nutarimo dėl tokio projekto įgyvendinimo priėmimas.

Kaina – 169,3 mln. Eur

Ketvirtadienį parlamentarai balsų dauguma po svarstymo pritarė nutarimo projektui, kuriame numatyta, kad „pagal valdžios ir privataus subjektų partnerystės projektą „Kelias Vilnius–Utena“, kurio tikslas – rekonstruoti nepatenkinamos kokybės kelio Vilnius–Utena ruožus ir juos nuolat prižiūrėti, užtikrinant kelio pralaidumą ir eismo saugumą, valstybė gali prisiimti ne didesnius nei 169,3 mln. Eur, įskaitant pridėtinės vertės mokestį, turtinius įsipareigojimus Vyriausybės nustatytomis partnerystės projekto sąlygomis“.

Už tokį nutarimą balsavo 59 Seimo nariai, prieš buvo 11, susilaikė 19 parlamentarų. Kitą savaitę Seimas turėtų balsuoti dėl nutarimo galutinio patvirtinimo.

Vyriausybė dar prieš metus, pernai vasarą pritarė šiam nutarimo projektui ir atidavė jį Seimui patvirtinti, tačiau parlamento valdančiosios koalicijos partneriai susiginčijo dėl to, ar valstybei nebus per didelė beveik 170 mln. Eur prisiimtų įsipareigojimų našta.

Diskusijos ir skaičiavimai koalicijoje truko beveik metus. Šiemet birželį, baigiantis pavasario sesijai, pagaliau susivokta, kad, kaip sakė socialdemokratė Milda Petrauskienė, „nepavyks rasti pigesnio šio labai blogos būklės ir nesaugaus kelio rekonstrukcijos varianto“. Ji patikino, kad kelio remonto projektas „bus vykdomas skaidriai“.

Liko tik priimti nutarimą

Kita vertus, Seimo Biudžeto ir finansų komitetas siūlė parlamentarams apsvarstyti galimybę neįtraukti į kelio Vilnius-Utena remonto procesą privačių investuotojų ir rekonstrukciją atlikti tik valstybės lėšomis, nes tai biudžetui kainuos bene dvigubai pigiau – apie 80 mln. Eur.

Bet Darbo partijos atstovas Petras Čimbaras, kuris, beje, kilęs iš Molėtų rajono, priminė, kad įgyvendinant kelio remonto projektą privačios partnerystės būdu valstybės beveik 170 mln. Eur išlaidos išsidėstytų daugiau kaip dešimčiai metų į priekį. O jeigu valstybei tektų vienai atlikti šią rekonstrukciją, 80 mln. Eur tektų išleisti per artimiausius trejus-ketverius metus. „Arba darbai užtruktų gerokai ilgiau ir tas kelias pavirstų į rekonstruojamą be galio be krašto“, – teigė p. Čimbaras.

Seimo narių dauguma sutiko su nutarimo projekto šalininkais. Todėl liko tik paskutinis etapas – galutinis parlamentarų balsavimas dėl nutarimo priėmimo.

Sutarties trukmė – 13 metų

Po to, kai nutarimas bus galutinai priimtas, Susisiekimo ministerija ir Automobilių kelių direkcija galės netrukus pradėti būtinus koncesininko parinkimo darbus, o po to – ir pačią rekonstrukciją.

Vyriausybė siūlė, kad su konkurso būdu parinktu privačiu investuotoju pasirašytų 13 metų trukmės sutartį. Privatus koncesijos dalyvis projektuotų, trejus metus rekonstruotų ir paskui dar dešimtmetį prižiūrėtų šį kelią. Privati įmonė į kelio rekonstrukciją turėtų investuoti apie 67 mln. Eur (be pridėtinės vertės mokesčio). Valstybė su koncesininku atsiskaitytų per 13 metų, už kelio remontą ir priežiūrą išmokėjusi jam iš viso beveik 170 mln. Eur.

Betoninis kelias Vilnius-Utena nutiestas beveik prieš tris dešimtmečius ir per tą laiką tik kosmeti6kai remontuotas, yra itin nekokybiškas ir nesaugus.

Vilniaus-Utenos kelio rekonstrukcija ir priežiūra turėtų būti antrasis projektas, vykdomas Lietuvoje viešosios ir privačios partnerystės būdu. Pirmasis toks projektas buvo pernai jau baigtas Palangos aplinkkelis.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
BMW 8 serija sugrįžta su visų ratų pavara

Skaičius 8 vėl grįžta į BMW modelių gamą. Kaip ir anksčiau, jis žymės didelį kupė. Kaip ir anksčiau,...

Transportas
12:02
Vairuotojų pomėgiai: lietuvius vilioja kuklesnės markės ir elektromobiliai

Apklausos rodo, kad po pastarojo sunkmečio Lietuvos ir visų Baltijos šalių gyventojai ėmė kur kas nuosaikiau...

Transportas
2018.06.22
Papildomas skrydžių valdymo sektorius prisitaikys prie intensyvėjančio eismo

Penktadienį skrydžių valdymo paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikiančioje valstybės įmonėje „Oro navigacija“...

Transportas
2018.06.22
„Lietuvos geležinkeliai“ už 22 mln. Eur diegs valdymą dirbtiniu intelektu  5

AB „Lietuvos geležinkeliai“ savo technologijų valdymą ketina sujungti į vieningą sistemą, kurios valdymas...

Transportas
2018.06.22
Du seniausieji „DFDS Seaways“ keltai į Klaipėdą nebegrįš 1

DFDS parduoda Ukrainos bendrovei „Ukrferry“ Juodojoje jūroje dirbančius trisdešimtmečius keltus „Vilnius...

Transportas
2018.06.22
„Brexit“: „Airbus“ įspėjo dėl pasitraukimo iš JK 4

14.000 darbo vietų Jungtinėje Karalystėje (JK) sukūrusi lėktuvų gamintoja „Airbus“ gali atsisakyti savo planų...

Verslo aplinka
2018.06.22
Klaipėdos uosto akvatoriją už 4,9 mln. Eur išvalys belgų įmonė

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) pasirašė 4,9 mln. Eur vertės rangos sutartį su belgų įmone...

Transportas
2018.06.22
Lietuvos kelininkų sunkmetis: pabaigos dar nematyti Premium 2

Apie itin prastus 2017-uosius ataskaitas pateikusiems kelininkams – nedaug gerų žinių: finansavimas nebus...

Transportas
2018.06.22
Rusnėje prasideda estakados statybos

Nuolat potvynių užliejamame kelyje tarp Šilutės ir Rusnės penktadienį prasidės estakados statybos.

Statyba ir NT
2018.06.22
„Lietuvos geležinkelių“ strategija: iš kur paimti krovinių ir keleivių Premium 2

„Lietuvos geležinkeliai“ (LG) kelia tikslus iki 2030 m. du kartus padidinti įmonės vertę ir keleivių skaičių,...

Transportas
2018.06.22
Pagamintas JAV: naujasis „Volvo S60“

Kinijos koncerno „Geely“ valdoma Švedijos automobilių markė virsta globaliniu gamintoju: tebeplėtojant...

Transportas
2018.06.21
Naujas konteinerių paskirstymo centras laukia didžiausio uosto istorijoje laivo

2018 m. gegužės mėnesį pradėjęs funkcionuoti „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių paskirstymo centras keičia...

Transportas
2018.06.21
Muskas įvardijo valstybę, pirmaujančią kovoje dėl „Gigafactory“ 18

JAV verslininko Elono Musko vadovaujama elektra varomų automobilių gamintoja „Tesla“ planuoja Europoje...

Technologijos
2018.06.21
„Daimler“ sumažino pelno prognozę dėl JAV ir Kinijos prekybos karo

„Mercedes“ gamintoja „Daimler“ tapo pirmąja didele kompanija, kuri sumažino savo pelno prognozę dėl JAV ir...

Transportas
2018.06.21
Lietuvos keliams ir gatvėms – papildomi 18,8 mln. Eur 3

Vyriausybė paskirstė rezervines Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšas – 18,8 mln. Eur. Šios...

Transportas
2018.06.21
Pirmasis 2018 m. ketvirtis: krovinių daugėja, toliau dominuoja kelių transportas 1

Krovinių srautai Lietuvoje ir toliau auga – Lietuvos statistikos departamentas praneša, kad 2018 m. I ketv.

Transportas
2018.06.21
Pilki keleliai dulka... 10

Susisiekimo ministerijos (SM) ir VĮ „Kelių priežiūra“ atliekamas buvusių regioninių kelių įmonių auditas dar...

Finansai
2018.06.21
Dividendų lenktynėse energetikus vejasi geležinkelininkai Premium 2

Valstybės valdomos įmonės (VVĮ) už 2017 m. išmokės beveik 200 mln. Eur dividendų, rodo apibendrinti Valdymo...

Finansai
2018.06.21
Lietuvos didžiųjų autobusų rinkoje – rekordinis pakilimas Premium

Lietuvos didžiųjų autobusų rinka išgyvena istorinį pakilimą: per pirmuosius 5 šių metų mėnesius užregistruoti...

Transportas
2018.06.21
„General Motors“ CFO pirmą kartą per 110 metų paskirta moteris 3

JAV automobilių milžinė „General Motors“ paskelbė, kad už kompanijos finansinius reikalus (CFO) bus atsakinga...

Vadyba
2018.06.20

Verslo žinių pasiūlymai

Siekdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, statistiniais ir rinkodaros tikslais šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“), kuriuos galite bet kada atšaukti.
Sutinku Plačiau