Dėl kelio Vilnius-Utena remonto – aštrios diskusijos

Publikuota: 2015-09-17
Atnaujinta 2015-09-17 13:48
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Politikai Seime tęsia aštrias diskusijas dėl Vyriausybės pasiūlymo viešosios ir privačios partnerystės būdu atlikti itin prastos būklės betoninio kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos projektą, valstybei kainuosiantį bemaž 170 mln. Eur. Nepaisant diskusijų, Seime pamažėl skinasi kelią nutarimo dėl tokio projekto įgyvendinimo priėmimas.

Kaina – 169,3 mln. Eur

Ketvirtadienį parlamentarai balsų dauguma po svarstymo pritarė nutarimo projektui, kuriame numatyta, kad „pagal valdžios ir privataus subjektų partnerystės projektą „Kelias Vilnius–Utena“, kurio tikslas – rekonstruoti nepatenkinamos kokybės kelio Vilnius–Utena ruožus ir juos nuolat prižiūrėti, užtikrinant kelio pralaidumą ir eismo saugumą, valstybė gali prisiimti ne didesnius nei 169,3 mln. Eur, įskaitant pridėtinės vertės mokestį, turtinius įsipareigojimus Vyriausybės nustatytomis partnerystės projekto sąlygomis“.

Už tokį nutarimą balsavo 59 Seimo nariai, prieš buvo 11, susilaikė 19 parlamentarų. Kitą savaitę Seimas turėtų balsuoti dėl nutarimo galutinio patvirtinimo.

Vyriausybė dar prieš metus, pernai vasarą pritarė šiam nutarimo projektui ir atidavė jį Seimui patvirtinti, tačiau parlamento valdančiosios koalicijos partneriai susiginčijo dėl to, ar valstybei nebus per didelė beveik 170 mln. Eur prisiimtų įsipareigojimų našta.

Diskusijos ir skaičiavimai koalicijoje truko beveik metus. Šiemet birželį, baigiantis pavasario sesijai, pagaliau susivokta, kad, kaip sakė socialdemokratė Milda Petrauskienė, „nepavyks rasti pigesnio šio labai blogos būklės ir nesaugaus kelio rekonstrukcijos varianto“. Ji patikino, kad kelio remonto projektas „bus vykdomas skaidriai“.

Liko tik priimti nutarimą

Kita vertus, Seimo Biudžeto ir finansų komitetas siūlė parlamentarams apsvarstyti galimybę neįtraukti į kelio Vilnius-Utena remonto procesą privačių investuotojų ir rekonstrukciją atlikti tik valstybės lėšomis, nes tai biudžetui kainuos bene dvigubai pigiau – apie 80 mln. Eur.

Bet Darbo partijos atstovas Petras Čimbaras, kuris, beje, kilęs iš Molėtų rajono, priminė, kad įgyvendinant kelio remonto projektą privačios partnerystės būdu valstybės beveik 170 mln. Eur išlaidos išsidėstytų daugiau kaip dešimčiai metų į priekį. O jeigu valstybei tektų vienai atlikti šią rekonstrukciją, 80 mln. Eur tektų išleisti per artimiausius trejus-ketverius metus. „Arba darbai užtruktų gerokai ilgiau ir tas kelias pavirstų į rekonstruojamą be galio be krašto“, – teigė p. Čimbaras.

Seimo narių dauguma sutiko su nutarimo projekto šalininkais. Todėl liko tik paskutinis etapas – galutinis parlamentarų balsavimas dėl nutarimo priėmimo.

Sutarties trukmė – 13 metų

Po to, kai nutarimas bus galutinai priimtas, Susisiekimo ministerija ir Automobilių kelių direkcija galės netrukus pradėti būtinus koncesininko parinkimo darbus, o po to – ir pačią rekonstrukciją.

Vyriausybė siūlė, kad su konkurso būdu parinktu privačiu investuotoju pasirašytų 13 metų trukmės sutartį. Privatus koncesijos dalyvis projektuotų, trejus metus rekonstruotų ir paskui dar dešimtmetį prižiūrėtų šį kelią. Privati įmonė į kelio rekonstrukciją turėtų investuoti apie 67 mln. Eur (be pridėtinės vertės mokesčio). Valstybė su koncesininku atsiskaitytų per 13 metų, už kelio remontą ir priežiūrą išmokėjusi jam iš viso beveik 170 mln. Eur.

Betoninis kelias Vilnius-Utena nutiestas beveik prieš tris dešimtmečius ir per tą laiką tik kosmeti6kai remontuotas, yra itin nekokybiškas ir nesaugus.

Vilniaus-Utenos kelio rekonstrukcija ir priežiūra turėtų būti antrasis projektas, vykdomas Lietuvoje viešosios ir privačios partnerystės būdu. Pirmasis toks projektas buvo pernai jau baigtas Palangos aplinkkelis.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Rašyti komentarą

Rašyti komentarą

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:















Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
III ketvirtis: Lietuvos jūrų ir oro uostai išlaikė augimą

Remdamasis išankstiniais duomenimis, Lietuvos statistikos departamentas praneša apie stabiliai augančius...

Transportas
2018.10.22
Keleivių vežėjai nori savo asociacijos Premium

Keleivinio transporto įmonių vadovai nori steigti savo asociaciją, kuri dirbtų lygiagrečiai su „Linava“.

Transportas
2018.10.22
Sandėlių aukso amžius Europoje tęsiasi: tiki, kad atsiris ir į Lietuvą Premium 3

Praėję metai Europos logistikos sektoriui buvo rekordiniai. Ir nors šiais metais apsukos kiek mažesnės, vis...

Statyba ir NT
2018.10.22
Be naftos: kurios šalys ketina atsisakyti vidaus degimo variklių 32

Jau ne kartą „Verslo klasėje“ minėtą Dono Hubertso iš „Royal Dutch Shell“ citatą verta periodiškai vis...

Verslo klasė
2018.10.21
„Teslos“ žudikai ateina Premium 16

Lietuvos kelius pasiekė pirmieji serijiniai „premium“ klasės elektromobiliai – „Jaguar I-Pace“...

Verslo klasė
2018.10.21
Keliautojams oro uostuose teks bendrauti su pasieniečių „avatarais“ 2

Jau netrukus keliautojams oro uostuose teks bendrauti ne su pasų kontrolės pareigūnais, o su pasieniečių...

Technologijos
2018.10.21
Beprotiškas hibridas iš „Porsche“ planetos: 6 mlrd. Eur – elektromobiliams Premium 2

Pirmojo serijinio elektromobilio gamybai besiruošiantis „Porsche“ kuria fizikos dėsnius ignoruojančią...

Verslo klasė
2018.10.20
Vilniaus viešojo transporto kontrolieriams – nauji mikroautobusai  5

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ skelbia sostinės viešojo transporto kontrolieriams nupirkusi 5 naujus „Peugeot...

Transportas
2018.10.20
Teismas: „Lietuvos geležinkeliai“ gali tęsti 250 mln. Eur elektrifikavimo konkursą 

Teismas leido valstybės valdomiems „Lietuvos geležinkeliams“ atnaujinti maždaug 250 mln. Eur vertės Vilniaus...

Transportas
2018.10.19
„Klaipėdos naftos“ bunkeriavimo laivas atvyks vėliau

Didžiausias pasaulyje suskystintų gamtinių dujų (SkGD) bunkveriavimo laivas „Kairos“ išplaukė iš laivų...

Energetika
2018.10.19
„Lietuvos geležinkeliai“ pervežė 8,5% daugiau krovinių

AB „Lietuvos geležinkeliai“ per devynis šių metų mėnesius gavo 338,7 mln. Eur pajamų – 5,2% daugiau, nei tuo...

Transportas
2018.10.19
„Volkswagen“ skatins dyzelinio parko atnaujinimą

Ketvirtadienį koncernas paskelbė ketinantis skatinti Vokietijos dyzelinių automobilių parko atnaujinimą...

Transportas
2018.10.18
Pradedantiesiems vairuotojams pažymėjimai bus išduodami trejiems metams

Seimas ketvirtadienį priėmė pataisas, kurios keičia vairuotojų pažymėjimo išdavimo tvarką.

Transportas
2018.10.18
Automobilių plovimo rinka: plečia tiek tunelines, tiek automatines Premium 4

Pagrindiniai automobilių plovimo rinkos dalyviai galvoja apie plėtrą – bendrovė „Švaros broliai“...

Transportas
2018.10.18
„Small planet airlines“ atleidžia 44 darbuotojus Premium 11

Lietuvos įmonėje dirbę žmonės aptarnavo kritinius sunkumus patyrusias grupės įmones Vokietijoje ir Lenkijoje.

Transportas
2018.10.18
Klaipėdos uostas skaičiuoja konteinerių krovos rekordus Premium

Konteinerių krova užsiimančios Klaipėdos uosto bendrovės – Klaipėdos konteinerių terminalas ir „Klaipėdos...

Transportas
2018.10.18
„Merko Ehitus“ įmonė Osle statys „Teslų“ aptarnavimo centrą 1

Estijos kapitalo statybos kompanijos „Merko Ehitus“ įmonė Norvegijos sostinėje statys „Teslos“ elektromobilių...

Statyba ir NT
2018.10.17
Dėl kelio remonto Baltarusijoje galimi eismo ribojimai per Medininkų punktą

Dėl Baltarusijos teritorijoje vyksiančių kelio remonto darbų ketvirtadienį ir penktadienį galimi eismo...

Transportas
2018.10.17
„Švaros broliai“ atidarė 2 mln. Eur kainavusią, 6-ąją tunelinę plovyklą 12

Šiandien Vilniuje, Kareivių gatvėje atidaryta nauja tunelinė plovykla pristatoma kaip ilgiausią konvejerį...

Transportas
2018.10.17
„BAA Training“ pildo skrydžio treniruoklių parką

„Avia Solutions Group“ kontroliuojama bendrovė „BAA Training“ pristatė savo naują pirkinį –„Boeing 737 Next...

Transportas
2018.10.17

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau