Dėl kelio Vilnius-Utena remonto – aštrios diskusijos

Publikuota: 2015-09-17
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Politikai Seime tęsia aštrias diskusijas dėl Vyriausybės pasiūlymo viešosios ir privačios partnerystės būdu atlikti itin prastos būklės betoninio kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos projektą, valstybei kainuosiantį bemaž 170 mln. Eur. Nepaisant diskusijų, Seime pamažėl skinasi kelią nutarimo dėl tokio projekto įgyvendinimo priėmimas.

Kaina – 169,3 mln. Eur

Ketvirtadienį parlamentarai balsų dauguma po svarstymo pritarė nutarimo projektui, kuriame numatyta, kad „pagal valdžios ir privataus subjektų partnerystės projektą „Kelias Vilnius–Utena“, kurio tikslas – rekonstruoti nepatenkinamos kokybės kelio Vilnius–Utena ruožus ir juos nuolat prižiūrėti, užtikrinant kelio pralaidumą ir eismo saugumą, valstybė gali prisiimti ne didesnius nei 169,3 mln. Eur, įskaitant pridėtinės vertės mokestį, turtinius įsipareigojimus Vyriausybės nustatytomis partnerystės projekto sąlygomis“.

Už tokį nutarimą balsavo 59 Seimo nariai, prieš buvo 11, susilaikė 19 parlamentarų. Kitą savaitę Seimas turėtų balsuoti dėl nutarimo galutinio patvirtinimo.

Vyriausybė dar prieš metus, pernai vasarą pritarė šiam nutarimo projektui ir atidavė jį Seimui patvirtinti, tačiau parlamento valdančiosios koalicijos partneriai susiginčijo dėl to, ar valstybei nebus per didelė beveik 170 mln. Eur prisiimtų įsipareigojimų našta.

Diskusijos ir skaičiavimai koalicijoje truko beveik metus. Šiemet birželį, baigiantis pavasario sesijai, pagaliau susivokta, kad, kaip sakė socialdemokratė Milda Petrauskienė, „nepavyks rasti pigesnio šio labai blogos būklės ir nesaugaus kelio rekonstrukcijos varianto“. Ji patikino, kad kelio remonto projektas „bus vykdomas skaidriai“.

Liko tik priimti nutarimą

Kita vertus, Seimo Biudžeto ir finansų komitetas siūlė parlamentarams apsvarstyti galimybę neįtraukti į kelio Vilnius-Utena remonto procesą privačių investuotojų ir rekonstrukciją atlikti tik valstybės lėšomis, nes tai biudžetui kainuos bene dvigubai pigiau – apie 80 mln. Eur.

Bet Darbo partijos atstovas Petras Čimbaras, kuris, beje, kilęs iš Molėtų rajono, priminė, kad įgyvendinant kelio remonto projektą privačios partnerystės būdu valstybės beveik 170 mln. Eur išlaidos išsidėstytų daugiau kaip dešimčiai metų į priekį. O jeigu valstybei tektų vienai atlikti šią rekonstrukciją, 80 mln. Eur tektų išleisti per artimiausius trejus-ketverius metus. „Arba darbai užtruktų gerokai ilgiau ir tas kelias pavirstų į rekonstruojamą be galio be krašto“, – teigė p. Čimbaras.

Seimo narių dauguma sutiko su nutarimo projekto šalininkais. Todėl liko tik paskutinis etapas – galutinis parlamentarų balsavimas dėl nutarimo priėmimo.

Sutarties trukmė – 13 metų

Po to, kai nutarimas bus galutinai priimtas, Susisiekimo ministerija ir Automobilių kelių direkcija galės netrukus pradėti būtinus koncesininko parinkimo darbus, o po to – ir pačią rekonstrukciją.

Vyriausybė siūlė, kad su konkurso būdu parinktu privačiu investuotoju pasirašytų 13 metų trukmės sutartį. Privatus koncesijos dalyvis projektuotų, trejus metus rekonstruotų ir paskui dar dešimtmetį prižiūrėtų šį kelią. Privati įmonė į kelio rekonstrukciją turėtų investuoti apie 67 mln. Eur (be pridėtinės vertės mokesčio). Valstybė su koncesininku atsiskaitytų per 13 metų, už kelio remontą ir priežiūrą išmokėjusi jam iš viso beveik 170 mln. Eur.

Betoninis kelias Vilnius-Utena nutiestas beveik prieš tris dešimtmečius ir per tą laiką tik kosmeti6kai remontuotas, yra itin nekokybiškas ir nesaugus.

Vilniaus-Utenos kelio rekonstrukcija ir priežiūra turėtų būti antrasis projektas, vykdomas Lietuvoje viešosios ir privačios partnerystės būdu. Pirmasis toks projektas buvo pernai jau baigtas Palangos aplinkkelis.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
„BAA Training“ Barselonoje planuoja mokymų centrą už 54 mln. Eur 

Lietuviško kapitalo grupei „Avia Solutions“ priklausanti įmonė Ispanijoje, šalia Barselonos El Prato oro...

VŽ bando: naujasis „Renault Captur“ Premium

Vieno į kitą išoriškai panašių SUV modelių laikais naujasis „Renault Captur“ sieks užkariauti išskirtinumo...

Automobiliai
2019.12.14
Rusija išbandė naujos kartos atominį ledlaužį „Arktika“ 1

Rusijos atominis ledlaužis „Arktika“, laikomas pajėgiausiu tokio tipo laivu ir Maskvos ambicijų naudoti...

J. Narkevičius – nepopuliariausias politikas  2

Susisiekimo ministras, Lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos atstovas Jaroslavas Narkevičius po...

Verslo aplinka
2019.12.14
H&M ėmė išvežioti prekes dviračiais

Švedijos greitosios mados prekių gamintoja „Hennes & Mauritz“ (H&M) Nyderlandų klientams pasiūlė naują...

Prekyba
2019.12.13
Šiaulių oro uoste numatomos 20 mln. investicijos lėktuvų priežiūros centrui 

Įmonė nauju pavadinimu ir vadovu planuoja didelį lėktuvų techninės priežiūros centrą, kuris veiklą pradės...

Dėl taršių automobilių mokesčio liko galutinis balsavimas

Seime kelią skinasi „valstiečių“ iniciatyva apmokestinti taršius automobilius. Mokestis nuo kitų metų...

Inovacijos keliuose: išmanioji sistema padės valdyti eismą ir sumažins aplinkos taršą Verslo tribūna

Nesunku pastebėti, kad augant žmonių populiacijai ir kylant pragyvenimo lygiui, didėja ir transporto...

Savavaldžiai sunkvežimiai jau gabena krovinius skersai JAV Premium

Autonominių sunkvežimių sprendimus kurianti JAV bendrovė „Plus.ai“ įvykdė pristatymą, kurio metu krovinys...

Derybose dėl mobilumo paketo – „paskutinė žinutė“ mūsų vežėjams  Premium 5

Vakar vakare ir praėjusią naktį Briuselyje vykusios trilogo derybos dėl mobilumo paketo nuostatų pasiekė...

Latvijoje byra A. Lembergo verslo asociacija

Byra Latvijos tranzito verslo asociacija, kurioje svarios įtakos turi Latvijos oligarchas ir Ventspilio meras...

Verslo aplinka
2019.12.12
Šiaurės investicijų bankas Kaunui skolina 17,5 mln. Eur naujiems troleibusams pirkti

Šiaurės investicijų bankas (NIB) ir UAB „Kauno autobusai“ pasirašė 17,5 mln. Eur vertės paskolos sutartį,...

„UniCredit Leasing“ pasitraukimas – smūgis Lietuvos vežėjams Premium 1

Sandoris, kuriuo Latvijos bankinė grupė įsigyja visą italų grupės „UniCredit“ lizingavimo verslą Baltijos...

Rinkos
2019.12.12
Atnaujinamos ES derybos dėl reikalavimų vilkikų vairuotojams 1

Europos Sąjungos (ES) institucijos trečiadienį Briuselyje atnaujina derybas dėl daug diskusijų keliančio...

„Girteka Logistics“ parke – SkGD varomi „Scania“ vilkikai 

Vienas didžiausių vežėjų Europoje įsigijo 3 suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) varomus „Scania R410“...

Seimo komitetas: taršių automobilių mokestis – nuo balandžio 2

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) trečiadienį pritarė „valstietės“ Agnės Širinskienės siūlymui iki...

Žingsnis link giliavandenio uosto – patvirtintas Klaipėdos uosto bendrasis planas Premium

Vyriausybė trečiadienį patvirtino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrąjį planą. Jo sprendiniai suteiks...

Verslo aplinka
2019.12.11
Ventspilio ir Rygos uostų valdymą perima „padėtį gelbstinti“ Vyriausybė

Latvijos susisiekimo ministras Talis Linkaitis pareiškė, jog valstybė dviejų didžiausių šalies uostų – Rygos...

„Lietuvos geležinkeliai“ per 3 metus perveš 30 mln. tonų „Achemos“ krovinių

„Lietuvos geležinkelių“ krovinių vežimo bendrovė „LG Cargo“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Achemos...

Į pagalbą vežėjams skuba „Trelo“: atidaro naująjį vilkikų remonto centrą Prancūzijoje Verslo tribūna

Iki šiol UAB „Trelo“ valdė tris sunkvežimių ir priekabų remonto centrus Vakarų Europoje: Genke ir Antverpene,...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau