Dėl kelio Vilnius-Utena remonto – aštrios diskusijos

Publikuota: 2015-09-17
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.

Politikai Seime tęsia aštrias diskusijas dėl Vyriausybės pasiūlymo viešosios ir privačios partnerystės būdu atlikti itin prastos būklės betoninio kelio Vilnius-Utena rekonstrukcijos projektą, valstybei kainuosiantį bemaž 170 mln. Eur. Nepaisant diskusijų, Seime pamažėl skinasi kelią nutarimo dėl tokio projekto įgyvendinimo priėmimas.

Kaina – 169,3 mln. Eur

Ketvirtadienį parlamentarai balsų dauguma po svarstymo pritarė nutarimo projektui, kuriame numatyta, kad „pagal valdžios ir privataus subjektų partnerystės projektą „Kelias Vilnius–Utena“, kurio tikslas – rekonstruoti nepatenkinamos kokybės kelio Vilnius–Utena ruožus ir juos nuolat prižiūrėti, užtikrinant kelio pralaidumą ir eismo saugumą, valstybė gali prisiimti ne didesnius nei 169,3 mln. Eur, įskaitant pridėtinės vertės mokestį, turtinius įsipareigojimus Vyriausybės nustatytomis partnerystės projekto sąlygomis“.

Už tokį nutarimą balsavo 59 Seimo nariai, prieš buvo 11, susilaikė 19 parlamentarų. Kitą savaitę Seimas turėtų balsuoti dėl nutarimo galutinio patvirtinimo.

Vyriausybė dar prieš metus, pernai vasarą pritarė šiam nutarimo projektui ir atidavė jį Seimui patvirtinti, tačiau parlamento valdančiosios koalicijos partneriai susiginčijo dėl to, ar valstybei nebus per didelė beveik 170 mln. Eur prisiimtų įsipareigojimų našta.

Diskusijos ir skaičiavimai koalicijoje truko beveik metus. Šiemet birželį, baigiantis pavasario sesijai, pagaliau susivokta, kad, kaip sakė socialdemokratė Milda Petrauskienė, „nepavyks rasti pigesnio šio labai blogos būklės ir nesaugaus kelio rekonstrukcijos varianto“. Ji patikino, kad kelio remonto projektas „bus vykdomas skaidriai“.

Liko tik priimti nutarimą

Kita vertus, Seimo Biudžeto ir finansų komitetas siūlė parlamentarams apsvarstyti galimybę neįtraukti į kelio Vilnius-Utena remonto procesą privačių investuotojų ir rekonstrukciją atlikti tik valstybės lėšomis, nes tai biudžetui kainuos bene dvigubai pigiau – apie 80 mln. Eur.

Bet Darbo partijos atstovas Petras Čimbaras, kuris, beje, kilęs iš Molėtų rajono, priminė, kad įgyvendinant kelio remonto projektą privačios partnerystės būdu valstybės beveik 170 mln. Eur išlaidos išsidėstytų daugiau kaip dešimčiai metų į priekį. O jeigu valstybei tektų vienai atlikti šią rekonstrukciją, 80 mln. Eur tektų išleisti per artimiausius trejus-ketverius metus. „Arba darbai užtruktų gerokai ilgiau ir tas kelias pavirstų į rekonstruojamą be galio be krašto“, – teigė p. Čimbaras.

Seimo narių dauguma sutiko su nutarimo projekto šalininkais. Todėl liko tik paskutinis etapas – galutinis parlamentarų balsavimas dėl nutarimo priėmimo.

Sutarties trukmė – 13 metų

Po to, kai nutarimas bus galutinai priimtas, Susisiekimo ministerija ir Automobilių kelių direkcija galės netrukus pradėti būtinus koncesininko parinkimo darbus, o po to – ir pačią rekonstrukciją.

Vyriausybė siūlė, kad su konkurso būdu parinktu privačiu investuotoju pasirašytų 13 metų trukmės sutartį. Privatus koncesijos dalyvis projektuotų, trejus metus rekonstruotų ir paskui dar dešimtmetį prižiūrėtų šį kelią. Privati įmonė į kelio rekonstrukciją turėtų investuoti apie 67 mln. Eur (be pridėtinės vertės mokesčio). Valstybė su koncesininku atsiskaitytų per 13 metų, už kelio remontą ir priežiūrą išmokėjusi jam iš viso beveik 170 mln. Eur.

Betoninis kelias Vilnius-Utena nutiestas beveik prieš tris dešimtmečius ir per tą laiką tik kosmeti6kai remontuotas, yra itin nekokybiškas ir nesaugus.

Vilniaus-Utenos kelio rekonstrukcija ir priežiūra turėtų būti antrasis projektas, vykdomas Lietuvoje viešosios ir privačios partnerystės būdu. Pirmasis toks projektas buvo pernai jau baigtas Palangos aplinkkelis.

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
Žaliųjų rodyklių grąžinimas stringa, savivaldybės piktinasi biurokratija

Vyriausybei leidus savivaldybėms grąžinti nuo sausio pirmosios panaikintas dešiniojo posūkio rodykles, kol...

Klaipėdoje – naujas „TT-Line“ laivyno keltas „Marco Polo“ 

Reisai į Švediją bus vykdomi iš naujo, „Klaipėdos konteinerių terminalo“ krantinėje įrengto terminalo.

VŽ bando: paskutinis „Porsche“ bestselerio pasispjaudymas ugnimi Premium

Ne, „Porsche Macan“ niekur nedings, tačiau vienas sportiškiausių nedidelių SUV netrukus iš esmės pasikeis.

Automobiliai
2020.01.25
Australijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo koronavirusu atvejai 

Australija šeštadienį patvirtino pirmuosius keturis užsikrėtimo nauju koronavirusu, Kinijoje jau...

Verslo aplinka
2020.01.25
Dėl koronaviruso grėsmės Lietuvos oro uostuose budi sveikatos specialistai 

Dėl iš Kinijos plintančio koronaviruso, nuo šeštadienio visuose trijuose Lietuvos oro uostuose budi...

Verslo aplinka
2020.01.25
Prancūzijoje patvirtinti pirmieji užsikrėtimo nauju koronavirusu atvejai Europoje 1

Prancūzijoje patvirtinti trys užsikrėtimo nauju koronavirusu, pirmiausiai išplitusiu Kinijoje, atvejai, kurie...

Paslaugos
2020.01.25
Apeliacinis teismas: VLRD konkursas turėjo būti viešas

„Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių...

Į Lietuvą žengiantis „Ionity“ tinklas elektromobilių įkrovimą brangina 500% Premium 13

Iki šių metų pabaigos tris itin didelės galios elektromobilių įkrovos stoteles Lietuvoje ketinantis pastatyti...

Per mėnesį kelių transporto sektoriuje nebeliko 3.235 darbuotojų  Premium 6

Sezoniškai svyruojantis darbuotojų pokytis pasiekė 10 kartų didesnį mastą, numanoma darbo jėgos emigravimo...

„Lidl“ Logistikos departamento vadovas: kitos šalys mokosi iš lietuvių logistikos gudrybių Verslo tribūna

„Lidl Lietuva“ Logistikos departamento vadovas Andrius Narmontas gali nesustodamas pasakoti apie įdiegtas...

Vilniaus rajone gamins variklius elektromobiliams „Kia“ ir „Hyundai“: bendrovę perka britų vienaragis Premium 5

Vienas brangiausių britų startuolių „Arrival Ltd“ perka elektros variklių, pavarų dėžių ir baterijų modulių...

Pramonė
2020.01.24
S. Krėpšta: Japonija domisi „Rail Baltica“, sinchronizacijos projektų finansavimu

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo bankas domisi galimybe finansuoti „Rail Baltica“ geležinkelių...

Verslo aplinka
2020.01.23
Saulės energija automobiliuose: netiki investuotojai, bet dosniai remia vartotojai Premium

Miunchene įsikūręs startuolis „Sono Motors“ per minios finansavimo kampaniją savo projektui surinko 53 mln.

Automobiliai
2020.01.23
Vokietijos laivybos kompanija „TT-Line“ įsteigė įmonę Lietuvoje

Klaipėdoje įmonę įsteigė Vokietijos keltų kompanija „TT-Line“, jau plaukiojanti iš Klaipėdos į Švedijos...

Kelyje Vilnius–Klaipėda, ties Kaunu, pradedama naujo tilto statyba  2

Judriausioje Lietuvos kelių transporto arterijoje pradėti statybos darbai, kuriuos ketinama baigti 2021 m.

Tarptautine grupe virtusi „Spark“ platforma didina investicijas ir ruošiasi į naują rinką Premium

Elektrinių automobilių dalijimosi paslaugą trijose valstybėse teikianti platforma „Spark“ VŽ praneša 2019...

„Wizz Air“ nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Atėnus ir Reikjaviką

Vengrijos oro bendrovė „WizzAir“ nuo kovo pabaigos nutraukia skrydžius iš Vilniaus į Islandijos sostinę...

Paslaugos
2020.01.22
„Toyota“ visame pasaulyje atšauks 3,4 mln. automobilių 

Dėl galimų saugos pagalvių veiklos sutrikimų bus atšaukiami didžiąja dalimi JAV rinkoje parduoti modeliai.

Automobiliai
2020.01.22
Estų vežėjai skundžiasi jų krovinius perimančiais lietuviais ir latviais Premium 3

Estijos vežėjai skundžiasi, kad jų konkurentai iš Lietuvos, Latvijos ir Lenkijos pažeidinėja kabotažo...

Savivaldybių žvyrkelių asfaltavimui skiriama 20 mln. Eur, pusė pinigų – kaimams 1

Skelbiama, kad ši suma perpus viršija 2019 m. finansavimo sumą, be to, pirmą kartą 50% žvyrkelių asfaltavimui...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau