Rusija ir Briuselis verčia keistis: „Lietuvos geležinkeliai“ skelbia pertvarką

Publikuota: 2015-09-02
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
Vladimiro Ivanovo (VŽ) nuotr.
„Verslo žinios“

Valstybės valdoma AB „Lietuvos geležinkeliai“ pradeda rengti pokyčių planą: ketinama peržiūrėti padalinių funkcijas, procesus ir „kritiškai įvertinti“ jų kuriamą vertę. Neatmetamas ir darbuotojų skaičiaus mažinimas.

Imtis pertvarkos paskatino susiklosčiusi geopolitinė situacija ir numatomi ES reguliavimo pokyčiai, VŽ sako Vilius Nikitinas, „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus patarėjas.

Pagrindiniai tikslai – didinti vieno darbuotojo sukuriamą vertę ir kapitalo grąžą.

„Esame priversti reaguoti į susidariusias sąlygas. Ir reaguodami keisime veiklos modelius, į naujas šakas orientuosime personalą“, – teigia p. Nikitinas.

Šį ketvirtį bendrovė imasi analizuoti savo ir antrinių įmonių veiklą, o 2016 m. numatoma parengti išsamų veiksmų planą. Tam „Lietuvos geležinkeliai“ ketina pasitelkti ir išorės ekspertus, verslo konsultantus ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio.

Logistika

Kaip vieną pagrindinių krypčių, kurias numatoma stiprinti „amortizuojant praradimus“ krovinių vežimo srityje, p. Nikitinas įvardija logistikos plėtrą.

„Mes norime stiprinti logistinę grandinę – išvystyti logistikos parkus, pasiekti, kad kroviniai būtų pristatomi nuo durų iki durų“, – kalba jis.

Kol kas plano skaidyti bendrovę „Lietuvos geležinkeliai“ neturi, bet „ateitis parodys“, teigia generalinio direktoriaus patarėjas.

„Jei matysime, kad kažką reikia išskirti ar, priešingai, prijungti, vienareikšmiškai – tą darysime“, – sako p. Nikitinas.

Be kita ko, bus bandoma perkvalifikuoti darbuotojus, kurių kvalifikacija „neatitinka šių dienų realijų“.

„Bet jei matysime, kad yra veiklos, kurios atkrinta, kurioms nebėra poreikio, aišku, bus priimti sprendimai (mažinti darbuotojų skaičių – VŽ). Bet, aišku, tik tuo atveju, kai bus susitarta su darbuotojų atstovais“, – teigia p. Nikitinas.

„To neatmetame, bet drastiškų mažinimų neplanuojame. Mūsų tikslas nėra darbuotojų sąskaita taupyti, norime perorientuoti veiklas“, – prideda jis.

Geopolitika

„Lietuvos geležinkeliai“ pastaruoju metu susiduria su sudėtinga padėtimi aplinkinėse rinkose.

„Nors Lietuvos ekonomikos prognozės 2016 ir 2017 metams yra gerėjančios – šalies bankų analitikai prognozuoja, jog šalies BVP augs atitinkamai 1,8% ir 3,3% – geopolitinėje erdvėje stebimos Rusijos ir Kinijos ekonomikų problemos, sukeliančios sunkumų kaimynėse valstybėse ir skatinančios perorientuoti eksporto kryptis. Dėl Rusijos politikos krovinius vežti per vietinius jūrų uostus ir riboti kai kurių produktų reeksportą Lietuvos geležinkeliai susiduria su mažėjančių krovinių iš Rusijos srautu. Šiemet į Karaliaučiaus sritį pervežamų krovinių srautas sumažėjo apie 20%“, – rašoma bendrovės trečiadienį išplatintame pranešime.

Keistis verčia ir Briuselis. ES institucijos šiuo metu svarsto 4-ajį geležinkelių paketą, kuris numato, kad geležinkelių infrastruktūrą ir keleivių bei krovinių vežimo paslaugas turi valdyti skirtingos įmonės.

„Šis reikalavimas iš esmės reikalauja įmonių grupės (holdingo) organizacinės struktūros kūrimo. Susisiekimo ministerijai yra pavesta organizuoti valstybinių ir valstybės valdomų įmonių pertvarką į įmonių grupę, kurią valdytų valstybės valdoma akcinė bendrovė. Tikimasi, kad šios priemonės sudarys sąlygas didinti įmonių konkurencingumą bei mažinti bendrąsias ir administracines išlaidas“, – teigia „Lietuvos geležinkeliai“.

VŽ rašė, kad šių metų I pusmetį sumenkus krovinių vežimo apimtims bendrovė gavo mažiau pajamų, tačiau jos pelnas didėjo.

Pernai per I pusmetį bendrovė gavo 222,26 mln. Eur pajamų, o šiemet per sausį-birželį – 215 mln. Eur. 2014 m. pradžioje bendrovė uždirbo 2,1 mln. Eur pelno, o šiemet – 5,1 mln. Eur.

infogr.am::infogram_0_litrail-392001136

Sekite pirmuosius automobilių testavimo įspūdžius, naujienas, dalinkitės savo nuomone ir patirtimi „Facebook“ puslapyje „VŽ Transportas“

Gauk nemokamą TRANSPORTO savaitraštį į savo el.pašto dėžutę:

Pasirinkite Jus dominančius NEMOKAMUS savaitraščius:













Svarbiausios dienos naujienos trumpai:



 
Rašyti komentarą 0
G. Nausėda: chaotišką J. Narkevičiaus veiklą vertinu neigiamai

Prezidentas Gitanas Nausėda sako neigiamai vertinantis susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus veiklą ir...

Verslo aplinka
2019.11.19
VŽ bando: antrosios kartos „Nissan Juke“ Premium

2010-aisiais japonų bend­rovės „Nissan“ į gyvenimą pa­leistas kompaktinis mies­to visureigis „Juke“ rinkoje...

Automobiliai
2019.11.19
„Airbus“ ir „Boeing“ pildo užsakymų portfelius: akcijos kyla

JAV ir Europos aviacijos milžinių „Airbus“ ir „Boeing“ akcijos šiandien kyla apie 1%, bendrovėms paskelbus...

Rinkos
2019.11.19
Naujasis KN vadovas: SkGD rinka tampa likvidi, lemiantis veiksnys – ekonominė nauda

Darius Šilenskis, nuo lapkričio 11 d. vadovaujantis valstybės valdomai naftos ir suskystintų gamtinių dujų...

Pramonė
2019.11.19
„Vlantana Norge“ pažeidimus pripažįsta ir žada pašalinti dar šiais metais   3

Norvegijoje veikiančioje „Vlantana Norge“, kuri siejama su Lietuvos transporto kompanija „Vlantana“, abiejų...

Įspėjimas dėl ES lėšų – gali vėluoti milijonų investavimas  Premium

Lietuva yra tarp šalių, kurios beveik nevėluoja panaudoti europietiškų fondų išteklius. Bet, kaip rodo...

Verslo aplinka
2019.11.19
Paštomatus diegianti „Itella Logistics“ išnaudos ryšius su prekybininkais Premium 1

Sparčiai augančioje siuntų terminalų rinkoje įsitvirtinti sieks ir valstybinės Suomijos įmonės „Posti Goup“...

Kodėl vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų naudojasi faktoringu?  Verslo tribūna 3

Transporto versle ilgi sąskaitų apmokėjimo terminai už įvykdytas paslaugas taikomi itin dažnai. Taip...

SME Finance
2019.11.18
Susisiekimo ir Energetikos ministerijoms – perspėjimas dėl nepanaudotų ES lėšų

Daugiausiai 2019 metams skirtos Europos Sąjungos (ES) paramos lėšų iki rugsėjo buvo nepanaudojusios...

Verslo aplinka
2019.11.18
JAV uostai skaičiuoja praradimus dėl prekybos karų 2

Jungtinių Valstijų prekybos karai su Kinija JAV uostuose gali sunaikinti beveik 1,5 mln. darbo vietų ir...

Kruvinoji automobilizmo istorijos pusė

Pirmą kartą užvedę automobilį, amerikiečiai laikė jį neįprastu stebuklu. Naujoji transporto priemonė suteikė...

Laisvalaikis
2019.11.17
Tapome MRO lyderiais regione: kas toliau? 3

Visame pasaulyje daugėja keliaujančių oro transportu, dėl to sparčiai vystosi ir palaikančiosios aviacijos...

Augantys taršos reikalavimai verčia „Mercedes-Benz“ atleisti 1.000 darbuotojų

Prabangių automobilių gamintoja „Mercedes-Benz“ paskelbė, kad yra priversta atleisti dalį savo darbuotojų,...

Pramonė
2019.11.16
„Aeroflot“ keleivis lojalumo mylių neteko dėl storo katino

Didžiausia Rusijos oro linijų bendrovė „Aeroflot“ anuliavo visas keleivio sukauptas lojalumo mylias už tai,...

Verslo aplinka
2019.11.16
Kinų žiniasklaida: kiniškas „Tesla Model 3“ – geresnis už amerikietiškąjį

JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ gavo Kinijos valdžios leidimą Šanchajaus „Gigafactory“ gamykloje pradėti...

Automobiliai
2019.11.16
„Tesla Gigafactory“ Berlyne – signalas Europos automobilių gamintojams Premium

Kelios valandos kelio nuo vidaus degimo variklio gimtinės Vokietijoje vykusiame renginyje „Teslos“ įkūrėjas...

Automobiliai
2019.11.15
Japonijos bendrovės domisi ir sinchronizacija, ir skrydžiais  1

Japonijos bendrovės domisi galimybėmis dalyvauti ne tik Baltijos šalių sinchronizacijos su Vakarų Europa...

Pramonė
2019.11.15
Į Klaipėdos terminalą atplaukė naujas dujų krovinys iš Norvegijos

Į Klaipėdą penktadienį atplaukė naujas didelis suskystintų gamtinių dujų (SkGD) krovinys iš Norvegijos – jau...

Pramonė
2019.11.15
Lietuvos oro uostai augina neaviacinių pajamų dalį

Per devynis šių metų mėnesius Lietuvos oro uostai gavo beveik 37 mln. Eur pajamų – 13% daugiau nei per tą...

„Lietuvos geležinkeliai“ modernizuos radijo ryšio sistemą

„Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi modernizuoti prieš dešimtmetį įrengtą radijo ryšio sistemą, kuria naudojasi...

Verslo žinių pasiūlymai

Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė.
Sutinku Plačiau